PDA

צפייה בגרסה מלאה : תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?



ybar
02-09-18, 19:04
היום איתרתי מתחת להגה ממסר (כנראה מאולתר לא מקורי) שהתחמם באופן חריג כשהאורות היו דלוקים,עפי צבעיי החוטים נראה שהוא מחובר לאורות הראשיים/מתג מחליף אורות, כאשר החלפתי אורות לגבוהים הבחנתי מיד בתיקתוקים מהירים מהממסר הזה תוך כדיי שהאורות הראשיים מהבהבים/מרצדים ונכבים, החלפתי את הממסר באחד חדש רק לצורך בדיקה אך לצערי התופעה נשארה אותו דבר, הדבר המוזר הוא שגם כשהממסר הזה מנותק בכלל מהמערכת האורות נמוכים/גבוהים עדיין עובדים רגיל והתיקתוקים וההתחממות עוברים למתג מחליף האורות ,מה הולך פה? מישהו נתקל בתופעה כזאת?יכול להיות שמשהו בממסר הזה לא מחובר נכון? מה לבדוק?הממסר מתקתק ומתחמם עד שהאורות נכבים לגמריי רק כשהאורות הגבוהים עובדים.

רפי לין
02-09-18, 19:56
אם תעלה תמונת של הממסר, הישן והחדש, מצד המגעים ומצד המכסה
אז אולי ניתן יהיה לדעת טוב יותר מה עלול להיות.
האם האורות הראשיים דולקים כשורה גם באורות המעבר (נמוכים)
וגם באורת הדרך (גבוהים)?.
קצת על ממסרים ברכב כאן (ותשומת לב להודעה 3):
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=2555
בברכה - רפי לין

erezgur
02-09-18, 20:43
היה עוזר לציין את סוג הרכב....

גיא
02-09-18, 20:53
היה עוזר לציין את סוג הרכב....

ואם קודם זה פעל ...

opl
02-09-18, 21:26
אמרת שיש לך רכב אמריקאי ישן? זה מריח כמו ממסר שהותקן כדי לתת עוד "כוח" תלך מהחוטי הזנה של הנורות אחורנית וחפש לאן הם מובילים. לי אישית זה מריח שיש עוד ממסר בדרך.

עירא
02-09-18, 21:39
תבדוק מינוסים טובים בכל המערכת (גם למתג אורות וגם לפנסים עצמם)

ybar
02-09-18, 22:20
אם תעלה תמונת של הממסר, הישן והחדש, מצד המגעים ומצד המכסה
אז אולי ניתן יהיה לדעת טוב יותר מה עלול להיות.
האם האורות הראשיים דולקים כשורה גם באורות המעבר (נמוכים)
וגם באורת הדרך (גבוהים)?.
קצת על ממסרים ברכב כאן (ותשומת לב להודעה 3):
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=2555
בברכה - רפי לין

רפי,הממסר רגיל עם 4 רגליים 40A ,האורות הראשיים הנמוכים דולקים וכעבור כמה דקות מתחילים להבהב /לרצד ואם אני מחליף אורות לגבוהים המצב אף מחמיר ומיד שומעים תיקתוקים גם מהממסר וגם מהמתג המחליף ובאותו הרגע האורות מהבהבים מספר פעמים ונכבים.אני מנסה לאתר את מקור הבעיה .

ybar
02-09-18, 23:22
אמרת שיש לך רכב אמריקאי ישן? זה מריח כמו ממסר שהותקן כדי לתת עוד "כוח" תלך מהחוטי הזנה של הנורות אחורנית וחפש לאן הם מובילים. לי אישית זה מריח שיש עוד ממסר בדרך.

הממסר נועד לתת עוד "כוח" למה? לאורות?

shmulikbg
03-09-18, 01:24
כן, הוא משמש כמגבר. מזין את הפנסים ישירות מהמצבר, כנראה. החשוד העיקרי שלך הוא כפי שהזכירו לך פה, מינוסים.

boaz avrahami
03-09-18, 07:29
אם זה מגבר והאורות ממש כבים בהבהוב אז לי זה נשמע דווקא הידית אורות.
רק היא מסוגלת בתצורה הזו לכבות לחלוטין את האור

opl
03-09-18, 08:27
ידית יכולה להינמס. לנתק מגע. טרם שמעתי על ידית מתקתקת.
מה שכן היזהר. חבל לאבד רכב לאש על דבר שכזה.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

shmil
03-09-18, 08:35
אם אני זוכר נכון, כבר היה לך שרשור בו המלצתי לך שלים ממסר על האורות. יכול להיות שזה לא אותו רכב, אבל העקרון זהה.

ממסר מתקתק מעיד על בעיות בקו הכניסה בדרך כלל ולא בקו היציאה.
ממסר מחובר נכון, גורם לכך שכעמעט לא יעבור זרם דרך הידית/מפסק אורות.
ממסר מחובר לקוי - יגרום לכך שכל הזרם (וקצת יותר) יעבור דרך הידית/מפסק אורות.

אם לא היה ברור - קו הכניסה הוא המעגל של הידית/מפסק, קו היציאה הוא המתחבר לאורות.

asafk
03-09-18, 16:56
עם שלושת שרשורי החשמל שלך אני מבין שלאורך השנים נעשו כמה וכמה אילתורים ברכב.
מניסיוני במצב כזה עדיף לעשות עבודה יסודית.
הנכון ביותר - לקנות צמה ראשית חדשה מוכנה כולל בית נתיכים (ויש עבור הרכב הזה לקנות צמה ראשית חדשה) ולהחליף קומפלט. צמת מנוע בד"כ לא צריך להחליף, אבל אולי גם היא במצב לא טוב. שווה לחשוב גם על זה.

