PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיגים פגומים או נהג פגום?



KOOKE
07-11-18, 08:26
הרכב - רנגלר ארוך 2010 מוגבה עמוס ציוד ונעולה קדימה אחורה כולל רובי קראולר שהותקן לאחרונה.

בפרואר השנה נרכשו צמיגי שטח מלא קופר אס טי טי פרו (שטח מלא) במידה 255/75/17. תאריך הייצור של הצמיגים השבוע ה- 39 של שנת 2017.

בתקופה הזו רוב הנסועה הייתה כביש- טיולים בערך אחת לשלושה שבועות בממוצע כולל עבירות קשה וטיפוס סלעים אבל ללא התחרעות - ראו דוגמה בסירטון.

מצב הצמיגים איום ונורא פשוט גמורים - חסרות המון קוביות בעיקר באחוריים (הרכב הנעה אחורית) אבל גם בקדמיים - לעניות דעתי תוך 9 חודשים צמיג שטח מלא שמיועד לנסיעה בשטח לא אמור להתפרק/ להתפורר ברמה כזו ובתקופה קצרה כזו.

אני בטוח שכשאפנה למי שמכר לי הצמיגים או ליבואן טענתם תהיה הצמיגים נגמרו בגלל אופן הנהיגה שלך והם לא פגומים.. האומנם.. דעתכם?

דוגמא לנהיגה "אגרסיבית" -
https://youtu.be/4lcsI2GePHI

ד ו ר ו ן
07-11-18, 08:58
אחת הסיבות העיקריות שלא רכשתי כאלו הייתה חו״ד של חבר שמשווק כאלו, ומשתמש גם בעצמו (רכב כבד וגורר על הכביש, שלא עושה שטח קשה).
לטענתו הבלאי שלהם מהיר ביחס לצמיגי שטח מלא מובילים אחרים.

הוא מרוויח ממכירת צמיגים, מהמותג הזה, אז האינטרס שלו לכאורה הוא לקדם את המכירה שלהם, אבל יש לו גם אינטרס להשאר חבר..
שלח אותי לרכוש משהו אחר(בכוונה לא נכנס מה כדי לא להסיט את הדיון).



Slowly..

חנן-ג'יפולוג
07-11-18, 09:27
בלי להתייחס לדגם או יצרן הצמיג, שאין לי כל התנסות איתם, אני מתקשה לדמיין צמיג כלשהו שיחליק על גבי סלע משונן ולא יגרם לו נזק.
וזה למרות הנהיגה והרכב שמדגימים זחילה ושליטה מרשימים ביותר. כולי קנאה. אין מצב שאני וההיילקס שלי מסוגלים למשהו דומה במבנה הנוכחי של ההיילקס-גיר ידני, מנוע חלש ויחסי העברה ארוכים מדי.

מוני אורבך
07-11-18, 09:31
שלמה, ראשית תתחדש ותהנה, מקווה שבקרוב (כמה שנים עד שאגיע לזה) אצלי.
אני לא מכיר ספציפית את הצמיגים האלו.
אני כן מכיר (ולעומק) נסיעה עם גיפ כפול נעילות וטרנספר כפול (יעני רוביקרולר)
נעילות ויחסי העברה איטיים יש להם נטיה לקרוע צמגים.
זאת כתוצאה משני סיבות עקריות:

1. הסיבה המרכזית היא הנהג (כמובן) אחרי שאתה מתקין מערכות כאלו יכולות הרכב קופצות בכמה דרגות
יותר חשוב מזה, הבטחון שלך ברכב וביכולת שלך לשלוט בו עולה. הכול איטי תחת בקרה ונשלט.
כתוצאה מזה אתה מנסה הרבה יותר סטואציות עבירות קשות מבעבר, וזה ממכר.
הצמיגים כתוצאה סובלים הרבה יותר מבעבר, מעצם זה שאתה מעביר את הרכב בסטואציות עבירות קשות.
2. בגלל שהרכב כל כך איטי קורה הרבה יותר שהצמיג נאחז למשך זמן רב על קוביה אחת או שנים.
זה יוצר קרעים בגומי. שלב את זה עם סיבה מספר אחת ואתה מגיע לקריעות בצמיג..

אז מה עושים?
ראשית יש להבין שזה המחיר שאתה צריך לשלם לעבירות קשה, הרכב לא חוטף מכות, הצמגים כן.
לא רוצה חתכים בצמגים, אל תיסע כל כך הרבה בעבירות קשה.
שנית הורד אוויר, והרבה. זה יוצר מצב בו הצמיג "אחוז" בסלע הרבה יותר מבקוביה אחת, כתוצאה מזה יש פחות סיכוי שיקרע.
בווידאו שהבאת נראה שלא הורדת מספיק אוויר. נכון הרכב יעלה, אבל הצמיג יסבול.

בנוסף יש צמיגים עם גומי יותר קשיח שיותר עמיד לקריעות. הוא מספק פחות עבירות (לא אוחז) אבל לא נקרע.
זוהי פשרה כמובן בין עבירות לעמידות הצמיג.

yoni_0000
07-11-18, 09:44
יכול להיות שאתה נוסע בלחץ אוויר לא נכון באופן סיסטמטי?
בכביש או בשטח או בשניהם?
השחיקה אחידה בכל הסוליה?
אני עם הדגם הישן יותר של הקופר כבר 3 שנים והם נראים טוב.

כמו כן.. תמונה שווה אלף מילים

liontamer84
07-11-18, 09:44
גם לי היה נסיון רע מאד עם COOPER STT PRO
לא החזיק מעמד כמעט.
והתפוצץ.
העפתי אותם לקיבינימט.
עוד חבר אתר, שהחליט שהדעה שלי לא מספיק מהימנה,
קנה, טעם את החרא.
הבין שזה חרא בעצמו.
והעיף.

נדב42
07-11-18, 09:51
בווידאו שהבאת נראה שלא הורדת מספיק אוויר. נכון הרכב יעלה, אבל הצמיג יסבול.

דווקא רואים יפה איך הגלגלים עוטפים את הסלע. לא הייתי מוריד מראש יותר אוויר, אלא רק אם יש צורך נקודתי. הורדה אגרסיבית מדי של אוויר מועדת לצביטות ...

מצד שני, דוגמאות כמו הסרטון גובות מחיר מהצמיג. כל צמיג. אם זה דוגמא מייצגת, אז מה שאתה מתאר (תמונות ?) נשמע כמו בלאי סביר ...

itayhi
07-11-18, 10:03
גם לי היה נסיון רע מאד עם COOPER STT PRO
לא החזיק מעמד כמעט.
והתפוצץ.
העפתי אותם לקיבינימט.
עוד חבר אתר, שהחליט שהדעה שלי לא מספיק מהימנה,
קנה, טעם את החרא.
הבין שזה חרא בעצמו.
והעיף.

אני החבר האידיוט.
מסכים עם כל מילה של רועי.

צמיג עאלק "שטח". רכים ופגיעים מדי.
ואם טרם חטפת חתך בדופן אז בקרוב תחטוף.

לא מתקרב לצמיגי קופר יותר בחיים שלי.

הסט הזה החזיק אצלי פחות משנה ואפילו לא 10,000 ק"מ.
היחיד ששרד משמש אצלי כספייר.

מה שכן, הם "דביקים" מאוד ומספקים אחיזה מעולה בשטח.

אגב, כהערת שוליים, צמיגי מיקי תומפסון משווקים בארץ לאחרונה במחירים מפתיעים לטובה. אני מאוד מרוצה מהם.


איתי

asafpeleg
07-11-18, 11:43
אני החבר האידיוט.
מסכים עם כל מילה של רועי.

צמיג עאלק "שטח". רכים ופגיעים מדי.
ואם טרם חטפת חתך בדופן אז בקרוב תחטוף.

לא מתקרב לצמיגי קופר יותר בחיים שלי.




איתי

למה לא? אני דווקא כן מתקרב לצמיגי קופר. יש לי על סילוורדו עמוס לעייפה את הדגם A/T שלהם והוא מעולה, וזה אחרי BF ואחרי מיקי תומפסון. הם הרבה יותר שקטים, אוחזים,נעימים לנסיעה ומחזיקים מעמד מהשניים האחרים שציינתי. נכון שזה על חשבון אחיזה בשבילים אבל לי זה מספיק. נכון שזה לא הצמיגים ששלמה מציין ולא אותן הדרישות אבל זה לא פוסל את המותג כולו. לדעתי לפחות.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

nirs
07-11-18, 12:13
נהיגה חלקה, ללא דרמות.
הפתיחה מקדימה מרשימה. שאפו!


Sent from my iPhone using Tapatalk

shachar
07-11-18, 12:26
פעם ולזמן קצר מאוד היו לי צמגי קופר

ד ו ר ו ן
07-11-18, 12:29
אני כן מכיר (ולעומק) נסיעה עם גיפ כפול נעילות וטרנספר כפול (יעני רוביקרולר)
נעילות ויחסי העברה איטיים יש להם נטיה לקרוע צמגים.
.
אני נוסע ברכב כבד, נעול כפול, איטי מאד, ולא נתקלתי בתופעה כזו.
כשיש נזק (להבדיל מבלאי), זה בדכ בקוביות החיצוניות שנאחזות בסלע ועומדות בעומס גבוה.

אם לא משתוללים עם הגז, שאר הסוליה עם מטפייני בלאי רגיל של שחיקה ונסיעת שטח.
למעט פעם אחת בה במודע הפעלתי כוח והייתה פגיעה בסוליה, לא נתקלתי הבלאי חריג.

זה מחדד את משתנה אופי הנהיגה, וסוג המשטח עליו נוסעים לפעמים יותר מאשר סוג/איכות הצמיג.

שלמה,
יש מצב שאתה מצלם את הצמיגים מקדימה ומאחורה?
זה יכול לתת כיוון להבין מה אופי הנזק/בלאי.




