צפייה בגרסה מלאה : Article: קיט מתלים BP-51 לטויוטה היילקס
ניתן לצפות בעמוד זה ב-
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3900l
נראה מטורף!
תתחדש וסע בדרכים משובשות...
פיצוץ של כתבה, ריר על המקלדת.
ההישג הכי גדול של הכתבה הזו הוא.... מי שנמרוד שכנע להוציא מהבוידעם את המצלמה...
אסף.
יצא לי להיות שם (שארנון סיים את ההרכבה), וזכיתי לסיבוב בכורה.
זה באמת מרשים, ושום תאור כתוב, לא יכול להעביר את ההתנהגות של הרכב הזה, זה באמת שונה.
מאחר שנמרוד מתאר איך הוא עוד מחפש "להשתפר", לא נותר לי אלא להביע את החשש, שאני לא בטוח שהשילדה ושאר המכלולים נועדו לביצועים ולעומסים האלו.
אפשר "להתחרע" פעם בכמה זמן, אבל, לדעתי, בסופו של יום הרכב הזה לא נבנה לזה, ואם זה יהפוך להרגל, הרכב יתפרק.
הבעיה עם מתלים כאלו, שזה מתבקש לנסוע איתם מהר בשטח.
תתחדש! נראה מעולה
Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
תתחדש! נראה מצויין. מכיר מישהו שזמם על הסט הזה ללנדקרוזר והיתחרט בעיקר בגלל המחיר.
לא הצלחתי להבין מה ההבדל בהרגשה בין bp(ברור שהבולם שונה במבנה)לבין בולם אחר עם מיכל חיצוני שמכויל נכון ב suv שנוסע מהר בשדות ובאמפרים, והוא לא סוגר מתלים כמעט בשום מצב.
אמרת ששברת מתלה בויגו, איך נישבר?
GodsFather
17-11-18, 09:37
מצטרף לתהיות של זיו, האם באמת בלאי המכלולים האחרים יגדל. נמרוד הוא מאלה שיכולים לספק את התשובה באופן מדויק.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תתחדש ותהנה :)
תיאור הנסיעה מזכיר לי את התחושות שלי אחרי התקנת קיט איירליפט 1000 בויטארה. זה אולי לא נותן את כל האפשרויות של בולם מעקפים (משפיע בעיקר על הכיווץ), אבל בהתקנה מתאימה הוא נותן את הפרוגרסיביות שמאפשרת לגהץ בקלות את השטח.
וזה עולה בערך 5% מהקיט המתואר ...
מצד שני חשוב לזכור שהגברת מהירות הנסיעה גובה מחיר משאר מכלולי הרכב. אצלי בויטארה (לא משווה, הויטארה היא רכב עדין) זה נגמר בבודי מפורק לגורמים. ברור שההילקס בנוי בצורה מאסיבית ועמידה יותר, מאחל לך שלא תגלה את נקודת התורפה שלו בנסיעה מהירה בשטח ...
הבודי לא אמור לקבל זעזועים בכלל. לכן אין סיבה שיתפרק.
זה בערך כמו להשוות נפילה מצוק כשאתה קשור לחבל טיפוס (אלסטי ככל שיהיה), לבין אותה נפילה עם חבל באנג'י.
אמור זה שם של דג ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181117/b9c895e1c50289e74d021273a70efce7.jpg
אמרת שקיימים סטים לכל טויוטה 4X4 מ2005, להיילקס 2006 לא ויגו (מוט פיתול קדימה) יש?
נעם
מדהים(!!)
אבל אני מחפש תמונה של הרכב בעמידה לאחר ההתקנה תוכל לפנק אותנו?
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
GodsFather
17-11-18, 13:07
מדהים(!!)
אבל אני מחפש תמונה של הרכב בעמידה לאחר ההתקנה תוכל לפנק אותנו?
Grand vitara 07
Arctic dvx 08הרכב לא יודע לעמוד אחרי התקנה
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אמור זה שם של דג ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181117/b9c895e1c50289e74d021273a70efce7.jpg
נדב, עם כל הכבוד לויטארה,
אני בספק אם היו עליה בולמים כמו המדוברים. נסעתי עם בולמים וקפיצים פרוגרסיביים. זה באמת שיפור עצום לעומת בולמים/קפיצים ליניארים. אבל מה שמדובר פה זה בכלל לא באותה סקאלה.
לצורך העניין יצא לי לנסוע על באגי עם בולמים שמכוילים כמו רכב אמריקאי, רק באורך מוגזם בצורה מגוחכת (יעני ארוכים).
אתה יכול לנסוע בדרכים משובשות ועם באמפים, תוך שמונחת כוס קפה על הדשבורד (אם היה דשבורד). ושם הם היו "סתם" בולמים פרוגרסיבים יקרים.
קיצור, לדעתי אם משהו יסבול בטויוטה זה לא יהיה דווקא הבודי, אלא כל מה שמתחת למתלה (מיסבי גלגל, יד סרן, אולי מע' היגוי שעובדת קשה ומקבלת לפעמים מכות כשהגלגל לא מיושר וכו.. ).
boaz avrahami
17-11-18, 14:39
מומלץ קופון הנחה לכלל הגולשים באתר.
זה מוסיף לכל הצדדים ערך...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא אמרתי שהבודי יהיה נקודת התורפה בהיילקס, אלא שזו היתה נקודת התורפה אצלי בויטארה. אני מקווה שנמרוד לא ימצא את זו של ההילקס, או לפחות שהיא לא תהייה יקרה...
לנסיעה מהירה בשטח יש מחיר,
Something's gotta give
כל הקטע של הקיט הזה הוא הבולם. ובולם חכם שכזה יכול להתכוונן על כל סט אפ קיים, אין אפשרות לרכישת הבולמים בנפרד?
כאשר משווים את המחיר לרביעיית שועלים מהביוקר, עדיין ההפרש במחיר הוא כמצויין בכתבה?
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אתה מתכוון לניתוק ESP, בקרת יציבות...
בקרת משיכה (TC) אינה ניתנת לניתוק.
יצויין שאת החיזוק הקדמי לשילדה אפשר לקנות בנפרד מ ARB והוא מגיע גם עם נקודת חילוץ מסיבית. אין לי מושג מה המחיר אבל אצל ידידינו באוסטרליה זו האופציה היקרה אך המועדפת.
אסף.
מוני אורבך
18-11-18, 08:42
תתחדש, ותהנה.
בהחלט שידרוג !
עכשיו אין יותר תרוצים למה אתה נוסע כל כך לאט.
אם תרצה לחזור לפרופורציות בוא לסיבוב אני באופנוע ואתה בטנדר המשופר שלך..
עם כל הברכות (המוצדקות..), מה שמתחבא בין השורות הוא שיש אפשרות לגרום לטנדר לנסוע בצורה מעולה בשטח, גם ביחס ל-SUV רגיל או משופר קלות.
זה אגב לא חדש, שהשקעה כספית מאפשרת מערכת מתלים טובה ++..
