Aviyov
02-09-18, 02:04
לפני מספר חודשים במהלך הנסיעה המנוע החל מגמגם, סוחב לא סוחב מדומם ולפתע מניע, בדרך לא דרך הגעתי לחניה.
החברים אמרו חיישן מסילה וכך בגשם שוטף מצאתי את עצמי מנתק ומחבר מוליכים בנסיון להניע את הרכב ב"LIMP MOOD" אך הרכב לא מניע.
מתקשר למומחה הבית קובי אשר עזב את כל עיסוקיו ובמשך שעה ארוכה מדריך אותי בנבכי המנוע ובסופה פסק: "זה האלקטרו מגנט המקולל!" דופק פה דופק שם ולבסוף הטרופר האגדי מניע.
עבר חודש עברו חודשיים והרכב נוסע נהדר, פה ושם קצת מגמגם, פה ושם קצת מדומם עד שלבסוף בוקר בהיר אחד הוא פשוט נתקע ולא הניע יותר.
בלית ברירה הבנתי כי עליי לטפל באלקטרומגנט המקולל! מחפש מידע פה מחפש מידע שם ולא מוצא דבר עד שלבסוף מוצא מעט מידע בפורום האוסטרלי ועל פיו פירקתי וניקיתי את האלקטרו מגנט (שסתום שמן לחץ גבוה\ROPSV\ RAIL OIL PRESSURE SENSOR VALVE)
120920
להלן הסבר התהליך עם מעט תמונות בשאיפה שיסייע לחברים בעתיד.
השסתום ממוקם בצידו השמאלי של המנוע (צד נהג) מתחת לסעפת היניקה ומשמאל לשסתום שמן דו כיווני.
הגישה לשסתום פשוטה מרגע שפורק פעם אחת בעבר ובידיך מפתח 29 או אינטש ושמינית קצר, לחילופין ניתן לקחת בוקסה במידות הנ"ל בעלת דרייב חצי ולרתך לה ידית קצרה בצידה לטובת הפעלת מומנט.
אך אם השסתום מעולם לא פורק תאלצו להפעיל לא מעט מומנט על מנת לשחרר אותו.
הדרך הקלה כוללת הסרת 2 ברגי 10 אשר תופסים את פילטר הסולר במקומו והזזתו הצידה. פתיחת בורג של צינור הסולר (בוקסה 17 אם אני זוכר נכון) והזזת הצינור (מתכת בקוטר 5 מ"מ לערך) הצידה.
120919
מבט מדופן תא המנוע השמאלי אל המיקום הכללי של השסתום
120921
מבט אל השסתום לאחר פירוק והזזת פילטר דלק.
שאר השלבים יתוארו מייד לאחר הסבר הפירוק המלא אותו יאלץ לבצע מי שאין לו מפתח קצר או בוקסה (כמוני) ומי שמעולם לא ניתק את השסתום ונדרש להפעיל מומנט גבוה (כמוני).
ראשית יש לנתק את המצבר השמאלי, זכרו לבודד את המוליך החיובי שכן יש מצבר נוסף ברכב!
מסירים את תושבת המצבר באמצעות פתיחה והסרה של 5 הברגים אשר תופסים אותה למקומה (10 ו-12).
3 ברגים בעלי ראש משושה 10 מ"מ תופסים את הECU למקומו, מסירים אותם ואת המחשב מניחים בצד תוך שמירה על 3 הצמות שמתחברות אליו.
3 ברגים בעלי ראש 12 מחברים את תושבת פילטר דלק\מיכל שמן הגה\ מיכל שמן בלם אל חיפוי הגלגל, מסירים אותם ואף התושבת הזו מוסרת ממקומה.
כעת ישנה גישה מלאה ונוחה אל השסתום.
מסירים כאמור את צינור הדלק ממקומו.
באמצעות יד ימין מסירים שייבה קפיצית המשמשת כאום אשר תופס את רכיב האלקטרו מגנט במקומו.
השייבה סוגרת על שרוול פליז ואת שניהם יש להחליק החוצה ולהניח בצד.
מיד לאחר מכן ניתן להחליק החוצה את השרוול האלקטרומגנטי, לנתק אותו בעדינות מהמחבר החשמלי השביר ולהניחו בעדינות בצד.
עכשיו מגיע שלב פירוק השסתום עצמו.
