צפייה בגרסה מלאה : הערכת עלויות פרויקט שיפוץ ושידרוג CJ
אהלן לכולם
שעת השין מתקרבת. התשתית קיימת ונותר לגבש תוכנית עבודה ולפעול.
לקראת תחילת ביצוע אני משתדל לבנות הערכה תקציבית (כללית) של מה אני ניצב מולו.
הנחות היסוד:
מכאנית הרכב תקין, מנוע, גיר מכלולי הינע.
מקום, ציוד וכלי עבודה קיימים או יירכשו לכשיידרשו, בכל אופן לא נכנסים להערכה תקציבית זו.
כל העבודה בביצוע עצמי.
מה אני מתמחר? חומרי גלם ומוצרי מדף.
מה אני רוצה ממכם? תובנות מניסיון, מה כדאי\צריך עוד להכניס? עליות של סעיפים חסרים ועליות ריאליות של סעיפים שהערכתי לגביהם (עלות ריאלית של מוצר ביד בארץ). טיפים ומילות עידוד לרוב ייתקבלו בברכה.
אני מפרט כאן רשימה ראשונית שגיבשתי לפי סעיף הוצאה, עלות (הערכה) וסדר עדיפות כאשר:
1-סעיף מהותי לשיפוץ קורה בוודאות.
2- קורה אבל יכול לחכות לשלב ב'.
3- NICE TO HAVE.
תרגישו חופשי למלא מה שחסר או אם יש השגות לסדרי העדיפות.
מבטיח לעדכן ולתעד את התהליך כמיטב יכולתי.
הערות לסעיף שיפוץ הבודי: אני עובד על בודי חלופי שנרכש כבר מזמן, התוכנית זה החלפה מלאה ובנייה מחדש של הדפנות. הרצפה במצב טוב, קיר האש דורש נגיעות ואהבה. דלתות, כנפים, מכסה מנוע וגריל במצב טוב מאוד (למראית עין) התוכנית לגביהם זה הורדה של צבע-פחחות וצביעה מחדש. יש עוד סט דלתות שיהפכו לדלתות חצי. חלון קדמי ישראלי ויישאר כזה, יש עוד חלון ספייר, נראה איך אפשר להוציא את המיטב משניהם.
לגבי תאורה, הכוונה זה לשדרג את זוג פנסי החזית המקוריים, לא יודע האם קיים קיט חלופי לתאורה מודרנית ל CJ?
סעיף
עלות [₪]
עדיפות
הערות
שיפוץ בודי: בניה מחדש של דפנות, שיפוץ אזור קיר אש ורצפה, הכנה לצבע וטיפולי גמר, צבע
5000
1
צמת חשמל PAIN LESS
3000
1
תגיע במזוודה של חבר
צמיגים
2000
1
תושבות בודי\מנוע
?
1
ריפוד מושבים
?
1
בידוד טרמי\אקוסטי לתא נהג
?
1
חגורות בטיחות חדשות
?
1
קשתות \כלוב בטיחות
?
1
מתמחר חומר גלם מכופף
צנרת-דלק\מים
?
1
משאבת מים משופרת
500
2
רדיאטור
1500
2
ברזנט ייצור בהזמנה אישית
5000
2
אצל האחד והיחיד
אלטרנטור משופר
?
2
קיט מזגן\חימום
6000
3
סטרטר משופר
500
3
מיכל דלק
?
3
מיכל דלק נוסף אחורי
?
3
בנייה עצמית
תאורה חלופית?
?
3
מקווה לפתח פה דיון מעניין ופורה שייתרום לכל משפצי הCJ המתוכננים.
נעם
אתה רוצה להחליף קרבורטור או להסב להזרקה אם אתה על המקורי.
מערכת הצתה - המינימום הוא שדרוג ל GM HEI, זה קל, זול ונותן המון. יותר התעסקות בחשמל ועדיף מהרבה בחינות הוא שדרוג ל TFI.
מה מידת הגלגל? מעל 31 אולי תרצה לשדרג בלמים, מערכת היגוי, צלבים, אולי יחסי העברה.
גיר 5 הילוכים - נייס טו הב.
ראש מנוע וסעפת פליטה של סופה - טוב למצב הרוח בשיער.
תאי אכסון, מושבים טובים - חובה לדעתי.
מתקן נורמלי לגלגל ספייר.
