צפייה בגרסה מלאה : הברגה גמורה פקק ריקון שמן
מנוע 258 כבר הרבה זמן שאני מושך עם הברגה גמורה בקרטר, עכשיו כל פתרונות הטפלון למינהם גם כשלו.
אני הולך להוריד קרטר ולקדוח עם כוס את ההברגה הישנה ואז חשבתי לרתך מבפנים אום.
לרתך סתם אום רגיל ? או שיש משהו יעודי לעיניין? פקקים יש בינוביץ גם של סופה וגם של סיקס.
יש אולי פתרון אחר? לפני שאני מתחיל בפירוק?
תודה רבה!
מה מידת ההברגה של הפקק הקיים?
אני הייתי מנסה לעלות מידה לפקק עם הברגה יותר גדולה לפני כל הריתוכים והאלתורים וכמובן גם חוסך את פרוק הקרטר.
אם יש מספיק "בשר" בקרטר - בד"כ יש עיבוי של המקום בו נמצאת ההברגה- הייתי מבריז מידה יותר גדולה של פקק סטנדרטי.
א. אם יש חומר להברזה ופקק גדול יותר זה הכי פשוט.
ב. אם כבר לרתך אום, למה לא בצד החיצוני?
ריתוך אום בצד הפנימי של אגן השמן מייצר מדרגה שלא תאפשר לנקז את השמן בגובה האום, וה-4ממ האלו זה יותר מחצי ליטר כמעט שמן עם הכי הרבה ג׳יפה שמצטברת למטה, שלא ינוקז מהמנוע ויעבור לאינטרוול טיפול הבא.
יש קיטים כאלו לתיקון.
לדוגמא אם זה היה במקור M12
אתה קונה מארז כזה של מברז+כמה ברגים+טבעות אטימה , בגודל M13.
השתמשתי בעבר, זה היה מצויין ולא יקר (150 +-)
ניסית להעלות במידה פקק של סופה בקוטר גדול יותר מפקק CJ, תופס בנתיים אבל לא כמו שצריך.
דורון צודק אכן עדיף מבחוץ! ניתן לרתך בפיקים שהקרטר מורכב ? לאחר ריקון שמן?
להבריז אני מפחד שהקרטר מורכב בגלל כל השבבים שיכנסו פנימה. הבעיה שאין הרבה "בשר" להברזה טובה....
פלג איכן רוכשים קיט כזה?
תודה
אל תנסה לעשות קיצורי דרך. לא כזה פרויקט מסובך להוריד קרטר. רק לא לשכוח שצריך לתפוס את המנוע ולפרק גם תושבת מנוע אחת.
בהזדמנות תחליף אטן קרטר לכזה של סופה. הוא יותר טוב.
כשהקרטר בחוץ, תבדוק ותראה אם יש מספיק בשר בשביל לעלות מידה בבורג הריקון או לרתך.
לא צריך איזה קיט מתוחכם בשביל לעלות מידה. תמדוד את הבורג הקיים, ככה תדע לאיזה מידה לעלות.
יש טבלאות שאומרות מה צריך להיות הקידוח בשביל הברזה.
לדוגמה משהו שעשיתי בתבריג של תושבת גיר שהלך לי:
התבריג הוא 3/8 (בערך 9.5ממ). המידה הבאה היא 7/16 (בערך 11ממ).
קידוח בשביל הברזה של 7/16 הוא 9.65ממ לפי טבלה אחת ו-9.4 לפי שניה - מה שאומר שמקדח 9.5ממ יעשה עבודה מספיק טובה.
קדחתי 9.5ממ, הברזתי 7/16, שמתי בורג מתאים וזה כל הסיפור.
אז לסיכום:
1. פירוק ובדיקת המצב
2. החלטה אם לרתך מופה או לעלות מידה.