Slowly..

נמרוד
07-11-18, 13:56
שלמה - הנהג לא פגום, וגם הצמיגים לא פגומים - הם מה שהם, ועל זה שילמת. יש טובים יותר.

boaz avrahami
07-11-18, 14:32
כנראה שגם בכאלו שמחזיקים יותר יש תשלום.
אני עם טויו שמחזיקים יפה ( לא כסחן כמוך) אבל התשלום הוא בדלק


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

נדב ש.
07-11-18, 15:08
אני רק יציין שיש לי קופר stt pro כבר יותר משנה (אחרי ששילמתי מיטב הכסף על מותג העל BF)על רכב נעול כפול ומטייל אחת לחודש במסלולים הנ"ל+כמעט כל שבת "ליד הבית"(ואמצע שבוע חותך מהשטח), סט הקודם(בטרופר הקודם שהיה גם נעול) היה קופר stt, לא נתקלתי במה שאתם מתארים.
כן נקרע לי בסט הקודם bf m/t בדופן(ולא מבזנט, יש כאן תמונות בפורום).
עוד חברים גם עם אותו צמיג קופר ואין תלונות.


ד"א, שלמה רואים בסוף הסירטון שהגלגל האחורי על המדרגה ומנסה לטפס ככה כמה סיבובים טובים, זה נישמע וניראה כמו על "סכינים"... רק אומר...
יהיה מעניין לשמוע ממי שיש לו מותג צמיג אחר על רכב נעול שמטייל באותו תוואי ובאותה תדירות מה השחיקה שלו.

איל מ
07-11-18, 18:37
המקומות בהם אתה מטייל בהחלט מעמידים צמיגים במבחן. צורת הנהיגה ממש לא "כסחנית".

ariel-ro
07-11-18, 22:44
לעניין הצמיגים - בעיני צמיג טוב, שעשיתי סקר שוק הפנצ'ריות המליצו לי על הצמיגים הללו ולא על BF.
הצ'ירוקי לובש כאלה, הוא לא נעול ולכן גם "מפרפר" יותר מאשר הרנגלר שלך. עוד לא עפו קוביות ממנו.(צמיגים בני שנה..)
אשמח לראות תמונות של הצמיג...
אגב, הרנגלר שלך צועק למידה גדולה יותר, אולי זו ההזדמנות להגדיל...

ולנושא אחר לגמרי-
היכן המסלול הזה? ראיתי כבר מספר סרטונים, אך עוד לא קיבלתי קובץ מסלול :confused:

דרור ברלי
08-11-18, 09:43
נסיעות קבועות במתאר שטח שכזה מחסלות צמיגים.
הרכב נעול כפול - הצמיגים שלו מתחככים בתדירות על שטח משונן.
לרכב הזה יש רוביקרולר - הוא מאפשר זחילה איטית ונשלטת, אבל גם מכפיל שוב את המומנטים שמגיעים לצמיגים. כל קוביה סובלת הרבה יותר.
הצמיגים גם נראים קטנים. קטנים על האוטו, קטנים על המשימות שהם נאלצים לבצע. אני מניח שבחרת במידה הנ"ל מסיבה אחת בלבד - כי היא החוקית. אבל מה לעשות? למחוקק הרי אין מושג ירוק בעניינים טכניים כאלה. המידה הזו קטנה על הרכב הגדול הזה, בוודאי ביחס למכשולים עימם הוא מתמודד - הם בוודאות עובדים הרבה יותר קשה מצמיג גדול יותר. כל ההחלקות האלה במקום - צמיג גדול יותר היה מטפס הרבה יותר בקלות ומתרטש פחות על אבנים משוננות.

נדב42
08-11-18, 10:54
במקום שבו רכב לא נעול מפרפר ושוחק את הצמיג לאט לאט ובאופן אחיד, רכב נעול עם הפחתות יכול להעביר הרבה יותר כוח לצמיג שאוחז על זיז סלע, ולכן הקובייה הספציפית הזו "סובלת" נקודתית הרבה יותר ומועדת להתלש. לא פגם בצמיג וגם לא בנהג, פשוט חשוב להבין שתמורת יכולת רבה יותר משלמים יותר. בעיני הכל נראה פה תקין וצריך פשוט לקבל את זה...

נדב ש.
08-11-18, 11:04
במקום שבו רכב לא נעול מפרפר ושוחק את הצמיג לאט לאט ובאופן אחיד, רכב נעול עם הפחתות יכול להעביר הרבה יותר כוח לצמיג שאוחז על זיז סלע, ולכן הקובייה הספציפית הזו "סובלת" נקודתית הרבה יותר ומועדת להתלש. לא פגם בצמיג וגם לא בנהג, פשוט חשוב להבין שתמורת יכולת רבה יותר משלמים יותר. בעיני הכל נראה פה תקין וצריך פשוט לקבל את זה...

+1.

דרור ברלי
08-11-18, 14:47
+1 לנדב .לחלוטין נכון.

שלמה, קופר STT אינו צמיג רע.

הרכב שלך עובד נכון.
אתה נוהג בו נכון.
תענוג לראות.

רק התנאים מסביב לא לטובת הצמיג.
יש מחיר ליכולת העבירות בשטח כזה, למומנטים ולעומסים שהצמיג רואה ומרגיש.

בהחלפת הצמיגים הקרובה תנסה מותג אחר כדי שתוכל להשוות.
אישית, אני בעד טויו או BF. יש לי נסיון נהדר עם שניהם. עכשיו יש BF-KM3 החדש שהפורומים האמריקאיים גומרים עליו את ההלל, סוג של תשובה של BF לדופן המשוריינת של טויו. המחיר, כמו בטויו - הצמיג יותר כבד מה-KM2. לפחות במידה הספציפית שלי, טויו עדיין בקוטר גדול יותר בלפחות חצי אינץ'.
רצוי להשוות נתונים כמו קטרים, משקלים וכו' עם טבלאות של היצרנים ובצמיגיה שיכולה להעמיד לך שני צמיגים זה ליד זה, אפשר לראות הבדל גם בעין.

ד ו ר ו ן
08-11-18, 15:05
דרור,
אתה בטוח לגבי המשקל של KM3?
הם מהללים את העלייה בחוזק הדופן בגלל מבנה ותרכובת שונים, לא הזכירו עלייה בעובי ובמשקל.



Slowly..

דרור ברלי
08-11-18, 15:08
הזכירו-גם-הזכירו עליה במשקל.

ד ו ר ו ן
08-11-18, 15:17
במקום שבו רכב לא נעול מפרפר ושוחק את הצמיג לאט לאט ובאופן אחיד, רכב נעול עם הפחתות יכול להעביר הרבה יותר כוח לצמיג שאוחז על זיז סלע, ולכן הקובייה הספציפית הזו "סובלת" נקודתית הרבה יותר ומועדת להתלש. לא פגם בצמיג וגם לא בנהג, פשוט חשוב להבין שתמורת יכולת רבה יותר משלמים יותר. בעיני הכל נראה פה תקין וצריך פשוט לקבל את זה...
נהיגה איטית מאפשרת לזהות החלקה בשלבים ראשוניים ולפני שנוצר נזק ולהחליט מה עושים.

לעומת זאת, ב״פרפור״ צמיג על משטח מחוספס אותה קוביה מסכנה פוגשת כוח ברוטלי בהרבה.
זה אותו המשטח עם עומס גבוה יותר, וזה הורג צמיג יותר מהר מכל דבר.

צילום של הסוליה יכול לסייע מאד להבין אם זו קוביה שנתלשה בגלל עומס נקודתי או החלקה של כלל הסוליה על משטח חד.





Slowly..

KOOKE
09-11-18, 07:50
+1 לנדב .לחלוטין נכון.


הרכב שלך עובד נכון.
אתה נוהג בו נכון.
תענוג לראות.



תודה על המחמאות עיקר העבודה הנכונה של רכב היא בזכות הרובי קרואלר- השיפור הכי טוב ל- JK לטעמי למי שאוהב רוק קרואלינג ואני בהחלט אוהב. פשוט שווה כל שקל.

דורון- אעלה עוד מעט תמונות אבל בפירוש מדובר על קריעת ותלישת קוביות ולא שחיקה אחידה.

אם כבר מחליף צמיגים מתכוון לעלות במידה- הרכב פשוט דורש את זה- במידה הנוכחית שיש לי (32") ועם ההגבהה שיש נשאר המון רווח בבית הגלגל וזה נראה לא פרופורציוני

הטויו - לדעת רבים על אף שהוא צמיג נהדר הוא פשוט קשה מדיי- יהיה לי סיוט בנסיעה יום יומית לנסוע עליו בלחץ האויר המומלץ שלו.

שמתי עיין על סט של מיקי טומפסון MTZ מידה 35" משומש קלות (נסעו 1,000 ק"מ בלבד) שמוצע לי במחיר ממש טוב (600 לצמיג)

KOOKE
09-11-18, 08:11
121839
121845121844121840121841121842121843

boaz avrahami
09-11-18, 08:21
היה לי צמיגי BF AT אמנם אבל הם בשימוש פחות אגרסיבי נראו אותו הדבר


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

נדב42
09-11-18, 08:31
נראה הגיוני לגמרי לסוג השימוש שרואים בסרטון ...

ד ו ר ו ן
09-11-18, 08:48
שלמה,
הבלאי העיקרי כמו שאני מצליח לראות הוא בכתפיים, ולא מרכז הסוליה.
וזה חשוב להערכה האם זה בלאי או נזק.
מרכז הסוליה נראה סביר בהחלט לרכב שעושה הרבה שטח מסולע.
כמו שאני מנתח את זה, זה תוצאה של עבירות קשה על משטח קשה ומשונן.

