PDA

צפייה בגרסה מלאה : NP242 - "Selec-Trac" part-time OR full-time צ'ירוקי משנות ה-90 איך עובד?



KOOKE
27-09-18, 08:57
מה זה ה- part time בתיבה העברה שבכותרת ואיך עובד

boaz avrahami
27-09-18, 09:05
דיפ מרכזי פתוח ב Full time ובהתאמה סגור

sam1g
27-09-18, 09:31
לקח אותו שלמה ??

KOOKE
27-09-18, 09:37
בועז , אם מבין נכון ברכב הזה יש 3 דיפ' ? וכשהתיבה על part time - המשמעות היא שהדיפ' המרכזי פתוח ואפשר לנסוע 4X4 בכביש רגיל?

- - - Updated - - -

סמי
קרוב לוודאי. לא נסגר סופית

boaz avrahami
27-09-18, 09:41
ה Part time מיועד למצבים כמו שלג וכו. לא על כביש עם אחיזה מלאה

https://www.novak-adapt.com/knowledge/transfer-cases/np242/

ariel-ro
27-09-18, 15:30
ל242 חמישה מצבים -
2WD
4WD FULL TIME - כמו דיפרנציאל מרכזי פתוח, ניתן לנסוע על הכביש.
4WD PART TIME - כמו דיפרנציאל מרכזי נעול, חלוקת כוח 50-50.
ניוטרל
4WD LOW - כמו דיפרנציאל מרכזי נעול, יחס נמוך.

boaz avrahami
27-09-18, 16:13
מתוך הלינק שצירפתי

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180927/ffd5c11cb28fbf3522bd2ff10cdce531.png

דרור ברלי
29-09-18, 01:23
אני לא מבין.
אם טקסט כלשהו נכתב באנגלית, זה אומר שזה נכון?........................
עשו שם סלט. נכון שמדובר רק בסמנטיקה, אבל לפעמים עולם ומלואו נופלים בגלל סמנטיקה...


PART-TIME = הנעה כפולה "מזדמנת". כלומר, טרנספר פשוט עם 3 מצבי נסיעה: 2H לכביש, 4H לשטח ו-4L לשטח. כמו בסיקס/סופה או בסמוראי/ג'ימני וכו' (את הניוטרל אני לא סופר כרגע)

FULL-TIME = הנעה כפולה קבועה. בטרנספר כזה מתווסף מצב נוסף וחשוב של הנעה כפולה 4H גם לכביש. יש טרנספרים FULL-TIME כמו בלנדקרוזר 90/120/150 או בסוזוקי גרנד-ויטארה מ-2006 ומעלה ו/או בלנדרוברים למשל - אין להם מצב של הנעה ל-2 גלגלים בלבד. הם נוסעים תמיד בהנעה כפולה. אצלם אפשר לבחור יחס גבוה, גבוה-נעול או נמוך-נעול, אבל זה יהיה תמיד 4X4.
ויש טרנספרים כמו ה-242 או הסופר-סלקט של מיצובישי, שהם פול-טיים אבל מאפשרים גם את האופציה להנעה אחורית בלבד - על כביש יבש זה סבבה. חוסך דלק ובלאי.

בטרנספר FULL-TIME יש דיפרנציאל מרכזי או מכלול שמתפקד כדיפרנציאל. בנסיעה במצב של 4H "פתוח" לכביש - הדיפרנציאל הזה (או מערכת מצמדים או מה שלא יהיה שם) פתוח ומשוחרר. במצב של 4H לשטח (או כפי שנקרא ברוב כלי הרכב שמצוידים בטרנספר כזה - 4HL, ה-L הוא כדי לציין "LOCK", נעול) הדיפרנציאל הזה(או מה שיש שם) נעול ומחלק את כוח 50/50 במידה שוה קדימה ואחורה. במצבי 4HL ו-4LL טרנספר כזה מתפקד כמו טרנספר פשוט במצבי 4H ו-4L רגילים.

boaz avrahami
29-09-18, 09:49
מעבר לכך שזה מסמך של יצרן מכובד והמסמך נראה רציני מאוד , נשמע לי גם מאוד הגיוני יחס של48% לפנים ו 52% לאחור.
הפרש זעום שמתאפשר על שטח בעל אחיזה נמוכה ונותן הקלה לסרן ההיגוי.

אין לי את הכלים הממשיים לבדוק את זה אבל המידע הזה חוזר על עצמו בהרבה פורומים.

כך או אחרת ההבדל מינורי אם קיים.

talw
29-09-18, 10:44
מעבר לכך שזה מסמך של יצרן מכובד והמסמך נראה רציני מאוד , נשמע לי גם מאוד הגיוני יחס של48% לפנים ו 52% לאחור.
הפרש זעום שמתאפשר על שטח בעל אחיזה נמוכה ונותן הקלה לסרן ההיגוי.

אין לי את הכלים הממשיים לבדוק את זה אבל המידע הזה חוזר על עצמו בהרבה פורומים.

כך או אחרת ההבדל מינורי אם קיים.