פגושים ומגני סף תואמי הייליפט.
קפיצים ובולמים.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אתה רוצה להחליף קרבורטור או להסב להזרקה אם אתה על המקורי.
מערכת הצתה - המינימום הוא שדרוג ל GM HEI, זה קל, זול ונותן המון. יותר התעסקות בחשמל ועדיף מהרבה בחינות הוא שדרוג ל TFI.
מה מידת הגלגל? מעל 31 אולי תרצה לשדרג בלמים, מערכת היגוי, צלבים, אולי יחסי העברה.
גיר 5 הילוכים - נייס טו הב.
ראש מנוע וסעפת פליטה של סופה - טוב למצב הרוח בשיער.
תאי אכסון, מושבים טובים - חובה לדעתי.
מתקן נורמלי לגלגל ספייר.
פגושים ומגני סף תואמי הייליפט.
קפיצים ובולמים.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מנוע, מערכת הצתה, דלק - הכל טוב, לא נכנס לסקופ הפרויקט.
מכלולים מכאניים -הגה צלבים, הנעה, דבש!
פגושים ומתקן לספייר יש, יעברו קוסמטיקה וצבע. אולי מתקן לספייר יקבל ריענון קונפיגורציה.
צמיגים 31. האמת ששידרוג מערכת בלימה זה רעיון לא רע. מה זה כולל? משאבה ראשית ובוסטר?
נעול מאחורה ומוגבה עם קיט קפיצים ובולמים - תותים!
אם הכל דבש ותותים אז אחלה.
את מערכת הבלימה אפשר לשפר בכמה אופנים:
1. שינוי מיקום חיבור מוט הדוושה לבוסטר. משפר את הבלימה באופן מפחיד על חשבון מהלך ארוך יותר.
2. בוסטר וואקום של ואנדורה ישנה.
3. בוסטר הדראולי של ונדורה פחות ישנה.
חפש פה בפורום על כל אחד מהפתרונות, הכל כבר תועד בעבר מכל הכיוונים.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
איזה כיף.
קצת הערות..
אלטרנטור 100 a קניתי עכשיו מאמזון ב450 שח עד הבית.
סטרטר יש משופר cj עולה 750 שח עד הבית. ויש לעבור לסטרטר סופה. דורש גלגל תנופה סופה. גלגל תנופה 400 בערך זר חדש 200 סטרטר 400 שח סיני בארץ או 600 בערך מארהב.
אם הבודי יורד הייתי מכניס לתוכנית גם קלאץ מיסב לחץ ומיסב מירכוז. תושבות בודי וצנרת ודוד אגזוז חדשים כולל מפרק גמיש.
על הדרך שווה לבדוק את מצב מיכל הדלק.
קח בחשבון שכשתוריד את הבודי תגלה כל מני הפתעות.. אצלי כבר פעמיים זה נגמר בהפשטה מוחלטת של השילדה וצנרת דלק ובלמים קשיחה חדשה.
בהצלחה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
איזה כיף.
קצת הערות..
אלטרנטור 100 a קניתי עכשיו מאמזון ב450 שח עד הבית.
סטרטר יש משופר cj עולה 750 שח עד הבית. ויש לעבור לסטרטר סופה. דורש גלגל תנופה סופה. גלגל תנופה 400 בערך זר חדש 200 סטרטר 400 שח סיני בארץ או 600 בערך מארהב.
אם הבודי יורד הייתי מכניס לתוכנית גם קלאץ מיסב לחץ ומיסב מירכוז. תושבות בודי וצנרת ודוד אגזוז חדשים כולל מפרק גמיש.
על הדרך שווה לבדוק את מצב מיכל הדלק.
קח בחשבון שכשתוריד את הבודי תגלה כל מני הפתעות.. אצלי כבר פעמיים זה נגמר בהפשטה מוחלטת של השילדה וצנרת דלק ובלמים קשיחה חדשה.
בהצלחה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
תודה, אתה המאסטר מבחינתי כרגע :cool:. מה אתה אומר על עלות שיפוץ הבודי (5000 ש"ח)? ריאלי?
סטרטר - בזמנו יהודה העלה קישור לסטרטר משופר שמתאים ל CJ לזה אתה מתכוון?, הוא היה מרוצה, כרגע אני לא מוצא את השירשור בנושא.
