צפייה בגרסה מלאה : "שוק הרכב מצטמצם גם השנה" - למה?
"אם לא תתפתח מגמה יוצאת דופן במהלך החודש האחרון של השנהנ, תסתיים גם 2018 עם ירידה במכירות רכב חדש. כרגע עומדת הירידה על 5% לעומת אשתקד"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5419712,00.html
סתם תנודה אקראית? ריבית שעולה? מיתון שמתקרב? משהו עמוק יותר בעולם הרכב?
צריך לראות בתמונה רב שנתית,
ייתכן ו 2016 הייתה חריגה מעלה.
מעבר לזה היו אמירות מצד רגולאטורים על מימון שוק הרכב מה שמן הסתם היה גורם מצנן.
שווה לבחון גם גניבות ותאונות שמדללות את כמות הרכבים בשוק.
ואולי השפעה של אופניים חשמליות
נראה לי שזאת סתם רגרסיה לממוצע.
בכל מקרה הכוונה היא לשוק הרכב ולא למספר הרכבים על הכביש שממשיך לעלות (ב-2017 נוספו 134,000 כלי רכב לכבישי ישראל במקביל ל"צמצום" בשוק הרכב).
מצרף הודעה לתקשורת של למ"ס משנה שעברה:
http://www.cbs.gov.il/reader/newhodaot/hodaa_template.html?hodaa=201827141
בעצם מה שהשתנה הוא קצב הגידול, לדעתי זה תיקון אחרי שב-2016 (שמכונה בכתבה שנת השיא) היה גידול של 4.8% שזה קצת חריג (לא מאוד) כלפי מעלה. ב-2013 למשל הגידול היה רק של 3.2%. גם המספרים המוחלטים בין 2013 ל-2015 די דומים ל-2017-2018.
בלוח הזה אפשר לראות את הגידול במספר כלי הרכב בכל שנה (ושנתון של 4% הוא לא חריג):
http://www.cbs.gov.il/publications18/1726/pdf/t02.pdf
ב-2018 התחילו לחייב מערכות פסבדו-בטיחות אקטיבית. מילא מערכות מקוריות עם ערך מוסף אמיתי כלשהו של בלימה אוטונומית וכדומה, אבל ההתקנות המקומיות של מערכות מצפצפות שמצריכות כישורים של טייס קרב כדי לצלוח בשלום ובשפיות כל נסיעה עירונית פשוטה, הן לדעתי סיבה מצויינת לא לקנות רכב חדש וטורדני. עדיף להשאר עם רכב ישן יותר שנותן לחיות.
מעניין לבדוק במקביל את הסטטיסטיקה של משך השימוש של רכבי הליסינג - אם רואים גם שם העדפה למשוך את הרכב מעבר לתקופה המקורית למרות שאין לזה שום ייתרון כלכלי לנהג, זה יתמוך בהנחה הזו...
גם נהיה סיוט באופן כללי לנהוג בארץ .. נסיעה לטניס עם הילד של 6 ק"מ שלקחה לפני שנה שנתיים כ 15-20 דקות לוקחת עכשיו קבוע 40 דקות.
גם אנשים בצורה משמעותית עברו לאופניים וקורקניט
גם המכוניות היום קורסות מכל שקל שנופל עליהן . ולכן כל תאונת פגוש קטנה מגיעה למחיר תיקון מטורף והאוטו טוטל לוס על כלום ..
מתי שאתם יכולים - תשאירו את האוטו בבית וסעו באוטובוסים.
אני לא צוחק.
זו האפשרות היחידה להימנע מפקקים מורטי עצבים וגם מתאונות. במיוחד התאונות הדביליות שבאשמת מישהו אחר.
לאחרונה זה מה שאני עושה כשצריך לצאת לסידורים בת"א. איטי, לא הכי כיף, אבל עדיף על פני חיפוש סיזיפי אחרי חנייה, דו"חות תנועה מומצאים, חבטות באוטו ושאר מרעין בישין.
מתי שאתם יכולים - תשאירו את האוטו בבית וסעו באוטובוסים.
הווריאציה שלי: רכבת ואופניים (מתקפלים קלילים, לא חשמליים)
אני מכיר לא מעט חברות בתחום העיסוק שלי שרוב העובדים ויתרו הן על הליסינג ומעדיפים להתנייד ברכב פרטי מיד שניה. הסיבה היא שהעלות הכוללת של רכב ליסינג אינה מצדיקה את הפגיעה בשכר. ממילא רוב השימוש הפרטי הוא זניח ומתמקד בסופי שבוע. המיסים הרגו את הליסינג שהוא התורם העיקרי לגידול ברכישת רכב חדש.
