התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תקלה חוזרת: נזילת שמן בקצה סרן דנה 44 אחורי



נדב42
07-10-18, 10:57
הי

בסרן האחורי אצלי בצ'רוקי ראיתי אתמול סימנים של נזילת שמן בקצה הסרן.
כבר פעמיים החלפתי מחז"ש + מיסב, בפעם האחרונה לפני חודש, לא יותר מ- 1000 ק"מ.
התקלה לא חדשה וקרתה גם לבעלים הקודם אבל עכשיו זה מתחיל להיות תכוף יותר.

בהחלפה האחרונה המכונאי זיהה שחיקה בחריץ בקצה הסרן ואמר שיש סיכוי סביר שהתקלה תחזור בקרוב.
הסרן הוא דנה 44 במקור של סופה.

האם מישהו מכיר בעל מקצוע שיודע לתקן את התקלה הזו בצורה טובה ובמחיר שפוי ?
(לא בא לי ולא בתקציב שלי להחליף עכשיו סרן בגלל השטות הזו...)

גיתאי נוה
07-10-18, 11:05
אצלי אותה בעיה
נסה לאתר את מקור הבעיה בסרן שלך. אצלי למשל, הקאפות נכנסות בלחץ יד בלבד ולכן מסתובבות בתוך השרוול.
הפתרון המלא: לגשת לחרט שיש לו מכונה בגודל מתאים ולהכניס פנימה סליב.
הפתרון הזמני: תן 3 דפיקות קרנר (להלן "מדגש") בהיקף השרוול, היכן שיושבת הקאפה, ואז הכנס את הקאפה בלחץ (אמורה) יחד עם הוספת לוקטייט מיוחד למיסבים.

אם מצאת בעל מקצוע רלבנטי לעניין החריטה - עדכן גם אותי

תודה
גיתאי

שגיא S
07-10-18, 13:04
יכול להיות שפעם ניסו להוריד אצלך מיסב עם דיסק וחתכו קצת מהציריה ועכשיו בורח משם שמן?

salmon
07-10-18, 14:00
אצלי אותה בעיה
נסה לאתר את מקור הבעיה בסרן שלך. אצלי למשל, הקאפות נכנסות בלחץ יד בלבד ולכן מסתובבות בתוך השרוול.
הפתרון המלא: לגשת לחרט שיש לו מכונה בגודל מתאים ולהכניס פנימה סליב.
הפתרון הזמני: תן 3 דפיקות קרנר (להלן "מדגש") בהיקף השרוול, היכן שיושבת הקאפה, ואז הכנס את הקאפה בלחץ (אמורה) יחד עם הוספת לוקטייט מיוחד למיסבים.

אם מצאת בעל מקצוע רלבנטי לעניין החריטה - עדכן גם אותי

תודה
גיתאי

סובל מבעיה דומה סרן דנה 44 על CJ נזילת שמן אין , המחזיר יושב טוב . מה שיש זה חופש למעלה למטה ימינה שמאלה שחיקה של בית הסרן והקאפה לא יושבת טוב .

הפתרון המלא חריטה מגיע כבר למחיר של החלפת סרן ריק . הבעיה שקשה להשיג .


הפתרון הזמני מישהו שתיקן עם זה , ומחזיק שנתיים אבל בגיפ שלא עובד קשה ניסעת כביש בלבד
121358,

למעשה דבק יש גם ללוקטייט.



הפתרון הנוסף הוא החומר הזה xado

http://www.xado.co.il/62758/%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%96%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%9D-Repairing-grease

הבעיה שלא מאמין בכשפים ככה זה נראה למרות שהיבואן נשמע מהימן ונותן הסבר טוב .אבל מוכן לנסות ...
למעשה בפשט זה אמור לגדל שכבה נוספת לאחר כ 500-1000 ק"מ ,
יש למישהו ניסיום עם החומר הזה כגריז לא השמנים ?