הבעלים הקודמים של הרכב השקיעו, כך שמפרק גמיש לצנרת אגזוז יש ודוד הוא החליף אני חושב.
תושבות בודי ומנוע, בפנים. מה העלות של זה?
מיכל הדלק אני רוצה להחליף, לא דחוף. מה העלות של מיכל חדש בארץ? הכל עניין של סדרי עדיפות ומחיר.
לאיזה הפתעות סביר לצפות בהורדות הבודי?
****אני שם לב שהרשימה מפוקששת שמסתכלים מטפאטוק. זה ייבוא מאקסל. במחשב יותר ברור.*****
5000 ריאלי מאוד. אין סיבה שיעלה יותר.
תושבות בודי- סט פוליארוטן 600 שח עד הבית.
תושבות מנוע וגיר פוליארוטן 400.
טנק דלק 700 אצל ינוביץ אחרי הנחה.
שכתבתי הפתעות התכוונתי שאחרי הורדת הבודי ושטיפה יסודית של השילדה מתגלים סדקים / ריקבונות.
צנרת הבלמים והדלק הקשיחה נראית רע אחרי 30 שנה.
תבדוק טוב את איזור הקורה האחורית בשלדה. חיבור תיבת ההגה והמוט מיצב ותושבות הקפיצים מגדלי הבולמים הקידמיים אוגרים בוץ ויוצרים ריקבון בינם לבין השלדה.
שווה לעבור על כל השילדה עם מברג מלמטה ולחפש איפה המברג נכנס פנימה. אם הבודי רקוב סביר להניח שגם השילדה סבלה.
שקול שוב את הצמה של פיינלס. היא מעולה אין ספק. לדעתי היא הבחירה הנכונה למי שמשפץ למצב מקורי. אתה כנראה תכניס הרבה שינויים כמו מפלג gm פנסים שונים וכו..
יש צמות גנריות מעולות שעולות שליש ועושות את העבודה מעולה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
six 4 life
21-10-18, 20:05
תוסיף צנרת ברקס לרשימה, או יותר נכון כלים להכין צנרת כזו מצינור וסופיות שתקנה לפי מטר + צינורות גמישים מוכנים בין הצנרת אל הסרן האחורי והקאליפרים הקדמיים
בודי - אם אתה צובע לבד בבית בצבע ממוצע 5 זה ריאלי, אם אתה משקיע בצבע איכותי כמה שכבות או / ואם בעל מקצוע צובע אתה עובר 5 בקלות
מה עם מתלים? בולמים? מערגל/ מחליף סט/ מחליף רק גומיות?
מה עם שלדה? לא מנקה / מחזק/ צובע מחדש?
מה מצב הכנפיים הקדמיות שלך? בטוח שלא תצטרך לרכוש אחרות/ חדשות?
תוסיף צנרת ברקס לרשימה, או יותר נכון כלים להכין צנרת כזו מצינור וסופיות שתקנה לפי מטר + צינורות גמישים מוכנים בין הצנרת אל הסרן האחורי והקאליפרים הקדמיים
בודי - אם אתה צובע לבד בבית בצבע ממוצע 5 זה ריאלי, אם אתה משקיע בצבע איכותי כמה שכבות או / ואם בעל מקצוע צובע אתה עובר 5 בקלות
מה עם מתלים? בולמים? מערגל/ מחליף סט/ מחליף רק גומיות?
מה עם שלדה? לא מנקה / מחזק/ צובע מחדש?
מה מצב הכנפיים הקדמיות שלך? בטוח שלא תצטרך לרכוש אחרות/ חדשות?
על הרכב מותקן סט בולמים קפיצים של bds שהבעלים הקודמים התקין.
שילדה, נראה מה מצבה כשאוריד את הבודי, אני אופטימי.
כנפיים נראים טוב, מקווה שלא אופתע שאפרק אותם
אגב הקיט של bds הגיע עם צנרת גמישה חדשה של ברקסים אל הסרנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אהלן לכולם
שעת השין מתקרבת. התשתית קיימת ונותר לגבש תוכנית עבודה ולפעול.
לקראת תחילת ביצוע אני משתדל לבנות הערכה תקציבית (כללית) של מה אני ניצב מולו.
הנחות היסוד:
מכאנית הרכב תקין, מנוע, גיר מכלולי הינע.
מקום, ציוד וכלי עבודה קיימים או יירכשו לכשיידרשו, בכל אופן לא נכנסים להערכה תקציבית זו.
