PDA

צפייה בגרסה מלאה : תם עידן - מיצובישי פאג'רו לא משווק יותר בישראל



assafy
22-10-18, 14:28
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5376909,00.html (https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5376909,00.html#autoplay)

ערן CJ
23-10-18, 08:33
תם עידן רכבי השטח. בתהליך אבולוציוני רגרסיבי, רכבי ה SUV החסונים הפכו יותר ויותר רכים, עד שנעלמו מהשוק.
נותרו כמה דינודאורים כמו לנד-רובר, ג'יפ וטנדרים.

אלו שעדיין מייצרים SUV הפנו את יכולותיהם לכביש. השטח "לא מעניין! משעמם אותם! תביא משהו חדש...", כמאמר פוליטיקאי שביקר בפריפריה.
ואולי האירוע הפוליטי הנידח ההוא מסמל את העידן החדש? עידן שבו בשם הדאגה לסביבה ולטבע, הוחלט להתנתק מהטבע?
האם זה טרנד חולף? האם התחממות גלובלית תימנע ג'יפים לא יטפסו לראש גבעה? האם יערות הגשם לא יכרתו בברזיל רק בגלל שלא יפרסו פק"ל קפה בליבו של יער? ספק.

אימי זכרה לברכה, נהגה לומר שכל האופנות חוזרות. "תשמור. זה עוד יהיה במודא..." היא נהגה לומר, במבטא של פולניה שלא זורקת שום דבר.
לגבי אופנת הזקנים שמעטרים ומסתירים פנים יפות, ועוד כמה אופנות לא מוסברות ולא הגיוניות, היא צדקה. הלוואי שהיא צודקת גם לעניין רכבי השטח האמיתיים...

ערן CJ

על ג'יפונים ללא הילוך כוח ואפילו ללא 4X4, חבל בכלל להשקיע אותיות ומילים.

opl
23-10-18, 09:39
אחלה וזה ואבל... מיצובישי לא הפסיקו לייצר רכבי שטח... פשוט לא מיבאים אותם.
פאגרו ספורט לדוגמא היה יכול להיות להיט בארץ. רכב מודרני. קיימת נעילה אחורית. מערכת סופר סלקט. להבנתי סרן אחורי חי 3 נק. 265/70R16.

לפי כמות התגובות פה נראה שלאף אחד לא יחסר המותג הזה...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181023/b0051d9c6b7af27fbce47965e82fc786.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

אומי5
23-10-18, 09:41
תם עידן רכבי השטח. בתהליך אבולוציוני רגרסיבי, רכבי ה SUV החסונים הפכו יותר ויותר רכים, עד שנעלמו מהשוק.
נותרו כמה דינודאורים כמו לנד-רובר, ג'יפ וטנדרים.

אלו שעדיין מייצרים SUV הפנו את יכולותיהם לכביש. השטח "לא מעניין! משעמם אותם! תביא משהו חדש...", כמאמר פוליטיקאי שביקר בפריפריה.
ואולי האירוע הפוליטי הנידח ההוא מסמל את העידן החדש? עידן שבו בשם הדאגה לסביבה ולטבע, הוחלט להתנתק מהטבע?
האם זה טרנד חולף? האם התחממות גלובלית תימנע ג'יפים לא יטפסו לראש גבעה? האם יערות הגשם לא יכרתו בברזיל רק בגלל שלא יפרסו פק"ל קפה בליבו של יער? ספק.

אימי זכרה לברכה, נהגה לומר שכל האופנות חוזרות. "תשמור. זה עוד יהיה במודא..." היא נהגה לומר, במבטא של פולניה שלא זורקת שום דבר.
לגבי אופנת הזקנים שמעטרים ומסתירים פנים יפות, ועוד כמה אופנות לא מוסברות ולא הגיוניות, היא צדקה. הלוואי שהיא צודקת גם לעניין רכבי השטח האמיתיים...

ערן CJ

על ג'יפונים ללא הילוך כוח ואפילו ללא 4X4, חבל בכלל להשקיע אותיות ומילים.

