PDA

צפייה בגרסה מלאה : מכינים את הג'ימני



יוני5
02-09-18, 15:39
ג'ימני 2018 ידני - כמו שדרור אוהב.
לבן - כמו שדרור שונא

שינויים ושדרוגים:
1. צמיגים בגודל מקורי, גודייר ATR
2. נעילה אחורית לוקרייט
3. הגבהה 2" (EFS) ברשיון
4. מיגון טרנספר
5. גגון אלויניום

מה עוד בתוכנית:
1. חיתוך פגוש
2. מיגון סף לדלתות - אם יש למישהו יד שניה - כאן זה המקום

מה אתם חושבים שפספסתי?
מה אני עוד חייב לדעתכם?

בתודה מראש ובברכת שנה טובה,
יוני5

סולי
02-09-18, 15:44
נק חילוץ בריאות קד'+אח'..

צמיגי שטח..

שנורקל יעלה גרושים מאיביי...

מקרר...

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

יוני5
02-09-18, 15:53
נק חילוץ בריאות קד'+אח'..

אז תפרט איזה ואיך

צמיגי שטח..

אז מה זה ATR?

שנורקל יעלה גרושים מאיביי...

אולי, אבל איזה נחלים בדיוק אני עתיד לחצות?

מקרר...

מקרר? אתה מכיר את הגודל של הג'ימני?

Sent from my SM-A530F using Tapatalk


בברכה
יוני5

גיא
02-09-18, 16:05
יש מקררים 12 או 18 לינטר שיכולים להכנס במאחורה של הג'ימני ... אבל רק הם .. :)

תחשוב על מערכת אנדרואיד בשביל הניווטים והמוסיקה. מאד יעיל .. משתמש הרבה מאז התקנתי באוטו.

כמו כן, ראיתי שיש לג'ימני גגונים שמתחברים ישירות לברגים שכבר מוטמעים בגג .. זה יותר נמוך קצת מעריסת אלומיניום .. פחות לא אוירודינמי ויותר אג'ייל ... ( איך מתרגמים את זה ? )

Tzvika-Pick
02-09-18, 16:16
אכן, אם גגון אז רק כזה שמתחבר בברגים לגג ולא כל השטויות האלו שמתחברות לפלסטיקים המקוריים שנשברים בטיול השלישי.

נקודות עגינה גם חשוב שיהיה בג'ימני שמטייל בשטח, פשוט כי אין נקודות עיגון נורמליות בג'ימני סטנדרטי (למעט הסרן). אני הרכבתי אצלו, אבל הבנתי שאפשר לקנות כאלו גם ברחבי הרשת
https://www.facebook.com/tttomri

סולי
02-09-18, 16:28
בברכה
יוני5נק' עיגון - יש תוצרת הארץ ויש ייבוא מחול של מוצרי מדף.
אין לי ניסיון אישי...לכן אעדיף שלא להמליץ.
אבל אין ספק שזה חסר ברשימה.

אין לי מושג איזה צמיג לקחת אבל אם החלפת את צמיגי הכביש אתה כבר במקום טוב יותר.

שנורקל.. זה ממש לא חובה.. אבל בימיי היבוא החופשי מאיביי עולה גרושים ותראה, הגימיני רכב עם גלגל קטן ומידות קטנות באופן כללי...
אותה חציית נחל שהפאג'רו/טרופר..(כל suv עם גלגל 31") בקבוצה לא יתרגש ממה... אצלך כבר תכסה את הגלגל.. ואף ייתכן שהגל כניסה למעבר יעלה מעל מכסה מנוע.. קורה...השנורקל הוא מה שנקרא להיות על הצד הבטוח.
מעבר לזה שהפילטר המקורי בגימיני ממש קטנטן, אלמנט מלבני ולא עגול כמו ברוב הגיפים ורכבי העבודה, בדומה לסוויפט או באלנו.
שנורקל ישמור עליו נקי ופנוי לאורך זמן.. אבל זה גם מאוד תלוי כמה אתה מתכנן להחזיק ברכב.


