PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיית הנעה (סטארטר) אחרי נסיעה דיסקו 1 בנזין



srsrsrsrsr
03-08-18, 03:39
אחרי חיפוש בפורומים השונים ללא מענה.

בשתי נסיעות אחרונות נתקל בבעיה של הנעה לאחר כיבוי הרכב.
לפני שבוע בעת ניפוח צמיגים בתחנת דלק אחרי סופ"ש בים בתום ניפוח שני צמיגים בניסיון להניע את הרכב לשנות צד ללא הצלחה. הסוויץ נדלק (יש חשמל, רדיו, אורות בתוך הרכב, אורות חיצוניים פועלים תקין וכן מערכת נעילה מרכזית פועלת).
בנגיעה מכסה המנוע חם מאוד (חם בנגיעה במוט של מכסה המנוע) אבל מד חום מנוע מראה חום תקין.
שבוע וחצי לאחר מכן לאחר נסיעה של 45דק' על כביש החוף מכבה את הרכב כדי למסור ילדים לסבא וסבתא.
אחרי שבע דקות מנוחה מנסה להניע את הרכב ללא הצלחה.
שוב יש סוויץ' (חשמל תקין) אבל בסיבוב מפתח עד הסוף להנעה הסטרטר לא מגיב (לא משמיע שום קול בכלל).
גם במקרה זה מד חום מנוע מראה טווח תקין.

בשני המקרים אחרי 15/20דק' כשהרכב "מתקרר" הוא מניע ללא בעיה.

בחודש אוגוסט לפני שנה בטיול בנחל צין תחתון חוויתי משהו כזה בפעם הראשונה אבל אז מד חום מנוע עלה אחרי נסיעה מאומצת 4*4 נמוך עם מזגן ובמקרה זה אני כיביתי מנוע בגלל החום.
אז בניסיון להניע מיד אחרי הכיבוי אותה בעיה אבל בניגוד לשני המקרים האחרונים מאוורר המשיך לעבוד (כדי לקרר את המנוע כך שאני מניח שמנגנון למניעת הנעה כלשהו מנע הנעה עד קירור של המנוע).

בספטמבר שנה שעברה בחציית חולות עגור וניצנים אחרי מסע של ארבעה ימים (ללא כל תקלה) שוב לאחר עצירה הרכב לא הניע (לא זוכר מצב מד חום מנוע אבל נראה לי שהיה תקין) ורק לאחר כ20דק' הניע ללא בעיה ומבלי שעשיתי שום דבר.

פסח האחרון טיול שלושה ימים בצפון ללא בעיה (לא היה זכר לתקלה).

שבועות טיול במדבר יהודה יומיים (חום מטורף של 48 מעלות הרכב התחמם בנסיעה איטית עם מזגן אבל מעבר לכיבוי מזגן עד חזרה לחום נורמלי ...והגברת מהירות. ללא התקלה)

בשתי הפעמים האחרונות המאוורר לא פעל כשהרכב היה כבוי (בניגוד למקרה באוגוסט לפני שנה כאשר התחמם מעל טמפ תקינה).
האם קשור לעניין חום מנוע?

הרכב אצלי שש שנים ללא בעיות. נוסע כ5000קמ בשנה לטיולים בלבד.

אשמח לעזרה/הדרכה אם מישהו נתקל בבעיה דומה.

תודה

נדב ש.
03-08-18, 08:56
ראיתי תקלה כזאת דומה שניפתרה אחרי החלפה של ה spider unit .

https://youtu.be/fxUEhwHpzOc

חפש ברשת(אם אכן התקלה ברכיב הזה) יש המון מידע לגבי זה בפורומים כולל איך לעקוף את זה אם אתה מעוניין.

tallevi
03-08-18, 10:26
סוויץ, ממסר של הסטרטר, קונקטור לסטרטר....



Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

asafk
03-08-18, 10:34
מניסיוני ומהקל אל הכבד..
ממסר סטרטר.
חיבורים (דגש על מינוס) על הסטרטר.

ולבסוף סוויצ' / ספיידר

אסף.

נדב ש.
03-08-18, 10:52
כמובן לבדוק מה שנכתב למעלה, זה קל ופשוט.
מניסיוני (המועט בחשמל) בעית חשמל/מינוס הסטרטר לפחות ישמיע קול/נקישה, אבל אם אין שום קול מהסטרטר....

asafk
03-08-18, 11:31
לא אם הבנדיקס לא זז.

אסף.

יואב פולס
03-08-18, 11:47
חיבורים (דגש על מינוס) על הסטרטר.


בדיוק זה^

תתחיל מהחיבור על הסטרטר. עם הזמן, נצבר בו לכלוך והמגע רופף. יכול להיות טיפה מתרחב כשהמנוע חם ואין מגע.
תנתק את החיבורים, תנקה היטב גם את המחבר על הסטרטר וגם את הקונקטור, ותן עליו לחיצה קטנה על מנת שיכנס עם טיפה יותר לחץ.