בצורה מוזרה היא צודקת, פעם היו רכבי שטח ורכבי כביש, שני מוצרים שונים.
רכב השטח היה ספרטני, פתוח, ורק מי שהיה מוכן להתלכלך נהג בו.
בלי ששמנו לב, רכבי השטח הפתוחים חזרו, רק שהם מהירים יותר, יקרים יותר והרסניים יותר לטבע.
יכול מאוד להיות שעוד דור או שניים , רנגלר יהיה גוש פלסטיק ולשטח ירדו רק עם SBS.
אל מול דעיכת הג'יפים/SUV הSBS וחבריו צוברים תאוצה (תרתי משמע) ואולי בעוד עשור או שניים ככה נטייל: SBS עם שטחי אחסון ואוהל גג.

דרור ברלי
23-10-18, 10:25
אבל תראה מה קורה ל-SBSים....

הם התחילו מכלים כמו RZR800 המקורי.
קטנים, צנועים, קלים. לא נורא יקרים.
הספק המנוע, גודל הגלגלים, מורכבות הכלי, עלויות התחזוקה - שום דבר מכל אלה לא היה מאיים.
זה היה אבולוציה של טרקטורון. טיפונת יותר ארוך, טיפונת יותר רחב. והכי חשוב - הרבה פחות "שקרן" והרבה-הרבה פחות מסוכן.
יכולת להסתפק בעגלה קטנה שכל ג'יפ בינוני-קטן יכל לגרור ויכולת להשתחל איתו לפינה בחצר. לא נזקקת למקום חנייה בגודל מלא.

היום אלה מפלצות מוגדשות של 170-200 כ"ס בסטנדרט, לפני תוכנות שיפור למיניהן, הצמיגים המקוריים הם כבר בקוטר 32 אינץ', רוחב הכלי כבר כמעט 1.90, הדגמים עם 4 מושבים ארוכים יותר מחלק גדול מהג'יפים... המשקל שלהם הולך ומטפס והולך ושואף לכיוון 4 ספרות, תג המחיר שלהם לא מתבייש לשכוח מתי חצה את רף 200,000 השקלים... ועל זה תוסיפו פולסייז גורר, עגלה ייעודית ענקית יקרה ומינימום חצר של מפעל, כי רק שם ניתן לאחסן תפלצת כזאת...

הביצועים שלהם מוחצים. ללא ספק. אבל גם צריכת הדלק ועלויות האחזקה המופרעות שלהם יכולים למחוץ את כל מי שאינו מבוסס היטב. פיזית הם הולכים ומתנפחים, הולכים וגדלים. בולעים עוד ועוד סטרואידים והופכים לאט לאט לג'יפים בגודל מלא. רק ללא היכולת להעמיס ציוד - אלה לא כלים לטיול גם בגרסאות של 4 מושבים. כל מהותם היא התחרעות.

וזה כבר מביא את כל העסק לפוזיציה מאוד בעייתית בכל מה שקשור לשמירה על הטבע. אלה כלים שכל מי שהתנסה בהם יודע שטכנית, קשה מאוד לנהוג בהם בניחותא. הכיף שלהם זה מהירות והתנהלותם בשטח היא במתכונת של "חתימה גבוהה", הכי לא שמירת טבע והכי לא Tread Lightly - הרעש שלהם מחריש אזניים, הגלגלים שמסתחררים כל הזמן יורים אחורה סילוני חול ואבנים. והאבק. אוי האבק. אחרי שכלי אחד כזה עובר במהירות תלת ספרתית, ענני האבק חוסמים את הנוף ואת שדה הראיה, מאבקים ומחרבים גידולים חקלאיים ומחניקים את כל הסביבה במשך דקות ארוכות. הם משאירים אחריהם חורבן מוחלט, מחרבים ומפזרים ומעיפים לכל הכיוונים כל שביל או תא שטח וכל חלקה טובה שגלגליהם נוגעים בו. לא יודע איך זה בחו"ל, אבל אצלנו תוסיפו לכל זה את מאפייני החומר האנושי המלבב שחובב את הסגנון הזה...

אם זה התחליף לג'יפים - אם גן החיות האלים, המופרע והיקר הזה הוא העתיד של תחביב נהיגת השטח - אני לא רוצה להיות שם.
תזכרו את מה שאמרה אמא של ערן ותשמרו על הג'יפים שלכם. יום אחד אולי יירד האסימון והם "יחזרו למודא".

