צפייה בגרסה מלאה : מדחס של מקרר SnoMaster עובד כשהרכב מונע אבל מפסיק כשהרכב כבוי
במכירה האחרונה של איששטח רכשתי מקרר סנומאסטר 42L
לצערי לא הצלחתי לארגן אותו ברכב עד לטיול סוכות, אבל אתמול היה לי קצת זמן.
פירקתי את חיבור המצית וחיברתי במקום קונקטורים EC3.
בדיקת הולכה - הכל פיקס.
חיברתי את המקרר לחשמל בבית - עובד פיקס.
מחבר לחשמל ברכב - פאנל הפיקוד נדלק, ניתן לשנות פרמטרים אבל המקרר לא מקרר :(
המדחס נכנס לעבודה אבל מפסיק אחרי פחות מדקה. פאנל הפיקוד ממשיך לדלוק, מראה טמפרטורה פנימית ומצב מצבר אבל המקרר לא מקרר.
בדקתי הבוקר שוב את החיבורים וכן שהחיווי על הצג נכון - 12.4V
כשהרכב מונע, המדחס עובד. ברגע שאני מכבה את הרכב, המדחס מפסיק לעבוד.
רעיונות?
לאן אתה מחובר ברכב?
מה עובי החוטים למקרר?
מה אורך החוטים למקרר?
בעקרון, נשמע כמו מפל מתח קלאסי שנובע מחיבור לא מספיק טוב ו/או כבלים דקים מדי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
החוטים כ4 מטר בטח.
עובי החוטים בעובי של מה שהגיע עם המקרר.
כרגע מחובר לשקע מצית שנותן חשמל קבוע. בדרך לחבר ישירות למצבר
תתחבר ישירות למצבר עם פיוז על ה+. כמה שיותר קרוב למצבר.
עובי כבל בריא והכל יעבוד כראוי..
בעיניי לפחות, שקע מצית נועד למטעני טלפון.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
אמיר צודק.
שקע המצת מפסיק לספק מתח כשהוא מתחמם עקב צריכת זרם גבוהה מדי עבורו.
אצלי תקע מצת עם שני חיבורי USB, כשאחד מהם מהיר (3.1 אמפר ביחד) מנתק כל הזמן עקב עומס יתר. בתכלס אני יכול להטעין רק אחד.
זו כנראה הסיבה לנפילה אצלך.
את הפתרון נתן אמיר.
בברכה,
יוני5
בעקרון, נשמע כמו מפל מתח קלאסי שנובע מחיבור לא מספיק טוב ו/או כבלים דקים מדי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
++
אותה תופעה עד שהחלפתי לכבל עב יותר 10ממר) לאחורי הרכב, עם שקע תקע לחוט המקורי הקצר של המקרר.
מינוס מנקודה עבה במרכב לחיבור באחורי הרכב.
עוד אפשרות, מצבר חלש, המקרר הוא אינדיקטור חזק למצבר חלש.
גם שם היינו.
4 מטר זה לא מעט. גם פלוס וגם מינוס? נחושת או אלומיניום?
אני אישית לפני שבועיים נפתרתי מבעיה זה לחלוטין - שמתי כבל (פלוס וגם מינוס) 10מ״מר באורך 4 מטר, אחרי פיוז בריא גדול, מחובר על ההזנה של תיבת הפיוזים.
יותר אין בעיה.
לדעתי אתה יכול לשים גם פחות במרחק הזה, אפילו 4 מ״מר אבל חשוב שזה יהיה כבל נחושת ולא אלומיניום.
התובנות/ניסיון שלי:
1. כבל מאריך בייתי מספיק ויעיל לחיבור מקרר למצבר.
2. לא להשתמש בשקע המצית אף פעם לחיבור צרכנים שצורכים זרם גבוה, כל המעגל החשמלי מתוכנן לזרם מאוד נמוך, גם אם מחליפים את המחבר, עדין המעגל החשמלי לא בנוי להולכת זרם גבוה.
3. נסה למדוד את המתח בכניסה למקרר בעזרת מד מתח, השווה למתח בנקודת החיבור של כבל החשמל למצבר
4. לא לשכוח נתיך בבית נתיך איכותי
אני לא הייתי משתמש בכבל מאריך בייתי בסביבת תא מנוע... או רכב.
3. נסה למדוד את המתח בכניסה למקרר בעזרת מד מתח, השווה למתח בנקודת החיבור של כבל החשמל למצבר
זה לא יציג את מפל המתח בהנעת המדחס, שהיא הבעיה.
במצב מנוחה תקבל אותם ערכים.
לדעתי אתה יכול לשים גם פחות במרחק הזה, אפילו 4 מ״מר אבל חשוב שזה יהיה כבל נחושת ולא אלומיניום.
אצלי בפחות מרחק, 4ממר לא הספיק.
אני לא הייתי משתמש בכבל מאריך בייתי בסביבת תא מנוע... או רכב.
+1
גם אני לא
אצלי בפחות מרחק, 4ממר לא הספיק.
גם אני הלכתי על בטוח של 10ממ״ר וגם חבר.
באמת עובד מדהים עכשיו. [emoji3]
זה לא יציג את מפל המתח בהנעת המדחס, שהיא הבעיה.
במצב מנוחה תקבל אותם ערכים.