ד ו ר ו ן
03-08-18, 12:48
בדיוק זה^
תתחיל מהחיבור על הסטרטר. עם הזמן, נצבר בו לכלוך והמגע רופף. יכול להיות טיפה מתרחב כשהמנוע חם ואין מגע.
תנתק את החיבורים, תנקה היטב גם את המחבר על הסטרטר וגם את הקונקטור, ותן עליו לחיצה קטנה על מנת שיכנס עם טיפה יותר לחץ.
+
הייתה בעיה דומה ששיגעה אותי.
קטבים שנראה שיושבים טוב ורק בפירוק וניקוי נמצא שהיו אכולים בצד הפנימי= אין הולכה טובה.

מיכה100
03-08-18, 17:00
בדיוק זה^

תתחיל מהחיבור על הסטרטר. עם הזמן, נצבר בו לכלוך והמגע רופף. יכול להיות טיפה מתרחב כשהמנוע חם ואין מגע.
תנתק את החיבורים, תנקה היטב גם את המחבר על הסטרטר וגם את הקונקטור, ותן עליו לחיצה קטנה על מנת שיכנס עם טיפה יותר לחץ.
אכן.

tallevi
03-08-18, 20:37
אתם מדברים על הפלוס. המינוס מגיע מגוף הסטרטר.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

tallevi
03-08-18, 21:03
דבר נוסף שנשכח, ברכב אוטומטי יכול להיות גם מתג ידית ההילוכים או הממסר שלו.


טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
04-08-18, 15:04
אתם מדברים על הפלוס. המינוס מגיע מגוף הסטרטר.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אני מדבר על המינוס.

tallevi
04-08-18, 15:25
אני מדבר על המינוס.איך? הסטרטר לא מקבל את המינוס מהגוף?

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
04-08-18, 15:29
ואם אין מינוס טוב לגוף, מאיפה יקבל הסטארטר מינוס?

tallevi
04-08-18, 15:41
ואם אין מינוס טוב לגוף, מאיפה יקבל הסטארטר מינוס?הוא לא. ואז זה תקלה. לא קורה מצב כזה..כמעט.
כמו האלטרנטור, הוא מקבל את המינוס רק מהבלוק. לא רואה מצב שלא יקבל מינוס מלא.

אלא אם כן ברכב הזה יש מערכת מיוחדת.



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

srsrsrsrsr
04-08-18, 17:40
רוב תודות לכל העונים!

מיקום הסטרטר בכרכרה יושב במקום כ"כ לא נוח לגישה לטובת בדיקת החיבורים... טיפים לגישה מעט יותר נוחה יותר או הליפט במוסך? :confused:

srsrsrsrsr
04-08-18, 17:45
מניסיוני ומהקל אל הכבד..
ממסר סטרטר.
חיבורים (דגש על מינוס) על הסטרטר.

ולבסוף סוויצ' / ספיידר

אסף.

בהסתכלות על הסטרטר בזחילה מתחת לרכב נראה: פלוס מגיע מהמצבר. מינוס הולך אל הגוף. יציאה נוספת מהסטרטר נכנסת אל מעבר קיר האש לתוך הגוף באופן שלא מאפשר מעקב אחרי הצמה.
כלומר אני מבין ממסר צריך לשבת איפשהו מאחורי הדשבורד לפני הסוויץ? דורש פירוק איזור פאנל מזגן/רדיו?

מיכה100
05-08-18, 08:51
בדיוק זה^

תתחיל מהחיבור על הסטרטר. עם הזמן, נצבר בו לכלוך והמגע רופף. יכול להיות טיפה מתרחב כשהמנוע חם ואין מגע.
תנתק את החיבורים, תנקה היטב גם את המחבר על הסטרטר וגם את הקונקטור, ותן עליו לחיצה קטנה על מנת שיכנס עם טיפה יותר לחץ.

את זה כבר עשית?
אגב פעם הבאה שזה קורה תזחל מתחת לאוטו עם מברג מבודד ו'תעזור' למגע על הסטרטר תוך כדי שמישהו נותן סטארט עם הסוויץ'.
אם זה יעבוד מצאת את הבעיה.

igalr
05-08-18, 08:58
מינוס בין המצבר לגוף
סבלתי מזה כמעט חצי שנה.

אצלי לפעמים היתי עוצר בתחנת דלק ולא מצליח להניע עד שלא היה מתקרר קצת.

ד ו ר ו ן
05-08-18, 10:02
אם זו אכן בעיית מינוס לגוף, אצלי בגלל הוספת צרכנים ברכב, בדגש על המקרר, משאבת מים ותאורה, על הדרך החלפתי לקוטב בריא יותר, וכבל מינוס עבה משמעותית מהמקור.

-->