צפייה בגרסה מלאה : נסיעה עם צמיגי שטח + צמיגי כביש
ראשית - חוקי לנסוע בכביש עם סרן קדמי צמיגים 50 50 וסרן אחורי צמיגי שטח (ברור שהצמיגים אותה מידה פורמלית. אצלי 245 70 16 )??
שנית- מה המשמעות לנהיגה כזו במצב 4X4 ???
אין בעיה. כמובן בהנחה שזה הנעה אחורית בכביש.
אסף.
טכניקה נפוצה בכפרים בצפון. רואה הרבה טנדרים שנוסעים ככה
אף פעם לא הבנתי למה זה טוב.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אלון, אם אצטרך לנחש..
ההגיון הוא שהסרן האחורי מניע ועליו נופל הרבה מהעומס בשטח, ולכן הוא נדרש לצמיגי שטח שיאחזו היטב.
מצד השני על הסרן הקידמי רוב הבלימה, ולכן צמיגי חצי חצי יתנו בלימה טובה יותר מצמיגי שטח מלא.
אף פעם לא הבנתי למה זה טוב.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkצמיגי כביש יותר זולים.
אסף.
ההגיון ברור, אבל מבחינה בטיחותית עדיף יותר אחיזה מאחור בכביש ולא מלפנים (משיקולי שליטה בעת אבדן אחיזה - קל יותר להתמודד עם תת היגוי מאשר עם היגוי יתר).
מהרגע שזה מובן, השיקולים שהעלית פחות רלוונטיים.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אתה מתעקש להפוך קמצנות לאידיאולוגיה.
מבחינה חוקית עקרונית זה מותר בתנאי ש:
על אותו סרן מורכבים שני צמיגים זהים מבחינת המבנה (דיאגונלי/רדיאלי), ומבחינת כושר העמסה וקוד מהירות.
לא מרכיבים מאחור דיאגונליים, ובקדמי רדיאליים. ( מצב הפוך - אין איסור בתקנות).
לא מרכיבים רדיאליים עם חגורת פלדה מלפנים, ורדיאליים ללא חגורת פלדה מאחור.
(למי שמתעניין תקנות 321,322,323)
מבחינה טכנית מעשית אם אין דיפרנציאל מרכזי ברכב, צפוי עומס על על הטרספר, כי גם אם זו אותה מידה אבל דגם אחר , גם הבדלים של מ"מ בודדים גורמים להבדלי קוטר ולמאמצים, אתה תרגיש את זה כשתרצה לצאת ממצב 4X4, כאשר יהיה קשה לנתק.
ברכבים עם מצב 4*4 קבוע (דיפרנציאל מרכזי), זה גורם לו לעבוד כל הזמן, ולבלאי מואץ.
בשטח במילא נועלים אותו, ואז אותן תופעות ועומס כמו בטרנספר 2*4/4*4.
קיצור, אם אתה חקלאי שנוסע הרבה במצב 2*4 בשטח ומשלב רק במצבים קשים, אז זה מוצדק.
כל סיטואציה אחרת, מיותר.
(בטויוטה שאיתה עבדתי אחרי הצבא זה היה הסידור- אליאנס mt מאחור ואליאנס at מלפנים).
זה באמת היה טנדר שעבד קשה. נסע 90% מהקילומטראז' שלו בשטח קשה, וטחן צמיגים בקצב שהיה מרושש כל חקלאי אם היינו שמים צמיג ראוי (יותר יקר, יותר עדין). בפעמים הבודדות ששמנו צמיגים "ראויים" הם נטחנו תוך כמה שבועות.
ההגיון ברור, אבל מבחינה בטיחותית עדיף יותר אחיזה מאחור בכביש ולא מלפנים (משיקולי שליטה בעת אבדן אחיזה - קל יותר להתמודד עם תת היגוי מאשר עם היגוי יתר).
מהרגע שזה מובן, השיקולים שהעלית פחות רלוונטיים.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני מסכים איתך לגמרי, מה שרשמתי היה רק בשביל להבהיר מה שנראה לי הרציונל מאחורי מי שנוהג ככה.
הרי תמיד יש את ה"מבין" התורן, שמסביר כמו שאני הסברתי, ולהדיוט המצוי זה מספיק בשביל להפוך לתורה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.