צפייה בגרסה מלאה : מה דעת המומחים לגבי מצמד חד-מסה מול רב-מסה ?
כמו בכותרת.
תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ועל מנת לדייק .. מדובר על:
Single mass Flywheel Vs. Dual mass Flywheel
dual mass נימצא ברכבים "כבדים" או רכבים עם מנוע גדול, בטרופר דיזל 3000 ידני למשל יש dual mass, בנוי מ 2 פלטות מוצמדות עם שיכוך ביניהם, זה נועד בעיקר למנוע ויברציות בהעברת הילוכים.
זה מה שאני מכיר.
איציק - 4X6ZH
03-10-18, 12:45
זה מחובר לכרטיס אשראי שלך
וממתין לך בסיבוב
איציק
זה מחובר לכרטיס אשראי שלך
וממתין לך בסיבוב
איציק
את זה כבר גיליתי .. ובגלל זה השאלה .. כי יש קיט כזה ויש כזה .. והמחיר מפולפל ...
אם אפשר להסתפק ברגיל .. אני אשמח.
גם אצל השכנים המצמד לא זול.
למשל:
http://www.racingnick.ro/en/products/sport-clutch-kit-sachs-duster-1-5dci
שים לב שזה לא כולל מייסבים.
והאמת לא הבנתי למה צריך קלאץ׳ "ספורט" לרכב שטח, במקום זה חפש קלאץ׳ hd אם קיים כזה, לדעתי.
לא קונה .. בנתיים אני גם לא צריך .. אבל אם אני יכול לקנות במחיר שפוי במקום אחר. ככה אעשה.
יש כפי הנראה איזה חוסר התאמה בין החוזק של הקפיצים הרוחביים בפלטת חיכוך למומנטים של ההילוך הראשון. וקראסו "מטפלים" בזה על ידי החלפה למערכת רבת מסה .. יקרה לגמרי ואולי מיותרת.
אני מנסה לעשות שיעורי בית .. זה הכל כרגע.
איציק - 4X6ZH
03-10-18, 16:40
למי שמנסה לתקן את מצמד הנחשים הזה
טוב יעשה עם יחליף את כל המיכלול ולא יעשה קיצורי דרך
איציק
השאלה היא האם המכלול הזה קומפלט עדיף או לא על מצמד רגיל
Sent from my iPhone using Tapatalk
תבדיל בין מכלול קלאץ' לבין גלגל תנופה, אלה חלקים נפרדים, לא בכל החלפת קלאץ׳ מחליפים גלגל תנופה.
תבדיל בין מכלול קלאץ' לבין גלגל תנופה, אלה חלקים נפרדים, לא בכל החלפת קלאץ׳ מחליפים גלגל תנופה.
ביקום של קראסו מחליפים כל מה שאפשר כל עוד הלקוח לא הבין את הטריק.
אבל זאת לא השאלה.
תקרא שוב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מקריאה בפורומים בריטיים, נראה שזה לא נושא שנידון לעומק בכל הנוגע לדאסטר.
מה שעולה שם זה שהדאסטר מגיע עם DMF-Dual Mass Flywheel.
לפי המתואר, מדובר ברכיב שאורך חייו הוא כחיי הקלאטצ' או כפול, אך בכל מקרה לא כמו ה-SMF-Single Mass Flywheel, שאורך חייו כחיי המנוע.
עולה שם טענה, שאחד הגורמים הראשיים לבלאי ב-DMF הוא שמתחילים נסיעה, או שנוסעים בסל"ד מינימאלי ואז, במיוחד במנוע דיזל, הקפיצים שלו משככים הרבה מאוד רעידות - מה שמביא אותם להמלצה של תחילת נסיעה בראשון עם קצת יותר גז.
טענה נוספת שעלתה שם, היא שברכבים שתוכננו עם DMF, הגיר מתוכנן לספוג פחות רעידות ולכן חלש יותר. המשמעות היא שבמידה ומחליפים ל-SMF, הגיר ושאר מכלולי רכבת ההינע יסבלו מבלאי מואץ.
קיימים לדאסטר בחו"ל קיטים של קלאטצ' פלוס גלגל תנופה (SMF) המחליפים את ה-DMF הקיים. קיטים אלה זולים משמעותית מאלו הכוללים DMF
לא ראיתי שם שום גיבוי בעובדות או נסיון נהגים לשתי הטענות הנ"ל.
לי נראה שהטענה השניה לא כ"כ סבירה ביחס לדאסטר.
לעניין הקיט שקרסו מציעים לדאסטר לצורך החלפת קלאטצ' - אם זה אכן 6,000 ש"ח (רכיבים ללא מע"מ), הרי שזה יקר משמעותית מהקיטים היקרים באירופה, שנמכרים סביב 800 יורו (וכוללים כמובן DMF)
אני מניח שבקרסו הקיט כולל את ה-DMF.
מצורף סרטון השוואה (שממליץ על מעבר לSMF ברבים המבלים בשטח)
https://www.youtube.com/watch?v=UJC9PC6NpZM
יואב, אני מכיר טרופרים שריתכו את הגלגל תנופה, ועוד כאלה עם כל מיני קומבינות, שורה תחתונה נזק לא ניגרם לגיר או למכלולים אחרים אבל זה כן גרם לויברציות שונות, אני מניח בגלל שזה נעשה בחאפריות, אבל אם עוסקים במקרה כמו של דאסטר וקיימים שני קיטים ללא ספק הייתי הולך על הקיט על smf , לא מאמין שבמנוע קזה קטן צריך dmf כדי לשכך ויברציות, במיוחד ברכב מוגבה, עם צמיגים ושנוסע בשטח.
אולי לאנשי דאסטר שנוסעים בכביש הויברציות זה כן ישנה להם אז להם כן כדאי גלגל תנופה כפול.
אני אוסיף עוד משהו להתלבטות... , תאורטית אם המסה של הגלגל הכפול גדולה משמעותית מהסינגל , יהיה לרכב יותר מומנט בזחילה על סרק בשטח.-דבר שהוא קריטי בדאסטר, בייחוד עם נעילה אחורית.
צריך לברר כמה שוקל הסינגל לעומת הדאבל.
...אם עוסקים במקרה כמו של דאסטר וקיימים שני קיטים ללא ספק הייתי הולך על הקיט על smf , לא מאמין שבמנוע קזה קטן צריך dmf כדי לשכך ויברציות, במיוחד ברכב מוגבה, עם צמיגים ושנוסע בשטח.
לגמרי מסכים אתך
הבעיה היחידה היא שאין לי מושג אם יש יבואן כלשהו שיטרח להביא קיט כזה לארץ...
אני אוסיף עוד משהו להתלבטות... , תאורטית אם המסה של הגלגל הכפול גדולה משמעותית מהסינגל , יהיה לרכב יותר מומנט בזחילה על סרק בשטח.-דבר שהוא קריטי בדאסטר, בייחוד עם נעילה אחורית.
צריך לברר כמה שוקל הסינגל לעומת הדאבל.
אין לי מושג אם יש הפרשי משקלים ביניהם ולא הצלחתי לחלץ את המידע הזה מאתרי המכירה האירופאים.
ממה שקראתי, נראה שכיוון שמדובר בערכת המרה (Conversion kit), המשקלים של ה-SMF אמורים להיות דומים לאלו של ה-DMF שאותו הם מחליפים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.