PDA

צפייה בגרסה מלאה : stop / start טוב או רע למשלם המיסים



edish
04-11-18, 14:34
ונתעלם כרגע מעיניין ה- CO2

דרור ברלי
04-11-18, 15:10
בדרך כלל זו מערכת מיותרת. החסכון בדלק זניח, פוטנציאל התקלות וההוצאות גדול.

ברכב ידני, בשטח - דווקא יכול לעזור בהתנעה מהירה במקרה שדוממת מנוע.
לחיצה בקלאץ והמנוע מונע.

tallevi
04-11-18, 15:18
מה קשור משלם מיסים?? אתה יכול לנסח את השאלה באופן יותר ברור??



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

erezgur
04-11-18, 15:35
מה קשור משלם מיסים?? אתה יכול לנסח את השאלה באופן יותר ברור??



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk+1


...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

נדב ש.
04-11-18, 15:39
מה קשור משלם מיסים?? אתה יכול לנסח את השאלה באופן יותר ברור??



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

נראה לי שמתכוון לעצמו באופן פרטי, ולא לרכב חברה שהתקלות לא על חשבונו.


ולדעתי המערכת מיותרת, אין לזה הצדקה.

edish
04-11-18, 16:02
משלם המיסים = זה שמשלם על הדלק והתיקונים וגם את המיסים עליהם

Pageup
04-11-18, 16:14
משלם המיסים = זה שמשלם על הדלק והתיקונים וגם את המיסים עליהם

המצאה מטופשת, חסכון בדלק (בהנחה שאתה נוסע בעיר) אבל אתה צריך מצבר יותר חזק/יקר, סטרטר
יותר עמיד כי כמות ההתנעות שלו יותר גבוהה. והנה לך מערכת שמזהמת בדיוק אותו דבר רק זרקו את
הטינופת על העולם השלישי שוב. וכמובן, שהחלקים הנ"ל יותר יקרים במקרה תקלה.
מעבר לזה שהיא מטרידה: בפקק כל הזמן הרכב מניע מפסיק מניע מפסיק, בקיץ המזגן מפסיק לעבוד
והכל מתחמם. אצלי הפך להיות חלק מהבד"ח בתחילת הנסיעה לבטל את המערכת (ואז יש לי כל
הדרך אור כתום בדשבורד).

מויש
04-11-18, 19:03
ואם כבר הוזכר,
איך המערכת לא גורמת לנזק לטורבו?
קורה שעוצרים לרגע באמצע נסיעה בין עירונית ובמידה ושכחתי לכבות את המעצבנת הרכב נכבה מייד בעצירה בניגוד להוראות להמתין דקה לפני כיבוי..

גיא
04-11-18, 19:08
שאלתי בדאסטרים ואמרו שיש משאבת שמן חשמלית.

לא יודע אם זה נכון.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tzagi
12-11-18, 03:01
It has nothing to do with co emissions.
In order to understand why this idiocy exists we need to understand where it comes from: CAFE standards.
CAFE stands for Corporate Average Fuel Economy
Its a mandate of the US government and currently is at 27 miles per gallon.Failure to meet the standard means millions in fines.
Which means, Any manufacturer MUST average 27 MPG among its SOLD vehicle line up so for example lets take Ford, for every F150 with a V8 they have to sell about 2 Ford fiestas to offset the difference, even if they have to do it at a loss, they will dump the fiestas and the focues and increase the price on the trucks.
, The stop-start "feature" is a no brainer, to the manufacturer, it might increase the MPG of a car by one percent. maybe
However, no one cares about the long term costs, which are beneficial to the manufacturer and bad for the consumer, shorter battery and starter life, who cares?its not going to fail in the warranty period anyway.
so the starter will cost 3 times as much...who cares?
Just as long as we can get the fiesta to certify at 1/2 of a MPG better....

tallevi
12-11-18, 08:52
It has nothing to do with co emissions.
In order to understand why this idiocy exists we need to understand where it comes from: CAFE standards.
CAFE stands for Corporate Average Fuel Economy
Its a mandate of the US government and currently is at 27 miles per gallon.Failure to meet the standard means millions in fines.
Which means, Any manufacturer MUST average 27 MPG among its SOLD vehicle line up so for example lets take Ford, for every F150 with a V8 they have to sell about 2 Ford fiestas to offset the difference, even if they have to do it at a loss, they will dump the fiestas and the focues and increase the price on the trucks.
, The stop-start "feature" is a no brainer, to the manufacturer, it might increase the MPG of a car by one percent. maybe
However, no one cares about the long term costs, which are beneficial to the manufacturer and bad for the consumer, shorter battery and starter life, who cares?its not going to fail in the warranty period anyway.
so the starter will cost 3 times as much...who cares?
Just as long as we can get the fiesta to certify at 1/2 of a MPG better....


"so the starter will cost 3 times as much...who cares?"

So as to the battery...

תודה על המידע המחכים.

ברור לי לחלוטין שזאת מערכת מיותרת לחלוטין משיקולים "זרים", ובטווח הארוך היא בוודאי שתייקר את עלויות התחזוקה על הרכב, אבל לא היה ברור עד כמה מעוות השיקול..



טל.



Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

דרור ברלי
12-11-18, 09:00
קיבלתי לסופ"ש סובארו XV מהיבואן כדי להוביל טיול של מועדון סובארו-דרייב.
רכב הדגמה די ותיק ושבע מעללים, עם 25,000 ק"מ בערך.

במחשב הדרך של האוטו יש כל מיני תפריטים, אחד מהם יודע לספר כמה דלק חסכה המערכת מאז שהאוטו נולד.
תחזיקו חזק - לדעת המחשב, ב-25K הק"מ שהאוטו נסע עד כה, המערכת חסכה לא פחות מ..... 188 מ"ל של בנזין יקר ונדיר!!! אתם קוראים נכון, 188 סמ"ק. סדר גודל של כוס פלסטיק חד פעמית לא מלאה עד הסוף....
התרשמתי. ללא ספק, start-stop היא מערכת נחוצה וחיונית שתציל את העולם....

ועכשיו ברצינות - 188 סמ"ק דלק על 25K ק"מ זו כמות כל כך זניחה שיכולה בקלות ליפול לרובריקה של טעות סטטיסטית, או כל מספר/מידע מצוץ מהאצבע ממוחו הקודח של מחשב הרכב. זה כל כך זניח ולא משנה כלום. אבל לי אין ספק שבין כל הפיצ'רים המטופשים והמיותרים של טכנולוגיה מודרנית שמסבכים לנו את המכוניות והופכים אותן ליקרות/בלתי אפשריות לתחזוקה ותיקון, שכל כולם נעוצים בסיבות פוליטיות ורגולטוריות מעוותות ומטופשות - זוהי ללא ספק המערכת המיותרת והמטופשת מכולן.

ד ו ר ו ן
12-11-18, 10:08
תחזיקו חזק - לדעת המחשב, ב-25K הק"מ שהאוטו נסע עד כה, המערכת חסכה לא פחות מ..... 188 מ"ל של בנזין יקר ונדיר!!! אתם קוראים נכון, 188 סמ"ק. סדר גודל של כוס פלסטיק חד פעמית לא מלאה עד הסוף....
ן.
188cc כפול כמה עשרות אלפי רכבים + עוד מערכת זו או אחרת זה בדיוק מה שהיצרן צריך כדי לעמוד במגבלות זיהום ממוצעות



Slowly..

tallevi
12-11-18, 10:17
זוהי ללא ספק המערכת המיותרת והמטופשת מכולן.



אכן המיותרת והמטופשת מכולם אבל הרחק בתור מבחינת הורדת האמינות, יוקר התחזוקה, ונזק מצטבר לטווח ארוך, ביחס למערכות אחרות שיש ברכבי דיזל היום.


טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

tallevi
12-11-18, 11:26
188cc כפול כמה עשרות אלפי רכבים + עוד מערכת זו או אחרת זה בדיוק מה שהיצרן צריך כדי לעמוד במגבלות זיהום ממוצעות



Slowly..כן, אבל..על חשבון הלקוח...
מבחינתי הלקוח, זה עדיין 188cc, שעליהם אגב, מתבססת כל ההונאה התודעתית לציבור המטומטם..

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

OFF-RoaD
12-11-18, 12:45
קיבלתי לסופ"ש סובארו XV מהיבואן כדי להוביל טיול של מועדון סובארו-דרייב.
רכב הדגמה די ותיק ושבע מעללים, עם 25,000 ק"מ בערך.

במחשב הדרך של האוטו יש כל מיני תפריטים, אחד מהם יודע לספר כמה דלק חסכה המערכת מאז שהאוטו נולד.
תחזיקו חזק - לדעת המחשב, ב-25K הק"מ שהאוטו נסע עד כה, המערכת חסכה לא פחות מ..... 188 מ"ל של בנזין יקר ונדיר!!! אתם קוראים נכון, 188 סמ"ק. סדר גודל של כוס פלסטיק חד פעמית לא מלאה עד הסוף....
התרשמתי. ללא ספק, start-stop היא מערכת נחוצה וחיונית שתציל את העולם....