זה שוב מחדד את שאלת העלות-תועלת של מחיר הרכבים ומה מקבלים לכל שקל, בדגש על הטנדרים המודרניים ים קבינה נורמלית+.
ועם עד עכשיו דובר על פער בנוחות בשטח, עכשיו זה עניין של האם ארגז פתוח/סגור.
Slowly
דניאל מאירי
18-11-18, 12:31
מדהים.
לא ידעתי בכלל שקיים סט אפ כזה.
תיהנה - זה נראה עולם אחר.
ותרים טלפון כשתרצה למכור.
דניאל
תודה!
אנסה לענות אחד אחד:
אמרת שקיימים סטים לכל טויוטה 4X4 מ2005, להיילקס 2006 לא ויגו (מוט פיתול קדימה) יש?
לא. יש לויגו וללנדקרוזר 120 והלאה.
בועז - תתקשר ליבואן ותגיד שהגעת מג'יפולוג ובטוח תקבל הנחה... אה, סליחה, בעצם זה לא רלוונטי אין לך טויוטה ולא JK :rolleyes:
נדב - איך ויטארה מפורקת קשורה לשרשור הזה? (רמז - היא לא. אני מתנחם בזה שדאצ'יה דאסטר לא השתרבב לפה עדיין).
למי ששאל לגבי בולמים בבודדת - למיטב הבנתי לא נמכרים. יכול להעביר את השאלה הלאה.
נדב - איך ויטארה מפורקת קשורה לשרשור הזה? (רמז - היא לא. אני מתנחם בזה שדאצ'יה דאסטר לא השתרבב לפה עדיין).
אני מאחל לך, בלי טיפת ציניות, שלא תדע ...
ואפשר לחזור לנושא המקורי - נראה סט מרשים, תפור היטב לדגם הספציפי, כמו שצריך. תהנה :)
נדב - איך ויטארה מפורקת קשורה לשרשור הזה? (רמז - היא לא. אני מתנחם בזה שדאצ'יה דאסטר לא השתרבב לפה עדיין).
היא קשורה בהקשר של לנסוע מהר בשטח.
הבולמים האלה מאפשרים את זה.
השאלה היא מה עם כל יתר המכלולים הסטנדרטיים שלא בנויים לעומסים כאלה.
והתשובה היא שזה לא רכב מירוץ. מין הסתם אתה לא תיסע איתו ככה כעניין שבשגרה, כי הוא יתפרק לך מתחת לידיים. אתה יודע את זה טוב מאוד.
אבל בשביל פעם בחודש, להיות מהיר יותר בשטח מכל רכב שטח סטנדרטי/משופר קלות אחר, שאין לו בולמים באיכות הזאת, זה יותר ממספיק....
תתחדש!
בארה"ב ניתן לקנות בולמים בבודדים.
המחיר 500$ ליחידה.
GodsFather
19-11-18, 10:02
בארה"ב ניתן לקנות בולמים בבודדים.
המחיר 500$ ליחידה.והיבוא?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
עם כל הברכות (המוצדקות..), מה שמתחבא בין השורות הוא שיש אפשרות לגרום לטנדר לנסוע בצורה מעולה בשטח, גם ביחס ל-SUV רגיל או משופר קלות.
זה אגב לא חדש, שהשקעה כספית מאפשרת מערכת מתלים טובה ++..
זה שוב מחדד את שאלת העלות-תועלת של מחיר הרכבים ומה מקבלים לכל שקל, בדגש על הטנדרים המודרניים ים קבינה נורמלית+.
ועם עד עכשיו דובר על פער בנוחות בשטח, עכשיו זה עניין של האם ארגז פתוח/סגור.
Slowly
אתה קצת "מסובב" את העובדות.
אף אחד לא ניסה להשוות את הסט הזה לSUV.
אם מה שאתה מחפש זה נסיעה כמה שיותר דומה ל SUV, לא צריך להשקיע את הסכום הזה וניתן להגיע להתנהגות זהה לזו של הקיט הזה (בנסיעה בקצב של SUV) עם סטים זולים בהרבה.
הקיט הזה מיועד לנסיעה שממש לא דומה ל SUV ( איך שנמרוד נוסע, הוא יותר דומה לקנגורו).
אין שום ספק שהטנדרים הולכים ומשתפרים ברמת הנוחות \ פינוק (שלא לדבר על דאבל-קבינה אמריקאי), אבל עדיין, תנוחת הישיבה, מרווח הפנים, גובה , לא יעזור כלום SUV זו איכות אחרת. במיוחד! למי שלא יושב בשני כסאות מקדימה.
לצרכי טיול (לא סדרות עבירות), הילקס זו בררת מחדל סבירה, אבל בא ונגיד את האמת, רוב אלו שבחרו היילקס, אם לא היה להם שיקול של כסף, הם היו בוחרים ב ל.ק.
, אבל בא ונגיד את האמת, רוב אלו שבחרו היילקס, אם לא היה להם שיקול של כסף, הם היו בוחרים ב ל.ק.
וואלה... בוחן כליות אתה [emoji1]
אתה קצת "מסובב" את העובדות.
אף אחד לא ניסה להשוות את הסט הזה לSUV.
אני לא מסובב שום עובדה.. הפוך.
זו עובדה שעכשיו יש לך אפשרות סט מתלה לטנדר שמבטל נושא שיש מי שזה הפריע לו לא מעט, איכות הנסיעה.
זו עובדה..
אז כן, זה בהחלט סעיף בר השוואה ל-SUV.
אם מה שאתה מחפש זה נסיעה כמה שיותר דומה ל SUV, לא צריך להשקיע את הסכום הזה וניתן להגיע להתנהגות זהה לזו של הקיט הזה (בנסיעה בקצב של SUV) עם סטים זולים בהרבה.
הקיט הזה מיועד לנסיעה שממש לא דומה ל SUV ( איך שנמרוד נוסע, הוא יותר דומה לקנגורו).
כבר היום יש לי בטנדר מתלה שאני מאד מרוצה ממנו, הוהגעתי לסידור הזה אחרי כמה וכמה קומבינציות, סט שלא מבייש ואף עולה במקרים מסויימים בשטח על SUV עם סט מסחרי ממותג.
ועדיין, זה לא יהיה מה שנמרוד התקין, בהפרש לא קטן.
אבל בא ונגיד את האמת, רוב אלו שבחרו היילקס, אם לא היה להם שיקול של כסף, הם היו בוחרים ב ל.ק.
וואלה..
אם היית אומר לי 76/79, ניחא.
גם יקר מאד, וגם סוג של חד-קרן בארץ.
אבל 150/120?
ממש לא קשור.
Slowly
היא קשורה בהקשר של לנסוע מהר בשטח.
הבולמים האלה מאפשרים את זה.
השאלה היא מה עם כל יתר המכלולים הסטנדרטיים שלא בנויים לעומסים כאלה.
והתשובה היא שזה לא רכב מירוץ. מין הסתם אתה לא תיסע איתו ככה כעניין שבשגרה, כי הוא יתפרק לך מתחת לידיים. אתה יודע את זה טוב מאוד.