אבל.. אם היית אומר שזה צמיג יבש וישן, הייתי אומר שזה נראה נורמלי לגמרי.
בשנים בהם חיפשתי בעיקר סלעים, נתקלתי בנזק/בלאי כזה בצמיג בשלב שהוא מתחיל להיות יבש ופחות גמיש=תלישה.

אתה אומר שזה צמיג טרי יחסית עם מעט נסועה(אבל הרבה בשטח).
וכאן ההבדל בין סוגי גומי של יצרנים שונים.
יש כאלו שמדגישים את עמידות הגומי שלהם לקרעים ותלישה.

בהתייחס לסגנון הנסיעה שלך, זה כנראה צמיג שפחות מוצלח לסגנון הזה של נסיעה.
אצל מישהו עם רגל כבדה, זה היה מגיע הרבה קודם.
לדוגמא, לפני כמה שנים נסענו אני וחבר עם סטים חדשים של יצרנים שונים באותו המסלול מסולע ואיטי יחסית.
שנינו נוהגים +\- באותו הסגנון.
בסיום יומיים, היה הבדל ניכר בפציעות בצמיג הזול יותר.

אחרי תמונות הצמיגים אני מתחבר לסיכום של נמרוד:

שלמה - הנהג לא פגום, וגם הצמיגים לא פגומים - הם מה שהם, ועל זה שילמת. יש טובים יותר.




Slowly..

KOOKE
09-11-18, 09:04
כן דורון דיי הפנמתי את זה והשלמתי עם זה....אוף תחביב יקר...להחליף צמיגים אחת לשנה...באסה...

בכל אופן - מקווה שהמיקי טומפסון יהיו עמידים יותר.

נדב ש.
09-11-18, 10:42
שלמה,
הבלאי העיקרי כמו שאני מצליח לראות הוא בכתפיים, ולא מרכז הסוליה.
וזה חשוב להערכה האם זה בלאי או נזק.
מרכז הסוליה נראה סביר בהחלט לרכב שעושה הרבה שטח מסולע.
כמו שאני מנתח את זה, זה תוצאה של עבירות קשה על משטח קשה ומשונן.

אבל.. אם היית אומר שזה צמיג יבש וישן, הייתי אומר שזה נראה נורמלי לגמרי.
בשנים בהם חיפשתי בעיקר סלעים, נתקלתי בנזק/בלאי כזה בצמיג בשלב שהוא מתחיל להיות יבש ופחות גמיש=תלישה.

אתה אומר שזה צמיג טרי יחסית עם מעט נסועה(אבל הרבה בשטח).
וכאן ההבדל בין סוגי גומי של יצרנים שונים.
יש כאלו שמדגישים את עמידות הגומי שלהם לקרעים ותלישה.

בהתייחס לסגנון הנסיעה שלך, זה כנראה צמיג שפחות מוצלח לסגנון הזה של נסיעה.
אצל מישהו עם רגל כבדה, זה היה מגיע הרבה קודם.
לדוגמא, לפני כמה שנים נסענו אני וחבר עם סטים חדשים של יצרנים שונים באותו המסלול מסולע ואיטי יחסית.
שנינו נוהגים +\- באותו הסגנון.
בסיום יומיים, היה הבדל ניכר בפציעות בצמיג הזול יותר.

אחרי תמונות הצמיגים אני מתחבר לסיכום של נמרוד:





Slowly..

מה שנשאר זה לחכות ולראות מה יהיה עם סוג אחר של צמיג על אותם מסלולים.


נראה הגיוני לגמרי לסוג השימוש שרואים בסרטון ...

+1

edish
09-11-18, 16:08
נראים יבשים לאללה, בדקת תאריך?

נערך: בדקת והם די טריים

שלומי
13-11-18, 22:50
נראה לי שלגודל הצמיג תהיה השפעה משמעותית מאשר למותג שלו

ד ו ר ו ן
13-11-18, 23:07
נראה לי שלגודל הצמיג תהיה השפעה משמעותית מאשר למותג שלו

השפעה על מה?


Slowly..

wonderd
14-11-18, 08:28
בביקור האחרון שלי בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, שאלתי חבר'ה שמתעסקים בתחרויות על איזה מותג הם ממליצים..
קצת צחקו עליי - ואם לצטט תוך תרגום חפשי - "מה זה משנה, אין לזה יותר מדי משמעות..בתנאי שטח אמיתי אף צמיג לא מחזיק יותר מדי זמן".

נדב ש.
14-11-18, 08:51
בביקור האחרון שלי בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, שאלתי חבר'ה שמתעסקים בתחרויות על איזה מותג הם ממליצים..
קצת צחקו עליי - ואם לצטט תוך תרגום חפשי - "מה זה משנה, אין לזה יותר מדי משמעות..בתנאי שטח אמיתי אף צמיג לא מחזיק יותר מדי זמן".

יואוווו!!! מה זה לא bf goodrich???
:p ;)

ד ו ר ו ן
14-11-18, 10:13
בביקור האחרון שלי בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, שאלתי חבר'ה שמתעסקים בתחרויות על איזה מותג הם ממליצים..
קצת צחקו עליי - ואם לצטט תוך תרגום חפשי - "מה זה משנה, אין לזה יותר מדי משמעות..בתנאי שטח אמיתי אף צמיג לא מחזיק יותר מדי זמן".
תשאל אותם אם הם מוכנים להתחרות עם מותגים עלומים, או קטנים, נראה מה יענו לך.




Slowly..

אבי XT
30-11-18, 12:54
לפני שבוע יצא לי לדבר עם צמיגאי (אבל אחד שבאמת חי ונושם צמיגים ורואים שהוא במקצוע מתוך אהבה לתחום)
בקיצור הוא שינה לי פרספקטיבה של הרבה שנים.
תמיד דחפו לנו לראש "צמיגים טריים" עם תאריך ייצור מוטבע כמה שיותר חדש. אבל מסתבר שלא כך. מסתמא שלאחר הייצור, הצמיגים צריכים "להתיישן" על המדף מינימום 12 חודש ע"מ שהתרכובת תתגבש נכון. כשלא נותנים לצמיג את הזמן שלו- הוא מתחיל להתפרק.
אגב, הוא סיפר על אבחון שהיה מעורב בו באחת מתחנת המוניות מהגדולות בירושלים שהיו גומרים צמיגי קונטי כל שנה-שנה וחצי. עד שנמאס להם והציבו אולטימטום ליבואן, או שהוא פותר להם את הבעיה או שפשוט מתחילים לקנות מיבואן אחר. בקיצור, הביאו מומחה לארץ מטעם היצרן שיבחן את הנושא (בכל זאת, לקוח עם מאות כלי רכב) וראו שהצמיגים שהם מרכיבים הנם בני 3-4 חודשים מרגע הייצור ומסתבר שזה מה שגרם לדפקט.

Sent from my PH-1 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
30-11-18, 13:33
ומאז כל יבואני הרכב מאפסנים את הרכבים שלהם שנה לפני המסירה כדי שהצמיגים ישתבחו (:

לתשבוחות על הצמיגאי הנ"ל ניתן להוסיף שהוא יצירתי ונמרץ ככל שזה קשור למכירות.

אבי XT
30-11-18, 13:40
האמת שלא היה שום עניין של מכירה. נפגשנו בנסיבות אחרות לגמרי והשיחה עלתה כדרך אגב.

boaz avrahami
30-11-18, 13:41
זה בטח ההוא מהבגושים [emoji23]




Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

נדב ש.
30-11-18, 14:12
גומי שצריך להיתיישן כדי להישתבח...?
אמממ זה משהו חדש...

אבי XT
30-11-18, 14:26
רגע... לא הבנתי. זה משהו חדש?
כאשר יוצקים בהזרקת פלסטיק - אין זמן התגבשות לאחר ההזרקה?
ומה לגבי סיליקון?
למה זה נשמע כל כך מוזר כשמדובר בצמיג שמורכב מעשרות (אם לא מאות) מרכיבים?
שוב, עד אותה שיחה הייתי בראש של כמה שיותר טרי יותר טוב. הדברים מצידו נאמרו בטעם וניכר כי האדם דיי מקצועי ויודע על מה הוא מדבר.
אם הייתם פוגשים מדען אטום והוא היה מסביר לכם על ריאקציות גרעין גם הייתם מתבדחים?
כשעומד מולי בעל מקצוע מלומד ומסביר, אני לרוב משתדל להבין על מה הוא מדבר במקום לגחך ולחשוב שאני יודע יותר טוב.
לגופו של עניין, הבאתי את הרעיון הזה לידיעת פות"ש.
אם זה נכון או לא - לא יודע.
מה שבטוח, אני אישית לא הייתי פוסל את זה כאפשרות.

ד ו ר ו ן
30-11-18, 14:58
ומאז כל יבואני הרכב מאפסנים את הרכבים שלהם שנה לפני המסירה כדי שהצמיגים ישתבחו (:

לתשבוחות על הצמיגאי הנ"ל ניתן להוסיף שהוא יצירתי ונמרץ ככל שזה קשור למכירות.

ובמקרה יש לו מלאי של צמיגים מיושנים.

תלויים ליד האנטריקוט.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

boaz avrahami
30-11-18, 14:58
תמצא לזה תימוכין ברשת.
בקרב הצמיגאים הרבה שרלטנים


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

ד ו ר ו ן
30-11-18, 15:01
רגע... לא הבנתי. זה משהו חדש?
כאשר יוצקים בהזרקת פלסטיק - אין זמן התגבשות לאחר ההזרקה?

את התהליך הזה הצמיג עובר במפעל.


רגע... לא הבנתי. וניכר כי האדם דיי מקצועי ויודע על מה הוא מדבר.
אם הייתם פוגשים מדען אטום והוא היה מסביר לכם על ריאקציות גרעין גם הייתם מתבדחים?
.
אלף אלפי הבדלות.. חזק.
פספסת משהו בהקבלה שלך.
מדען אטום מייצר את התהליך, לא מוכר אותו.