באמצעות מפתח פתוח או סגור (לא משנה) במידה 29 או אינטש ושמינית נתפוס את דפנות אום השסתום ונסיר אותו, במקרה שלי נאלצתי להעזר בדפיקות קלות של פטיש גומי על המפתח. במידה והכנתם מבעוד מועד בוקסה מתאימה עם ידית בצידה תוכלו להעזר בה.
לאחר ששלפתם את השסתום ממקומו ודאו כי או רינג גדול על התבריג תקין, או רינג קטן בראש תקין, וטבעת פסטיק עם חריץ קן גם כן על הראש תקינה.
120922
בתמונה ניתן לראות כי קצוות האום אצלי נפגעו עקב שימוש במפתח גדול מידי.
תפסו את אום השסתום במלחציים שולחניים ובאמצעות ג'בקה (פלייר פטנט??) סגרו בעדינות על מקטע הראש של השסתום (החלק הימני בתמונה), המנעו מהפעלת לחץ רב מידי על ראש השסתום!
הסירו את הראש והניחו אותו בצד (ישנה דרך לפרק את הראש ולנקותו מבפנים אך בשלב זה בחרתי להמנע מכך).
שימו לב: בקצה הראש קיים מוט קטן בקוטר 1מ"מ ובאורך 5 מ"מ, הזהרו שלא יפול, אם הוא יאבד השסתום לא יתפקד.
בנוסף קיים מוט בקוטר 3 מ"מ לערך ובאורך 18 מ"מ לערך שאף הוא עלול לפול ולהעלם, נקטו משנה זהירות.
120923
בחלקה התחתון של התמונה מופיע המוט הקטן, מאליו המוט ה"גדול" ומעל כולם בוכנת ההברגה בה ניגע בעוד רגע.
לאחר הנחת הראש בצד ושמירה על 2 הפינים ניתן להכניס אל שרוול השסתום מברג שטוח ולהבריג החוצה את בוכנת ההברגה אשר שומרת את הבוכנה הפנימית במקום.
120924
כעת ניתן להוציא את הבוכנה הקטנה. בוכנה זו למעשה היא אשר נשלטת על ידי האלקטרומגנט והיא בן היתר זו אשר נתקעת במקומה.
על מנת להוציאה יש לדפוק את השרוול בעדינות (פתח כלפי מטה) על שולחן (עדיף מעץ) עד אשר הבוכנה משתחררת ויוצאת.
נקו את כל הרכיבים באמצעות מנקה השומנים האהוב עליכם (במקרה שלי מדובר בספריי לניקוי בלמים) וייבשו הייטב. שימו לב כי אינכם פוגעים ב-Oring השונים שבמכלול (מפורטים מעלה).
החזירו את הבוכנה למקומה וודאו כי היא זזה בחופשיות בשרוול. במידת הצורך שייפו בעדינו ובצורה אחידה את קצוות הבוכנה ואת פנים השרוול.
שימו לב כי לבוכנה שני חורים, אחד בכל קצה, חור גדול וחור קטן.
כאשר הבוכנה במקומה, החור הקטן פונה אל הפתח ואל המוט.
כעת נותר להרכיב את החלקים בסדר הפוך לפירוק, הקפידו לשמן את החלקים בשמן המנוע בו אתם משתמשים ברכבכם.
שימו לב כי אותו מוט קטן בקוטר מ"מ הינו בעל צד חלק וצד "שפיצי" הצד החלק פונה לכיוון הבוכנה והצד השפיצי לתוך ראש השסתום, הרכבה הפוכה תגרור בעיות בתפקוד השסתום.
120925
וכך הוא נראה בסיום התהליך.
הרכיבו הכל חזרה ברכב בסדר הפוך לפירוק המתואר מעלה, וודאו כי אינכם מפעילים כוח רב מידי מחד אך מחזקים את הכל כראוי.
צאו לנסיעת מבחן, ודאו כי הרכב נוסע חלק וכי לא נוזל שמן.
לאחר שסיימתי את התהליך ברור לי כי מעתה אבצע נקיון לשסתום בכל טיפול שאבצע לרכב בעתיד לצורך העניין אף הזמנתי בוקסה מידה 29 ואליה בכוונתי לרתך ידית קטנה להקלה על התהליך.
אבקש להודות לקובי ולמוש אשר סייעו לי בשעות הקטנות של הלילה בנסיונתיי להבין כיצד מפרקים את האלקטרומגנט המקולל!
