צפייה בגרסה מלאה : >>>>> השקה בינלאומית: ג'יפ רנגלר JL החדש
ניתן לצפות בעמוד זה:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3893 (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3893-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%94-%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%9C%D7%90%D7%95%D7% 9E%D7%99%D7%AA-%D7%92-%D7%99%D7%A4-%D7%A8%D7%A0%D7%92%D7%9C%D7%A8-JL-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9)
מקנה בך,
נהנתי לקרוא ...כרגיל הכתיבה שלך יוצאת דופן ואמיתית
פשוט תענוג לקרוא אותך !
אני פחות מתחבר למותג jeep אולי כי אפעם לא יכולתי וכנאה לא אוכל לממן דבר כזה גם אם הוא cj
או סופה ישנים .
אני "אינדיבידואליסט מושבע שלא אוהב שתוחמים אותו בחוקים, כללים, גבולות, גדרות והגדרות".
שנסע ונוסע בסמוראי,ויטרה וכרכרה אנגלית.
פשוט תענוג לקרוא אותך !
אני פחות מתחבר למותג jeep אולי כי אפעם לא יכולתי וכנאה לא אוכל לממן דבר כזה גם אם הוא cj
או סופה ישנים .
אני "אינדיבידואליסט מושבע שלא אוהב שתוחמים אותו בחוקים, כללים, גבולות, גדרות והגדרות".
שנסע ונוסע בסמוראי,ויטרה וכרכרה אנגלית.
וכרכרה אנגלית יכלת לממן?.... לא בדיוק רכב לתפרנים.
לא יעזור. אתה חייב לעצמך Jeep אמיתי פעם אחת בחיים. לא חייב להיות רנגלר חדש (שגם אני לא יכול לממן...)
אחר כך כבר לא תרצה שום דבר אחר.
הבעיה היא שגם רנגלר ישן אי אפשר.
וגם לא דיפנדר.
וגם על סופה שנוסעת רוצים מלאן-תלפים.
חדש לא יהיה משום סוג , בטח לא כאשר הטכנולוגיה משתלטת על כל הרכבים.
אני ״בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי״ שר אולארצ׳יק.
ימים יגידו.
איזו כתיבה, פשוט מופת. כל כך נהניתי וצחקתי ועכשיו אני חולם על JL לעצמי.
כתיבה יפה מאוד ומשעשעת. מעניין מה נעשה ששיפר כל כך את התנהגות הכביש לעומת ה JK? (ועדיין הצליחו להשאיר את הסרן החי מקדימה). חוצמזה יגיע לארץ הדגם דיזל 3.0?
דניאל מאירי
12-08-18, 08:25
באמת תענוג של כתיבה.
כבר שוכנעתי לנטוש את הויגו לטובת אחד כזה, אבל גיליתי שחסרים לי כמה שקלים,
ככה שנישאר יחד עוד כמה שנים.
כיף לקרוא וכיף לך שהיית שם לחוות זאת מקרוב.
דניאל
כתיבה יפה מאוד ומשעשעת. מעניין מה נעשה ששיפר כל כך את התנהגות הכביש לעומת ה JK? (ועדיין הצליחו להשאיר את הסרן החי מקדימה). חוצמזה יגיע לארץ הדגם דיזל 3.0?
כששאלתי נציג של סמל"ת נאמר לי שאין כוונה להביא את הדיזל.
מקווה שלארץ יגיע הרוביקון במיפרט האמריקאי הכולל פגוש ברזל מהדורת 10 השנים מקדימה ולא את החיקוי הפלסטי שלו שנראה בתמונות.
אני כבר התחלתי לחסוך.
יש כבר כמה JL בארץ שהגיעו ביבוא אישי.
אם אני לא טועה באצות הברית ניתן להזמין אותו ללא שום הגבהה עם צמיגי 35" כסטנדרט !!!!!
JL רוביקון עם הגבהה מינימלית של 2 אינצ' וצמיגי 35" זה כל מה רציתי ....
כששאלתי נציג של סמל"ת נאמר לי שאין כוונה להביא את הדיזל.
מקווה שלארץ יגיע הרוביקון במיפרט האמריקאי הכולל פגוש ברזל מהדורת 10 השנים מקדימה ולא את החיקוי הפלסטי שלו שנראה בתמונות.
אני כבר התחלתי לחסוך.
יש כבר כמה JL בארץ שהגיעו ביבוא אישי.
אם אני לא טועה באצות הברית ניתן להזמין אותו ללא שום הגבהה עם צמיגי 35" כסטנדרט !!!!!
JL רוביקון עם הגבהה מינימלית של 2 אינצ' וצמיגי 35" זה כל מה רציתי ....
בארה"ב גם מראים איך עם הגבהה של 2" בלבד הם מכניסים גם צמיגי 37"
https://www.youtube.com/watch?v=WxcOtkbKX04
GodsFather
12-08-18, 11:10
והמכלולים עומדים בזה? או שזה רק ליופי?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
והמכלולים עומדים בזה? או שזה רק ליופי?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
בנתיים נראה שעומד בזה יופי.
חיזקו בJL את מכלולי ההיגוי וקצוות הסרן.
העמוד יוטיוב שלו: WAYALIFE - הוא מאוד אינפורמטיבי ומלא במידע שימושי על שיפורים, טיולים, אחזקה וכו'...