הצמיגאי מוכר או מייצר?






Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חנן-ג'יפולוג
30-11-18, 15:12
אבי, קבל תגובה רצינית:
נעזוב את האנלוגיה, כי אנלוגיה היא כלי מחורבן באופן כללי.
נתייחס לנושא עצמו: הטיעון לא מחזיק מים מכמה וכמה כיוונים, אבל נתחיל מאחד: אם יצרני צמיגים היו חושבים שהצמיג מוכן לשימוש רק שנה מיום יצורו, הם היו משווקים אותו מהתאריך הזה, ולא מוציאים צמיג פגום לשוק או מוכרים צמיגים פגומים כנ"ל במכוניות חדשות.
באופן כללי, סקפטיות היא כלי חשוב, מאוד. אם מישהו בא עם טענה הזויה כנ"ל, שיביא סימוכין. אחרת, הוא חשוד כשרלטן, ובפרט שלטוען הספציפי יש אינטרס חזק מאוד לשקר. לכל פנצ'ריה יש צמיגים שנתקעו מעל לשנה על המדף, וצריך להיפטר מהם.


מעבר לזה, צמיגים שמחזיקים שנה, שנה וחצי במוניות שגומאות 100000 ק"מ בשנה זו תעודת כבוד. לא פגם.

יש עוד כמה סעיפים פגומים ברעיון הזה, אבל אסתפק באלו.

asafk
30-11-18, 16:12
תהליך גיפור של גומי (חיבור כימי של גומי מסוגים שונים עם גופרית), מסתיים ברגע שהוא התקרר ובמקרים מסויימים עבר post-curing ספציפי.
איחסון בתנאים אקראיים הוא לא חלק מתהליך הגיפור.
לצערנו מייד כשהסתיים התהליך, הגומי מתחיל להזדקן, להתיישן, וזה מתבטא בעיקר בעליית הקושי שלו על חשבון תכונות דינמיות (גמישות).
"צמיגים של מוניות" הם צמיגים שמיועד מראש לאורך חיים גדול וחיסכון בדלק. אלו צמיגים קשים יחסית עם תכונות דינמיות לא מדהימות..... קצת כמו צמיגים שעמדו במחסן.

ולנהגי מוניות והאנשים שמספקים להם שירותים יש כל מיני 'אמיתות'... כמו זה שכדור טניס על האנטנה מגדיל את הטווח של המכשיר קשר, או שנסיעה בלי חגורה זה יותר בטוח, או שלאותת זה מסירת מידע חיוני ורגיש לאויב, או שאסור לעשות פיפי בשירותים.

מזל שזה אתר של ג'יפאים ולא של נהגי מוניות.

אסף.

zivo
30-11-18, 16:44
לפני שבוע יצא לי לדבר עם צמיגאי (אבל אחד שבאמת חי ונושם צמיגים ורואים שהוא במקצוע מתוך אהבה לתחום)

Sent from my PH-1 using Tapatalk

יש הרבה שמדברים שטויות מתוך אהבה, זו לא תופעה חדשה...

gilur
30-11-18, 17:09
... כמו זה שכדור טניס על האנטנה מגדיל את הטווח של המכשיר קשר,
אסף.

חחחחחחח +1
בעצם .. +2 :):D:D

ד ו ר ו ן
30-11-18, 18:39
כמו זה שכדור טניס על האנטנה מגדיל את הטווח של המכשיר קשר,.
אפקט הפרפר בקטנה..
רק בשביל זה מבחינתי היה שווה שהוא ייכנס לדראקייה הזו כדי שאתה תיכנס לשרשור ותסגור לי התלבטות של שנים מה עושה שם הכדור טניס.

אסף ד.
20-08-19, 21:54
קופר SST PRO בעלי דופן 3 פליי לעומת ה BF KM3 שהדופן שלהם דקה יותר.

הסוליה. ב SST PRO היא 10 פליי לעומת 8 ב BF KM3.


Sent from my LG-H990 using Tapatalk

איל מ
20-08-19, 22:32
ביטול.
כתבתי משהו על קופר אבל התכוונתי לדגם אחר.

ד ו ר ו ן
20-08-19, 22:32
קופר SST PRO בעלי דופן 3 פליי לעומת ה BF KM3 שהדופן שלהם דקה יותר.
הסוליה. ב SST PRO היא 10 פליי לעומת 8 ב BF KM3.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
הדופן של KM3 היא 3 שכבות במינימום.
מספר השכבות הכולל תלוי בדרוג המידה הספציפית ולא נכונה ככלל לכל דגם הצמיג בכל המידות.

לאטתו דגם צמיג יש מידות בקטגוריה D שיש 10 שכבות מול קטגוריה C הנפוצה בה יש פחות.
ההבדל הזה גם משפיע על גמישות/קשיחות הצמיג שבאה גם לישי ביטוי בנוחות נסיעה.

לא הייתי ממהר לשים צמיג10 שכבות היכן שזה לא מחוייב.




Slowly..

zivo
20-08-19, 23:14
הדופן של KM3 היא 3 שכבות במינימום.

Slowly..
מה זאת אומרת "במינימום" ???
בהגדרה (BF) היא 3 שכבות (מינימום, מקסימום, ו... ממצוע :-) ).

וכן אני מסכים עם האמירה שהדופן של ה STT PRO כנראה חזקה יותר (למרות הסגידה ל BF בארץ)

ד ו ר ו ן
21-08-19, 07:51
מה זאת אומרת "במינימום" ???
בהגדרה (BF) היא 3 שכבות (מינימום, מקסימום, ו... ממצוע :-) ).

וכן אני מסכים עם האמירה שהדופן של ה STT PRO כנראה חזקה יותר (למרות הסגידה ל BF בארץ)
אתה מכיר BF AT או MT עם 2 שכבות?

BF בקטגוריה C היא 3 שכבות.
לא כל המתחרים עם 3 שכבות.
קטגוריה D יכול להיות יותר.

מס שכבות זה כלל אצבע פשוט למשתמש הנפוץ, זה לא כלל מחייב.

מיותר לחזור על דיון מבנה צמיגים.
יש צמיגי HD עם שכבה אחת בדופן.

אם קופר היו כאלו מוצלחים הם היו יותר נפוצים.
חבר שמוכר קופר (ולא מוכר BF) המליץ לי בלי להתלבט בכלל לקחת BF כשההפרש בינהם היה רק 100 שח לצמיג.



Slowly..

בןבן
21-08-19, 08:34
תודה על המחמאות עיקר העבודה הנכונה של רכב היא בזכות הרובי קרואלר- השיפור הכי טוב ל- JK לטעמי למי שאוהב רוק קרואלינג ואני בהחלט אוהב. פשוט שווה כל שקל.

דורון- אעלה עוד מעט תמונות אבל בפירוש מדובר על קריעת ותלישת קוביות ולא שחיקה אחידה.

אם כבר מחליף צמיגים מתכוון לעלות במידה- הרכב פשוט דורש את זה- במידה הנוכחית שיש לי (32") ועם ההגבהה שיש נשאר המון רווח בבית הגלגל וזה נראה לא פרופורציוני

הטויו - לדעת רבים על אף שהוא צמיג נהדר הוא פשוט קשה מדיי- יהיה לי סיוט בנסיעה יום יומית לנסוע עליו בלחץ האויר המומלץ שלו.

שמתי עיין על סט של מיקי טומפסון MTZ מידה 35" משומש קלות (נסעו 1,000 ק"מ בלבד) שמוצע לי במחיר ממש טוב (600 לצמיג)

בדיוק שלמה. ענית בעצמך. אנחנו צריכים להחליט מה רוצים .אם רוצים צמיג שטח ושיהיה קשה ועמיד ---- יש לזה מחיר בכביש. צמיג קשה=קשה! רועד מווברץ קשה לאיזון0גם בגלל השחיקה הלא סימטרית- קוביית גומי שנופלת כן תשפיע על האיזון) ועושה דיכאון בנסיעות מנהלתיות שלא לדבר על נסיעות ארוכות לדרום לטיול. אישית הלכתי על צמיג AT קודם כי אני לא אוהב בוץ ומשתדל לא לנסוע בבוץ, שנית לדעתי אין צורך בזה בארץ מה גם שלדעתי בסלעים צריך יותר גומי על הסלע ויותר גומי יש ... נכון בAT יחסית ל MT שאלו צמיגי בוץ ,להזכירכם(נכון שמבחינת יופי עדיף MT) ולא ,לא פותח כאן ויכוח בין AT ל MT ,זה הנסיון שלי (עוד מעט 25 שנה) והיו לי כל הצמיגים ממBF AT ו MT קומהו ועוד,ועד צמיגי כביש רגילים שבתנאי הארץ היו הכי שווים מבחינת שקל/קמ טיול. דבר שלישי חשוב היה לי שקט בכביש ונוחיות בכביש .רק דבר אחרון דופן עמידה בשטח וצמיג שהיצרן מצהיר עליו שאפשר להשתמש בלחץ אויר נמוך.אז נכון שאני לא משתמש כמעט ביום יום ברכב השטח אבל עדיין על כל טיול של 80 קמ בשטח אני עושה 500 קמ הלוך חזור על כבישים מהירים. אז שטויות ,לא חייב הכי קשה בשטח ואני סומך על עצמי,נזהר טיפה יותר נוסע עם ערכת פנצרים מקצועית והלו,היי .. אנחנו לא במרוץ באחה!! באים להנות וזהו. אז נכון גם אצלי 2 נעילות כי זה חובה לרכב שטח שנוסע בדכ לבד, אבל זהו בערך.בלי הגבהות בלי צמיגים לא חוקים. מסתדרים עם מה שיש ונהנים.
נ.ב דעה אישית בלבד. לא בא להתווכח.