מקווה שמדריך זה יסייע לכם מעט בתחזוקת הטרופר האגדי שלכם.
בהצלחה.
החברים אמרו חיישן מסילה וכך בגשם שוטף מצאתי את עצמי מנתק ומחבר מוליכים בנסיון להניע את הרכב ב"LIMP MOOD" אך הרכב לא מניע.
מתקשר למומחה הבית קובי אשר עזב את כל עיסוקיו ובמשך שעה ארוכה מדריך אותי בנבכי המנוע ובסופה פסק: "זה האלקטרו מגנט המקולל!" דופק פה דופק שם ולבסוף הטרופר האגדי מניע.
עבר חודש עברו חודשיים והרכב נוסע נהדר, פה ושם קצת מגמגם, פה ושם קצת מדומם עד שלבסוף בוקר בהיר אחד הוא פשוט נתקע ולא הניע יותר.
בלית ברירה הבנתי כי עליי לטפל באלקטרומגנט המקולל! מחפש מידע פה מחפש מידע שם ולא מוצא דבר עד שלבסוף מוצא מעט מידע בפורום האוסטרלי ועל פיו פירקתי וניקיתי את האלקטרו מגנט (שסתום שמן לחץ גבוה\ROPSV\ RAIL OIL PRESSURE SENSOR VALVE)
120920
להלן הסבר התהליך עם מעט תמונות בשאיפה שיסייע לחברים בעתיד.
השסתום ממוקם בצידו השמאלי של המנוע (צד נהג) מתחת לסעפת היניקה ומשמאל לשסתום שמן דו כיווני.
הגישה לשסתום פשוטה מרגע שפורק פעם אחת בעבר ובידיך מפתח 29 או אינטש ושמינית קצר, לחילופין ניתן לקחת בוקסה במידות הנ"ל בעלת דרייב חצי ולרתך לה ידית קצרה בצידה לטובת הפעלת מומנט.
אך אם השסתום מעולם לא פורק תאלצו להפעיל לא מעט מומנט על מנת לשחרר אותו.
הדרך הקלה כוללת הסרת 2 ברגי 10 אשר תופסים את פילטר הסולר במקומו והזזתו הצידה. פתיחת בורג של צינור הסולר (בוקסה 17 אם אני זוכר נכון) והזזת הצינור (מתכת בקוטר 5 מ"מ לערך) הצידה.
120919
מבט מדופן תא המנוע השמאלי אל המיקום הכללי של השסתום
120921
מבט אל השסתום לאחר פירוק והזזת פילטר דלק.
שאר השלבים יתוארו מייד לאחר הסבר הפירוק המלא אותו יאלץ לבצע מי שאין לו מפתח קצר או בוקסה (כמוני) ומי שמעולם לא ניתק את השסתום ונדרש להפעיל מומנט גבוה (כמוני).
ראשית יש לנתק את המצבר השמאלי, זכרו לבודד את המוליך החיובי שכן יש מצבר נוסף ברכב!
מסירים את תושבת המצבר באמצעות פתיחה והסרה של 5 הברגים אשר תופסים אותה למקומה (10 ו-12).
3 ברגים בעלי ראש משושה 10 מ"מ תופסים את הECU למקומו, מסירים אותם ואת המחשב מניחים בצד תוך שמירה על 3 הצמות שמתחברות אליו.
3 ברגים בעלי ראש 12 מחברים את תושבת פילטר דלק\מיכל שמן הגה\ מיכל שמן בלם אל חיפוי הגלגל, מסירים אותם ואף התושבת הזו מוסרת ממקומה.
כעת ישנה גישה מלאה ונוחה אל השסתום.
מסירים כאמור את צינור הדלק ממקומו.
באמצעות יד ימין מסירים שייבה קפיצית המשמשת כאום אשר תופס את רכיב האלקטרו מגנט במקומו.
השייבה סוגרת על שרוול פליז ואת שניהם יש להחליק החוצה ולהניח בצד.
מיד לאחר מכן ניתן להחליק החוצה את השרוול האלקטרומגנטי, לנתק אותו בעדינות מהמחבר החשמלי השביר ולהניחו בעדינות בצד.
עכשיו מגיע שלב פירוק השסתום עצמו.