אסף.

ybar
03-09-18, 18:06
ידית יכולה להינמס. לנתק מגע. טרם שמעתי על ידית מתקתקת.
מה שכן היזהר. חבל לאבד רכב לאש על דבר שכזה.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

זה כנראה מה שבאמת מתרחש בזמן שנשמעים התיקתוקים מהמתג מחליף אורות גבוה/נמוך, אם אני לא מעביר מהר חזרה את האורות לנמוכים או מכבה אותם לגמריי תוך מספר שניות המתג עצמו מתחמם ומגעיו נמסים ומעלה עשן ופשוט נשרף במקום ואיתו כמובן גם כל האורות מקדימה נכבים.
ואיך יכול להיות שכל האורות הראשיים עובדים רגיל גם כאשר אותו ממסר מנותק לגמריי?יש הסבר הגיוני לזה?
הממסר הזה מתקתק במהירות ומתחמם רק כאשר המתג לחוץ על אורות גבוהים, לכן אני מבין שהוא כן איכשהו קשור לתאורת החזית,או שאני טועה?

boaz avrahami
03-09-18, 19:22
ההסבר בכללי הוא שבמקור כל הזרם (+) של האורות היה עובר דרך הידית, בלי ממסר.
זה יוצר עומס גדול שבסוף הידית לא עומדת בו ונמסה.

אחד הפתרונות האפשריים הוא להריץ כבל פלוס עבה ישר מהמצבר דרך ממסר לאורות.
רצוי לעשות ממסר נפרד לגבוה ונמוך ואז הם מקבלים את הפיקוד מהידית אורות אבל נושאים במרבית העומס.

אצלך כנראה המעקף עם הממסר והמעגל הראשי רצים במקביל ולכן גם בלי ממסר האורות גם דולקים אבל העומס יפול רק על הידית.

לטעמי המצב האידיאלי הוא ידית תקינה שמעבירה רק פיקוד לממסרים.
בלי עומס בכלל.

לכן הייתי ממליץ להחליף לידית תקינה ולחווט את היציאות גבוה נמוך לשני ממסרים רגילים שיובילו זרם גבוה מהמצבר למנורות.

ybar
03-09-18, 22:52
המתג המחליף גבוה/נמוך חדש ותקין(כרגע).אפשר לשים את הממסרים ממש ליד המתג עצמו מתחת להגה?

boaz avrahami
03-09-18, 23:42
עדיף קרוב למנורות כי ככה הזרם הגבוה עובר דרך קצרה ופחות התנגדות.
תשתמש בחוטים שהולכים לאור הגבוה והנמוך כפיקוד לממסר

ybar
04-09-18, 18:54
רק כדי להבין,את הממסר שמים על החוטים שהולכים בין המתג המחליף גבוה/נמוך לבין הנורות עצמם?

boaz avrahami
04-09-18, 21:02
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180904/ad7bd9ab4ff768a63ef24db241241486.png

85 ו 86 הם הפיקוד.
85 מינוס מגוף האוטו
86 פלוס ממחליף האורות ( גבוה לממסר 1 נמוך לממסר 2).

30 הזנה ( כניסה לפני הממסר) דרך פיוז עם כבל עבה מספיק מהמצבר ישירות.
87 יציאה מהממסר לאחר הפעלת הפיקוד. הולך מהממסר לנורה ( אור גבוה או נמוך בהתאם לעניין).


ראיתי שיש המון סרטוני הסבר ביוטיוב וגם צמות מוכנות להתקנה באיביי.

למשל:

https://youtu.be/bcY2CG07wi0

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F132731896655

( תתאים את השקע הנכון לסוג המנורות שלך. יש לקנות קיט מוכן לכל הסוגים. זה ל H4 )

ybar
04-09-18, 21:49
אוקיי עכשיו הכל מובן, תודה רבה בועז על ההסבר המפורט.

boaz avrahami
04-09-18, 22:01
שמתי לב שבסרטון שצירפתי הם משתמשים בממסר 5 רגליים.
זה ממסר שמוציא את זרם הכניסה מהרגל האמצעית כשהפיקוד לא עובד ( ממסר כבוי לכאורה) ואז הזרם כניסה מופנה לממסר השני.
זה מאפשר הפעלה רק של ממסר אחד בו זמנית

ybar
05-09-18, 19:30
בועז,התקנתי(ניסיתי) היום זוג ממסרים "רגילים" 4 רגליים ומיקמתי אותם מתחת להגה ממש בקרבת המתג המחליף גבוה/נמוך עצמו אך לצערי הכל נשאר בדיוק אותו דבר,כלומר בהחלפת האורות לגבוהים מיד "כל הממסרים" מתקתקים במהירות בנוסף למתג המחליף עצמו וכל ארבעת הפנסים הקדמיים מהבהבים למספר שניות ונכבים (אם ההחלפה לנמוכים מתעכבת מעל לכמה שניות המתג המחליף מתחמם מאוד ומעלה עשן ונשרף)עד להחלפת האורות בחזרה לנמוכים, כלומר נראה לי שיש משהו(קצר?) על קו האורות הגבוהים.
עוד שאלה, למתג המחליף גבוה/נמוך יש 3 רגליים במקור, חתכתי את חוט המתח האמצעי המזין אותו וחיברתי אותו לצד שרץ למצבר לשניי הממסרים ביחד לרגליים 30,עכשיו את הקצה השני שבא מהמתג עצמו לאן לחבר? משהו כאן לא מובן לי.

boaz avrahami
05-09-18, 19:53
תעצור לפני שהאוטו ישרף.

עבור על כל החוטים מהמקור ועד הפנסים ותבנה שרטוט על דף של מה שהולך אצלך באוטו.
קשה להבין מי נגד מה.

התיקתוקים עשויים להיות ממינוס לא טוב לפיקוד או ממגע לא טוב לפלוס של הפיקוד.
אם המחליף כבר הותך ומעשן הוא חשוד מרכזי.
לא ברור לי איך זה מגיע למצב הזה ולמה הפיוז שאמור להיות שם לא נשרף...
נראה שאתה לא מבין מספיק ועושה ניסויים באש חיה שעלולים לגרום לנזק רב.

ואם אתה רוצה עצה ידידותית, גם חשמל באוטו זה לא משחק.
אני למרות ידיעה תאורטית מסויימת נעזר תמיד בחשמלאי.
זה לא יקר ונותן לי שקט.

אני יכול להמליץ על אחד באזור צומת הולץ שעובד יפה מאוד וגם לא יקרן

עירא
05-09-18, 20:29
.
עוד שאלה, למתג המחליף גבוה/נמוך יש 3 רגליים במקור, חתכתי את חוט המתח האמצעי המזין אותו וחיברתי אותו לצד שרץ למצבר לשניי הממסרים ביחד לרגליים 30,עכשיו את הקצה השני שבא מהמתג עצמו לאן לחבר? משהו כאן לא מובן לי.

