התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שנורקל: איזה, איפה, כמה



yoav
27-10-18, 18:54
בהמשך לשאלה קודמת על התקעות במים עלתה המלצה לשנורקל.
אשמח להכוונה לאיזה סוג/ חברה, מתקין ועלויות משוערות.
אם ישנם חסרונות לשנורקל גם אשמח לדעת. אני מבין שזה לא הפיך.
לנדקרוזר דיזל 2007

איל מ
27-10-18, 19:23
יש בפייסבוק אחד שמוכר בחמש מאות ומשהו לכל הנפוצים.

yoav
27-10-18, 19:37
יש בפייסבוק אחד שמוכר בחמש מאות ומשהו לכל הנפוצים.

הפניה?

נמרוד
27-10-18, 19:39
052-566-4695
דוד כהן. יושב ביקנעם המושבה ושולח לכל הסדנאות בארץ. מיבא מסין שנורקלים/פגושים/מדרגות/פנסים/כננות וכו'. מחירים תחרותיים באופן כללי למה שתמצא באיביי כולל משלוח. ללנדקרוזר כמו שלך יש לו במלאי תמיד.

ושווה כמובן לבדוק באיביי ועלי אקספרס, מחירים ובעיקר דמי משלוח משתנים.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com.au%2Fu lk%2Fitm%2F301175068479

nirs
27-10-18, 21:24
בהמשך לשאלה קודמת על התקעות במים עלתה המלצה לשנורקל.
אשמח להכוונה לאיזה סוג/ חברה, מתקין ועלויות משוערות.
אם ישנם חסרונות לשנורקל גם אשמח לדעת. אני מבין שזה לא הפיך.
לנדקרוזר דיזל 2007

חשוב להבין ששנורקל ״רגיל״ אינו מונע כניסת מים למנוע (אינו אטום). היתרון היחיד הוא יניקת אויר קר ונקי (יחסית).
עלות שנורקל אטום גבוהה משמעותית ובנוסף נדרש לאטום מערכות נוספות.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
27-10-18, 21:49
חשוב להבין ששנורקל ״רגיל״ אינו מונע כניסת מים למנוע (אינו אטום). היתרון היחיד הוא יניקת אויר קר ונקי (יחסית).
עלות שנורקל אטום גבוהה משמעותית ובנוסף נדרש לאטום מערכות נוספות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מספיק סופר-7 במחברים וזה אטום.

פתח הניקוז בתיבת האויר, אם תקינה, היא חד כיוונית החוצה.

מה גם שלא חייב שזה יהיה אטום.
זה צריך להספיק למנוע זרימת מים ישירה למנוע.

מה אתה חושב שקורא בנסיעה בגשם שוטף?





Slowly..

nirs
27-10-18, 22:06
מספיק סופר-7 במחברים וזה אטום.

פתח הניקוז בתיבת האויר, אם תקינה, היא חד כיוונית החוצה.

מה גם שלא חייב שזה יהיה אטום.
זה צריך להספיק למנוע זרימת מים ישירה למנוע.

מה אתה חושב שקורא בנסיעה בגשם שוטף?





Slowly..

שנורקל אטום מומלץ במקרים בהם גובה המים בחצייה, מגיע לגובה איזור היניקה (המקורי).
אפשר כמובן לקחת שנורקל ״רגיל״ ולאטום אותו do it yourself. השאלה איך בודקים את האטימות?
ישנן עוד מערכות שמומלץ לאטום במידה ועושים מעברי מים רציניים.
לא הבנתי למה התכוונת בנוגע לגשם שוטף.



Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
27-10-18, 22:25
תחשב כמה מים המנוע שותה במהלך נסיעה בגשם שוטף ותבין שטפטוף בחיבורים של שנורקל איכותי זה בטל בשישים ביחס לסיכון של אין שנורקל.


המנוע ישאב דרך השנורקל קודם כל מה שקל לו לשאוב=אויר.
מחברים של שנורקל איכותי הם מאד הדוקים, ואם נכנסים מים בחריצים במחברים האלו זה בקושי טפטוף.

תביא בחשבון שאלמנט הסינון עצמו סופג את כמות המים שהרכב נושם בגשם או דרך חריצים אם קיימים, בחיבורי שנורקל, ומעביר אותם הלאה כתרסיס.


Slowly..