ב 242 יש דיפרנציאל( מרכזי) רגיל, היינו באם יש דורש, שני הסרנים יחוו מומנט מקסימלי שווה.
בתיבה כגון 249 (כמו שהגיעה עם הגרנד שלנו) ישנו אלמנט ויסקוזי ביציאה להנעת הסרן הקדמי ,שבא להחליף את הדיפרנציאל המרכזי, היינו באם האלמנט חווה כח מעל טורק מסוים ,הוא מתחיל להחליק ולהפחית מומנט לסרן הקדמי. משום מה הבלבול הזה השתרבב להם לכתבה.

boaz avrahami
29-09-18, 11:06
היי טל

הדיון הוא בהמשך לציטוט ממפרט ה 242 שמציין שבמצב Part Time היחס חלוקה הוא לא 50/50 אלא 52/48 (52 אחורה).

ה 249 לא נידון פה

( ראה תגובות 5 ו 7)

talw
29-09-18, 11:12
היי טל

הדיון הוא בהמשך לציטוט ממפרט ה 242 שמציין שבמצב Part Time היחס חלוקה הוא לא 50/50 אלא 52/48 (52 אחורה).

ה 249 לא נידון פה

( ראה תגובות 5 ו 7)

הבנתי טוב מאוד ולכך התייחסתי , אני לא מכיר גלגלי שיניים שעושים דברים כאלה . יש להם בלבול עם תיבות אחרות(249 וכו') ,תאמין לי.

boaz avrahami
29-09-18, 11:15
הבנתי טוב מאוד ולכך התייחסתי , אני לא מכיר גלגלי שיניים שעושים דברים כאלה . יש להם בלבול עם תיבות אחרות(249 וכו') ,תאמין לי.

נשמע שיותר קל להאמין מללכת לבדוק [emoji41]

talw
29-09-18, 11:17
נשמע שיותר קל להאמין מללכת לבדוק [emoji41]

פתחתי כמה כאלה בחיים שלי, -רק גלגלי שיניים- אין שם כלום שיחליק בעומס .

boaz avrahami
29-09-18, 11:31
למה להחליק?
מספיק שהם לא באותו הקוטר, לא?

talw
29-09-18, 11:52
בועז אני כועס עליך.
זה כמו שתגיד לי להרכיב יחסי העברה שונים בסרנים, בכדי שלאחד יהיה יותר מומנט ליצר על הגלגלים...ומה עם הפרש המהירויות בינהם? מי יבלע אותו?
מוישה זוכמיר?

boaz avrahami
29-09-18, 12:01
יחסי העברה שונים בשני אחוז.
דווקא עושה לי שכל כשאין אחיזה על מנת לתת להיגוי יתרון

asafk
29-09-18, 13:14
הפטנט של יחס העברה שונה בטיפ-טיפה קיים בכל מיני מערכות הנעה. זה בעצם יוצר החלקה בסרן אחד.
כשאין עומס זה לא מורגש בכלל. דווקא בהאצה חזקה באחיזה טובה זה יהיה הכי מורגש - לא לנהג - אלא בסוג של חלוקת מומנט. האלמנט המחליק כאן הוא הצמיג אבל אנחנו מדברים על החלקה שיוצרת אחיזה (כמו שרואים בגרף החלקה אחיזה של צמיג) כי מדובר בהפרש, כאמור מזערי.
ב242 לא זוכר שראיתי או ספרתי שיניים שנותנות יחס העברה שונה אבל אני מודה שאף פעם לא חשבתי לספור שיניים בתיבה הזו. כך שאני לא מתייחס לתיבה הזו ספציפית אלא לרעיון.

אסף.

talw
29-09-18, 17:10
אסף, אתה מתכוון לפטנט של מתן היגוי יתר/ תת היגוי במצבי קיצון של אחיזה בפנייה?
או לחילופין איבוד או מתן אחיזה יחסי של אחד הסרנים במצב קיצון של האצה או בלימה?
וכמה זה מזעריים?

asafk
29-09-18, 20:47
אני מתכוון בדיוק לתיבת העברה עם יחס שונה במעט בין הקדימה לאחור כדי ליצור הפרש מומנט קבוע בזמן העברת כוח.

אסף.

ד ו ר ו ן
30-09-18, 17:59
אלמנט ויסקוזי ביציאה להנעת הסרן הקדמי ,שבא להחליף את הדיפרנציאל המרכזי, היינו באם האלמנט חווה כח מעל טורק מסוים ,הוא מתחיל להחליק ולהפחית מומנט לסרן הקדמי. משום מה הבלבול הזה השתרבב להם לכתבה.
בד״כ זה הפוך.
האלמנט הויסקוזי מעביר מומנט מוגדר במצב עבודה רגיל, ללא עומס, ביחס ידוע+\-.
כשהוא מתחמם, מועבר יותר מומנט בין הצדדים (הנוזל מתרחב ומעלה את הלחץ על דסקיות החיכוך), ומעל טמפ מסויים נהייה כמעט בבת אחת בלתי יעיל עד כדי החלקה מלאה של הצד עם העומס הגבוה.

זה עובד מחורבן להפליא בקראוול סינכרו מסוף שנות ה-90.

זה עובד טוב יותר ברכבים בהם ניתן לנעול את הדיפ המרכזי לגמרי כשרוצים (יש דגמי טויוטה כאלו).

-->