צפייה בגרסה מלאה : החלפת וונטה חשמלית מקורית במשודרגת. (באישור משרד התקשורת)
נעזוב לרגע את הסיבות והצרכים בצד.
לצורך העניין רכב x מגיע במקור עם וונטה חשמלית מקורית עם מנוע בהספק 65וואט.
אני רוצה לשים וונטה חזקה יותר עם מנוע בהספק 265וואט.
הריליי והפיוז המקוריים הם של 30 אמפ'
ובמפרט הטכני של הוונטה המשודרגת כתוב Amp draw: 23.4
מלבד להרכיב את הוונטה על הרדיאטור ולחבר את החוטים במקום המאוורר הישן אני נדרש לעשות עוד משהו?
זו הוונטה:
http://derale.com/products/electric-fans/shrouded-powerpacks/single-powerpacks/16926-detail
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
24-08-18, 04:11
לבדוק שהוונטה באמת מסתובבת לכיוון הנכון
ושהיא מורכבת במיקום של הוונטה המקורית
לא להחליף צד ( להעביר מהחלק הקידמי של הרדיאטור לחלק האחורי )
וונטה בהספק כזה יכולה לשבש את עבודת מאוור המנוע ( במידה ויש )
לא היה ברור שמדובר על מאוורר מנוע?
אני רוצה להחליף את המאוורר מנוע המקורי במשודרג... וחושש לגבי מערכת החשמל המקורית.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
24-08-18, 20:20
אתה רוצה לפרק מאורר מכני מקורי
ולהרכיב במקומו חשמלי .
שיהיה לך בהצלחה
אתה מחפש צרות
איציק
איציק למיטב הבנתי, הוא מחליף ונטה חשמלית בחזרה יותר
איציק...
"לצורך העניין רכב x מגיע במקור עם וונטה חשמלית מקורית עם מנוע בהספק 65וואט.
אני רוצה לשים וונטה חזקה יותר עם מנוע בהספק 265וואט."
בדיוק כמו שאמרתם.
חשמלי בחשמלי חזק יותר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אם אני מחשב נכון אז ב265 וואט הוא צורך 18 אמפר לערך. מה שחסר לי זה צריכת זרם מקסימלית... אתה יודע להגיד מה עובי החוט שמחבר?
לא ממש .. יכול למדוד עם קליבר חיצונית..
במפרט בקיצור כתוב 24אמפר.
מניח שמדובר על מקסימלי...
מייל בשאלה ליצרן של הוונטה נענתי שאין מה לדאוג אם הריליי והפיוז של 30 אמפר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לא אמורה להיות בעיה חשמלית .
רק תוודא :
א. שהיא מורכבת אחרי הרדיאטור (זאת מניפה שואבת) וכן תוודא שהיא מחוברת נכון
( טישו לפני הרידאטור נצמד היטב לרדיאטור כשהיא פועלת).
ב. שיש לך תרמוסטט (מכני) תקין במערכת הקרור.
בהצלחה
רענן
נ.ב - מניפה איכותית עם מונטין טוב
גם לדעתי. כנראה שפספסתי את הנתון למעלה. תתחדש.
אחרי קצת התאמות מתאים.. יש כיסוי מלא של הרדיאטור עם כונס כלול וטרמוסטט חדש.
תודה על ההרגעה.
120841120842120843
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מוטי טויוטה
25-08-18, 01:10
זה לא בסמו?עזבת את הפאן קלאץ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חיובי.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
boaz avrahami
25-08-18, 01:50
החשבון הוא לחלק 265 וואט ב מתח הרכב ( 13.7 בדרך כלל) וזה קצת מעל 19 אמפר.
בזמן הדלקת המאוורר הצריכה גבוהה יותר ולא ברור כמה בלי הנתונים.
סביר לחשב עוד 10-15 אחוז .
זה מסביר אולי למה רשום לך 24 אמפר.
אם המערכת המקורית תדע להתמודד עם זה זה תלוי בעובי החוטים, הפיוזים והריליי המקורי.
מדובר בקפיצה משמעותית לעומת ה 5-7 אמפר המקוריים שלא נשמעים לי כנתון אמין בכלל.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
הריליי המקורי של 30 אמפר בצמה המקורית של הרכב. הפיוז גם 30 אמפר, לא מקורי, חדש, הגיע עם הוונטה.
אלו הנתונים של הוונטה החליפית, מניח שהנתוני חשמל זהים למקורי:
https://m.buycarparts.co.uk/nrf/7012987
54watt. 4.5amp
איזה עובי חוט צריך כדאי להעביר 30אמפר בביטחה למרחק של מטר?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
איזה עובי חוט צריך כדאי להעביר 30אמפר בביטחה למרחק של מטר?