אין רנגלר-דיזל 3.0 ליטר. לא היה בהשקה, לא הזכירו מנוע כזה והוא גם לא מופיע בחומר הטכני שקיבלנו.
לפני שה-JL הוצג היו שמועות על מנוע ה-V6 דיזל בנפח 3.0 ליטר מהגרנד צ'רוקי - אבל כרגע הדיזל היחיד בשוק האירופי הוא 2.2 וספק אם יגיע לישראל.
אין רנגלר-דיזל 3.0 ליטר. לא היה בהשקה, לא הזכירו מנוע כזה והוא גם לא מופיע בחומר הטכני שקיבלנו.
לפני שה-JL הוצג היו שמועות על מנוע ה-V6 דיזל בנפח 3.0 ליטר מהגרנד צ'רוקי - אבל כרגע הדיזל היחיד בשוק האירופי הוא 2.2 וספק אם יגיע לישראל.
הם לוקחים בארהב רכבים חדשים ועושים להם הסבה לקאמינס 2.8טורבו דיזל חדשים.
בהנחחה שיגיע ה-3.6 בנזין,
בניגוד לרנגלר הנוכחי, מקום למיכל גז יהיה (ולא דוד שיושב בבאגז')?
(אני מניח שדגמי הטורבו בנזין לא יקבלו גז באהבה...)
בהנחחה שיגיע ה-3.6 בנזין,
בניגוד לרנגלר הנוכחי, מקום למיכל גז יהיה (ולא דוד שיושב בבאגז')?
(אני מניח שדגמי הטורבו בנזין לא יקבלו גז באהבה...)
לא מאמין שיש מקום למיכל גז ושאר התקנות חריגות, זולת תא המטען.
הלייאאוט הכללי מאוד דומה לזה של ה-JK (המוצלח לכשעצמו. בסופו של דבר ה-JL הוא רק אבולוציה ושדרוג של פלטפורמת ה-JK שבראיה אחורנית על האבולוציה של הג'יפים לדורותיהם, היא זו שתיזכר כמי ששינתה את כללי המשחק).
boaz avrahami
16-08-18, 23:59
האם מתוכננת גם כתבה טכנית שבה נדע מה השתנה שם מתחת ?
מה הופך אותו ליותר טוב מקודמו או מה ההבדלים בינו לבין ה JK?
מה יש ברוביקון לעומת הדגמים הפשוטים.
איזה שיפורים הוא מקבל בשמחה ומה כדאי לשפר.
דרור כותב כרגיל נהדר אבל דווקא הפעם חיכיתי למשהו הרבה יותר טכני
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
בהשקות בד"כ אין ירידה לעומק הפרטים הטכניים כמו שאנחנו אוהבים כאן בג'יפולוג. לרוב העיתונאים שמגיעים לאירוע כזה זה גם לא יגיד שום דבר. חלקם מתבלבלים בין נעילת דיפרנציאל אורכי-מרכזי לנעילת דיפרנציאל רוחבי בסרן, לבין נעילה מרכזית של הדלתות.... מבחינתם מנעול זה מנעול... ואני לא צוחק, בחיי.
ממה שאני יודע מנבירה פיזית באוטו, כולל השתטחות פיזית מתחתיו וזה גם הוזכר בכתבה:
מנועי 4 צילינדרים של פיאט: 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 272 כ"ס/40 קג"מ, 2.2 ליטר טורבו-דיזל מסילה משותפת, 200 כ"ס/45 קג"מ. מה עוד צריך לדעת? שם של יצרן המגדש? כמה בארים הוא גודש? יחסי דחיסה? יצרן המזרקים?..... לפחות מהתרשמות ראשונית מתא המנוע של דגם הדיזל - צפוף שם. מאוד. לא ידידותי במיוחד למכונאי החצר הממוצע....
מנוע V6 של קרייזלר - 3.6 ליטר בנזין אטמוספרי "פנטאסטאר" המוכר. 284 כ"ס/35.4 קג"מ
תיבה אוטומטית-פלנטרית 8 מהירויות - מוכרת מהדור האחרון של גרנד צ'רוקי.
תיבה ידנית 6 מהירויות - לא תגיע לישראל. ככל הנראה NSG370 המוכרת מה-JK אבל אל תתפוס אותי במילה.
תיבת העברה: השם במפרט הוא "ROCK-TRAC". לא יודע מי היצרן ומה הדגם. החידוש שלה הוא מצב 4X4 לכביש. האם בעלת דיפרנציאל מרכזי או מערכת מצמדים? לא יודע עדיין. אלה גם שאלות שאנשי ההפקה לא ידעו לענות עליהן ולא הייתי בונה על הידע הטכני שלהם.
סרנים: דנה 30 קדמי, ביצה בצד שמאל, דנה 44 אחורי. לא שאלתי. הסתכלתי. ובעוונותי אני יודע לזהות דגמי סרנים. ברוביקון גם הקדמי דנה 44. אנשי היצרן טוענים שקצות הסרן מחוזקות בהשוואה לדנה 44 ב-JK.