הווריאציה שלי: מגורים מחוץ לעיר.
כל יום שעה על הכביש לפחות, כמעט בלי פקקים
משעשע שאנשי הבועה נותנים פה עצות ... כן, אוטובוסים , בטח
Sent from my iPhone using Tapatalk
זורק השערה, בטח כתבי הרכב יוכלו להגיד אם היא קשורה למציאות.
יש שנים שבהן מוחלפים הרבה דגמים, מתיחות פנים ודורות חדשים .
נניח שבשנת 2016 הרבה דגמים הוחלפו, זה כמובן יגרור עליה בביקוש ב2016 ו2017 .
אם נניח 2018 היא שנה עם פחות החלפות, יש פחות אינטרס להחליף רכב.
יש קשר למציאות?
אני מכיר לא מעט חברות בתחום העיסוק שלי שרוב העובדים ויתרו הן על הליסינג ומעדיפים להתנייד ברכב פרטי מיד שניה. הסיבה היא שהעלות הכוללת של רכב ליסינג אינה מצדיקה את הפגיעה בשכר. ממילא רוב השימוש הפרטי הוא זניח ומתמקד בסופי שבוע. המיסים הרגו את הליסינג שהוא התורם העיקרי לגידול ברכישת רכב חדש.
אז אולי עכשיו אם ציי הרכב יקטנו יעלו פחות רכבים חדשים על הכביש ויחזור להיות כיף לנהוג ..?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא נראה לי שינוי משמעותי מלבד סוג של רוויה שמשפיעה על קצב הגידול.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
boaz avrahami
06-12-18, 20:02
הנתון הכללי חסר חשיבות עד סתמי בלי הפילוח למגזרים.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
Tzvika-Pick
07-12-18, 01:18
בתור אחד שמתפרנס ממכירה של מכוניות אני רואה כמה סיבות שגרמו לזה בשנתיים האחרונות.
קודם כל, כמו שנכתב פה קודם, זה הפקקים. יותר ויותר אנשים מתייאשים מהנסיעה ובהתאם כבר לא ממהרים להחליף את הרכב הנוכחים שלהם. הדור הצעיר יותר עבר בחלקו לאמצעי תחבורה אחרים (אופניים חשמליים, קורקינט וכו). אם פתאום ל-90% מהנסיעות שלך אופניים חשמליים מספיקים אז בשביל מה לשלם מלא כסף על רכב?
מעבר לזה, גם יצרניות הרכב ציננו את כמויות הרכבים שהן דחפו ארצה. פרשת הדיזלגייט גרמה לאירופאיים לעדכן את תקני זיהום האוויר (יורו 6.2 וה wltp), מה שדרש מהרבה יצרנים לבצע התאמות בדגמים, מה שגרם לעצירה של פסי ייצור ובהתאם לפחות רכבים זמינים. וכשליצרן יש אפשרות, הוא יעדיף למכור את הסקודה או הסיאט שלו באירופה שם המיסים נמוכים יותר והרווח גדול יותר.
שימו לב שכבר הרבה זמן שלא היה פה מהלך ״משנה שוק״ כמו קיה ספורטאז 1.6 ליטר במחיר של מאזדה3 או איביזה ידנית ב-65 אלף ₪. זה היה חלק גדול מניפוח השוק בשנים הקודמות. בשנה האחרונה, גם מה שהיה לו פוטנציאל להפוך ללהיט, פשוט לא היו מלאים למכור. לסיאט ארונה וסקודה קודיאק אנשים מעל לחצי שנה, למשל.
מעבר לזה, בנק ישראל קירר בשנה שעברה את נושא המימון לרכב חדש והיום קצת יותר קשה לקבל 100% מימון בנקאי לרכב חדש עם בלון ענק בסוף תקופה. מי שנכנס לוואקום הזה הם גופי המימון החוץ בנקאי ושם הריביות גבוהות = החזר חודשי גבוה = פחות כיף לקנות.
אני יכול להעיד על עצמי שנשארתי עם רכב אחד בבית ונוסע באוטובוסים לעבודה..
במחיר המסובסד של היום אין שום היגיון בלהחזיק רכב נוסף אם אין צורך אמיתי..
אני לדוגמה משלם כ 6.5 ש"ח ליום(!) ל4 אוטובוסים ומרחק נסיעה של קצת יותר מ 50 קמ כל כיוון - סה"כ 149 ש"ח לחודש.
אין עלות דלק גבוהה (הייתי משלם כ 1500 לחודש בממוצע) ואין בלאי צמיגים, קילומטראז', טסט וביטוח..