הפוך גוטה הפוך...
את הכבל האמצעי אתה משאיר.
אתה סולל חוט חדש מהמצבר (עם פיוז על הקו) לרגל 30 של שני הממסרים (שים לב שמה שאתה סולל מספיק עבה לצרכנים שאתה מפעיל)
את שני הכבלים הנוספים אתה חותך באמצע. את הצד שמגיע מהמפסק אתה מחבר לרגל 86 (מעגל הבקרה)
ואת הצד שהולך למנורות אתה מלבר לרגל 87 (מעגל זרם גבוהה)
את כל זה (הממסרים והפיוז והכבל מהמצבר) הייתי ממקם על כנף שמאל של האוטו בתוך התא מנוע ולא בקבינה אבל זה לא חובה

ybar
05-09-18, 22:06
בועז,המתג המחליף הותך/נשרף בעבר פעמיים, אבל כרגע הוא חדש סיני אבל תקין.
עירא,את החוט האמצעי(הצהוב) שרץ כרגע במקור מהמצבר ועד המתג המחליף להשאיר שלם ומחובר למתג ובנוסף אליו לסלול עוד חוט עבה יותר(נניח אדום) מהמצבר ישירות לרגליים 30 של שניי הממסרים? אני מבין אותך נכון?
עירא,כמה עבה הכבל צריך להיות וכמה אמפר הפיוז שקרוב למצבר צריך להיות?

boaz avrahami
05-09-18, 22:31
אתה לא שיטתי ויסודי וקשה להתקדם איתך. לך לחשמלאי או שאם אתה מתעקש תמפה את החוטים אצלך באוטו ותעיין שוב לאט במה שכבר כתבנו לך.

ybar
06-09-18, 22:58
איך הדרך הכי קלה ונכונה לאתר את שניי החוטים שעליי לחתוך באמצע ולחבר לממסרים שלמעשה רצים מהמתג המחליף לבין הנורות?
האם עוצמת התאורה תהיה חזקה יותר משמעותית עם ממסרים לעומת חיבור ישיר ללא ממסרים?
האם החוט שמתחבר בין רגל 87 בממסר לבין הנורה צריך להיות יותר עבה/בריא מהחוט שמתחבר בממסר לרגל 86 שמגיע ישירות מהמתג המחליף?

boaz avrahami
06-09-18, 23:52
נסיון אחרון...

תנתק את החיבורים מהמנורות בשביל שלא יהיה עומס על הקווים בתור התחלה.

86 בכל אחד מהממסרים מגיע מהיציאה של המחליף אורות.
אתה אמור לאתר אותו אם הוא לא מסומן על ידי נורת ביקורת.
ברגע שהמפסק אורות דולק נכנס אליו פלוס קבוע שמנותב פעם אחת לאור הגבוה ופעם אחת לאור הנמוך.
אתה מחבר אותו בהתאם לכל אחד מהממסרים לרגל 86.

כפי שנכתב מספר רב של פעמים בשרשור זה, אתה לוקח כבל כבה מהמצבר, באמצע פיוז ומחבר לרגל 30 בכל ממסר.
אותו עובי כבל ממשיך מהיציאה שהיא רגל 87 לרגל הנכונה במנורה כאשר יש גשר בין שני הפנסים על אותה הרגל.

את הממסרים שים באזאר הפנסים ובהמשך תמגן אותם נגד מים בקופסא.
הרעיון הוא שחוטי הפיקוד יכולים להיות ארוכים אולם חוטי העומס ( 30 ו 87 אמורים להיות קצרים ככול שניתן).

כל החיבורים עם סופיות כבל ממוגנות שעושים בלחיצה עם לוחץ מתאים.

לא לוותר על פיוזים.
במיוחד כשאתה לא ממש מבין מה אתה עושה.

שוב, ממליץ לך ללכת לחשמלאי

גיתאי נוה
08-09-18, 17:28
התחממות היא תוצאה של זרם גבוה מדי לחיווט ו\או לאביזר-קצה (כמו מתג, צרכן וכו').
לכן התחממות מתרחשת כאשר הפיוז הוא בערך גבוה מדי עבור המעגל הנתון,
ו\או כאשר אחד הטרמינלים לא מחובר היטב (למשל טרמינל מינוס כלשהו),
ו\או כאשר נגרם נזק איפשהו בחיווט כמו חוט חצי-קרוע (ואז הגידים שנשארו כבר אינם מספיקים כדי 'לסחוב' את הזרם), או כמו קורוזיה בגידים (תוצאה של דקירת החוט בעבר לצורך עבודת חשמלאות או במקרים רבים פציעת החוט לביצוע חפיפניקי של צומת וכו').

לא נכון ואפילו מסוכן לנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.

ממליץ לך ללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב, בין השאר את אופן פעולת הממסר.

ybar
10-09-18, 11:17
התקנתי כרגע "מגבר אורות ייעודי" (לא שניי ממסרים רגילים) לאור גבוה/נמוך ומיקמתי אותו בחזית הרכב ממש באמצע בין שניי הפנסים, ההתקנה בוצעה ממש "לפי הספר"(בהדרכת חשמלאי רכב מוסמך)עם כל ההלחמות/סופיות/פיוזים/בידודים אך לצערי גם זה לא פתר לי את בעיית האורות המהבהבים והמתג/ממסר המתקתק ומתחמם כשמחליפים אורות לגבוהים, מה עוד ניתן לעשות? לסלול צמה חדשה קומפלט ישירות מהמצבר דרך ממסר ועד המתג המחליף בקבינה?

גיתאי נוה
10-09-18, 11:28
התקנתי כרגע "מגבר אורות ייעודי" (לא שניי ממסרים רגילים) לאור גבוה/נמוך ומיקמתי אותו בחזית הרכב ממש בין שניי הפנסים, ההתקנה בוצעה ממש לפי הספר(בהדרכת חשמלאי רכב)עם כל ההלחמות/סופיות/פיוזים אך לצערי גם זה לא פתר את בעיית האורות המהבהבים והמתג/ממסר המתקתק ומתחמם כשמחליפים אורות לגבוהים, מה עוד ניתן לעשות? לסלול צמה חדשה ישירות מהמצבר דרך ממסר עד המתג המחליף בקבינה?
ידידי אתה ממשיך להתעקש לנסות לסלול כביש עוקף בלי לגעת בבעיה.