אתה צריך למדוד את המפל מתח בחיבור למקרר בזמן שהוא מניע ואז אתה תראה את הירידה.
אתה צריך למדוד את המפל מתח בחיבור למקרר בזמן שהוא מניע ואז אתה תראה את הירידה.
מה שחסר זה אמפר מספיק להנעת המדחס.
הוולט ישאר תקין אם הוא תקין במצבר.
מה שחסר זה אמפר מספיק להנעת המדחס.
הוולט ישאר תקין אם הוא תקין במצבר.
הוא יראה אבל את הנפילה של המתח ברגע שהמדחס מניע
חיבור ישיר למצבר (דרך פיוז) ועדיין לא עובד.
הכבל הוא של 2.5 מ"מ.
יכול להיות שצריך כבל יותר עבה?
חיבור ישיר למצבר (דרך פיוז) ועדיין לא עובד.
הכבל הוא של 2.5 מ"מ.
יכול להיות שצריך כבל יותר עבה?
על 4 מטר חוט?
כן. ושיהיה 10 ממ״ר ומנחושת.
כנ"ל, סנומסטר 56L עם אותה תופעה בדיוק, למרות חיבור דרך כבל בריא.
במקום לעבור על כל החיבורים ולחפש את נפילת המתח, סללתי ישירות כבל חדש (ממצבר הצרכנים) והופס - המדחס נכנס לפעולה גם כשהמנוע כבוי.
עמי
++
אותה תופעה עד שהחלפתי לכבל עב יותר 10ממר) לאחורי הרכב, עם שקע תקע לחוט המקורי הקצר של המקרר.
מינוס מנקודה עבה במרכב לחיבור באחורי הרכב.
עוד אפשרות, מצבר חלש, המקרר הוא אינדיקטור חזק למצבר חלש.
גם שם היינו.
boaz avrahami
01-10-18, 16:37
זה משותף לכל מקרר שיש לו הגנה על מתח המצבר.
לפעמים זה נפתר על ידי שינוי מקדם ההגנה ( אצלי יש שלוש רמות הגנה).
תלוי במפל המתח על הכבלים, ניתן למדוד את זה וצריך לקחת בחשבון את הפיק בזמן התנעת המדחס- המתח יורד יותר ואז המדחס יכנס ללופ כיבוי והדלקה.
לא מחברים מקרר לשקע מצית מקורי אלא אם הוא מיועד לכך עם כבלים עבים במיוחד.
המלצת היצרנים היא לכבל ישיר מהמצבר, רצוי גם מינוס אבל אם מינוס לוקחים ממקום קרוב צריך טרמינל עם טבעת בעלת חתך רחב ושיבות למגע מיטבי.
+1
גם אני לא
ולמה בדיוק? בדקתם את ה gauge? אתם יודעים לחשב gauge לפי אורך כבל וזרם מקס?
זה מספיק בהחלט, לא מדובר על סביבת מנוע, יש בידוד כפול, זה ה gauge הנכון ובעזרת תוספת של בידוד מתכווץ וצינור שרשורי לא צריכה להחות בעיה.
יש פה כתבה שלי על התקנת מקרר עוד מימי הגראנד ויטרה ויש שם טבלה באדיבות אסף קציר של חתך לעומת אורך, שווה להסתכל.
מקרר לא צורך כזה הרבה חשמל, אני חושב שאתם ממש מגזימים עם עובי החיווט.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
2.5 ממ זה בהחלט מספיק. כל ממ נוסף יתורגם לעומס ונפילת מתח. טבלת ה gauge זמינה ברשת לכל דיכפין.
כבלי החשמל השחורים של הזנת המחשב הביתי הם פיתרון מעולה, בקוטר הנכון, עם תו תקן ובידוד מפלצתי.
2.5 ממ זה בהחלט מספיק. כל ממ נוסף יתורגם לעומס ונפילת מתח. טבלת ה gauge זמינה ברשת לכל דיכפין.
כבלי החשמל השחורים של הזנת המחשב הביתי הם פיתרון מעולה, בקוטר הנכון, עם תו תקן ובידוד מפלצתי.
אבנר,
אני מסכים אתך פעמיים, גם על ההערה שלפי הטבלאות 2.5 מספיק בהחלט וגם, ובעיקר על ההערה של "תפסיקו לעבוד ולשלוף מהבטן, יש שיטות, ולא מסובכות", אני חושב שזה חשוב, כי בין הג'יפאים מתפתחות הרבה אגדות של חוזקים וגדלים בלתי סבירים.
אבל תסלח לי, את ההערה על "כל מ"מ נוסף שיגרום לעומס ונפילת מתח" ממש לא הבנתי, ובהבנתי החשמלית, אני מתקשה למצוא לה סימוכין.
מבחינה חשמלית, אין כלבעיה באובדן אנרגיה, כתוצאה מעליה בחתך.
האבסורד הוא שככל שעולים בחתך, כל העבודה עם הקצוות והחיבורים (נעלי כבל, לוחצים, הלחמות וכו') מסתבכת, ולכן הסיכוי לבעיות בד"כ גדל (בעיקר בגלל שלרובנו אין כלים כאלו זמינים, ואז מאלתרים).