כל העבודה בביצוע עצמי.
מה אני מתמחר? חומרי גלם ומוצרי מדף.
מה אני רוצה ממכם? תובנות מניסיון, מה כדאי\צריך עוד להכניס? עליות של סעיפים חסרים ועליות ריאליות של סעיפים שהערכתי לגביהם (עלות ריאלית של מוצר ביד בארץ). טיפים ומילות עידוד לרוב ייתקבלו בברכה.
אני מפרט כאן רשימה ראשונית שגיבשתי לפי סעיף הוצאה, עלות (הערכה) וסדר עדיפות כאשר:
1-סעיף מהותי לשיפוץ קורה בוודאות.
2- קורה אבל יכול לחכות לשלב ב'.
3- NICE TO HAVE.
תרגישו חופשי למלא מה שחסר או אם יש השגות לסדרי העדיפות.
מבטיח לעדכן ולתעד את התהליך כמיטב יכולתי.
הערות לסעיף שיפוץ הבודי: אני עובד על בודי חלופי שנרכש כבר מזמן, התוכנית זה החלפה מלאה ובנייה מחדש של הדפנות. הרצפה במצב טוב, קיר האש דורש נגיעות ואהבה. דלתות, כנפים, מכסה מנוע וגריל במצב טוב מאוד (למראית עין) התוכנית לגביהם זה הורדה של צבע-פחחות וצביעה מחדש. יש עוד סט דלתות שיהפכו לדלתות חצי. חלון קדמי ישראלי ויישאר כזה, יש עוד חלון ספייר, נראה איך אפשר להוציא את המיטב משניהם.
לגבי תאורה, הכוונה זה לשדרג את זוג פנסי החזית המקוריים, לא יודע האם קיים קיט חלופי לתאורה מודרנית ל CJ?
סעיף
עלות [₪]
עדיפות
הערות
שיפוץ בודי: בניה מחדש של דפנות, שיפוץ אזור קיר אש ורצפה, הכנה לצבע וטיפולי גמר, צבע
5000
1
צמת חשמל PAIN LESS
3000
1
תגיע במזוודה של חבר
צמיגים
2000
1
תושבות בודי\מנוע
?
1
ריפוד מושבים
?
1
בידוד טרמי\אקוסטי לתא נהג
?
1
חגורות בטיחות חדשות
?
1
קשתות \כלוב בטיחות
?
1
מתמחר חומר גלם מכופף
צנרת-דלק\מים
?
1
משאבת מים משופרת
500
2
רדיאטור
1500
2
ברזנט ייצור בהזמנה אישית
5000
2
אצל האחד והיחיד
אלטרנטור משופר
?
2
קיט מזגן\חימום
6000
3
סטרטר משופר
500
3
מיכל דלק
?
3
מיכל דלק נוסף אחורי
?
3
בנייה עצמית
תאורה חלופית?
?
3
מקווה לפתח פה דיון מעניין ופורה שייתרום לכל משפצי הCJ המתוכננים.
נעם
כל המציל CJ אחד כאילו הציל עולם ומלואו :-)
קודם כל שיהיה לך בהצלחה ,
כאחד שסיים לא מזמן את השיפוץ בפעם השנייה בחייו , בטוח שיהיה לך סיפוק בסיום הפרויקט ,
חלק מהעלויות כבר העלו כאן חברי הפורום ,
לגבי בודי , אם אתה מתכוון להשקיע בחומרים איכותיים , אתה תעבור את ה 5000 (לדוגמא - אתה צריך כ 4 ליטר צבע , צבע איכותי עולה כ 700 ₪ לליטר ) .
צמת חשמל פיינלס - 3000 אם אתה מביא במזוודה , אם להזמין ומשלוח , לי עלתה 5300 עד הבית .
בידוד - פלציב איכותי עולה סביבות ה 1200 לגליל 10 מטר (נמכר רק בגליל 10 מ"ר) .
חגורות - 500 ₪ חדשות בת"א ל5 מושבים .
קשתות - אתה עושה את הכיפופים והעבודה ? במידה וכן אז רק עלות החומר , בונה קלוב 6 נקודות או המקורי ?
תאורה חילופית - אין צורך בחילופית , תשקיע בריליי איכותי ופנסים של HELLA (700 לזוג) יעשו לך את העבודה מצוין .