נדב42
07-10-18, 14:25
אצלי הג׳יפ עובד, משמש רק לטיולים, בכל מיני סוגי שטח ורמות קושי ...

ytk
07-10-18, 16:44
כאן יש סליבים ומשלוח לארץ אם זה עוזר:

https://simplybearings.co.uk/shop/Engineering-Parts-Shaft-Repair-Sleeves-Metric-Shaft-Repair-Sleeves/c4713_4847_4849/index.html

salmon
07-10-18, 17:10
זה לא פותר מחריטה להתאמה

Sent from my Redmi 4A using Tapatalk

נדב42
12-10-18, 10:37
הנזילה זוהתה בין המחזיר לסרן, נאטם מחדש עם סיליקון ג׳נרי, אם לא יחזיק אפנה לחומרים הייעודיים.
ואם גם זה לא, נחזור לכאן שוב לפתרון ברזלי ...

ד ו ר ו ן
12-10-18, 10:45
הנזילה זוהתה בין המחזיר לסרן, נאטם מחדש עם סיליקון ג׳נרי, אם לא יחזיק אפנה לחומרים הייעודיים.
ואם גם זה לא, נחזור לכאן שוב לפתרון ברזלי ...
פתרון פלסטר ששמעתי עליו הוא קיצור הקפיץ בתוך המחזש, הקפיץ שקובע את מידת הצמדת שפתי האטימה למשטח.



Slowly..

נדב42
12-10-18, 10:52
את זה עושים כשהנזילה היא בין המחז"ש לצירייה. כאן הנזילה בין המחז"ש לצינור של הסרן...

ד ו ר ו ן
12-10-18, 10:57
זו צירייה ״חצי צפה, לא?
אז המחזש לא תפוס על הצירייה עצמה?

המגרעת שגורמת לנזילות נוצרת לרוב במשטח השפשוף של שפתי המחזש עם הצירייה.

כמו שכתבו כבר, או בגלל מגרעת בצירייה עקב החלפת מיסב גלגל אלימה שחרצה את הצירייה, גם אם זה חריץ שבקושי נראה לעין.


Slowly..

נדב42
12-10-18, 11:22
זה כנראה המקרה הנפוץ, אבל לא המקרה הנוכחי ...

six 4 life
12-10-18, 11:57
כמעט בכל סרן אחורי של סופה 44 או 60 יש את הבעיה הזו.
יש פתרון אחד והוא להוציא את הציריה לנקות את האיזור שהמחזיר יושב בסרן, לנקות את המחזיר טוב, לשים סיליקון איכותי סביבו ולהכניס חזרה אל הסרן. לפני הידוק של פלטת 4 הברגים לשים גם עליה פס סיליקון עגול באיזור שמסביב למחזיר. אם עובדים נקי זה פותר את העניין.

נ.ב.
מי שהגיע למצב שהקאפה של המיסב מסתובבת לו חופשי בסרן צריך קודם לפתור את העניין הזה לפני שינסה לפתור את עניין הנזילה.

נדב42
12-10-18, 12:02
נשמע טיפ מצויין. יש המלצה לחומר ספציפי ?

six 4 life
12-10-18, 12:04
סיליקון שחור של ויקטור ריינז, שפורפרת לבן-כחול

ד ו ר ו ן
12-10-18, 12:44
לשים סיליקון איכותי סביבו ולהכניס חזרה אל הסרן. לפני הידוק של פלטת 4 הברגים לשים גם עליה פס סיליקון עגול באיזור שמסביב למחזיר. אם עובדים נקי זה פותר את העניין.



תיקון קטן אך מהותי.
לא סיליקון, אלא RTV מתאים למתכת.

סיליקון הוא חומצי, לא ממש עמיד לשמן גיר, ויאכל את המתכת בנקודות המגע.


Slowly..

six 4 life
12-10-18, 12:59
במכונאות עסקינן לא בדקדוקי לשון

ד ו ר ו ן
12-10-18, 13:10
במכונאות עסקינן לא בדקדוקי לשון
זה לא דקדוק לשון זה תיאור של שימוש בחומר הלא נכון.

אנשים שלא בקיאים בהבדל קוראים וישתמשו בחומר הלא נכון ויגרם נזק.
למילים הכתובות יש משמעות.




Slowly..

six 4 life
12-10-18, 14:33
אין בעיה, RTV, לא סיליקון
בחזרה לנושא.

-->