מה שמתחת למתלים (unsprung mass) שזה הסרן האחורי ומכלולי הגלגלים הקדמיים, מקבלים את אותם כוחות שקיבלו בעבר (הנהג אותו נהג). מה שמעל המתלים, (sprung mass) - שלדה, בודי, רכבת כוח, מחזיק הטלפון הנייד, פקל קפה, הנוסעים - מקבל כוחות קטנים יותר. את כל האנרגיה העודפת הבולמים האלו הופכים לחום. הם עושים את זה ביעילות גבוהה בסדרי גודל מבולמים רגילים. זה כל הקטע. לכן הההשוואה לאותה ויטארה שפשוט התחילו ליסוע איתה יותר מהר אבל עם אותם בולמים רגילים, מופרכת. אני לא אגזים אם אומר שאני מצפה עם בולמים כאלו שהבודי ישתמר יותר טוב לטווח הארוך.
אבל בשביל פעם בחודש, להיות מהיר יותר בשטח מכל רכב שטח סטנדרטי/משופר קלות אחר, שאין לו בולמים באיכות הזאת, זה יותר ממספיק....
חמש דקות בשדות העמק בדרך לעבודה זה אחלה דרך להתחיל את היום :rolleyes:
זה לא אותם כוחות לחלקים שמתחת למתלים, אם מעכשיו הנהג יתחיל לנהוג הרבה יותר מהר בשטח...
מצד שני, אם הנהג ממשיך לנהוג באותה מהירות כמו קודם (לא סביר..), אז אני חושב שגם החלקים התחתונים יחוו פחות עומסים לעומת הסט-אפ המקורי.
תתחדש !
מדליק לגמרי. ותהנה מרכב נורמאלי ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
נמרוד, אתה טועה.
הנהג מאיץ עד שהוא סופג את אותה אנרגיה שהוא היה רגיל לספוג קודם ואז מרים את הרגל מהגז. קודם זה היה קורה במהירות 'ככה וככה' עכשיו זה קורה במהירות 'ככה וככה ועוד קצת'.
אז הבודי והמחזיק כוסות באמת לא סובלים יותר. המסה הלא מוקפצת חוטפת ועוד איך. אבל לזכותה ייאמר שעכשיומהגלגלים עוקבים יותר טוב, מקפצים פחות, כך שלמרות שהאנרגיה גדולה יותר, יש פחות רעידות ופחות הלמים בסך הכל סביב התדרים... שבאמת מפרקים הכל.
אסף.
אסף לא הבנתי אם אני טועה או צודק.
החלקים המכאניים שבאמת יסבלו יותר זה מיסבי גלגל. ובאופן כללי, לגבי הנזקים שנגרמים בגלל שעכשיו אפשר ליסוע יותר מהר - זה בדיוק כמו בעלי הדיפנדר וההיילקס הישנים שמחשיבים את החסינות בפני דו"חות מהירות כיתרון. כאילו, ברור.
מיסבי גלגל, בולג'וינטים, תפוחים וכו' וכו'.
הבולמים אמנם נותנים ביצועים מליגת העל, אבל כל שאר הרכיבים עדיין סטנדרטיים, בדגש על כל מכלול ה-IFS הקדמי שבטויוטות צבר מוניטין לא סימפטי לאורך השנים. נראה לך שהפרונט יעמוד בספיישל-סטייג' כזה כל בוקר?....
כל עוד אתה מחייך - מי אנחנו שנפקפק.
מיסבי גלגל, בולג'וינטים, תפוחים וכו' וכו'.
הבולמים אמנם נותנים ביצועים מליגת העל, אבל כל שאר הרכיבים עדיין סטנדרטיים, בדגש על כל מכלול ה-IFS הקדמי שבטויוטות צבר מוניטין לא סימפטי לאורך השנים. נראה לך שהפרונט יעמוד בספיישל-סטייג' כזה כל בוקר?....
כל עוד אתה מחייך - מי אנחנו שנפקפק.
אתה טועה דרור, זה טויוטה, זה לא נישבר.
- - - Updated - - -
אני לא מסובב שום עובדה.. הפוך.
זו עובדה שעכשיו יש לך אפשרות סט מתלה לטנדר שמבטל נושא שיש מי שזה הפריע לו לא מעט, איכות הנסיעה.
זו עובדה..
אז כן, זה בהחלט סעיף בר השוואה ל-SUV.
כבר היום יש לי בטנדר מתלה שאני מאד מרוצה ממנו, הוהגעתי לסידור הזה אחרי כמה וכמה קומבינציות, סט שלא מבייש ואף עולה במקרים מסויימים בשטח על SUV עם סט מסחרי ממותג.
ועדיין, זה לא יהיה מה שנמרוד התקין, בהפרש לא קטן.
וואלה..
אם היית אומר לי 76/79, ניחא.
גם יקר מאד, וגם סוג של חד-קרן בארץ.
אבל 150/120?
ממש לא קשור.
Slowly
טנדר ישאר טנדר, לא משנה איזה מערכת מתלים תהיה לו.
*אולי חוץ מאלה שיש להם סלילים בכל הפינות, את אלה עוד לא ניסיתי.
נמרוד קטונתי, למרות שמה שאתה אומר נשמע הגיוני.
מצד שני, טעות אחת משמעותית מספיקה כדי לשבור לך חצי אוטו לפחות.
וסביר, כשנוסעים ממש מהר, שהיא תקרה במוקדם או במאוחר.
אבל זה כנראה שווה את זה... [emoji16]
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
חמש דקות בשדות העמק בדרך לעבודה זה אחלה דרך להתחיל את היום :rolleyes:
זה בכלל מצדיק Rzr!
תתחדש!
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
boaz avrahami
22-11-18, 20:48
האמת שבמחיר של הקיט הזה כדאי להפריד כבר רשויות.
טנדר 2x4 או סתם אוטו ליומיום ו RZR.
הטוב מכל העולמות ובלי פשרות.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
GodsFather
22-11-18, 20:58
האמת שבמחיר של הקיט הזה כדאי להפריד כבר רשויות.
טנדר 2x4 או סתם אוטו ליומיום ו RZR.
הטוב מכל העולמות ובלי פשרות.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94בחשיבה מקומית גיאוגרפית או עם לוגיסטיקה מסובכת של נגררים ואחסנות אולי. אבל אם אתה רוצה רכב לכל המשפחה לטיול ארוך, אי אפשר עם sbs.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
טנדר ישאר טנדר, לא משנה איזה מערכת מתלים תהיה לו.
*
נסעת פעם ברפטור?
טנדר סדרתי לחלוטין.
אפילו עם עלים מאחור..
אולי חוץ מאלה שיש להם סלילים בכל הפינות, את אלה עוד לא ניסיתי.
אין קשר בין סוג הקפיץ לנוחות.
יותר קל לבנות מתלה נוח עם קפיץ סליל, אבל יש לא מעט דוגמאות של טנדרים ורכבי שטח עם סלילים מאחור, קשים כמו בטון בלי חצי טון בארגז.
עע דיפנדר HD.. לא הדיפטנדר, דיפנדר סגור.
Slowly..