ועכשיו ברצינות - 188 סמ"ק דלק על 25K ק"מ זו כמות כל כך זניחה שיכולה בקלות ליפול לרובריקה של טעות סטטיסטית, או כל מספר/מידע מצוץ מהאצבע ממוחו הקודח של מחשב הרכב. זה כל כך זניח ולא משנה כלום. אבל לי אין ספק שבין כל הפיצ'רים המטופשים והמיותרים של טכנולוגיה מודרנית שמסבכים לנו את המכוניות והופכים אותן ליקרות/בלתי אפשריות לתחזוקה ותיקון, שכל כולם נעוצים בסיבות פוליטיות ורגולטוריות מעוותות ומטופשות - זוהי ללא ספק המערכת המיותרת והמטופשת מכולן.זה לא נמדד מאז שהאוטו נולד.

זה מתאפס בכל מיני מצבים, כמו ניתוק מצבר או לחיצה על כפתור.

התגובה הזו דמגוגית ומטעה כל כך שזה פשוט מביך.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

דרור ברלי
12-11-18, 14:25
מכיוון שאני מכיר עוד כמה מכוניות חדשות יחסית, שעוד לא איפסו בהן כלום, הנתון פחות או יותר דומה.
המערכת הזו היא חירטוט אחד גדול ואף יצרן לא היה טורח להתקין אותה אלמלא אילוצי רגולציה. אתה צריך שמהנדסי היצרן יגידו לך את זה? בדיוק כפי שכתבו כאן - העניין הגדול הוא ממוצע כולל של צריכת דלק ופליטת מזהמים עבור כל דגמי היצרן.
וכל יצרן מוכרח למכור מספיק חתיכות מדגמים חסכוניים במיוחד על מנת שיוכל להמשיך למכור דגמים גדולים ובזבזניים/מזהמים אבל עדיין לשמור על ממוצע שעומד בקריטריונים.
המערכת המיותרת הזו, שכמשתמש היא לא חוסכת לך ולו אגורה שחוקה אחת אבל כן מעלה את הסיכוי להוצאות כבדות יותר במקרה של תקלה/תיקון, היא אחת מהדרכים לענות על הדרישה הזו.

רוצים לחסוך בהוצאות ובדלק? תסגלו לעצמכם הרגלי נהיגה מתונים. הרבה יותר אפקטיבי מ-30-40 כיבויי/התנעות מנוע בכל רמזור.

נמרוד
12-11-18, 14:36
מכיוון שאני מכיר עוד כמה מכוניות חדשות יחסית, שעוד לא איפסו בהן כלום, הנתון פחות או יותר דומה.

בולשיט. אין לך מושג אם במכונית שהיא לא שלך איפסו או לא איפסו ומתי איפסו. בטח במכונית הדגמה של יבואן.

דרור הבאת טיעון לא רלוונטי, אתה יכול לחזור בך, לא קרה כלום, זה לא מזיק לעמדה שלך בויכוח, להיפך.

דרור ברלי
12-11-18, 14:40
יותר מזה...

לפני כמה שנים, בהשקה העולמית של מרצדס SL מהדור האחרון, השוויצו הגרמנים בדיאטה המקיפה שהאוטו עבר. מרכב שעשוי מכמה סוגי מתכות, תכנון מחודש של הרבה מאוד רכיבים ומכלולים - זה היה מדהים לראות כמה אנרגיה וכסף השקיעו כדי לחסוך גרם כאן וגרם שם, והחיסכון המפיל מהכסא שהשיגו הוא של מיכל דלק שלם(!) ב-100,000 ק"מ...
וזה במכונית שעולה כאן בערך מיליון וחצי שקל וצפונה שנושא צריכת הדלק באמת מטריד מאוד את רוכשיה... הייתי קורא לזה "אליפות העולם בטרחנות".

- - - Updated - - -


בולשיט. אין לך מושג אם במכונית שהיא לא שלך איפסו או לא איפסו ומתי איפסו. בטח במכונית הדגמה של יבואן.

דרור הבאת טיעון לא רלוונטי, אתה יכול לחזור בך, לא קרה כלום, זה לא מזיק לעמדה שלך בויכוח, להיפך.


בולשיט?... במכונית שאני מכיר טוב מיום שנמסרה כחדשה, התוצאות היו דומות מאוד.
גם לפני שנכנסה לטיפול ראשון (סיטואציה שתמיד תוכל לטעון שאולי ניתקו מצבר, או שלא)

כולם יודעים טוב מאוד למה המערכות האלה מותקנות במכוניות חדשות. זה לא סוד גדול. ג'ו הסביר בצורה מובנת מאוד, גם לאלה שאנגלית אינה שפת אימם.

OFF-RoaD
12-11-18, 14:48
יותר מזה...

לפני כמה שנים, בהשקה העולמית של מרצדס SL מהדור האחרון, השוויצו הגרמנים בדיאטה המקיפה שהאוטו עבר. מרכב שעשוי מכמה סוגי מתכות, תכנון מחודש של הרבה מאוד רכיבים ומכלולים - זה היה מדהים לראות כמה אנרגיה וכסף השקיעו כדי לחסוך גרם כאן וגרם שם, והחיסכון המפיל מהכסא שהשיגו הוא של מיכל דלק שלם(!) ב-100,000 ק"מ...
וזה במכונית שעולה כאן בערך מיליון וחצי שקל וצפונה שנושא צריכת הדלק באמת מטריד מאוד את רוכשיה... הייתי קורא לזה "אליפות העולם בטרחנות".

- - - Updated - - -




בולשיט?... במכונית שאני מכיר טוב מיום שנמסרה כחדשה, התוצאות היו דומות מאוד.
גם לפני שנכנסה לטיפול ראשון (סיטואציה שתמיד תוכל לטעון שאולי ניתקו מצבר, או שלא)

כולם יודעים טוב מאוד למה המערכות האלה מותקנות במכוניות חדשות. זה לא סוד גדול. ג'ו הסביר בצורה מובנת מאוד, גם לאלה שאנגלית אינה שפת אימם.שמע, אפשר להפריך גם את "הנתון" הזה עם חישוב, אבל אני לא רוצה לבלבל אותך עם עובדות.

עובדתית - הרכבים היום חסכוניים יותר מאלו של לפני עשור, שלא לדבר על קודם לכן. כן, זה בא על חשבון רובסטיות, אמינות, ביצועים ועלויות אחזקה - אבל כרגע זו המטרה (מכל מיני שיקולים לא מעניינים, כמו זיהום אויר והשפעותיו) - ולשם העולם הולך, ועל השאר? מתפשר.

ואם לחזור לדיון - המערכת הזו יעילה מאוד במתארים עירוניים במז"א טוב (כשאין צורל במיזוג אויר), ויכולה לחסוך כך הרבה זיהום. זו הסיבה שהיא שם. האם זה טוב ללקוח? בארץ כנראה שלא, על אירופה אפשר להתפלפל. בכל מקרה - היא משיגה את מטרתה, במידת מה, ולכן היא שם. לא מכיר מערכות מיותרות שמושקעת בהם כ"כ הרבה הנדסה.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
12-11-18, 15:11
כל מי שאני מכיר עם רכב כזה מבטל את הפיצר דבר ראשון אחרי הנעת הרכב.

זה מטריד, מנתק מזגן סדרתי.


Slowly..

דרור ברלי
12-11-18, 15:34
שמע, אפשר להפריך גם את "הנתון" הזה עם חישוב, אבל אני לא רוצה לבלבל אותך עם עובדות.

עובדתית - הרכבים היום חסכוניים יותר מאלו של לפני עשור, שלא לדבר על קודם לכן. כן, זה בא על חשבון רובסטיות, אמינות, ביצועים ועלויות אחזקה - אבל כרגע זו המטרה (מכל מיני שיקולים לא מעניינים, כמו זיהום אויר והשפעותיו) - ולשם העולם הולך, ועל השאר? מתפשר.

ואם לחזור לדיון - המערכת הזו יעילה מאוד במתארים עירוניים במז"א טוב (כשאין צורל במיזוג אויר), ויכולה לחסוך כך הרבה זיהום. זו הסיבה שהיא שם. האם זה טוב ללקוח? בארץ כנראה שלא, על אירופה אפשר להתפלפל. בכל מקרה - היא משיגה את מטרתה, במידת מה, ולכן היא שם. לא מכיר מערכות מיותרות שמושקעת בהם כ"כ הרבה הנדסה.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk


אכן, המכוניות הספציפיות שאני מכיר נוסעות הרבה יותר במתאר הבינעירוני. המחשב לא סופר רק סמ"קים של דלק אלא גם דקות ושניות בהן המנוע היה מדומם.
בעיר המערכת סתם מטרידה, ולא חוסכת כמות דלק משמעותית על מנת להצדיק את קיומה. את עניין המזגן הזכיר דורון וצדק.

מכוניות מודרניות אכן חסכוניות וטובות יותר ממכוניות ישנות. מה עוד חדש בזה? המנועים יותר יעילים ויודעים להוציא הרבה יותר כוח מפחות נפח והרבה יותר קילומטרים מכל ליטר דלק וגם לחיות יותר קילומטרים.
אבל המערכת הזו ספציפית נועדה לשרת את דרישות הרגולציה ולהוציא "ציון טוב" ליצרן, אבל לא חוסכת לבעל הרכב כלום. אל תשכח שנדרשים מצברים וסטרטרים חזקים ויקרים יותר להתחלפה/תיקון ובמתאר של פקק, המערכת יכולה לדומם ולהניע עשרות ומאות פעמים בנסיעה של ק"מ ספורים. זה כבר לא עושה שום דבר טוב לאמינות ולאורך החיים. גם אם נניח שתחסוך לא 188 סמ"ק ב-25K ק"מ אלא 2-3 ליטר ב-10K ק"מ, הבלאי המצטבר עדיין בעוכריך.

