צפייה בגרסה מלאה : מדידת חום בטרופר דיזל
אני מתקדם עם יחידת ארדוינו לניהול כל הצרכנים בטרופר.
אם יש כבר ארדוינו, ויש צג (מסך 3.5"), אז אין לי בעיה למדוד טמפ' איפה שאני רוצה (עלות ומורכבות אפס. לאן שאני יכול להגיע עם כבל דו גידי דק).
עד היום מדדתי טמפ' שמן.
אני רוצה להוסיף טמפ' מים (בכניסה לראדיאטור?), וחשבתי להוסיף גם טמפ' ראש מנוע (טרופר דיזל, איפה הכי טוב למדוד?).
יש המלצה לעוד מקומות???
תודה
בטרופר אצלי יש רגש המוצמד לראש המנוע ומחובר לצג דיגיטלי עם זמזם שניתן לכוון מאיז טמפ' הוא מתחיל לזמזם.
אם זה יעזור לך - אצלם מאוחר יותר.
אני אשמח לדעת -
איפה מוצמד?
איזה טמפ' אתה רואה שם?
למה שם (ולא מקום אחר)?
אני מתקדם עם יחידת ארדוינו לניהול כל הצרכנים בטרופר.
אם יש כבר ארדוינו, ויש צג (מסך 3.5"), אז אין לי בעיה למדוד טמפ' איפה שאני רוצה (עלות ומורכבות אפס. לאן שאני יכול להגיע עם כבל דו גידי דק).
עד היום מדדתי טמפ' שמן.
אני רוצה להוסיף טמפ' מים (בכניסה לראדיאטור?), וחשבתי להוסיף גם טמפ' ראש מנוע (טרופר דיזל, איפה הכי טוב למדוד?).
יש המלצה לעוד מקומות???
תודה
זיו אני מושך קצת הצידה מהפוסט המקורי שלך, אשמח לדעת היכן אתה מודד את טמפ' השמן וכיצד.
לטרופר דיזל יש חיישן טמפ' שמן שנימצא ליד חיישן המסילה ומדליק צ׳ק אינג׳ין בעת תקלה, בחלק מהמקרים גם מדומם את המנוע כשהטמפ' שמן קריטית, לרוב זה יקרה כשחום המנוע עולה קיצונית ומגיע לתחום האדום.
תבדקו באיזה חיישן מדובר. אם אתם מתכוונים ל PTC/NTC' אז גם אם תחום ההתנגדות זהה, סדרות שונות של חיישנים מתוכננות לקריאות שונות באותן התנגדויות.
בכל מקרה, עדיף להתשמש בטרמוקפל מובנה בבורג - המדידה הרבה יותר מדוייקת
בברכה,
יוני
נעשה קצת סדר.
1- טעות שלי, לא הייתי מדוייק, התכוונתי טמפ' שמן גיר ( לא מנוע).
2- עד כמה שאני יודע, החיישן המובנה של הטרופר הוא לא חישן שקורא טמפ' , הוא חישן פתוח\ סגור בטמפ' מסויימת ( כלומר כל מה שאפשר לדעת, זה שהטמפ' מעל או מתחת למספר מסויים, אבל לא מה הטמפרטורה באמת).
3- שבודקים טמפ' בסביבות 100+ , אני לא חושב שדיוק זו הבעיה.
יתרה מזאת, ברגע שאני מתחיל למדוד משהו, ומכיר את ההתנהגות שלו, אז האמת "המוחלטת" לא באמת חשובה .
יותר חשוב, לדעת את אופי ההתנהגות התקין, ולדעת מתי הוא משתנה.
במילים אחרות, אם אני מודד טמפ' שמן גיר, ממש לא חשוב אם אני טועה ב +- 2-3 מעלות לעומת החום האמיתי של השמן. כל עוד המדידה שלי עקבית.
במקרה של שמן גיר, אם יש לי ברירה למדוד על הצינור מבחוץ, או לשנות את הצנרת ולהוסיף T, ולהוסיף עליו רגש, אני מעדיף את האפשרות הראשונה.
לגבי איך אני מודד .
יש לי חיישנים ( NTC) בגודל ראש סיכה .
אני מלחים להם חוט, מלביש על זה בידוד מתכווץ ומהדק .
על הקצה, אני שם מעט אפוקסי, אפור.
כל העובי, 2-3 מ"מ.
השמן גיר יוצא בצינור מתכת.
אני מלביש עליו חתיכת צינור גומי, דוחף את החיישן בין שניהם, ומהדק על זה בנד.
זה מבטיח שהחישן יהיה צמוד לצינור, ודי מבודד מהסביבה.
אני יודע שאני מודד 2-3 פחות מהטפ' האמיתית של השמן, אבל זה עקבי ואמין, אז זה מספיק טוב לי.
בגדול, אם אני זוכר נכון, הגבול העליון של שמן גיר הוא בסביבות 125 מעלות .
מניסיון שלי, אצלי נדיר שהשמן עובר 90, ולכן זה לא באמת מפריע לי אם זה 92 או 90.
שאלה נוספת לגבי תחומי ההתראות.
בהנחה שאני מודד טמפ' של - גיר, מים וראש מנוע, ובהנחה שיש לי מערכת עם 3 דרגות של התראה (תקין, ושתי רמות של התראה) , מה התחומים שהייתם מגדירים?
כלומר, עד איזה ערך זה תקין?
