PDA

צפייה בגרסה מלאה : תחזוקה מונעת לאחר מעבר מים



פיני ד
25-11-18, 09:56
היי
לפני חצי שנה נכנסתי למעבר מים יחסית עמוק... הרכב לא טבע ולא נכנסו מים ליניקה...עבר יפה..
חודשיים אחרי כל הפולים התחיל לצקצק... עד שאחד נתפס... בסוף החלפתי את כולם...פולי מדחס פולי אלטרנטור וכו...

אתמול חציתי מעבר מים ושוב עבר יפה (בודק עומק לפני),

השאלה היא,
האם יש איזושהיא תחזוקה מונעת שאפשר לעשות לאחר מעבר מים על מנת למנוע נזק לפולי או לחלקים אחרים?

איל מ
25-11-18, 10:04
יש לפני,
ניתוק מאוורר או חסימת רדיאטור מונעת הרבה השפרצות.
מריחת גריז על מכסה המפלג (אם רלוונטי לרכב).
הגבהת נשמים (יש כאלו שמושכים את כל הנשמים עד גובה השנורקל).
הגנה על האלטרנטור נגד השפרצות (כנף כלשהי מתחתיו).
בנוסף,
אם הרכב בילה הרבה זמן במים עמוקים יש המחליפים את השמנים בסרנים ואף יותר מזה.
אחרי?
לא מכיר, למעט, אם המים מטונפים וכל המנוע מלא בוץ, ניקוי עם מים נקיים (לא בלחץ) וייבוש טוב (נסיעה ארוכה מהדרום למרכז למשל).

פיני ד
25-11-18, 10:41
איל , השאלה הייתה יותר לכיוון מה עושים אחרי...
כלומר..לדוגמא...
לקחת לשטיפה...כולל שטיפה מתחת לרכב ומשטיפת מנוע...לאחר מכן אולי לרסס חומר מונע חלודה?
מישהוא אמר לי לרסס על הפולי ספריי גריז... (נשמע הזוי לא?)

אמיר ב.א
25-11-18, 11:49
להחליף שמנים בסרנים , וכל מה שהיה מתחת קו המים הרבה זמן.

לגרז איפה שאפשר לגרז.

בהצלחה!

אמיר.

איל מ
25-11-18, 11:53
אני יודע.
הבעיה היא שאתה מתאר מצב היפוטתי בו נכנסים מים לתוך המיסב של הפולים. ספרי חיצוני בדיעבד רק יעטוף מבחוץ ולא ירחיק מים שכבר בפנים.
ספרי שמרחיק מים, גם ירחיק גריז שבתוך המייסב.
לכן תחזוקת "אחרי" היא יותר בעייתית.
מה שכן,
אני לא בטוח שפולי הולך בגלל טבילה מזדמנת. הכל שם מלא גריז ושמן.

נדב ש.
25-11-18, 12:45
המייסבים האלה "סגורים" :

122042

לא רואה איך טבילה במעברי מים תהרוס אותם(תקצר להם את החיים אולי כן), מצד שני שהייה ארוכה בתוך מים עמוקים כן, ותהרוס עוד דברים בדרך כמו גם צורך בהחלפת שמני דיפ' וכו'.

אחרי טבילת שלולית בוץ אם הכל ג׳יפה כדאי לשטוף הכל עם לחץ נמוך, פרונט, גומיות, תפוחים, רצועות, רדיאטור וכו'.

ד"א שימון עם ספריי דוגמת wd4 ושות' תהרוס אותם יותר ותוציא להם את הגריז לגמרי כמו שאיל מ. ציין.

-->