אבל המערכת אכן משיגה את מטרתה. רק תזכור שהיא לא נמצאת שם בשבילך אלא בשביל היצרן.

kd2
12-11-18, 19:03
דרור,
אולי ברכבים שבדקת יש נטייה לנהג לכבות את המערכת רוב הזמן (כמו כולנו), ואז הנתון נמוך במיוחד ?
כי הוא נמוך בהגזמה לדעתי, לפני שצריך בכלל להכנס לחישובים.

ללא קשר לכך שאני חושב שהמערכת מעצבנת וגורמת לבלאי גבוה להכל.
גם לגירים האוטומטיים שמשתלבים לא נעים כשאתה פשוט לוחץ גז ממצב כבוי.
ואף שמעתי שגם לא הטיבה עם מכונאים שחשבו שהם מטפלים במנוע כבוי לגמרי.

ד ו ר ו ן
12-11-18, 19:24
מנוע בסרק צורך מעט מאד דלק.
זה לא מפתיע שזה חוסך מעט מאד דלק.

תחשוב על זה, ברמזור אתה עומד כדקה.

בפקק אתה בפועל מזדחל, והמערכת עובדת מעט יחסית ובעיקר מעצבנת.



Slowly..

דרור ברלי
12-11-18, 19:48
דרור,
אולי ברכבים שבדקת יש נטייה לנהג לכבות את המערכת רוב הזמן (כמו כולנו), ואז הנתון נמוך במיוחד ?

מה הקשר? המערכת היא ברירת מחדל. פועלת בכל התנעה. כמו ESP, כמו מובילאיי.
כדי לנסוע בלי, אתה צריך לכבות בעצמך שוב ושוב, אחרי כל התנעה של האוטו.
להבדיל מהמובילאיי המעצבן שאני מקפיד לכבות תמיד, בזה אני כמעט ולא נוגע כי זה חלק מהאוטו וחלק מהמבחן זה לחיות עם האוטו כפי שהוא. פעם ניסיתי לבדוק ולהשוות צריכת דלק - בכמה דגמי מכוניות, עם מערכת ובלי מערכת. לאורך כמה מאות ק"מ מעורבים, לא מצאתי שום הבדל.

כי הוא נמוך בהגזמה לדעתי, לפני שצריך בכלל להכנס לחישובים.

ממש לא נמוך בהגזמה. האמת היא שבכלל לא הופתעתי - המערכת כמעט לא רלוונטית בתכל'ס. את מה שהיא חוסכת בשניות שהמנוע כבוי, היא מבזבזת בהתנעה. והיא לא רלוונטית במיוחד במכוניות שנוסעות הרבה מחוץ לעיר.

ללא קשר לכך שאני חושב שהמערכת מעצבנת וגורמת לבלאי גבוה להכל.
גם לגירים האוטומטיים שמשתלבים לא נעים כשאתה פשוט לוחץ גז ממצב כבוי.
ואף שמעתי שגם לא הטיבה עם מכונאים שחשבו שהם מטפלים במנוע כבוי לגמרי.

המטרה של המערכת הזו היא להיטיב עם נתוני צריכת הדלק התיאורטיים שהיצרנים צריכים להציג בפני הרגולטורים - וזו ממש לא תיאוריית קונספירציה אלא האמת לאמיתה. יש היום כל מיני חוקים מוזרים ותקנות והגבלות ויצרני הרכב עושים שמיניות באוויר בגלל כל זה, משקיעים בזה מיליארדים, זה כמובן גם מייקר את המכוניות. תשלם יותר על האוטו כדי לחסוך דלק בתיאוריה... יופי של חיסכון באמת....
בפועל אין למערכת שום משמעות אמיתית. אם אתה רוצה לחסוך דלק - תשיג מספרי ק"מ/ליטר הרבה יותר משמעותיים ומרשימים באמצעות שינוי בהרגלי הנהיגה שלך - כי הכל תלוי בסופו של דבר בעיקר בנהג. מתי בכל זאת המערכת תבוא לידי ביטוי מורגש?... רק כשיגיע הזמן להחליף/לשפץ סטרטר ו/או להחליף מצבר - ואז תקבל את ה"חיסכון" בצורת סטירה רצינית בפרצוף/ארנק.

tzagi
12-11-18, 21:02
90%
of all engine wear is done on startup
where there is metal to metal contact with no oil pressure.
A normal person might start the car 5 to 6 times a day,, now..multiply that by hundreds.

tallevi
12-11-18, 21:07
מצחיקים אתם...
כשטוענים כאן משהו, אתם צועקים נתונים. כשמביאים לכם איזושהו נתון, (שלא מוצא חן בעיניכם), אתם מבטלים אותו ואת מי שהביא אותו...ואתם יודעים מה? יש לכם ממש חוצפה לעשות זאת מבלי אפילו להביא נתונים משלכם! פשוט זה מאוד קל להשחיר את העומד מאחורי הנתונים הסוררים (דמגוג...מביך...שטויות...), מבלי להתאמץ יתר על המידה.

יש לכם נתונים אחרים? בבקשה! בואו נשמע!
אתם טוענים שהמערכת הזו מפחיתה זיהום? בכמה מפחיתה? חוסכת דלק? בכמה חוסכת?

ואתם יודעים עוד מה?? אותי מעניינים יותר הנתונים פר יחידה! לא מעניין אותי נתונים של שלום עולמי וגלובל וורמינג, (עם מבטא אמריקאי כבד...).
לי בכיס - זה משתלם?! זה כלכלי?! זה חוסך?! לא?!! אז זה רע! מאוד מאוד רע מבחינתי. וזה הדבר היחיד שאני רואה. את הכיס שלי. וכן, את חוסר ההתחשבות והזלזול של עשירי עולם, מחבקי עצים, קובעי דעת קהל וקובעי מדיניות פופוליסטיים שלא ממש מזיז להם כמה זה יעלה לי .
אז כל עוד זה כך - הזלזול בכספו של הפרט (בי!) - זה מה שיש, אז אני אזלזל בחזרה. אעשה כל מה שניתן לבטל, לעקור ולמחוק את המערכות האלה מהרכבים שלי, ולו רק בשביל הכיף.

אעלק "השיגה את מטרתה..." מי קבע את המטרה? ולמה אני צריך לממן אותה??
מחר יחליטו להעביר כביש בדיוק היכן שביתך עומד, ולכן ישטיחו אותו - זה גם משיג את המטרה, לא?! נו אז?! איזה מן טיעון זה?! זה אומר משהו לגבי אם זה טוב או לא? לא! כי המטרה שמישהו אחר קבע, שיישם אותה על עצמו, לא עלי.



Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

alto
12-11-18, 21:37
על מה אתם מתווכחים בכלל?
188 סמ"ק! מה זה משנה אם זה חיסכון ל5 שנים, שנה, או יומיים??
זה כלום!! (ואם רוצים ממש לדייק: כלום וממש ממש קצת)
לא יודע אם זה המספר המדויק אבל זה לא משמעותי, אם הייתם אומרים שזה חוסך 188 סמ"ק לכל ליטר - קרוב ל 20% אולי שווה משהו, גם לא בטוח בהתחשב בכל העלויות שדובר פה.

tallevi
12-11-18, 22:00
עוד דבר...זה נשמע לי ממש ממש אבל ממש דבילי שנתון שאמור להראות חיסכון לאורך זמן מתאפס בניתוק מצבר... רק אומר..

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

איל מ
12-11-18, 22:00
אישית לא סובל את המערכת הזאת. ועוד הרבה מערכות "חדישות" ברכבים החדשים.
כשהחלפתי לפני כמה חודשים את הרכב העיקרי של המשפחה קניתי בכוונה את אחד הדגמים הכי מפגרים בשוק (רכב חדש מיד ראשונה 0ק"מ).
בלי סטארט/סטופ, בלי מנוע טורבו יעיל, בלי גיר רובוטי חסכוני ובלי מערכת שיודעת לנהוג (או לחנות) במקומי.
אז נכון, במבחני הדרכים, האוטו לא מככב, אוכל קצת יותר דלק, סוחב קצת פחות טוב, ואני אשכרה צריך לנהוג בעצמי בכביש 6. אבל הטכנולוגיה שלו אמינה ומוכחת, וזולה.
יוצא לי לנהוג ביומיום בכל הכוכבים החדשים עם כל הטכנולוגיות. באמת חלליות כשהן חדשות. אבל כשמתחילות הבעיות (והן מתחילות) אללה יוסתור...
ןעוד הערה לגבי ההארה שנזרקה פה על בלאי למנוע בשניות הראשונות שהוא מניע.
אין דין הנעת מנוע אחרי דקה שהוא לא עבד, כדין הנעה של מנוע שעמדחצי שעה שעה, או במקרה הכי גרוע, מנוע קר. הבלאי מהנעה חמה הוא זניח.