דעתי,
השאלה האמיתית היא לא רק מקרר (שלא מגיע לעולם גם לא ל 8A) אם כבר מעבירים קו צרכנים אחורה צריך , לקחת בחשבון צרכנים נוספים, ולכן בד"כ קו הגיוני יהיה 4.5 -10 (האמת, אני מתקשה לראות הצדקה ל 10, אבל אם כבר מעבירים...אז שיהיה).
וכן, אם כבר מעבירים, ועושים את זה נכון עם צינור מגן, אז תעביר גם אפס.
שקע מצית, טוב למצית, ולא לשום דבר יותר מזה, ובעיקר לא לציוד שצורך למעלה מ 3A לאורך זמן. אין לתקע הזה שום דבר שימנע ממנו להתרופף במשך הנסיעה.
תודה לכולם על העזרה!
בהמשך השבוע אקנה כבל עבה יותר ואעביר אחורה.
מה שמוזר לי בכל הסיפור:
1. המקרר מגיע עם חוטים של 2.5 מ"מ
2. המקרר מגיע עם תקע מצית
אם זה לא אמור לעבוד בצורה אופטימלית, למה זה מגיע ככה?
boaz avrahami
01-10-18, 22:08
לפחות ב ARB התקע מצית הוא מודולרי ויכול להפוך לעוד סוג תקע.
בעבר מה שנמכר התאים גם לשקע דין ( Hella) וכיום לשקע יעודי שהם מוכרים עבור חיבור כח יעודי בתא המטען
2.5 ממ זה בהחלט מספיק. כל ממ נוסף יתורגם לעומס ונפילת מתח. טבלת ה gauge זמינה ברשת לכל דיכפין.
כבלי החשמל השחורים של הזנת המחשב הביתי הם פיתרון מעולה, בקוטר הנכון, עם תו תקן ובידוד מפלצתי.
נראה לי שיש כאן בלגן בין מ״מ לבין ממ״ר.
כעובדה, חוט 4ממ״ר לא סיפק למקרר מה שנדרש להנעת המדחס.
חוט 2.5ממ=4.9ממ״ר.
כעובדה, זה לא רק שלא מייצר עומס כמו שכתבת, אלא מאפשר עבודת כמה צרכנים בתיבת הפיוזים מאחור.
עד להחלפת הכבל, המקרר התקשה לעבוד לבדו.
עכשיו אין לי בעייה להפעיל מקרר, במקביל תאורה, ושימוש במשאבת המים.
הבידוד חשוב בגלל הזרם ואורך החוט שמגדיל אפשרויות לחיכוך, פציעת הבידוד וקצר.
Slowly..
מה שמוזר לי בכל הסיפור:
1. המקרר מגיע עם חוטים של 2.5 מ"מ
ומה האורך של החוט?..
לא 4 מטרים..
Slowly..
במכירה האחרונה של איששטח רכשתי מקרר סנומאסטר 42L
לצערי לא הצלחתי לארגן אותו ברכב עד לטיול סוכות, אבל אתמול היה לי קצת זמן.
פירקתי את חיבור המצית וחיברתי במקום קונקטורים EC3.
בדיקת הולכה - הכל פיקס.
חיברתי את המקרר לחשמל בבית - עובד פיקס.
מחבר לחשמל ברכב - פאנל הפיקוד נדלק, ניתן לשנות פרמטרים אבל המקרר לא מקרר :(
המדחס נכנס לעבודה אבל מפסיק אחרי פחות מדקה. פאנל הפיקוד ממשיך לדלוק, מראה טמפרטורה פנימית ומצב מצבר אבל המקרר לא מקרר.
בדקתי הבוקר שוב את החיבורים וכן שהחיווי על הצג נכון - 12.4V
כשהרכב מונע, המדחס עובד. ברגע שאני מכבה את הרכב, המדחס מפסיק לעבוד.
רעיונות?
לכמה הגדרת את מנתק הזרם? יש לו 3 אפשרויות: 11.8, 10.8 ו 10V
המקרר מציג את המתח שהוא מקבל על הצג - בדיוק כדי לאבחן תקלות כאלה. כשהמקרר כבוי, הוא מקבל 12.4V. תעקוב אחרי המתח שעל הצג בזמן ההדלקה ותראה שהוא יורד עד למתח שהגדרת ואז מנגנון ההגנה מכבה את המדחס והמתח עולה חזרה. כדי שלא יהיה מצב שהמדחס ייכבה ויידלק ללא הפסקה, הוא מוגדר להתחיל לעבוד שוב רק כשהמצבר מקבל טעינה משמעותית (סביב 13V) או כשתנתק אותו ותחבר חזרה לחשמל.
מה יכולות להיות הסיבות לכך שאין מתח מספיק? כל מה שכתבו לך יכול להיות נכון - אבל יש סיכוי סביר שהמצבר חלש.
באיזה רכב מדובר? דיזל או בנזין? בן כמה המצבר?
עידן
מצ"ב טבלה שמציגה את החתך הרצוי ביחס לאורך המוליך עבור מדחס BD50, שהוא או דומה לו, זה מה שיש ברוב אם לא כל המקררים שאנחנו משתמשים בהם.
מקרר מגיע עם תקע מצית (לא שקע) כי הוא צריך להגיע עם תקע מצית, זה נקרא יישור קו, אחרת הוא ייתפס בעיני הצרכנים כמוצר דינוזאורי.
