PDA

צפייה בגרסה מלאה : זיווד רכב למסע באפריקה



nirozenfeld
07-09-18, 02:03
שלום לכולם,
אמנם אני מסתובב פה כבר מעל ל10 שנים, אך אף פעם לא יצא לי לכתוב פה יותר מידי.

אז ככה- אני ושני חברים יוצאים בקרוב לטיול ארוך באפריקה. הרכב כבר נקנה וכרגע עובר יישור קו במוסך בקייפטאון.
קנינו את הרכב מזוג שסיים טיול דומה ולכן הרכב יחסית מאובזר, אך נצטרך לבצע מספר שינויים ע"מ להתאים את הרכב ל-3 מבוגרים (עם אופציה ל4 בחלקים מסויימים).

הנושא הראשון הוא הלינה- הזוג שקנינו ממנו את הרכב ישן בתוך הרכב (לנו מן הסתם זה פחות מתאים), ולכן אנחנו מחפשים פיתרון אחר.
הפתרון המתבקש והנפוץ הוא אוהל גג, שלמעט המחיר הגבוה הוא תופס את כל הגגון, שכרגע מארח את הגלגל ספייר, שני ג'ריקנים של דלק ושני ג'ריקנים של מים. לכך יתווסף גם ציוד אישי וציוד נוסף.

האופציה השנייה היא אוהל רצפתי רגיל.
היתרונות- זול בחצי מאוהל גג, תופס פחות מקום בגגון, אין הגבלה של גודל, לא מקרקע את הרכב וניתן להשאיר את האוהל ולנסוע עם הרכב.
החסרונות- ראשית עניין חיות הבר, שהוא המרכיב הכי חשוב במשוואה. כמו כן הקמה ארוכה ומסורבלת, לא תמיד יש קרקע שטוחה ונוחה להקמת האוהל. בנוסף, אמנם תופס פחות מקום מאוהל גג, אך מצריך ציוד נוסף כמו מזרונים ואולי גם מיטות שדה.

השאלה המרכזית היא עד כמה נושא חיות הבר קריטי, אם נצא מנק' הנחה שאנחנו מוכנים להתפשר על נוחות, ונוכן להשתמש באוהל רגיל ולהוזיל עלויות, או שאוהל גג זה מאסט ונצטרך למצוא פיתרון לכל הציוד שעל הגגון.

נשמח לעזרה ולעצות נוספות לגבי טיול כזה.
תודה מראש

YoavR
07-09-18, 06:32
אולי זה יעזור
https://youtu.be/-R6B4wT5hnI

raanani
07-09-18, 08:45
תזכור שבבונים יודעים לפתוח ריצ'רצ'ים כן באוהל קרקע וכן על הגג. הייתי דואג יותר מזוחלים ועכבישים ולא חיות.

ד ו ר ו ן
07-09-18, 09:03
אולי זה יעזור
https://youtu.be/-R6B4wT5hnI
לבחור יש ערוץ יוטיוב עם המון מידע על טיול רכוב באפריקה, כולל סדרת סרטונים בנושא טיול באפריקה עם רכב שטח סטנדרטי.

מומלץ.

איל מ
07-09-18, 11:40
ואני אניח את זה כאן:
https://youtu.be/J__DZMiCMaQ

Micha
07-09-18, 12:40
שלום לכולם,
השאלה המרכזית היא עד כמה נושא חיות הבר קריטי, אם נצא מנק' הנחה שאנחנו מוכנים להתפשר על נוחות, ונוכן להשתמש באוהל רגיל ולהוזיל עלויות, או שאוהל גג זה מאסט ונצטרך למצוא פיתרון לכל הציוד שעל הגגון.
תודה מראש
כן. חיות הבר זה בהחלט קריטי גם כאשר אתה ישן בשמורה. אני טיילתי חודש עם כלי כזה.
120977

erezgur
07-09-18, 13:15
ממליץ לקרוא גם על המסע של עמרי - http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3607-25-%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7% 94-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%9C%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%A0%D7%9E%D7%99%D7%91%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%91%D7%95%D7%98%D7%A1%D7%95%D7% 90%D7%A0%D7%94

nirozenfeld
07-09-18, 21:43
תודה לכולם,
עד כה נראה שהרוחות נושבות לכיוון האוהל גג
הבחור בסרטון של יואב אמנם טוען שאין באמת סכנה מחיות, אך הסרטון עם האריה מפחיד לאללה