עזרי אחיזה/עבירות: בקרת משיכה ברנגלר הרגיל, בקרת משיכה + נעילות נשלטות בשני הסרנים ברוביקון
יחסי העברה סופיים: 3.73 ברנגלר הרגיל וברוביקון דיזל. 4.10 בשני דגמי הרוביקון בנזין
מתלים: 4 חיבורים וקפיצי סליל
כמו שאתה מבין מזה, הלייאאוט דומה לזה של ה-JK. אבל שינו עוד דברים קטנים - בסיסי גלגלים, תגבור חשמלי להגה, גיאומטריית היגוי וכיול כללי מוקפד ומוצלח יותר.
השינויים המהותיים הנראים לעין הם בתא הנוסעים, בחלון הנפתח, ברמת הגימור ובאיכות החומרים. הרנגלר החדש מרגיש עשיר ויוקרתי בהרבה. מצד שני רכבי הדגמה בהשקות הם פולי-לואדד עם כל האבזרים והאופציות האפשריות כדי להשאיר רושם טוב ואפשר לשער שה"ספורט" והרוביקון שיגיעו אלינו יהיו עירומים מרוב האבזרים היותר מגניבים. זה חבל אבל זה ככה בדרך כלל. תרצה יותר אבזור - תשלם אקסטרא.
זה לא ג''יפ של פעם. יהיה קשה לטפל בו לבד. אבל ככה זה במכוניות מודרניות ועל פניו זה אוטו טוב יותר מה-JK בכל פרמטר. אמינות?... מי יודע. שיפורים?... הרשיתי לעצמי לנחש שיהיו בלי סוף כמקובל באמריקה, כפי שראינו ב-JK. אני מהמר שה-JL זה דגם שיחזיק על כתפיו את קרייזלר 10 שנים כמו כלום ואת הדאגות שלנו לגבי הרנגלר הבא בתור של 2027 אפשר לנצור במגירה עד אז....
כיף לקרוא וכמובן להזדהות עם כל מילה.
פיצ'ר מרכזי שחסר ברנגלרים החדשים אלה הקמטים המקוריים במכסה המנוע.
ושאלה: מה ההגיון במייצב קדמי מתנתק חשמלית, בעוד שהאחורי קבוע?
boaz avrahami
17-08-18, 06:29
כיף לקרוא וכמובן להזדהות עם כל מילה.
פיצ'ר מרכזי שחסר ברנגלרים החדשים אלה הקמטים המקוריים במכסה המנוע.
ושאלה: מה ההגיון במייצב קדמי מתנתק חשמלית, בעוד שהאחורי קבוע?
לרוב לא נוהגים לנתק את האחורי, גם כשיש מנתקים ידניים.
אין כמעט קיטים כאלו לניתוק לאחורי על המדף.
האחורי לא ממש מגביל ומצד שני קצת שומר יותר טוב בשפצים.
הסטאפ הזה של רק הקדמי היה גם בקודם וקיים בעוד רכבים.
החשמלי לא ממש אמין ויקר לתיקון אם מסתכלים על העבר.
אגב, אחד הפיצ׳רים המרכזיים הוא שהאוטו מקבל גלגלי 37 כמו שהוא ללא הגבהה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
כיף לקרוא וכמובן להזדהות עם כל מילה.
פיצ'ר מרכזי שחסר ברנגלרים החדשים אלה הקמטים המקוריים במכסה המנוע.
ושאלה: מה ההגיון במייצב קדמי מתנתק חשמלית, בעוד שהאחורי קבוע?כי את המייצב האחורי אתה מפרק פעם אחת ולתמיד.
התשובה רצינית.
boaz avrahami
17-08-18, 08:48
כי את המייצב האחורי אתה מפרק פעם אחת ולתמיד.
התשובה רצינית.
מאוד חולק עליך ככול שזה נוגע לקפיצי סליל.
לא הייתי ממליץ למישהו עם 4 סלילים לנתק גם אחורי או אפילו להעיף אותו.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
מאוד חולק עליך ככול שזה נוגע לקפיצי סליל.
לא הייתי ממליץ למישהו עם 4 סלילים לנתק גם אחורי או אפילו להעיף אותו.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
למה לא לנתק?
ולמה האחורי לא ממש מגביל?
אגב, אחד הפיצ׳רים המרכזיים הוא שהאוטו מקבל גלגלי 37 כמו שהוא ללא הגבהה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
זה נראה ונשמע כמו משהו שפשוט לא נכון.
תסתכלו על התמונות. אולי יש מקום בבית הגלגל לצמיג 37 במצב סטטי, אבל לא יהיה לו לאן להיכנס כשהמתלה ייסגר.
ברוביקון מדברים על כנפונים מוגבהים במעט, אבל כדי שיהיה מקום לגלגל כזה גדול צריך שגם החלק הפנימי של בית הגלגל יהיה גדול יותר - וזה כבר על חשבון מרחב בתא המנוע וכמו שראיתם - תא המנוע של ה-JL הוא מקום צפוף. מאוד. כל ס"מ חשוב.
חוצמזה, מישהו כאן רוצה לנסות 37' על דנה 30?...
גם על דנה 44 זה גדול.
בשביל צמיגי 37 ומעלה שגם יוכלו לעבוד כמו שצריך גם ה-JL הזה כבר צריך הגבהה של לפחות 2' ולדעתי יותר. וגם סרנים מחוזקים. חלקים כאלה יוצעו לציבור מין הסתם אם לא כבר מוצעים.