כפי שאמרתי - לא נכון ואפילו

מסוכן

לנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.

לפניך שתי ברירות, ושתי אלה בלבד:

1. ללמוד
ללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב ואז להוציא את הריתמה החוצה ולסדר את העניינים מהשורש, ורק משם תחליט האם כן\לא להתקין כל מיני נוספים לפי הצורך. אולי תתחיל כאן: מי מפחד מחשמל (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3764-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A4%D7%97%D7%93-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%95%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%92-%D7%A8%D7%AA%D7%9E%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90)

2. להפסיק עכשיו ומיד כל התעסקות ברכב ולהשאיר אותו בידיים מקצועיות של חשמלאי רציני (בדגש על רציני) אחרת זה יעלה לך בדמים.

זו המלצתי.

- - - Updated - - -


התקנתי כרגע "מגבר אורות ייעודי" (לא שניי ממסרים רגילים) לאור גבוה/נמוך ומיקמתי אותו בחזית הרכב ממש בין שניי הפנסים, ההתקנה בוצעה ממש לפי הספר(בהדרכת חשמלאי רכב)עם כל ההלחמות/סופיות/פיוזים אך לצערי גם זה לא פתר את בעיית האורות המהבהבים והמתג/ממסר המתקתק ומתחמם כשמחליפים אורות לגבוהים, מה עוד ניתן לעשות? לסלול צמה חדשה ישירות מהמצבר דרך ממסר עד המתג המחליף בקבינה?

ידידי אתה ממשיך להתעקש לנסות לסלול כביש עוקף בלי לגעת בבעיה ואתה בכיוון של לשלם על זה ביוקר.

כפי שאמרתי - לא נכון ואפילו מסוכן לנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.
לפניך שתי ברירות, ושתי אלה בלבד:

1. ללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב ואז להוציא את הריתמה החוצה ולסדר את העניינים מהשורש, ורק משם תחליט האם כן\לא להתקין כל מיני נוספים לפי הצורך. אולי תתחיל כאן: מי מפחד מחשמל (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3764-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A4%D7%97%D7%93-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%95%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%92-%D7%A8%D7%AA%D7%9E%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90)

2. להפסיק עכשיו ומיד כל התעסקות ברכב ולהשאיר אותו בידיים מקצועיות של חשמלאי רציני (בדגש על רציני) אחרת זה יעלה לך בדמים.

זו המלצתי.

ybar
10-09-18, 22:14
תבדוק מינוסים טובים בכל המערכת (גם למתג אורות וגם לפנסים עצמם)

אני אבדוק מחר מינוסים לכל ארבעת הפנסים, למתג המחליף גבוה/נמוך אין מינוס?יכול להיות דבר כזה?יש לו רק 3 רגליים, אחד פלוס מתח ישיר מהמצבר ועוד שניים לאורות גבוה/נמוך. גוף המתג המחליף עצמו אמור להיות מוארק לגוף מתכת שזה למעשה המינוס שלו?

boaz avrahami
10-09-18, 23:05
תזהר!
למתג מחליף אורות לא אמור להיות מינוס... הוא רק מנתב את הפלוס מהכניסה לאחת משתי היציאות.

יש לך מנורת ביקורת?
נשמע שאילו היית יודע להשתמש בכזו היית מבין הרבה יותר טוב את המעגל.

נתק את חיבורי המנורות מהצמה בשביל שלא תעבוד בבדיקה על עומס.
שים פיוז תקין ובעל ערך לא גבוה וקח ליד מנורת ביקורת.
היא תיתן לך אינדיקציה מה קורה על החוטים בלי שתעמיס עליהם זרם גבוה וככה תוכל לבדוק בנחת ובלי חשש מה משתבש.

אבל בשביל זה אתה צריך להבין איזה חוטים יש לך שם.

תצייר לך את המעגל ותציין את צבעי החוטים וככה גם תקבל מושג וגם תוכל להעלות לכאן את הציור ותקבל עזרה ממשית.

אם תמשיך בדרך הזו שלך לפחות תתזמן את ההמשך ללג בעומר ותזמין אותנו למדורה...

asafk
11-09-18, 08:52
בדיון הקודם, אני חושב שצירפתי לך סכמת חשמל מקורית של הרכב שלך. אם לא, מצא אחת.
צריך לעבור על החיווט לפי הסכמה.
תוך כדי להגיע למפסק מפסק ורכיב רכיב ולבדוק את התפקוד שלהם עם רב מודד או נורת ביקורת.
החשש שלי מהצירוף של התקלות הוא משהו (מתג) שנשרף וגרם גם לבידודים להישרף. מכאן אתה בנזק מתגלגל ולכן המלצתי על החלפת צמה.

אסף.

עירא
11-09-18, 08:57
אני אבדוק מחר מינוסים לכל ארבעת הפנסים, למתג המחליף גבוה/נמוך אין מינוס?יכול להיות דבר כזה?יש לו רק 3 רגליים, אחד פלוס מתח ישיר מהמצבר ועוד שניים לאורות גבוה/נמוך. גוף המתג המחליף עצמו אמור להיות מוארק לגוף מתכת שזה למעשה המינוס שלו?

למחליף גבוה נמוך לא צריך מינוס.
למתג אורות עצמו צריך מינוס (ובחלק מהרכבים הוא מקבל את המינוס מהמגע של המפסק בלוח המכוונים, ואם שם יש עודף צבע אז יכולה להיות שם בעיית מינוסים)
בנוסף לרוב יש מינוס בצמה קרוב לחזית (גם פה לרוב מדובר בבורג שמתחבר לגוף המרכב) וגם זו נקודת כשל פוטנציאלית.