את הכתבה של עומרי קראתי לפני חצי שנה כשהתחלנו לתכנן את הטיול, המסלול שלנו קצת יותר ארוך ויכלול 9 או 10 מדינות, ואחרי 5 שנים על דיםנדרים- קנינו טויוטה :cool:

עכשיו השאלה איפה דוחפים גלגל 33", 40 ליטר בנזין ו40 ליטר מים :rolleyes:

ד ו ר ו ן
07-09-18, 22:14
תודה לכולם,
עד כה נראה שהרוחות נושבות לכיוון האוהל גג
הבחור בסרטון של יואב אמנם טוען שאין באמת סכנה מחיות,:
הבחור כנראה שכח את הסרטון בו הוא בורח בפניקה לאוטו כי אריה הגיע לבקר, או שזה קרה אחכ..

nirozenfeld
08-09-18, 02:08
הבחור כנראה שכח את הסרטון בו הוא בורח בפניקה לאוטו כי אריה הגיע לבקר, או שזה קרה אחכ..

הוא עצמו בסדר, יש לו אוהל גג.;)
120978

Gilad
08-09-18, 08:14
אתם בונים על אוהל גג אחד בשביל 3 מבוגרים???

ד ו ר ו ן
08-09-18, 08:36
אתם בונים על אוהל גג אחד בשביל 3 מבוגרים???

יש אוהלי גג לארבעה.

ד ו ר ו ן
08-09-18, 08:40
אז ככה- אני ושני חברים יוצאים בקרוב לטיול ארוך באפריקה. הרכב כבר נקנה וכרגע עובר יישור קו במוסך בקייפטאון.
קנינו את הרכב מזוג שסיים טיול דומה ולכן הרכב יחסית מאובזר
צלם את הרכב, נלמד רעיונות חדשים, וזה בטוח שווה שרשור מתועד על הכנת רכב למסע שכזה.

nirozenfeld
08-09-18, 16:33
אז בשעה טובה הוזמן אוהל גג, תודה לכל מי שעזר לנו לקבל את ההחלטה.

כאמור הבחירה באוהל גג כרוכה בסידור הרכב מחדש, כשבראש ובראשונה עומדת סוגיית הגלגל ספייר שנצטרך לבנות לו מנשא ראוי.
מקווים להתחיל להתעסק עם זה בשבוע הבא.

אם למישהו פה במקרה יש קשר למסגרייה/ חווה עם רתכת באיזור קייפטאון שנוכל להיעזר לטובת בניית הרכב זה יעזור לנו מאוד

תודה

asafk
08-09-18, 18:49
אולי כתבת כבר ופיספסתי.... איזה רכב?

אסף.

tooshey
08-09-18, 20:18
אז בשעה טובה הוזמן אוהל גג, תודה לכל מי שעזר לנו לקבל את ההחלטה.

כאמור הבחירה באוהל גג כרוכה בסידור הרכב מחדש, כשבראש ובראשונה עומדת סוגיית הגלגל ספייר שנצטרך לבנות לו מנשא ראוי.
מקווים להתחיל להתעסק עם זה בשבוע הבא.

אם למישהו פה במקרה יש קשר למסגרייה/ חווה עם רתכת באיזור קייפטאון שנוכל להיעזר לטובת בניית הרכב זה יעזור לנו מאוד

תודה

פנה לאריאל לשם בקייפטאון.
קח את המספר שלו מאורי.

בברכה, טושי

nirozenfeld
08-09-18, 23:35
תודה,
על אריאל שמעתי אבל הוא נמצא ביוהנסבורג, ואנחנו בקייפטאון.
בדיעבד מסתמן שיוהנסבורג עדיפה בהרבה על קייפטאון בתחום ה4x4.
רוב החנויות והסדנאות נמצאות שם ולא כ"כ פשוט למצוא ציוד וחלקים בקייפטאון. למעשה גם האוהל וגם החלקים לרכב שהוזמנו לצורך היישור קו הוזמנו מיוהנסבורג ויגיעו רק שבוע הבא. מזל שאין אצלם "אחרי החגים"