שמוליקו
21-08-19, 08:59
לא שטח מלא, חצי חצי...
לפני משהו כמו 12 - 15 שנה פלוס מינוס (בעיה קשה בזיכרון), היו לי על הדיסקו (כן היה לי אז דיסקו בנזין) קופר 50. 50.
איך שרכשתי את הרכב שהיה עם צמיגים גמורים ישר הגעתי לפנצרייה והחלפתי את הצמיגים.

הרכב סבל מרעידות שלא עברו גם אחרי 10 פעמים שהוזנו הגלגלים, הדריישפטים וכל חלק מסתובב אחר.
סבלתי מהרעידות מעל שנה.
עד שיום אחד בדרך הבשמים, נהוג ע"י חבר שלא הכיר טוב את צידו הימני של הרכב ומרחק הגלגלים הימניים מהקצה הימני של עכוזו, לאחר שפעמיים עלה על סלע עם שני הגלגלים הימניים ואחרי שאני אומר לו שהוא קרוב מידי לימין נשמעו עוד שני בומים....
לא אספר את סיפור החילוץ ואיך בכל זאת המשכנו להתקדם (לא קשור כרגע),
אבל אחרי שהגעתי למרכז חזרה, פינקתי את הדיסקו בארבעה צמיגי BF.
נגמרו כל הרעידות, לא האמנתי שזה אותו הרכב (הוצאתי כמה עשרות אלפים על שיפוץ ותיקון של כל מיני מכלולים שבדיאבד היו תקינים, רק בגלל הרעידות...).
מאז קיבלתי החלטה, קופר ולא חשוב איזה, לא עולים לי על הרכב.

KOOKE
21-08-19, 10:49
השרשור הזה קפץ שוב - אז ככה - אכן בזמנו החלפתי למיקי טומפסון MTZ שטח מלא במידה 315/70/17 (מקביל ל- 35" בפועל זה 34.3").

מבחינת עבירות ונראות הרכב זה היה פצצה. הרכב בשטח עבד הרבה יותר נכון והרבה יותר קל במיכשולים. גם מבחינת עמידות הצמיג והקוביות אין תלונות - לא נתלשו קוביות, לא חתכים בדופן, לא בלאי לא סביר.

אבל החיסרון הגדול הוא שהמשקל העודף הגבוה של צמיגים אלו + ג'אנטים בידלוק שהתקנתי גם היה מורגש מאד. הרכב התנהג שונה לחלוטין בכביש מבחינת שיכוך, היגוי, האצה ובלימה. ממש לא סימפטי.

לפני שיקפצו המגיבים - הרכב שלי ומערכת המתלים וההיגוי נבנו לקלוט צמיגי 35" כולל חיזוק הסרנים, ציריות מחוזקות, מוטות רדיוס ופאנהרד מחוזקים ומתכווננים, בוכנה הידראולית לסיוע בהיגוי וכו' - למרות כל אלו עדיין התנהגות הרכב בכביש כאמור לא הייתה לטעמי אבל בהחלט הייתה בטיחותית ולא היה שיוט או משהו דומה כולל לא היו מצבים של רעד המוות- הרכב כאמור בנוי נכון גם לצמיגי 35.

בגלל הרוחות החדשות המנשבות ממשרד התחבורע בעניין הצמיגים - חזרתי ביום יום לצמיג במידה המקורית ההזויה של 255/70/18 (מקביל ל-32") - הזויה כי אין צמיגי שטח מלא במידה הזו (יש צמיגי שטח מלא במידה הזהה לג'אנט 17 שהיא 255/75/17 - אותו קוטר ורוחב צמיג רק ג'אנט שונה- אבל זו לא המידה המופיעה בהוראת הרישום של הרכב שלי ולא בא לי להתעסק עם שינוי המידה כחוק כרגע וגם אין לי צורך)

הסט של צמיגי מיקי טומפסון במידה 35" עם הבידלוקים מאופסן לבטח לשעת הצורך...

בשורה התחתונה באותו תוואי שטח ובאותו סיגנון נהיגה - המיקי טומפסון במידה הזו עדיפים פי כמה וכמה על הקופר STT וההמלצה שלי מניסיון שלי- מי שעושה שטח קשה ועבירות קשה יחסית עדיף לו מיקי טומפסון על פני הקופר.

עוד הערה- נאמר כאן באחת התגובות שבשטח סלעי ולזחילת סלעים עדיף צמיג "חצי חצי" כי יותר גומי בא במגע עם הסלע - לדעתי זה לא נכון גם בשטח סלעי ולזחילת סלעים יש עדיפות לצמיג שטח מלא עם פרופיל אגרסיבי יותר ועם קוביות מרווחות שגם בולטות אל מעבר לדופן וכתף הצמיג - הקוביות האלו הן לפעמים האחיזה היחידה שהצמיג מוצא בסלע.

ד ו ר ו ן
21-08-19, 11:55
מה גם שלדעתי בסלעים צריך יותר גומי על הסלע ויותר גומי יש ... נכון בAT יחסית
זה בהגדרה לא נכון, ומגובה בניסויים ובדיקות מסודרות.

אפשר להגיד הרבה על העדפה אישית לחתך סוליה זה או אחר, אבל המכניקה של יחסי צמיג-קרקע זה נושא מורכב, ומה שכתבת אינו נכון.



Slowly..

בןבן
21-08-19, 13:18
זה בהגדרה לא נכון, ומגובה בניסויים ובדיקות מסודרות.

אפשר להגיד הרבה על העדפה אישית לחתך סוליה זה או אחר, אבל המכניקה של יחסי צמיג-קרקע זה נושא מורכב, ומה שכתבת אינו נכון.



Slowly..

דורון שוב מבלי לפתוח ויכוח ישן, כל שאמרתי לעיל זה ,בהדגשה ,מנסיון אישי שלי ושלי בלבד. אני בענינים פשוטים כאלו אוהב לבדוק בעצמי . בכל אופן אם הקוביות האלו לפעמים הן אחיזה היחידה על סלע,אין פלא שנתלשות( 2 וחצי טון רכב על 4-5-או 8 קוביות גומי באורך ורוחב של כמה ס'מ .. כמה קשות וחזקות הן כבר יכולות להיות?) כמו בצילומים של שלמה... אישית בכל אופן אני מעדיף יותר גומי על הסלע ולא ''ציפורנים'' דהיינו אחיזת גומי(בלחץ נמוך כמובן) ולא אחיזת ''טפרים'' וגם אם כך ,אפשר לחשוב שבשביל 2 מטר כאלו פעם או פעמיים ב 50 אלף קמ של הצמיג ,אני צריך לסבול יום יום שעה שעה של נהיגה. כמובן בהנחה שאתה לא מחפש מסלולים כנחל עדשה/כמריר כמעשה יום יומי, וגם זה אם תסלח לי ,נמאס בסוף. כמה מסלולים כאלו כבר יש בארצנו?? עברו הזמנים שהייתי מוכן לסבול צמיג כ wrengler MTR קשה וקשוח שאז בזמנו בגלל הקושיות שלו לא סבל לחץ אויר נמוך (האינליינר פשוט נסדק...אולי כבר תוקן הפגם הזה) כדי לקבל איזושהי עבירות (הייתי בין הראשונים שרכשו צמיג כזה כשאך נחת בארץ ונחשב לטכנולוגיה חדשה) טיפה יותר גבוהה בבוץ של בקעת בית נטופה . בטח שבמעלה חלק ופודרתי כמו עשוש צמיג AT בלחץ נמוך יבצע הרבה יותר טוב מצמיג MT פשוט בגלל שבסלע חלק(!!)עם ציפוי פודרה צריך יותר גומי וזאת מנסיון . צריך להביט לאמת בעינים ולא לרוץ אחרי כל מיני מודות או סרטים ביוטיוב של רוקקרואולרים אמריקאים שיותר חשוב להם ''איך נראה הצמיג בחניה'' . לצערי היום לא מספיק שיש לך רכב שטח .אם אין לך צמיגים ''מתאימים'' אחרת עוד עלולים לחשוב שקנית רכב כזה בשביל הפוזה...
ועוד מילה בענין ה''פליי'' גם זאת למדתי שדי בולשיט. ישנם צמיגים עם 2 פליי ודופן פי כמה יותר עבה וחזקה מאשר צמיג מקביל עם 3 פליי ... ומישהו כבר העיר כאן על זה בחצי פה. דורון כנס לצמיגיה ,משש במו ידך צמיגי שטח במיוחד בדופן... תאמין לי אתה תופתע וישתנו לך הרבה דעות שמבוססות רק על פרסומות ולא על נסיון אישי.
שוב לא מתווכח, צדיק באמונתו יחיה.

מוני אורבך
21-08-19, 14:33
להבהיר מספר דברים באופן כללי.

יש אחיזת כביש ויש אחיזת שטח. שני דברים שונים במהות שלהם.
באחיזת שטח יש מספר תחומים - נסיעה בחול, נסיעה בבוץ, נסיעה בסלעים חלקים ולא חלקים
לכל תחום נסיעה יש את הצמיג המתאים ביותר בשבילו, ולפעמים הסוגים הופכים אחד לשני
כמו לדוגמא נסיעת חול מול נסיעת בוץ.

דיברנו על סלעים ואני מניח מהדיון שמדובר על סלעים לא חלקים (מה שמאוד מאפין את הנגב).

כאן צמיג MT עושה עבודה נפלאה. כמו שנאמר מחזיק כל זיז.
הצמיג צריך להיות רך כדי שיעטוף את הזיז.
המחיר הוא קוביות מרוטשות או אפילו תלישת קובית.
ואם נוסעים הרבה בכביש שחיקה מהירה יחסית.