אגב, אחד הפיצ׳רים המרכזיים הוא שהאוטו מקבל גלגלי 37 כמו שהוא ללא הגבהה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
דיברו ברוביקון על 35 עם הפחחות המקורית ו-37 אחרי הגבהה קלה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
גם הjk הקיים לוקח 35 כמו שהוא.
אסף.
גם הjk הקיים לוקח 35 כמו שהוא.
אסף.
מטייל איתי אחד, נהג מבוגר ועדין, עד שלא חיזק את הכל מהכל הוא לא הפסיק לשבור, צלבים, דרייבשאפט קידמי, ציריות(יש שרשור פה בפורום אפילו)...
הייתי לוקח את ה 35 על רכב סטנדרטי בערבון מוגבל מאוד, זה יחזיק בטיולים, אבל לא הרבה.
boaz avrahami
17-08-18, 19:30
אני מדבר על ה JL RUBICON וליתר דיוק האמריקאי.
הוא מצליח לקבל 37/12.5 בלי הגבהה ועם קצת שפשופים בביטנה של הגלגלים האחוריים. משהו פתיר.
עדיף לשים הגבהה של 2 אינץ ובאמפסטופים בשביל לפתור כל עניין לחלוטין.
הדגם מגיע בבסיס עם יחס 4.10 כך שנראה שזה פתרון די הוגן למי שלא מתכוון לעלות יותר מ 50 ממ.... ( פלוס השני אינץ שיתנו הגלגלים)
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
4.10 כבר לא מספיק לצמיג 37.
גם ל-35 זה כבר גבולי. האוטו הופך לעצל.
למה לא לנתק?
ולמה האחורי לא ממש מגביל?
בניגוד לקפיצי עלים, בסלילים הרכב יתהפך ביתר קלות ללא מייצב אחורי.
בניגוד לקפיצי עלים, בסלילים הרכב יתהפך ביתר קלות ללא מייצב אחורי.
הסבר נמק ותן דוגמאות..
boaz avrahami
19-08-18, 22:06
הסבר נמק ותן דוגמאות..
יש על זה לא מעט דיונים בפורומים אמריקאיים.
בסלילים המיצב האחורי מחזיק קצת קונטרה לשפצ ולא ממש מפריע במהלכי מתלה ( הוא דק בהרבה מהקדמי).
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
יש על זה לא מעט דיונים בפורומים אמריקאיים.
בסלילים המיצב האחורי מחזיק קצת קונטרה לשפצ ולא ממש מפריע במהלכי מתלה ( הוא דק בהרבה מהקדמי).
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
תארתי לעצמי שזה יהיה הנימוק.
אני מכיר רכבים עם סלילים מאחור שיותר קשיחים מרכבים עם קפיצי עלים.
זה לא סוג הקפיץ, אלא קבוע הקפיץ שמשנה כאן.
לקפיצי סליל יש קבוע קפיץ קבוע לאורך כל המהלך, לעומת קפיצי עלים שהם פרוגרסיביים - קבוע הקפיץ עולה ומשתנה מאוד בהתאם לעומס המופעל עליו- מכאן הנטיה של רכבים בעלי קפיצי עלים פחות לגלגל , כמובן שזה גם תלוי ספציפית לכל רכב , איפה מרכז גלגול גאומטריית הסרן בהתאם לגובה ומיקום המסה המוקפצת.
אני חושב שההתנגדות לגלגול ברכבים עם קפיצי עלים נובעת מאופן החיבור לנדנדות ולשלדה... ולרוחב העלה.
ודווקא קפיצי סליל פרוגרסיבים אני מכיר...
עלה פרוגרסיבי זה בדכ עלה פרבולי... שלא נפוץ במיוחד בארצנו.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לקפיצי סליל יש קבוע קפיץ קבוע לאורך כל המהלך, לעומת קפיצי עלים שהם פרוגרסיביים -.
זה נכון לקפיץ סליל מהדור הישן, עם מעלה סליל קבוע.
יש הבדל ניכר בהתנהגות של קפיץ סליל עם מעלה משתנה או במקרים מסויימים של שילוב שני קפיצים בעלי עומס שונה על אותו ציר.
וגם בסליל רגיל, כמו בכל קפיץ, יש סלילים קשיחים מאד עד כדי מהלך אפסי ללא משקל ניכר.
עלה פרוגרסיבי זה בדכ עלה פרבולי... שלא נפוץ במיוחד בארצנו.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כל קפיץ עלה הוא סוג של פרבולי.
עבה באמצע ודק בקצוות.
קפיץ עלה מרובה עלים כולל גם מרכיב משמעותי של חיכוך פנימי בין העלים.
החיכוך בין העלים גורם לרגישות פחותה לתנודות הקטנות שהקפיץ סליל יודע להגיב אליהן.
פרבולי קלאסי הוא יחידה אחת, ואז אין חיכוך ושיכוך עצמי, והקפיץ מתנהג כמי קפיץ סליל.
עובי הקפיץ לא הופך אותו לפרבולי...
לדעתי מדובר על רוחב העלה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
עובי הקפיץ לא הופך אותו לפרבולי...