מקווה שהרבה ינהגו כמוני ויעברו לתחבורה ציבורית, זה גם יוריד את העומס בכבישים וגם יחסוך לנו הרבה כסף, שאם נודה על האמת - זה מה שמענין אותנו :)
וכמה זמן זה לוקח ביחס לרכב?
אצלי זה מכפיל את הזמן בדרך בדגש על החזרה.
נגיד שבבוקר אפשר לצאת קצת יותר מוקדם, אבל את אחהצ ערב אין איך לקצר.
זה אומר שאין משפחה בערב, לא בא בחשבון.
בעיה גדולה למי שלא עובד 5 קמ מהבית.
מאד גדולה.
מקווה שאלו שכן ירגעו עם הפרייבט ואז יהיה קל לכולם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלי פשוט אין אופציה לתחבורה ציבורית. היא לא קיימת ביישוב.
התחבורה הציבורית השתפרה פלאים בשנה האחרונה, ממש במקרה גיליתי את זה. לי זה מוסיף 20 דקות בבוקר אבל בערב אם אני מפספס את האוטובוס הממשיך אני צריך לחכות כחצי שעה נוספת בתחנה..
גיא אני גר בקצרין ועובד בתל חי..לא בדיוק 5 דקות מהבית
'שוק הרכב' = רוב משתמשי הדרך - נמצאים בערים. ההשפעה של הפריפריה קטנה יחסית - לכן היא פריפריה.... אז אל תחפשו שם את הפתרון.
בערי העל הגדולות ובסביבתן - כמות המכוניות הפרטיות נראית גדולה מדי, מרגישה גדולה מדי, ובכל זאת הרבה אנשים פרטיים מוותרים על רכב. כי יש פתרונות זולים ויעילים כמו אופניים חשמליות ולמרות שהתחבורה הציבורית חלשה - היא כן משמעותית (והעדות לכך היא שתמיד מלא).
אני גם רואה סביבי שהליסינג שבמשך שנים נחשב אמצעי עיקרי לתיגמול עובדים כבר לא ממש תופס בתור שכזה. זה נטל על המעסיקים ועולה הרבה לעובד. ובשנה האחרונה נראה שהתחילו להפנים. מעדיפים לקנות מכונית קטנה חסכונית משומשת 'כמעט חדשה' ולא להשתעבד לעסקת ליסינג. זו תופעה מתרחבת, ואם שוק הפרטיות נשלט בידי רמה על ידי ציי הרכב, היחלשותם גם אם קטנה, מחלישה את כל השוק.
אסף.
אני כבר שנים מנסה להבין מה כולם רצים אחרי הליסינג. התשובה של רוב האנשים : ככה אני לא צריך ללכת למוסך .
אנשים מפחדים שפעם בשנה המוסך ידפוק אותם באלפיה, ומצד שני שופכים עשריה הפסד בשנה על ליסינג. מטורף...
כנראה ההבנה התחילה לחלחל.
אני תופר 130 קמ ביום, רכב שנת 98 , אחרי ארבע שנים חוויתי תקלה אמיתית ראשונה שנפתרה ב2500 שח במוסך היבואן. ( יעני הכי יקר שיכולתי למצוא)
למה לשים 1500-4000 שח בחודש על רכב?
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
אני כבר שנים מנסה להבין מה כולם רצים אחרי הליסינג. התשובה של רוב האנשים : ככה אני לא צריך ללכת למוסך .
אנשים מפחדים שפעם בשנה המוסך ידפוק אותם באלפיה, ומצד שני שופכים עשריה הפסד בשנה על ליסינג. מטורף...
כנראה ההבנה התחילה לחלחל.
אני תופר 130 קמ ביום, רכב שנת 98 , אחרי ארבע שנים חוויתי תקלה אמיתית ראשונה שנפתרה ב2500 שח במוסך היבואן. ( יעני הכי יקר שיכולתי למצוא)
למה לשים 1500-4000 שח בחודש על רכב?
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
כי יש אנשים שמבינים מהר. ויש שמבינים ממממממממש לאט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
המטוטלת של החיים...הטראומה מהוצאות מוסך במוסך למי שחווה, היתה מספיק גדולה עד לכדי דחיפה לעסקאות ליסינג בהמוניהן. עכשיו כבר זה הפוך, הרוב ליסינג, אלה שחוו כבר הספיקו לשכוח ונוספו עוד לא מעט שאפילו עדיין לא חוו מה זה להיכנס עם רכב מיושן, (טיפה, אבל ממש טיפה...), למוסך וגם לשלם באופן פרטי את החשבון.
פלוס הרעת תנאי המימון באופן מכוון על ידי קובעי המדיניות הפיננסית, כפי שנאמר כאן כבר.
שוב מחשבים מסלול מחדש...
וזה נכון לגבי כל תחומי החיים.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.