Tomer Varona
28-10-18, 08:26
יש לי רכב כמו שלך.
שמתי לפני חודשיים אצל אוהד בטבריה.
+972 53-7336580
מקצועי ואמין. נסעתי מתל אביב , שווה כל לירה.
תתקשר אליו ותראה.
חצי שעה אתה יוצא עם שנורקל וגם אוטם כמה שניתן את המעברים והפילטר.
אם אתה רוצה תמונות או פרטים נוספים תפנה בפרטי.

תומר.

Micha
28-10-18, 11:25
מציע לך את עמית חיימוביץ' 0507232980
1000 ש"ח כולל הרכבה .

ובכלל- שווה לעבור אצל הבחור. עושה גגונים מעולים, מגש מתקפל לדלת אחורית ועוד כל מיני פינוקים. שווה.

פיני ד
28-10-18, 16:23
לדעתי שנורקל זה חרטא, נטו פוזה..
ברוב הרכבים היניקה היא מעל בית הגלגל או לפחות באותו גובה...
שים שנורקל והרכב לא ייכבה... אבל מנסיון, חודש אחרי... הפולי מזגן מתחיל להרעיש עד שנתקע...הפולי אלטנרנטור מרעיש עד שנתקע... וכו..

ככה שעדיף שלא תכנס בכל...

שגיא S
28-10-18, 16:41
לדעתי שנורקל זה חרטא, נטו פוזה..
ברוב הרכבים היניקה היא מעל בית הגלגל או לפחות באותו גובה...
שים שנורקל והרכב לא ייכבה... אבל מנסיון, חודש אחרי... הפולי מזגן מתחיל להרעיש עד שנתקע...הפולי אלטנרנטור מרעיש עד שנתקע... וכו..

ככה שעדיף שלא תכנס בכל...

שנה שעברה יצא לי לראות רכב שמאבד מנוע בחציית שלולית ורכב אחר באותו גובה רק עם שנורקל שיצא מזה בשלום...(מעל בית גלגל)
לא שזה מחייב אבל זה כן משמעותי.

ד ו ר ו ן
28-10-18, 17:25
לדעתי שנורקל זה חרטא, נטו פוזה..
ברוב הרכבים היניקה היא מעל בית הגלגל או לפחות באותו גובה...
.
לא הבנתי,
אתה אומר שגובה היניקה המקורי בעייתי ואז פוסל את היתרון של השנורקל?

שנורקל זה גם לאבק.
משמעותית פחות אבק בפילטר.
ולא,
להחליף פילטר כל טיול לא מחליף את מניעת האבק העדין וזה שהכי שוחק את המנוע שעובר גם את הפילטר.




Slowly..

פיני ד
28-10-18, 17:43
הייתרון של הגבהת היניקה ברור... ומן הסתם רכב בלי שנורקל ייתקע איפה שרכב עם שנורקל יעבור...
אבל תרים צלצול לרכב עם השנורקל עוד חודש חודשיים ותשאל אותו איך הרכב נשמע ....
ניתן לך ספויילר ,
כל הפולים ברכב יצקצקו וירעישו ואם לא יחליף אותם הם ייתקעו וייקרעו לו הרצועות....

לכן אני אומר...מראש לא להכנס למעברי מים שמגיעים לגבהים האלה...
המרכיבים של רוב הרכבים לא אמורים לעבוד תחת מים וגם הנושא של התקררות החלקים באופן פתאומי עי המים אני בטוח שגורם נזק...

איל מ
28-10-18, 18:51
ואני טוען, שאלא אם אתה נוסע ממש צמוד לרכב שלפניך,
ההבדל בשאיבת אבק הוא זניח עם/בלי שנורקל.

asafk
28-10-18, 19:01
ואני טוען, שאלא אם אתה נוסע ממש צמוד לרכב שלפניך,
ההבדל בשאיבת אבק הוא זניח עם/בלי שנורקל.בניגוד לכל מיני דיבורים בחינם שרצים בפורומים, דווקא הנושא הזה נחקר היטב. ויש הבדל ע-צ-ו-ם ביניקת האבק הדק למנוע, במיוחד בשיירה (גם במרווחים קטנים וגם בגדולים) וגם בנסיעה ב'סתם' תנאים מאובקים (פודרה קיצית אי שם מדרום לצומת ציחור למשל).

אסף.

איל מ
28-10-18, 19:08
תן הפניה

asafk
28-10-18, 19:11
את זה אני משאיר לדורון. כל המחקרים שאני קראתי (ואחד שגם הייתי חלק בביצועו) לא זמינים לציבור הרחב. אבל נחפש בגוגל ומי שיימצא יעלה לכאן.

