התחברות

צפייה בגרסה מלאה : זליגת זרם בטרופר



liontamer84
06-09-18, 16:12
היי לכולם,

לאחרונה בטרופר אני מרגיש שמשהו גונב לי מהמצבר זרם.
ביצעתי עם מכשיר למדידת זרם בדיקה ומצאתי זליגה של 300מיליאמפר.
לאחר ניתוק כבלים כאלה ואחרים הגענו למסקנה שזה יוצא מקופסאת הפיוזים.
ולאחר ניתוק של הפיוז של הצפצפה והאיתות הזליגה התאפסה. (עברנו פיוז פיוז עד שמצאנו).

איך אני ממשיך מפה?
הכיוון היחיד שאני מצליח לחשוב עליו, ניתוק של הצפצפה עצמה ולקוות שמשם הבעיה.
אציין שהצפצפה הוחלפה לא מזמן באחת מפירוק אחרי שהקודמת כשלה.

אשמח לקבל עצות
רועי

opl
06-09-18, 16:26
מניח שיש לה גם ממסר...

נדב ש.
06-09-18, 16:49
תבדוק אם יש לך עדיין איתוראן, ברוב המוחלט של הטרופרים היה, יש לו סוללת גיבוי איפשהו שכשהיא מתרוקנת הוא זולל את המצברים.

liontamer84
06-09-18, 16:57
נדב,

איפה בד"כ אמצא את הסוללה הזו?

נדב ש.
06-09-18, 17:08
לא ממש יודע.
אבל אם יש עדיף לפרק את כל המערכת באופן מסודר, המערכת עצמה שואבת כוח ממצבר הרכב, יש גם "כספת" ו"מוח" ששייכים אליה.

omri_t
06-09-18, 19:20
רמזו לך
ממסר צופר

נדב ש.
06-09-18, 20:22
רמזו לך
ממסר צופר

אפשר לבדוק/לשלול את זה.

הוא ציין שיש כבלים שיוצאים מהקופסת פיוזים, אני מניח שזה קשור למערכת איתור, כמו גם פנסי איתות וצופר במערכות אזעקה שונות.

oren61
06-09-18, 21:50
נדב,

איפה בד"כ אמצא את הסוללה הזו?

בדשבורד מאחורי לוח השעונים.

zivo
07-09-18, 00:44
לטרופר יש אימבולייזר מובנה (שמפרקים את התא כפפות, ומסתכלים לכיוון המרכז מאחורי הקונסולה המרכזית).
בסופו של יום, כולם (איתורן, פוינטר, סתם אזעקות) מתחברים אליו.
אצלי היה הפוינטר ישב מאחורי התא כפפות.
גם אצלי היתה זליגה גבוהה (אמנם פחות, אבל עדיין מטריד), הלכתי לבעל מקצוע טוב שפירק את הכל (אל תתפלא למצוא יותר ממערכת אחת) ובהזדמנות הזו ביטל את כל הדריכות האוטמטיות והציפצופים שכל כך מעצבנים בשטח.

נדב ש.
07-09-18, 08:33
יש גם במשקוף הימני קידמי, יש גם מפענח מפתח מתחת הסוויץ׳...
פעם המערכות איתור האלה היו מחוייבות, היום ממש לא רואה צורך בהם... בכלל מי ירצה לגנוב טרופר? הגנבים אפילו נירתעים, יתכבה להם באמצע נסיעה, יניע/לא יניע, יתקעו בדרך, ובכלל בכל פרוקיה זרוק אחד או שניים ככה שאין בעיית חלפים.... :-)

ofer24
09-09-18, 10:40
היי לכולם,

לאחרונה בטרופר אני מרגיש שמשהו גונב לי מהמצבר זרם.
ביצעתי עם מכשיר למדידת זרם בדיקה ומצאתי זליגה של 300מיליאמפר.
לאחר ניתוק כבלים כאלה ואחרים הגענו למסקנה שזה יוצא מקופסאת הפיוזים.
ולאחר ניתוק של הפיוז של הצפצפה והאיתות הזליגה התאפסה. (עברנו פיוז פיוז עד שמצאנו).

איך אני ממשיך מפה?
הכיוון היחיד שאני מצליח לחשוב עליו, ניתוק של הצפצפה עצמה ולקוות שמשם הבעיה.
אציין שהצפצפה הוחלפה לא מזמן באחת מפירוק אחרי שהקודמת כשלה.

אשמח לקבל עצות
רועי

שלום רועי,
אם הגעת לדיאגנוזה שמדובר בפיוז מסוים, הרי זה מעיד בעצם שכל רכיב/מערכת שחיברו אחרי הפיוז הזה בגדר חשד. זה שמדובר בפיוז הצופר או האיתות לא אומר בהכרח שמדובר בהם (צופר ואיתות). בהחלט יתכן שחיברו משהו לאותו כבל פלוס (+).
זה לא פשות, אבל צריך לבדוק מה מחובר בנוסף. פירוק הצופר ובדיקת זליגה בלעדיו זו גם אפשרות טובה לשלול אותו.
בהצלחה.

zivo
09-09-18, 11:43
לא צריך לפרק את הצופר, מספיק להוציא את הממסר שלו , ובכלל אני מראש הייתי שולל את הצופר עצמו (שביום יום לא מחובר בכלל פיזית למערכת).
להערכתי, פשוט מישהו, חיבר משהו, על הקו הזה.
אם אתה לא מוצא, יכול להיות שיותר פשוט לעקוף ולעשות קו חדש לצופר (מה שיחייב גם עבודה בצמה של ההגה).

liontamer84
09-09-18, 17:24
תודה לכולם על ההצעות.
כרגע הוצאתי את הפיוז כדי שלא יאכל את המצברים בזמן החג.
ברביעי אגיע לעבודה ואמשיך את הבדיקות,
כשהחשוד העיקרי שלי בינתיים הוא הממסר של הצופר.


חג שמח ושנה טובה

רועי

zivo
09-09-18, 18:19
בגדול....
רכיבים כמו ממסר שעובד on/off הם לא מועמד לחשד זליגה.
שווה להסתכל בתוכנית חשמל של הטרופר, האם הפיקוד של הצופר ( שמגיע מההגה לממסר) יושב על אותו פיוז, או שהפיוז רק לקו של הצופר?

נדב42
09-09-18, 19:12
אני מהמר כמו זיו, שמשהו נוסף מחובר מאחורי הפיוז הזה ...

נדב ש.
09-09-18, 19:26
+1.

-->