דרור ברלי
12-11-18, 22:20
בלאי בהנעת מנוע חם הוא זניח. הוא כבר משומן היטב.
אבל מקובל למדוד את אורך חיים של סטרטרים במספרי התנעות?.... אז מכונית עם סטארט-סטופ מצויידת מראש בסטרטר גדול וחזק יותר. נדרש גם מצבר חזק ויקר יותר. שני אלה לא חיים לנצח וכשמגיע יומם - החלפתם יקרה יותר.
מצברים מחזיקים היום כמה?... בהסתמך על ק"מ שנתי ממוצע ועם תקופת בעלות ממוצעת של 3-4 שנים לפני שמחליפים רכב לחדש, אני אהיה נדיב אם אנחש שהדברים הללו יקרו כמובן לאחר תום תקופת האחריות ובאמצע המשמרת של הבעלים השני.

מוטי ג.
12-11-18, 22:22
תרשו לי רגע לתת מבט מכיוון אחר, לפני 15 שנה בערך, נשלחתי להדרכה במפעל בגרמניה.
המפעל נמצא באיזו עיירה נידחת,
באמצע העיירה עוברת מסילת רכבת,
כנהוג, מצידי מסילת הרכבת יש מחסומים,
ונהג נורמטיבי עומד ליד המחסום תו"כ שהרכבת מתקרבת-עוברת- מתרחקת.
נהג המונית-טרנספורטר שאל אותנו בחצי גרמנית-טורקית-אנגלית האם אכפת לנו שהוא יכבה את המנוע בזמן ההמתנה לרכבת אפילו שמאוד קר בחוץ, וייתכן שיהיה לרגע קצר טיפה פחות חם באוטו.
שאלתי למה? למה צריך לדומם מנוע?
תשובתו הייתה, תו"כ הצבעה של שלט בגרמנית,
שהשכנים מבקשים לצמצם את טרטור המנועים, הריח והגזים תו"כ ההמתנה שהחשמלית תעבור.
עוד הוסיף וציין, שזו לא חובה, אבל רשות.


אז לעינייננו.... אני מניח שנהג כזה, ישמח לקבל מערכת אוטומטית לכיבוי בזמן עצירה, וכמובן שהוא גם יכול לשלוט זה מתי היא תעבוד ומתי לא.


בנימה אישית, לי ברכב (במקרה גם גרמני, במקרה של אותו יצרן) קיימת המערכת הנ"ל,
לפעמים בפקקים כביש 6 היא ממש נוחה.
לפעמים, היא מזדרזת לכבות בכל ליטוף קטן של דוושת הבלם. ולכן מאוד נוח וזמין כפתור הביטול.

עוד סיפור, באותו הקשר, ברכב הקודם (שוב של אותו יצרן) לא היתה מערכת כזו, ולקראת סוף תקופת הליסינג נגמר המצבר.
רכב חילוץ שם לי מצבר מיוחד!
חברת הליסינג רדפה אחריי במשך שבוע להחליף לי אותו במצבר רגיל, כי זה עולה להם הרבה כסף,ואצלי אין מערכת stop- start ולכן המיוחד אינו נדרש.

יאללה.... חפרתי מספיק.
חבל שאין אפשרות לשנות את מצב המערכת לדיפולט לא פעיל.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

גיא
12-11-18, 22:27
אני מניע את הדאסטר של האשה. נוסע עד קצה הרחוב. כ 100 מטר. עוצר בעצור שיש שם. בום המנוע כבה ... זה לא מנוע חם זה מנוע שעובד דקה במקרה הטוב ופחות לפעמים ...

יש לי תכנית לייצר איזה ממסר ארדואינו שימתג את זה אוטומטית 20 שניות אחרי ההתנעה ...

זה המטרד הכי גדול בימינו. ( חוץ מאידיוטים שממשיכים לזמס כשכבר יש ירוק ...)

וגם חיסכון של 10 אפילו 20 ליטר בשנה זה חרטא .. כשאתם נוסעים למדבר לריב עם כמריר וטוחנים עליו חצי מיכל דלק ... ה 10 ליטר השנתי של החיסכון זה אפילו לא מצחיק.


Sent from my iPhone using Tapatalk

OFF-RoaD
12-11-18, 23:04
מצחיקים אתם...
כשטוענים כאן משהו, אתם צועקים נתונים. כשמביאים לכם איזושהו נתון, (שלא מוצא חן בעיניכם), אתם מבטלים אותו ואת מי שהביא אותו...ואתם יודעים מה? יש לכם ממש חוצפה לעשות זאת מבלי אפילו להביא נתונים משלכם! פשוט זה מאוד קל להשחיר את העומד מאחורי הנתונים הסוררים (דמגוג...מביך...שטויות...), מבלי להתאמץ יתר על המידה.

יש לכם נתונים אחרים? בבקשה! בואו נשמע!
אתם טוענים שהמערכת הזו מפחיתה זיהום? בכמה מפחיתה? חוסכת דלק? בכמה חוסכת?

ואתם יודעים עוד מה?? אותי מעניינים יותר הנתונים פר יחידה! לא מעניין אותי נתונים של שלום עולמי וגלובל וורמינג, (עם מבטא אמריקאי כבד...).
לי בכיס - זה משתלם?! זה כלכלי?! זה חוסך?! לא?!! אז זה רע! מאוד מאוד רע מבחינתי. וזה הדבר היחיד שאני רואה. את הכיס שלי. וכן, את חוסר ההתחשבות והזלזול של עשירי עולם, מחבקי עצים, קובעי דעת קהל וקובעי מדיניות פופוליסטיים שלא ממש מזיז להם כמה זה יעלה לי .
אז כל עוד זה כך - הזלזול בכספו של הפרט (בי!) - זה מה שיש, אז אני אזלזל בחזרה. אעשה כל מה שניתן לבטל, לעקור ולמחוק את המערכות האלה מהרכבים שלי, ולו רק בשביל הכיף.



1. מערכות start-stop לא נועדו כדי לחסוך לך כסף, אלא כדי להפחית זיהום אויר באזורים מיושבים. את זה הן עושות בהצלחה ברוב העולם, תרצה או לא. זה כנראה שילוב של האופי הישראלי ומזג האויר פה, שניהם "נעימים" מאין כמותם, שמייתרים את המערכת על כבישי ארצנו (לגיטימי לגמרי בעיני). מה שכן, היקום לא סובב סביב אל אקצה והשוק שלנו מעניין את היצרנים כקליפת השום. במדינות קרירות ומתורבתות יותר זה עובד נפלא.

2. אני נורא משועשע מהפוסטים האנרכיסטיים שלך. כל ניצוץ של קידמה או ממסד גורם לך לזעוק ולרקוע ברגליים כמו ילד שלא קונים לו צעצוע ולהמציא תיאוריות קונספירציה מרחיקות לכת (לאו דווקא בסדר הזה), וזה תמיד כיף לנסות לנחש לאילו מחוזות זה יפליג הפעם.

3. התעצבנת? חבל, זו לא היתה המטרה. מתנצל. עכשיו, רצית נתונים? תנשום עמוק, ותתחיל לקרוא:

https://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/02/f8/idle-stop_light_duty_passenger_vehicles.pdf&ved=2ahUKEwi0rYnJ28_eAhXRsqQKHfHpA1AQFjA CegQIBxAB&usg=AOvVaw2wJZEhqkBoI1ryKtHp9fmr

https://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://core.ac.uk/download/pdf/11995920.pdf&ved=2ahUKEwiaiang3c_eAhXEGuwKHad2BGI4ChA WMAN6BAgIEAE&usg=AOvVaw1iYp2pc1nA3ay5fMrEipTe

יש עוד כמה בגוגל, אבל העיקרון זהה. אתה מוזמן לחפש בעצמך. המערכות האלו גורמות להפחתה בזיהום אויר. אגב, אף אחד לא הביא כאן שום נתון מדעי מגובה במחקר עד כה. הכל תחושות בטן או "ניסיון אישי" (לא, אין דבר כזה. זה לא מחזיק, מים בשום דיון רציני).

4. יש גם מאמרים ומחקרים על הפגיעה שלהן באמינות, אם תרצה. גם הם בגוגל.

לילה טוב.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

מיכה100
12-11-18, 23:06
טוב צריך שמישהו ייצג את צד הכלה פה, להלן כמה מוצגים/טיעונים:
החברה האלה בדקו צריכת דלק משולבת בצורה מסודרת וקיבלו חיסכון של בין 9.5% (ללא מזגן) ו3.5% (עם מזגן) - זניח זה לא, בטח במחירי הדלק בארץ: https://www.edmunds.com/car-reviews/features/do-stop-start-systems-really-save-fuel.html
באופן אישי אני לא מבטל את המערכת באוקטביה למעט בימים חמים - אין שום בעיה להתרגל.
זכיתי לנהוג לאחרונה בפורד F150 (אוי איזה אוטו בן זונה) והמערכת הזו עבדה בו פנטסטי, הרבה יותר טוב מבאוקטביה - ההתנעות מיידיות ולא מורגשות, למעשה אין צורך להשהות את הזינוק.
יש כמה מדינות באירופה (שווייץ למשל) שבהן זה נחשב פשע חברתי לעמוד ברמזור עם מנוע פועל, מסיבות של זיהום אוויר לנהגים והולכי הרגל סביבך - מאוד נוח שהאוטו עושה את העבודה בעצמו.

asafk
12-11-18, 23:58
היה לי בלאדה ניבה גם את הפיצ'ר הזה של כיבוי מנוע כשנעמדים יותר מכמה שניות ברמזור.
לא אהבתי.

