צפייה בגרסה מלאה : TPMS או להתבעס .. ?
קניתי סט TPMS עם חיישנים פנימיים.
122300
https://www.aliexpress.com/item/Car-Security-System-TPMS-Toool-Solar-TPMS-Car-Tire-Tyre-Pressure-Alarm-Monitor-System-Display-4/32918839007.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4 d1e4c4dPdrTGD
שמח וטוב לב הלכתי לפנצ'ריסט שלי להרכיב.
"רד מזה" הוא מיהר להציע לי
"למה?"
"כי אם תוריד לחץ אוויר ותעלה על סלע - החיישן ישבר לך בתוך הגלגל וחוץ מזה, כשהוונטיל מקבל מכה הוא מתעקם ואי אפשר לנפח"
(הוא אכן בנוי מאלומיניום ולא גומי...)
עשיתי צעד אחורה ובאתי למומחים:
להקשיב לו ולוותר או להתקין? הייתי שמח לדעת מה קורה שם למטה כשאני בשטח....
אשמח לדעתכם
אצלי מותקנים חיישנים דומים, אין בעייה בינתיים ...
אצלי באוטו ישנם מקוריים שנראים בדיוק אותו דבר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלי באוטו ישנם מקוריים שנראים בדיוק אותו דבר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גיא, "אוטו" הכוונה לג'יפ בשטח או לפרייבט? (גם הצמיגאי שלי אמר לי ישר "שים על הפרייבט".. אבל בנינו - שם זה לא מעניין אותי חח)
גיא, "אוטו" הכוונה לג'יפ בשטח או לפרייבט? (גם הצמיגאי שלי אמר לי ישר "שים על הפרייבט".. אבל בנינו - שם זה לא מעניין אותי חח)אצל גיא שתי ההגדרות נכונות בו זמנית. זהו דאסטר...
אבל תגובה רצינית - הוא משתמש ברכב בשטח אולי יותר מכולנו
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
טוב ... צחוק בצד יש כאלו גם באוטו שלי שהוא באופן יום יומי נוסע מעבר לאספלט ... שבילים וכו׳. ומידע פעם בשטח יותר פרוע ... כולל הורדת אויר.
מעולם לא פרקתי צמיג אז לא יודע איך החיישן ישרוד את זה.
חייבים להגיד לפאנצ׳ר מאעכר שיש חיישן כשהוא מפרק !!!
גם בדאסטר ה 2-4 יש חיישנים כאלו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם זה לא מקורי ברכב, איך אתה מקבל את החיווי? יש לזה יחידה פנימית להתקנה על לוח המחוונים?
ובתכל'ס, למה זה טוב?
אני שואל כי בכמעט כל רכב חדש יש את זה.
ברוב המקרים שאני נתקלתי לפעמים יש התראה אבל לא חסר אוויר ואין פנצ'ר.
בג'יפים זה ניג'וס מהסרטים - כי אנחנו מוציאים אוויר מהגלגל על בסיס שבועי. ואז מתרגלים שזה דולק ומתעלמים. על משקל "זאב, זאב".
נתקלתי בלא מעט מכוניות שמצויידות בזה שאין כפתור שמכבה/מאפס את נורת החיווי גם אחרי שהצמיגים מלאים אוויר כנדרש בלחץ הנכון.
כמו רוב הגאדג'טים, גם זה מיותר.
....מעולם לא פרקתי צמיג אז לא יודע איך החיישן ישרוד את זה.
אני מוכן לחיות עם זה ...
.... חייבים להגיד לפאנצ׳ר מאעכר שיש חיישן כשהוא מפרק !!!
למה? יש סיבה מיוחדת? זה משנה משהו בהורדה של הצמיג מהג'אנט? (חוץ מהזהירות על החיישן)
דרור.
אולי לג׳יפ שנוסע רק לטיולים זה חסר משמעות וחסר תועלת. מסכים.
אבל לרכב שנוסע בכביש. כבר הציל לי צמיג אחד לפחות.
כולם ראו את ההיא ( בליחה על השוביניזם .. ) שנוסעת כבר בערך שבועיים 1500 ק׳מ על הג׳אנט הימני הקדמי .. ולא שמה לב.
מי מתעלם ממנורות על הד׳ש בורד .... מגיע לו ?
לגבי הפרוק. כן. המכונה שדוחפת את הצמיג פנימה ומורידה אותו מהטבעת אטימה של הג׳אנט שוברת את החיישן אם זה נופל במקום שלו.
ברכב מודרני הם מצפים שיהיה חיישן. לאוטו ישן יותר או שאין במקור חיישן הם עלולים להרוס אותו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יופי דרור..
תראה מה עשית ...
בגללך הייתי צריך עכשיו לצאת החוצה בגשם ...
