צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ cj6
היי חבר'ה אני חדש בתחום הגיפים
קניתי cj 6 עם מנוע הוריקן שלוש הילוכים
הגיפ עצמו לא נסע במשך שנתיים אך הוא הותנע מידי פעם המנוע עובד אך כרגע יש כל הנראה בעיה בקרבורטור שיש צורך לסדר
התכנון הוא להוריד את הבודי ולשפץ מהיסוד (מלבד המנוע כיוון שאיני רוצה להרוס אותו)
אשמח להמלצות מה כדי לעשות מה לא כדי לעשות מה הייתם משפרים או עושים שינוי בג'יפ
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
ברוך הבא והרבה הצלחה בתהליך!
יש כאן מספר אנשים שעשו תהליך דומה ופירטו (עם צילומים) את השלבים השונים לאורך כל החודשים (ושנים) של שיקום והשמשת הרכב - תוכל ללמוד המון, כדאי ללמוד לבצע כאן חיפושים - יש באמת הרבה מידע.
תתרגל לצלם כל שלב - לפני, תוך כדי וגם אחרי - כדי להעשיר את הדורות הבאים שיוכלו ללמוד ממה שאתה עושה וכמובן כדי שהמנוסים יוכלו לתת לך רעיונות ועצות תוך כדי התהליך.
רעיון טוב כפתיח - צלם והעלה כאן תמונות של הרכב החדש... (חפש "מדריך גיפולוג להעלאת תמונות", הרבה פעמים אנשים מסתבכים מעט עם התמונות - נסה לשלוח כל תמונה בווטסאפ ואז להעלות מהווטסאפ - זה דואג שהגודל של קובץ התמונה לא יחרוג מהמותר באתר)
התחלנו לפרק הבודי הרבה ברגים שחוקים שלוקח זמן פרק ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181117/f4f8722162d73429d72067daf3138759.jpg
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
בהצלחה!
תושבות הבודי כולן יוצאות. מי במים ומי באש, מי בחרב ומי בחיה.
חימום עם ברנר (מספיק ברנר גז קטן כזה שהשפים בטלויזיה עושים איתו קרם ברולה) שובר את החלודה ומשחרר ברגים סגורים. איפה שראשי הברגה גמורים ריתוך של אום גדול יותר על ראש הבורג גם מאפשר הפעלת מומנט גדול וגם מחמם נקודתית את הבורג ושובר את התפיסה.
יש המלצה לתושבות לבודי מאיפה להזמין?יש עוד חלקים שכדי כבר להזמין ולהחליף?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
יש בינוביץ', יש לארנון "אנדורו", יש כמובן מלא ברשת. אני מנחש שזה מה שאתה צריך בתור תחליפים קרוב למקורי:
https://www.ebay.com/itm/Omix-Ada-12201-01-Body-Tub-Mounting-Kit-Fits-41-75-CJ5-CJ6-MA-MB-Willys/163356997258?fits=Model%3ACJ6%7CMake%3AJ eep&epid=118069050&hash=item2608d5f68a:g:YcsAAOSwzGBb4MN4:r k:4:pf:0
יש תושבות גם מפוליאוריטן שנחשבות מוצלחות יותר מגומי מקורי. חלקים נוספים? יש אינסוף, שצריך/כדאי/אפשר... אם החלטת לפרק, אז תפרק עד הסוף ותבין מהר מה צריך ומה לא.
תוך כדי הפירוק עולים מחשבות על איזה חלקים מחלפים והאם חלק משפרים... האם קיימת בעיה לשים צמיגים 33 מבלי לשפר כרגע את המנוע והגיר?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
יונימוג אדום
23-11-18, 22:11
אם אינני טועה - מדובר על מנוע הוריקן 4 צילינדר .
נכון , יחס העברה בסרנים נמוך ( נדמה לי 4.27 ) אבל צמיג 33 ??
הצמיג הזה כבד מידי למנוע , מקסימום 31 .
אילן
כשאנשים מתייחסים כאן לכח של ג'יפים, הם מתייחסים בדרך כלל למנועי 6 צילינדר טורי בנפח 258 אינצ'ים מעוקבים ()בערך 4200 סמ"ק).
המנוע שלך חלש משמעותית ונפחו 134 איצ'ים מעוקבים (בערך 2200 סמ"ק).