הכוונה היתה לטנדרים "הקטנים"(היילקס, מיצובישי ושות'), תשווה תפוחים לתפוחים.
הכוונה היתה לטנדרים "הקטנים"(היילקס, מיצובישי ושות'), תשווה תפוחים לתפוחים.
נראה לי פספסת את נשוא הדיון..
הנה השוואה, לא?
בלי לנסוע עם הקיט אין לי ספק שהוא נוסע טוב יותר מ-Gטנדר, או דיפטנדר, שניהם באותו סדר גודל, או סניונג או אמרוק (שהפסיד גם מול היילקס סטנדרטי..).
להמשיך?
פיספסתי מה?
שמנסים להפוך טנדר למשהו שהוא לא?
עזוב שלא קיבלתי תשובה מה ההבדל בהרגשה כשנוסעים מהר בין הקיט הזה לקיט אחר בולם עם מיכל חיצוני, אני מוכן להשוואה, זאת אחת הסיבות שהחבר ויתר על הקיט הזה, אה והמחיר.
עזוב שלא קיבלתי תשובה מה ההבדל בהרגשה כשנוסעים מהר בין הקיט הזה לקיט אחר בולם עם מיכל חיצוני, אני מוכן להשוואה, זאת אחת הסיבות שהחבר ויתר על הקיט הזה, אה והמחיר.
אתה שם התניות למבחן השוואתי שהסיכוי להוציא לפועל אפסי..
זה מזכיר את הדמות של ציון ב״ישראלים״, בלשכת עבודה שמתלונן שלא מוצאים לו עבודה..
״אני מוכן לעבוד בכל עבודה של מאלף אריות לבקנים!״..
מאיפה תמצא עכשיו רכב זהה עם בולמים עם מיכל חיצוני?
אם זה עוזר לך, אני מוכן במפגש הבא לעשות השוואה בין טנדר עלים עם בולמים עם מיכל חיצוני מכויל לרכב, לבין נמרוד..
Slowly..
דורון, אתה משווה אותו ל suv לא? אז האוטו שלי מתאים למבחן לדעתי.
לך על זה.
תעמיסו שווה מאחור.
Slowly..
אין לי מושג על מה אתם מתווכחים אבל שניכם מוזמנים לסיבוב.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אין לי מושג על מה אתם מתווכחים אבל שניכם מוזמנים לסיבוב.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אין שום ויכוח, רק שטויות כייף.
Slowly..
אין שום ויכוח, רק שטויות כייף.
Slowly..
+1.
זה דיון לא? לכל אחד יש דעה, לא כל דיון צריך להיות ויכוח.
אין לי מושג על מה אתם מתווכחים אבל שניכם מוזמנים לסיבוב.
Sent from my SM-A530F using Tapatalkגם אני מוזמן?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני ביקשתי ראשון
טועה.....
אני ביקשתי ראשון (אחרי שאת ארנון הוא הזמין בסוף ההתקנה), ואני כבר עשיתי איתו סיבוב :-)
אין שום קשר לSUV ונדב, אני לא יודע מה אתה רוצה להשוות, אבל במתאר הבסיסי שלשמו הותקנו המתלים האלו - נסיעה מהירה, מהירה מאוד, על דרכים מהירות, הרכב הזה אוכל כל מתלה שפוי שאתה מכיר, זה באמת מזכיר את הסרט באחה שהעלו פה לפני כמה ימים וכל מני טרופי עם גלגלי 35 וצפונה.
במתאר הזה, הרכב באמת מפתיע, ורק ימים יגידו אם כל התאוריות על משקלים מוקפצים וכו' נכונות , לדעתי, אם נמרוד יסע כמו שהרכב הזה מאפשר, הרכב יתפרק.
מה זה קשור לSUV??? אין לי מושג.
האם זה יעזור בעבירות? לא
האם זה יעזור בזחילה? לא
האם זה יעזור לעבור באמפרים בכביש השכונתי - כן, אבל בשביל זה לא צריך מתלים ב 20000 ש"ח.
האם זה משפר התנהגות כביש בנסיעה מנהלתית - בטוח יותר טוב מהמתלים המקוריים, לא בטוח שאין סטים טובים יותר (לכביש) שעולים הרבה פחות?
אבל אין ספק, במבחן "התחת" ליום יומיים בנגב, זה חיים אחרים (ועדיין אני חושב שכל SUV סביר, יותר מרגיע מטנדר יפני .על הפיקאפים האמריקאים אני לא מדבר, זה באמת "הטנדר" היחיד שיכול להתחרות בנווחות של SUV).
אין כל דיון שני אלה מתחילים להתווכח? חתול ועכבר.
[emoji1787][emoji1787]
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
שורה תחתונה,
במציאות שבה במילא כל אחד שקונה רכב שטח (טנדר או suv), רץ ישר להחליף בולמים וקפיצים בגלל הגבהה, ההבדל בין טנדר לsuv, מתרכז פחות במתלים ויותר בדברים האחרים.
העדפות כמו ציוד בפנים או בחוץ, זוויות מרכב (בעיקר נטישה), ופינוק ומרווח בקבינה הם המשמעותיים.
אני עדיין בעד suv, בעיקר בגלל נושא הגשם והאבק על הציוד.
קניית טנדר תהיה אצלי נטו התפשרות בגלל מחיר (כמו שהיום אני מתפשר ולא נוסע על דיפנדר).
אתה מדבר כאילו טנדר זול מגיפ..בנקים מסויימים תשלם הרבה יותר על טנדר
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
אתה מדבר כאילו טנדר זול מגיפ..בנקים מסויימים תשלם הרבה יותר על טנדר
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
היילקס חדש מתחיל סביבות 220k ש"ח, לנדקרוזר סביבות 300k ויותר, כמובן לפני אגרות תוספות ושאר ירקות.
זה הפרש קטן בשבילך?
boaz avrahami
23-11-18, 09:29
הוא ספסר קרקעות מושבניק.... מה זה בשבילו מאה אלף שח
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
היילקס חדש מתחיל סביבות 220k ש"ח, לנדקרוזר סביבות 300k ויותר, כמובן לפני אגרות תוספות ושאר ירקות.
זה הפרש קטן בשבילך?
לא דברתי ספציפית על שני הרכבים האלו
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
הוא ספסר קרקעות מושבניק.... מה זה בשבילו מאה אלף שח
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אה הבנתי...
פעם גם חקלאי מצליח היה נוסע על לנדרובר חדש כאות להצלחה שלו... 😂
אה הבנתי...
פעם גם חקלאי מצליח היה נוסע על לנדרובר חדש כאות להצלחה שלו... [emoji23]
חקלאי מצליח?
תן לי לחשוב על זה רגע
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
אני רק יכול להבטיח לכם שלא בחרתי בתצורת טנדר בגלל קמצנות, וגם לא כי "בא לי" אלא כי זה מה שהכי מתאים לצרכים שלי ושל משפחתי בעת הזו.