(טוב, טפטוף קל..)
זה שימושי מאוד, נותן לך חיווי רציף של לחץ האוויר עם התראה קולית כשיש ירידה מהירה בלחץ האוויר. כשמורידים אוויר זה מצפצף לדקה ומתייצב בשקט על הלחץ החדש.
על הדרך אתה מקבל גם חיווי של טמפרטורת האוויר בצמיג ומתח המצבר.
אני בחרתי ביחידת תצוגה שיושבת פשוט בשקע המצית ויש לה שקע טעינת USB אחד מהיר, ככה זה נראה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181217/7cec15f801da7eab2a6d2faea09ac648.jpg
ובתכל'ס, למה זה טוב?
אני שואל כי בכמעט כל רכב חדש יש את זה.
ברוב המקרים שאני נתקלתי לפעמים יש התראה אבל לא חסר אוויר ואין פנצ'ר.
בג'יפים זה ניג'וס מהסרטים - כי אנחנו מוציאים אוויר מהגלגל על בסיס שבועי. ואז מתרגלים שזה דולק ומתעלמים. על משקל "זאב, זאב".
(...)
כמו רוב הגאדג'טים, גם זה מיותר.
בשונה מחיישנים מקוריים, כאן יש לך תצוגה מפורטת שמראה לך מה קורה (ראה תמונה בהודעה הקודמת). הצפצופים הם רק בזמן שינוי ולא כל הזמן, ואתה יכול לקבוע לעצמך את רף ההתראה.
בדגם שאצלי רף ההתראה המינימלי הוא 15psi, ואז הוא גם לא מפסיק לצפצף. כשאני מוריד פחות מזה (זחילות ומעברים קשים במיוחד) אני פשוט מושך את היחידה משקע המצית עד שאני מעלה את הלחץ בחזרה...
באחד הטיולים האחרונים נעלם לי מד לחץ האוויר המכני (עט), ומאז אני משתמש בחיישנים גם להורדת האוויר. פחות נוח אבל נותן פתרון חלופי עד שאגיע לל.כ. או שמישהו יגלה לי איפה מוכרים כזה מד ...
דרור,
באיזה רכב אי אפשר לאפס?
כי בחלקם זה כפתור (אסיאתיות בד"כ), בחלק זה בתפריט בלוח שעונים עם כפתורי בקרה מההגה, ובחלק זה בתפריטים של המולטימדיה (וולקסוואגן).
דרור,
באיזה רכב אי אפשר לאפס?
כי בחלקם זה כפתור (אסיאתיות בד"כ), בחלק זה בתפריט בלוח שעונים עם כפתורי בקרה מההגה, ובחלק זה בתפריטים של המולטימדיה (וולקסוואגן).
פורד פוקוס לא ניתן לאיפוס.
מניסיון אישי שחוזר על עצמו אחת לכמה חודשים...
האחרונות שנתקלתי שלא מצאתי איפה הכפתור - קיה נירו וקיה ספורטאז'.
בשתיהן היתה התראה. מיהרתי לתחנת דלק לנפח.
בפועל באף צמיג לא חסר אפילו חלקיק של PSI בודד. המנורה כמובן המשיכה לדלוק + סימן קריאה (סמל מוסכם לסכנה) ועכשיו לך חפש.
כנ"ל בסובארו פורסטר. פתאום התרעת לחץ נמוך. בפועל כל הצמיגים בריאים ומלאים אוויר כנדרש. שם לפחות היה כפתור.
מיקום הכפתור, או השורה בתתי התפריטים - על פגעי הנדסת האנוש הקלוקלת בשם הטכנולוגיה במכוניות רבות, כבר כתבתי מספיק את דעתי.
יש מערכות שהממשק שלהן מוכרח להיות אחיד, לא נתון בכלל לדעתם וטעמם של מעצבים ויצרנים אלא כפוי על ידי רגולציה. כי הדברים האלה מסיחי דעת ופשוט מסוכנים ומוכרחים להימצא בכל המכוניות במקומות מוסכמים.
לגבי "הצלת" צמיג....
באודי TT נדלקה ההתרעה, כמה שניות אחר כך, עוד לא הספקתי לעצור אפילו, הצמיג כבר התפרק לחתיכות, סוליה נפרדה מהדופן.... גם כן התראה.
מוטב שיספקו גלגל ספייר נורמלי ולא את הצפצפה הזו (+בקבוק דבק מעפן וקומפרסור צעצוע. פשוט בושה)
פיקנטו.. אין איך לאפס.
מהבהב, דולק רציף בלי קשר למה שקורה בגלגל.
לחבר עם KJ נשברו כאלו מקוריים פעמיים.
מעבר לעלות המזעזעת של מקורי(חליפי לא מדבר ים המחשב רכב), זה נוזף בך בלי הפסקה עד לתיקון.
