התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שטפונות ויציאה ממצבים מסוכנים



היילקס אספנות
11-11-18, 14:54
אשמח לשמוע מבעלי הנסיון שכאן, אנני מכיר את הפראדו שבתמונות אך אני מניח שכולם כאן צפו בסרטון ,במצוקה ובמצב המסוכן בו הרכב ויושביו היו נתונים בזמן השטפון.
לאור זה שמזג האויר באזורנו קצת התחרפן ואנחנו עדים לשטפונות בערך פעם בחודש,
אשמח אם נקבץ כאן קצת עשה ואל תעשה במידה ויצאת לרדוף שטפון ופתאום הוא זה שרודף אותך.

כמובן שהדרך הבטוחה ביותר היא להשאר בבית/עבודה ולא לצאת להרפתקאה הנל.

אני מכיר שלפני שחוצים אפיק דבר ראשון בודקים ברגל(עם או בלי חבל) .

החצייה תהיה במקום בו התוואי ברור עד כמה שניתן ובמקום בו רוחב הזרימה הוא הגדול ביותר.

אשמח לעוד הארות/הערותhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20181111/206c7db11caf079525120f947945d6c6.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20181111/fcea9a0b3c12e67d303c0b3e2a53ceab.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20181111/73f6b24d39c58f8fe3ffbbfbe091ca7b.jpg

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

גיא
11-11-18, 15:00
להיות למעלה. לא למטה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
11-11-18, 15:01
מה השאלה ?
זה לא איסלנד. לא חוצים אפיק זורם.

yoni_0000
11-11-18, 15:01
לא להיכנס לערוצים "קניוניים"
לנסוע נגד כיוון הזרימה הפוטנציאלי.

איל מ
11-11-18, 15:03
שטפון לא חוצים ולא בודקים.
ובטח לא משחקים איתו תופסת (מי שראה את הסרטון של הטרופר).
גם במים בעומק של 30 סנטים יכול להתגלגל בולדר ולתקוע אותך. ואז אתה נתון לחסדי שמיים (הגשם. לא ההוא). גובה המים יכול לעלות ולהתחזק (ובד"כ זה גם מה שקורה).
אם אתה כבר במצב חרבנה, אתה בעיקר צריך לעשות סוויץ' בראש (לא הסדנא של גיתאי), ולהבין שעכשיו זה הישרדות ועושים הכל כדי לצאת בחיים.
לא "מה יהיה עם האוטו", לא "אולי נירטב" ולא נעליים.
לשני החברה בלנדקרוזר, היה הרבה הרבה מזל.

נ.ב.
המזג לא התחרפן. זה ככה כל שנה.

זיף
11-11-18, 16:12
מלכתחילה לא נכנסים לערוצים כשיש התראת שטפונות באזור, ובודקים לפני היציאה. בטח שלא למקום כמו הערוד שהתנועה בו איטית ואין בו יותר מדי מקומות לברוח.
ככה פשוט.
אין מה לקחת שום סיכון, לא להיכנס לבדוק לא עם ובלי חבל. היה ומתחילה כזו זרימה - לצאת מהאוטו ולטפס כמה שיותר גבוה.

אסור בתכלית לנסוע בערוצי נחלים כשיש פוטנציאל ולו קטן להיקוות של שטפון.

ד ו ר ו ן
11-11-18, 16:56
אי אפשר שלא להתייחס לאירוע המדובר.

שימו בצד את סוגיית האם לצאת בכלל לשטח ביום של התראת מזג אויר שכזה, זה די ברור שיש סיכון, ומי שלא יודע לנתח את מצב השטח בעקבות אירועים סמוכים, אגני הניקוז וכו׳, שלא יתקרב לשטח ביום כזה.

באירוע המדובר, החבורה צילמה עצמה נוסעת לפני ובצמוד לחזית השטפון שהתקדמה בקצב לא מהיר בנחל.
וזו טעות קריטית.
הגל הולך ומתגבר בהרבה מקרים, גם אם נראה דרדלה וחמוד בהתחלה.

איכשהו פספסת את שלב א׳ של ניתוח השטח ומצאת את עצמך בערוץ כשמתחילה זרימה, יוצאים הצידה הכי מהר שאפשר.
עולים כמה שאפשר גבוה ומחכים עד שירגע.
לא מממשיכים בערוץ ומוציאים טלפון לצלם את גל המים כשאתה בנתיב שלו.
בסרט, וגם אחכ בשלל הצילומים מהשטח, ומההיכרות עם אזור האירוע, יש הרבה אופציות לצאת מהערוץ הצידה.
עובדה, הרכבים והאנשים האחרים היו חוץ.

מחכים בצד, נהנים מהמים שזורמים, ומבינים שכל עוד כולם יבשים, האנשים והרכבים תקינים, הכל בסדר וזה עניין של זמן וזהו.
ובראש מפנימים שזה יכול לקחת גם שעות לא מעטות.