זה לא אומר שזו הדרך הנכונה.
זה כמו לקנות סובארו xv ולצפות שצמיגי היוקוהמה ייעשו את העבודה.
מתאימים את המוצר למציאות.
לכמה הגדרת את מנתק הזרם? יש לו 3 אפשרויות: 11.8, 10.8 ו 10V
המקרר מציג את המתח שהוא מקבל על הצג - בדיוק כדי לאבחן תקלות כאלה. כשהמקרר כבוי, הוא מקבל 12.4V. תעקוב אחרי המתח שעל הצג בזמן ההדלקה ותראה שהוא יורד עד למתח שהגדרת ואז מנגנון ההגנה מכבה את המדחס והמתח עולה חזרה. כדי שלא יהיה מצב שהמדחס ייכבה ויידלק ללא הפסקה, הוא מוגדר להתחיל לעבוד שוב רק כשהמצבר מקבל טעינה משמעותית (סביב 13V) או כשתנתק אותו ותחבר חזרה לחשמל.
מה יכולות להיות הסיבות לכך שאין מתח מספיק? כל מה שכתבו לך יכול להיות נכון - אבל יש סיכוי סביר שהמצבר חלש.
באיזה רכב מדובר? דיזל או בנזין? בן כמה המצבר?
עידן
הי עידן
הגדרתי את המקרר להתנתק ב11.8
על הצג אני רואה 12.4
המצבר בן שנה וחצי
הרכב טרופר בנזין
כפי שכתבתי, אקנה חוטים עבים יותר ואסלול שוב
מצ"ב טבלה שמציגה את החתך הרצוי ביחס לאורך המוליך עבור מדחס BD50, שהוא או דומה לו, זה מה שיש ברוב אם לא כל המקררים שאנחנו משתמשים בהם.
עמי,
רובנו מוסיפים על הקו הזה ועל המצבר עוד צרכנים במקביל.
Slowly..
מצ"ב טבלה שמציגה את החתך הרצוי ביחס לאורך המוליך עבור מדחס BD50, שהוא או דומה לו, זה מה שיש ברוב אם לא כל המקררים שאנחנו משתמשים בהם.
תודה!
לפי הטבלה נראה שאני צריך חוט בחתך 6 מ"מ/10 ממ"ר
אתה רואה 12.4V כאשר המדחס כבוי.
אבל מייד אחרי ההפעלה, כאשר המדחס עובד, האם הוא מגיע ל11.8V ואז נכבה?
אם לא, יש תקלה במקרר.
אתה רואה האם הוא מגיע ל11.8V ואז נכבה?
אם לא, יש תקלה במקרר.
עידן,
אצלי בשעון מתח לא ראו את שבריר השנייה של ירידת מתח בהנעת המדחס, ועל הצג היה מעל 12.4, והמדחס נעצר, ונכנס ללופ נסיונות הנעה כל כמה דקות.
כל זה לפני שדרוג הכבל.
Slowly..
אתה רואה 12.4V כאשר המדחס כבוי.
אבל מייד אחרי ההפעלה, כאשר המדחס עובד, האם הוא מגיע ל11.8V ואז נכבה?
אם לא, יש תקלה במקרר.
הי עידן
תודה על התגובות הזריזות.
יצאתי החוצה לבדוק. עם ההפעלה נראה על הצג 12.4 ולאחר מספר שניות יורד ל11.8 ונכבה
שיניתי את הפרמטר לדרגה הבאה (10.4 אם אני זוכר נכון) והוא עובד! על הצג רואים 11.7, אם כי בשעון טעינה ברכב יש 12.3
אשמח אם תוכל להסביר על ההתנהגות הזו.
ושוב - תודה על התגובות הזריזות והמדויקות
liontamer84
01-10-18, 23:51
הי עידן
תודה על התגובות הזריזות.
יצאתי החוצה לבדוק. עם ההפעלה נראה על הצג 12.4 ולאחר מספר שניות יורד ל11.8 ונכבה
שיניתי את הפרמטר לדרגה הבאה (10.4 אם אני זוכר נכון) והוא עובד! על הצג רואים 11.7, אם כי בשעון טעינה ברכב יש 12.3
אשמח אם תוכל להסביר על ההתנהגות הזו.
ושוב - תודה על התגובות הזריזות והמדויקות
יש לך מפל מתח חבר,
בגלל עובי החוטים ואורכם.
ממליץ לך לרכוש ערכת חיבור למגבר, מגיע עם פיוז על הקו
וכבל בעובי מכובד.
המהדרין על הדרך יעשו כבר תיבת פיוזים פנימית לצרכנים בבגאז'.
אצלי יצאתי מהתיבה הזו לפרוג'קטורים קדימה + אחורה
שקע שמחזיק מקרר על הכיפאק
שקע יו אס בי נוסף
ועוד כמה תופינים.
יש לך מפל מתח חבר,
בגלל עובי החוטים ואורכם.
ממליץ לך לרכוש ערכת חיבור למגבר, מגיע עם פיוז על הקו
וכבל בעובי מכובד.
המהדרין על הדרך יעשו כבר תיבת פיוזים פנימית לצרכנים בבגאז'.