בחישוב עם מקדם ביטחון ,
מוליך נחושת עם שטח חתך של 6.63 ממ"ר
דהיינו קוטר מוליך 2.91 ממ' שזה בשיטה האמריקאית מוליך 9AWG
גם 10AWG יספיק לך עם יתירות.
בהצלחה
רענן
מעולה.
תודה רענן!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
רגע... איפה היתירות אם אני יורד מ2.9ממ שצריך ל2.5?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אם זה על הסמוראי, הייתי הולך על חיווט, בית פיוז וריליי חדשים, ומשאיר לצמה המקורית הקשישה להעביר זרם פיקוד בלבד...
הונאה המקורית חשמלית או מכנית?
בדיוק כמו שאמרתם.
חשמלי בחשמלי חזק יותר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalkהוונטה המקורית חשמלית.
GodsFather
25-08-18, 14:35
הוונטה המקורית חשמלית.בסמוראי זה פאן קלאצ במקור, פלוס חשמלית למיזוג... אלא אם בדגמי 98 נעשה שינוי?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נעשו אי אילן שינויים. פחות רלוונטי לפה.
העיקר שהוונטה תפעל.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הוונטה עובדת .. בזמן שהיא נכנסת לעבודה המתח נופל מ13.7 וולט ל12.5 . עם אורות עובדים ל12.
הפחידו אותי ואמרו שכשהוונטה נכנסת לעבודה, הניצוץ נחלש ואף המשאבת דלק.
המליצו לי להקטין את הפולי של האלט'
נראה לי קצת מוזר מאחר והחלפתי את האלט 70 אמפר המקורי ל110אמפ אמריקאי.. cs130d שמתהדר באמפ' גבוה בסלד סרק.
מה דעתכם ?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
GodsFather
09-09-18, 16:56
מה הקשר בין השניים?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כולם צרכנים כבדים על האלט'
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
09-09-18, 18:44
כנראה שגם במכונאות רכב יש פיק ניוז
איציק
הוונטה עובדת .. בזמן שהיא נכנסת לעבודה המתח נופל מ13.7 וולט ל12.5 . עם אורות עובדים ל12.
הפחידו אותי ואמרו שכשהוונטה נכנסת לעבודה, הניצוץ נחלש ואף המשאבת דלק.
המליצו לי להקטין את הפולי של האלט'
נראה לי קצת מוזר מאחר והחלפתי את האלט 70 אמפר המקורי ל110אמפ אמריקאי.. cs130d שמתהדר באמפ' גבוה בסלד סרק.
מה דעתכם ?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כשאתה מעלה סל"ד מעל סרק ,המתח עולה ?
על כמה הסרק עומד?
מה קוטר פולי הקרנק?
מה קוטר פולי האלטרנטור ?
כן .. עלייה קלה בסלד והוא עולה...
אבדוק את הגדלים מחר.
איציק יש לך איזו הארה? תובנה ? אשמח לשמוע...מעבר להשלכות של וונטה מכנית לעומת חשמלית, כאמור אני עם חשמלית.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
שאלת צד. איפה נק המדידה של מתח המצבר? על המצבר?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
כן .. עלייה קלה בסלד והוא עולה...
אבדוק את הגדלים מחר.
איציק יש לך איזו הארה? תובנה ? אשמח לשמוע...מעבר להשלכות של וונטה מכנית לעומת חשמלית, כאמור אני עם חשמלית.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
טוב, תבדוק את היחס הקיים כרגע בין פולי קרנק לפולי אלטרנטור, תעשה חישוב ותקטין את פולי האלטרנטור בהתאם בכדי לקבל סל״ד לטעינה של 13.7 בסרק .
חיובי.
סל"ד סרק סביב ה900סל"ד..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני רק שאלה...
אתה לוקח רכב עם מנוע קטן וחלש, שם עליו מניפה פי שלוש חזקה ממה שיש, ובנוסף, הגדלת את האלטרנטור ב 50% ועכשיו עוד להקטין את הפולי.....
ניסת לחשב כמה סוסים אתה מעביר אותם מעבודתם המקורית (להסיע את הרכב), למשימה של לעשות רוח?
אתה בטוח שזה נכון?
מה החישוב שעומד מאחורי כל הפעולות האלו? (אני מניח שהמוטיביציה זו איזה מרה התחממות).
דרך אגב ורק בשביל הפורפורציה (למי תוהה מה הקשר) - מנורת H4 רגילה (הלוגן סטנדרטי של מנורה ראשית) היא בסביבות 55W כלומר שני הפנסים הראשיים יחד לוקחים פחות מחצי הספק של הוונטה.
נכון לצרכים שלי, כן.