לכן היצרנים בונים צמיגים יותר קשחים, שחיקה יותר איטית ופחות ריטוש על חשבון עבירות.
לכל יצרן יש את הקשיות גומי שלו, מי יותר מי פחות.

צמיג MT הוא בדרך כלל יותר חזק ועמיד גם בדפנות מצמיג AT מעצם היתו מיועד לשטח.
חסרונות יותר כבד יותר מרעיש נשחק יותר מהר.
צמיג AT הוא יותר לכיוון כביש ועל כן פחות חזק., אבל נשחק פחות.
בחול הוא טוב מאוד, סלעים, לא כל כך..

כל אחד ובחירתו

yoni_0000
21-08-19, 15:02
עברו הזמנים שהייתי מוכן לסבול צמיג כ wrengler MTR קשה וקשוח שאז בזמנו בגלל הקושיות שלו לא סבל לחץ אויר נמוך (האינליינר פשוט נסדק...אולי כבר תוקן הפגם הזה) כדי לקבל איזושהי עבירות (הייתי בין הראשונים שרכשו צמיג כזה כשאך נחת בארץ ונחשב לטכנולוגיה חדשה) טיפה יותר גבוהה בבוץ של בקעת בית נטופה . בטח שבמעלה חלק ופודרתי כמו עשוש צמיג AT בלחץ נמוך יבצע הרבה יותר טוב מצמיג MT פשוט בגלל שבסלע חלק(!!)עם ציפוי פודרה צריך יותר גומי וזאת מנסיון . צריך להביט לאמת בעינים ולא לרוץ אחרי כל מיני מודות או סרטים ביוטיוב של רוקקרואולרים אמריקאים שיותר חשוב להם ''איך נראה הצמיג בחניה'' . לצערי היום לא מספיק שיש לך רכב שטח .אם אין לך צמיגים ''מתאימים'' אחרת עוד עלולים לחשוב שקנית רכב כזה בשביל הפוזה...



לא יודע מתי בזמן האחרון נסעת על רכב עם צמיגיי שטח מודרניים אבל המצב רחוק שנות אור ממה שאתה מתאר. צמיגיי שטח מלא זה מזמן לא ה"סבל" שאתה מתאר והם עובדים טוב גם בכביש ובטח שבשטח, כל עוד הולכים על ייצרן מוכר ואמין.

צמיג שטח מלא טוב יותר מצמיג at בכל סיטואציה, כולל חולות, פשוט כי שטח המגע שלו גדול יותר.. זה מה שאנחנו מחפשים מצמיגים כאלה.

בנוגע ל"פוזה".. יכול להיות לך את המתלים הכי ארוכים בעולם, הנעילות הכי טובות וייחסיי העברה הכי קצרים.. אם אין לך איך לתרגם את זה לאחיזה זה לא שווה כלום.

סולי
21-08-19, 15:58
לא צריך להתווכח... יש מי שבדק וצילם"
https://youtu.be/1P0vpCLUTqM
37" bf at vs. Km

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

נדב ש.
21-08-19, 16:14
לא צריך להתווכח... יש מי שבדק וצילם"
https://youtu.be/1P0vpCLUTqM
37" bf at vs. Km

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

+1.

לגבי רעש וכו', כל אחד והאוזן שלו כל אחד והתחת שלו.

nirs
21-08-19, 16:19
הוא מציין בסוף הסרטון שיש (כמובן) גורמים נוספים שמשפיעים על האחיזה (משקל, לחץ אויר וכו׳)

אבל המסקנה הסופית ברורה וגם ניסיוני האישי תומך בה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
21-08-19, 16:29
לא יודע מתי בזמן האחרון נסעת על רכב עם צמיגיי שטח מודרניים אבל המצב רחוק שנות אור ממה שאתה מתאר. צמיגיי שטח מלא זה מזמן לא ה"סבל" שאתה מתאר והם עובדים טוב גם בכביש ובטח שבשטח, כל עוד הולכים על ייצרן מוכר ואמין.

צמיג שטח מלא טוב יותר מצמיג at בכל סיטואציה, כולל חולות, פשוט כי שטח המגע שלו גדול יותר.. זה מה שאנחנו מחפשים מצמיגים כאלה.

בנוגע ל"פוזה".. יכול להיות לך את המתלים הכי ארוכים בעולם, הנעילות הכי טובות וייחסיי העברה הכי קצרים.. אם אין לך איך לתרגם את זה לאחיזה זה לא שווה כלום.

אני מוכן להסכים אתך כמעט על כל מלה (כולל המסקנה), חוץ מהקביעה על שטח מגע גדול יותר.
נתחיל מהמקרה הכי פשוט, כביש אספלט, אנחנו מסכימים של AT יש שטח מגע גדול יותר?
משטח סלע אופקי וישר?

ואם אתה כבר מתייחס לאיכות הנסיעה על כביש, אני חושב שחייבים להיות הגונים, מה שכתבת נכון לגבי MT חדש, אבל ב MT, הרבה יותר מהר מ AT, הצמיג נהייה בלתי נסבל על הכביש (גם אם, כחדש הוא היא טוב).

סולי
21-08-19, 16:32
זיו, אני מתקשה להבין אותך...
במשטח סלע אופקי וישר אין בעיה לנסוע גם עם דאסטר.. או צמיגי כביש.
הצורך שלנו בגיפים הוא לקבל אחיזה בתנאים קשים.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

yoni_0000
21-08-19, 16:41
סליחה, אתקן את הטרמינולוגיה:
שטח פנים- surface area, לא שטח מגע.
בכל שטח שמקדם האחיזה שלו לא אידאלי(כל מה שלא אספלט) לצמיג השטח היתרון.

נדב42
21-08-19, 16:49
בסרטון האמור לא תמיד רואים את לחץ האוויר בכל הצמיגים וחבל, אבל ב- at בפירוש נראה שלחץ האוויר גבוה מדי בעוד בחלק מה- mt רואים שלחץ האוויר נמוך יותר, ובחלק פשוט לא רואים.

לא שאני בא לטעון ש-at יותר טובים. להיפך, בתחושה שלי הם נחותים משמעותית, אבל הסרטון הזה לא מוכיח כלום.

grand
21-08-19, 16:49
תחשבו על נעליים, מה יותר אוחז בשטח סוליה חלקה או צפופה או משוננת

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

assafy
21-08-19, 16:52
החלוקה של AT מול MT גסה ולפעמים אף מטעה.
למשל bf ko2 שמוגדר כAT קרוב הרבה יותר לצמיגי שטח מלא מאשר לאחיו לקטגוריה כגון מקסיס 771 או קופר AT3.

נדב ש.
21-08-19, 17:17
השרשור הזה קפץ שוב - אז ככה - אכן בזמנו החלפתי למיקי טומפסון MTZ שטח מלא במידה 315/70/17 (מקביל ל- 35" בפועל זה 34.3").


בשורה התחתונה באותו תוואי שטח ובאותו סיגנון נהיגה - המיקי טומפסון במידה הזו עדיפים פי כמה וכמה על הקופר STT וההמלצה שלי מניסיון שלי- מי שעושה שטח קשה ועבירות קשה יחסית עדיף לו מיקי טומפסון על פני הקופר.

עוד הערה- נאמר כאן באחת התגובות שבשטח סלעי ולזחילת סלעים עדיף צמיג "חצי חצי" כי יותר גומי בא במגע עם הסלע - לדעתי זה לא נכון גם בשטח סלעי ולזחילת סלעים יש עדיפות לצמיג שטח מלא עם פרופיל אגרסיבי יותר ועם קוביות מרווחות שגם בולטות אל מעבר לדופן וכתף הצמיג - הקוביות האלו הן לפעמים האחיזה היחידה שהצמיג מוצא בסלע.


השוואה לא נכונה, תשווה 35" ל 35" מאותו מותג.

זה לא נכון להשוות צמיג 32 שמנסה לטפס מדרגה שהיא במקרה הטוב בגודל שלו מול צמיג 35 שבא מול אותה מדרגה אבל עובר אותה בגובה ומטפס אותה בקלות יותר בלי להיתאמץ ולהיתגרד עליה.
לדעתי.

KOOKE
21-08-19, 17:31
נדב

מסכים שזו לא בדיוק השוואה הוגנת או מדוייקת - אבל בכל זאת, מדובר על שימוש ממושך בגדול באותם תנאים ולא רק מדרגות ועבירות קשה. עם הקופר הקטן בגדול המכשולים היו יותר "קלים" מאשר אלו שתיקלתי עם המיקי טומפסון הגדולים יותר. עם שני הסטים לא פירפרתי יותר מדיי.

עדיין לדעתי כן יכול לבסס מסקנה שהמיקי טומפסון עדיפים על הקופר בשטח סלעי ובעבירות קשה - זחילת סלעים.

נדב ש.
21-08-19, 17:50
שלמה בהחלט יש מצב טוב שאתה צודק, היו לי המון מותגי צמיגי mt במהלך השנים(יותר מ 15 שנה רק על mt), מיקי תומפסון עדיין לא(אולי בסט הבא) אז אין לי ניסיון איתם אבל שמעתי רק דברים טובים.

KOOKE
21-08-19, 18:29
נדב וכל אלו ששוקלים לעבור למיקי טומפסון, שוב מניסיוני האישי, הם הרבה יותר מרעישים בכביש מאשר צמיגי MT אחרים שהיו לי, מקסיס, BF, קופר וגודייר. המיקי היו הרועשים ביותר מבין כל אלו.

איל מ
21-08-19, 18:30
תחשבו על נעליים, מה יותר אוחז בשטח סוליה חלקה או צפופה או משוננת

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

לא נכנס לדיון, אבל ההשוואה לא טובה.
נעלי טיפוס הן ללא קוביות כלל. חתיכת גומי אחת חלקה (הגומי עצמו מחוספס כמובן). נכון שכשהן על הרגל הן מתפקדות כקוביה אחת גדולה, אבל בכל זאת.