iben
11-09-18, 20:00
יצא לי לטייל אחרי הצבא כמעט שנה באפריקה עם ג'יפ, במשך כל בטיול ישנו באוהלים פשוטים על הקרקע ללא שום בעיות גם בתוך שמורות. מה שכן שנתיים לאחר מכן טיילתי שוב טיול קצר עם רכב שכור ואוהל על הגג, זה היה עולם אחר מבחינת הקמה וקיפול כל ערב ובוקר. בקיצור מומלץ אוהל על הגג מבחינת נוחות אך ממש לא מחייב. בנוסף ישנם מקומות שאין לכם גישה עם הרכב עד הקמפסייט ואז אתה מוצא את עצמך ישן בחנייה

nirozenfeld
12-09-18, 01:54
אז אחרי חצי יום של שוטטות בחוסר מעש ברחובות קייפטאון קיבלנו טלפון מפתיע ממריו המכונאי השוויצרי שסידר לנו את הרכב,
מעין "מומחה" מקומי שעובד בגראז' הביתי, שהאוטו מוכן!
נוסעים בהתרגשות ברנו סנדרו האדומה ששכרנו לביתו של מריו, שם קיבלו את פנינו ארבעת הכלבים שאימץ ומאז מלווים אותו במסעותיו ברחבי היבשת.

מריו, כמצופה משוויצרי עשה עבודה מצוינת, שכללה החלפת ארבעת המיסבים והמחזירי שמן בגלגלים, צלחות בלימה ורפידות וצירייה אחורית.
מחר ניסע לעשות טסט, האוהל גג אמור להגיע מיוהנסבורג ביום חמישי, ולנו נשאר להחליט איך מארגנים מתקן אחורי לגלגל ספייר לואו באדג'ט.

121082

121083

nir.samo
12-09-18, 07:09
נראה טוב!
נ. ב. אל תשכח לפנק אותנו בתמונות וסיפורים

Sent from my F5121 using Tapatalk

איל מ
12-09-18, 09:41
מהתמונה בלבד, אז להתייחס בהתאם,
נראה שהחלק האחורי שקוע יותר מהקדמי.
אם האוטו עמוס ומזווד כבר לטיול (למעט האוהל גג) אז ניחא,
אבל אם הוא ריק, אתם צריכים לתת את הדעת על נושא חלוקת המשקל. יעני, להעביר כמה משקל שאפשר קדימה. ייתכן והקפיצים מאחור כבר עייפים.
בכל מקרה, זאת התרשמות בלבד, מתמונה אחת, שאולי לא מייצגת נאה את המציאות,.
Once שזה נאמר,
הרכב נראה בנזונה! (סליחה מהמנהלים), אם הייתי מטייל איתו (ולא סתם מקנא מהבית), הייתי מתבאס כל בוקר שאני לא יכול להביא אותו איתי חזרה הביתה.

יוסיבR
12-09-18, 12:15
שלחתי לך ה"פ

nirozenfeld
12-09-18, 23:32
אז היום נסענו שוב למכון טסטים אחרי שנכשלנו לפני שבוע על ברקסים ואור מספר (זה בערך הדבר היחיד שבודקים פה).
כאמור מריו החליף את הברקסים אחרי שהסרן האחורי השקה את הדראם השמאלי בשמן דיפרנציאלים משובח, אבל עדיין הבלימה לא שווה בין שני הצדדים. כמובן שלא מזניחים ברקסים, אבל עדיין זאת הבעיה הכי קטנה שלנו.
קנינו את הרכב עם תיבת הגה "מזיעה" (נוזלת), ומריו המליץ על מכון שיפוץ פה בקייפטאון. הבחור שמשפץ עשה רושם שהוא יודע מה הוא עושה, ואמר שחייבים שיפוץ לכל התיבה (REBUILD). מסתבר שזאת תיבה נדירה שלא קיימת בדגמים אחרים (הדגם שלנו יוצר עד 97), ואנחנו לא רוצים להיתקע באמצע אפריקה, אז נשפץ ביום שני. הראנדים פה נוזלים לנו בין האצבעות אבל אלה החיים.