מכינים קפה/תה,
מתקשרים/שולחים הודעה לכמה אנשים בבית איפה אתם, אומרים שהכל בסדר, ושלא ישלחו חילוץ לא נחוץ, במידה ואכן לא צריך.

אם יש רכב שאפשר להכנס אליו כמחסה, ואין אוכל/אין ציוד לינה/מאחרים לביתספר/עבודה ביום הבא זה לא מצדיק חילוץ..




Slowly..

הגירית
11-11-18, 17:08
אי אפשר שלא להתייחס לאירוע המדובר.

שימו בצד את סוגיית האם לצאת בכלל לשטח ביום של התראת מזג אויר שכזה, זה די ברור שיש סיכון, ומי שלא יודע לנתח את מצב השטח בעקבות אירועים סמוכים, אגני הניקוז וכו׳, שלא יתקרב לשטח ביום כזה.

באירוע המדובר, החבורה צילמה עצמה נוסעת לפני ובצמוד לחזית השטפון שהתקדמה בקצב לא מהיר בנחל.
וזו טעות קריטית.
הגל הולך ומתגבר בהרבה מקרים, גם אם נראה דרדלה וחמוד בהתחלה.

איכשהו פספסת את שלב א׳ של ניתוח השטח ומצאת את עצמך בערוץ כשמתחילה זרימה, יוצאים הצידה הכי מהר שאפשר.
עולים כמה שאפשר גבוה ומחכים עד שירגע.
לא מממשיכים בערוץ ומוציאים טלפון לצלם את גל המים כשאתה בנתיב שלו.
בסרט, וגם אחכ בשלל הצילומים מהשטח, ומההיכרות עם אזור האירוע, יש הרבה אופציות לצאת מהערוץ הצידה.
עובדה, הרכבים והאנשים האחרים היו חוץ.

מחכים בצד, נהנים מהמים שזורמים, ומבינים שכל עוד כולם יבשים, האנשים והרכבים תקינים, הכל בסדר וזה עניין של זמן וזהו.
ובראש מפנימים שזה יכול לקחת גם שעות לא מעטות.

מכינים קפה/תה,
מתקשרים/שולחים הודעה לכמה אנשים בבית איפה אתם, אומרים שהכל בסדר, ושלא ישלחו חילוץ לא נחוץ, במידה ואכן לא צריך.

אם יש רכב שאפשר להכנס אליו כמחסה, ואין אוכל/אין ציוד לינה/מאחרים לביתספר/עבודה ביום הבא זה לא מצדיק חילוץ..




Slowly..

צודק בהחלט, אף אחד לא מת מלהעביר לילה ברכב במקום מוגן..... אבל בנסיונות לחצות אירועי שיטפון דווקא כן

דור אריאל
11-11-18, 17:21
ובטוח לא להוציא לאף אחד סרטונים כאלה..

זה לא עושה טוב לאף אחד

דור אריאל
11-11-18, 17:26
בסרטון המדובר הוא אומר לנהג לנסוע ברוורס נגד כיוון הזרימה ,
מה שכיבה לו את המנוע,

לא מכיר את המקום המדוייק אבל אולי זאת הייתה טעות לא להתקרב לגדה ולקפוץ החוצה

גיא
11-11-18, 18:38
ובטוח לא להוציא לאף אחד סרטונים כאלה..

זה לא עושה טוב לאף אחד

אז איך כולנו נוכל לצקצק וללמוד מהמקרה ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
11-11-18, 18:46
כל שנה הסרטונים חוזרים על עצמם.
ועובדה שהחכמולוגים לא לומדים ולא מפנימים.

נמרוד
11-11-18, 19:08
כל שנה הסרטונים חוזרים על עצמם.
ועובדה שהחכמולוגים לא לומדים ולא מפנימים.חשבתי שתספר את החוויה שלך בערוד בנסיבות דומות בפסח שנה שעברה

דרור ברלי
11-11-18, 19:25
שנה וחצי. אפריל 2017
וגם לא היינו במצב כזה.
כשהזרם הגיע אלינו כבר חנינו במקום גבוה ובטוח. אמנם מנותקים לכמה שעות, אבל ללא שום סכנה.

ד ו ר ו ן
11-11-18, 21:19
שנה וחצי. אפריל 2017
וגם לא היינו במצב כזה.
כשהזרם הגיע אלינו כבר חנינו במקום גבוה ובטוח. אמנם מנותקים לכמה שעות, אבל ללא שום סכנה.
כמה שנים לפני, סופה משומקום, היה סגרירי אבל לא היו התראות.
כשהתחילה הסופה יצאנו מהערוץ, למשטח מוגבה מעל הנחל.
המים הגיעו אחרי כחצי שעה.
הגשם הפסיק, פתחנו מחנה והעברנו לילה מעל לנחל.
גם ככה התכוונו לישון בשטח.
בבוקר המים ירדו, שמש, ומסלול רחוץ ומלא גבים.


Slowly..

-->