PDA

צפייה בגרסה מלאה : תקלה n2098 איך לגשת לפתרון



הדסופה
22-11-18, 12:44
ה JK מודל 2012
התקלה חוזרת לאחר מחיקה - יענו קונסיסטנטית, נראה שבלי תופעות לוואי נוספות

חיפוש זריז ברשת :

https://www.obd-codes.com/p2098

להבנתי חיישן חמצן או ממיר קטליטי. הרכב על 97,000 קמ כך שייתכן שהממיר בסוף הדרך. או שלא ...

חיישנים מחליפים בזוגות אז כנראה הזמנת שניים + ממיר וללכת לאגזוזן להרכיב יפתור את הבעיה. כנראה...

האם מישהו נתקל בזה ?
עלות ממיר מהחברה לעומת חלופי (בתנאי שזול לא שווה קטן מדי)?

רעיון מבעלי ניסיון איך לתקוף את זה נכון ?

תודה
הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
22-11-18, 13:04
לא הייתי מסיק שהממיר תקול.
תחליף חיישן.
אני גם לא משוכנע שחייבים זוגות.
יש אצלך שניים או ארבעה?

עם מכשיר דיאגנוסטיקה אפשר לאבחן תקלה בחישן לפי ערכי השידור שלו.

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

הדסופה
22-11-18, 13:12
יש 4
בנק 1 צד נוסע כולל חיישן לפני וחיישן אחרי
בנק 2 צד נהג בהתאם


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
22-11-18, 13:34
זה מנוע v או טורי?

לתומי חשבתי שבטורי יש רק שניים


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

הדסופה
22-11-18, 13:36
3.6v החל משנת 2012


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
22-11-18, 13:42
זה מסביר.
תחליף זוג ( בנק)
וזה גם לא מחייב.
לדעתי יש מקט לכל אחד בנפרד וגם קוד תקלה בהתאם

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

tallevi
22-11-18, 17:50
לא הבנתי למה צריך להחליף זוג. אהה כן הבנתי. יכולת אבחון גבולית..

אבחון נכון יכול לקבוע בוודאות אילו מהחיישנים פגום אם בכלל!! וגם את תקינותו של הממיר.

אבל מאחר וכנראה שלא תקבל רמות אבחון כאלו בארץ, אתה תוקף בהתאם ונכון לדעתי. יש קשר בין הדברים. חיישן חמצן תקול יכול להרוג ממיר, ממיר תקול יכול לגרום לתקלת חיישן.

אבל בשיטה הזו, אם הכל התחיל בגלל ממיר תקול, לא תדע מה הרג אותו, ואז מי מבטיח לך שהחדש לא ימות גם כן מאותו גורם במידה ולא אובחן וטופל? ואז אתה חוזר לאותה נקודה מההתחלה לה לה לה לה לה לה...


בהצלחה.



טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

הדסופה
22-11-18, 17:58
הבנת חלק...זוג שמורכב מחדש וישן עלול להציף תקלה בגלל ההבדלים ביניהם שלא קשורה לתקלה המקורית



Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
22-11-18, 18:35
הבנת חלק...זוג שמורכב מחדש וישן עלול להציף תקלה בגלל ההבדלים ביניהם שלא קשורה לתקלה המקורית



Sent from my iPhone using Tapatalk



אשמח ללמוד למה.
להערכתי לא צריכה להיות בעיה להחליף בודדים.


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

הדסופה
22-11-18, 18:42
מעריך שבגלל שההפרש בין הקריאות שלהם מושוות . בגלל זה הם זוג
אז עכשיו יש אחד שבילה 6 שנים ואחד מהשקית, וסביר יותר שבנוסף לזה אחד מיצרן א ושני מיצרן ב


Sent from my iPhone using Tapatalk

tallevi
22-11-18, 20:05
במצב תקין הקריאות ממילא לא אמורות להיות זהות.


ואם הן כן אז ככל הנראה הממיר הקטליטי לא עושה את העבודה שלו.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

הדסופה
22-11-18, 21:50
אמרתי שהן מושוות, לא שהן שוות
מה שכתבת זה כמו להגיד שיש לך פנצ’ר אחרי שהבאת חיישן tpms רביעי מהשטחים וקיבלת קריאת לחץ אוויר מהצמיגים . זה יכול להיות נכון. או לא.


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
22-11-18, 22:04
לא בטוח שאני מקבל את התיזה אבל במחיר שזה עולה לא יזיק להחליף בנק שלם


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

tallevi
22-11-18, 22:21
אמרתי שהן מושוות, לא שהן שוות
מה שכתבת זה כמו להגיד שיש לך פנצ’ר אחרי שהבאת חיישן tpms רביעי מהשטחים וקיבלת קריאת לחץ אוויר מהצמיגים . זה יכול להיות נכון. או לא.


Sent from my iPhone using Tapatalkוואלה?!
אני זה שרץ להחליף שני חיישני חמצן + ממיר קטליטי רק על סמך קוד תקלה??

אני דווקא מנסה לאמר לך את ההיפך בדיוק.

אבל אל תיתן לי להפריע לך בתוכניותיך. מצטער אם כן.

בהצלחה!


טל.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

הדסופה
28-11-18, 15:29
עדכון:
2 חיישנים בחברה עולים מעל 1200 שח
ממיר בחברה 8k ומעלה אבל אני עדיין לא שם

הוזמנו זוג חיישנים מאמזון בעלות נמוכה מ 200 שח. מקווה שיתאימו. בעיקר עניין של אורך צמה לדעתי. נתחיל מזה.