אבל זה בכלל שרשור על זיווד, ולא עוד שרשור "קניתי נבלה" טיפוסי, אז נחזור לנושא.
הבחור שמכר לנו את הרכב בנה מאחורה מערכת מדפים מMDF, שבסידור שלו הספסל האחורי מקופל תמידית ויש מיטה נפתחת. כאמור אנחנו שלושה ולא ישנים ברכב, אז בהתחלה חשבנו לפרק את הכל ולבנות מחדש, ובעצם בשביל זה נפתח השרשור הזה, אבל לאור האמצעים והזמן העומדים לרשותנו החלטנו שזה לא ריאלי ושרק נבצע שיפורים קטנים.
אנחנו צריכים לקצר כל היחידת מדפים כי היא בולטת יותר מידי לתוך הרכב ולא מאפשרת לפתוח את הספסל האחורי עד הסוף.
קיבלנו גי'גסו ומולטיטול בוש מקובוס, חבר של הזוג שמשכיר לנו את היחידה שבה אנחנו גרים כרגע. היום נתנו על זה איזה שעתיים, מחר נמשיך. יש לו גם רתכת אז אולי נבנה מתקן לספייר לבד. אל תצפו לכלום זה לא הולך לצאת יפה. אנחנו קצרים מאוד בזמן ובתקציב, העיקר שיעבוד.

בכניסה למכון טסטים. הטסטר לוקח את הרכב ועושה את הטסט לגמרי לבד, אנחנו מחכים מחוץ למכון.
121096

הסידור הנוכחי של המדפים ברכב. בחלל הגדול יישב מקרר ENGEL 40L
121094

GodsFather
13-09-18, 08:20
הטסטר עושה הכל לבד...

רק זה מה שחסר בישראל...


לגבי הזיווד - כיצד מעוגן לרכב?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

nirozenfeld
15-09-18, 23:37
פה משום מה זה עובד.. החוקים פה מאוד לא קפדניים בנוגע לרכבים. כל אחד עושה פה בערך מה שהוא רוצה ולטסטרים לא אכפת מכלום חוץ מברקסים ואורות.

אתמול בשעה טובה עברנו טסט, פעם שלישית גלידה. לפחות פה משלמים פעם אחת ואם נכשלת אפשר תוך 14 יום לחזור בחינם.
אחרי הטסט המשכנו למשרד הרישוי, כמה דק' בתור ו20 שניות אצל הפקיד והרכב רשום על שמנו כדת וכדין.

משם המשכנו ישר לCamp & Climb לאסוף את האוהל גג שהזמנו מבעוד מועד.

היום עבדנו חזק על המדפים מאחורה ע"מ להתקין את המקרר ולאפשר פתיחה מלאה של הספסל האחורי. לא יצא הכי יפה בעולם אבל אנחנו מקווים שיעשה את העבודה. את המקרר התקנו ע"ג מסילה שקנינו בR&D, שזו סדנה שמתמחה בזיווד רכבי מסעות. באנו בכלל כדי להזמין מתקן לספייר, אבל לא היה במלאי ולא יכולנו לצאת משם בידיים ריקות, אז לקחנו מסילה למקרר.
הכל מחובר עם ברגים לרצפת הרכב, ובהמשך נתקין רשת בין תא המטען לקבינה.


מערכת המדפים שקיבלנו עם הרכב. היינו צריכים לחתוך כ-10 ס"מ בחלק שפונה לתוך הרכב ע"מ ליישר את הספסל האחורי, ולהגביה את התא הגדול ע"מ להכניס את המקרר.

121125

121129

המקרר הותקן על המסילה של R&D

121127

121128

האוהל גג כרגע קשור על הגגון עם שני ראצ'טים כי אין לנו איפה להניח אותו. בינתיים מכירים לו את רחובות קייפטאון.
מחר ננסה להתקין אותו. ההתקנה ככל הנראה תצריך חיתוך של המעקה של הגגון, אז השאלנו דיסק מאחד השכנים פה.

121126

ד ו ר ו ן
15-09-18, 23:48
יפה מאד.

הצמיגים נראים כאילו זמנם קצוב מהתמונה.

nirozenfeld
16-09-18, 00:23
יפה מאד.

הצמיגים נראים כאילו זמנם קצוב מהתמונה.

תודה.
הקדמיים קצת שחוקים, האחוריים בסדר. כשיגיע זמנם נחליף.

ד ו ר ו ן
16-09-18, 07:06
תבדוק תאריך של הצמיגים.
אם הם ישנים, אז גם אם יש ״בשר״, זה בעייתי.

מניח שבאמצע השטח לא יהיה פשוט להשיג צמיג שטח נורמלי תואם.

יש ספייר שני?

nirozenfeld
16-09-18, 19:48
תבדוק תאריך של הצמיגים.
אם הם ישנים, אז גם אם יש ״בשר״, זה בעייתי.

