צפייה בגרסה מלאה : בושינגים מומלצים לזרועות המתלה הקדמי ב- XJ
הי
לפני חצי שנה עד שנה הוחלפו כל הבושינגים בזרועות המתלים של הסרן הקדמי.
ביום שישי האחרון התחלתי לשמוע דפיקות מתכתיות מכיוון המתלה הקדמי ברזל בברזל.
הצצה מתחת לג'יפ מצאה בושינג אחד מכוסח לגמרי.
אני יודע שהשילוב של מהלך ארוך עם זרועות קצרות הוא מתכון לאורך חיים מוגבל של הבושינגים, ואין לי כוונה לשנות את מבנה המתלה, אני אחיה עם זה.
השאלה היא האם יש בושינגים מומלצים שהם עמידים יותר מאחרים או לקנות את הבושינגים של יצרן הזרוע ?
(הזרועות הן ראף קאנטרי או רוביקון אקספרס, לא זוכר מי מהן למעלה ומי למטה ...)
אם קיים לזרועות האלה סט של סופר פרו(הכחולות) הייתי מנסה אותם, לא יודע מה מהלך המתלה והזויות אבל בדרך כלל הם שורדים יותר מהגומי הרגיל.
boaz avrahami
07-10-18, 16:40
מן הסתם הזרועות שלך לא מקוריות.
אתה יודע של מי הן כי לדעתי יש סיכוי שהבושינגים במידה שונה.
סופר פרו בחירה מצויינת.
נדמה לי שיש לי שני סוגים במידה וזה מקורי.
אם דחוף לך אוכל להשאיל עד ששלך יגיע.
בינתיים פתרתי (עוד בשטח) עם פיסה של מגן הבוץ ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181007/43bdae37cf1d2f3de36cd768adbe3ed4.jpg
תתקדם... גומי כבר מזמן מת.
זה מתאים לחיבורים עליונים על הקדמי.
https://genright.com/products/johnny-joint-for-upper-link-on-axle.html
וזה לזרועות התחתונות..
https://www.jeepinoutfitters.com/products/currie-lower-johnny-joint-control-arms-tj-xj-zj
אולי גומי מת ויש חלופות טובות יותר, אבל המוצרים בקישורים האלו יוצרים שטח מגע ופיזור עומסים מצומצם יותר על התושבת. וזה XJ - אין שלדה שאפשר לרתך אליה תושבת מסיבית בקלות...
אז אני מעדיף להחליף בושינגים לעיתים יותר תכופות אבל לשמור על שלמות התושבות.
מישהו זרק לי לקחת בושינגים של "כתום", מי מכיר מי יודע ?
כתום מייבאים של סופר פרו(הכחולות), גם אצלי בדיסקו החלפתי למקורי ואלה כשלו אחרי פחות משנה, מישהו אפילו אמר לי ש"המקורי" של לנדרובר כבר לא מקורי ומיוצר כנראה באיזה חור נידח.
החלפתי לסופר פרו בכל האוטו.
אז זה כתום או כחול ? :)
פרטי התקשרות איתם ?
😂
https://www.katompu.co.il
כדאי ליצור קשר טלפוני, האתר לא תמיד מעודכן.
המתלה הקדמי הזה , בצירוקי ובגרנד, כשמגביהים את הרכב ב 4.5״ ויותר, סובל מאוד בתושבות שלו, גם מהלמים ישירים וגם בהצלבות חריפות של המתלה.- בצד אחד של הזרוע יש דרגת חופש כדורית ובצד השני דרגת החופש המוגבלת ,היא גומי. - ככל שהגומי יהיה רך יותר, כך התושבת, הבודי והיושבים בו יסבלו פחות.
להחליף לג׳וני ג׳וינט זה טוב להצלבות ובכך מוריד עומס פיתול על התושבת, מצד שני הלמים שמגיעים ישירות מהסרן בשל תנאי הדרך יורגשו יופי יופי מהתושבת לבודי.
סופר פרו קשיח ועמיד יותר מהמקורי של רוביקון אקספרס,הייתי מחליף אליו אילולא הרכב הנדון לא היה מוגבהה כלכך.
במקרה של נדב ( אם אני זוכר טוב מתמונות שפורסמו פה באתר) הייתי נשאר עם הרוביקון היותר רך, ומחליף לעיתים תכופות יותר.
מהניסיון בזרועות מתלה של סמוראי,
הגומי מתאים יותר למהלך מתלה גדול.
הפוליאוריטן פחות (אלא אם כן זה מוצר למהלך מץלה מוגבר עם חללים בתוכו, יש גם כאלו מוצרים... לא יודע אם ספציפית לצ'ירוקי).
לפוליאוריטן לדעתי יש שימושים בהם הוא בהחלט מועיל, תושבות בודי, מנוע גיר, מתלה נפרד... פחות לזרועות ברכב שנדרשות לגמישות.
נ.ב בסמוראי השימוש בחיבור לסרן גורם לעיתים תכופות לקריעה של התושבת ברזל מהסרן.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הפוליאוריטן לא כזה קשיח, יש לו גם סוג של גמישות.
נדב, יש לי סט ספייר של בוקסות לרדיוס לדיסקו, אם תירצה להסתכל עליהם ולבדוק את הגמישות לפני שאתה מתקין מוזמן בכייף.
נסה לשים תותבי גומי של רוביקון אקספרס.(למרות שהזרועות אצלך לא נראות שלהם, תבדוק אם מתאים..)
הם אמידים ורכים.
וצריך לחיות עם העניין. המתלה הקדמי סובל קשה עם הגבהות כאלה. הפתרון הטוב ביותר הוא Long Arms
מתוך מה שנכתב עד כאן, כנראה שאשאר עם הבושינגים המקוריים של הזרוע, אשמור לעצמי בושינג רזרבי וגם אחזיק בג׳יפ זוג "הלבשות" מ"גומי" כלשהו שאוכל לדחוף לשם בלי לפרק זרוע אם זה שוב תופס אותי בשטח, כמו שעשיתי בעדשה רק עם חומר מתאים יותר ...
לאחר שיחה עם היבואן של הזרועות, מתברר שזה לחלוטין פאק שלי.
אמרו לי לחזור לחיזוק אחרי טיול או שניים, ושכחתי מזה לגמרי.
מחר יוחלפו הבושינגים (למקוריים של הזרוע - ראף קאנטרי) בשתי הזרועות, ובתקווה שהפעם לא אשכח לחזק בזמן ...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.