אתם סוטים (מהנושא)
פותח השרשור מתלבט האם להרכיב מערכת TPMS שהוא כבר קנה (וצירף קישור למוצר בהודעה הראשונה, שם אפשר לראות את התצוגה). לא מדובר במערכת מקורית של רכב כלשהו.
רק ענינו לו לגבי אם זה מסוכן או לא ברכב שטח
זה לא !
Sent from my iPhone using Tapatalk
שיתבעס מי שאין לו.....
יש לי חישנים דומים, אבל "הוונטילים" אותו הדבר בדיוק.
אחת התוספות שאני הכי נהנה מהם.
לא מצליח להבין את ההערה על פגיעה בזמן הוצאת אוויר, קישקוש מארץ הקישקושים, שיראה לי מקרה אחד!
לא מכיר בעיות.
מאוד נח, גם ביום יום וגם בשטח. יש לי התראה קולית שאני יכול לכבות (הסמל של הרמקול בתמונה, זה מסך מגע).
וכמובן שאני יכול לכוון באיזה תנאים לקבל התראה (כולל עודף לחץ וטמפ').
כל כך נהנה, שקניתי עוד חישנים, חיצוניים הפעם, והוספתי אחד על הגלגל הרזרבי (SP בתמונה) והשני על הקו של הכריות אוויר שיש לי (AL).
תתקין וסע לשלום.
תהנה.
122306
אני מבין את חשיבות המערכת ויתרונותיה.
אבל בפריווטים שהיו חי וגם בגיפ- הייתי שמח לנטרל אותה לנצח.
ברנו שלי היא רגישה יותר מידיי הסף שלה הדוק והיא נותנת התראות סתם.
ואז אני פשוט מתעלם.
בגיפ היא מעיקה בהורדת אוויר.
ומידי פעם מחליטה שבגלגל הרזרבי אין אוויר.
אם היו שמים מתג כיבוי הייתי מבסוט.
קניתי לא מזמן חיישנים חליפיים עם וונטיל גופי לגיפ.
המחיר זול. אז זה באמת לא נורא.
כמערכת חיצונית , אישית לא הייתי שם.
אבל אם קנית- לך על זה. אין בזה שום חסרין שבשניה מנטרלים אותה.
חנן-ג'יפולוג
18-12-18, 13:03
כבן זוג לאשה שלא תשים לב גם אם ירוקנו לה ארבעה צמיגים מאוויר, ולא תעצור עד שהרכב לא יעמוד על הגחון, המערכת הזו הצילה לנו צמיגים, בוודאות, לפחות ארבעה עד היום, וזה עוד לפני שנכנסנו למשמעויות הבטיחותיות של חוסר אוויר.
התקנתי גם כשש מערכות אפטרמרקט, אחת ליונדאי גטס של אבי, ואני מקבל ברכות בלבד.
הכוונה היא למערכות high line שנותנות נתון של לחץ אוויר על מסך, ואיתן אתה יכול לזהות בעייה שמתפתחת גם שבועיים לפני שההתראה נדלקת. זה מעולה. אתה גם יכול להבין אם קיבלת התראת שווא עקב הפרעה חיצונית, כמו שלט לשער של החצר.
מערכות הlow line, עם נורה בלבד, גם יעילות, אבל מעט פחות טובות, מטבע הדברים.
אצלי מורכבים על 3 רכבים כולל הטרופר.
עובד מצויין , אין בעיה בשטח בהורדת לחץ אויר , אין בעיה להחליף צמיגים , צריך להיות מודעים לקיומם.
אני בחרתי בחיישנים פנימיים המשדרים בולטוס כאשר התצוגה וההגדרות הן ע"י אפלקציה בסמארטפון .
כך ניתן לקבוע באיזה לחץ , טמפ' תתקבל אזעקה .
הגב' מתורגלת פעם בשבוע להפעיל האפלקציה .
בקיצור, מומלץ ביותר.
רענן
מי שהתקין חיישנים חיצוניים - האם אכן היו נגנבים?
נראה לי פשוט יותר...
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
על הדרך ...
מאיפה החיישן הפנימי לוקח את החשמל שלו ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלי מורכבים על 3 רכבים כולל הטרופר.
עובד מצויין , אין בעיה בשטח בהורדת לחץ אויר , אין בעיה להחליף צמיגים , צריך להיות מודעים לקיומם.
אני בחרתי בחיישנים פנימיים המשדרים בולטוס כאשר התצוגה וההגדרות הן ע"י אפלקציה בסמארטפון .
כך ניתן לקבוע באיזה לחץ , טמפ' תתקבל אזעקה .
הגב' מתורגלת פעם בשבוע להפעיל האפלקציה .
בקיצור, מומלץ ביותר.