עד איזה ערך, גבולי, מצריך תשומת לב אבל אפשר להמשיך לנסוע?
מעל איזה ערך חובה לעצור \ לדומם?
ושאלה נוספת בתחום של מדידות - איזה ערכים הייתם משתמשים למתח מצבר (גם פה 3 רמות)?
חיישן טמפ' שמן גיר המקורי מדליק את הנורה A/T oil ב 145 מעלות אם אני זוכר נכון(זה מצויין בספר) והנורה נכבית ב 125 מעלות.
טמפ' עבודה של נוזל קירור נמצאת בין 85 ל 95 מעלות במצבים שונים.
טמפ' ראש תקינה בין 95 ל 110 מעלות.
מתח מצבר תקין נמצא בין 12.8(בהנעה, יכול להניע גם על 11 או 10.8 תלוי במצברים) ל 13.8/14.2v.
תודה,
נתחיל עם המספרים האלו (אחרי הכל זו תוכנה, מאוד פשוט לשנות).
בערכי מצבר הייתי מוסיף השעיה בהתרעה. ז"א רק עם הערך נמדד רציף מעל מספר שניות - להתריע.
בטרופר אצלי יש רגש המוצמד לראש המנוע ומחובר לצג דיגיטלי עם זמזם שניתן לכוון מאיז טמפ' הוא מתחיל לזמזם.
אם זה יעזור לך - אצלם מאוחר יותר.אני יודע שאני מעלה את הפוסט מתקופת הפירמידות אבל אולי תזכור.
לגבי רגש הטמפרטורה. לאן בדיוק הצמדת אותו וכמה נמדד שם בימים חמים?
אם יש לך תמונה בכלל יהיה נהדר.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
אנסה לצלם מחר.
הרגש מוצמד לראש המנוע.
טמפרטורת העבודה של המנוע מעט מעל 80 מעלות צלזיוס (לאחר שהתחמם כמובן).
בימים חמים, במאמץ מתמשך מגיע לכ-100 מעלות (עליה באוגוסט, עמוס עם 4 נוסעים מקיבוץ האון לתותחי נברון - הזמזם הופעל (100 מעלות).
אבל נדיר שעולה מעל 86-90 מעלות ...
אנסה לצלם מחר.
הרגש מוצמד לראש המנוע.
טמפרטורת העבודה של המנוע מעט מעל 80 מעלות צלזיוס (לאחר שהתחמם כמובן).
בימים חמים, במאמץ מתמשך מגיע לכ-100 מעלות (עליה באוגוסט, עמוס עם 4 נוסעים מקיבוץ האון לתותחי נברון - הזמזם הופעל (100 מעלות).
אבל נדיר שעולה מעל 86-90 מעלות ...אחלה תודה. חשבתי להצמיד אותו למכסה טרמוסטט יש שם קדח לבורג שאצלי משום מה לא בשימוש.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
אחלה תודה. חשבתי להצמיד אותו למכסה טרמוסטט יש שם קדח לבורג שאצלי משום מה לא בשימוש.
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
תזהר מזה.
במקור הקדח הזה משמש לבורג קצר מאוד לחבר את התושבת פלסטיק של הצינור השחור מהפילטר אוויר לטורבו.
הרבה אנשים לא שמים לב ושמים בורג טיפה ארוך שחודר את הגוף אלומיניום ומתנגש בתרמוסטט ומפריע לו להיפתח, ואז...
אנסה לצלם מחר.
תמונה 1: המקום בו הרגש מוצמד לבלוק המנוע (מימין במטושטש נמצא ה- EGR):
132584
תמונה 2 + 3: סלילה הכבל עד לנקודה בה הוא מושחל דרך קיר האש לתא הנוסעים
132586
132585
הבקר בתא הנוסעים (עם זמזם מוסתר, מכוון להשמיע צפצוף ב-100 מעלות למיטב זכרוני) כמובן שצולם כאשר המנוע קר לגמרי...:
132587
liontamer84
31-01-21, 13:21
יש מצב שאתה גם מפנק בלינק למוצר?
המוצר שהזמנתי (מזמן) כבר לא קיים, אבל הנה אחד שנראה זהה:
https://www.ebay.com/itm/DC12V-24V-AC220V-Digital-Temperature-Controller-Thermostat-WH7016C-LCD-Display-/262890383284?_trksid=p2349624.m46890.l49 292
חשוב לוודא דרושים דגם 12v, שיודע למדוד חום עד 120 או 110 מעלות (יש מוצרים לאקווריום שמרים מאד דומה אבל לא מגיעים לטמפ כאלו) ושיודע להפעיל זמזם (כלומר שהוא מכיל בקר, קונטרולר, ולא רק מודד (טרמומטר)).
נשלח מהנייד
יש מצב שאתה גם מפנק בלינק למוצר?₪ 27.30 40%OFF | MH1210W Digital Thermostat Temperature Controller Switch Temp Meter Thermoregulator for Incubator Box NTC Sensor 40% off
https://a.aliexpress.com/_vcpAw7
Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
אני לא מצליח לראות \ להבין, איך החישן מקובע, אבל אני רואה אותו, אז זה בעייתי.
תוסיף עוד חתיכת מתכת שמכסה את הרגש, ומוצמדת טוב לגוף ( כך שתתחמם).
ברגע שהחישן חשוף מלמעלה, יש מצב שתהיה השפעה של טמפ' סביבה.
My two cents
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.