אומי5
23-10-18, 10:49
מסכים עם כל מילה, אני בהחלט חושב שכלים כאלו בכמויות כאלו מזיקים לטבע יותר ממפעל כימיכלים ממוצע, ובהחלט צריכים להיות מוגבלים בגישה לשמורות ושטחים מסויימים.
אבל, אני בהחלט יכול לראות איך מתוך הטרקטורונים תצמח נישה של רכבי טיולים, משהו בין רייזר לג'פס שיובלו על ידי רכב אוטונומי לשטח. בעצם, גם הם יהיו חצי אוטונומיים במקרה הטוב.

נדב ש.
23-10-18, 10:53
ה sbs זה גועל נפש לדעתי. לא יודע מה ההנאה של אנשים "לטייל" ולחזור לבנים מפודרה עם חול בשיניים, או בצבע חום בוץ, אבל מי שזה גורם לו הנאה שיהיה לו בכייף, רק זה בעסה שאחד או קבוצה כזאת עוקפת אותך כמו שדרור רשם.


הפג׳רו יחסר בטח שיחסר, אם הייתי צריך לבחור היום ב suv מודרני ברור שזה היה בו אבל אני משוחד ויש לי חיבה אליו, לא סתם הרבה בחרו בו לכל מיני שימושים וגם לתחרויות.

הפג׳רו ספורט שהגיעו לארץ בזמנו היו על בסיס טנדר מגנום "סגור" עם נגיעות של הפג׳רו בחלק האחורי(קפיצי סליל, זרועות רדיוס) ובלי נעילה כלל.

asafk
23-10-18, 10:58
המותג - זה או אחר, אלירן - לא יחסר ממש כמו מותגים אחרים שבאו והלכו (אל ומ השטח).

הדגם הותיק מת לאט... והיצרן הדל במזומנים מן הסתם לא ישקיע פיתוח בשוק דועך.

לא יודע למה היבואן לא מביא את ה'ספורט' - כי זה דווקא יבואן שכן קשוב לצרכי המטיילים. אני גם די בטוח שעם ההיצע הדל בשוק לא תהיה לו בעיה בתמחור נכון גם לקחת נתח יפה.
כך שאני מנחש שיש סיבה טובה לא לשווק כאן את ה'ספורט'. וחבל.

אסף.

גיא
23-10-18, 11:09
ה sbs זה גועל נפש לדעתי. לא יודע מה ההנאה של אנשים "לטייל" ולחזור לבנים מפודרה עם חול בשיניים, או בצבע חום בוץ, אבל מי שזה גורם לו הנאה שיהיה לו בכייף, רק זה בעסה שאחד או קבוצה כזאת עוקפת אותך כמו שדרור רשם.


הפג׳רו יחסר בטח שיחסר, אם הייתי צריך לבחור היום ב suv מודרני ברור שזה היה בו אבל אני משוחד ויש לי חיבה אליו, לא סתם הרבה בחרו בו לכל מיני שימושים וגם לתחרויות.

הפג׳רו ספורט שהגיעו לארץ בזמנו היו על בסיס טנדר מגנום "סגור" עם נגיעות של הפג׳רו בחלק האחורי(קפיצי סליל, זרועות רדיוס) ובלי נעילה כלל.

מיצובישי ספורט של ימנו זה משהו אחר לגמרי
צילמתי לפני כמה חודשים

121484

דרור ברלי
23-10-18, 11:32
פאג'רו ספורט עדיין מבוסס על טנדר L200
גם לטויוטה יש דגמים כאלה, מבוססי טנדר.
בתכלס כל מה שצריך זה התאמה לתקינה אירופית (שלדעתי כאן הבעיה) ותמחור אטרקטיבי.

opl
23-10-18, 11:37
מה שבתמונה שלך נראה לי דיי ישן יחסית.