3. אם עליית מידה - בדיקה מה המידה הבאה והאם אפשר להגיע אליה עם המצב הקיים
4. קידוח והברזה
5. הברגת בורג פקק חדש
דוגמה לטבלת הברגות/הברזות/קידוחים.
https://www.eicac.co.uk/Unified-Threads.html
http://www.engineeringsupplies.co.uk/threads-tapping-drill-sizes-i-27.html
אם תרצה עזרה בכל אחד מהנושאים - אל תהסס לעשות לי טלפון. יש לי גם MIG CO2 בבית.
ואם תמצא קרטר אחר תקין עם הברגה תקינה - עוד יותר פשוט.
ממילא אתה מפרק קרטר שזה גם ככה קל ופשוט.
ניסית להעלות במידה פקק של סופה בקוטר גדול יותר מפקק CJ, תופס בנתיים אבל לא כמו שצריך.
דורון צודק אכן עדיף מבחוץ! ניתן לרתך בפיקים שהקרטר מורכב ? לאחר ריקון שמן?
להבריז אני מפחד שהקרטר מורכב בגלל כל השבבים שיכנסו פנימה. הבעיה שאין הרבה "בשר" להברזה טובה....
פלג איכן רוכשים קיט כזה?
תודה
אני קניתי אצל מאיירס שיווק בחולון.
זה נראה כך, יש כל מיני מידות.
http://www.brandtools.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=428
אני הכנסתי שמן תוך כדי הברזה בתקווה שהשבבים יצאו החוצה עם השמן.
זה היה בטרקטורון, לא היה קארטר שניתן להוריד.
six 4 life
18-09-18, 15:21
הקיט תיקון בורג קרטר הוא פתרון ידוע שעובד אחלה. לגביי ההברזה והשבבים, אם תשתמש בגריז בחריצי המברז וכל 2-3 סיבובים תוציא תנקה ותשים גריז חדש - לא יהיו לך שבבים שיכנסו פנימה
תודה לכולם!
אני יודע להוריד קרטר וכבר מורכב אטם של סופה.
לפי מה שנראה לי בעין הפח מאוד דק באזור זה אומר שההברזה לא תייצר הרבה כריכות על המתכת ושוב האזור יהיה רגיש, השאלה היא בהנחה ואני מוריד את הקרטר ושי לי רתכת MIG לא עדיף כבר לרתך שם אום בריא ועבה ולסגור את העיניין לנצח?
יש כמה סוגים של קרטרים - ובהתאם כמה סוגים של תבריג.
חלק מהם עם בשר בריא - ואז אין בעיה לעלות מידה.
חלק מהם עם פח מסכן
ויכול להיות שהפח כ"כ דק, שאפילו עבודה עם MIG תהיה קשה מאוד. ואז עדיף אולי או TIG, או Bronze brazing
לדעתי - תתחיל מלפרק - ואז כשתראה מה קורה שם תוכל לעשות החלטה יותר נכונה.
121172
תודה אודי,
שלי זה כמו השמאלי, לא מחוזק ולא מעובה, יש לי קצת ניסיון בריתוך פחים דק השאלה כפתרון לטווח ארוך היא האם לקנות קיט של סיגנט ולנסות להבריז או ישר ללכת לכיוון של ריתוך אום על החלק החיצוני של הקרטר ....
תודה על העזרה!
פיתרון ארוך יהיה ריתוך על אום מבחוץ.
שים לב - הפנים שלו כלפי חוץ צריכים להיות מאוד ישרים, וצריך שיהיו מספיק שפתיים בשביל שאטם הנחושת/עופרת יוכל לעבור כמו שצריך.
בנוסף - אסור שזה יבלוט יותר מדי החוצה - שלא יהיה זה שיחטוף אבן רעה ויתחיל לעשות שמח.
אגב - באמת החלפה של קרטר קומפלט לא אמורה להיות עניין כזה יקר.
מישהו יודע מה מידת ההברגה של פקק סופה?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.