אסף.

YoavR
28-10-18, 19:29
עזוב מחקרים,
מלפני כעשר שנים, כל הרכבי השטח הצבאיים הדרומיים מצוידים בשנורקל. פורדים, JKים, J8, דימקסים וגם היילקסים חדשים.
כולם רכבים שהצבא קונה עם חוזה אחזקה. אם החיסכון בהחלפת מסננים ומניעת נזק למנוע לא היה שווה שנורקל אז הוא לא היה שם...

סולי
28-10-18, 19:42
לדעתי שנורקל זה חרטא, נטו פוזה..
ברוב הרכבים היניקה היא מעל בית הגלגל או לפחות באותו גובה...
שים שנורקל והרכב לא ייכבה... אבל מנסיון, חודש אחרי... הפולי מזגן מתחיל להרעיש עד שנתקע...הפולי אלטנרנטור מרעיש עד שנתקע... וכו..

ככה שעדיף שלא תכנס בכל...זה כמעט כמו לכתוב שעדיף לנסוע בדאסטר... (;

רגע ברצינות.. אתה משווה שיפוץ אלט/סטרטר/החלפת פולי למנוע שנתפס???

אבל באמת אם מים עושים למישהו אלרגיה עדיף שלא יתקרב למים... לא ירד לשטח ... או יגיב בcarsforum... ולא בג'יפולוג...

בימים עברו היו נכתבים פה מדריכים לנסיעת בוץ וטיפים לחציית מעברי מים.

היום קוראים פה לשנורקל אביזר אופנה...

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

GodsFather
28-10-18, 19:49
אורי, לא צריך להכות כל כך חזק. מותר שתהיה דעה שונה.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
28-10-18, 19:58
זה כמעט כמו לכתוב שעדיף לנסוע בדאסטר... (;

רגע ברצינות.. אתה משווה שיפוץ אלט/סטרטר/החלפת פולי למנוע שנתפס???

אבל באמת אם מים עושים למישהו אלרגיה עדיף שלא יתקרב למים... לא ירד לשטח ... או יגיב בcarsforum... ולא בג'יפולוג...

בימים עברו היו נכתבים פה מדריכים לנסיעת בוץ וטיפים לחציית מעברי מים.

היום קוראים פה לשנורקל אביזר אופנה...

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

+1

פיני ד. תואיל לשטוף איפה שצריך, לגרז איפה שצריך, לשמן איפה שצריך, לטפל במה שצריך, ותימנע "מצקצוקים ורעשים אחרי חודש חודשיים"... גם אבק/חול/פודרה גומרים רצועות/פולי וגלגלות...אז אל תיסע שם.
בחייאת אתה נוסע עם בוץ בן חודשיים על האוטו??
גם חצייה של נחל עם מי בוץ שלא מצריך שנורקל סותמת את הרדיאטור(שצריך שטיפה עם צינור גינה אחר כך).... אז אל תחצה.

העיניין זה לא רק מתי/איפה לטייל, זה גם איך לטפל, חלק מהתחביב(לפחות לחלק פה) זה גם הטיפול, סוג של תרפיה לדעתי האישית...

סולי
28-10-18, 20:05
אורי, לא צריך להכות כל כך חזק. מותר שתהיה דעה שונה.



Sent from my SM-G900F using Tapatalkמתנצל.. לא אישי באמת.
מן זרם באתר של ... התפנפנות ... איבדתי את זה...
אחרי דאסטר כרכב טיולים שעושה עבירות... ואז ההוא מחפש טוארג (: ... ופה כבר כותבים שעדיף להימנע ממעברי מים.
עד פה... אני מחזיק את הגיפ במיוחד לעונה הגשומה והבוץ... נגע בנקודה רגישה.

פיני...סליחה.. לא אישי, באמת.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
28-10-18, 20:21
ואני טוען, שאלא אם אתה נוסע ממש צמוד לרכב שלפניך,
ההבדל בשאיבת אבק הוא זניח עם/בלי שנורקל.
לא.
וזה נחקר בצורה אקדמית (פיזור גודל החלקיקים בעמודת האויר), ובצורה ממוקדת לרכב.