גם חלק גדול מארד מהחלפים הנדרשים לרכבת הכח ולקירור שלה שונים.
מציע שבכל פעם שאתה פותח שרשור התייעצות תדגיש שמדובר במנוע הוריקן 4 צילינדר.
זה לא המנוע הנפוץ!!
עדכון מצב- הבודי נשלח לניקוי חול https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181203/0e1c21d572a9af77f47f7537dc121cd3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20181203/e697556a20d77317414bc5af1f0ea92b.jpg
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
במהלך פירוק הבולמים גילנו שהם הלכו (לא חוזרים לאחר דחיסה) אשמח להמלצות לבולמים טובים / אם יותר משתלם כבר להשקיע עוד קצת ולקנות קיט הגבהה
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
במהלך פירוק הבולמים גילנו שהם הלכו (לא חוזרים לאחר דחיסה) אשמח להמלצות לבולמים טובים / אם יותר משתלם כבר להשקיע עוד קצת ולקנות קיט הגבהה
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalkבולמים סטנדרטיים לא אמורים לחזור אחרי דחיסה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
יונימוג אדום
06-12-18, 19:03
בולמי שמן אמורים להיסגר ולהיפתח עם התנגדות משמעותית .
ברגע שתפסיק לסגור או לפתוח הבולם יישאר כמו שהוא .
רק בבולמי שמן/גז הבולם נסגר קשה וברגע שתרפה ממנו הוא ייפתח .
אילן
לאחר שהלכנו לאיש מקצוע והבולם נבדק הוא אכן היה גמור (למרות שתטעיתי באמירה שאמור לחזור חזרה) והוחלט לקנות בולמים חדשים
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
יופי של פרוייקט,
תתחיל ללמוד לעבוד עם ebey
אני את רוב החלקים הבאתי מחו"ל בעיקר מארה"ב
לאחר שהלכנו לאיש מקצוע והבולם נבדק הוא אכן היה גמור (למרות שתטעיתי באמירה שאמור לחזור חזרה) והוחלט לקנות בולמים חדשים
חכה עם הבולמים לסוף הסופי של הפרויקט, אחרי שתתקין קפיצים כאלו ואחרים עם או בלי הגבהה. חבל לקנות פעמיים.
כרגע הוחלט להשאר עם הקפיצים הרגילים ולכן נקנו בולמים בהתאם.. בהמשך במידה וארצה להגביה אקנה בולמים חדשים
שאלה, האם אפשרי לשים בזוקת הגה של סופה על הסיקס? כמה זה מורכב ואם שווה את ההשקעה?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
באוטו שלך לא.
אתה עם תיבת הגה של ויליס/CJ5 משנות החמישים/שישים ולא עם תיבה של סיקס, ולכן גם לא יתאים - לא מוט הגה סיקס ולא מוט הגה סופה.
הנכון ברכב שלך הוא back to stock, לא לנסות לבנות ממנו מה שהוא לא.
אני מעריך שהוא משנות השישים.
אם אתה רוצה סיקס עבירות, יהיה יותר פשוט למכור, ולקנות סיקס מסוף שנות השבעים/שנות השמונים, עם מנוע 258, וכל הרכיבים המתאימים.
שיבוש לשוני, אגב.
אנחנו קוראים סיקס דווקא לCJ8......
המטרה הסופית היא גם להכנס לשטח קצת ולכן עלה הרעיון לשדרג על הדרך שהכל גלוי לעין .
תודה על התיקון - חשבתי שסיקס זה כל הcj
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
אני מציע לך להתחיל לשפר בהדרגה
אם הגיר המנוע הטרנספר תקינים לא להחליף בשלב הזה
תתחיל קודם כל עם פחחות + להביא את הרכב למצב נסיעה, זאת אומרת לישר קו של כל המיכלולים המכנים כמומערכת הבלימה, בולמים, מערכות הגוי, מערכת קירור וכו'
לאחר שתסיים ותלמד את הרכב תוכל לשדרג את שאר המיכלולים
נשמח לקבל עדכונים
לאחר שתסיים ותלמד את הרכב תוכל לשדרג את שאר המיכלולים
רון, אתה כותב את זה מהכרות עם המכלולים של CJ5?