גיא
23-10-18, 12:04
יש מצב. אבל צילמתי בחורף האחרון. יש שם לא מעט כאלו. ויש מצב שאין לו תקינה אירופאית. יש שם המון רכבים בלי תקינה אירופאית. ( מי אמר גאז פטריוט ;((( )


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
23-10-18, 12:57
התגובה של דרור (#5) מבוססת על חיכוך עם השכבות החזקות באוכלוסיה,
החלשות עברו לקלאב קאר, יש מלא כאלה בשבילים חקלאים.
לא עושים אבק, אפס תקלות, לא צריך רישוי ולא צריך ביטוח.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

איל מ
23-10-18, 12:58
ואם אני לא טועה,
גם אסור לנסוע בהם בשטח שאינו אזור תפעולי....

opl
23-10-18, 13:01
39 יא'. תנועת הקלנועית:
א. לא ינהג אדם בקלנועית בכביש אלא לשם חצייתו.
ב. על אף האמור בתקנת משנה א', מותר לנהוג בקלנועית בכביש שהוא בתחומי מושב או קיבוץ, או אם התקיים אחד מאלה:
1. אין לצד הכביש מדרכה.
2. לא ניתן לנסוע על המדרכה מפאת מידותיה, מצבה או מכשולים המצויים עליה.
3. לא ניתן בנסיעה בקלנועית לעלות על המדרכה או לרדת ממנה
ג. לא ינהג אדם בקלנועית במהירות העולה על 12 קמ"ש.
ד. בתקנה זו - נהיגה לרבות דחיפת הקלנועית.


גם בשטחים/שדות שבהם אני עובד רואים מדי פעם את הקלאב קאר. כולל נסיונות מרשימים לקפוץ באוויר.

מוטי ג.
23-10-18, 13:05
דיברתי עם בעלים של טומקאר 4 מושבים (למעט לחדשים ביותר אין להם רישוי בארץ) שטוען שכל השדות סביב היישוב זה שטח תפעולי
[emoji6]

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

המשוטט
23-10-18, 20:14
דיברתי עם בעלים של טומקאר 4 מושבים (למעט לחדשים ביותר אין להם רישוי בארץ) שטוען שכל השדות סביב היישוב זה שטח תפעולי
[emoji6]

Sent from my LG-H930 using Tapatalkאצלנו שמו שלט יציאה לשטח תפעולי בכל היציאות לשטחים החקלאים

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

מוטי ג.
23-10-18, 20:29
לשטח תפעולי,
או משטח תפעולי?

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

opl
23-10-18, 20:59
אז אם לסכם. מה שמחליף את הפאגרו היוצא זה קלאב קאר...

יהיה זכרו ברוך (במיוחד עד שנת 2000 ושוב החל מ2008)

121500

oferc
27-10-18, 21:09
אבל תראה מה קורה ל-SBSים....

הם התחילו מכלים כמו RZR800 המקורי.
קטנים, צנועים, קלים. לא נורא יקרים.
הספק המנוע, גודל הגלגלים, מורכבות הכלי, עלויות התחזוקה - שום דבר מכל אלה לא היה מאיים.
זה היה אבולוציה של טרקטורון. טיפונת יותר ארוך, טיפונת יותר רחב. והכי חשוב - הרבה פחות "שקרן" והרבה-הרבה פחות מסוכן.
יכולת להסתפק בעגלה קטנה שכל ג'יפ בינוני-קטן יכל לגרור ויכולת להשתחל איתו לפינה בחצר. לא נזקקת למקום חנייה בגודל מלא.

היום אלה מפלצות מוגדשות של 170-200 כ"ס בסטנדרט, לפני תוכנות שיפור למיניהן, הצמיגים המקוריים הם כבר בקוטר 32 אינץ', רוחב הכלי כבר כמעט 1.90, הדגמים עם 4 מושבים ארוכים יותר מחלק גדול מהג'יפים... המשקל שלהם הולך ומטפס והולך ושואף לכיוון 4 ספרות, תג המחיר שלהם לא מתבייש לשכוח מתי חצה את רף 200,000 השקלים... ועל זה תוסיפו פולסייז גורר, עגלה ייעודית ענקית יקרה ומינימום חצר של מפעל, כי רק שם ניתן לאחסן תפלצת כזאת...

הביצועים שלהם מוחצים. ללא ספק. אבל גם צריכת הדלק ועלויות האחזקה המופרעות שלהם יכולים למחוץ את כל מי שאינו מבוסס היטב. פיזית הם הולכים ומתנפחים, הולכים וגדלים. בולעים עוד ועוד סטרואידים והופכים לאט לאט לג'יפים בגודל מלא. רק ללא היכולת להעמיס ציוד - אלה לא כלים לטיול גם בגרסאות של 4 מושבים. כל מהותם היא התחרעות.