לדעתי מדובר על רוחב העלה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הפרבולי מתייחס לצורה.
קפיץ פרבולי עבה במרכזו (בדיוק כמו קפיץ עלה..), ודק בקצוות.
וגם בקפיץ פרבולי, ברכב עם משקל משתנה יש יותר מעלה אחד.
רכב עם קפיצי עלה שממוקמים בצד הפנימי של השילדה, או שילדה צרה יחסית, יתאפיין בגלגול רב יותר ביחס לרכב עם קפיץ סליל בצד החיצוני של השילדה.
בשורה התחתונה ובחיבור לדיון הנוכחי, צורך/הסרת מוט מייצב אחורי היא מקרה פרטי של מתלה של רכב מסויים וסידור פרטי של קפיץ, במידה ובוצע שינוי מהמקור, ולא של סוג הקפיץ.
כתבה נחמדה , חסר עוד תמונות, ובטח תמונות בפעולה .
הרכב הזה חתיך אמיתי בכל פוזה , מעניין מה הצריכה האמיתית של הדיזל הזה?
כתבה נחמדה , חסר עוד תמונות, ובטח תמונות בפעולה .
הרכב הזה חתיך אמיתי בכל פוזה , מעניין מה הצריכה האמיתית של הדיזל הזה?
מנסיון של כשבועיים בכבישי יוון ובשבילי יער, הרנגלר היוצא(דיזל) צורך חצי מהבנזין. בערך 11-12 ק"מ לליטר מה שמביא לו טווח נביעה של כ850ק"מ למיכל לפני שמתחילים לחפש תחנה קרובה. במונחים של טיולי מדבר של כמה ימים זה שוס רציני
בהשקות קצת קשה לבדוק צריכת דלק, גם כי נהגנו הרבה בשטח וזה לא מייצג וגם כי מחליפים רכבים כל הזמן.
שלא כמו צריכת הדלק לפי תקינה אירופית שהיא בדרך כלל תלושה לחלוטין מהמציאות, צריכה משולבת מוצהרת לפי תקינה אמריקאית היא בד"כ פחות מחמיאה ולכן די קרובה ומייצגת למה שתצליחו להשיג בחיים האמיתיים.
עם הדיזל 2.2 החדש הזה אפשר לבנות על כל מספר שבין 10 ל-12 ק"מ לליטר די בקלות, שזה כמעט חצי מהבנזין V6. אבל הסיכויים לראות את הדיזל הזה בישראל לא גדולים.
זה גם מה שאני הבנתי מנציגי סמל"ת - אין כוונה להביא את הדיזל לארץ שככל הנראה יצא מתומחר לאחר מיסוי במחיר לא ריאלי לארץ ולכן לא יביאו. חבל כי זה באמת היה יכול להיות רכב שטח / כביש מושלם עבור רבים.
מעניין אם ניתן יהיה להביא דיזל ביבוא אישי?
אני גם מקווה שיביאו לארץ את הרוביקון במיפרט ובתקינה האמריקאית שכוללים: פגוש ברזל קדמי סטייל מהדורת 10 השנים, צמיגי 33" כסטנדרט ומרווח כנפיים מוגדל שמתאים לצמיגי 35" ללא שום הגבהה או שינוי נוסף. אם אני לא טועה כל אלו לא קיימים במיפרט האירופאי.
כל התקינה וחירטוט האישור הגבהות למיניהם הם לפי התקינה האירופאית לא? אז יביאו משהו שהוא מנוגד והוא בכלל בתקינה אמריקאית....
כיף לקרוא וכמובן להזדהות עם כל מילה.
פיצ'ר מרכזי שחסר ברנגלרים החדשים אלה הקמטים המקוריים במכסה המנוע.
ושאלה: מה ההגיון במייצב קדמי מתנתק חשמלית, בעוד שהאחורי קבוע?
התשובה לעניין זה נעוצה בכך שביטול הגבלת המתלה על ידי ניתוק מוט מייצב , נותנת תוצאה משמעותית יותר מאשר ביטול ההגבלה במתלה האחורי .
הסיבה היא שרוחב השילדה בחלק האחורי של הרכב גדול מאשר בחלקו הקידמי - כמו כן מיקום הספירלות ומיקום המוטות המקשרים של המייצב .
לכן גם במצב מקורי של הרכב (עם או בלי מייצב) , תמיד במתלה הקדמי יתקבל מהלך גדול יותר לעומת המתלה האחורי
הסיבה היא שהסרן משמש כציר , ומיקום המתלה עליו ישנה את מהלך העבודה של הסרן עבור זווית מפתח זהה
בסרן האחורי , המתלה ממוקם קרוב יותר לגלגלים (בגלל המבנה הרחב של השילדה) ולכן יתקבל פחות מהלך במספר נומינלי עובר אותה זווית עבודה
איתי
איתי
גנרית, זו הגדרה לא נכונה.
זה נקבע ספציפית לכל רכב לפי המבנה שלו.
יש רכבים בהם הסלילים מאחור מתחת לשילדה ואז הרוחב המעשי זהה קדימה/אחורה.
יש הרבה רכבים עם מהלך אחורי טוב יותר מהקדמי כי הקפיץ ארוך יותר, או כי הקדמי מוגבל בגלל גיאומטריה.