אשמח אם תספר לי על משמעויות שדרוג מערכת ההיגוי ואלו חלקים נדרשים (למשל)?
המנוע והטרנספר נשארים כמו שהם כרגע
השלדה נצבעה
ברקסים- משאבות ברקס הוחלפו לחדשות הצנרת הוחלפה והנעלים חודשוhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20181226/9898d137a7f93c6753ac2dbf24ce2ad1.jpg
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
שמיל,
לא מכיר CJ5
יש לי קצת ניסיון עם סיקס
ההגיון שלי אומר להביא קודם כל את הרכב למצב נסיעה ולהתמקד ולשפר מערכות בטיחות כמו היגוי, בלימה, חגורות בטיחות, קשת התהפכות....
דוגמא לשיפורים, אני לא יודע מה יש לך בגיפ
בלמי דיסק מקדימה
הגה כח
שיפוץ כל מערכת הבלימה
שיפוץ מערכת היגוי
בהצלחה
זה בדיוק העניין. יש שוני רב בין מה שלך יש נסיון איתו, לבין מה שיש לפות"ש.
לא אותה שלדה ולא דומה, לא אותה תיבת הגה - לא דומה ולא ברת החלפה, לא אותו משאבת ברקס מרכזית - גם לא דומה ולא ממוקמת באוו מקום, לא אותם סרנים וגם לא בעלי אותו מבנה וכן הלאה.
אין תיבת הגה כח עבור השלדה שלו ועבור מערכת ההיגוי שלו.
תסתכל טוב טוב על השלדה והמבנה שלה, תסתכל היכן תיבת ההגה שלו ואיך ההגה מתחבר, תסתכל על מוטות ההיגוי שלו, ותבין שזה ממש לא הרכב שאתה מדבר ומתכוון אליו.
i've been there.
ולפות"ש, אמליץ שוב, בזהירות הראויה כשאתה מקשיב למי שמייעץ לך כאן מבלי להבין את ההבדלים בינך לבין שאר הגי'יפים הנקראים "סיקס" כאן באתר.
מציע לך לקרוא לג'יפ שלך "ויליס" כשאתה מתייחס אליו כאן כדי שלא לבלבל אותם.
ואם עדיין לא הבנת, אלון, מה אני רוצה מהחיים שלך, ולמה אני מתעקש על הבדלים מהותיים, אתה מוזמן להסבר מעמיק.
שמיל,
מה שאני הצעתי לו לא קשור לסוג הרכב,
זה ההגיון שלי איך לשפץ את הרכב בהדרגה וגם להנות ממנו במרוצת השיפוץ
שיפוץ מערכות ביטחות, מה זה משנה איזה רכב זה הדבר הראשון שצריך לשפץ בכל רכב לא משנה אם הוא פרייוט, גיפ ויליס או סיקס
אני הבנתי מצויין מה הצעת, אני רק אומר שבמקרה שלו אין לזה ישימות.
אני אגיד רק עוד פעם אחת: הרכב שלו הוא לא מה שרגילים לקרוא כאן "סיקס".
הרכב שלו ייחודי בחלקיו, אין שיפורים מתאימים לרכב שלו, כמעט בכלל. גם בארצות הברית.
את הרכב שלו משפצים למצב סטוק, אם בכלל משפצים.
לכן, אין שום משמעות להצעה שלך, כי היא לא ישימה.
זה כמו שאני אציע לך לטוס לירח עפ הג'יפ שלך, קצת אחרי שתסיים אותו.
זו הצעה כללית, כי עוד לא סיימת.
וזה ההגיון שלי, כי כך נכון לעשות ולא נכון לטוס לירח עם הג'ים לפני שמסיימים אותו.
מקווה שעכשיו אני מספיק ברור.
קיבלתי מאלון בה"פ בקשה לפרט את ההבדלים בינו לבין סיקס ואני מעדיף לעשות את זה כאן, למען ה"דורות הבאים".
אעשה זאת בקצרה באופן יחסי.
אינני יודע איפה אתה גר, אלון, אבל אני בעמק חפר ואם תרצה הרחבה - אתה מוזמן.
זהה:
פנסים קדמיים, פנסי איתות ופנסים אחוריים.
מכסה מנוע (וגם זה לא בטוח, יש מצב שהאורך שונה).