אצלי יצאתי מהתיבה הזו לפרוג'קטורים קדימה + אחורה
שקע שמחזיק מקרר על הכיפאק
שקע יו אס בי נוסף
ועוד כמה תופינים.
פיוז כבר הוזמן, גם תיבת חיבורים.
השבוע אקנה כבל כזה
כבל חשמל 10ממר לפי מטר עולה פחות מכבל מיוחס למגבר.
Slowly..
ואיך אתה מתכוון לחבר?
אני מקווה שנושא "התקע מצית" ברור?:mad: זרוק אותו ותעשה חיבור קבוע או מחבר אמיתי.
זיו .. השקע עצמו בעיה או הכבלי/ חוטי חשמל שממנו למצבר ?
עידן .. מה שלום האוניה והמקרר 35 שלי ?
יש צפי ?
תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עידן,
אצלי בשעון מתח לא ראו את שבריר השנייה של ירידת מתח בהנעת המדחס, ועל הצג היה מעל 12.4, והמדחס נעצר, ונכנס ללופ נסיונות הנעה כל כמה דקות.
כל זה לפני שדרוג הכבל.
Slowly..
מקררי SnoMaster מגיעים עם שעון מתח מובנה עליהם שמראה בדיוק את המתח שהמקרר מקבל ולפיו מנגנון ההגנה על המצבר עובד.
בנוסף, כדי שהמדחס לא ייכנס ללופ ניסיונות התנעה שהוא הרסני גם למצבר וגם למקרר, המדחס מכוייל להתחיל לעבוד שוב רק כשיש טעינה שוב.
אמיתי - כדי לוודא שאכן מדובר במפל מתח ולא במצבר חלש, חבר מד מתח ישירות על המצבר והפעל את המקרר שוב. במידה ומד המתח שעל המצבר מראה מספרים זהים למד המתח שעל המקרר, הבעיה היא במצבר, במידה ומד המתח שעל המקרר יורד ומד המתח שעל המצבר נשאר גבוה, הבעיה היא מפל מתח.
זה לא משנה את העובדה שכדאי לחבר את המקרר דרך כבל עבה יותר וללא שקע\תקע מצת (אין צורך בשקע בכלל, אתה יכול להשתמש בחיבור הישיר של המקרר).
בכל מקרה - קח בחשבון שמצברי התנעה רגילים של רכב לא מיועדים לשימוש כזה והפעלת מקרר מקצרת משמעותית את חייהם.
ממליץ בחום להוסיף מצבר צרכנים נפרד ועדיף שיהיה מסוג פריקה עמוקה - ואז אתה יכול לכוון את מנגנון הCut Off במקרר ל10V ולעבוד ללא חשש למצבר הרכב (יש מצברי פריקה עמוקה זולים שעולים לא יותר ממצבר רכב)
לשם הדוגמה - אצלי ברכב מותקן מצבר פריקה עמוקה 100 אמפר כמצבר צרכנים והמקרר עובד 24/7 גם לא בזמן טיול. המקרר מכבה את עצמו רק אחרי כ4-5 ימים ללא התנעה (כתלות במזג האוויר) .
עידן
זיו .. השקע עצמו בעיה או הכבלי/ חוטי חשמל שממנו למצבר ?
עידן .. מה שלום האוניה והמקרר 35 שלי ?
יש צפי ?
תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
האונייה בנמל כבר כמה שבועות, מחכה שאנשי המכס\מכון התקנים יסיימו את חופשת החג שלהם...
טוב ;)
תגיד להם שעונת הטיולים התחילה וצריך את המקרר !
מחכה ....
Sent from my iPhone using Tapatalk
אחרי כיוון הcut off ל10.8 טלילה הוצאתי הבוקר בקבוק מים קפוא מהמקרר.
החיבור ישיר למצבר (דרך פיוז). השבוע יותקן כבל עבה.
הכבל עם התקע מצת ישמר אם יש צורך להעביר את המקרר (זמנית) לרכב אחר.
עידן - מצבר צרכנים בהחלט בתכנון
זיו .. השקע עצמו בעיה או הכבלי/ חוטי חשמל שממנו למצבר ?
עידן .. מה שלום האוניה והמקרר 35 שלי ?
יש צפי ?
תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
במקרה הזה, עד עכשיו, עוד לא ברור באיזה כבלים מדובר, אבל זו לא הנקודה.
השקע+ התקע של המצית סובל משתי בעיות עיקריות -
1- בסופו של יום, למרות שמדובר המוצר גדול פיזית, שטח המגע (למשל בקצה של התקע) הוא קטן. בגלל עלויות יצור, ובעיות חלודה, החומר שממנו בנויים המגעים גם לא משהו.... ובסופו של יום יש שם מפל מתחים, התחממות וכו'.
2- אין נעילה או שום אבטחה שתמנע מהתקע לצאת. לא מדובר לצאת עד הסוף, פשוט הקפיץ של הפין + של התקע, דוחף אותו כל הזמן החוצה. תוסיף רעידות של נסיעה, ומוקדם או מאוחר, המגעע מתרופף.
כל מחבר שאתה משתמש לטיסנים (EC5, XT60....) יעשה עבודה טובה בהרבה.
הבנתי.