בולמים BP-51 - זה לגמרי כי בא לי.
boaz avrahami
23-11-18, 15:22
לא מובן למה עוד לא פיתחו מלונה לכלבים על הוו גרירה
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
פיתחו.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181123/99450f4f1704d65a6a64fdaaefc5006a.jpg
לא מובן למה עוד לא פיתחו מלונה לכלבים על הוו גרירה
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אולי כי רוב האנשים אוהבים את הכלבים שלהם ולא רוצים שהם יטלטלו עד בחילה (אם לא גרוע מזה) מאחורי וו הגרירה?
עזוב שלא קיבלתי תשובה מה ההבדל בהרגשה כשנוסעים מהר בין הקיט הזה לקיט אחר בולם עם מיכל חיצוני, אני מוכן להשוואה, זאת אחת הסיבות שהחבר ויתר על הקיט הזה, אה והמחיר.
אני פספתי את השאלה העניינית הזאת בתוך הדיון הלא רלוונטי של טנדר מול SUV.
אין מה להשוות בולם מרובה מעקפים (BP-51 הוא בפועל היחיד בשוק שרלוונטי להתקנה בולט-און) לבולם בלי מעקפים. זה חיות שונות לגמרי. מה שיש בשוק שהוא לכאורה מתחרה זה פוקס 2 אינץ' - בולם מצויין - אבל לא בליגה של בולם מעקפים, ואת זה החבר שלך כנראה פספס.
המיכל החיצוני לא קשור. הסיבה למיכל חיצוני היא כדי לאפשר מהלך מקסימלי באורך נתון. בולם מונוטיוב לרכב שטח בלי מיכל חיצוני הוא לרוב בולם נחות יותר שיש בו אמולסיה - שבו הנוזל ההידראולי והחנקן מעורבבים. לחלופין הוא בולם שהבוכנה המפרידה בין הנוזל לגז נמצאת בחלל הבולם וזה גוזל הרבה מהמהלך (ברכבי כביש) המיכל החיצוני מעביר את הבוכנה ואת נפח הגז הצידה, למיכל.
דיאגרמה להמחשה מהרשת:
122062
אני פספתי את השאלה העניינית הזאת בתוך הדיון הלא רלוונטי של טנדר מול SUV.
אין מה להשוות בולם מרובה מעקפים (BP-51 הוא בפועל היחיד בשוק שרלוונטי להתקנה בולט-און) לבולם בלי מעקפים. זה חיות שונות לגמרי. מה שיש בשוק שהוא לכאורה מתחרה זה פוקס 2 אינץ' - בולם מצויין - אבל לא בליגה של בולם מעקפים, ואת זה החבר שלך כנראה פספס.
המיכל החיצוני לא קשור. הסיבה למיכל חיצוני היא כדי לאפשר מהלך מקסימלי באורך נתון. בולם מונוטיוב לרכב שטח בלי מיכל חיצוני הוא לרוב בולם נחות יותר שיש בו אמולסיה - שבו הנוזל ההידראולי והחנקן מעורבבים. לחלופין הוא בולם שהבוכנה המפרידה בין הנוזל לגז נמצאת בחלל הבולם וזה גוזל הרבה מהמהלך (ברכבי כביש) המיכל החיצוני מעביר את הבוכנה ואת נפח הגז הצידה, למיכל.
דיאגרמה להמחשה מהרשת:
122062
או.קיי, הסברת יפה(וקראתי שוב את הכתבה).
אני די מרוצה ממה שיש אצלי(ונסעתי על כל מיני סוגי בולמים שקיימים בארץ), ברור שצריך "להרגיש" כדי לדעת מה ההבדל ביניהם אני מניח.
ושוב, תלוי מה אופי הנהיגה ברכב.
אין מה להשוות בולם מרובה מעקפים (BP-51 הוא בפועל היחיד בשוק שרלוונטי להתקנה בולט-און) לבולם בלי מעקפים.
כשחושבים על קצת, אז מונרו סנסטראק הוא טכנית בולם BP פנימי..
יש לו חריצים אורכיים בצילינדר הפנימי, שהולכים וצרים לקראת הקצוות.
הם מאפשרים מעבר נוזל בצידי הבוכנה בחלק המרכזי של תנועת הבולם (BP..).. והקטנת מעבר הנוזל ועלייה בלחץ ושיכוך ככל שמתקרבים לקצה החריצים וקצוות המהלך, בפתיחה ובסגירה.
אלף אלפי הבדלות בתוצאה..[emoji41]
מה שיש בשוק שהוא לכאורה מתחרה זה פוקס 2 אינץ' -
ובקבוצה הזו גם בילשטיין 7100 ובמידה מסויימת גם בילשטיין 6160 עם מיכל חיצוני.
שניהם בייבוא סדיר.
אבל כל הקבוצה הזו שונה בתפקוד ובתוצאה.
המיכל החיצוני, לא יחודי, ולא מעניין לדיון הזה .
החלק המעניין, ונמרוד כתב את זה ברור, הרעיון כבר קיים לפני זה, אבל בבולם הזה זה פשוט עובד .
היכולת לנסוע רגוע עם בולם רך, שיודע להתקשח בקצוות המהלך, נותן פשוט תחושה מדהימה .
איך שאני מבין, במפגש הקרוב, נמרוד יגמור איזה מיכל דלק רק על הדגמות:-)
איך שאני מבין, במפגש הקרוב, נמרוד יגמור איזה מיכל דלק רק על הדגמות:-)
ממש לא. כשכתבתי כולם מוזמנים התכוונתי ביחד - יש בארגז מקום לכ-ו-ל-ם!!
ובארגז מרגישים את השיפור בצורה הכי משמעותית!!
אסף.
הכי טוב דעא"ש, רק תידאג גם לוולקן בארגז.
אל תהיה חמוץ, הולך להיות כיף!https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181127/5ae24777ef69d3b3b509a290c2e9728e.jpg
זה מהרשפ לא דאעש
לא נחשב
Sent from my SM-J530F using Tapatalk
שמעו קטע! במקרה, אתמול, אחד נאסר אל-עטייה ניצח בדקאר עם טנדר היילקס כמו שלי.
רק אומר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190118/1b3ad3d4a058b4322b37dd74e706ebc7.jpg
אתה הרי יודע שזה לא אותו טנדר.
שלו אדום.
אסף.
מיצובישי פינו לטויוטה את המקום הראשון.
מיצובישי פינו לטויוטה את המקום הראשון.נכון, פינו לפני 12 שנה. ותראה כמה זמן לטויוטה להגיע למקום הראשון. קצב של היילקס.
אתה הרי יודע שזה לא אותו טנדר.
שלו אדום.
אסף.
הצבע לא חשוב, השאלה איזה בולמים יש לו? :-)
סיכום ביניים ראשון, חצי שנה על הטנדר.
בעיות: מגיני הרפש של הבולמים האחוריים. לא מחזיקים מעמד. מה שהורג אותם זה הבוץ של העמק שממלא את מה שנראה כמו מגן ברכיים של לגיונר רומאי, מכביד עליו, מוציא אותו מאיזון, ומהר מאד הוא מתנתק בתחתית. אחרי שהתנתקו פעם ראשונה, קיבלתי מהנפלד סט מחברים נוסף, אבל גם זה לא שרד את החורף. המגינים ירדו.