מקרר? צידנית אתה מצליח להכניס?
אם כן תמצא מקרר באותו גודל חיצוני .. ואת שאר המצרכים שלא נכנסים אליו קח בצידנית רכה ולאורך הטיול תכניס על בסיס מקום פנוי.
מניסיוני המועט... המקרר.. היה השיפור הכי משמעותי בטיולים ברכב.

אגב לגבי הגגון...שנפוץ בשוק היום ומתחבר לברגים המקוריים בגג (וזה כולל גם פגושים שהיום כבר מוצרי מדף בשוק).
כולם מאלומיניום וצבועים באבקה... וגם לא יקרים כל כך.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

שגיא S
02-09-18, 16:33
יש מקררים 12 או 18 לינטר שיכולים להכנס במאחורה של הג'ימני ... אבל רק הם .. :)

)

אצלי בג'ימני נכנס בין המושב האחורי לדלת (לרוחב) מקרר 31 ליטר של WAECO.

יוני - לרשימה שלך הייתי מחדד ולוקח מדרגות צד ולא מגני סף (רוקר פאנל) שדורשים חיתוך של הרכב ובפועל לא באמת מגינים עליו.

לא יודע אם ב-2016 סידרו את זה או לא - אבל הברגים של הבולמים בסרן האחורי חשופים לנזקים ונשברים בכל הג'ימנים. הייתי בודק את זה.

סולי
02-09-18, 16:34
ועוד משהו קטן שמקל על החיים עם הגמדים.
כיסוי גלגל עם תיק מובנה, תמיד שימושי.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Zivcar
02-09-18, 16:58
אצלי בג'ימני נכנס בין המושב האחורי לדלת (לרוחב) מקרר 31 ליטר של WAECO.

יוני - לרשימה שלך הייתי מחדד ולוקח מדרגות צד ולא מגני סף (רוקר פאנל) שדורשים חיתוך של הרכב ובפועל לא באמת מגינים עליו.

לא יודע אם ב-2016 סידרו את זה או לא - אבל הברגים של הבולמים בסרן האחורי חשופים לנזקים ונשברים בכל הג'ימנים. הייתי בודק את זה.

יש מיגון לתחתית הבולם האחורי. זול ופשוט ועם זאת חשוב! נקודה טובה!

liontamer84
02-09-18, 17:51
אצלי בג'ימני נסעתי עם מקרר 47 ליטר של ARB....

לגבי נק' חילוץ - יש בחור שקוראים לו עמרי בן יהודה, עושה דברים יפים מאד.
מאחור זה פרופיל שנכנס לשלדה שבקצה יש הברגה עם שאקל.

מצטרף להמלצה על שנורקל... פחות בשביל נחלים, יותר עם ראש ציקלון בשביל לסנן את הפודרה שלא תכנס.

בעניין הגגון - עדיף משהו נורמלי ולא עריסה מאלומיניום שתתפרק אחרי שני טיולים.
המהדרין מעיפים את המוטות אורך המקוריים ומתחברים ישיר לברגים שלהם.
כמובן תלוי במי אתה ומה אתה ומה אתה הולך לעשות עם הג'ימני...

בןבן
03-09-18, 17:02
ג'ימני 2018 ידני - כמו שדרור אוהב.
לבן - כמו שדרור שונא

שינויים ושדרוגים:
1. צמיגים בגודל מקורי, גודייר ATR
2. נעילה אחורית לוקרייט
3. הגבהה 2" (EFS) ברשיון
4. מיגון טרנספר
5. גגון אלויניום

מה עוד בתוכנית:
1. חיתוך פגוש
2. מיגון סף לדלתות - אם יש למישהו יד שניה - כאן זה המקום

מה אתם חושבים שפספסתי?
מה אני עוד חייב לדעתכם?