וזה כבר מביא את כל העסק לפוזיציה מאוד בעייתית בכל מה שקשור לשמירה על הטבע. אלה כלים שכל מי שהתנסה בהם יודע שטכנית, קשה מאוד לנהוג בהם בניחותא. הכיף שלהם זה מהירות והתנהלותם בשטח היא במתכונת של "חתימה גבוהה", הכי לא שמירת טבע והכי לא Tread Lightly - הרעש שלהם מחריש אזניים, הגלגלים שמסתחררים כל הזמן יורים אחורה סילוני חול ואבנים. והאבק. אוי האבק. אחרי שכלי אחד כזה עובר במהירות תלת ספרתית, ענני האבק חוסמים את הנוף ואת שדה הראיה, מאבקים ומחרבים גידולים חקלאיים ומחניקים את כל הסביבה במשך דקות ארוכות. הם משאירים אחריהם חורבן מוחלט, מחרבים ומפזרים ומעיפים לכל הכיוונים כל שביל או תא שטח וכל חלקה טובה שגלגליהם נוגעים בו. לא יודע איך זה בחו"ל, אבל אצלנו תוסיפו לכל זה את מאפייני החומר האנושי המלבב שחובב את הסגנון הזה...

אם זה התחליף לג'יפים - אם גן החיות האלים, המופרע והיקר הזה הוא העתיד של תחביב נהיגת השטח - אני לא רוצה להיות שם.
תזכרו את מה שאמרה אמא של ערן ותשמרו על הג'יפים שלכם. יום אחד אולי יירד האסימון והם "יחזרו למודא".

SBS הוא לא תחליף לגיפ , גם היום שהמחירים עברו את ה200K הם עדיין לא תחליף לגיפ , מה לעשות SBS הוא נטו לשטח אי אפשר ליסוע איתו למכולת או לעבודה .

להתחמשות המטורפת הזאת יש גם יתרונות , שוק SBS משומש במחירים אפסיים וירידת ערך מטורפת , אפשר לקנות היום SBS מדהים בין 3 או 4 , ב50K-70K וזה רכב שטח אמיתי , לא צריך להיות חלק מהאלפיון העליון כדי להחזיק SBS להבדיל מגיפים חדישים היום.

לגבי התמונה שאתה מצייר על חורבן שמשאירים הSBS , זו בדיוק הסטיגמה שמטיבי לכת ורוכבי אופניים מפזרים על הגיפאים, ההכללה הזאת נוראית , כל מה ששונה ממך הוא לא טוב , כולם הורסים חוץ ממך ושכמותך, אני והחברים שלי נהנים מ2 העולמות , לא הורסים לא מחרבים, לא בגיפים ולא בSBS וטרקטורונים , אז את הסטיגמות תשאיר בבית בבקשה, יש המון גיפאים שהורסים את השטח בהנאה בדיוק כמו מספר חיות שרוכבים על SBS ועושים לנו שם נוראי.

לגבי הפאגרו , כנראה שמיצובישי לא אמרה את המילה האחרונה , לאחר החלטה להפסיק לחלוטין את הייצור של הפאגרו השתנו מעט הכוחות הפועלים במיצובישי (ניסאן-רנו רכשה חלק נכבד ממיצובישי), עכשיו נשמעים קולות של פיתוח משותף לניסאן ומיצובישי , כנראה שבקרוב נראה מחליף ראוי לפאגרו ולניסאן פטרול על בסיס משותף .

כרגע מי שרוצה רכב שטח יפני נשאר רק עם טיוטה , בעסה.

opl
27-10-18, 21:54
לגבי התמונה שאתה מצייר על חורבן שמשאירים הSBS , זו בדיוק הסטיגמה שמטיבי לכת ורוכבי אופניים מפזרים על הגיפאים, ההכללה הזאת נוראית , כל מה ששונה ממך הוא לא טוב , כולם הורסים חוץ ממך ושכמותך, אני והחברים שלי נהנים מ2 העולמות , לא הורסים לא מחרבים, לא בגיפים ולא בSBS וטרקטורונים , אז את הסטיגמות תשאיר בבית בבקשה, יש המון גיפאים שהורסים את השטח בהנאה בדיוק כמו מספר חיות שרוכבים על SBS ועושים לנו שם נוראי.