חוץ מזה - מעולה. הגעתי לסט-אפ די רך, הן בריבאונד והן קומפרשן, וככה אני נוסע. נסענו ארבע פעמים למדבר לנגב, וכל פעם שהשבילים נפתחים אני פשוט נהנה מהרכב. גם עמוס, גם לא עמוס, בחולות צאלים, בשבילים ארוכים של שטחי אש, לבד, עם המשפחה - לא משנה. הנסיעה בשטח גם מהירה יותר וגם רכב ונעימה יותר, משמעותית. זה לא משנה לקצב הטיול הכללי, זה פשוט אומר שאני פותח פער של כמה דקות/קילומטר ואז מחכה בצומת או בפיצול שבילים לשותפי לטיול (עם השותפים הקבועים שלי אין בעייה, אנחנו לא נוסעים צמודים בכל מקרה).
בפסח פגשתי את הלקוחות האמיתיים שצריכים בולמי BP-51: פקחי הרט"ג שעובדים בשמורות הגדולות של הנגב. הם נוסעים לבד, מרחקים עצומים, בשבילים מגוונים. עבור הרט"ג לשלם עוד 10,000 שקלים נניח על מערכת מתלים כזאת מעבר לשדרוג שהם במילא מרכיבים על כל טנדר, זה השקעה כלכלית סופר הגיונית. הפקחים פשוט ינצלו את הזמן יותר טוב, בקלות יוכלו לחסוך 10-15% בממוצע מזמן הנסיעה שלהם בשטח (בלי להתקרב להשתוללות). פחות זמן במושב הנהג, פחות כאבי גב, רווחת עובדים לכל דבר. אותו דבר לגבי הרכב כולו, בניגוד לחששות שעלו כאן, בפועל, איך שאני נוהג, ואני כנראה יותר אגרסיבי מהפקח הממוצע, כמות סגירות המתלה לעומת כל רכב אחר שהיה לי אי פעם ירדה לכמעט אפס.
למה אתה חושב שאתה פחות אגרסיבי ברכב שלך, לעומת פקח שנוסע ברכב חברה?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
למה אתה חושב שאתה פחות אגרסיבי ברכב שלך, לעומת פקח שנוסע ברכב חברה?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
כי להבדיל מעובד הייטק שייתקע בצד הכביש וישלחו לו רכב חלופי במהירות, הפקח יתקע בעומק השטח שעות עם עצמו?
Slowly..
לא יודע איזה לקוחות אתה רואה.... רט"ג לא נוסעים במהירויות גבוהות בשטח, נדמה לי שאפילו הם "נגד" זה בגלל האבק וכו'...
נדב,
איזה בולמים יש לך ברכב?
Slowly..
ואין הבדל מול בולמים רגילים גם בנסיעה שאינה נסיעה מהירה בשטח?
אצלי אמנם לא BP51 אבל בילשטיין 7100 עם מיכל חיצוני ואני בהחלט מבין על מה נמרוד מדבר כשהוא מתאר שהקצב מהיר יותר בצורה נינוחה יותר.
Slowly..
ברור שיש הבדל, גם בנסיעה איטית וגם מהירה, והבדל גדול אפשר לומר.
אבל בטנדרים של רט"ג למיטב ידיעתי מחליפים את הבולמים המקוריים, זה כבר שיפור.
הנסיך הערבי עם היילקס כמו שלי ממשיך לתת בראש, מקום ראשון בראלי דרך המשי
http://www.silkwayrally.com/en/main.html
125104
דומה... דומה...
https://www.cars.co.za/motoring_news/toyota-hilux-gr-sport-2019-specs--price/46160/
עושים היסטוריה.... רק מה טיפה אחרי שמיצובישי נתנה לפג׳רו את השם "קינג"... :rolleyes:
https://newsroom.toyota.eu/toyota-gazoo-racing-sas-al-attiyahbaumel-takes-the-lead-in-peru/
the stage certainly proved to be a tough one for Toyota Gazoo Racing SA’s Giniel de Villiers and navigator Dirk von Zitzewitz. The pair set good times early in the stage, but disaster stuck near the 172 km-mark when they hit a rock (hidden in loose sand). The impact destroyed the sump guard of the Toyota Hilux, and cracked the sump. As a result, they lost all oil pressure, and were forced to stop in order to save the engine.
“We knew that we’d had a big hit,” said De Villiers after finally making it to the bivouac in Arequipa. “So, we kept a close eye on all the systems, and it wasn’t long before we knew we were in trouble. We stopped and tried to affect our own repairs, but in the end, we had to wait for assistance.”
בעיות: מגיני הרפש של הבולמים האחוריים. לא מחזיקים מעמד. מה שהורג אותם זה הבוץ של העמק שממלא את מה שנראה כמו מגן ברכיים של לגיונר רומאי, מכביד עליו, מוציא אותו מאיזון, ומהר מאד הוא מתנתק בתחתית. אחרי שהתנתקו פעם ראשונה, קיבלתי מהנפלד סט מחברים נוסף, אבל גם זה לא שרד את החורף. המגינים ירדו.
יקירי,
בהנחה שכדאי לשמור על המוט נקי, יפה וללא שריטות מכל מיני מרעין בישין:
למה לא גרמושקות?
boaz avrahami
24-07-19, 15:49
דווקא מעניין מה מותקן ברכבים הסיניים שהציפו את הראלי השנה.
ושום מילה על צוות CRV שקטפו מקום 7 מכובד מייד אחרי המפלצות של מאז וקאמז
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190724/c5a18df4fb3bc7da4233d5feab877f29.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז אתה מוזמן להוסיף מילים עליהם, ראוי בהחלט לדיון נפרד.
boaz avrahami
24-07-19, 19:38
איפה רמי גלבוע כשצריך אותו?
לבקשתך קיבלתי אישור מגידי פרדר לפרסם פוסט שהוא העלה בפייבוק.
אשזור בו תמונות שצילם הצוות לקבוצת הווטסאפ של עדכונים לחברים.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
דווקא מעניין מה מותקן ברכבים הסיניים שהציפו את הראלי השנה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190724/c5a18df4fb3bc7da4233d5feab877f29.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
נראה כמו באגי 2x4 אמריקאית טיפוסית, ממה שאני מזהה בתמונה , תיבת הגה / אפרייט/ נאבה של fortin האמריקאית( מאמין שגם הגיר שלהם), מעגל חלוקה של 5x205 טיפוסי לבאגי אמריקאית בגלגלים 37, מתלה אחורי נגרר חלקי , מנוע מרכזי אחורי - בקיצור, לא המצאה חדשה.
boaz avrahami
24-07-19, 21:48
לא יכול להוסיף על זה הרבה מידע.
זו תמונה נדמה לי שאביב צילם וכתב שהסינים השתלטו על המרוץ השנה.
יכול להיות שזה באמת אמריקאי מתחת לחליפה.