בתודה מראש ובברכת שנה טובה,
יוני5יוני אתה צודק חד משמעית. צמיגי שטח AT או מקסיס 771 או גרבר AT3 ,לגבי גגון מה שעשיתי זה לקחתי 6 מצופי ספגטי עגולים הכנסתי לרוחב מתחת לפסי האורך.ניתן להעמיס מה שרוצים ,אוהל שקי שינה ועוד.קל מאד לא גבוה ניתן לפרק מיידית 5 ד עבודה. ,מים, 3 ,4 גריקנים של 5 ליטר בתוך הרכב, נק גרירה קדמית ואחורית ,מגן אוזני רדיוס וטרנספר ,אולי הגבהה לא חובה ו... זהו! רק סע . לא צריך יותר ל95% משבילי ארצנו. פשוט מדהים. לדעתי כמובן .

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

יוני5
05-09-18, 11:07
בןבן תודה,

רק אם לא היה ברור, כל הרשימה הזו - כבר נעשתה וקיימת על האוטו.


שינויים ושדרוגים:
1. צמיגים בגודל מקורי, גודייר ATR
2. נעילה אחורית לוקרייט
3. הגבהה 2" (EFS) ברשיון
4. מיגון טרנספר
5. גגון אלויניום

השאלה היא להמשך.

בברכה,
יוני5

edish
05-09-18, 13:24
איך ההתנהגות של הלוקרייט בכביש?

GodsFather
05-09-18, 13:51
כמו שאמרו - נקודות חילוץ. מדובר בפלאח עבה עם שאקל או טבעת מרותכת.

טמבוני ברזל עם/בלי כננת יש מגוון רחב מוצע.

מיגון ברגי/אוזן זרוע אחורית בשלדה. מקום מועד לחטוף זפטות ולהתקמט.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

יוני5
05-09-18, 16:08
אדי,

אני לא מבין איזה תשובה את מצפה למצוא לשאלה "איך הלוקרייט בכביש"? (הוא נחמד מאוד, תודה ששאלת, זו תשובה טובה? :rolleyes:)

תכל'ס זה לא הרכב הראשון שלי עם נעילה אוטומטית מאחור, היה לי בסופה.
מעבר לכך, כל מה שכתבו אנשים שמבינים (ע"ע חנן, נמרוד, דרור, אסף וכיו"ב) נכון.
מה שכתבו הקשקשנים - קישקוש.

למקרה שלא ראית: אז הלוקרייט לא מורגש מעל למהירות מסויימת. במהירויות איטיות שומעים את התיקתוקים.
במהירויות איטיות ממש, בפניות חדות, צריך להיות עדין על דוושת הגז, אחרת הנעילה נשארת נעולה ואז יש קפיצות והנעילה משתחררת ב"בום", שהוא יותר רעש מבעיה.
בקיצור זו הבחירה ההגיונית לדעתי (עובדה שעשיתי אותה, לא? :D), קח בחשבון אולי תצטרך כמה שעות להתרגל לצורת הנהיגה איתה.

אמיר,
פגושי ברזל אני לא רוצה.
נקודת חילוץ קדמית + אחורית, להזמין מהאינטרנט?

בברכה,
ניוני5

edish
05-09-18, 16:56
יוני לא לכעוס, נכון שלא התכתבנו על גבי פורום כזה או אחר זה מספר שנים :rolleyes:
שאלתי כי רכשתי ג'ימני לפני כשלושה ח' לאחר כמה שנים ללא שטח, אצלנו הוא לא נוסע הרבה אבל גם אשתי נוהגת עליו פעם או פחות בשבוע ואין לי רצון לגרום לה לרתיעה, הבנתי שARB בסביבות 10K וחליפית סינית כחצי, אוטומטית נשמעת כחלופה כלכלית הגיונית אבל לא במחיר של לסייג את אשתי.

יוני5
05-09-18, 17:28
אדי,

חס ושלום לכעוס. סתם התבדחתי על צורת השאלה: איך הלוקרייט בכביש ואיך יכולה להיראות התשובה.