יבוצע ( כשיגיע המקרר )
למרות שהכנתי שקע יכטות במיוחד לזה .. הוא יישאר למקרה ש...
בנתיים אני מתלבט מאיפה להעביר את החשמל. ואין מקום לעוד מצבר במנוע.
ושאלה שעברה לי בראש ואולי עלתה בשרשור של חשמל לזמן מחנה ... למה לא להשתמש בסוללת ליטיום לשעות הלילה ? חישבתי ש 66 ואט ב 12 וולט זה בערך 5.5 אמפר. וזה בעבודה רצופה ... וממילא הוא לא אמור לעבוד רצוף ... אז סוללה של 5.2 שלושה תאים ( ויש לי כאלו מהטיסנים ) אמורה לאכול את זה בלי מלח. ולהטען בשעה בקלות בזמן ארוחת הבוקר והקיפול. במקום כל הברדק של פאנלים ועניינים ... בכל מקרה לפחות לרכב רך שאין מקום למצבר כפול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הכבל עם התקע מצת ישמר אם יש צורך להעביר את המקרר (זמנית) לרכב אחר.
עידן - מצבר צרכנים בהחלט בתכנון
א. מה שזיו כתב.
ב. אתה יכול לייצר כבל קצר שבצד אחד יש תקע מצית ובצד השני עם מחבר, שמתחבר לתקע נורמלי שתתקין קבוע לחיווט של המקרר.
בצורה זו, תוכל להעביר לרכב אחר, או כמו שאני עושה לפעמים, מפעיל את המקרר בבית לילה לפני היציאה לטיול, לטובת קירור מקדים וסידור הדברים במקרר(תקע מצית מתחבר לממיר 220-12v).
Slowly..
ושאלה שעברה לי בראש ואולי עלתה בשרשור של חשמל לזמן מחנה ... למה לא להשתמש בסוללת ליטיום לשעות הלילה ? חישבתי ש 66 ואט ב 12 וולט זה בערך 5.5 אמפר. וזה בעבודה רצופה ... וממילא הוא לא אמור לעבוד רצוף ... אז סוללה של 5.2 שלושה תאים ( ויש לי כאלו מהטיסנים ) אמורה לאכול את זה בלי מלח. ולהטען בשעה בקלות בזמן ארוחת הבוקר והקיפול. במקום כל הברדק של פאנלים ועניינים ... בכל מקרה לפחות לרכב רך שאין מקום למצבר כפול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אכן עלה בעבר.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/94749-POWER-PACK-%D7%91%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A9%D7%A0%D7%99?
לחסוך לך התלבטויות, זה עובד חלקית, ולא הייתי סומך על זה כשיש דברים גבוליים במקרר כמו מוצרי חלב או עופות.
Slowly..
גיא,
אני לא מצליח לעקוב אחרי החשבון שלך.
גם אם אני הולך בזהירות, אתה צריך לחשב לפחות 12V 2AH, כלומר 24W לכל שעה .
חניית לילה טיפוסית מתחילה ב 17:00 וזזים למחרת, לא לפני 08:00, כלומר לפחות 15 שעות.
כלומר, מצבר 12V יצטרך לספק 30AH!!!
או במילים אחרות 360W.
אצלי יש מדידה על המקרר, וזה מספר אמיתי ( אצלי זה עובר את ה 3AH, אבל זה כבר סיפור אחר).
נכון, אפשר לעשות כל מני תרגילים ( להקפיא את התכולה בבית, משמעת פתיחות ..) אבל לא בשביל זה קנינו מקרר.
יכול להיות שבמקרה שלך, שווה לשלב מצבר ליתיום + המצבר של הרכב + התנעה של 10-15 דקות לפני השינה .
טוב .. נתחיל מזה שאין לי נסיון מעשי אלא רק ממה שאני קורא פה וממקרר יותר גדול בדי90 של קובי שיש לו גם מצבר יותר גדול ממה שיש בדאסטר.
נמשיך מזה שתכלס, אין לי גם נסיון בשימוש במקרר ברכב ( למעט שבועיים עם ה מוטור-הום עכשיו ) עד היום בשימוש בתיק קרור היתה משמעת פתיחה חמורה מאד עד לחניית לילה, משמע לא פותחים בכלל .. אבל מהרגע שמתחילים .. זה מדרון חלקלק .. אני מניח שגם במקרר זה יהיה ככה.
לעומת זאת, על הסוללה חשבתי לטובת השלב שבו הולכים לישון, משמע משהו כמו 6-8 שעות בלבד .. חוצמיזה יש לי בוסטר להתנעה בחירום .. ( שאולי גם הוא יכול להחזיק את המקרר ) ויש את המנתק המובנה של המקרר ... וכשיגיע .. ננסה ונראה מה הכי טוב לי.
התנעה של 10-15 דקות לפני השינה .
במקרה של מנוע דיזל, אני בכלל לא בטוח שהנעת הרכב ל-10דק מחזירה את מה שלקחה הנעת הרכב.
וטרטור של מנוע בחניון לילה זה חטא שבין אדם למקום/לעצמו/לזולתו וכנראה גם למצבר..
Slowly..
במקרה של מנוע דיזל, אני בכלל לא בטוח שהנעת הרכב ל-10דק מחזירה את מה שלקחה הנעת הרכב.