+1+

חנן-ג'יפולוג
28-10-18, 07:53
לסטיגמות יצאה סטיגמה שלילית, בטעות.

דרור ברלי
28-10-18, 10:12
SBS הוא לא תחליף לגיפ , גם היום שהמחירים עברו את ה200K הם עדיין לא תחליף לגיפ , מה לעשות SBS הוא נטו לשטח אי אפשר ליסוע איתו למכולת או לעבודה .

להתחמשות המטורפת הזאת יש גם יתרונות , שוק SBS משומש במחירים אפסיים וירידת ערך מטורפת , אפשר לקנות היום SBS מדהים בין 3 או 4 , ב50K-70K וזה רכב שטח אמיתי , לא צריך להיות חלק מהאלפיון העליון כדי להחזיק SBS להבדיל מגיפים חדישים היום.

לגבי התמונה שאתה מצייר על חורבן שמשאירים הSBS , זו בדיוק הסטיגמה שמטיבי לכת ורוכבי אופניים מפזרים על הגיפאים, ההכללה הזאת נוראית , כל מה ששונה ממך הוא לא טוב , כולם הורסים חוץ ממך ושכמותך, אני והחברים שלי נהנים מ2 העולמות , לא הורסים לא מחרבים, לא בגיפים ולא בSBS וטרקטורונים , אז את הסטיגמות תשאיר בבית בבקשה, יש המון גיפאים שהורסים את השטח בהנאה בדיוק כמו מספר חיות שרוכבים על SBS ועושים לנו שם נוראי.
.


מי יותר ממני דוגל בחופש ובזכותו של כל אחד לעשות מה שבא לו, כל עוד לא פוגע באחר או מפריע לו?....
מי יותר ממני מתנגד לרגולציות, להתערבות המחוקקים, הרשויות והמדינה בחיי הפרט, להכללות על אוכלוסיה כזו או אחרת?...

אבל יוצא לי לפגוש ולהתעסק עם הכלים האלה ואוכלוסיית בעליהם.
מה שאני מתאר זה לא אחד ולא 20 ולא 100 אלא רוב מוחלט.
אתם אלה שיוצאי דופן וכמה שתשתדלו ותהיו צדיקים, תתקשו מאוד לשנות את הרושם הרע.
כל מי שעוסק בענף הזה יודה בפניך שזו האמת.
מצטער, זו המציאות.

oferc
28-10-18, 23:58
מי יותר ממני דוגל בחופש ובזכותו של כל אחד לעשות מה שבא לו, כל עוד לא פוגע באחר או מפריע לו?....
מי יותר ממני מתנגד לרגולציות, להתערבות המחוקקים, הרשויות והמדינה בחיי הפרט, להכללות על אוכלוסיה כזו או אחרת?...

אבל יוצא לי לפגוש ולהתעסק עם הכלים האלה ואוכלוסיית בעליהם.
מה שאני מתאר זה לא אחד ולא 20 ולא 100 אלא רוב מוחלט.
אתם אלה שיוצאי דופן וכמה שתשתדלו ותהיו צדיקים, תתקשו מאוד לשנות את הרושם הרע.
כל מי שעוסק בענף הזה יודה בפניך שזו האמת.
מצטער, זו המציאות.

טעות גדולה , אבל מה לעשות בחרת לראות את זה כך ,כנראה לא אצליח לשנות את דעתך.

בחנת כלי או 2 וכבר נהפכת למומחה אוכלוסיה שלמה , דיברת כבר עם כל העוסקים בתחום וכולם אמרו לך שזו האוכלוסיה , נו באמת דרור , כולנו פה קונים את זה.

גם אני נתקלתי בקבוצה או 2 של חיות טרף , בדרך כלל זו האוכלוסיה שמסתובבת סביב יבואן ספציפי ושופכת טונות של כסף על כלים ושיפורים, יבואן שקרוב לשם שלי , כנראה שבוחנים כלים נתקלים באוכלוסיה הזאת ומפתחים דעה כוללת וסופית סביב התחום.