רכב טיולים לזוג, עמוס במשקל עודף, צרכני חשמל שונים ואמור להתמודד בהצלחה בתוואי שטח קשה.
אז מנוע מעט מתקדם מהמקור , עם 16 שסתומים ומערכת הזרקה מלאה במקום הtbi.
כדי להתמודד עם זחילות בטמפ' קיצוניות הוונטה החשמלי יעילה יותר מהמכנית.
כנ"ל במעברי מים (בזכות אופ' לכיבוי).
היא פחות מעמיסה על המנוע בהאצה ופחות על המשאבת מים לאורך זמן.
לגבי האלט',
החלפת האלט המקורי לgm היא אופ' נפוצה בארה"ב עוד מתחילת שנות השמונים ...
האלטנטורים שציידו את האמריקאיות עתירות פנוקי חשמל.. ותוכננו לתת אמפרג גבוה יחסית כבק בסל"ד סרק מאוד מתאימים לשימושים שלי.
נעשה בעזרת תושבת bolt-on. וכמובן שהותקן מצבר גדול יותר מהמקור.
עכשיו חזרה לדיון,
אנסה מחר למדוד את הקטרים של הפולים...אשמח לעזרה מה לעשות בדיוק עם הנתונים.
אם יש למישהו כיוון נוסף אשמח לשמוע.
נראה קצת תמוהה שאלט' מסיבי מתרגש מוונטה 12"...מה היה קורה עם כננת...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-09-18, 00:34
אני לא חושב שאתה צריך להתרגש מכך שבמקרה קצה מסוים, בתופעת מעבר, אין לך כיסוי טעינה מוחלט.
זה קיים בכל מכונית באשר היא.
לכן גם דוגמת הכננת לא שייכת.
מה שצריך לעניין אותך זה אם בממוצע, המצבר נפרק או נטען. אם בסוף נסיעה ולאחר שעתיים של פריקת surface charge המצבר שלך עומד על 12.7 וולט, אז סע לשלום. המפתחות בפנים.
הוונטה נכנסת לעבודה בתדירות גבוהה יותר מכננת... עם אורות בכלל...
מה יהיה עם חימום בחורף+ מקרר עובד.. ווישרים ופרוגקטורים לנסיעה בלילה.. אני מסתכן בפריקה?
והאם יש אמת שבזמן העומס המשאבת דלק והמערכת הצתה יעבדו מעט חלש יותר?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-09-18, 02:09
רכיבי הרכב החיוניים לעבודת המנוע עובדים גם ב9.5 וולט, המתח שאליו מותר למתח המצבר לרדת בזמן סטרטר. מציע לשכוח מהם.
ההצעה הראשונית שלי היא לא לעשות כלום. לעקוב אחרי המצב ולראות אם בכלל יש בעייה בממוצע, ואם כן, האם זה מספיק נדיר, כך שניתן להסתפק בפתרון מקומי בעזרת שינוי תפעול כלשהו.
חקרתי מודלים של רכבים שמספיק להדליק בהם בסרק תאורה ומזגן, ומאזן האנרגיה יורד למינוס שמונה אמפר (פריקה), ועדיין עשרות אלפים מהם נמצאים על הכבישים ללא כל בעייה, למעט מקרי קצה, של מטומטמת שמתעקשת להפעיל מפשיר אדים אחורי באופן קבוע כל הנסיעה בכל מזג אוויר, או סוכן נוסע שמשתמש ברכב כמשרד על גלגלים.
המשך יבוא...
חנן-ג'יפולוג
10-09-18, 02:21
ווישרים במהירות מלאה ביחד עם ונטה עצבנית קבועה? ותאורה? כלומר-בלילה? בארץ ישראל? בסרק? מציע לנסות תרחיש ריאלי יותר.
גם המקרר צורך אמפר או שניים, ממש לא קבועים. בוודאי לא בלילה ברכב פתוח.
ונניח שהנסיון שלי ושל כמה מאות אלפי רכבים לא תופס למקרה הפרטי שלך:
מניפה כל כך עוצמתית שצריכה לפעול רצוף? משהו לא תקין או לא מתוכנן נכון. טמפ' כניסה נמוכה מדי, מע' קירור תקולה, מנוע לא מתואם...
ניתן לקנות ב20 ש"ח בקר מהירות למניפה, שיאפשר לך משחק בצריכת הזרם לפי הצורך המיידי.
ובסוף כן, ניתן גם לשחק בקוטר הפולי, בד"כ באופן מינורי למדי בגלל אילוצים גיאומטריים-הפולי מלכתחילה די קטן, או בסל"ד המנוע. הייתי שם. נורות לד השפיעו הרבה יותר על מאזן האנרגיה.