כמעט בכל הרכבים עם מתלה קדמי נפרד המהלך הקדמי קטן יותר גם עם מייצב מנותק.
התשובה לעניין זה נעוצה בכך שביטול הגבלת המתלה על ידי ניתוק מוט מייצב , נותנת תוצאה משמעותית יותר מאשר ביטול ההגבלה במתלה האחורי .
הסיבה היא שרוחב השילדה בחלק האחורי של הרכב גדול מאשר בחלקו הקידמי - כמו כן מיקום הספירלות ומיקום המוטות המקשרים של המייצב .
לכן גם במצב מקורי של הרכב (עם או בלי מייצב) , תמיד במתלה הקדמי יתקבל מהלך גדול יותר לעומת המתלה האחורי
הסיבה היא שהסרן משמש כציר , ומיקום המתלה עליו ישנה את מהלך העבודה של הסרן עבור זווית מפתח זהה
בסרן האחורי , המתלה ממוקם קרוב יותר לגלגלים (בגלל המבנה הרחב של השילדה) ולכן יתקבל פחות מהלך במספר נומינלי עובר אותה זווית עבודה
איתי
מעבר למה שענה דורון, גם אם נזרום עם ההגדרה הזאת - זה עדיין לא עונה לשאלה הפשוטה, למה לאפשר ניתוק של מייצב קדמי ולסרס את האחורי?
יכול רק לנחש,
בעבירות... בדרך כלל מדובר על טיפוס כלשהו... רוב המשקל מוטה לאחור ועל הסרן האחורי, אז למרות המוט מייצב האחורי עדיין מתאפשרת תנועה רצינית של הסרן האחורי.
מאידך על הסרן הקדמי בסיטואציה זהה ... יהיה מעט מאוד משקל והמתלה לא יזוז בצורה מיטבית .. עם מוט מייצב המצב יחמיר... בנוסף מעקב הצמיגים הקדמיים אחר תוואי השטח ושמירה על מגע רציף ככל הניתן הם אלו שיקבעו אם תעלה או לא... בעוד שהאחוריים פשוט מלווים את התנועה.
לכן לדעתי נפוץ ניתוק המוט מייצב הקדמי, בגלל תרומתו המשמעותית יותר לעבירות.
סתם ניחוש....
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אורי, זה מקביל בדיוק לדיון איזו נעילה משמעותית יותר, קדמית או אחורית.
בלי להכנס לדיון ההוא או זה, עדיין לא עונה על השאלה למה, לכל הרוחות, לא איפשרו גם ניתוק אחורי שלכל הדעות מסייע במידה כזו ואחרת... מה הסיפור שלהם?
השאירו משהו לעבודה עצמית...או לסדנאות.
boaz avrahami
30-08-18, 09:05
אורי, זה מקביל בדיוק לדיון איזו נעילה משמעותית יותר, קדמית או אחורית.
בלי להכנס לדיון ההוא או זה, עדיין לא עונה על השאלה למה, לכל הרוחות, לא איפשרו גם ניתוק אחורי שלכל הדעות מסייע במידה כזו ואחרת... מה הסיפור שלהם?
לדעתי זה מחזיר אותנו לדיון אם יש יותר עליות מירידות
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
ה- JL רוביקון לא ממש צריך סדנאות שיפור- יש לו יכולת מדהימה גם במצבו הסטנדרטי.
רק חברה שבטוחה ביכולות המוצר שלה תקח רכבי שטח סטנדרטיים לנסיעת מבחן במסלול הרוביקון בארה"ב עם סיקור עיתונאי - פשוט מדהים.
https://youtu.be/DuQQicDDsgA
שלמה, כל דגם חדש של רנגלר הם משיקים במסלול הרוביקון. מביאים עיתונאים וכו' וכו'
המוצר בנזונה. ימכור את עצמו. ביוקר....:(
ה- JL רוביקון לא ממש צריך סדנאות שיפור- יש לו יכולת מדהימה גם במצבו הסטנדרטי.
רק חברה שבטוחה ביכולות המוצר שלה תקח רכבי שטח סטנדרטיים לנסיעת מבחן במסלול הרוביקון בארה"ב עם סיקור עיתונאי - פשוט מדהים.
https://youtu.be/DuQQicDDsgA
אחלה סרטון , עדיף על כתבה :-)
הרוביקון עבד קשה וחרץ את כל השלדה במסלול הרוביקון , אבל עבר אותו .
נורא קל לקחת רכב ב35 אלף דולר למסלול הזה , לא היה לי לב לקחת רכב בעלות של 400 אלף שקל בארץ למסלול קרוב לזה.
רק תיקון קטן- אם אני לא טועה מחירו של הרוביקון שם מתחיל בכ- 42,000$ ונגמר בקרוב ל- 60,000$ תלוי ברמת הגימור והאיבזור שחשקה נפשך ויש אין סוף אפשרויות של שילוב מנועים, גירים, מרכב (גגות) וחבילות איבזור.
גם בארה"ב תמחור כזה מעמיד את הרנגלר ברף הגבוה יחסית של עלות רכבים
בארץ מקווה שהמחיר לא יחצה את רף ה- 350,000 ש"ח וזה מחיר סבבה יחסית - מחיר של כל SUV גדול אחר עם יומרות שטח כל שהן.