איך לאישתך יהיה עם הלוקרייט? תלוי באישה. צריך להתרגל להתנהגות במהירויות איטיות וכו. הכי טוב שתיתן לה סיבוב על ג'ימני נעול ושתגיד היא.

לי יש ידני. אם יש לך ידני ואתה רוצה לנסות נהיגה עם לוקרייט ולתת לאישתך לנסות - אתה מוזמן לקחת סיבוב.

נעילה נשלטת חפה מכל המניירות של הנעילה האוטומטית, אך אתה משלם עליה בשני פרמטרים. האחד הוא בכסף והשני הוא באמינות נמוכה יותר.
איך הסינית "תחליף ARB" אין לי מושג, אבל היי, זה בסך הכל כסף. אני הייתי מוטרד גם מאיכות ההתקנה. כמה מהמתקינים באמת מקפידים על המומנטים, יודעים להשתמש ב dial indicator ומבינים מה הם עושים וצורת הקריאה הנכונה של דפוס המגע בין הקורונה לפיניון? אני לא יודע.

לחלק מה"מומחים" אין מושג מה כתבתי עכשיו (ואני באמת מבין קטן מאוד)

אז אם אתה לא מסתדר עם הלוקרייט, תבדוק כמה נסיון יש עם הסינית המדוברת, איזה מתקין טוב ולך על זה.

בברכת שנה טובה וחג שמח,
יוני5

בןבן
05-09-18, 17:53
יוני (מתעלק עמך הסליחה) לגבי הרכבת הנעילה ,הנעילה האוטומטית לא מחייבת דיוק בהרכבה או ''מסובכת'' כמו הנשלטת? כי בעולם הרכב כאן בארץ לפרק ברגים כל אחד מומחה, להרכיב במומנט הנכון עם הספייסרים המתאימים... אהה ,זה תשכח(מנסיון מר) ,אפילו ברגים של גלגל לא יודעים לסגור כאן כמו שנכון אז דיפרנציאל על אחת כמה וכמה. זאת עיקר הבעיה שלי אם אני חושב על הרכבת נעילה בכלל נשלטת או לא.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

edish
05-09-18, 18:03
אדי,

חס ושלום לכעוס. סתם התבדחתי על צורת השאלה: איך הלוקרייט בכביש ואיך יכולה להיראות התשובה.

איך לאישתך יהיה עם הלוקרייט? תלוי באישה. צריך להתרגל להתנהגות במהירויות איטיות וכו. הכי טוב שתיתן לה סיבוב על ג'ימני נעול ושתגיד היא.

לי יש ידני. אם יש לך ידני ואתה רוצה לנסות נהיגה עם לוקרייט ולתת לאישתך לנסות - אתה מוזמן לקחת סיבוב.

נעילה נשלטת חפה מכל המניירות של הנעילה האוטומטית, אך אתה משלם עליה בשני פרמטרים. האחד הוא בכסף והשני הוא באמינות נמוכה יותר.
איך הסינית "תחליף ARB" אין לי מושג, אבל היי, זה בסך הכל כסף. אני הייתי מוטרד גם מאיכות ההתקנה. כמה מהמתקינים באמת מקפידים על המומנטים, יודעים להשתמש ב dial indicator ומבינים מה הם עושים וצורת הקריאה הנכונה של דפוס המגע בין הקורונה לפיניון? אני לא יודע.

לחלק מה"מומחים" אין מושג מה כתבתי עכשיו (ואני באמת מבין קטן מאוד)

אז אם אתה לא מסתדר עם הלוקרייט, תבדוק כמה נסיון יש עם הסינית המדוברת, איזה מתקין טוב ולך על זה.

בברכת שנה טובה וחג שמח,
יוני5


אחלה

GodsFather
05-09-18, 18:14
אתה יכול להזמין ממישהו בארץ ושישלחו בדואר.

לא מכיר אתר דרכו להזמין כזה. אולי שגיא ואחרים מכירים.

