צפייה בגרסה מלאה : זיהום אוויר ZJ 5.2
שלום לכולם,
הZJ שלי סוף סוף עובר טסט בלי מעכרים למיניהם, הבעיה היחידה זה זיהום אוויר שבפעם האחרונה ויתרו לי במכון וקיבלתי מדבקה.
רוצה לסדר את הנושא כי הנתונים בטסט היו הרבה מעל הנורמה ואני גם מרגיש את זה בצריכה לאחרונה.
אני מתחיל בתוסף דלק של WURTH גרמניה, אבל אני חושב שהבעיה כנראה יותר חמורה.
איפה להתחיל לחפש? ממיר? חיישנים?
תודה,
גיורא
boaz avrahami
27-08-18, 11:00
תבדוק צנרת ואקום בתור התחלה. במיוחד את החיבורים ליד הבית מצערת... חפש סדקים
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
ממיר ישן וסתום/מפורר יכול בהחלט להיות הסיבה.
החלף פילטר אוויר.
מערכת הקירור, תרמוסטט מכני בפתיחה בטמפ' נמוכה יותר גורם למנוע לעבוד קר יותר ולפלוט יותר מזהמים.
לא מכיר המנוע אבל,
ניקוי בית מצערת ולוודא זרימת נוזל קירור תקינה בכל הצינוריות הקטנות שקשורות לחיישן
(הטמפ' שהוא מעביר למחשב קובעת בין היתר את פולסי הפתיחה למזרקים , קר = יותר דלק וזיהום).
בהצלחה
רענן
boaz avrahami
27-08-18, 14:13
יש לו מנוע 5.2 V8
יש שני חישני חמצן אחד לפני ואחד אחרי הדוד העליון. הם לא מקוררים.
מדובר ברכב שנת 96/97 הדרישות ממנו לא בשמיים.
בדרך כלל כדאי לעבור על בית המצערת על חישניו, כמובן פילטר אוויר נקי, לוודא שאי כניסת אוויר מצינורות הוואקום - יש שם אחד מנוול ממש על הבית מצערת ( מגומי).
להגיע לבדיקה עם מנוע חם באמצע הסקלה.
כדאי גם להעלות גז לאט.
אין ספק שרכישת בקבוק שיקוי לדלק ממכון הטסטים מסייעת רבות להצלחת הבדיקה אם כי האוטו שלי בתצורה זהה עובר בלי טובות.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
יש לו מנוע 5.2 V8
אין ספק שרכישת בקבוק שיקוי לדלק ממכון הטסטים מסייעת רבות להצלחת הבדיקה אם כי האוטו שלי בתצורה זהה עובר בלי טובות.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
רכישת התוסף מהחנות של מכון הרישוי היא כמובן פתרון הקסם.
השאלה אם בתכלס המנוע באמת מזהם.
כי צריכת דלק גבוהה היא אינדיקציה ראשית שמשהו שם באמת לא תקין.
אז מסנן אויר כמובן.
צינוריות ואקום כמובן - דליפות למיניהן
וממיר. ממיר ישן וסתום הוא אחד הגורמים לכל מה שתואר כאן. אני יודע שזה יקר, אבל לפעמים אין ברירה.
אצלי היה אותו סיפור עם ממיר בן שבע בערך, הוא באמת היה גמור, מפורר לגמרי מבפנים. למעשה הריג'קט האמיתי היחיד בכל האוטו.
מסנן האוויר לא היה חדש, אבל גם לא מזוהם. בכל זאת החלפנו אותו ושמנו גם ממיר חדש. הגיפ עבר את בדיקת הזיהום בהצלחה בלי טובות ובלי תוספים.
כמובן שזה לא הספיק כדי לצלוח את כל הטסט.... אבל זה סיפור אחר.
וכמובן שבטסט הבא בינואר הוא ייכשל שוב על זיהום אוויר....
יש שמועה על השרייה של הממיר בסודה קאוסטית... הרבה סרטים ביוטיוב
ממיר עתיק שתכולתו (המסרטנת! אל תשחקו בזה) התפוררה ונשפכת ממנו כמו חול... שום סודה קאוסטית כבר לא תעזור לו.
ממיר בן 7-8 שנים שנסע את ה-100K ק"מ שלו, הוא כבר מת. לא יעזור כלום.
1200 שקל לאחד חדש וזה עוד יחסית לא יקר.
חיישן חמצן לא תקין יכול בהחלט לגרום לכשל מהיר של הממיר הקטליטי, גם חדש, ובוודאי ובוודאי לשבש את תרכובת הגזים היוצאת מהאגזוז. אני ממליץ קודם כל לבדוק את תקינות החיישנים לפני שמחליפים את הממיר, ורק לאחר מכן להחליף את הממיר במידה ונדרש.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.