גיתאי נוה
11-09-18, 10:27
בדיון הקודם, אני חושב שצירפתי לך סכמת חשמל מקורית של הרכב שלך. אם לא, מצא אחת.
צריך לעבור על החיווט לפי הסכמה.
תוך כדי להגיע למפסק מפסק ורכיב רכיב ולבדוק את התפקוד שלהם עם רב מודד או נורת ביקורת.
החשש שלי מהצירוף של התקלות הוא משהו (מתג) שנשרף וגרם גם לבידודים להישרף. מכאן אתה בנזק מתגלגל ולכן המלצתי על החלפת צמה.

אסף.אסף, כשל לא מצריך החלפת ריתמה אלא אם אתה לא רוצה להכנס לתרשימים והלחמות. בשני המקרים הריתמה ממילא על השולחן ותיקון כשל - גם מתגלגל - משאיר 99% מהחיווט ללא שינוי.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

asafk
11-09-18, 10:41
כשיש קצר, בידודים ניתכים ונשרפים ויש הפתעות שלא מוצאים אותן עד הקצר הבא.
בשלב מסויים בשיקולי עלות תועלת, ובעיקר סיכון לקצר נוסף - עדיף כבר להחליף. במיוחד במקרה הזה שמדובר במכונית אמריקאית שיש עבורה צמה חדשה.

אסף.

גיתאי נוה
11-09-18, 10:42
כשיש קצר, בידודים ניתכים ונשרפים ויש הפתעות שלא מוצאים אותן עד הקצר הבא.
בשלב מסויים בשיקולי עלות תועלת, ובעיקר סיכון לקצר נוסף - עדיף כבר להחליף. במיוחד במקרה הזה שמדובר במכונית אמריקאית שיש עבורה צמה חדשה.

אסף.כשהריתמה על השולחן נגמרות ההפתעות

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

ybar
11-09-18, 11:40
ידידי אתה ממשיך להתעקש לנסות לסלול כביש עוקף בלי לגעת בבעיה.

כפי שאמרתי - לא נכון ואפילו

מסוכן

לנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.

לפניך שתי ברירות, ושתי אלה בלבד:

1. ללמוד
ללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב ואז להוציא את הריתמה החוצה ולסדר את העניינים מהשורש, ורק משם תחליט האם כן\לא להתקין כל מיני נוספים לפי הצורך. אולי תתחיל כאן: מי מפחד מחשמל (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3764-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A4%D7%97%D7%93-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%95%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%92-%D7%A8%D7%AA%D7%9E%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90)

2. להפסיק עכשיו ומיד כל התעסקות ברכב ולהשאיר אותו בידיים מקצועיות של חשמלאי רציני (בדגש על רציני) אחרת זה יעלה לך בדמים.

זו המלצתי.

- - - Updated - - -



ידידי אתה ממשיך להתעקש לנסות לסלול כביש עוקף בלי לגעת בבעיה ואתה בכיוון של לשלם על זה ביוקר.

כפי שאמרתי - לא נכון ואפילו מסוכן לנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.
לפניך שתי ברירות, ושתי אלה בלבד:

1. ללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב ואז להוציא את הריתמה החוצה ולסדר את העניינים מהשורש, ורק משם תחליט האם כן\לא להתקין כל מיני נוספים לפי הצורך. אולי תתחיל כאן: מי מפחד מחשמל (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3764-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%A4%D7%97%D7%93-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%95%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%92-%D7%A8%D7%AA%D7%9E%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90)

2. להפסיק עכשיו ומיד כל התעסקות ברכב ולהשאיר אותו בידיים מקצועיות של חשמלאי רציני (בדגש על רציני) אחרת זה יעלה לך בדמים.

זו המלצתי.

כל ההתעסקות והעקשנות שלי לפתור את הבעיות ברכב הנ"ל בעצמי זה בשל החשש שלי לתת את הרכב לאדם אשר אינו בקיא ומכיר היטב את הרכב שכאמור כבר מאוד ישן ועבר לא מעט התקנות וקומבינות מקומיות במהלך השנים, אני כבר פחות או יותר מכיר את "השיגעונות" שלו ואני מפחד שייגעו שם בדברים שלא קשורים אפילו בטעות ולך תניע אותו אח"כ ובכלל לך תבין איך להחזיר את המצב לקדמותו שכאמור כרגע מניע ועובד מצוין.
אני צריך חשמלאי רכב מאוד פדנט בעל ניסיון (מומלץ שמכיר רכבים אמריקאים)ובעיקר עם הרבה סבלנות ורצון לעבוד על רכב כזה ולצערי איני מכיר אחד כזה.מה גם שאני מעדיף להיות נוכח בזמן העבודה על הרכב.מכירים מישהו כזה (רצוי באיזור חולון/מרכז)שאתם יכולים להמליץ לי עליו בעיניים עצומות שאפשר לסמוך עליו?

גיתאי נוה
11-09-18, 11:54
מקובל.
אז לך על האופציה של עבודה עצמית, פרק את הריתמה מהאוטו ופרוס על השולחן - ותלמד ביסודיות הלכות חשמל כאמור.
כל ההתעסקות והעקשנות שלי לפתור את הבעיות ברכב הנ"ל בעצמי זה בשל החשש שלי לתת את הרכב לאדם אשר אינו בקיא ומכיר היטב את הרכב שכאמור כבר מאוד ישן ועבר לא מעט התקנות וקומבינות מקומיות במהלך השנים, אני כבר פחות או יותר מכיר את "השיגעונות" שלו ואני מפחד שייגעו שם בדברים שלא קשורים אפילו בטעות ולך תניע אותו אח"כ ובכלל לך תבין איך להחזיר את המצב לקדמותו שכאמור כרגע מניע ועובד מצוין.
אני צריך חשמלאי רכב מאוד פדנט בעל ניסיון (מומלץ שמכיר רכבים אמריקאים)ובעיקר עם הרבה סבלנות ורצון לעבוד על רכב כזה ולצערי איני מכיר אחד כזה.מה גם שאני מעדיף להיות נוכח בזמן העבודה על הרכב.מכירים מישהו כזה (רצוי באיזור חולון/מרכז)שאתם יכולים להמליץ לי עליו בעיניים עצומות שאפשר לסמוך עליו?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

boaz avrahami
11-09-18, 13:07
יש לדעתי בדיוק מה שאתה מחפש.
עושה הרבה עבודות לחברים ממועדון החמש.