שנים אני רוכב על טרקטורון וSBS, הצטרפתי למספר קבוצות, רוב הקבוצות רחוקות ממה שאתה מתאר פה , אני בעצמי מוביל קבוצה של 15 חברה לטיולים , אחלה אנשים , צא מהקוביה שנכנסת אליה, תתקדם.

ד ו ר ו ן
29-10-18, 08:12
רוב הקבוצות רחוקות ממה שאתה מתאר פה , אני בעצמי מוביל קבוצה של 15 חברה לטיולים , אחלה אנשים , צא מהקוביה שנכנסת אליה, תתקדם.
אולי כי הקבוצות שאתה מכיר הן מחתך שלך?
אתה והחברים שלך הם הלא מייצגים.

אני עם דרור.
באופן כמעט גורף, משתמשי SBS שאני פוגש בשטח נוסעים בחוסר דרך ארץ בסיסי לשאר משתמשי הדרך.
עוברים מהר ומעלים אבק ליד אנשים שיושבים.
עוקפים בפראות, כאילו שאי אפשר להאט עם הכלים האלו..
פותחים קוליסים חדשים מחוץ לשבילים (קל לראות בעקבות מה עבר כאן).
עוקפים בולדרים בתיחומי חניון ותצפיות שסודרו יפה כדי להרוויח עוד מטר לתצפית.
נוסעים מהר בתוך ישובים.. זה כלי שלא סופר פסי האטה, אז לא מאיטים. בכלל.

לא חסר.

אם אתה לא כזה, למה אתה נעלב בשמם?



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

איל מ
29-10-18, 09:50
נתקלתי בכמה חבורות שנוהגות בדרך ארץ.
בד"כ בעומק השטח בדרום.
אבל לצערי הם מיעוט לא מייצג.
באזור המרכז אין על מה לדבר.
אולי כל האכיפה תעביר יותר ג'יפאים לsbs והמצב ישתנה....

דרור ברלי
29-10-18, 12:48
אוי עופר, כבר מזמן אני לא רק בוחן איזה SBS פעם בשנה-שנתיים.
אני מוביל קבוצות, מדריך בכל סופ"ש, גם באירועים. פוגש את לקוחות כל היבואנים בתכל'ס, בשטח. לנסות להדביק את הכתם ללקוחות של יבואן ספציפי זה, נו... קצת מגוחך. כולה יש שלושה יבואנים של שלושת המותגים המובילים - קאן אם, פולריס וארקטיקט.

כל שבוע בהדרכה, בהר חורשן או בבן שמן או בחולות אשדוד, נתקל בלייב באנשי הטרקטורונים וה-SBS.
אני מודה שקשה לי להחליט בעד מי אני - מצד אחד אני לטובת כל מי שנוהג/רוכב על כלי מוטורי לצורך פאן נטו. הכלים מדליקים, נוסעים מדהים, כיף עצום, הכל טוב. מי שיכול להרשות לעצמו - אני מפרגן לו מכאן ועד הודעה חדשה.

מצד שני -"חיות" זו מילה עדינה לתאר את הצורה שבה רובם רוכבים/נוהגים. "חתימה גבוהה" זה מונח מכובס כדי לתאר את הרעש מחריש האזניים, את המוזיקה בקולי קולות, את ענני האבק, את הצלחות והדונאטים, את הקוליסים על כל מדרון ותחת כל עץ רענן. שבילים מבחינתם - רק המלצה. הם עוברים ליד מקומות בהם אנשים יושבים, מנסים להקשיב למדריך או סתם מטיילים ונופשים שמנסים להינות מקצת אוויר ושקט - זו לא סיבה מספיקה עבור שליחי השטן האלה על מנת להאט קצת. חונקים את כולם באבק ובסילוני החצץ (_בחורף - סילוני בוץ) שהצמיגים שלהם יורים.
אני עובר במדבר, נכנס לחניון שקבוצה כזו יצאה ממנו - הררי אשפה טריה. התירוץ שבכלי קטן אין להם היכן לאכסן את הזבל - לא תופס. מצטער. מה שהצליחו להביא לשטח - שיואילו נא גם להוציא ממנו. אני לא חושב שזו בקשה גדולה מדי.