לגבי פנסים אחוריים - תשקיע בזוג לדים (300 לזוג) .
קח בחשבון וכמו שציינו קודמיי , יהיו לך הפתעות במהלך השיפוץ , תדאג לחמשת אלפים זוזים בצד שלא יהיו בחשבון :-) .
מוזמן להיכנס לשרשור הפרויקט שלי , בטוח שתיעזר בזה בהמשך בדברים שלא עולים בראש כרגע .
בהצלחה ,
ראיד
- - - Updated - - -
לגבי ריפודים ,
תלוי במצב הכיסאות שלך ובריפודים שתבחר ,
ריפדתי שני כיסאות קדמיים של ספארי + 2 אחוריים של סקודה רומסטר + דפנות של הדלתות הדמיים + השמשמיות
עלה לי 3000 ₪ .
מוזמן לראות תמונות בשיפוץ שלי .
לגבי ברזנט , תלוי מי זה האחד והיחיד חחחח
אם אתה עושה משמשונית זה סביב ה 4000 ₪
ואם אתה מכוון לבסטופ , לי זה עלה 10850 ₪ .
כל המציל CJ אחד כאילו הציל עולם ומלואו :-)
קודם כל שיהיה לך בהצלחה ,
כאחד שסיים לא מזמן את השיפוץ בפעם השנייה בחייו , בטוח שיהיה לך סיפוק בסיום הפרויקט ,
חלק מהעלויות כבר העלו כאן חברי הפורום ,
לגבי בודי , אם אתה מתכוון להשקיע בחומרים איכותיים , אתה תעבור את ה 5000 (לדוגמא - אתה צריך כ 4 ליטר צבע , צבע איכותי עולה כ 700 ₪ לליטר ) .
צמת חשמל פיינלס - 3000 אם אתה מביא במזוודה , אם להזמין ומשלוח , לי עלתה 5300 עד הבית .
בידוד - פלציב איכותי עולה סביבות ה 1200 לגליל 10 מטר (נמכר רק בגליל 10 מ"ר) .
חגורות - 500 ₪ חדשות בת"א ל5 מושבים .
קשתות - אתה עושה את הכיפופים והעבודה ? במידה וכן אז רק עלות החומר , בונה קלוב 6 נקודות או המקורי ?
תאורה חילופית - אין צורך בחילופית , תשקיע בריליי איכותי ופנסים של HELLA (700 לזוג) יעשו לך את העבודה מצוין .
לגבי פנסים אחוריים - תשקיע בזוג לדים (300 לזוג) .
קח בחשבון וכמו שציינו קודמיי , יהיו לך הפתעות במהלך השיפוץ , תדאג לחמשת אלפים זוזים בצד שלא יהיו בחשבון :-) .
מוזמן להיכנס לשרשור הפרויקט שלי , בטוח שתיעזר בזה בהמשך בדברים שלא עולים בראש כרגע .
בהצלחה ,
ראיד
- - - Updated - - -
לגבי ריפודים ,
תלוי במצב הכיסאות שלך ובריפודים שתבחר ,
ריפדתי שני כיסאות קדמיים של ספארי + 2 אחוריים של סקודה רומסטר + דפנות של הדלתות הדמיים + השמשמיות
עלה לי 3000 ₪ .
מוזמן לראות תמונות בשיפוץ שלי .
לגבי ברזנט , תלוי מי זה האחד והיחיד חחחח
אם אתה עושה משמשונית זה סביב ה 4000 ₪
ואם אתה מכוון לבסטופ , לי זה עלה 10850 ₪ .
הי ראיד תודה.
ברור שאני מכיר את השיפוץ שלך, נותן לי המון השראה.
קשתות, מתכנן לקנות צינורות מכופפים ולהרכיב ולרתך לבד.
האחד והיחיד מעל דפי הפורם פה הוא סוהיל...
מאוד אהבתי את הסידור שלך של הכיסאות האחוריים המתקפלים שושבים בין בתי הגלגל.
תוכל לפרט קצת לגבי הבידוד ששמת? במה השתמשת איך יישמת ואיך זה מתפקד?
יש ל3m יריעה תרמו אקוסטית מעולה. 500 שח. לא זוכר את המידות אבל מספיק עם עודף למכסה מנוע וקיר האש.