אסף.

tallevi
13-11-18, 00:32
1. מערכות start-stop לא נועדו כדי לחסוך לך כסף, אלא כדי להפחית זיהום אויר באזורים מיושבים. את זה הן עושות בהצלחה ברוב העולם, תרצה או לא. זה כנראה שילוב של האופי הישראלי ומזג האויר פה, שניהם "נעימים" מאין כמותם, שמייתרים את המערכת על כבישי ארצנו (לגיטימי לגמרי בעיני). מה שכן, היקום לא סובב סביב אל אקצה והשוק שלנו מעניין את היצרנים כקליפת השום. במדינות קרירות ומתורבתות יותר זה עובד נפלא.

2. אני נורא משועשע מהפוסטים האנרכיסטיים שלך. כל ניצוץ של קידמה או ממסד גורם לך לזעוק ולרקוע ברגליים כמו ילד שלא קונים לו צעצוע ולהמציא תיאוריות קונספירציה מרחיקות לכת (לאו דווקא בסדר הזה), וזה תמיד כיף לנסות לנחש לאילו מחוזות זה יפליג הפעם.

3. התעצבנת? חבל, זו לא היתה המטרה. מתנצל. עכשיו, רצית נתונים? תנשום עמוק, ותתחיל לקרוא:

https://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/02/f8/idle-stop_light_duty_passenger_vehicles.pdf&ved=2ahUKEwi0rYnJ28_eAhXRsqQKHfHpA1AQFjA CegQIBxAB&usg=AOvVaw2wJZEhqkBoI1ryKtHp9fmr

https://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://core.ac.uk/download/pdf/11995920.pdf&ved=2ahUKEwiaiang3c_eAhXEGuwKHad2BGI4ChA WMAN6BAgIEAE&usg=AOvVaw1iYp2pc1nA3ay5fMrEipTe

יש עוד כמה בגוגל, אבל העיקרון זהה. אתה מוזמן לחפש בעצמך. המערכות האלו גורמות להפחתה בזיהום אויר. אגב, אף אחד לא הביא כאן שום נתון מדעי מגובה במחקר עד כה. הכל תחושות בטן או "ניסיון אישי" (לא, אין דבר כזה. זה לא מחזיק, מים בשום דיון רציני).

4. יש גם מאמרים ומחקרים על הפגיעה שלהן באמינות, אם תרצה. גם הם בגוגל.

לילה טוב.

Sent from my SM-N960F using TapatalkThe vehicles have undergone both dynamometer and
on-road testing; the test results show somewhat conflicting data. The laboratory
data and the portion of the on-road data in which driving is conducted on a
prescribed route with trained drivers produced significant fuel economy
improvement. However, the fleet data do not corroborate improvement, even
though the data show significant engine-off time. It is possible that the effects of
the varying driving styles and routes in the fleet testing overshadowed the fuel
economy improvements. More testing with the same driver over routes that are
similar with the IS system-enabled and disabled is recommended.


זה לא נשמע לי כל כך משכנע עד כה....




טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

מוטי ג.
13-11-18, 00:37
היה לי בלאדה ניבה גם את הפיצ'ר הזה של כיבוי מנוע כשנעמדים יותר מכמה שניות ברמזור.
.הרגת אותי!

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

tzagi
13-11-18, 00:38
היה לי בלאדה ניבה גם את הפיצ'ר הזה של כיבוי מנוע כשנעמדים יותר מכמה שניות ברמזור.
לא אהבתי.

אסף.
נקה את הקרבורטור ולא יכבה יותר[emoji14]

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

OFF-RoaD
13-11-18, 08:04
זה לא נשמע לי כל כך משכנע עד כה....




טל.



הייתי אומר מה אני חושב על הקריאה הסלקטיבית שלך ועל הסקת המסקנות בעקבותיה, אבל אז הייתי מואשם באד הומינם וכל שאר העובדות היו זוכות להתעלמות.

ולעניין, זה לא חדש שבתנאי סביבה מסוימים המערכת מאוד לא אפקטיבית לעניין הפחתת זיהום אויר (אם כי לא מזיקה, וזה נתון חשוב). זה נכתב פה, גם על ידי.

המחקר הזה מוכיח שהיא כן חוסכת דלק וגזי פליטה במתארים מסוימים, ואם לא הצלחת להבין את זה מתוכו - קטונתי.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

מיכה100
13-11-18, 08:21
היה לי בלאדה ניבה גם את הפיצ'ר הזה של כיבוי מנוע כשנעמדים יותר מכמה שניות ברמזור.
לא אהבתי.

אסף.
:D:D

tallevi
13-11-18, 08:33
הייתי אומר מה אני חושב על הקריאה הסלקטיבית שלך ועל הסקת המסקנות בעקבותיה, אבל אז הייתי מואשם באד הומינם וכל שאר העובדות היו זוכות להתעלמות.

ולעניין, זה לא חדש שבתנאי סביבה מסוימים המערכת מאוד לא אפקטיבית לעניין הפחתת זיהום אויר (אם כי לא מזיקה, וזה נתון חשוב). זה נכתב פה, גם על ידי.

המחקר הזה מוכיח שהיא כן חוסכת דלק וגזי פליטה במתארים מסוימים, ואם לא הצלחת להבין את זה מתוכו - קטונתי.

Sent from my SM-N960F using Tapatalkאד הומינם זה אכן אחד הקטעים החזקים פה בפורום, ואצלך זה מגיע לרמה של אומנות ממש...

אני לא טוען לקונספירציה נהפוך הוא, אני בז לתיאוריות קונספירציה ושולל אותן על הסף.
להבדיל, אג'נדות וטרנדים עולמיים יש ויש.
ואם האג'נדה השלטת כרגע היא זיהום אוויר וגלובל וורמינג, עם סחף המוני בדעת הקהל, אז המערכות יהיו בהתאם וגם הניסויים בדרך כלל יוכיחו את מה שרצו להוכיח..

אולי זה עניין של השקפה, סוג של השבע לא יבין את הרעב...ז"א, שמה שאני רואה, זה את עצמי ברכב כזה בן עשר, מוציא הרבה כספים שאין לי בשביל המערכת המטופשת הזו, שהיא בנוסף לבלאי הקיים ממילא ברכב שכזה.
כנראה זאת ראייה שלבני עשירים מיוחסים ומדושנים, פשוט אין, וגם לא יכולה להיות.

וכן, שוב, אני רואה את זה רק דרך הכיס שלי ורק שלי, ויש לי את כל הזכות בעולם לראות זאת כך.
האם המערכת הזאת נחוצה לפונקציונליות של הרכב? לא.
האם החיסכון בדלק יהיה משמעותי אם קיים וכלכלי ביחס לעלויות התחזוקה והורדת אמינות הרכב שלי? לא.
האם זיהום האוויר שאשיג בזאת יהיה משמעותי ברמה שנוכל "שנוכל להציל את הכדור"? לא יודע, אבל ממש לא משוכנע שכן.
האם מישהו שאל אותי אם אני מעוניין במערכת הזאת? לא. האם זה רכב שלי? פרטי? שאני ורק אני נושא בעלויות התחזוקה והתיקונים עליו? בהחלט כן...

אתם רוצים להוריד את זיהום האוויר? להציל את הכדור? להיות מלאכים טובים?? ביי אול מינס...בי מיי גסטס, רק תרדו לי מהתחת. לא על חשבוני!



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

איל מ
13-11-18, 08:53
נקה את הקרבורטור ולא יכבה יותר[emoji14]

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

אין טעם לנקות קרבורטור.
פשוט מכוונים את ה idle ל1500 סל"ד במקום 750 (-;
(אני בלאדה ניבה גם ביטלתי ככה את הסטארט-סטופ).

דרור ברלי
13-11-18, 09:51
וכן, שוב, אני רואה את זה רק דרך הכיס שלי ורק שלי, ויש לי את כל הזכות בעולם לראות זאת כך.
האם המערכת הזאת נחוצה לפונקציונליות של הרכב? לא.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk


בדיוק.
ואם יורשה לי להוסיף/להזכיר - זו בדיוק היתה כוונתו של פותח השרשור.
בבקשה:


ונתעלם כרגע מעיניין ה- CO2

kd2
13-11-18, 10:42
דרור,
אולי ברכבים שבדקת יש נטייה לנהג לכבות את המערכת רוב הזמן (כמו כולנו), ואז הנתון נמוך במיוחד ?

מה הקשר? המערכת היא ברירת מחדל. פועלת בכל התנעה. כמו ESP, כמו מובילאיי.
כדי לנסוע בלי, אתה צריך לכבות בעצמך שוב ושוב, אחרי כל התנעה של האוטו.
להבדיל מהמובילאיי המעצבן שאני מקפיד לכבות תמיד, בזה אני כמעט ולא נוגע כי זה חלק מהאוטו וחלק מהמבחן זה לחיות עם האוטו כפי שהוא. פעם ניסיתי לבדוק ולהשוות צריכת דלק - בכמה דגמי מכוניות, עם מערכת ובלי מערכת. לאורך כמה מאות ק"מ מעורבים, לא מצאתי שום הבדל.