Slowly..
גם אני חושב ככה ...
וטרטור של מנוע בחניון לילה זה חטא שבין אדם למקום/לעצמו/לזולתו וכנראה גם למצבר..
Slowly..
חטא שאין לו כפרה ... ( מעבר לעובדה שאנחנו מעדיפים לחנות לבד )
1.1111111111
אני בכל מקרה מתרחץ, ומשתדל לא לעשות את זה באמצע המחנה :-)
אז לפני השינה, אני מניע, נוסע הצידה, מתרחץ וחוזר, בהנחה שאני עושה את זה בניחותא, (מכין לעצמי משטח על מה לעמוד, מחבר את המקלחת וכו') הנה לכם 15 דקות, שהמנוע עובד, ורוב הזמן לא במחנה.
נכון גיא, שאתה לבד, ולא זז לצרכי מקלחת, זה לא אותו הדבר.
לגבי ההערה שלכם על 10 דקות והחזרה של "עלות" ההתנעה.
בבקשה קצת מספרים :-)
1- בואו נניח זרם התנעה 1000A ובואו נניח סטרטר של 4 שניות (ותסכימו איתי שהייתי LARGE), כמה AH צרכתי מהמצבר???
2- אלטרנטור של ~100AH , כמה נותן בסרק? כמה AH יתווספו מ 15 דקות עבודה?
מספרים מדודים:
הסטרטר בויטארה: 100 אמפר
הסטרטר בצ'רוקי: 160 אמפר
אלו לא נתוני שבריר השנייה הראשון, אלא אחרי התחלת הסיבוב.
הזרם הראשוני הרגעי (ע"פ סירטונים, לא מדידה שלי) 700 אמפר לסטרטר של משפחתית (שקול לויטארה).
לצורך חישוב מקורב אשתמש בנתוני הויטארה:
נניח לרגע שהזרם הרגעי הוא לחצי שנייה (והוא לא), ונניח שלקח עוד 4 שניות להתניע (רוצו מהר לבדוק למה כל כך הרבה ...)
זה שקול ל- 8 שניות במאה אמפר.
הויטארה טוענת (מדוד) כ- 50 אמפר כשהמצבר במצב מרוקן יחסית
כלומר, 16 שניות של טעינה מוקרבות כדי להחזיר את מה שהסטרטר צרך.
בפועל הויטארה מתניעה תוך חצי השנייה הראשונה, כלומר נדרשות 8 שניות להחזיר את הצריכה ...
לא מדדתי את נתון זרם הטעינה בצ'רוקי אז אין לי איך לבצע עליו חישוב מקביל אבל בכל מקרה המספרים לא יהיו שונים בהרבה כי כאשר הסטרטר גדול וצורך יותר, האלטרנטור גדול פחות-או-יותר בהתאמה ...
++++
אז רבע שעה, מכסה את ההתנעה??? :-)
רבע דקה ...
(אלא אם כן הטנדר שלכם הוא כמו של השכן שלי, שלוקח לו רבע שעה רק להתניע ...)
אתה חושב שזרם הנעת פרייבט שווה לדרישת מנוע דיזל?
לא ממש.
אלטרנטור של מנוע דיזל לא בהכרח נדרש לתת הספק כמו של ממנו בנזין שחייב לתמוך בהצתה.
אלטרנטור של היילקס לדוג זה כמה עשרות אמפר, לא קרוב ל-100,ולא אופתע לגלות שככה זה עם דיזלים אחרים.
לא סתם חש אחריות שונה למצבר זהה אם הוא בדיזל או ברכב בנזין.
Slowly..
דורון,
לדעתי אתה מבלבל בין האתגר, הרגעי של זרם גבוהה מאוד ( נניח אפילו מתקרב ל 800-900אמפר), מה שלא עושה טוב למצבר .
לבין השאלה שאתה וגיא העלתם, כמה זמן לוקח לאלטרנטור להחזיר את האנרגיה הזו .
ניסיתי לחדד לכם, שאם הרכב במצב תקין, ויש פיק רגעי, ואחריו כמה מאות אמפר למשך שתי שניות, אז זה באמת לא סיפור גדול.
יתרה מזאת, תחשוב על מי שכל הפרופיל שימוש שלו זה סידורים בעיר , או רכבים מודרנים שמכבים מנוע בכל עצירה.
דורון,
לדעתי אתה מבלבל בין האתגר, הרגעי של זרם גבוהה מאוד ( נניח אפילו מתקרב ל 800-900אמפר), מה שלא עושה טוב למצבר .
לבין השאלה שאתה וגיא העלתם, כמה זמן לוקח לאלטרנטור להחזיר את האנרגיה הזו .
ניסיתי לחדד לכם, שאם הרכב במצב תקין, ויש פיק רגעי, ואחריו כמה מאות אמפר למשך שתי שניות, אז זה באמת לא סיפור גדול.
יתרה מזאת, תחשוב על מי שכל הפרופיל שימוש שלו זה סידורים בעיר , או רכבים מודרנים שמכבים מנוע בכל עצירה.
זיו .. על פי התאוריה שלך, אני לא הנעתי את הדאסטר מעולם בשטח על מנת לטעון את המצבר. כי היא מניעה סבבה גם אחרי חודש של חו"ל .. למשל ..