ובקיצור, יש הבדל גדול בין גובה שאיבה סטנדרטי ובין גובה שנורקל.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ד ו ר ו ן
28-10-18, 20:34
לדעתי שנורקל זה חרטא, נטו פוזה..
ברוב הרכבים היניקה היא מעל בית הגלגל או לפחות באותו גובה...
שים שנורקל והרכב לא ייכבה... אבל מנסיון, חודש אחרי... הפולי מזגן מתחיל להרעיש עד שנתקע...הפולי אלטנרנטור מרעיש עד שנתקע... וכו..

ככה שעדיף שלא תכנס בכל...
מן הידוע הוא שמשאיות חלוקה/זבל עירוניות הן מהקהל האופייני ביותר לאביזרי אפנת שטח שלא לצורך.
מייד אחרי ניקלים לחיפוי קשתות הגלגלים, עץ ריח ופרוות נמר לדשבורד.

אחרת תסביר לי למה כל פקקטה משאית עירונית פשוטה מגיעה עם שנורקל מובנה.


הייתרון של הגבהת היניקה ברור... ומן הסתם רכב בלי שנורקל ייתקע איפה שרכב עם שנורקל יעבור...
אבל תרים צלצול לרכב עם השנורקל עוד חודש חודשיים ותשאל אותו איך הרכב נשמע ....
ניתן לך ספויילר ,
כל הפולים ברכב יצקצקו וירעישו ואם לא יחליף אותם הם ייתקעו וייקרעו לו הרצועות....
...
לא צריך ספויילר.
אני נוסע עם שנורקל ברכב הפרטי כמעט 17 שנים, ולמרות שאני לא חובב בוץ (היה מזה מספיק לכל החיים בגד"ש), אלא בגלל שלכל אחד יש את הרגע בו השלולית הייתה מעט יותר אתגרית ממה שחשב, כי לפעמים גם שלולית רדודה עולה מעל מכסה המנוע.
וכי המנוע שואב הרבה פחות אבק בכל שאר השנה היבשה במדבר.

ולא, הפולי לא הרעיש.

ד ו ר ו ן
28-10-18, 22:44
תן הפניה
חיטטתי בתגובות עבר, עכשיו כשיש יותר זמן.
הנה עריכה של כמה דברים שכתבתי כאן בעבר בנוגע לסוגיית האבק באויר ולמה הגבהת אזור יניקת האויר בעלת יתרונות לרכב מנועי:

בגדול, יש התפלגות די טובה של גודל גרגר ביחס לגובה אליו הוא מתרומם מהקרקע, ויחס הפוך בין גודלו ובין יכולת הניתוק או האנרגיה הנדרשת להרימו.
כלומר דוקא לגרגר קטן יותר של חרסיות קשה יותר להמריא עקב הקוטביות החשמלית שמצמידה אותו לגרגרים/משטחים אחרים.
גרגרי חול לדוג' מתקדמים בקפיצות ברוב המקרים, בדיוק בתחום הגובה יניקה של רוב הרכבים (עד מטר וקצת אם זו לא סופת אבק רצינית).

חפש ברשת מאמרים על התפלגות גודל גרגר כפונקציה של ההתרוממות מהקרקע והכמויות היחסיות של חומר באויר, יש הרבה מאד מחקרים על התקדמות אבק באויר וקרוב לקרקע, כולם מתחומי מדעי הקרקע אבל מהם ניתן לגזור בדיוק את הסיבות לכך שבשורה התחתונה פילטר אויר של רכב עם שנורקל נקי יותר בתנאי שטח נתונים.

אותו גרגר סילטי-סיליקטי, ש"קשה" לו להתרומם, כשהוא מתרומם, הוא מה שכולם מכירים כתופעת הפודרה כשזה בכמות גדולה, אבל בקושי נראה לעין בשאר הזמן, אבל הוא שם, ואז הוא עושה את הנזק.
הפילטר הרי לא מסנן 100% ובנסיעה בסביבה מאובקת אחת המנוע רואה אבק בכמות שפרייבט לא רואה כמעט בכל חייו, רק בשביל זה שווה שנורקל לרכב שאכן רואה אבק.