כי הוא נמוך בהגזמה לדעתי, לפני שצריך בכלל להכנס לחישובים.

ממש לא נמוך בהגזמה. האמת היא שבכלל לא הופתעתי - המערכת כמעט לא רלוונטית בתכל'ס. את מה שהיא חוסכת בשניות שהמנוע כבוי, היא מבזבזת בהתנעה. והיא לא רלוונטית במיוחד במכוניות שנוסעות הרבה מחוץ לעיר.

ללא קשר לכך שאני חושב שהמערכת מעצבנת וגורמת לבלאי גבוה להכל.
גם לגירים האוטומטיים שמשתלבים לא נעים כשאתה פשוט לוחץ גז ממצב כבוי.
ואף שמעתי שגם לא הטיבה עם מכונאים שחשבו שהם מטפלים במנוע כבוי לגמרי.

דרור למה אתה חושב שאני לא יודע שהמערכת ברירת מחדל ?
אני הרי אמרתי שיש מצב שברכב שבדקת בו נתונים נוטים לכבות אותה רוב הזמן...ידנית.
אני עושה זאת בכל רכב שאני עולה עליו בדיוק של 100%, זאת לא טרחה גדולה מידי. ובמקרה יש לי גם XV ויד שמאל שלי נשלחת לכפתור אוטומטית כמו לאבזם של החגורה.

לא סביר שהמערכת חוסכת 7.5 מ"ל ל1000 ק"מ כפי שבדקת ברכב המבחן. זה יריקה של אדם בוגר.
אולי רכב שנסע כמעט רק רק מחוץ לעיר.
אני מאמין שגם כתבי רכב אחרים שעלו על הרכב לא היו חרדים כמוך לתצורתו המקורית של האוטו ופשוט כיבו את הניג'וס מלכתחילה.
אני לא בעד המערכת, זה חרבנה של דבר שבסוף עף אליך כמו בומרנג באחזקה.
רק אומר שלדעתי לא היו נכנסים לסיבוך הזה בשביל כמויות דלק/זיהום כאלו. אתה חושב שזה היה עובר את המבחן של הרשויות ?

ד ו ר ו ן
13-11-18, 13:21
רק אומר שלדעתי לא היו נכנסים לסיבוך הזה בשביל כמויות דלק/זיהום כאלו. אתה חושב שזה היה עובר את המבחן של הרשויות ?
תקרא שוב מה שג'ו כתב באנגלית.
לרכב אחד החיסכון זניח, כשמכפילים בעשרות אלפי רכבים לדגם, ויותר מכך לשנתון ייצור, ליצרן הרכב זה מאד משמעותי בסה"כ הפילטות הכליי שהוא נדרש להציג כממוצע כלל הדגמים שהוא מייצר.

אתה יכול לחפש ברשת את הדיון והתהייה של עיתנאי רכב לגבי מחיר הפריוס בעבר, המחיר היה נמוך ביחס לעלות הרכב, והרעיון היה שבמכירת כמה אלפי רכבים שמפליצים פרחים, אתה מאזן את מאזן הזיהום הכולל, שמגלם בתוכו כמה עשרות אלפי רכבים ב(חוסר)תקן זיהום של עולם שלישי (ע"ע סדרה 70 באפריקה, מזה"ת ואסיה).

אם להיות סופר קונספירטיבי, אז הירוקים שנוסעים בפריוס, תומכים למעשה בהמשך ייצור רכבים פשוטים וספרטניים ומזהמים לשאר העולם.
צביעות במיטבה?

גיא
13-11-18, 15:18
אם להיות סופר קונספירטיבי, אז הירוקים שנוסעים בפריוס, תומכים למעשה בהמשך ייצור רכבים פשוטים וספרטניים ומזהמים לשאר העולם.
צביעות במיטבה?

לא רק זה .. הם בעצמם תורמים תרומה נאה בצורת סוללות מאד לא ירוקות .. שנקברות אצל הכושים ... בצד השני של העולם.

צביעות במיטבה ... כפולה.

מיכה100
13-11-18, 16:27
אם להיות סופר קונספירטיבי, אז הירוקים שנוסעים בפריוס, תומכים למעשה בהמשך ייצור רכבים פשוטים וספרטניים ומזהמים לשאר העולם.
צביעות במיטבה?
אם אני מבין אותך נכון, עדיף ש כ ו ל ם יסעו ברכבים מזהמים, העיקר שלא תהיה צביעות? :confused:
אולי הרגולציה הזו מקטינה זיהום איפה שאנשים יכולים לשלם על זה, וגם תורמת לפיתוח טכנולוגיות מזהמות פחות שמהן בסופו של דבר יהנו גם בשאר העולם?

ד ו ר ו ן
13-11-18, 17:20
אם אני מבין אותך נכון, עדיף ש כ ו ל ם יסעו ברכבים מזהמים, העיקר שלא תהיה צביעות? :confused:

לא אמרתי את זה.
אבל לפחות שאנשים בורים רכובים באוטו שהוא פלסטר מצפוני שיחסכו ממני ואחרים את מבטי השטנה ומשפטי התוכחה חסרי הביסוס שלהם.


אולי הרגולציה הזו מקטינה זיהום איפה שאנשים יכולים לשלם על זה, וגם תורמת לפיתוח טכנולוגיות מזהמות פחות שמהן בסופו של דבר יהנו גם בשאר העולם?
לא קונה את זה.
לאנשים במדינות עולם שלישי אין כסף לרכוש רכבים בטכנולוגיה כזו, ואין תשתית לתמוך בתחזוקה שלהם.
לא יודע מה הנסיון שלך במדינות עולם שלישי, או אפילו ״סתם״ מתפתחות.
אלו לא רכבים לשווקים האלו.



Slowly..

גיא
13-11-18, 18:13
אם אני מבין אותך נכון, עדיף ש כ ו ל ם יסעו ברכבים מזהמים, העיקר שלא תהיה צביעות? :confused:
אולי הרגולציה הזו מקטינה זיהום איפה שאנשים יכולים לשלם על זה, וגם תורמת לפיתוח טכנולוגיות מזהמות פחות שמהן בסופו של דבר יהנו גם בשאר העולם?

הדבר היחיד שמגיע מהטכנולוגיות הללו לעולם השלישי הוא הסוללות .. לקבורה .. ואחרי זה למי שתיה שלהם וליבולים החקלאיים ( איפה שאין בצורת כבר 1000 שנים ) שלהם ..

נמרוד
13-11-18, 18:14
וכן, שוב, אני רואה את זה רק דרך הכיס שלי ורק שלי, ויש לי את כל הזכות בעולם לראות זאת כך.

הייתי מצפה מבן אדם בוגר לראיית עולם קצת יותר רחבה, אבל אם לא אז לא.



האם החיסכון בדלק יהיה משמעותי אם קיים וכלכלי ביחס לעלויות התחזוקה והורדת אמינות הרכב שלי? לא.

החסכון בדלק, אם לא מכבים את המערכת כמובן, ובתלוי במתאר, יכול לנוע בין 0% ל5% ואולי יותר. הורדת אמינות? מי אמר? מערכת כזאת יכולה לחסוך כמה מאות שקלים עד קרוב לאלף בשנה, לפי החישובים שלי (מן תחביב מוזר, לחשב). אולי זה מקזז את העלות הגבוהה יותר של מצבר?


האם זיהום האוויר שאשיג בזאת יהיה משמעותי ברמה שנוכל "שנוכל להציל את הכדור"? לא יודע, אבל ממש לא משוכנע שכן.

אין שום דבר שאדם אחד בודד יכול לעשות שיציל - או יזיק לכדור הארץ. זו בדיוק, בדיוק הסיבה שהמצב של כדור הארץ מתדרדר. מכונה באנגלית Tragedy of the commons. אני ממליץ בחום, למי שיש עוד סבלנות לקרוא ספרים, על הספר "התמוטטות" של ג'ארד דאימונד. גם קריא, גם מעניין וגם רלוונטי.


האם מישהו שאל אותי אם אני מעוניין במערכת הזאת? לא. האם זה רכב שלי? פרטי? שאני ורק אני נושא בעלויות התחזוקה והתיקונים עליו? בהחלט כן...

הכריחו אותך לקנות רכב עם מערכת Start/stop?! לא מאמין. מי הכריח? איך הכריחו? איימו עליך עם אקדח? חטפו את הילדה?

אני בחרתי לא לקנות מכונית כזאת (ובעוונותי שתי המכוניות המשפחתיות שלנו בנות שנתיים ושלוש).



אתם רוצים להוריד את זיהום האוויר? להציל את הכדור? להיות מלאכים טובים?? ביי אול מינס...בי מיי גסטס, רק תרדו לי מהתחת. לא על חשבוני!

הגישה שלך אופיינית, ומעציבה.

דרור ברלי
13-11-18, 23:29
הייתי מצפה מבן אדם בוגר לראיית עולם קצת יותר רחבה, אבל אם לא אז לא.