נדב ש.
21-08-19, 18:56
נדב וכל אלו ששוקלים לעבור למיקי טומפסון, שוב מניסיוני האישי, הם הרבה יותר מרעישים בכביש מאשר צמיגי MT אחרים שהיו לי, מקסיס, BF, קופר וגודייר. המיקי היו הרועשים ביותר מבין כל אלו.

זה בסדר... אני כבר לא שומע כלום...😂

ד ו ר ו ן
21-08-19, 23:24
דורון שוב מבלי לפתוח ויכוח ישן, כל שאמרתי לעיל זה ,בהדגשה ,מנסיון אישי שלי ושלי בלבד.

ההבדל הוא שהניסיון שלך אישי ולא מהווה ניסוי או מדידה, אלא תחושה.
אין ויכוח, זה פשוט לא נכון.



אם הקוביות האלו לפעמים הן אחיזה היחידה על סלע,אין פלא שנתלשות( 2 וחצי טון רכב על 4-5-או 8 קוביות גומי באורך ורוחב של כמה ס'מ .. כמה קשות וחזקות הן כבר יכולות להיות?)
ההבדל הוא שהצמיג AT לא יהיה לך אף לא השן הזו לאחיזה, וזו לא רק השיניים אלא ולא פחות חשוב מכך, המרווחים הגדולים שמאפשרים לסוליה גמישות ועטיפה של השטח כדי לאפשר מגע רב יותר, עם שיניים שנכנסות לחספוס של השטח.
אין לך את זה הצמיג AT.
ואז, אתה רואה צמיג עם חריץ לכל אןרכו כי החליקו אותו למוות על שן סלע.



כאפשר לחשוב שבשביל 2 מטר כאלו פעם או פעמיים ב 50 אלף קמ של הצמיג ,אני צריך לסבול יום יום שעה שעה של נהיגה.


עברו הזמנים שהייתי מוכן לסבול צמיג כ wrengler MTR קשה וקשוח
אתה ממש לא חייב, וזה בסדר, רק אל תעקם את המציאות כדי להצדיק את הבחירה.
אפשר לנסוע עם AT.. זה לא פוסל שום דבר.


ן כנס לצמיגיה ,משש במו ידך צמיגי שטח במיוחד בדופן... תאמין לי אתה תופתע וישתנו לך הרבה דעות שמבוססות רק על פרסומות ולא על נסיון אישי.
שוב לא מתווכח, צדיק באמונתו יחיה.
למה אתה מניח שאני מתבסס על פרסומות ולא על נסיון?
דיעה על סמך פרסומת= קישור לפרסומת, בחייאת, אל תעליב לי את הנסיון והאינטיליגנציה.
התמזל מזלי להשתתף בניסוי אחד או שניים כדי לבחון את הנושא בצורה מקצועית.



Slowly..

ד ו ר ו ן
22-08-19, 00:01
לא נכנס לדיון, אבל ההשוואה לא טובה.
נעלי טיפוס הן ללא קוביות כלל. חתיכת גומי אחת חלקה (הגומי עצמו מחוספס כמובן). נכון שכשהן על הרגל הן מתפקדות כקוביה אחת גדולה, אבל בכל זאת.
הגומי מאד רך ויחד עם החספוס מאפשר התאמה לכל זיז, וכף הרגל מאפשרת גם נעיצת אצבע/שן בודדת וגם לעטוף.
אלו תכונות שכמעט בלתי אפשרי לדמות בצמיג עגול.



Slowly..

בןבן
22-08-19, 09:38
לא יודע מתי בזמן האחרון נסעת על רכב עם צמיגיי שטח מודרניים אבל המצב רחוק שנות אור ממה שאתה מתאר. צמיגיי שטח מלא זה מזמן לא ה"סבל" שאתה מתאר והם עובדים טוב גם בכביש ובטח שבשטח, כל עוד הולכים על ייצרן מוכר ואמין.

צמיג שטח מלא טוב יותר מצמיג at בכל סיטואציה, כולל חולות, פשוט כי שטח המגע שלו גדול יותר.. זה מה שאנחנו מחפשים מצמיגים כאלה.

בנוגע ל"פוזה".. יכול להיות לך את המתלים הכי ארוכים בעולם, הנעילות הכי טובות וייחסיי העברה הכי קצרים.. אם אין לך איך לתרגם את זה לאחיזה זה לא שווה כלום.

ענין צמיגי השטח המודרניים זה כנראה נכון. הבדל עצום למשל מאשר לפני 20 ואפילו 10 שנים אחרונות,שוב מהרגשה אישית שלי ולא מידע טכני.בגלל זה מעדיף צמיג מודרני ( BF כבר שינו 3 פעמים את הAT שלהם)על פני צמיג כמו מקסיס 771 שמיותר כבר יותר מ20 שנה ללא שינוי (לפחות שינוי מוצהר שאני יודע עליו).
לגבי הפסקה האחרונה ,שוב מהתרשמות אישית ממה שקורה בארץ, בסרטון שהעלה שלמה לא היתה שום בעיה לעלות גם עם ברגיסטון דואולר 694 פשוטים לכביש שנחשבים גם טובים לשימוש שטח. בעצם כל צמיג עם שכבת ניילון היה מבצע לא רע בכלל .
זה ארגומנט שלא יגמר לעולם ,יש מלא סיבות בעד ומלא סיבות נגד. יעשה כל אחד מה שברצונו . רק אל תציגו את הדברים כחד משמעיים. זה לא כך. גם ההבדלים היום בין היצרנים הידועים כמעט שואפים לאפס.

zivo
22-08-19, 09:45
אני חושש שאתם מנסים להגדיר תכונות פיזיקיליות "מהבטן", על סמך תחושות....
אם באמת רוצים להבין את זה, אז הפיזיקה כבר מזמן הגדירה את זה, ולא צריך להמציא את הגלגל.
תחפשו בגוגל - difference between grip and friction ותמשיכו משם.

בגדול, מבלי להכנס ליותר מדי פיזיקה, אנחנו מחפשים איזה שהיא התאמה, בסדר גודל, בין פני השטח לפני הצמיג או הנעל.
אם נסתכל על אספלט של כביש או על סלע שמטפסים עליו, מקרוב, עם זכוכית מגדלת, נראה בליטות.
ע"מ לקבל אחיזה מקסימלית, צריך שפני השטח של הצמיג הוא הנעל, יהיו עם בליטות מאותו הסדר גודל.
אותו הדבר, בין "הזיזים" "והשיניים" בסלע והצמיג MT.
אנחנו מחפשים לקבל משהו שדומה לשילוב של גלגלי שיניים.
ברגע שיש התאמה, יש אחיזה מירבית.
ברגע שיש אי התאמה גדולה בין הגדלים, כמו צמיג MT על כביש או AT על סלע משונן, יש פחות אחיזה.

המקרה של חול ובוץ (פני שטח דינמים), טיפה יותר מסובך (כי מסתכלים על פני השטח שנוצרים תוך כדי נסיעה), אבל העיקרון נשאר אותו הדבר.

ורק עוד הערה אחת -
כל חסידי ה MT "שהתנפלו" על בןבן ושמוליק, צודקים ב 100%. בשטח, ל MT יש אחיזה טובה יותר.
אבל הצד השני של המטבע הזה, ושל כל ההסברים שכתבו פה חסידי ה MT, שבדיוק בגלל כל ההסברים האלו, על כביש, ל AT יש אחיזה טובה יותר.
לא יודע למה, אבל יש כאלו שיודעים להסביר מצויין את הצד של ה MT והסלע, ומסרבים להבין את הצד של ה AT והכביש (הרטוב?) :-)

אחרי שמבינים את הפיזיקה, שכל אחד יעשה את החושבים והעדיפיות שלו - שטח לעומת כביש (ובהצלחה עם כל שאר השיקולים של חוזק דופן, אורך חיים, צריכת דלק, בלאי..)

שגיא S
22-08-19, 09:52
דווקא נראה לי שכולם מבינים שצמיג MT יותר טוב בשטח, ופחות טוב בכביש.
וצמיג AT יותר טוב בכביש, בכביש רטוב במיוחד, ובשטח יש לזה מחיר מסוים בהתפשרות על ביצועים בשטח טכני/בוצי.

כל אחד שיעשה את השיקולים שלו ומה הסדר עדיפויות.

בשביל רכב שמשמש בעיקר לטיולים, גם בשביל נסיעה של 150 קמ בכביש כל כיוון ו"רק" 50 קמ נסיעה בשטח, הייתי לוקח צמיג MT.

KOOKE
22-08-19, 10:34
לגבי הפסקה האחרונה ,שוב מהתרשמות אישית ממה שקורה בארץ, בסרטון שהעלה שלמה לא היתה שום בעיה לעלות גם עם ברגיסטון דואולר 694 פשוטים לכביש שנחשבים גם טובים לשימוש שטח. בעצם כל צמיג עם שכבת ניילון היה מבצע לא רע בכלל .
.

בןבן

אני כרגע ביום יום עם צמיגי הברידג'סטון דואלר. חד משמעית מסיבוב קצרצר שעשיתי איתם בשטח הם לא היו עולים איפוא שעליתי בסירטון. יש להם אפס אחיזה בשטח ואפשר לאמר שזה כמעט צמיג כביש לחלוטין.

ביום יום ובכביש תענוג אמיתי איתם לעומת המיקי טומפסון MTZ שירדו מהרכב- שקט, אוחז, היגוי מדהים וכו'- בשטח כאמור נאדה...