אני ממליץ לך לקפוץ לעומרי, גם בשביל זה וגם בשביל מדרכי/מגיני סף. הוא עושה עבודה יפה במחיר מצחיק.

נמצא במבשרת, תוכל לטייל אח"כ או לפני בסביבה

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

pelegw
05-09-18, 18:28
אצלי בג'ימני מקדימה שמתי את הפגוש שצעד ישראלי מביאים ואני מרוצה ממנו מאוד, אבל במידה ואתה מחליט לא לעשות, אתה חייב להוסיף נקודות גרירה.
מאחורה שמתי נקודות של ג'ימני ביטס, הן מעולות ומרגישות מאוד חזקות, משכתי איתן בעיקר 2 פרייבטים שנתקעו, לא הרגשתי משהו לא בסדר.
שים לב שבהתקנה שלהן צריך לקדוח בשלדה 2 נקודות בצד הנהג ונקודה בצד הנוסע לקראת סוף הקורה, ולאחר מכן עושים חורים בפגוש האחורי עם שבלונה שמגיעה יחד איתן.
הבעיה היא משלוח לארץ שהוא יקר ונעשה עם חברה גרועה (TNT), אז אם יש לך דרך להביא מאנגליה לבד, עדיף.

יש לך מיגון אוזני רדיוס? להבנתי מומלץ, אצלי יש מהתחלה והן באמת חטפו קצת, לא יודע אם זה משהו שהיה עושה נזק.
מעבר לזה, נשאר לך רק לטייל ולהבין לבד אם חסר משהו.

edish
05-09-18, 18:32
[QUOTE=GodsFather;809049]אתה יכול להזמין ממישהו בארץ ושישלחו בדואר.

לא מכיר אתר דרכו להזמין כזה. אולי שגיא ואחרים מכירים.

אני ממליץ לך לקפוץ לעומרי, גם בשביל זה וגם בשביל מדרכי/מגיני סף. הוא עושה עבודה יפה במחיר מצחיק.

נמצא במבשרת, תוכל לטייל אח"כ או לפני בסביבה

Sent from my SM-G900F using Tapatalk[/QUO


מה הטל' של עומרי?

יוני5
05-09-18, 21:03
יוני (מתעלק עמך הסליחה) לגבי הרכבת הנעילה ,הנעילה האוטומטית לא מחייבת דיוק בהרכבה או ''מסובכת'' כמו הנשלטת? כי בעולם הרכב כאן בארץ לפרק ברגים כל אחד מומחה, להרכיב במומנט הנכון עם הספייסרים המתאימים... אהה ,זה תשכח(מנסיון מר) ,אפילו ברגים של גלגל לא יודעים לסגור כאן כמו שנכון אז דיפרנציאל על אחת כמה וכמה. זאת עיקר הבעיה שלי אם אני חושב על הרכבת נעילה בכלל נשלטת או לא.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

בןבן,

ראשית אתה לא מתעלק. השרשור כאן הוא של כולנו ולטובת כולנו.
אתה מאוד מאוד צודק, הכיוון והמקצוענות הנדרשים זהים, כי בג'ימני נדרש לפרק את הקורונה על מנת להכניס את הלוקרייט ומכאן שנדרשים כיוונים ומדידות.
אני יודע להרכיב נעילה ולפרק ברגים. לא לכוון דיפרנציאל, לכן את הנעילה קניתי בארה"ב (700 וצ'ופציק ש"ח ומשלוח במזוודה) ואת ההתקנה עשיתי עם טושיי אחרי שלילה קודם נישנשנו אנטריקוטים ומיני בשרים - כמנחה לאלוהי הדיפרנציאלים. (כלומר אני הבאתי את הבשר וטושיי כיוון את הקורונה פיניון בעוד אני משתדל לא להפריע)

בברכה,
יוני5

yoni_0000
07-09-18, 15:18
לכל ממליצי המקרר.. איך אתם מסתדרים עם המצבר הקטן? מקרר של 30 ליטר יכול לרוקן כמעט חצי מצבר של ג'ימני בחניית לילה ארוכה.