אתה תסלח לי על הבוטות.
אבל במקום כמו ישראל, היכן שהאזרח נרדף על ידי הרשויות שמנסות לעשוק אותו באלף ואחת דרכים משונות, זה אך טבעי ומתבקש שכל אחד יסתכל על דברים מנקודת מבט פרטית לגמרי. הרי בסופו של דבר אף אחד לא ידאג לך חוץ ממך/מעגל בני המשפחה/חברים הקרוב לך.

החסכון בדלק, אם לא מכבים את המערכת כמובן, ובתלוי במתאר, יכול לנוע בין 0% ל5% ואולי יותר. הורדת אמינות? מי אמר? מערכת כזאת יכולה לחסוך כמה מאות שקלים עד קרוב לאלף בשנה, לפי החישובים שלי (מן תחביב מוזר, לחשב). אולי זה מקזז את העלות הגבוהה יותר של מצבר?

איפה 5% בדיוק?
אני בודק את זה כל הזמן.
כדי שהמערכת תהיה באמת אפקטיבית, המכונית צריכה לפעול רוב הזמן במתאר של עמידה עם מנוע פועל. בשביל זה אני לא צריך לחפש את הפקק הקרוב - אני יכול להישאר בחניה ולהתניע - כדי שהמחשב יתחיל לספור. מהשניה שהמכונית בתנועה, המערכת יוצאת מהמשחק ולא חוסכת כלום. מי שלא עומד אבל ממש עומד בפקקים, (והכוונה לעמידה במקום במשך דקות ארוכות, לא לזחילה), לא מרויח כלום מהמערכת הזו. בתנאים האופייניים לישראל שכוללים טמפרטורות גבוהות ומזגנים על LO ברוב ימות השנה, הירידה בתפוקת המזגן גורמת לרבים מאוד לכבות את המערכת - הווה אומר שעבורנו במיוחד היא מיותרת לחלוטין.


אין שום דבר שאדם אחד בודד יכול לעשות שיציל - או יזיק לכדור הארץ. זו בדיוק, בדיוק הסיבה שהמצב של כדור הארץ מתדרדר. מכונה באנגלית Tragedy of the commons. אני ממליץ בחום, למי שיש עוד סבלנות לקרוא ספרים, על הספר "התמוטטות" של ג'ארד דאימונד. גם קריא, גם מעניין וגם רלוונטי.

תודה על ההמלצה. אני בהחלט אקרא את הספר הזה.

הכריחו אותך לקנות רכב עם מערכת Start/stop?! לא מאמין. מי הכריח? איך הכריחו? איימו עליך עם אקדח? חטפו את הילדה?

כרגע לא מכריחים. למרות שאני ממש לא אתפלא אם מתישהו יכריחו וזה יהפוך לחובה. בפועל כבר היום רק מעט מכוניות חדשות לא מצויידות במערכת הזו ומספרן רק יילך ויירד בשנים הקרובות. וזה אומר שגם טל וגם אני וגם אתה נרכוש מתישהו מכונית עם סטארט-סטופ. אם נרצה או לא. מה שבטוח זה שכשתהיה לי מכונית כזו, אמצא דרך לנטרל את המערכת באופן קבוע.

אני בחרתי לא לקנות מכונית כזאת (ובעוונותי שתי המכוניות המשפחתיות שלנו בנות שנתיים ושלוש).

אתה בחרת לרכוש טנדר דיזל (שממש לא מעניין אם הוא רק בן 3 ויש עליו סמל טויוטה - הוא עדיין לא פריוס וכן מזהם רציני) ובאותה נשימה אתה מטיף לאחרים על מצבו של כדור הארץ?.... מה עם נאה דורש נאה מקיים?.....:rolleyes:


הגישה שלך אופיינית, ומעציבה.

והגישה שלך צבועה. לא פחות עצוב.

גיא
14-11-18, 06:48
השמועה שהגיעה אלי היא שמשנת 2019 כל הרכבים שיגיעו לארץ יהיו עם ס/ס ובלי הכפתור ניתוק ...

כלומר אם זה נכון. כן יחייבו אותך אותך לקנות את זה ...




Sent from my iPhone using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
14-11-18, 07:23
תקצר את מפסק מיכסה מנוע והמערכת יוצאת מהמשחק המטופש הזה

עוד מערכת מוצצת מבית היוצר של החברים של מיידוף
חבר אחד גונב דרך חשבון הבנק
חבר שני גונב דרך הרכב הפרטי
וחבר שלישי גונב את כולם

איציק

גיא
14-11-18, 08:08
תקצר את מפסק מיכסה מנוע והמערכת יוצאת מהמשחק המטופש הזה

עוד מערכת מוצצת מבית היוצר של החברים של מיידוף
חבר אחד גונב דרך חשבון הבנק
חבר שני גונב דרך הרכב הפרטי
וחבר שלישי גונב את כולם

איציק

ניסיתי את זה. זה לא עובד ( לפחות בדאסטר )
אני לא היחיד שזה לא עזר לו.




Sent from my iPhone using Tapatalk

edish
14-11-18, 08:11
מסתבר שCO2 אכן רעיל, מה קרה לכם?

חנן-ג'יפולוג
14-11-18, 08:35
ניסיתי את זה. זה לא עובד ( לפחות בדאסטר )
אני לא היחיד שזה לא עזר לו.




Sent from my iPhone using Tapatalk

בדגם אחד עשיתי את זה, ובדגמים אחרים שזה לא עבד ניתקתי חיישן לחץ מבוסטר הבלם.
יש למערכת הזו כל כל הרבה התניות, שתמיד ניתן לשחק עם אחת מהן, ובכל מקרה תמיד ניתן לשים טיימר (ארדואינו...) שמבטל אותה לאחר התנעה.

edish
14-11-18, 08:39
מסתבר שCO2 אכן רעיל, מה קרה לכם?

kd2
14-11-18, 08:46
תקצר את מפסק מיכסה מנוע והמערכת יוצאת מהמשחק המטופש הזה

איציק

לא תקבל צלצול בלתי פוסק יחד עם הודעה שמכסה המנוע פתוח בנסיעה ?

דרור ברלי
14-11-18, 08:46
מסתבר שCO2 אכן רעיל, מה קרה לכם?



זה אתה ששאל אם המערכת "טובה או רעה למשלם המיסים".
אתה עצמך כתבת להתעלם לרגע מנושא הזיהום.

אז קיבלת תשובות. מלבד מגוון הדעות לכאן ולכאן, קיבלת גם תשובה ממישהו שנחשב כאן לאוטוריטה מקצועית.


לדעתי הנושא לא יהיה לבחירה בכלל. היום דוחפים את זה לכמעט כל מכונית חדשה ובמציאות שבה כל פרט בחיינו "מוסדר" ע"י רגולציה כלשהי, יש סיכוי סביר שגם זה יהפוך לחובה ע"פ חוק.

איל מ
14-11-18, 08:50
Edish,
Co2 (פחמן דו חמצני) הוא לא רעיל,פשוט אי אפשר לחיות מלנשום אותו.
מה שרעיל הו ה- co (פחמן חד חמצני). וזה בגלל שהוא מתחרה עם החמצן על היקשרות לכדוריות הדם.
החד חמצני נוצר משריפה לא מלאה. ובתהליכים שונים במנוע, רץאו בשריפה חוזרת, ניתן להופכו לדו חמצני, שאמנם גורם לחנק (חוסר חמצן) אבל הוא פחות רעיל.
אני יודע שזה קטנוני, שכולם הבינו את כוונתך, ושזאת הסטה מהדיון, אבל לא הצלחתי להתאפק(בכל זאת, ציינת את זה פעמיים).

edish
14-11-18, 08:51
זה אתה ששאל אם המערכת "טובה או רעה למשלם המיסים".
אתה עצמך כתבת להתעלם לרגע מנושא הזיהום.

אז קיבלת תשובות. מלבד מגוון הדעות לכאן ולכאן, קיבלת גם תשובה ממישהו שנחשב כאן לאוטוריטה מקצועית.


לדעתי הנושא לא יהיה לבחירה בכלל. היום דוחפים את זה לכמעט כל מכונית חדשה ובמציאות שבה כל פרט בחיינו "מוסדר" ע"י רגולציה כלשהי, יש סיכוי סביר שגם זה יהפוך לחובה ע"פ חוק.


התכוונתי שהרעילות גרמה להתלהמויות מיותרות בשרשור :)

איל מ
14-11-18, 08:52
התכוונתי שהרעילות גרמה להתלהמויות מיותרות בשרשור :)

עכשיו שקראתי שוב, שמתי לב. (ואתה צודק).
תשכח מההודעה האחרונה.

edish
14-11-18, 08:53
Edish,
Co2 (פחמן דו חמצני) הוא לא רעיל,פשוט אי אפשר לחיות מלנשום אותו.
מה שרעיל הו ה- co (פחמן חד חמצני). וזה בגלל שהוא מתחרה עם החמצן על היקשרות לכדוריות הדם.
החד חמצני נוצר משריפה לא מלאה. ובתהליכים שונים במנוע, רץאו בשריפה חוזרת, ניתן להופכו לדו חמצני, שאמנם גורם לחנק (חוסר חמצן) אבל הוא פחות רעיל.
אני יודע שזה קטנוני, שכולם הבינו את כוונתך, ושזאת הסטה מהדיון, אבל לא הצלחתי להתאפק(בכל זאת, ציינת את זה פעמיים).