לדעתי ראיד פרסם צמת חשמל גנרית מעולה ב1300. זה לא פיינלס אבל מנסיון עובד מעולה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
יש ל3m יריעה תרמו אקוסטית מעולה. 500 שח. לא זוכר את המידות אבל מספיק עם עודף למכסה מנוע וקיר האש.
לדעתי ראיד פרסם צמת חשמל גנרית מעולה ב1300. זה לא פיינלס אבל מנסיון עובד מעולה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
חייב להגיד לך שבעקבות ההערה שלך על הצמה אתמול ישבתי על הרשת וחקרתי.... שמע המפרט של פיינלס מרשים, מאוד מגרה, מתוך ניסיון עבר של התעסקות בחשמל רכב...נראה לי שווה כל שקל מה גם זה באמת פיתרון כולל הכל עד הפין והקונקטור האחרון ועדיין מאפשר חיבור של צרכנים נוספים ללא קומבינות.
לגבי בידוד, מכסה מנוע אני לא רואה צורך אמיתי לבודד, נראה לי יותר קריטי אזור תא הנהג מעל הגיר והטרנספר כולל קיר האש, יש עדויות מהשטח האם יש שיפור כלשהו ברעש או חום?
האם ריאלי לבודד גם מתחת לבודי וגם בתוך תא הנהג על הרצפה סביב הגיר?
מה שטוב לך..
הצמה של american autowire מגיעה עם כל הסופיות והקונקטורים בצד ואתה מרכיב איך שטוב לך. פיינלס עדיפה כנראה. אבל יקרה הרבה יותר.
אני התקנתי בידוד על קיר האש ומכסה המנוע. הבידוד על מכסה המנוע משמעותי ומקטין את הרעשים מהמנוע בזמן הנסיעה.
חשוב מאוד לבודד את ריצפת הבודי בחלק הקידמי. אצלי יש שטיח עם בידוד על כל הריצפה קדימה וכשתהיה לי הזדמנות אדביק גם בידוד תרמי מלמטה. רכבת הכח וצינור הפליטה מכניסים המון חום לקבינה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
יונימוג אדום
22-10-18, 19:41
אצלי התקנתי צמה ראשית מקורית שירדה מג'יפ נוסע בארה"ב .
הצמה מקורית לחלוטין - הכבלים לא יבשים האיכות של כבלי החשמל - "של פעם" ( אני סובל רבות מכבלי חשמל "איכותיים" מודרניים - הנחושת ממש לא מה שהיה בעבר - לרוב סגסוגת ממוחזרת ) .
יש לי עוד צמה כזאת למכירה ( כולל בית הפיוזים וכל המחברים ) מתאימה למודל - מ- 82 ומעלה - 400 ש"ח .
גם אני עשיתי שיפוץ יסודי לסיקס ( שנת 1990 ) הכולל פירוק לרמת הבורג , החלפת כל הפחים - דפנות וגם "תחת" כולל הרדיוסים ושיחזור קווי התפר ( הרצפה וקיר האש היו במצב חדש ) .
כלוב בטיחות 6 נקודות , חלון קדמי נפתח , חימום , מזגן , ארגזי כלים ומגירה , מיכל מים מובנה ( מתחת לרכב - 60 ליטר ומחומם ) .
את השירשור על השיפוץ שערכתי תוכל למצוא באתר ה"שכו" - CJCLUB בפורום סיפורי ג'יפים - שיפוץ סיקס 1990 ע"י צוות יונימוג .
מוזמן לעיין ולהגיב .
אילן
הי אילן
מעניין... תודה
את ה״שכן״ והפרויקט שלך אני מכיר היטב עבודה מדהימה
Sent from my iPhone using Tapatalk
הי ראיד תודה.
ברור שאני מכיר את השיפוץ שלך, נותן לי המון השראה.
קשתות, מתכנן לקנות צינורות מכופפים ולהרכיב ולרתך לבד.
האחד והיחיד מעל דפי הפורם פה הוא סוהיל...
מאוד אהבתי את הסידור שלך של הכיסאות האחוריים המתקפלים שושבים בין בתי הגלגל.
תוכל לפרט קצת לגבי הבידוד ששמת? במה השתמשת איך יישמת ואיך זה מתפקד?
סוהיל אכן בעל מקצוע מצוין ,
אצלו ריפדתי את הכיסאות , חבל שלא מתעסק עם בסטופ .