לקחת רכב בעלות כזו לשטח קשה - בוודאי הרי לשם כך קנית אותו...לא כן? (הרנגלר כבר לא ממש רכב פוזת מדרכות בארץ לפחות- הבינו כבר שהוא לא נוח לא מהיר וכו'..)
רק להבהיר לגבי המניעים לרכישת רנגלר בארץ - מדובר בהערכות שלי וייתכן ואני טועה בל כמו שכתבתי זה לא מה שהיה פעם ונדיר היום לראות צפונבונית מפונפנת מתנהלת ברנגלר בשביל הפוזה סטייל הטורטלים מארץ נהדרת.
עכשיו גם בארץ
כתבה של תומר הדר בכלכליסט (https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3746170,00.html)
לקח להם קצת זמן, אבל עכשיו יש גם את הסרטון (http://cars.sport5.co.il//magazine.php?id=1984)
תהנו.
כתבה יפה דרור, ראיתי גם את הכתבה בערוץ הטלוויזיה, תענוג לצפות !
יכולות הרכב לא מוטלות בספק אבל לפי דעתי סביבת הנהג מצועצעת, JEEP איבדו ממזמן את היכולת לרגש את הנהג בכל מה שקשור לעיצוב פנים וחוץ.
הרנגלר בארה"ב ברובו משמש כסמל סטטוס לילדי השמנת. אין ברכב ולו טיפה אחת של סקס אפיל.
הנה משהו שגורם ל OLD SCHOOL להפיל את הלסת -
https://www.youtube.com/watch?v=epHRUPwbwpU
למי אכפת מצועצע או לא מצועצע.
מבחינתי שכל הפנים יהיה צבוע בצבעי פסטל ושכל סמלי jeep יוחלפו בסמלים של barbie.
בהעדר רכבי שטח אמיתיים לרכישה היום (הדיפנדר זצ"ל עוד נתן פייט לפני שנגדע), זה רכב השטח היחיד שניתן לקנות.
ריקול ראשון ל JL
בעיות ריתוכים בשילדה
https://jalopnik.com/new-jeep-wrangler-frame-welds-are-failing-and-now-fca-i-1829551649
ולא סתם ריקול.
אחד המפחידים.
ריתוך התושבת של הפנארד בחיבור לשלדה (אם הצלחתי להבין מהתמונות.
מעניין מי יבצע את הריתוכים האלה בארץ...
https://youtu.be/cios3UwRjqw
ערוץ יוטיוב של בחור עם כמה פרוייקטים נחמדים, עכשיו קנה JL לאישתו ועושה ממנו פרוייקט, מעניין יהיה לעקוב.
https://youtu.be/VwLCbO_j7uQ
https://youtu.be/VwLCbO_j7uQאיזה נודניק......
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
https://m.ynet.co.il/Articles/5420944
https://youtu.be/BtFxgxVbGuM
חנוכה שמח,
היכן המסלול המצולם עובר?
איזה נודניק......
Sent from my SM-G950F using Tapatalkתגיד נודניק אחרי שאתה תיתקע עם רכב בלי מפתח.
אגב ברכבים אחרים אם הרכב מונע והמפתח מתחיל להתרחק מהרכב (בתיק של האשה..) מופעלת התראה, כנראה שבגיפ אין את זה.
Sent from my F5121 using Tapatalk
ברוביקון יש מקום יעודי למפתח בקונסולה בין הנהג לנוסע
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
08-12-18, 19:16
ברוביקון יש מקום יעודי למפתח בקונסולה בין הנהג לנוסע
Sent from my iPhone using Tapatalkגם בסמוראי, בויטרה ובסבן שהיו לי היה כזה מקום...
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
תגיד נודניק אחרי שאתה תיתקע עם רכב בלי מפתח.
אגב ברכבים אחרים אם הרכב מונע והמפתח מתחיל להתרחק מהרכב (בתיק של האשה..) מופעלת התראה, כנראה שבגיפ אין את זה.
Sent from my F5121 using Tapatalkהיה לי משהו די דומה באיזה תרגיל בצפון שרדפתי אחרי הכלים שלנו עם ניסן אקסטרייל במשך דילוג לילי....
פשוט כל הסרטון היתה תחושה של אוי אוי אוי
כמו עם הקניות שנשפכות לו
או הצפיפות (שיסע בדיפנדר)
אבל במחשבה שניה אני כנראה שוכח שמדובר ברכב לא זול גם במונחים אמריקאים
ולא בסופה 3.....
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
סרטון מעניין.
ובשביל אוטו של כמעט חצי מליון ... זה הרבה יותר חמור משיטת הרמת הכיסא של אוטו מסויים ב 100 אלך שח.
דיי מביך הייתי אומר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ברוביקון יש מקום יעודי למפתח בקונסולה בין הנהג לנוסע
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181210/2a05ddd7f6f1409a2724f8807c379b49.jpg
מוקף בעיגול השקע המרובע צריך להכיל את השלט של הג׳יפ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
10-12-18, 20:16
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181210/2a05ddd7f6f1409a2724f8807c379b49.jpg
מוקף בעיגול השקע המרובע צריך להכיל את השלט של הג׳יפ.
