צפייה בגרסה מלאה : מהי הדרך הכי מיקצועית לאיתור פולי/גלגלת מרעיש?
אני כמעט משוכנע שהרעש מגיע מאחד הפולים בקדמת הרכב אך מכיוון שאצלי יש רצועת אביזרים אחת ארוכה המשותפת גם לאלטרנטור/מ.מים/הגה/מדחס מזגן/מותחן ולכן איני מצליח לשים יד על הפולי התקול הגורם לרעש,האם ישנה דרך כלשהי לאיתור מקור הרעש בוודאות ולא סתם ע"י החלפת חלקים מיותרים?
עידו לוריה
23-08-18, 19:01
לקחת מברג להצמיד אותו קרוב לפולי לגוף המנוע ואז להצמיד אוזן לידית שלו ולהקשיב .
או סטטוסקוף של רופא .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
https://www.ebay.com/itm/Auto-Mechanics-Stethoscope-Car-Engine-Block-Diagnostic-Automotive-Hearing-Tool/142550098756?epid=524007515&hash=item2130a5e344:g:NMoAAOSwucVbOWzB
היה לי מקרה דומה, המכונאי ריסס קצת מים כל פעם על פולי אחר עד שהגענו לנכון על דרך השלילה
אלטרנטור דרך אגב.
WD40 עם התזה ממוקדת לציר הפולי.
לא השתתק?
עבור לבא בתור.
מקצועי זה לפרק ולהרגיש חיכוך בסיבוב.
מה שאתה בעצם רוצה זה משהו פשוט לנסות לאתר את הסורר?
כן דורון, אני מעונין בשלב הראשון לאתר באופן וודאי את הפולי הסורר כדיי לא לפרק ולהחליף סתם חלקים מיותרים.
boaz avrahami
23-08-18, 22:53
סטטוסקופ של מכונאים זול ומדוייק.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
היה לי מקרה דומה, המכונאי ריסס קצת מים כל פעם על פולי אחר עד שהגענו לנכון על דרך השלילה
אלטרנטור דרך אגב.ניסיתי את זה עכשיו וגם לי יצא אלטרנטור... קצת מבאס כי בדיוק החלפתי את המותחן שעשה הרבה יותר רעש אבל לפחות מיסך את הרעש מהפולי של האלטרנטור.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
שיטה מצוינת לבדיקת רעשי אלטרנטור שהשתמשתי בה עשרות פעמים:
הסר את רצועת האלטרנטור.
קח חוט חשמל/חבל באורך של כ 1 מטר.
לפף את החוט חשמל/חבל על גלגלת (פולי) האלטרנטור.
אחוז בידך את קצה החוט ומשוך בבת אחת ובכוח את חוט החשמל/חבל (כמו בהנעת גנרטור פק פק)
וכך האלטרנטור יסתובב במהירות גבוהה ואם יש בו רעשים, הם ישמעו בברור.
בברכה - רפי לין
ריסוס מים....על דרך השלילה.....
. מה הסימפטום של תקין/לא תקין??
WD40 עם התזה ממוקדת לציר הפולי.
לא השתתק?
עבור לבא בתור.
מקצועי זה לפרק ולהרגיש חיכוך בסיבוב.
מה שאתה בעצם רוצה זה משהו פשוט לנסות לאתר את הסורר?
לצערי הבדיקה הזאת היום לא העלתה דבר ולא הצלחתי עדיין לאתר את מקור הרעש,אולי זה מגיע מכיוון שרשרת התיזמון, נעבור לבדיקה בעזרת הסטטוסקופ ונקווה לטוב.
לצערי הבדיקה הזאת היום לא העלתה דבר ולא הצלחתי עדיין לאתר את מקור הרעש,אולי זה מגיע מכיוון שרשרת התיזמון, נעבור לבדיקה בעזרת הסטטוסקופ ונקווה לטוב.
איזה רכב אם אפשר?
אצלי המוסך הקבוע מיד העלה אפשרות של שרשרת תזמון(נבארה) אבל מכיוון שהעלות גבוהה הלכתי לחוות דעת שנייה ומחר אנסה שלישי.
השני שהלכתי עלה על האלטרנטור ע"י הבדיקה שהעלתי כאן.
לצערי הבדיקה הזאת היום לא העלתה דבר ולא הצלחתי עדיין לאתר את מקור הרעש,אולי זה מגיע מכיוון שרשרת התיזמון, נעבור לבדיקה בעזרת הסטטוסקופ ונקווה לטוב.ניסית גם את הבדיקה שעמית הציע, עם המים?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
למיטב הבנתי השיטה עם המים והתרסיס שמן זה על אותו עיקרון. אבל אני אנסה גם את זה.
עקרון הפוך. אם אני מבין נכון, השמן אמור לבטל רעש על ידי הורדת מקדם החיכוך במיסב והמים אמורים להבליט את הרעש על ידי הורדת מקדם החיכוך בין הרצועה לגלגלת.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
למיטב הבנתי השיטה עם המים והתרסיס שמן זה על אותו עיקרון. אבל אני אנסה גם את זה.
אכן.
עדכון - אחרי שבדיקת המים הצביעה על אלטרנטור פרקתי רצועה והוא דווקא נראה בסדר. יכול להיות שהחריצים בפולי קצת מלוכלכים או משהו אבל האלטרנטור עצמו תקין.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
איזה רכב אם אפשר?
אצלי המוסך הקבוע מיד העלה אפשרות של שרשרת תזמון(נבארה) אבל מכיוון שהעלות גבוהה הלכתי לחוות דעת שנייה ומחר אנסה שלישי.
השני שהלכתי עלה על האלטרנטור ע"י הבדיקה שהעלתי כאן.
הרכב הוא שבי קמארו מתחילת שנות ה90, יש בו רצועת אביזרים אחת מרכזית המניעה 7 פולים/גלגלות/מותחנים.
כנראה שהרעש אצלי נובע מזה שהמותחן יושב קצת על העוקם. שתי הבדיקות (שמן ומים) לא ממש כיוונו אותי לזה ובסוף פשוט ניסיתי פתרון מאולתר כי הבעיה הזאת נפוצה במנוע מהסוג הזה (300tdi).
האם בנווארה ידוע על בעיה נפוצה בשרשרת טיימינג?
האם זה בעייתי לנסות להניע רגעית בלי רצועה (נראה לי שלא) כדי לשלול שרשרת טיימינג?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
האם זה בעייתי לנסות להניע רגעית בלי רצועה (נראה לי שלא) כדי לשלול שרשרת טיימינג?
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
לא.
בנבארה יש בעיה ידועה בטיימינג. יש קמפיין שמורה על בדיקה ראשונה אחרי 80000 קמ ואז לחזור על הבדיקה כל 40000 קמ.
שורש הבעיה הוא בשרשרת חלשה מדי. יש קיטים להחלפה לשרשרת כפולה.
לטעמי עדיף להחליף שרשרת ואביזרים כל 80000 או 100000 קמ וזהו.
אסף.
בשום אופן לא מומלץ להשתמש ב wd40 ודומיו באופן הזה לדעתי. התרסיסים האלה יפעלו כדגריזר על הסיכה הקיימת במסב ועלול לקצר את החיים של המסב.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.