לא יודע מאיפה צצה הפעם השניה

דרור ברלי
14-11-18, 08:54
התכוונתי שהרעילות גרמה להתלהמויות מיותרות בשרשור :)


הרבה שרשורים הופכים לאחרונה לרעילים.
לפחות כאן נרגעים מהר גם בלי סטופ-סטארט.

גיא
14-11-18, 09:32
לא תקבל צלצול בלתי פוסק יחד עם הודעה שמכסה המנוע פתוח בנסיעה ?

לא בכל רכב ..


Sent from my iPhone using Tapatalk

tzagi
14-11-18, 10:22
Co2 is an inert gas, it is not poisonous.
As a matter of fact Co2 is required for life to exist on earth, without it we will all die from starvation.
Its just as important as O2.
Look up "photosynthesis"

איציק - 4X6ZH
14-11-18, 16:19
לא תקבל צלצול בלתי פוסק יחד עם הודעה שמכסה המנוע פתוח בנסיעה ?


:confused::confused::confused::confused:
במקרה כזה תנתק את הזמזם ....
תנתק
בסוף זה יפסיק

איציק

גיא
14-11-18, 16:38
אוקי .. בעקבות זה .. קבלתי הסבר יותר מעמיק מה בדיוק לנתק.

עכשיו המערכת מושבתת ! והמפסק של המכסה מנוע אכן מנתק אותה ( כשמנתקים אותו כמו שצריך )

edish
14-11-18, 17:07
אוקי .. בעקבות זה .. קבלתי הסבר יותר מעמיק מה בדיוק לנתק.

עכשיו המערכת מושבתת ! והמפסק של המכסה מנוע אכן מנתק אותה ( כשמנתקים אותו כמו שצריך )


אני רוצה אחוזים מה'דלק' שלא תחסוך:p

בוזי
14-11-18, 17:08
בדגם אחד עשיתי את זה, ובדגמים אחרים שזה לא עבד ניתקתי חיישן לחץ מבוסטר הבלם.

לא פוגע בבטיחות לנסוע בלי חיישן לחץ בוסטר בלם?

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
14-11-18, 17:26
היכן שעשיתי את זה, אין לו שימוש מלבד תפקוד המערכת המדוברת, והוא לא קיים ברכבים המקבילים ללא המערכת.

יש רכבים שעושים שימוש בחיישן כנ"ל בלי קשר למערכת הISG, כמו למשל להפעיל משאבת וואקום חשמלית.

kd2
14-11-18, 18:20
:confused::confused::confused::confused:
במקרה כזה תנתק את הזמזם ....
תנתק
בסוף זה יפסיק

איציק

ואז תקבל רק מסך כתום או אדום תמידי על הדאשבורד...
ככל שהאוטו מתקדם ההתראה תהיה מעיקה יותר.

בקיצור אכלנו אותה עם הפיצ'ר הזה, מזל שעוד יש כפתור כיבוי.

tallevi
14-11-18, 19:44
בכל רכב אם יודעים את הלוגיקה של הבקרה שלה ויש תוכניות חשמל בהישג יד, לא צריכה להיות בעיה למצוא את הדרך לנטרל את המערכת פור גוד. וגם אם לא, תמיד אפשר לדמות את הפולס מלחצן ההשבתה של המערכת.
האתגר היותר גדול יהיה כאשר יבטלו את אפשרות הבחירה. מה שלדעתי יקרה די בקרוב, הרי ברור שלחצן ההשבתה הוא פתרון ביניים להתאקלמות העדר למערכת, ושאין באמת הגיון מאחורי זה.


טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

בוזי
14-11-18, 20:10
היכן שעשיתי את זה, אין לו שימוש מלבד תפקוד המערכת המדוברת, והוא לא קיים ברכבים המקבילים ללא המערכת.

יש רכבים שעושים שימוש בחיישן כנ"ל בלי קשר למערכת הISG, כמו למשל להפעיל משאבת וואקום חשמלית.אני מכיר רכבים שמשתמשים בנתון הזה בשביל להחליט אם להפעיל מערכת עזר לבלימה (BAS), ולכן שואל.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

tzagi
26-11-18, 05:06
https://youtu.be/k159M8QhCIE

איל מ
26-11-18, 08:48
https://youtu.be/k159M8QhCIE

קודם כל, הסרטונים של האוסטרלי הזה מצוינים.
שנית, אם לאמ-לק את הסרטון,
הוא אומר שזאת אכן מערכת בולשיט שנועדה לתת שורה תחתונה ירוקה בנתוני היצרן. בפועל, חוץ מזה שהיא מציקה לנהג, הבלאי על הרכב לא כזה גדול, וצריכת הדלק בהתנעות האלו היא לא גדולה כמו שהיה בהתנעות של רכבים בעידן טרום ההזרקה.
מיותר לחלוטין- כן.
בלאי על המנוע-סטארטר-סוללה- לא ממש. בוודאי שלא בזמן השירות שמתוכנן למכונית מודרנית.

tzagi
26-11-18, 08:56
קודם כל, הסרטונים של האוסטרלי הזה מצוינים.
שנית, אם לאמ-לק את הסרטון,
הוא אומר שזאת אכן מערכת בולשיט שנועדה לתת שורה תחתונה ירוקה בנתוני היצרן. בפועל, חוץ מזה שהיא מציקה לנהג, הבלאי על הרכב לא כזה גדול, וצריכת הדלק בהתנעות האלו היא לא גדולה כמו שהיה בהתנעות של רכבים בעידן טרום ההזרקה.
מיותר לחלוטין- כן.
בלאי על המנוע-סטארטר-סוללה- לא ממש. בוודאי שלא בזמן השירות שמתוכנן למכונית מודרנית.
I

I included no verbage for a reason, you be the judge.

tallevi
26-11-18, 11:32
בלאי על המנוע-סטארטר-סוללה- לא ממש. בוודאי שלא בזמן השירות שמתוכנן למכונית מודרנית.


איך לא?!
הסטרטר עובד פי כמה מונים מרכב רגיל, אורך חיים לא מתקצר? הסוללה מראש תוכננה לפריקה עמוקה אבל עדיין עובדת קשה ולא רק בגלל הצריכה המוגברת של הסטרטר, אלא צריכת מערכות חשמל היקפיות בזמן שהמנוע כבוי בנוסף, וגם המחיר לסוללה זהה הוא לפעמים כפול.
התנעות כאשר המנוע קר (לדוגמה יצאת מחניית הבנין עשרה מטרים עצרת הנעת, עוד שלושים מטר הגעת לסוף הרחוב, עצרת הנעת ועוד אחד אחריו...והמנוע עדיין קר מאוד..)

כרגע עדיין זה מוקדם לראות את ההשלכות, צריך לבדוק רכב כזה בן חמש שש שנים לפחות שהמערכת הזו היתה פעילה במאה אחוזים מהזמן, (אם יהיה כזה בנמצא...)



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

גיתאי נוה
26-11-18, 11:45
...ועוד לא הזכרנו את הטורבו שמפסיק לקבל שימון מיד עם ההדממה.
מישהו יודע (להבדיל מ"סיפרו לו") על משאבת שמן חשמלית שמיועדת לשמור על לחץ שמן מסוחרר במצבי STOP?

איל מ
26-11-18, 14:01
אני מכיר פטנט אחר. מאגר שמן שמספיק לטורבו בזמן דימום.

גיתאי נוה
26-11-18, 14:19
אני מכיר פטנט אחר. מאגר שמן שמספיק לטורבו בזמן דימום.
באיזה רכב מותקן פטנט כזה?
לא רואה איך הוא עונה על שתי הבעיות שנוצרות בהדממת טורבו מיידית:

1. בישול שמן - השמן הקיים במגדש נעצר, ומתבשל כתוצאה מהטמפ' הגבוהה שם. זה כמובן פוגם בתכונות השמן לאורך זמן וההמשך ידוע
2. נפילת לחץ - הטריז שבין מיסבי ההחלקה לבין הציר נופל מייד, אבל הטורבינה עדיין מסוחררת בסל"ד גבוה ומכאן שחיקה מהירה וההמשך ידוע.

מיכה100
26-11-18, 15:58
אם הבנתי נכון במנועי TSI של קבוצת פולקסוואגן יש משאבת מים חשמלית (לא מונעת רצועה) שממשיכה לעבוד כשהמנוע מודמם ע"י הSTART STOP, באופן ספציפי לשם הגנה על הטורבו.
כמו כן יש שמועות על מיסבים קרמיים שאינם צפים על שמן כמו פעם.
האם יש מכונאי VW בקהל?

tallevi
26-11-18, 17:51
באיזה רכב מותקן פטנט כזה?
לא רואה איך הוא עונה על שתי הבעיות שנוצרות בהדממת טורבו מיידית:

1. בישול שמן - השמן הקיים במגדש נעצר, ומתבשל כתוצאה מהטמפ' הגבוהה שם. זה כמובן פוגם בתכונות השמן לאורך זמן וההמשך ידוע
2. נפילת לחץ - הטריז שבין מיסבי ההחלקה לבין הציר נופל מייד, אבל הטורבינה עדיין מסוחררת בסל"ד גבוה ומכאן שחיקה מהירה וההמשך ידוע.תופעות שקיימות גם בהדממת מנוע ברכב רגיל.
מה מיוחד בזה, הכמות?

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

-->