ariel-ro
07-09-18, 18:02
יוני5,
לוקרייט מחליפה רק את הסטליטים.
אם מפרקים את הדיפ', דואגים להחזיר הכל למקומו כמו שהיה, להדק עם מפתח מומנט, אז למה לכוון שוב?

yoni_0000
07-09-18, 18:23
אריאל
בניגוד לג'יפים האמריקאים בג'ימני והטויוטות הדיפרנציאל יוצא לכיוון הדרייבשאפט, ולכן איתו יוצא גם הפיניון והיוק של הסרן. בנוסף צריך להבדיל בין כיוון קורונה פיניון לבין כיוון המרווחים עצמם של הנעילה, על מנת שתפתח כמו שצריך. אמריקאים פחות "רגישים" לכיוון הנ"ל.

ariel-ro
07-09-18, 18:42
תודה!
אני מכיר בגדול את המבנה שם, אך אף פעם לא התעסקתי.
אלא אם אני מפספס משהו איך זה שונה? הרי כל היופי בנעילה אוטומטית שמחליפה את הסטליטים זה שלא צריך לכוון קורונה-פיניון. אחרת למה לא להכניס כבר משהו כבד יותר? עלות ההתקנה אותו הדבר.

ההליך ההתקנה הוא לא כזה:
מפרקים מהסרן את יחידת הדיפרנציאל-קורונה-פיניון-בית סטילים-סטיליטים והקייס שלהם.
מפרקים את בית הסטליטים שאליו מחוברים הסטליטים והקורונה, מפרקים את הקורונה, מפרקים את הסטיליטים, מכניסים נעילה, וסוגרים בסדר הפוך. איפה נדרש כיוון קורונה פיניון כפי שיוני5 רשם?

את כיוון המרווחים בנעילה אני מכיר. אגב אם כבר נעילות אוטומטיות, נעילת ספרטן לא דורשת שום כיוון מרווחים וספייסרים.

יוני5 - סליחה על "גניבת" השרשור, אבל רשמת שאין בעיה אז אני מרשה לעצמי. :D

asafk
07-09-18, 18:44
תכלס... אתה צודק. בשביל לוקרייט לא צריך לכוון מחדש את הדיפרנציאל. מספיק לסמן ולהחזיר הכל למקום.
אבל כיוון שהכיוון של כל בית הדיפרנציאל הוא על ידי הברגות ולא שימסים, אתה עלול לא לחזור בול למקום אז לכל הפחות צריך לבדוק.

אסף.

יוני5
10-09-18, 22:55
מנצל את השרשור: האם יש למישהו באזור המרכז חתיכת פח מרוג, לצורך חיבור לדלת האחורית מבפנים עם צירים לטובת יצירת משטח עבודה לקפה ובישולים?

בתודה מראש,
יוני5

GodsFather
11-09-18, 00:26
מה רע בקרש עץ?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

יוני5
11-09-18, 10:56
עובי, משקל, סרבול, עמידות.
להמשיך?

להזכירך מדובר בג'ימני, לא בהיילקס.
עובי ממוצע של פח מרוג הוא 4 ממ. עובי של פלטת סנדביץ', נניח 1.5 ס"מ - אתה מבין ברגע זה הרגת 30% מהנפח של הבגאז' של הגמד? ;)

סולי
11-09-18, 11:00
אממ.. מה שלא יהיה העיקר לא פח מרוג...
קשה לניקוי, מכוער, כבד...

מה רע במשטח אלומיניום חלק או דיקט כאמור?

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

נמרוד
11-09-18, 11:20
קשה לניקוי, מכוער, כבד...



תיאור מדויק של יוני5. אז הבנת למה פח מרוג?

איל מ
11-09-18, 11:24
דיקט בירץ', חזק ודק. לא מרעיש כמו פח מרוג. הרבה יותר נעים לעבודה.

-->