כרגע בשל אילוץ משרד התחבורע - אני ב"הפרדת רשויות" מבחינת הצמיגים. הסט של מיקי טומפסון מאופסן לשעת צורך וביום יום עם הברידג'סטון.
לא יודע איך זה יבוא לידי ביטוי בהתנהלות השוטפת (טרם טיילתי בטיול שטח רציני) מניח שזה ניג'וס לא קטן להחליף כל פעם צמיגים אבל היי זה אפשרי למי שיש את מקום האיחסון והכלים והחשק להחליף - סט צמיגי כביש ליום יום וסט צמיגי שטח לטיולים. כך איך שהוא נהנים משני העולמות ברכב שטח שהוא גם רכב יום יומי כמו במקרה שלי.

נדב ש.
22-08-19, 11:13
מי שלא מבין את ההבדל ואת ההשלכות מכל הבחינות-אחיזה, מרחק בלימה וכו' בין נסיעה בכביש לבין נסיעה בשטח בין mt ל at זאת בעיה רצינית, וכבר היה דיון על זה כאן למיטב זכרוני הדפוק.
אישית לדעתי, גם בשביל הפעם היחידה "בעונת טיולים" כפי שרבים מכנים אותה חוץ ממני :cool:(וכאן מגיע מרפי) שבה תיכנס לטיול בשטח בוץ/סלעי וכו' ותתקע/תתיישב בגלל סוג הצמיג שווה להתקין צמיגי mt, זה לדעתי בלבד.
משזה נאמר, כבר ראיתי במהלך השנים חברים שמטיילים עם at ובכל מכשול בעייתי דוגמת מעבר בוצי קטן, סלעים וכו' ניזקקים לעזרה וזה אחרי ניסיונות כושלים ו"שריפת צמיגים" לצלוח לבד את המכשול(ומאמץ ושחיקה של מכלולים בנוסף), שאחר כך צמיג ה at המהולל סטייל bf נראה מרוטש(מניח שרובכם ראיתם צמיגים כאלה) יותר מצמיג mt שחוק כמו תחת של תינוק שלא הייתי מעז לנסוע איתו בכביש.

שלמה, היו לי בעבר 2 סטים ואמצעים להחלפה נוחה גם בעבר הרחוק, אחרי פעם פעמיים(כמובן תלוי גם בתדירות הטיולים) הבנתי שזה לא זה ומאז אני רק עם mt, רכב יום יומי שחותך מהשטח פה ושם וכמעט כל סופ"ש בשטח.

KOOKE
22-08-19, 11:26
נדב

אצלי זה יותר אילוץ שכן ההבדל בין שני הסטים לכביש ולשטח הוא לא רק בפרופיל הצמיג.

תדירות הטיולים שלי היא אחת לשלושה שבועות 3 ימים מלאים במדבר (זה מה שהבוסית מרשה לי...) - כמו שאמרתי נראה איך אחיה עם החלפה בתדירות כזו...

נדב ש.
22-08-19, 12:08
נדב

אצלי זה יותר אילוץ שכן ההבדל בין שני הסטים לכביש ולשטח הוא לא רק בפרופיל הצמיג.

תדירות הטיולים שלי היא אחת לשלושה שבועות 3 ימים מלאים במדבר (זה מה שהבוסית מרשה לי...) - כמו שאמרתי נראה איך אחיה עם החלפה בתדירות כזו...

הבנתי את האילוץ מההודעות הקודמות...
מחזיק לך אצבעות שלא תתייאש מיזה...

asafk
22-08-19, 13:09
אני חושש שאתם מנסים להגדיר תכונות פיזיקיליות "מהבטן", על סמך תחושות....
אם באמת רוצים להבין את זה, אז הפיזיקה כבר מזמן הגדירה את זה, ולא צריך להמציא את הגלגל.
תחפשו בגוגל - difference between grip and friction ותמשיכו משם.

בגדול, מבלי להכנס ליותר מדי פיזיקה, אנחנו מחפשים איזה שהיא התאמה, בסדר גודל, בין פני השטח לפני הצמיג או הנעל.
אם נסתכל על אספלט של כביש או על סלע שמטפסים עליו, מקרוב, עם זכוכית מגדלת, נראה בליטות.
ע"מ לקבל אחיזה מקסימלית, צריך שפני השטח של הצמיג הוא הנעל, יהיו עם בליטות מאותו הסדר גודל.
אותו הדבר, בין "הזיזים" "והשיניים" בסלע והצמיג MT.
אנחנו מחפשים לקבל משהו שדומה לשילוב של גלגלי שיניים.
ברגע שיש התאמה, יש אחיזה מירבית.
ברגע שיש אי התאמה גדולה בין הגדלים, כמו צמיג MT על כביש או AT על סלע משונן, יש פחות אחיזה.

המקרה של חול ובוץ (פני שטח דינמים), טיפה יותר מסובך (כי מסתכלים על פני השטח שנוצרים תוך כדי נסיעה), אבל העיקרון נשאר אותו הדבר.

ורק עוד הערה אחת -
כל חסידי ה MT "שהתנפלו" על בןבן ושמוליק, צודקים ב 100%. בשטח, ל MT יש אחיזה טובה יותר.
אבל הצד השני של המטבע הזה, ושל כל ההסברים שכתבו פה חסידי ה MT, שבדיוק בגלל כל ההסברים האלו, על כביש, ל AT יש אחיזה טובה יותר.
לא יודע למה, אבל יש כאלו שיודעים להסביר מצויין את הצד של ה MT והסלע, ומסרבים להבין את הצד של ה AT והכביש (הרטוב?) :-)

אחרי שמבינים את הפיזיקה, שכל אחד יעשה את החושבים והעדיפיות שלו - שטח לעומת כביש (ובהצלחה עם כל שאר השיקולים של חוזק דופן, אורך חיים, צריכת דלק, בלאי..)קצת המצאת תאוריה וזה בסדר - אבל עבירות רכב-קרקע היא תחום שכבר נוסח היטב, נחקר מוסד. לא צריך לפתח תאוריות חדשות.

אסף.

zivo
22-08-19, 15:36
אסף,
לא המצאתי כלום, אני בסה"כ מנסה להנגיש מידע שלפעמים קצת מסובך, ולכן אני קצת מעגל (ביודעין) פינות.
אתה מוזמן להסביר את זה יותר טוב.

ואם כבר התייחסת פה, אז בבקשה גם תענה לשגיא שכתב "שכולם מבינים ש MT פחות טוב בכביש", עד כמה שאני זוכר את הדיון האחרון, ניסתם להסביר שאין הבדל :-(

בבקשה, פעם אחת הסבר מוסדר.

asafk
22-08-19, 16:44
הטענה שלי היא שההבדל בין צמיג שטח אגרסיבי לצמיג שטח פחות אגרסיבי, הוא קטן יותר מאשר אותו צמיג פחות אגרסיבי לצמיג כביש. אז אם באמת חשוב כל אות תכונות בכביש - סעו על צמיגי כביש כמו שהרכב מגיע איתם מהחנות.
ההפרש העיקרי הוא ברעש ובבלאי. שניהם נובעים מהמרווחים הגדולים בין הקוביות.

מי שכמוני מוכן לשלם הרבה כסף על הבלאי ומוכן לסבול מהרעש - מרוויח באותו מכשול בודד, באותו מקטע של כמה מטרים, באותו שיפוע צד - בטיול אקראי אחת לכמה חודשים - שבו זה כן משנה על איזה צמיגים אתה נוסע.

אסף.

ד ו ר ו ן
23-08-19, 00:09
אני חושש שאתם מנסים להגדיר תכונות פיזיקיליות "מהבטן", על סמך תחושות....
אם באמת רוצים להבין את זה, אז הפיזיקה כבר מזמן הגדירה את זה, ולא צריך להמציא את הגלגל.

אני חושש שאתה מפתח תיאוריה מבוססת הנחות ללא בסיס נתונים מתאים.
כשאגיע הביתה אמצע לך את התנך בעברית של ״תורת העבירות הגלגלית״.

זה תחום מורכב למדי שמחייב ידע מעמיק בגיאומורפולוגיה, טופוגרפיה, גיאוגרפיה, וגם הבנת המכניקה של הרכב עצמו






Slowly..

asafk
23-08-19, 00:16
יש בעברית?

אני בינתיים ממליץ על קריאת
Theory of land locomotion

ואני מזהיר מראש שיש שתי אסכולות שונות לחלוטין, חלוקות ביניהן כמעט בכל - אחת של הגיאולוגים ואחת של המהנדסים - ובסוף באופן מוזר, משתי שיטות מחקריות שביניהן מחלוקת בסיסית..... התוצאות והמסקנות דומות עד זהות.

אסף.

ד ו ר ו ן
23-08-19, 00:25
יש בעברית?

אני בינתיים ממליץ על קריאת
Theory of land locomotion

ואני מזהיר מראש שיש שתי אסכולות שונות לחלוטין, חלוקות ביניהן כמעט בכל - אחת של הגיאולוגים ואחת של המהנדסים - ובסוף באופן מוזר, משתי שיטות מחקריות שביניהן מחלוקת בסיסית..... התוצאות והמסקנות דומות עד זהות.
אסף.
למה מחלוקת?..

זה עובד נהדר יחד.
אחד בוחר את שטח הניסוי והשני מעריך את תוחלת הנזק.



Slowly..

איל מ
23-08-19, 10:30
"תורת העבירות הגלגלית"?
נשמע מעניין. יש סיכוי לסרוק את זה ולהעלות?

ד ו ר ו ן
23-08-19, 14:50
"תורת העבירות הגלגלית"?
נשמע מעניין. יש סיכוי לסרוק את זה ולהעלות?
זה ספר בעברית.
צריך לבדוק מה הזכויות יוצרים שלו.


Slowly..

אלון_ק
23-08-19, 20:38
אאל"ט את הספר של Wong, Theory of ground vehicles אפשר למצוא באינטרנט בגרסת PDF.

https://images.app.goo.gl/sVoKNo2hNWziSMh57

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

-->