באמצעות מפתח פתוח או סגור (לא משנה) במידה 29 או אינטש ושמינית נתפוס את דפנות אום השסתום ונסיר אותו, במקרה שלי נאלצתי להעזר בדפיקות קלות של פטיש גומי על המפתח. במידה והכנתם מבעוד מועד בוקסה מתאימה עם ידית בצידה תוכלו להעזר בה.
לאחר ששלפתם את השסתום ממקומו ודאו כי או רינג גדול על התבריג תקין, או רינג קטן בראש תקין, וטבעת פסטיק עם חריץ קן גם כן על הראש תקינה.
120922
בתמונה ניתן לראות כי קצוות האום אצלי נפגעו עקב שימוש במפתח גדול מידי.
תפסו את אום השסתום במלחציים שולחניים ובאמצעות ג'בקה (פלייר פטנט??) סגרו בעדינות על מקטע הראש של השסתום (החלק הימני בתמונה), המנעו מהפעלת לחץ רב מידי על ראש השסתום!
הסירו את הראש והניחו אותו בצד (ישנה דרך לפרק את הראש ולנקותו מבפנים אך בשלב זה בחרתי להמנע מכך).
שימו לב: בקצה הראש קיים מוט קטן בקוטר 1מ"מ ובאורך 5 מ"מ, הזהרו שלא יפול, אם הוא יאבד השסתום לא יתפקד.
בנוסף קיים מוט בקוטר 3 מ"מ לערך ובאורך 18 מ"מ לערך שאף הוא עלול לפול ולהעלם, נקטו משנה זהירות.
120923
בחלקה התחתון של התמונה מופיע המוט הקטן, מאליו המוט ה"גדול" ומעל כולם בוכנת ההברגה בה ניגע בעוד רגע.
לאחר הנחת הראש בצד ושמירה על 2 הפינים ניתן להכניס אל שרוול השסתום מברג שטוח ולהבריג החוצה את בוכנת ההברגה אשר שומרת את הבוכנה הפנימית במקום.
120924
כעת ניתן להוציא את הבוכנה הקטנה. בוכנה זו למעשה היא אשר נשלטת על ידי האלקטרומגנט והיא בן היתר זו אשר נתקעת במקומה.
על מנת להוציאה יש לדפוק את השרוול בעדינות (פתח כלפי מטה) על שולחן (עדיף מעץ) עד אשר הבוכנה משתחררת ויוצאת.
נקו את כל הרכיבים באמצעות מנקה השומנים האהוב עליכם (במקרה שלי מדובר בספריי לניקוי בלמים) וייבשו הייטב. שימו לב כי אינכם פוגעים ב-Oring השונים שבמכלול (מפורטים מעלה).
החזירו את הבוכנה למקומה וודאו כי היא זזה בחופשיות בשרוול. במידת הצורך שייפו בעדינו ובצורה אחידה את קצוות הבוכנה ואת פנים השרוול.
שימו לב כי לבוכנה שני חורים, אחד בכל קצה, חור גדול וחור קטן.
כאשר הבוכנה במקומה, החור הקטן פונה אל הפתח ואל המוט.
כעת נותר להרכיב את החלקים בסדר הפוך לפירוק, הקפידו לשמן את החלקים בשמן המנוע בו אתם משתמשים ברכבכם.
שימו לב כי אותו מוט קטן בקוטר מ"מ הינו בעל צד חלק וצד "שפיצי" הצד החלק פונה לכיוון הבוכנה והצד השפיצי לתוך ראש השסתום, הרכבה הפוכה תגרור בעיות בתפקוד השסתום.
120925
וכך הוא נראה בסיום התהליך.
הרכיבו הכל חזרה ברכב בסדר הפוך לפירוק המתואר מעלה, וודאו כי אינכם מפעילים כוח רב מידי מחד אך מחזקים את הכל כראוי.
צאו לנסיעת מבחן, ודאו כי הרכב נוסע חלק וכי לא נוזל שמן.
לאחר שסיימתי את התהליך ברור לי כי מעתה אבצע נקיון לשסתום בכל טיפול שאבצע לרכב בעתיד לצורך העניין אף הזמנתי בוקסה מידה 29 ואליה בכוונתי לרתך ידית קטנה להקלה על התהליך.
אבקש להודות לקובי ולמוש אשר סייעו לי בשעות הקטנות של הלילה בנסיונתיי להבין כיצד מפרקים את האלקטרומגנט המקולל!
מקווה שמדריך זה יסייע לכם מעט בתחזוקת הטרופר האגדי שלכם.
בהצלחה.