יסודי מהסוג הישן והטוב ומבין עניין.
גם המחירים שלו נוחים מאוד.

נמצא באחד הרחובות הקטנים ליד צומת הולץ כך שגם המיקום תפור עליך

איציק
*052-2729945‬

ybar
12-09-18, 17:51
פניתי היום לחשמלאי רכב(סתם אחד ליד העבודה)והסברתי לו בדיוק את הבעיה,בהתחלה נרתע וסירב לעבוד על הרכב בטענה שהוא עמוס בעבודה ואין לו זמן ולאחר מכן הציע "פיתרון" ואמר מה שניתן לעשות בשלב הראשון הוא לסלול 3 חוטים טובים/עבים חדשים ישירות מהפנסים/מצבר אל המתג המחליף גבוה/נמוך וכך למעשה נבין אם הבעיה/הקצר הוא על הקו בין הפנסים למתג המחליף או שבכלל בינו לבין המתג אורות הראשי,מה דעתכם הכיוון נכון?

asafk
13-09-18, 19:00
כן.

אסף.

ybar
17-09-18, 18:17
הפוך גוטה הפוך...
את הכבל האמצעי אתה משאיר.
אתה סולל חוט חדש מהמצבר (עם פיוז על הקו) לרגל 30 של שני הממסרים (שים לב שמה שאתה סולל מספיק עבה לצרכנים שאתה מפעיל)
את שני הכבלים הנוספים אתה חותך באמצע. את הצד שמגיע מהמפסק אתה מחבר לרגל 86 (מעגל הבקרה)
ואת הצד שהולך למנורות אתה מלבר לרגל 87 (מעגל זרם גבוהה)
את כל זה (הממסרים והפיוז והכבל מהמצבר) הייתי ממקם על כנף שמאל של האוטו בתוך התא מנוע ולא בקבינה אבל זה לא חובה

סללתי היום כפי שהציע עירא כבל חדש עבה/מסיבי ישירות מהמצבר דרך פיוז (15 אמפר








0ועד לתוך הקבינה וחיברתי אותו לרגל 30 ביחד של שניי הממסרים שמיקמתי ממש ליד המתג המחליף והבעיה אכן היסתדרה,אין תיקתוקים מהממסרים ,אין ריצוד/היבהוב אורות כשמחליפים לאורות גבוהים,אין התחממות ממסרים וחוטים, למעשה המתג המחליף גבוה/נמוך אינו מתחמם בכלל אפילו מרגיש ממש קר למגע כאילו לא עובר דרכו בכלל מתח/חשמל.
אז מה לדעתכם/הערכתכם היתה הבעיה מלכתחילה שגרמה למעשה למתג המחליף להתחמם ולהישרף?

opl
17-09-18, 18:25
אין מה להיות מופתע. משתמשים בממסר כדי שהזרם לא יעבור בתוך הקאבינה ולא יגרום לדליקה במקרה של תקלה. לרוב הממסרים יושבים בתא המנוע, מעבר לקיר האש. הממסר דורש מזכרוני עשרות מילי אמפרים למיתוג וזה מה שעובר בידית נורמאלית...

ybar
17-09-18, 18:54
אז מה שיש אצלי כרגע זה גם "מגבר אורות ייעודי" שיושב בתא המנוע ממש בקרבת המצבר והפנסים וגם שניי ממסרים "רגילים" 4 רגליים מתחת להגה ממש בצמוד למתג המחליף גבוה/נמוך וכל זה על אותו קו למעשה,זה בעיה?

opl
17-09-18, 19:09
אני מנחש שזה אותו אילתור שפחות או יותר היה קודם. רק שעכשיו אתה יודע מה קיים כי אתה עשית אותו. בדיוק כמו שהבעלים הקודמים ידע...

ybar
17-09-18, 19:20
לא, מה שהיה קודם היה ככל הנראה "מקורי" ללא ממסרים ,היה למעשה חיבור ישיר בין הפנסים למתג המחליף ,עכשיו אני חיברתי את כל האורות דרך ממסרים, גם את המגבר אורות הייעודי אני התקנתי עכשיו בניסיון לפתור את התקלה, הוא לא היה לפניי כן אצל הבעלים הקודמים.

opl
18-09-18, 06:34
אני הפסקתי לעקוב באיזה שלב אבל זכור לי שבהתחלה כתבת על ממסר מתקתק. בכל אופן כמו שכתבתי בעבר אני אישית לא מכיר חיה כזו שנקראת מגבר אורות. זה שם שהדביקו להוספת עוד ממסר על הקו בנוסף למה שקיים (בין אם קיים או לא קיים ממסר מקורי) ואישית חוץ מדיפנדר אני לא מכיר עוד רכב שאין לו ממסר לאורות.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

boaz avrahami
18-09-18, 06:44
במכוניות אמריקאיות רבות אין ממסר והזרם כולו עובר דרך הידיות ועושה מה שעושה...

ybar
18-09-18, 12:15
אני הפסקתי לעקוב באיזה שלב אבל זכור לי שבהתחלה כתבת על ממסר מתקתק. בכל אופן כמו שכתבתי בעבר אני אישית לא מכיר חיה כזו שנקראת מגבר אורות. זה שם שהדביקו להוספת עוד ממסר על הקו בנוסף למה שקיים (בין אם קיים או לא קיים ממסר מקורי) ואישית חוץ מדיפנדר אני לא מכיר עוד רכב שאין לו ממסר לאורות.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

אכן כפי שציינתי בהתחלה(והבנת נכון) מצאתי איזה ממסר מאולתר על קו האורות מתחת להגה שנעשה כנראה אצל הבעלים הקודמים של הרכב אוליי (כמעט בטוח)אפילו בעקבות אותה הבעיה של התחממות החוטים והידית ושרפתה אבל עובדה שאפילו הוא לא עזר הפעם(נראה לי שלא הותקן נכון) ולכן היה מתחמם ומתנתק ביחד עם הידית עצמה.אגב , "מגבר אורות ייעודי" מכיל בתוך מארז אחד(בגודל של 4 ממסרים רגילים) בעצם זוג ממסרים "בריאים" וכן נתיך(זכוכית או רגיל תלוי בסוג המגבר) לכל ממסר וגם החיווט כבר מוכן בפנים .
מה שנותר לעשות הוא למקם את הממסר בקרבת המצבר/פנס/כנף , לחתוך במקום את שני החוטים שהולכים לתאורה הקדמית ןלחבר לממסר בכניסה ויציאה מתאימים , וכן יש לסלול כבל + עבה להזנה מהמצבר .
הכל נראה יותר אסתטי ויותר נכון משני ממסרים בודדים "רגילים" עם חיבור של ארבעה כבלים לכל ממסר + נתיכים .
וכפי שבועז ציין ישנם רכבים אמריקאים שאין להם ממסרים על קוו האורות הראשיים במקור.

ybar
18-09-18, 13:16
ההסבר בכללי הוא שבמקור כל הזרם (+) של האורות היה עובר דרך הידית, בלי ממסר.
זה יוצר עומס גדול שבסוף הידית לא עומדת בו ונמסה.

