PDA

צפייה בגרסה מלאה : מישהו עם רכב ידני ונעילת לוקרייט? - חוות דעת



בןבן
27-09-18, 16:25
שלום רב הנושא נטחן רבות,בגיר אוטומטי הבנתי שאין בעיה גדולה. מישהו כאן עם גימני או סמוראי בעלי גיר ידני שיכול לתת חוות דעת? הוקסמתי מהפשטות והאמינות של המוצר הזה בטח ובטח מהמחיר. אני על גימני דור 3 עם בקרת משיכה וABS .לחילופין ,נעילת HF סינית נשלטת וכמעט באותו המחיר... אמינות? תודה

ערן CJ
27-09-18, 22:05
רכב ידני (מוסו) עם לוקרייט.

צריך ללמוד את המגבלות ולנהוג בהתאם.
בעיקולים רחבים על הדרך אין כל בעיה. גם בשטח, אין בעיה.
באספלט, פניות וכיכרות צרות מהוות מבחן לנהג. למעשה אתה נוהג את הלוקרייט...

מרגע שמבינים את עיקרון הפעולה ישנן כמה דרכים לתיפעול העיקולים הצרים מבלי לגרום לנעילות מקפיצות.

עיקרון הפעולה: כאשר מופעל עומס פיתול, אפילו קל, מכיוון הפיניון אל הדיפ' (האצה או תאוצה), הדיפ' ננעל. כאשר אין עומס הדיפ' משוחרר ושומעים את תיקתוקי הראצ'ט בעיקולים.

שיטה ראשונה ופרימיטיבית להתמודד עם עיקולים חדים - קלאטצ' מתחילת הסיבוב עד יישור ההגה. הבעיה היא שצריך להתאים את התנופה עימה נכנסים לעיקול כדי לסיימו במהירות הגיונית ומתאימה. כמו כן, צריך להתרגל להשהיית התאוצה ביציאה מהעיקול.

שיטה שניה - התאמת קצב הנסיעה בתוך העיקול למצב דוושת גז נייטרלית. כלומר, להיכנס לסיבוב במצב בו הרכב אינו מאיץ ואינו מאט ע"י המנוע. כאשר אין האצה או האטה, למעשה אין עומס פיתול ולכן אין "קפיצות מהנעילה".

שיטה שלישית - חצי קלאטצ'. הנעילה יכולה לספוג עומס פיתול קל. כדי לשלוט בעומס הפיתול ניתן להשתמש בהחלקת קלאטצ'. מחד, המיומנות בשיטה זו מייצרת נסיעה רכה ונוחה בסיבובים, ממש דומה לתחושה בגיר אוטומט. מאידך, לא מומלץ, מחסל את הקלאטצ'. שלי הלך.

הנעילה האוטומטית היא האמינה יותר מכל הנעילות הנשלטות. כשהיו לי ARB, היו לי מספר תקלות שהפכו את טיולי המעלות לסיוט. מאז שעברתי לנעילות אוטומטיות, אינני מכיר תקלות. המחיר זול. הנוחות מופחתת.

אבל היי. אילו חיפשתי רק נוחות, הייתי נשאר על האספלט!

ערן CJ

asafk
27-09-18, 23:42
יותר פשוט.
סע כרגיל.

בפניות הדוקות על כביש - לא להאיץ ולהשתדל לא להאט. מהירות קבועה. קל ופשוט וככה כתוב בהוראות של הנעילה..... וזה עובד.

אסף.

יוני5
27-09-18, 23:44
אני עם ג'ימני ידני נעול בלוקרייט מאחור.

כל מה שכתבו לך למעלה - נכון.

יוני5

yoni_0000
28-09-18, 00:00
עם לוקרייט בסיקס כבר שלוש שנים.. התרחישים בהם תרגיש את ההבדל מנסיוני:

כשתצא מפניה עם הרבה (הרבההה בג'ימני) גז - הנעילה תנעל והצמיגים ייללו (ביחד עם שרשרת ההנעה שזה לא עושה לה טוב).
בכביש רטוב - בגשם הראשון הסיקס הפך למכונת דריפטים משומנת היטב שנוסעת לאן שהיא רוצה.. זה לטעמי החיסרון המשמעותי.. בכביש רטוב צריך לנהוג מאוד בזהירות עם נעילה אוטומטית.

חוץ מזה ומכמה תיקתוקים פה ושם לא יכול לציין הבדל משמעותי.

עם זאת, אם ההפרש במחיר לא משמעותי אז בהחלט הייתי שוקל ללכת בכיוון הנשלטת.
אני מכיר שלוקרייט עולה קצת יותר מאלפיה כשמזמינים מחו"ל ועוד כ800 ש"ח להתקנה..

עד כמה שראיתי הHF הזאת עולה 3.5K לפניי התקנה שתהיה קצת יקרה יותר. תוכל לפרט?

הירשפלד יובל
29-09-18, 17:42
סמוראי ארוך 87\88 , נעול כפול , 2x1510 . בנסיעה רגילה על הכביש , לא מפריעה לי במיוחד פרט לתיקתוקים בסיבובים במהירויות נמוכות . את שלי הבאתי בזמנו מארה'ב ב-200$ ליחידה , נדמה לי . שוות כל סנט. אתה יכול לראות 2 סרטונים , למרות שזה אולי לא דוגמא כי הוא נעול כפול. במשלט 21 אתה יכול לראות איך רק גלגל ימני אחורי אוחז , הנעילה עובדת והוא מתקדם. בהר כיפה הוא לא ראה את ההצלבות . 1 או 2 בlow , הנעילות ושאר המיכלולים עובדים , הגה ישר והוא נוסע.

https://www.youtube.com/watch?v=IGBwTQjJucA&list=PLfBOU1A7X23Ic37QJ075kp7eTJevHQk4t&index=2&t=0s

https://www.youtube.com/watch?v=3eUAs4XnicQ&list=PLfBOU1A7X23Ic37QJ075kp7eTJevHQk4t&index=3&t=0s

MMR
30-09-18, 17:01
מנסיון ב3 רכבים אחרונים עם אחורית אוטומטית (בינהם סיקס ידני) ההפחדות מוגזמות ואין מה לעשות עניין מנסיעה בכביש עם נעילה. כל עוד הנעילה מותקנת ומכוונת כראוי בלי קיצורי דרך הכל יהיה בסדר, כשמחפפים מתחילות בעיות.

-->