srsrsrsrsr
03-08-18, 03:39
אחרי חיפוש בפורומים השונים ללא מענה.
בשתי נסיעות אחרונות נתקל בבעיה של הנעה לאחר כיבוי הרכב.
לפני שבוע בעת ניפוח צמיגים בתחנת דלק אחרי סופ"ש בים בתום ניפוח שני צמיגים בניסיון להניע את הרכב לשנות צד ללא הצלחה. הסוויץ נדלק (יש חשמל, רדיו, אורות בתוך הרכב, אורות חיצוניים פועלים תקין וכן מערכת נעילה מרכזית פועלת).
בנגיעה מכסה המנוע חם מאוד (חם בנגיעה במוט של מכסה המנוע) אבל מד חום מנוע מראה חום תקין.
שבוע וחצי לאחר מכן לאחר נסיעה של 45דק' על כביש החוף מכבה את הרכב כדי למסור ילדים לסבא וסבתא.
אחרי שבע דקות מנוחה מנסה להניע את הרכב ללא הצלחה.
שוב יש סוויץ' (חשמל תקין) אבל בסיבוב מפתח עד הסוף להנעה הסטרטר לא מגיב (לא משמיע שום קול בכלל).
גם במקרה זה מד חום מנוע מראה טווח תקין.
בשני המקרים אחרי 15/20דק' כשהרכב "מתקרר" הוא מניע ללא בעיה.
בחודש אוגוסט לפני שנה בטיול בנחל צין תחתון חוויתי משהו כזה בפעם הראשונה אבל אז מד חום מנוע עלה אחרי נסיעה מאומצת 4*4 נמוך עם מזגן ובמקרה זה אני כיביתי מנוע בגלל החום.
אז בניסיון להניע מיד אחרי הכיבוי אותה בעיה אבל בניגוד לשני המקרים האחרונים מאוורר המשיך לעבוד (כדי לקרר את המנוע כך שאני מניח שמנגנון למניעת הנעה כלשהו מנע הנעה עד קירור של המנוע).
בספטמבר שנה שעברה בחציית חולות עגור וניצנים אחרי מסע של ארבעה ימים (ללא כל תקלה) שוב לאחר עצירה הרכב לא הניע (לא זוכר מצב מד חום מנוע אבל נראה לי שהיה תקין) ורק לאחר כ20דק' הניע ללא בעיה ומבלי שעשיתי שום דבר.
פסח האחרון טיול שלושה ימים בצפון ללא בעיה (לא היה זכר לתקלה).
שבועות טיול במדבר יהודה יומיים (חום מטורף של 48 מעלות הרכב התחמם בנסיעה איטית עם מזגן אבל מעבר לכיבוי מזגן עד חזרה לחום נורמלי ...והגברת מהירות. ללא התקלה)
בשתי הפעמים האחרונות המאוורר לא פעל כשהרכב היה כבוי (בניגוד למקרה באוגוסט לפני שנה כאשר התחמם מעל טמפ תקינה).
האם קשור לעניין חום מנוע?
הרכב אצלי שש שנים ללא בעיות. נוסע כ5000קמ בשנה לטיולים בלבד.
אשמח לעזרה/הדרכה אם מישהו נתקל בבעיה דומה.
תודה
בשתי נסיעות אחרונות נתקל בבעיה של הנעה לאחר כיבוי הרכב.
לפני שבוע בעת ניפוח צמיגים בתחנת דלק אחרי סופ"ש בים בתום ניפוח שני צמיגים בניסיון להניע את הרכב לשנות צד ללא הצלחה. הסוויץ נדלק (יש חשמל, רדיו, אורות בתוך הרכב, אורות חיצוניים פועלים תקין וכן מערכת נעילה מרכזית פועלת).
בנגיעה מכסה המנוע חם מאוד (חם בנגיעה במוט של מכסה המנוע) אבל מד חום מנוע מראה חום תקין.
שבוע וחצי לאחר מכן לאחר נסיעה של 45דק' על כביש החוף מכבה את הרכב כדי למסור ילדים לסבא וסבתא.
אחרי שבע דקות מנוחה מנסה להניע את הרכב ללא הצלחה.
שוב יש סוויץ' (חשמל תקין) אבל בסיבוב מפתח עד הסוף להנעה הסטרטר לא מגיב (לא משמיע שום קול בכלל).
גם במקרה זה מד חום מנוע מראה טווח תקין.
בשני המקרים אחרי 15/20דק' כשהרכב "מתקרר" הוא מניע ללא בעיה.
בחודש אוגוסט לפני שנה בטיול בנחל צין תחתון חוויתי משהו כזה בפעם הראשונה אבל אז מד חום מנוע עלה אחרי נסיעה מאומצת 4*4 נמוך עם מזגן ובמקרה זה אני כיביתי מנוע בגלל החום.
אז בניסיון להניע מיד אחרי הכיבוי אותה בעיה אבל בניגוד לשני המקרים האחרונים מאוורר המשיך לעבוד (כדי לקרר את המנוע כך שאני מניח שמנגנון למניעת הנעה כלשהו מנע הנעה עד קירור של המנוע).
בספטמבר שנה שעברה בחציית חולות עגור וניצנים אחרי מסע של ארבעה ימים (ללא כל תקלה) שוב לאחר עצירה הרכב לא הניע (לא זוכר מצב מד חום מנוע אבל נראה לי שהיה תקין) ורק לאחר כ20דק' הניע ללא בעיה ומבלי שעשיתי שום דבר.
פסח האחרון טיול שלושה ימים בצפון ללא בעיה (לא היה זכר לתקלה).
שבועות טיול במדבר יהודה יומיים (חום מטורף של 48 מעלות הרכב התחמם בנסיעה איטית עם מזגן אבל מעבר לכיבוי מזגן עד חזרה לחום נורמלי ...והגברת מהירות. ללא התקלה)
בשתי הפעמים האחרונות המאוורר לא פעל כשהרכב היה כבוי (בניגוד למקרה באוגוסט לפני שנה כאשר התחמם מעל טמפ תקינה).
האם קשור לעניין חום מנוע?
הרכב אצלי שש שנים ללא בעיות. נוסע כ5000קמ בשנה לטיולים בלבד.
אשמח לעזרה/הדרכה אם מישהו נתקל בבעיה דומה.
תודה