אחד הפתרונות האפשריים הוא להריץ כבל פלוס עבה ישר מהמצבר דרך ממסר לאורות.
רצוי לעשות ממסר נפרד לגבוה ונמוך ואז הם מקבלים את הפיקוד מהידית אורות אבל נושאים במרבית העומס.

אצלך כנראה המעקף עם הממסר והמעגל הראשי רצים במקביל ולכן גם בלי ממסר האורות גם דולקים אבל העומס יפול רק על הידית.

לטעמי המצב האידיאלי הוא ידית תקינה שמעבירה רק פיקוד לממסרים.
בלי עומס בכלל.

לכן הייתי ממליץ להחליף לידית תקינה ולחווט את היציאות גבוה נמוך לשני ממסרים רגילים שיובילו זרם גבוה מהמצבר למנורות.

בקיצור ולעניין ,כל מה שרשם פה בועז זה ככל הנראה המצב שהיה ברכב מלכתחילה והניסיון לפתור את הבעיה ע"י הבעלים הקודם ע"י הוספת הממסר המאולתר שהותקן לא בדרך הנכונה ולכן גם לא ממש עזר, ולבסוף הפיתרון שאני ביצעתי שמופיע בשורה האחרונה בציטוט של בועז.

ybar
20-09-18, 18:24
האם הוספת ממסרים ע"מ להפחית את העומס/זרם על מפסקים למינהם במיוחד ברכבים ישנים נחשב לפיתרון יעיל ונכון לטווח הארוך הוא שזה למעשה רק פיתרון זמני של עצלנים/חפארים שלא באמת פותר את הבעיה אלא רק עוקף אותה לזמן מוגבל?

asafk
20-09-18, 18:33
המפסקים תכל'ס לא בנויים לסרמים האלה לאורך זמן. כלומר על הנייר אולי כן, אבל עם השנים והלכלוך והציפוי שנשחק..... הם לא.
לכן מקובל להשתמש בממסרים- גם ברכב חדש וגם כתוספת לרכב ישן.

אסף.

ybar
21-09-18, 12:36
אבל זה באמת עובד ומאריך את חיי המפסק/ידית לאורך זמן(שנים) או שזה למעשה רק פיתרון זמני בלבד שמחזיק זמן קצר עד שהמפסק ייתחמם ויישרף שוב?

boaz avrahami
21-09-18, 17:46
זה לא פתרון זמני אלא פתרון נכון שמוריד את העומס מהמפסקים ומשאיר אותם רק עם העומס הזניח של הפיקוד על הממסרים.

זה הדבר הנכון שהיצרן היה צריך לעשות והתקמצן.

ybar
21-09-18, 22:36
ההסבר בכללי הוא שבמקור כל הזרם (+) של האורות היה עובר דרך הידית, בלי ממסר.
זה יוצר עומס גדול שבסוף הידית לא עומדת בו ונמסה.

אחד הפתרונות האפשריים הוא להריץ כבל פלוס עבה ישר מהמצבר דרך ממסר לאורות.
רצוי לעשות ממסר נפרד לגבוה ונמוך ואז הם מקבלים את הפיקוד מהידית אורות אבל נושאים במרבית העומס.

אצלך כנראה המעקף עם הממסר והמעגל הראשי רצים במקביל ולכן גם בלי ממסר האורות גם דולקים אבל העומס יפול רק על הידית.

לטעמי המצב האידיאלי הוא ידית תקינה שמעבירה רק פיקוד לממסרים.
בלי עומס בכלל.

לכן הייתי ממליץ להחליף לידית תקינה ולחווט את היציאות גבוה נמוך לשני ממסרים רגילים שיובילו זרם גבוה מהמצבר למנורות.

בועז,מה לדעתך/הבנתך הבחור(הבעלים הקודם) ניסה להשיג בזה שהתקין את הממסר במקביל למעגל אורות הראשי?

boaz avrahami
22-09-18, 00:05
אני לא חשמלאי, הידע שלי מוגבל ואני לא משוכנע מה היה שם ולא בטוח שגם אתה הבנת עד הסוף מה עשו שם.

בהנחה שאכן היה מעגל מקביל, והחוטים שם היו עבים יותר הניחוש שלי שהם נשאו במרבית העומס או לפחות התחלקו בו עם המעגל המקורי.

ybar
22-09-18, 11:09
יכול להיות שהפיתרון הזה כן עבד לו לפניי 18 שנה שהרכב היה יותר "חדש" ואכן הצליח קצת להפחית את העומס מהמתג המחליף.
אבל מה ההסבר לכך שישנו רק ממסר רגיל אחד? ולמה הוא "משתגע/מתקתק" ומתחמם רק כאשר האורות על מצב גבוה?

shmil
22-09-18, 12:15
אנחנו לא מכירים ולפעמים אני ישיר. אנא קבל את הדברים כמו שהם, ואל תחפש את האישי, כי אין אישי שהרי אמרתי - אנחנו לא מכירים.

אני כן חשמלאי, וגם מהנדס חשמל, וגם עוד כמה דברים.
אתה מתעקש לדעת, בלי לנסות ללמוד לעומק, תוך שאתה יורה מהמותן.
כך עבדו ב-67, אולי גם ב-48.