וגם אלט' בריא יותר. רכבי הסטרטסטופ מגיעים במקרים רבים עם אלטרנטורים מחוזקים, כמו 130 אמפר, בגודל סטנדרטי.
אבל, כמו שכתבתי, אני ממש לא משוכנע שאתה חייב להגיע למקומות האלה.
כולכם מדברים בהיגיון, ויכול להיות שתפעול נכון יותר של המניפה יביא למאזן אנרגיה יעיל יותר, אבל אתם שוכחים שמדובר במערכת לא מקורית ויכול להיות מאוד שיחס ההעברה קראנק/אלטרנטור לא תקין,מהסיבה שהוא לא מקורי. - במנועי GM היחס הוא בסביבות 1 ל 3 ,כשפולי הקראנק בסביבות 7.5 אינטצ' , וכשלוקחים אלטרנטור "GM" עם פולי מקורי שמותאם לממדים הללו ודוחסים אותו לסמוראי בעל פולי קראנק משלו, סביר להניח שישנו כשל בסל"ד מינימום.
והנה מה שאני מציע.
"פעם" היה במכוניות אמפרמטר ולא מד מתח.
אם הוא על 0 רוב הזמן, אתה מסודר.
אם מדי פעם מאזן האנרגיה שלילי, מתרגלים זה עובר מהר.
אם הוא כל הזמן לא על אפס, רק אז מתחילים לחפש במה להתעסק עכשיו.
אז מציע לך להתקין אמפרמטר של פעם. ולהיות רגוע רוב הזמן. עולה באמת גרושים, בטח יחסית לכל מיני משחקי פולים וזה.
אסף.
גרושים, משחקי פולי וזה...https://www.summitracing.com/int/parts/pwm-115/overview/
ועוד דקה של פטיש אוויר, לפתוח לסגור ולמתוח רצועה.
ככה הייתי מחזיר אלטרנטור להסתובב בסל"ד סרק שהוא אמור להסתובב בו, ואם לאחר מכן יש בעיה , מחפש הרפתקאות חדשות.
אבל זה אני ואולי אני שיכור.
פולי מנוע - 14 סמ.
פולי משאבת מים - 12 סמ
פולי אלט' - 6סמ
הרצועה משותפת לשלושתם.
איך ממשיכים מפה?
121055
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אין קשר למשאבת מים, היא תמשיך להסתובב באותה מהירות מפני שאתה לא משנה את קוטר הפולי המניע/קראנק.
פולי האלטרנטור שציינת הוא פולי סטנדרטי במנועי Gm , שמונעים על ידי פולי קראנק בקוטר 19 סמ.
תמצא או תזמין פולי בקוטר כמו בקישור ששמתי (רק שים לב ל 4pk ולא 6pk)בהודעה הקודמת ותחזיר את היחס למקור.
וכרגע אני לא שיכור.
טל תודה רבה!
חיפשתי מוצר דומה 4pk ללא הצלחה.. אולי אני מחפש לא נכון.
כרגע יש פולי כפי שרואים בתמונה של 6pk הרצועה (4pk) מתלבשת ועובדת יפה.. יש איזה חיסרון שאני מפספס?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הוזמן.
אדווח לאחר שיגיע.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
עידכון: הוחלף פולי אלט לפולי מוקטן... בעקבות הארה של טל, הפולי המקורי של האלט אמור לעבוד מול פולי מניע גדול משמעותית מבמנוע היפני הקטן.
לכן היה צורך להחזיר את היחס המקורי כדי לשמר את מהירות הסיבוב המקורית של האלט.
להלן התוצאות:
עם הפולי המקורי של האלט'
https://youtu.be/TcvQs88CiD4
ועכשיו עם הפולי המוקטן
https://youtu.be/kSrmSx1B7EI
שתי הבדיקות בוצעו בסל"ד סרק.
עם אור גבוה עובד, מגבים על מהירות גבוהה, מערכת חימום על פול.
ללא מקרר/קומפרסור/פרוג'קטורים ועוד אביזרים.
יש שיפור משמעותי.. נראה שמ12וולט עלה ל13וולט.
כל זה עוד לפני החלפת הכבלים.. מה שמביא אותי לשאלה הבאה.. צילמתי את הכיתוב מהכבל שהולך מהאלט למצבר.
מישהו יודע מה אומר הכיתוב?
אני אמשיך את הבדיקה עם רב מודד ישירות על המצבר ולא עפ השעון.
בנוסף נראה שכשהוונטה נכנסת לעבודה יש איזה מפל מתח כללי... יש רעיון?
121515121516121517
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תגיד, לוונטה המשודרת יש אישור משרד התקשורת ?
לא... תוכל לסייע לקבל אישור?
או שאחד המנהלים יסייע בתיקון הכותרת..
יותר פשוט(:
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.