החלקים שבאמת משפיעים על שחיקה במנוע הם סיליקות בגדלים שבחלקם עוברות את הפילטר, אז כמה שפחות מהן יותר טוב.
מה שנקרא גרגר בגודל "סילט", שעובר את אלמנט הסינון, מתערבב בשמן על דפנות הצילינדר, ויוצר מישחת שחיקה שרצה במנוע עד להחלפת שמן הבאה.
זאת בנוסף לתרומה למוצקים לא שרופים בחלל הצילינדר.
זה לא ברמה של טורבינת סילון שנשחקת גם מגרגירי חול בגודל עד מ"מ (ראיתי צילומים של להבים שחוקים מטיסות אבק, פשוט מרשים מה חול עושה למתכת..)
דוקא החול הגדול יותר (עד 2מ"מ גרגר, שמסוגל להתרומם לגובה יניקה נורמלי של כל רכב) מהווה פחות בעיה כי הוא בכל מקרה לא עובר את הפילטר- ע"ע החלק הראשון של התגובה, אבל גם הוא עדיין סותם מתישהו את הפילטר, והגבההת פתח היניקה מפחית משמעותית את כמות החול שהפילטר פוגש.

היתרון ביחידה ציקלונית במידה ויש, הוא בנוסף.
האפקט הוא בהפחתה נוספת של כמות כוללת מופחתת לפילטר ואורך חיים ארוך יותר כי לוקח לו יותר זמן להסתם.
השנורקל ברכב שלי מחובר לתיבת הפליטר בצורה כזו שהאפקט הציקלוני מתרחש בתוך הדוד שבו יושב הפילטר, פחות יעיל מיחידה חיצונית אבל כמות האבק שמצטברת בפינה אליה הוא נזרק מרשימה, הפילטר לעומת זאת נקי למדי.

תסתכל על משאיות חלוקה עירוניות, כאלו שמעולם לא יורדות מהאספלט, כמעט לכולן יש שנורקל, חשבת פעם למה?
חשבת על כמות הג'יפה שמרחפת בגובה צינורות הפליטה והגלגלים גם בעיר? על הרסס של הג'יפה מהאספלט (כולל אדי שמנים, נוזלים, אבק משחיקת בלמים, "סתם אבק", ומידי פעם שפריץ בריא של מים מרכב חולף).

בשורה התחתונה, עם הגבההת נקודת השאיבה לגובה הגג=1.8מ'~ אתה מחוץ לחלק לא מבוטל של החומר המתרומם באויר, ובכך מפחית את הכמות הכללית של חומר שמגיע לפילטר, כתוצאה, משאיר את המעברים פתוחים זמן ארוך יותר=מנוע שיכול לנשום=ניצולת טובה יותר, ומאריך את החיים של הפילטר והמנוע.
.

bezzat
29-10-18, 04:11
אם כבר מדברים על שנורקל

טויוטה היילקס 2005-2015 יש הבדל בדגמים?
ובכלל, על מה צריך להסתכל / לבדוק כשבוחרים שנורקל?

yoav
29-10-18, 07:52
תודה על התובנות
שנורקל מותג ספארי עולה כ 4k
שנורקל סיני עם התקנה 1k
סיבות לא להתקין סיני?

ד ו ר ו ן
29-10-18, 08:01
לא חושב שיש + מהותי לטובת מותג במקרה של שנורקל.
מה שכן, שים לב טוב שהסיני תואם/קרוב מאד למימדי קוטר הצינור לספארי, שלא יהיה מצב שספיקת האויר נפגעת.

שנורקל במידה הנכונה לא משפיע על ספיקת האויר או על הביצועים.

שנורקל צר חונק את המנוע.

אני רואה מידי פעם בכביש רכבים עם שנורקלים בקוטר מאד קטן.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נדב ש.
29-10-18, 08:15
תודה על התובנות
שנורקל מותג ספארי עולה כ 4k
שנורקל סיני עם התקנה 1k
סיבות לא להתקין סיני?

פעם עוד לפני שהיו הסינים לדעתי, היו רק המותגים, אישית התנקנתי גם ספארי לפחות פעמיים ברכבים שונים.
מאז שיש את הסינים/חלופיים כל הרכבים האחרונים שלי איתם, לא רואה הבדל באיכות החומר, כן יש הבדל בין החברות, שים לב מה שדורון כתב, צריך שתהיה התאמה בחיבורים במיוחד לבית הפילטר אוויר, אם יש הבדל גדול בקוטר ממליץ לא לנסות קומבינות חיבור, זה פשוט לא יעשה את העבודה, לאורך זמן האטימה תיפגע, לדעתי.
כמו כן שים לב לשבלונות שמגיעות עם השנורקל, לפעמים יש סטיה במיקום החורים, יש למדוד טוב טוב לפני שמחוררים.

-->