גם בועז שעזר לך, יודה, אני מניח, למי היה פונה כשהיו לו בעיות חשמל שלא הצליח לפתור לבד. וכדי שיהיה ברור - אין לי אינטרס ולא לקחתי מעולם שקל מאיש יעוץ או אפילו עבודות חשמל.

יש אפשרות סבירה למה יש רק ממסר אחד ואפילו יותר מאחת. כנאה שלעולם לא תדע מהי אם לא תלמד לעומקו את נושא החשמל.
כל רעיון שיועלה פה, בהעדר הכרה עם החיבורים וסכימת החיווט הוא בזבוז לריק של מילים ושל ביטים על השרת, שכן אתה עצמך לא יודע להסביר מה היה שם.
כיוון שזה כבר הרכב השני שלך בו מתגלות תקלות חשמל, לפחות למיטב זכרוני, וכבר אמרתי לך יותר מפעם אחת שלאור "איכות" שאלותיך ותשובותיך, אין לך הבנה בחשמל, אבל יש לך המון רצון לעשות, לצערי - ללא סדר והגיון.
חשמל מחייב עבודה מסודרת, לפי הספר, או שיום אחד יש אפר ועפר (אחרי השריפה).

כולי תקווה בשבילך שהיום הזה לא יגיע.

ואם הדברים קשים - התנצלותי מראש כלפיך. חשוב לי לכתוב אותם כאן, כדי שיבינו גם אחרים - חשמל הוא לא משחק, הוא גם לא משמיע רעשים קודם. הוא פשוט מדליק, או שורף, או מתיך, או תוקע, ללא התראה מוקדמת - אם הדברים לא נעשו כמו שצריך.

נדב42
22-09-18, 13:28
אני עוקב בשקט אחרי השרשור הזה והוא גורם לי לא מעט לבטים.

מצד אחד אנחנו בג'יפולוג, מקום שחרת על דגלו עבודה עצמית ועזרה הדדית בטיפול ברכבים שלנו, ופותח השרשור בהחלט מעוניין להתמודד עם התקלה בעצמו ועל כך כל הכבוד.

מצד שני, כמו ששמיל כתב, צריך להבין קצת בחשמל לפני שמתחילים להתעסק אחרת זה יכול להיגמר לא טוב, אפילו עד כדי שריפה מוחלטת של הרכב.

אז מה דעתי ?
אני בעד ללמוד לתחזק את הרכב לבד, אבל ללימוד יש מחיר וכדי שהוא לא יהיה כבד צריך להתחיל ברמת הקושי/מורכבות הבסיסית, לבסס קצת ידע ונסיון ואז לעבור הלאה. ההבנה שלי את הסיטואציה הנוכחית היא שמדובר בתקלה חשמלית שכבר אילתרו מסביבה בעבר בעלים קודמים, וכנראה שכבר יש שם פלונטר רציני ואף אחד לא יודע מה באמת קורה שם. לא הייתי מתחיל את לימודי חשמל הרכב מכאן אלא נעזר (בפועל, לא בהתכתבות) במישהו מנוסה יותר, לאו דווקא מדופלם.

התקתוקים עשויים להיות תוצאה של מגע רופף.
מגע רופף עשוי להיות מקור להתחממות שעשוייה מצידה ... אתה כבר מבין.
לא הייתי מזניח את זה.

גיתאי נוה
22-09-18, 15:57
סליחה שאני מתפרץ לדלת פתוחה,
אני כבר מעל שנה וחצי עוסק בהדרכת מכונאות רכב לחובבים.
אם יהיה ביקוש, אני מוכן להרים את הכפפה ולבנות סדנה ייעודית למתקדמים - חשמל רכב.
הנושאים ללימוד שעולים לי כרגע בראש הם:



יסודות חשמל רכב - נוסחאות שימושיות, חוטים, נתיכים, ממסרים
הלחמות ובידוד (מעשי)
קריאת דיאגרמות חשמל
ניתוח מעגלים ברמת מורכבות משתנה


אם יהיו לפחות 10 נרשמים - אפתח סדנה כזו בכיף.
כל המעוניין - מולי בפרטי.

גיתאי

tallevi
22-09-18, 16:10
יכול להיות שהפיתרון הזה כן עבד לו לפניי 18 שנה שהרכב היה יותר "חדש" ואכן הצליח קצת להפחית את העומס מהמתג המחליף.
אבל מה ההסבר לכך שישנו רק ממסר רגיל אחד? ולמה הוא "משתגע/מתקתק" ומתחמם רק כאשר האורות על מצב גבוה?לפי דבריך, הפתרון בסוף היה החלפת כבל ההזנה הראשי, "הפלוס", מהמצבר למערכת האורות הראשיים.

אני מבין מכך שהבעיה המרכזית לא היתה צורת החיבור הקודמת של המערכת. ז"א, כנראה בגלל שכבל ההזנה היה פגום, מפל המתח עליו היה גדול מה שגרם לחוסר תפקוד תקין של הממסר ולהתחממות הרכיב. טענת בנוסף שהסרת את הממסר החל המפסק להתחמם ולתקתק..

מסקנה שלי היא:

1. מתישהו בעבר המפסק אורות (ככל הנראה, מגעי האור הגבוה שבו) החל לקרוס תחת העומס...והחל לעשות את התופעה שניתקלת בה כאשר ניתקת את הממסר.

2. הבעלים הקודמים בשל זאת, הוסיף ממסר למערכת, (כנראה מבלי להבין יותר מידי מה הוא עושה כי אין שום סיבה שקו העומס יעבור במקביל למתג אורות), על מנת לעקוף את התקלה במפסק.

3. בשלב מסויים אצלך נפגע הכבל הראשי המוליך של הפלוס וגרם לתופעה שנתקלת בה וששיתפת פה - מפל מתח.

4. כאשר ניתקת את הממסר, חזרת למצב שנתקל בו הבעלים הקודמים - מתג אורות לקוי.

יש לי הרושם שהשרשור הזה התארך יתר על המידה...אחרי הכל אני חושב שמדובר במערכת מהפשוטות שיש, כזו שלא דורשת ידע מעמיק בחשמל, או איזשהם לימודים פורמליים בחשמל...יחד עם זאת אם זה יכול להועיל למי שיתקל בתקלה זהה בעתיד - שיהיה..


טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

-->