מצד שני, עד עכשיו הצרכנים במחנה היו כלום וחצי .. אין לי את הידע להגיד מה קורה עם מקרר ... אבל בנסיון הראשון אני אקח את הבוסטר איתי :)
הרבה התנעות בלי לתת זמן למצבר להטען ... כמו למשל לתת לאשה לנהוג בשטח שאז המנוע נכבה כל דקה .. עברנו בשלום. אבל זה היה עם הרבה נסיעה רצופה לפני ואחרי ההמון התנעות רצופות.
הכל אמפירי..
אז שני מצברי ליתיום של 20ah כ"א במקביל, יחזיקו מקרר לילה שלם?
להבנתי סוללות li ion מוגבלות בזרם שמותר למשוך מהן וגם מוגבלות בזרם שמותר לטעון אותן, משהו כמו 2 אמפר.
אז בפריקה מילא, נחבר 2 במקביל. אבל בטעינה? נראה שנדרשת שעת נסיעה על כל שעת פריקה.
מישהו מכיר את הנושא ויכול לשפוך אור?
תודה
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אז שני מצברי ליתיום של 20ah כ"א במקביל, יחזיקו מקרר לילה שלם?
להבנתי סוללות li ion מוגבלות בזרם שמותר למשוך מהן וגם מוגבלות בזרם שמותר לטעון אותן, משהו כמו 2 אמפר.
אז בפריקה מילא, נחבר 2 במקביל. אבל בטעינה? נראה שנדרשת שעת נסיעה על כל שעת פריקה.
מישהו מכיר את הנושא ויכול לשפוך אור?
תודה
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
ראית את
הדיון בקישור שצרפתי?
מארז אנרגיה כזה שנמכר כסוללת גיבוי להנעת רכבים מחזיק מקרר 45ל לילה שלם בטמפ נגבי-לילי ממוצע.
מה שכן, זה עובד רק משקע ההנעה, לא מיצירות 12v רגילות.
אבל מה בלילה הבא?
נסיון הטענה ברכב בנסיעה לא הניב תוצאות טובות והסוללה התחממה.
לא בא לי טוב..
המסקנה שלי אחרי המשחקים האלו הייתה שזה לא תחליף ראוי באמת למצבר צרכנים.
Slowly..
תודה. אני שואל על המצברים/סוללות עצמם, לא מארז אנרגיה.
נגיד משהו כזה: https://www.ebay.com/itm/DC-12V-Super-Powerful-Rechargeable-20000mAh-Li-ion-Battery-Pack-EU-Plug/323460255078?hash=item4b4fbbcd66:g:6f0AA OSw9~5ZSzvr
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מה ההבדל?..
אריזה אחרת.
Slowly..
הטעינה מותרת לזרם המקסימלי כפול 2 כלומר סוללה של 5 אנפר שעה אפשר לטעון ב 10 אבל זה לא הכי מומלץ. המומלץ הוא האמפרג׳ הרשום.
דורון טענתי מאות פעמים סוללות ברכב. לא התחממו ולא כלום. אתה כן נדרש למטען יעודי. מהסוג שקושים בחנויות טיסינים. מטען עם בלאנסר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה כן נדרש למטען יעודי. מהסוג שקושים בחנויות טיסינים. מטען עם בלאנסר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
טענתי עם המטען שהגיע עם הסוללה.
Slowly..
משהו כזה.
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-accucel-6-80w-10a-balancer-charger-lihv-capable.html
Sent from my iPhone using Tapatalk
הטעינה מותרת לזרם המקסימלי כפול 2 כלומר סוללה של 5 אנפר שעה אפשר לטעון ב 10 אבל זה לא הכי מומלץ. המומלץ הוא האמפרג׳ הרשום.
דורון טענתי מאות פעמים סוללות ברכב. לא התחממו ולא כלום. אתה כן נדרש למטען יעודי. מהסוג שקושים בחנויות טיסינים. מטען עם בלאנסר.
Sent from my iPhone using Tapatalkאז סוללה של 20ah מותר לטעון ב 20 אמפר? המטען שמגיע איתה טוען ב 2 אמפר....
וכמה זרם מותר לצרוך לאורך זמן?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
תלוי בערך ׳סי׳ שלה ...
אין כלל אצבע פה. ובכל מקרה. זה מקצר את חייה.
יש לי סוללות שהחזיקו חודשיים אחרי פריקה/ טעינה נימרצת וסוללות שהחזיקו 3 שנים בשימוש כמעט יום יומי אבל מתון.
אני ממליץ לטעון בc1 כלומר כמה שכתוב על הסוללה.
סוללה של 5 אמפר 3 תאים , טוענים ב 5 אמפר 11.3 וולט.
https://www.google.com/search?q=c+rate+charging&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en-il&client=safari
Sent from my iPhone using Tapatalk
רגע... על איזה טכנולוגיה אתה מדבר?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
ליפו
Sent from my iPhone using Tapatalk
סליחה על התגובה באיחור. הרבה טיסות. לזכרוני (בדקתי מזמן) כבל חשמל בתקן שלו הוא עד 70 מעלות. בדיפנדר אין אולי בעיה. אבל בחיבור למצבר בלא מעט רכבים הוא חייב לעבור יחסית קרוב למנוע.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.