לגבי הבידוד , קניתי גליל של פלציב תוצרת vidoflex בארץ , נמכר בסיטונאות (גליל 10 מ"ר) , בעובי 9 מ"מ
הדבקתי עם דבק מגע ,
התפקוד שלו מצוין , מונע בעיקר רעש וחום כ 80% .
אחרי שסיימתי את השיפוץ נחשפתי לחומר חדש לבידוד חום ורעש משתמשים בו בעיקר לבניית קרוואנים והסבת אוטובוסים לקרוואנים ,
החומר מיושם בהתזה (לא הערכה שחלק מגולשי הפורום השתמשו בה) , והבנתי שמדובר בחומר מצוין והמחיר בהתאם .
צמת חשמל פיינלס אכן מעולה ואיכותית , מגיעה עם כל הקונקטורים , מנורות , ערכה לשיפוץ אלטרנטור , מחליף אורות , פיוזים וערכת סופיות חוט ספייר , ממש מש ערכה מעולה וקלה להרכבה , אממה המחיר בהתאם ,
למי שקצר בתקציב ומחפש משהו מעולה ולא פחות איכותי זה הצמה של american autowire , אחד היתרונות
בצמה הזו שאתה חותך חוטים לפי האורך המתאים לך בג'יפ כל הסופיות לא מורכבות כמו בפיינלס .
התקנתי בעבר צמה כזו באחד הסיקסים ועובדת מצוין , אבל מחייבת עבודה הרבה יותר מאשר הפיינלס .
לגבי בידוד מכסה מנוע , רק אחרי הבידוד תבין כמה שזה חיוני ויש בזה צורך אמיתי , פשוט תענוג
מהניסיון שלי הבידוד בקיר אש ומתחת לג'יפ באזור הגיר לא מספיק לאנשים המעוניינים במזגן בהמשך , מחייב בידוד גם מבפנים או שטיח עם שכבה מבודדת .
סוהיל אכן בעל מקצוע מצוין ,
אצלו ריפדתי את הכיסאות , חבל שלא מתעסק עם בסטופ .
לגבי הבידוד , קניתי גליל של פלציב תוצרת vidoflex בארץ , נמכר בסיטונאות (גליל 10 מ"ר) , בעובי 9 מ"מ
הדבקתי עם דבק מגע ,
התפקוד שלו מצוין , מונע בעיקר רעש וחום כ 80% .
אחרי שסיימתי את השיפוץ נחשפתי לחומר חדש לבידוד חום ורעש משתמשים בו בעיקר לבניית קרוואנים והסבת אוטובוסים לקרוואנים ,
החומר מיושם בהתזה (לא הערכה שחלק מגולשי הפורום השתמשו בה) , והבנתי שמדובר בחומר מצוין והמחיר בהתאם .
התאהבתי בכסאות האחוריים שלך, גם יפיפה גם מתאים בול גם פרקטי. יש לך כיוון למישהו שמוכר כאלו (סקודה רומסטר?)?
- - - Updated - - -
אצלי התקנתי צמה ראשית מקורית שירדה מג'יפ נוסע בארה"ב .
הצמה מקורית לחלוטין - הכבלים לא יבשים האיכות של כבלי החשמל - "של פעם" ( אני סובל רבות מכבלי חשמל "איכותיים" מודרניים - הנחושת ממש לא מה שהיה בעבר - לרוב סגסוגת ממוחזרת ) .
יש לי עוד צמה כזאת למכירה ( כולל בית הפיוזים וכל המחברים ) מתאימה למודל - מ- 82 ומעלה - 400 ש"ח .
גם אני עשיתי שיפוץ יסודי לסיקס ( שנת 1990 ) הכולל פירוק לרמת הבורג , החלפת כל הפחים - דפנות וגם "תחת" כולל הרדיוסים ושיחזור קווי התפר ( הרצפה וקיר האש היו במצב חדש ) .
כלוב בטיחות 6 נקודות , חלון קדמי נפתח , חימום , מזגן , ארגזי כלים ומגירה , מיכל מים מובנה ( מתחת לרכב - 60 ליטר ומחומם ) .
את השירשור על השיפוץ שערכתי תוכל למצוא באתר ה"שכו" - CJCLUB בפורום סיפורי ג'יפים - שיפוץ סיקס 1990 ע"י צוות יונימוג .
מוזמן לעיין ולהגיב .