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוני אורבך
28-11-18, 16:27
לעניות דעתי אין צורך להחליף שני חישנים, אם רק אחד תקול.
הבעיה לזהות את הבעיתי.
אפשר לעשות זאת על ידי סקופ, פשוט לראות את שני האותות, ולראות איזה הבעיתי.
זה גם יתן לך אינדיקציה אם הממיר או החישנים אשמים.
אם חישן אחד מגיב, והשני בכלל לא, ברור מה קרה.
אם שניהם מגיבים בדיוק אותו הדבר, יתכן הממיר.
אם שניהם תקועים על עני יתכן ויש דליפת אוויר במערכת.

בכללי האות מהחישן צריך לנוע באופן מחזורי מעני לעשיר כל כשניה.
כאשר האות מחישן מספר שנים (במורד הזרם) צריך להיות יותר עני ובהפרש פזה.

כל הבדיקות צריכות להיות עם מנוע בנקודת עבודה וב idel

אגב עוד שיטה טובה וישירה לבדוק אם הממיר הקטליטי סתום היא לבדוק לחץ חוזר.
פשוט מחברים את המודד הבא במקום החישן הקידמי
https://www.amazon.com/dp/B01EMKFGZ2/ref=sspa_dk_detail_0?psc=1&pd_rd_i=B01EMKFGZ2&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_p=f0dedbe2-13c8-4136-a746-4398ed93cf0f&pd_rd_wg=nq4dk&pf_rd_r=CMES6TCXM6J1V23DHHTW&pf_rd_s=desktop-dp-sims&pf_rd_t=40701&pd_rd_w=H99lv&pf_rd_i=desktop-dp-sims&pd_rd_r=85a4339d-f31a-11e8-a1cb-bd18f79b5821

מודדים לחץ אם יותר מ 3 PSI יש סיכוי שהוא סתום.
כדי לוודא מחברים במקום החישן לאחר הממיר.
אם עדין אותו לחץ המעמעם סתום, אם לחץ רגיל הממיר סתום

חנן-ג'יפולוג
28-11-18, 23:08
גם אני לא מבין את ההחלפות הנחפזות האלה. אפשר לאבחן.
במקרה קיבלתי היום שני סרטונים מאחד המאבחנים שלי, מלפני ואחרי החלפת ממיר.

https://youtu.be/J1LjvKPOvt4

https://youtu.be/go938dteC5k

הדסופה
28-11-18, 23:11
מי מאבחן? מוסך אגזוזים?

2 חיישנים עולים כמעט כמו אחד אז זה לא הנזק


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
28-11-18, 23:20
מכיוון שכבר יותר מ20 שנים שאגזוזים הם לא רק עממים, אז כן, הייתי מצפה גם מהם לאבחון. להערכתי יש ביניהם שאכן מאבחנים.

asafk
28-11-18, 23:41
עם תקלה דומה אבל שונה בפז'ו, נסעתי עם מכשיר איבחון מחובר וקריאת שני החיישנים (אגב, היה צורך במכשיר איבחון אמיתי כי האפליקציה נתנה רק אחד מהשניים)... וגיליתי בסופו של יום שהבעיה בכלל באחד המזרקים.

שווה להשקיע באיבחון.

ואם החלקים בדרך מציע לך להחליף אחד ואז להחזיר אותו ולהחליף את השני. לא את שניהם יחד.

אסף.

boaz avrahami
28-11-18, 23:48
גם אני לא מבין את ההחלפות הנחפזות האלה. אפשר לאבחן.
במקרה קיבלתי היום שני סרטונים מאחד המאבחנים שלי, מלפני ואחרי החלפת ממיר.

https://youtu.be/J1LjvKPOvt4

https://youtu.be/go938dteC5k


אפשר בבקשה הסבר מה רואים ולומדים מהגרפים האלו?


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

חנן-ג'יפולוג
29-11-18, 20:46
ראשית, רואים פעילות סימטרית ורציפה של חיישן החמצן הקדמי בגל העליון. זה אומר שהתערובת ביחס הנכון, והחיישן מתפקד והבעירה במנוע תקינה.
בוידאו הראשון רואים מתחת לגרף הנ"ל את פעילות החיישן האחורי כשהיא זהה לגמרי לגל של החיישן הקדמי, וזה אומר שהחיישן האחורי כשלעצמו תקין, וגם שבעצם בין שני החיישנים לא משתנה כלום בהרכב הגזים, כלומר, הממיר לא מתפקד.
בוידאו השני, לאחר החלפת הממיר רואים שהחיישן האחורי מראה קו ישר של תערובת עשירה, כ0.74 וולט, שזה אומר שהממיר מתפקד מעולה ומנצל את שאריות החמצן בגזים שמגיעים אליו (שזה גם תיקון קטן למה שמוני כתב) , ומוציא אחורה תערובת דלילה בco, חמצן וhc, שאותם הוא הפך לפחמן דו חמצני ולמים.

boaz avrahami
29-11-18, 21:17
תודה!

זה למעשה אומר שאם האחורי הוא לא יציב ונמוך הממיר לא מתפקד?




Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

חנן-ג'יפולוג
29-11-18, 22:09
נמוך ולא יציב אלו תופעות נפרדות.

כמו שכתבתי קודם, חיישן אחורי שמתנדנד בדיוק באותם ערכים כמו הקדמי מעיד על הרכב גזים זהה בשניהם ולכן ממיר לא תקין.

חיישן אחורי שמראה ערכים נמוכים, כשהקדמי מראה ערכים תקינים מעיד כנראה על חדירה של אוויר חיצוני. יתכן גם שהחיישן עצמו לא ממש פעיל-תקין.

boaz avrahami
29-11-18, 22:21
תודה בנתיים.
אבצע את הבדיקות לפי ערכי וולטים וגם גרפים ואחזור להתיעץ.
נושא מעניין...


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

-->