צפייה בגרסה מלאה : חיווט שלושת הגדולים (מצבר, אלטרנטור, שלדה)
andy.shaked
20-08-18, 18:05
האם מישהו פה עשה שדרוג או הוספת חיווט עם כבלים awg0/1
השינוי הזה בא במקור מתחום המערכות לרכב אבל הרעיון זהה
האלטרנטור למצבר (+)
אלטרנטור למצבר (-)
מצבר לשלדה (-)
לטובת שיפור הטעינה וניצול ההספק.
אני אציין מראש שאני נתקל בבעיות קטנות ברכב עם החיווט המקורי
האלטרנטור מוציא בחיבורים שלו 13.9-14.1v אבל בקטבים של המצבר יש בקושי 14.3-13.4v
בנוסף המקרר מתנתק לי בחניות ביניים דבר שלא קרה עד עכשיו , הוא מחובר ישירות למצבר עם כבל awg8
דוגמא לשדרוג כזה אפשר לראות כאן
https://youtu.be/vaX8vhk_bY8
https://youtu.be/gnmXKjm3tZEhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180820/e2554775d7901ddbc770ad1e71931269.jpg
#המדען_המטורף
לפני שאתה משדרג כבלים, מה מצב המצבר שלך???
בסופו של יום, המפל מתח על הכבלים הוא פונקציה של חוק אוהם, גם אם הכבל לא הכי משובח, שהמצבר טעון, זרם הטעינה צריך להיות נמןך \ אפסי, ואז גם המפל מתח יהיה קטן.
אתה לא מציין האם הבדיקה (של המתחים) נעשה עם מצבר טעון או לא.
תחזור על הבדיקה (של המתחים) אחרי נסיעה ארוכה (בלי מקרר), אני לא אתפלא אם אתה בכלל אם בעיית מצבר (מה שיכול גם להסביר את ההפסקה בחניות) ולא בעיית כבלים.
לא משוכנע שהבעיה שלך שם.
אבל החלפה כזו לא יכוםה להזיק- להיפך.
עם השנים מתפתחות בעיות עם האזורים הללו
ההחלפה פשוטה וזולה.
תעשה זאת בלי קיצורי דרך שכן זרמים רציניים עוברים שם בתא עם תנאים אכזריים.
בהצלחה.
andy.shaked
21-08-18, 07:53
לפני שאתה משדרג כבלים, מה מצב המצבר שלך???
בסופו של יום, המפל מתח על הכבלים הוא פונקציה של חוק אוהם, גם אם הכבל לא הכי משובח, שהמצבר טעון, זרם הטעינה צריך להיות נמןך \ אפסי, ואז גם המפל מתח יהיה קטן.
אתה לא מציין האם הבדיקה (של המתחים) נעשה עם מצבר טעון או לא.
תחזור על הבדיקה (של המתחים) אחרי נסיעה ארוכה (בלי מקרר), אני לא אתפלא אם אתה בכלל אם בעיית מצבר (מה שיכול גם להסביר את ההפסקה בחניות) ולא בעיית כבלים.הבדיקה נעשתה על מצבר תקין וטעון וללא מקרר מחובר, בנוסף הלכתי לבדוק את המצבר ולעשות בדיקת עומס וכמובן לבדוק את האלטרנטור עצמו, שניהם נמצאו תקינים.
#המדען_המטורף
אצלי, המקרר היה ״הראשון״ להתריע שהמצבר עייף.
התופעה הייתה כמו שתיארת.
שיגע אותי הרבה זמן.
לכאורה המצבר מלא, הרכב מניע, והחוטים לפי החישוב המתאים.
בפועל, מדחס המקרר צריך פיק גבוה מאד לשבריר שנייה, ואחרי כמה זמן בחנייה, נפילות המתח בהנעת המדחס הכניסו את המקרר ללופ של השהייה ונסיונות עבודה.
בזמן עבודת המנוע לא הייתה בעיה.
החלפת מצבר.
על הדרך שיפור כבלים:
כבל מינוס עבה בין המצבר לגוף הרכב.
כבל מינוס עבה בין הבודי לארגז הטנדר.
כבל 10ממר לתיבת פיוזים אחורית וממנו כבל 6ממר קצר למקרר.
מה שלא תעשו, אל תשנו את מיקום המינוסים המקורי של הרכב, זה יכול לשגע את מחשב הרכב והחיישנים(אם קיימים כאלה) ולשבש את כל עבודת המנוע.
להוסיף אין בעיה.
andy.shaked
21-08-18, 11:19
הרעיון מאחורי השיטה הוא הוספה בלבד של כבלים, ללא שינוי של המערכת חשמל המקורית
#המדען_המטורף
מתעלק,
אם יש המלצה על חשמלאי רכב שידע לעשות את זה כמו שצריך ולא חאפר (דגש על לחיצה נכונה וטובה של הסופיות)
ושיקח לו לא יותר מיום עבודה,
אשמח לכזאת.
andy.shaked
21-08-18, 11:49
אם אתה יודע את המידות אורך בוודאות, יש קיטים מוכנים להזמנה, אבל אורך מקסימלי של כל כבל הוא כ 1.2.
זה מגיע עם נעל אחת לחוצה, ובקצה שני אתה אמור לחתוך וללחוץ לפי האורך הנחוץ
#המדען_המטורף
אם אתה חושב שהגיע הזמן לשדרג את החיבורים, זו שאלה אחת ( ולא בטוח שאני אוהב את הרעיון של שיכפול והוספת חיבורים).
אם אתה רוצה לפתור את הבעיה שיש לך, לא השתכנעתי שאתה בכיוון הנכון.
אם המצבר היה טעון, והמקרר ( ושאר הצרכנים!) מנותקים \ כבויים, למה יש מפל מתח? כמה זרם זורם בין האלטרנטור למצבר בזמן הזה?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.