אם זה מבשר כניסה סינית מאסיבית למרוצים ימים יגידו אבל זה כנראה ישפיע על המרוצים מאוד.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
איפה אפשר למצוא קטלוג של הבולמים האלו (bp-51 כמובן), כזה עם מידות ומפרט חיבור ?
geva dover
04-12-19, 15:15
איפה אפשר למצוא קטלוג של הבולמים האלו (bp-51 כמובן), כזה עם מידות ומפרט חיבור ?
דבר עם הנפלד, הם מייבאים אותם לארץ
מי אמר שאני רוצה לקנות מהם ?
הקטלוג הכללי של אולדמן הוא מקור מידע מצויין ומקיף. חפש אותו באינטרנט.
אני מאמין שיש בו גם את דגמי BP51.
אסף.
יש בו, אבל אין בו מידות רק התאמה לדגמי רכבים ...
בסוף הקטלוג יש מידות.
אסף.
geva dover
05-12-19, 08:21
מי אמר שאני רוצה לקנות מהם ?
אף אחד, אבל שווה לשאול בתמימות על מידות ועל יתרונות וחסרונות המתלים.
אני לא אוהב להציק לבעלי עסקים אם אני לא מתכוון לקנות מהם, מרגיש לי לא הגון..
geva dover
05-12-19, 08:49
אני לא אוהב להציק לבעלי עסקים אם אני לא מתכוון לקנות מהם, מרגיש לי לא הגון..
לא חושב שזה מה שצריך להדאיג אותך פה.. כמות האנשים שאני מכיר שבאמת באו התעניינו ורצו לקנות ובסוף ויתרו ששמעו את המחיר גדול. לא חושב שהם מתרגשים מזה שזה קשור ל BP51 ( שדא הלוואי עלי לשים כזה אצלי בטרקטור)
זה לא קשור אליהם, ברור לי שהרבה אנשים חופרים ומבלבלים להם במוח ובסוף לא קונים כלום. זה קשור אלי, אני לא רוצה להיות אחד מהאנשים האלו אם מראש אני יודע שבכל מקרה לא אקנה מהם אלא אביא בזול יותר מחו"ל ...
זה לא קשור אליהם, ברור לי שהרבה אנשים חופרים ומבלבלים להם במוח ובסוף לא קונים כלום. זה קשור אלי, אני לא רוצה להיות אחד מהאנשים האלו אם מראש אני יודע שבכל מקרה לא אקנה מהם אלא אביא בזול יותר מחו"ל ...
זה ראוי לציון.
אחרי הצבא יצא לי לעבוד בחנות ריקושט גדולה, אתה שעה עם לקוח, מתאים לו תיק מודד איתו את כל הנעליים בחנות, בוחרים דגמים, ברור לך מהשיחה שזה מישהו שאשכרה רוצה לקנות ואז הוא רושם והולך. היינו משתדלים לזהות אותם אבל זה לא תמיד מצליח.
לגבי הנפלד, זה בסדר, הם לא יתאמצו ממילא.
אני דווקא רציתי מאוד לקנות מהם בולמים. גם בעקבות הכתבה הזאת. אפילו יצא שנדפקו הקודמים בדיוק כשהתפנה סכום לקופת הטנדר.
התגובה האיטית שלהם למיילים וחוסר הרצון לעזור בבחירה יאש אותי. התחדשתי בסט של חברה אחרת.
עד היום אני מצטער. אבל אז לא היה לי חשק להתעסק איתם.
הנפלד לא ערוכים לתת מענה ללקוח הפרטי. אולי זה ישתנה בעתיד. אבל כרגע יש שם צוות מצומצם מאוד שדווקא די מתאמץ.
אם בכל זאת החלטת לפנות אליהם ישירות כדאי להצטייד בסבלנות.
מכוון שהנפלד לא מפרסמים בג'יפולוג אני נמנע מכל תגובה שעלולה להתפרש כקידום המוצרים שלהם אבל "הם לא יתאמצו ממילא" זה כבר קצת מעליב...
נדב - שלחתי לך הודעה פרטית.
אף אחד, אבל שווה לשאול בתמימות על מידות ועל יתרונות וחסרונות המתלים.
איפה התמימות בסיפור לא הבנתי.
הנפלד לא ערוכים לתת מענה ללקוח הפרטי. אולי זה ישתנה בעתיד. אבל כרגע יש שם צוות מצומצם מאוד שדווקא די מתאמץ.
אם בכל זאת החלטת לפנות אליהם ישירות כדאי להצטייד בסבלנות.
מכוון שהנפלד לא מפרסמים בג'יפולוג אני נמנע מכל תגובה שעלולה להתפרש כקידום המוצרים שלהם אבל "הם לא יתאמצו ממילא" זה כבר קצת מעליב...
נדב - שלחתי לך הודעה פרטית.
התנצלותי. לא התכוונתי לאיזו פגיעה אישית.
החוויה שלי היתה שהם לא התאמצו. אבל באמת זה לא מבדיקה מקיפה או נסיון ארוך, אלא שיחה או שתיים בטלפון ואימייל אחד. הייתי צריך להסביר טוב יותר ולא להתנסח ככה.
אחת הסיבות שפניתי אליהם היא לקבל המלצה על מי כן יכול לתת מענה ללקוח פרטי. רציתי להחליף גם את העלים ולקבל המלצה מוסמכת לשילוב כל המרכיבים. עד היום אין להם הפניות כאלה באתר, רק הזמנה לפנות אליהם להמלצה. פניתי אליהם. נשארתי בלי המלצה.
מצד שני כשהייתי צריך אישור בדיעבד לטובת רישום ההגבהה לרכב, הנפלד נתנו מענה בלי בעיה למרות שעבר הרבה זמן מהקנייה.
לא של הPB51מכל המוצרים דווקא זה לא....
יש קטלוג נפרד?
אסף.
עדכון מהנפלד:
יש ערכת BP-51 גם לאיסוזו דימקס 2012 והלאה.
https://arb-usa.wistia.com/medias/nsaeqtmd5k
(זאת בנוסף לטויוטה לנדקרוזר והיילקס 2005 והלאה, ג'יפ רנגלר, וניסאן פטרול, מבחינת רכבים ששווקו בישראל).
צקצוקים מעצבנים מהבוקסה התחתונה מתלה קדמי ימני. קיבלתי קיט בוקסות תחתונות חדשות באחריות. בהחלפה התגלה שהגומיה שאוטמת את מיסב הקצה קרועה. יתכן שזה נגרם בגלל הידוק על הליפט בזמן ההתקנה. בכל מקרה החלפתי את כל הקצה התחתון בשני הצדדים והשקט חזר.
130311
130310
האם הקיט הזה שמחייב חיזוק שילדה לא עלול לגרום נזק לרכב?
הצקצוקים מהמיסב הכדורי של הבולמים הקדמיים חוזרים.
https://youtu.be/CJte-44HPfI
כנראה שאין ברירה אלא להחליף כל שנתיים. הפעם בעצמי.