Sent from my iPhone using Tapatalkגם בסבן שהיה לי היה שקע כזה למפתח...... או לפחית שתיה...
הקדים את זמנו
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181211/132be9212c16b7bc8a7ed916c31d14c7.jpg
אני רק אניח את זה כאן
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181211/132be9212c16b7bc8a7ed916c31d14c7.jpg
אני רק אניח את זה כאן
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
כנראה לא גלשת הרבה באתר בשבוע האחרון.
שבועיים בערך עם ה jl ונהנה מכל שניה.
בשטח, בטח אחרי פאג'רו, אבל גם בלי קשר הרכב לא פחות ממדהים, והכול תוך מתן תחושה של איכות, עוצמה ואפילו מידה של פינוק...
בכביש, ששם תכלס רוב הזמן, המצב, סביר ומעלה.
https://youtu.be/TClF8XqrlDY
https://www.motorbiscuit.com/the-jeep-wrangler-is-one-of-the-most-unreliable-cars-of-2020/
הכל מאוד כללי, לא יורדים לפרטים של מה התקלקל, כמה ולמה.
מנסיוני האישי עם ה-JLים של ההדגמות שמבלים אצלי הרבה:
המוט המקשר של המייצב הקדמי נוטה להיתלש ממקומו (תותב הגומי השמאלי-עליון נשלף החוצה). לא צריך מוסך כדי לתקן את זה (שתי דקות עם ערכת כלים בסיסית), אבל למי שלא מבין כלום (רוב הלקוחות) זה כן יכול להוות סיכון בנהיגה על כביש ובכלל, באוטו כל כך יקר, אני מתפלא על התקמצנות תמוהה של היצרן על שתי שייבות פשוטות שעולות סנט או שניים ופותרות את זה אחת ולתמיד.
בדגם עם מנוע 2.0T חוויתי יותר מדי פעמים של צ'ק-אנג'ין שנדלק ככה סתם באמצע הנסיעה. רכב חדש, להזכיר. ג'יפ אחד גם סירב להמשיך לנסוע אחרי שעה ככה. לא סוד שאני מעדיף את מנוע ה-3.6, בלי טורבו, הרבה יורת פשוט וטוב ואני חותם שיהיה אמין בהרבה.
ברכב הדגמה אחר היתה סרבנות של הגיר, שאותי באופן אישי זה לא מפתיע - גיר אוטומטי זה שק של צרות פוטנציאליות ומי שבוחר בזה במודע, כנראה זה מה שמגיע לו... בכל מקרה, אני משער שאלה בעיות האלקטרוניקה המדוברות בכתבה - באופן אישי, אני סבור שעודף האלקטרוניקה ברכב שטח קשוח זו קללה מהגהינום - וככל שהכלים יתבגרו ואח"כ יזדקנו, יהיה קשה יותר ויותר לאתר ולתקן וזה יגרום גם לתקיעות לא נעימות בכלל במקומות נידחים. קחו בחשבון.
אבל לכתוב שהם "לא מבינים למה רוב בעלי הג'יפ בכל זאת מרוצים ממנו"?.......... כנראה הכותבים אינם ג'יפאים. הם באמת לא יבינו.
שכחת את הריקול שהיה על הפנהארד.
אותי פחות מטריד. אלו חבלי לידה ותקלות שייפתרו באצוות הבאות.
מערכת החשמל לעומת זאת- הולכת להאכיל מרורים את הבעלים (ניחוש. לא קביעה).
וואלה.... ברכב הדגמה....
פתאום הדיסקברי והדיפנדר החדש נראים אמינים....
חחחחחחחחח
וואלה.... ברכב הדגמה....
פתאום הדיסקברי והדיפנדר החדש נראים אמינים....
חחחחחחחחח
לא הייתי מהמר על זה......
לא הייתי מהמר על זה......
זאת היתה בדיחה...
כל החדשים האלה עם כל החשמל מסביב אותו דבר בסוף.
boaz avrahami
05-04-20, 23:11
אתה מנסה לשים את הלנדרובר יחד עם חבר העמים הנאורים?
תשאיר את הכול ברמת הבדיחה, עדיף
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
על סיפור הפנהרד
הרובוט פקשש את הריתוך בכמה מ"מ..... אז פקשש. ימותו אנשים. ביג דיל. למרבה המזל, הם עלו על זה מוקדם יחסית.
לגבי כל היתר - יותר מדי טכנולוגיה מיותרת. רעעעעע.
אז... אנחנו לא מדברים על זה:?
https://www.carthrottle.com/post/jeep-wrangler-changes-being-worked-on-following-crash-test-roll/?fbclid=IwAR1Meee8cu9_bdh0w0M7f1avmQYgvZ dfeZIgUwBeWcjsCJkF2ZoEgs6E8QM
It's not a bug it's a feature...
אז... אנחנו לא מדברים על זה:?
https://www.carthrottle.com/post/jeep-wrangler-changes-being-worked-on-following-crash-test-roll/?fbclid=IwAR1Meee8cu9_bdh0w0M7f1avmQYgvZ dfeZIgUwBeWcjsCJkF2ZoEgs6E8QMזה רכב עם שלדת סולם מרכז כובד גבוה ושני סרנים חיים.
אם הוא היה עובר את המבחן זה היה אומר שקילקלו אותו.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.