מניח שבאמצע השטח לא יהיה פשוט להשיג צמיג שטח נורמלי תואם.

יש ספייר שני?

הצמיגים מאמצע 2015 ולא מראים סימני יובש. מאוד רצינו שני ספיירים אבל בקושי הצלחנו למצוא סידור לספייר אחד אז שניים זה בכלל בעייתי.

אנחנו מתכננים להמשיך מדרא"פ לנמיביה ובוצואנה, שתיהן מדינות רוויות 4x4 וטויוטה בפרט, ככה שאם נצטרך להחליף צמיגים אז נחליף.

ד ו ר ו ן
16-09-18, 20:19
הצמיגים מאמצע 2015.
גבולי..

nirozenfeld
01-10-18, 03:08
הרבה זמן שלא עדכנתי, האינטרט נעשה נדיר ככל שעולים צפונה.

השרשור הזה לא מימש את מלוא הפוטנציאל שלו, עקב אילוצי תקציב וזמן נאלצנו להתפשר והחלטנו פשוט לצאת לדרך, לטיול שנראה כאילו לא יתחיל לעולם. חמישה שבועות העברנו בקייפטאון בהתרוצצות בין מוסכים, מכוני טסטים, משרד רישוי, חנויות וסנדאות. הנוחות הפסידה לפרקטיקה, וקייפטאון משעממת רצח.

בקצרה (או שלא) על התוצאה הסופית:

כאמור רכשנו אוהל גג TENTCO 2.45X2.00, והבחור שמחלטר התקנות רצה הרבה כסף אז החלטנו להתקין לבד. השאלנו דיסק מאחד השכנים והתחלנו החיתוך המעקה של הגגון ע"מ להושיב את האוהל הכי נמוך שאפשר. בתחתית האוהל יש מסילות אלומיניום לרוחב, בתוכן השחלנו ברגים M6 שעוברים דרך הגגון, מתחת לגגון יש זויות 25X25 לכל האורך, ולבסוף שייבות ואומי ניילוק. יום שלם של יזע ודמעות בחנייה של ההוסטל, ויש לנו לנד קרוזר עם בית על הראש. למלך יש כתר.

כשחשבנו על לבנות מתקן לספייר בעצמנו, פקדנו כל חנות ובעל מקצוע באוזר התעשייה של קייפטאון בחיפוש אחר חלקים (בעיקר ציר וסגר). אחד מהם הוא ניק, בריטי בעל מפעל לכיפוף וחיתוך פחים. כשהתייאשנו חזרנו אל ניק ומתוך רחמים הוא הסכים לבנות לנו מתקן בעצמו.
אחרי שתיבת ההגה שופצה במחיר סביר (4000 ראנד) הכנסנו את הרכב למסגריה של ניק, ותוך 3 שעות יצאנו עם מנשא לגלגל בסיסי למדי אבל זול משמעותית ממה שראינו בסדנאות (3500 ראנד לעומד 20K).

החנות plastics for africa היא מלבד נזק אקולוגי, גם גן עדן לחובבי הז'אנר. מגוון עצום של קופסאות ומיכלי פלסטיק מכל בסוגים והגדלים סיפק לנו ארגזי איכסון לכלי אוכל ותבלינים, כלי בישול, אוכל יבש ומיכל מים 40 ליטר עם יציאה לברז. הכל מסתדר כמו לגו במדפים מאחורה.

יום אחרי שהרכב יצא מהמסגריה של ניק הסתערנו בכרטיסי אשראי שלופים על חנויות קייפטאון והצטיידנו בכל ציוד הקמפינג שאנחנו צריכים.
למחרת בצהריים כבר זרקנו קלאץ' לעבר כביש הN7 הנכסף. Cape- Namibia.
התגלגלנו עם הטויוטה לכיוון נמיביה, כשבדרך עצרנו בspringbok לשטיפה יסודית לרכב (בעיקר מבפנים) וקצת פרסונליזציה.