מסגרת חלון קדמי ומנוע וישרים (כנראה)
דומה:
צורה חיצונית.
שני הסרנים (אבל צרים וללא בלם יד באחורי ועם תפוח בקדמי)
מסיכת חזית (אבל שונה מבפנים).
שונה:
מנוע: F4-134 ולא 258 או 231
גיר T90 ולא T176
טרנספר דנה 18 ולא דנה 300
קלאץ, שמש, האוזינג והילוך ישיר
שלדה
תושבות בודי ותושבות מנוע
תושבת גיר, גם הגומי, גם ה"ברזל"
בלם יד
אגזוז
מיכל דלק
מערכת היגוי
רוחב קפיצים
רדיאטור
קרבורטור
אלטרנטור
סטרטר
משאבת בלם מרכזית
מוט הגה
מערכת דוושות
ידית איתות
דלתות.
אם יש שאלות ספציפיות, לגבי פריטים ספציפיים - שאל.
כשכתבתי "שונה", לא ניתן להחליף לשל "סיקס". בטח לא בקלות.
לא זוכר כרגע בע"פ, אבל יש גם הבדלים משמעותיים בכוחות של המנועים.
קיבלתי מאלון בה"פ בקשה לפרט את ההבדלים בינו לבין סיקס ואני מעדיף לעשות את זה כאן, למען ה"דורות הבאים".
אעשה זאת בקצרה באופן יחסי.
אינני יודע איפה אתה גר, אלון, אבל אני בעמק חפר ואם תרצה הרחבה - אתה מוזמן.
זהה:
פנסים קדמיים, פנסי איתות ופנסים אחוריים.
מכסה מנוע (וגם זה לא בטוח, יש מצב שהאורך שונה).
מסגרת חלון קדמי ומנוע וישרים (כנראה)
דומה:
צורה חיצונית.
שני הסרנים (אבל צרים וללא בלם יד באחורי ועם תפוח בקדמי)
מסיכת חזית (אבל שונה מבפנים).
שונה:
מנוע: F4-134 ולא 258 או 231
גיר T18 ולא T176
טרנספר דנה 20 ולא דנה 30
קלאץ, שמש, האוזינג והילוך ישיר
שלדה
תושבות בודי ותושבות מנוע
תושבת גיר, גם הגומי, גם ה"ברזל"
בלם יד
אגזוז
מיכל דלק
מערכת היגוי
רוחב קפיצים
רדיאטור
קרבורטור
אלטרנטור
סטרטר
משאבת בלם מרכזית
מוט הגה
מערכת דוושות
ידית איתות
דלתות.
אם יש שאלות ספציפיות, לגבי פריטים ספציפיים - שאל.
כשכתבתי "שונה", לא ניתן להחליף לשל "סיקס". בטח לא בקלות.
לא זוכר כרגע בע"פ, אבל יש גם הבדלים משמעותיים בכוחות של המנועים.
רק כדי לדייק, אם הג'יפ הוא cj-6 עם מנוע 4 ציל' וגיר 3 הילוכים:
אז הגיר הוא בד"כ T90 והטרנספר Dana18.
snirjeepdreamer
29-12-18, 23:53
המנוע והטרנספר נשארים כמו שהם כרגע
השלדה נצבעה
ברקסים- משאבות ברקס הוחלפו לחדשות הצנרת הוחלפה והנעלים חודשוhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20181226/9898d137a7f93c6753ac2dbf24ce2ad1.jpg
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
ת'אמת, מכל שרשורי השיפוצים כאן באתר Ever זה השיפוץ הראשון שאני רואה שנעשה על פרקט !! רמה גבוה :D
רק כדי לדייק, אם הג'יפ הוא cj-6 עם מנוע 4 ציל' וגיר 3 הילוכים:
אז הגיר הוא בד"כ T90 והטרנספר Dana18.
זיו צודק ואני טעיתי.
שלפתי מהזכרון, והוא חלוד.....
תקנתי במקור.
המנוע והטרנספר נשארים כמו שהם כרגע
השלדה נצבעה
ברקסים- משאבות ברקס הוחלפו לחדשות הצנרת הוחלפה והנעלים חודשוhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20181226/9898d137a7f93c6753ac2dbf24ce2ad1.jpg
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
הטרנספר נתמך ע"י 2 מצברים?
אמיץ... :eek:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.