הכלים נהדרים! בפירוש לא אשמתם. אבל התכונות שלהם - תאוצות-על, היכולת לפתח מהירות מסחררת בכל תוואי שטח, יכולת עבירות שומטת לסתות, הרעש, דורשים מצד אחד משתמש בוגר ואחראי שיודע גם להתחשב בסביבתו. ומצד שני מושכות כמו זבובים לחרא דווקא את האוכלוסיה ששמה פס גדול על כל העולם - על אנשים אחרים, על הטבע ובהרבה סיטואציות - גם על חוקים. פעם בכמה זמן מישהו גם נפגע - כאלה שלא חוגרים חגורות, לא חובשים קסדות, מסיעים על הכלי נוסעים מעבר למספר המושבים שמותקנים בו וכו', לפעמים גם ילדים שנוהגים ללא רשיון ולפעמים סתם כי התחרעו מעבר ליכולת הנהיגה שלהם ו/או מעבר למגבלות הכלי. אני רואה בעיניים כל כך הרבה מקרים כאלה, שכבר יצא לי מהאף.


אז אתה וחבריך צדיקים? זה אחלה. מצדיע לכם. אבל אתם יוצאים מהכלל. הבעיה קיימת ובגדול. זה לא באור הזרקורים כי זה קורה רק בשטח וכל עוד אף אחד לא נפגע, אף אחד לא יודע מזה (גם אם נפגעים, ונפגעים המון - נזהרים מאוד לא לערב משטרה כי כלים רבים ללא רישוי וללא ביטוח). אני ממש לא בעד מבצעי אכיפה כי הריקושטים שלהם יפגעו בכולנו וכולנו גם יודעים שכדרכה של אכיפה - היא תתמקד דווקא בשומרי החוק כמוך וכמו חבריך ולא במשתוללים האמיתיים.
אז מה אתה מציע? למה מחכים? לנפגעים נוספים?.... חובבי הכלים האלה לא קולטים שבו ידיהם הם מנסרים את הענף עליו הם יושבים?

גיא
29-10-18, 12:51
את הענף עליו כולכם יושבים ...
אני לא ;) לי יש דאסטר. זה לא רכב שטח באמת חחח

Sent from my iPhone using Tapatalk

opl
29-10-18, 20:58
https://www.youtube.com/watch?v=1hvFlO0NuuE

Liranayalon1
30-10-18, 18:39
נראה כאילו המהנדסים בהונדה התיישבו על השרת של הרב"ט בצה"ל שמאזין פה לפורום ויצרו כלי קלאסי לטיולים:

https://www.caranddriver.com/news/honda-ridgeline-rugged-open-air-vehicle-concept

opl
30-10-18, 19:53
איפה עובר הגבול בין sbs לבין טנדר פתוח?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

מוטי ג.
30-10-18, 20:16
כנראה במסמכי ייבוא כתנאי רישום הרכב בקטגוריה זו או אחרת
[emoji848]

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

נדב ש.
26-11-18, 10:29
אל תאבדו תיקווה...
השמועה אומרת שאחרי שמיצובישי נירכשה ע"י קונצרן רנו ניסאן יכול להיות שיהיה עתיד לפג׳רו חדש שיהיה על בסיס הפלטפורמה של דור השישי של הניסאן פטרול האייקוני...
יהיה מעניין...:cool:

yovavz
26-11-18, 10:51
אל תאבדו תיקווה...
השמועה אומרת שאחרי שמיצובישי נירכשה ע"י קונצרן רנו ניסאן יכול להיות שיהיה עתיד לפג׳רו חדש שיהיה על בסיס הפלטפורמה של דור השישי של הניסאן פטרול האייקוני...
יהיה מעניין...:cool:דווקא נראה שאחרי שראשי הקונצרן נחשפו לשרשור של גיא, הם יותר בכיוון של להתבסס על הדאסטר כפלטפורמה לרכבי השטח העתידיים והם יעשו לו Boost בסגנון הפיתוח של ההאמר על בסיס הג'פ"ס
[emoji846]

גיא
26-11-18, 10:53
אל תשכחו שאחרי שהוא קרא את הבבל׳ת שלי ..
הוא נכנס לכלא ..




Sent from my iPhone using Tapatalk

-->