אחרי שחוצים את הORANGE RIVER מדרום אפריקה לנמיביה, כבישי אספלט הופכים למצרך נדיר ודרכי עפר ישרות של מאות קילומטרים הן צירי תחבורה ראשיים.
ידענו שזה רק עניין של זמן עד שארגז הכלים ישלף, כי הלנד קרוזר 80 אומנם מהחסונים שיצאו את שערי המפעל ביפן, אבל הגיל והקילומטרז' עושים את שלהם והמנוע 4.5 בנזין החל להשתנק באמצע שומקום. פילטר דלק סתום הוחלף, והמנוע יכול להמשיך ללגום בנזין כאוות נפשו- ליטר בנזין על כל ארבעה קילומטרים שלמים.
ייקח לרכב הרבה זמן להחזיר את האמון שנפגע, אבל יש לו עוד כמה עשרות אלפי קילומטרים להוכיח את עצמו.

אז לא הכל מושלם, ולא הכל הלך כמתוכנן, אבל בינתיים נוסעים. אז רצינו להודות לכל מי שעזר וייעץ, עד הפעם הבאה

121291

121290

boaz avrahami
01-10-18, 10:21
עוקב בשקיקה

tallevi
01-10-18, 19:46
מאוד מעניין, בשביל שיהיה לנו כאן פרופורציה...כמה עולה להעמיד כזה רכב שמה?



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
01-10-18, 20:05
עוקב..

תנו עדכונים מהדרך.


Slowly..

ishc
01-10-18, 20:31
עוקב בקנאה. תהנו מכל שניה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

nirozenfeld
01-10-18, 23:26
מאוד מעניין, בשביל שיהיה לנו כאן פרופורציה...כמה עולה להעמיד כזה רכב שמה?



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

תודה
אנחנו יחסית דלים בתקציב אז התפשרנו חזק בגיל הרכב והציוד, אבל בגדול אפריקה ודרום אפריקה בפרט רוויות 4X4 ואוברלנדרים, וההיצע כעומק הכיס.

על הרכב שילמנו 10,000 דולר, שהם בערך 140K ראנד. קנינו את הרכב מבחור ישראלי שסיים טיול דומה, אז זה היה נוח מבחינת הבירוקרטיה של העברת הבעלות. בדיעבד המחיר קצת גבוה מידי ורוב בעלי המקצוע שפגשנו דאגו לבשר לנו שיצאנו קצת פראיירים.
בנוסף לכך הרכב היה במצב קצת פחות טוב ממה שציפינו ולכן נאצלנו להשאיר 8000 שח אצל מריו השוויצרי שהחליף צירייה אחורית ואת כל המיסבים בגלגלים, ועוד 1000 על שיפוץ תיבת הגה במכון.

האוהל גג שלנו, שהתברר אגב כבחירה מושכלת ואנחנו לא מתחרטים לרגע, עלה בערך 3300 שח ושווה כל שקל. TENTCO היא חברה דרום אפריקאית, לא הטובה ביותר אך בהחלט הנפוצה ביותר. הנוחות והמהירות פתיחה וקיפול שוות הכל.
את המתקן לספייר עשו לנו ג'סטה, שילמנו סכום סמלי של 800 שח (במקום 5000 בסנדאות). מגירה למקרר עלתה 500 שח בסדנה מפוארת, וזה הדבר היחיד שקנינו מסדנה.

אלה ההוצאות המשמעותיות, שמסתכמות בההערכה גסה ב50K שח. בגדול הכל פה זול מאוד וכל שאר הציוד עלה יחסית גרושים.
כאמור אנחנו פועלים במגבלות תקציב ומשתדלים לחסוך כמה שאפשר, אז זאת האופציה כמעט הכי זולה.

מנגד- הכרנו זוג שוויצרים שהעמידו לנדקרוזר 79 יד שניה עם כמה אלפי קילומטרים בודדים, מזווד לגמרי, כולל נגרר שטח מהסוג שרואים רק ביוטיוב ושני אוהלי גג ב250K שח. הרכב עומד כל השנה בהאנגר בחווה ליד קייפטאון, ופעם בחצי שנה הם מגיעים לטיול של כמה שבועות ביבשת.

רוב רכבי האוברלנד הם שכורים, בעיקר היילקסים ולנדקרוזר 100. עלות שכירות רכב עם אוהל גג היא בערך 100 יורו ליום.
בגדול רוב המטיילים כאן מטיילים ברכבים חדשים, ואנחנו די שונים פה בנוף ולא פעם זוכים ללעג. באופן כללי מסתמן שזה ספורט של פנסיונרים עשירים. בינתיים לא ראינו מטיילים בגילינו (20 וקצת).

-->