אילן
אילן, תוכל לפרט על מיכל המים שלך? ממה עשוי? איפה מותקן? וכמובן... תמונות.
מה שטוב לך..
הצמה של american autowire מגיעה עם כל הסופיות והקונקטורים בצד ואתה מרכיב איך שטוב לך. פיינלס עדיפה כנראה. אבל יקרה הרבה יותר.
אני התקנתי בידוד על קיר האש ומכסה המנוע. הבידוד על מכסה המנוע משמעותי ומקטין את הרעשים מהמנוע בזמן הנסיעה.
חשוב מאוד לבודד את ריצפת הבודי בחלק הקידמי. אצלי יש שטיח עם בידוד על כל הריצפה קדימה וכשתהיה לי הזדמנות אדביק גם בידוד תרמי מלמטה. רכבת הכח וצינור הפליטה מכניסים המון חום לקבינה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
בהמשך לדיון בשירשור שלך, תוכל למדוד את גובה הדופן מהרצפה אל קצה הקנט?
121502
כן אלו כיסאות של סקודה רומסטר , ביטלתי את הכיסא האמצעי בכדי שיכנסו בין בתי גלגל ,
יש אותם בשפע בכל פירוקיה ,
- - - Updated - - -
בהמשך לדיון בשירשור שלך, תוכל למדוד את גובה הדופן מהרצפה אל קצה הקנט?
121502
ואווו בסיום השיפוץ שלי היו לי שתי דפנות חדשות לסקרמבלר או סופה ארוכה
מכרתי את שתיהן ב 1500 .
מברוק ובשעה טובה יא שאל...
אומנם את השיפוץ שלי סיימתי לפני 4 שנים אבל אני עוד זוכר כמה דרים חשובים:
בגדר חובה:
החלפת צנרת דלק/ברקס (צנרת מתכת +צנרת גמישה)
החלפת בוסטר /משאבה לוונדורה
החלפת סטרטר וזר של סופה
שיפוץ מערכת ברקס (דראמים דיסקים וכו)
החלפת בולג'ונטים
החלפת כל הצלבים ברכב
בניית תושבת מחוזקת לתיבת הגה
בדיקת מייסבים בסרנים (אני אישית הייתי מחליף את כולם)
אבל הכי חשוב חלון קדמי נפתח!!! (צריך לבנות קשת קידמית) זה גולת הכותרת
בגדר המלצה:
בדיקת כל ההברגות בודי / שילדה, אחרכך זה באסה...
התקנת בולמי מונרו מאחורה עם קפיץ, עושה פלאים לג'יפ ארוך
החלפת קרדאן הגה לסופה במקום הפעמון המצ'וקמק (צריך לבדוק את כמות השיניים ביציאה מהמשאבה)
התקנת מיכל מים עם משאבה חשמלית (אצלי יש מיכל פלסטיק 55ל' יושב מתחת לכיסא האחורי)
כשאתה עובד על החשמל תיבנה קופסאת פיוזים לכל הפלוסים לפני סוויטץ' (מכשיר קשר, רדיו, מקרר, תאורה, וכו)
מפסק מתח ראשי, עוזר לשמור על המצבר לאורך זמן
ראש מנוע סופה ( פתאום אפשר לעקוף רכבים גם ב110 קמ"שhttp://www.jeepolog.com/forums/images/icons/icon6.png)
החלפת כל הבושינגים לפוליאורטן...
זה מה אני זוכר, בטוח ששכחתי משהו אבל זה העיקר, לגבי בידוד, מהנסיון שלי מיותר ביותר, זה גי'פ פטוח לא פרייבט, בחורף אני נוסע עם חולצה קצרה וכשחם בטיולים החלון פתוחhttp://www.jeepolog.com/forums/images/icons/icon12.png
זהו איש יקר אם אתה צריך עזרה/יעוץ, דבר איתי בכייף 0502021149
אחלה טיפים, תודה!
נראה לי מפגש ביננו מתבקש.
מכאנית הרכב דיי מיושר גם מבחינת בולמים קפיצים. רוב השיפוץ ייתמקד בבודי ובזיוודים מיוחדים (ויש הרבה מהם בתוכניות).
בהמשך לדיון בשירשור שלך, תוכל למדוד את גובה הדופן מהרצפה אל קצה הקנט?
12150240 ס"מ.
בודי אמריקאי.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.