פרוק יחידת קוילאובר קדמית בהיילקס די סטנדרטי, שני ברגים גדולים מחזיקים את המשולש לתפוח, מנתקים מוט הגה (צריך חולץ תפוחי הגה מסוג כזה או אחר) ומוט מייצב, מזיזים את הנבה כולה הצידה (קושרים לשלדה) והבולם יוצא יחסית בקלות.
כדי לחלוץ את המיסב הכדורי השתמשתי בקיט בולג'וינטים ובבוקסה 1 אינץ' שהתאימה בול לקוטר של המיסב (35 מ"מ)
קיט עולה 160 שקלים. מיסב כדורי, שתי דיסקיות קפיציות ושתי גומיות אטימה. הוראות פשוטות וברורות.
Amit Sadot
25-12-22, 15:34
לפני שבוע גם אני התחדשתי בbp51 על ההילקס שלי, חלום!
העניין היחיד הוא שבמעבר באמפר במהירות בינונית ומעלה, ברגע שהקדמיים עוברים את שיא הגובה הם נופלים ופותחים את המתלה עד הסוף בליווי מכה. כנ״ל גם במעבר מעל בורות בשטח. קורה בכל מצבי הריבאונד, כולל בהתנגדות מלאה.
קורה גם אצלך נמרוד?
לפני שבוע גם אני התחדשתי בbp51 על ההילקס שלי, חלום!
העניין היחיד הוא שבמעבר באמפר במהירות בינונית ומעלה, ברגע שהקדמיים עוברים את שיא הגובה הם נופלים ופותחים את המתלה עד הסוף בליווי מכה. כנ״ל גם במעבר מעל בורות בשטח. קורה בכל מצבי הריבאונד, כולל בהתנגדות מלאה.
קורה גם אצלך נמרוד?
לא ברור לי המצב שאתה מתאר.
זה נשמע כמו כיול לא טוב של בולם, בשילוב הגעה לסוף מהלך פתיחה.
על פניו לא הגיוני בבאמפרים רגילים.
הכוכב הכחול
22-03-23, 20:33
סיכום ביניים ראשון, חצי שנה על הטנדר.
הגעתי לסט-אפ די רך, הן בריבאונד והן קומפרשן, וככה אני נוסע.
מה הקונפיגורציה שבחרת?
זהה גם בכביש וגם בשטח?
כמה בריבאונד כמה בקומפרשן?
מה הקונפיגורציה שבחרת?
זהה גם בכביש וגם בשטח?
כמה בריבאונד כמה בקומפרשן?
1. אני לא זוכר. צריך לבדוק בפעם הבאה שהרכב אחרי שטיפה.
2. זהה בכביש ובשטח. אני לא נגעתי בבולמים הרבה זמן.
Amit Sadot
17-06-24, 22:03
הצקצוקים מהמיסב הכדורי של הבולמים הקדמיים חוזרים.
https://youtu.be/CJte-44HPfI
כנראה שאין ברירה אלא להחליף כל שנתיים. הפעם בעצמי.
שקלת לשים גומיות או אוקלונים במקום?
למה שלא יחזיק מעמד כמו בכל בולם פשוט?
אני מסתכל על השרשור הזה, עברו שנתיים מאז שהחלפתי את מיסבי קצה בעצמי והצקצוקים לא חזרו. אז כנראה שזה באמת עניין של הקפדה בהתקנה.
Amit Sadot
19-06-24, 09:49
אני מסתכל על השרשור הזה, עברו שנתיים מאז שהחלפתי את מיסבי קצה בעצמי והצקצוקים לא חזרו. אז כנראה שזה באמת עניין של הקפדה בהתקנה.
יודע להגיד מה חשוב בהתקנה שעושה את ההבדל?
יש שתי גומיות אורינג שאמורות לאטום את המיסב. אם הגומיה נקרעת, גריז בורח, מים נכנסים, וזה מה שמוביל בסופו של דבר לציקצוק שהוא מיסב הרוס (נדמה לי שצירפתי בעבר תמונות).
צריך למלא בגריז ולהדק את הבורג לא יותר מדי ורק כשהרכב כבר על האדמה ולא על הליפט. זו ההנחייה הטכנית של הנפלד והשתדלתי ליישם.
אני מניח שבדיקה פעם בשנה של שלמות הגומיות ואולי פתיחה יזומה וגריז טרי זה רעיון טוב.
שקלת לשים גומיות או אוקלונים במקום?
למה שלא יחזיק מעמד כמו בכל בולם פשוט?
בולם פשוט ברכב אינו נושא עומס, אחראי רק על ריסון פעולת הקפיץ.
החיבור התחתון של הבולם הקדמי למשולש בטויוטה לנדקרוזר מ 96 והילקס מ 2006זה פשוט כשל תכנוני של היצרן.
מכוון שהבולם הקדמי נושא עליו את הקפיץ ותומך ברבע ממשקל הרכב (בערך), הוא פשוט קטן וחלש מידי לעומס שמופעל עליו והתוצאה היא עיוות הגומי וקריסת הבושינג בזמן וקילומטראז׳ נמוכים.
עם השנים התופעה החמירה כי הרכב "השמין" אבל הבושינג של הבולם נשאר באותו גודל.
זה קורה מתישהו בין 50 ל 150 אלף קמ, שזהו גם בערך אורך חיים תקין של בולם.
זה קורה בבושינג גומי של בולם מקורי וגם בבושינג פוליאוריטן של בולם אפטרמרקט אוסטרלי .
יצרנים של בולמי קצה עברו לשימוש במיסב עין, זה מונע קריסה אבל מיסבי העין רגישים ללכלוך ומתפתחים רעשים וחופשים.
הפתרון הנכון הוא בושינג גדול יותר בקצה התחתון של הבולם ותושבת גדולה יותר במשולש התחתון, בהתאמה.
אבל זה כבר הינדוס רציני מאד.
הפתרון המקובל הוא להתייחס ולטפל בבושינגים או מיסבי העין פעם בשנה שנתיים גג
בברכה,טושי
יש שתי גומיות אורינג שאמורות לאטום את המיסב. אם הגומיה נקרעת, גריז בורח, מים נכנסים, וזה מה שמוביל בסופו של דבר לציקצוק שהוא מיסב הרוס (נדמה לי שצירפתי בעבר תמונות).
צריך למלא בגריז ולהדק את הבורג לא יותר מדי ורק כשהרכב כבר על האדמה ולא על הליפט. זו ההנחייה הטכנית של הנפלד והשתדלתי ליישם.
אני מניח שבדיקה פעם בשנה של שלמות הגומיות ואולי פתיחה יזומה וגריז טרי זה רעיון טוב.
רק תיקון קטן:
המיסב מצופה בחומר סיכה מיוחד. אחרי בירור שעשיתי מול ARB ההנחיה היא לא לגרז את המיסב. הם טוענים שהגריז יפגע התכונות השימון העצמי של המיסב ויקצרו את חייו.
כן חשוב מאוד לוודא בהתקנה שהגומיות יושבות במקום כראוי ולסגור לפי המומנט שמצויין בהוראות ההתקנה כאשר הרכב על הקרקע.
Amit Sadot
19-06-24, 21:05
עזרתם לי מאוד, תודה רבה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.