רענן
קישור?
אם זה באמת עובד..
על הדרך ...
מאיפה החיישן הפנימי לוקח את החשמל שלו ?
Sent from my iPhone using Tapatalkסוללה, אמורה להחזיק כמה שנים.
מי שהתקין חיישנים חיצוניים - האם אכן היו נגנבים?
נראה לי פשוט יותר...
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
לי גנבו פעמיים אז התייאשתי...
לגבי החיצוניים, מכמה ביקורות ששמעתי הבנתי שלפעמים זולג מהם האוויר.
כשחיברתי את זה ל'גניבות יתר' זה הוריד לי עוד קצת את החשק והקש ששבר היה שלפי הספציפיקציות הם הרבה פחית מדוייקים.
לגבי הסוללה-אכן אמורה להחזיק 5 שנים.
בנינו? בעלות סט של 40 דולר והתקנה ב 250 שקל -גם אם זה יספיק לשנתיים שלוש אני חי עם זה...
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
כשהצמיגים מתיישנים, מחליפים איתם את החיישנים ...
דווקא למי שמוריד אויר בשטח זה יותר חשוב. תאפסו את החיישן על לחץ נמוך נניח 18 PSI ,מעבר לזה זה אמור להתריע. אתה נוהג בשטח בלחץ נמוך,תקר יגרום לך במידי לצמיג שטוח .אתה לא רוצה לגלות זאת באמצע עליה..... עם החיישן אתה אמור מיד לגלות את התקר ולנהוג בהתאם.
הבעיה עכשיו ,לך ותלמד איך לאפס חיישן מקורי שמגיע עם הרכב, ללחץ נמוך. יש אפשרות כזאת לביצוע ידנית. אני עם הגימיני עוד לא ממש הבנתי איך למרות שכאמור יש אפשרות כזאת,או לפחות כך מוסבר במדריך לנהג, לביצוע מתוך הרכב.
דרך אגב, מעדכן לטובת כל המתעניינים, בדגם שאני לקחתי (הלינק שצורף בהתחלה) אי אפשר לרדת מתחת ל 20psi בהתראות.... (הוא מודד כמובן פחות אבל מצפצף מ 20 ומטה)... רע !
הבנתי שהדגם של נדב יורד ל 15...
כבר יותר טוב
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
דווקא למי שמוריד אויר בשטח זה יותר חשוב. תאפסו את החיישן על לחץ נמוך נניח 18 PSI ,מעבר לזה זה אמור להתריע. אתה נוהג בשטח בלחץ נמוך,תקר יגרום לך במידי לצמיג שטוח .אתה לא רוצה לגלות זאת באמצע עליה..... עם החיישן אתה אמור מיד לגלות את התקר ולנהוג בהתאם.
הבעיה עכשיו ,לך ותלמד איך לאפס חיישן מקורי שמגיע עם הרכב, ללחץ נמוך. יש אפשרות כזאת לביצוע ידנית. אני עם הגימיני עוד לא ממש הבנתי איך למרות שכאמור יש אפשרות כזאת,או לפחות כך מוסבר במדריך לנהג, לביצוע מתוך הרכב.אתה לא מאפס את החיישן אלא את ה "קונטרולר"- היחיבה שבתוך הרכב. תפריטים קצת עגומים אבל מאוד בסיסי.
שים לב לפוסט הקודם שלי על נקודות המינימום... חשוב
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
אתה לא מאפס את החיישן אלא את ה "קונטרולר"- היחיבה שבתוך הרכב. תפריטים קצת עגומים אבל מאוד בסיסי.
שים לב לפוסט הקודם שלי על נקודות המינימום... חשוב
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
כן ברור ... האם אתה יודע כיצד לאפס את קונטרולר למשל בסוזוקי גימני?
יש לך משהו מובנה? או שקנית יחידה חיצונית?
שלח קצת פרטים טכניים (דגם...) וננסה למצוא :)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
יש לך משהו מובנה? או שקנית יחידה חיצונית?
שלח קצת פרטים טכניים (דגם...) וננסה למצוא :)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
ברור ,משהו מובנה ,מגיע עם הרכב . מציג רק התראת לחץ נמוך. בספר רכב יש הסבר איך לאפס , בקטנה לא הצלחתי להבין איך לאפס . צריך למצוא זמן לשבת על זה . נשמע פשוט אבל בביצוע התהליך החיישן לא איפס את עצמו. יכול להיות שצריך להוריד לחץ אויר ללחץ הנמוך בכל 5 הצמיגים ואז לאפס.מי יודע? מי ניסה?
יש גם את החיישנים שמתחברים לאפליקציה בטלפון, שם אני מניח שאפשר להגדיר גם רף נמוך יותר (רענן ?). לא יודע מה אורך חיי הסוללה שלהם.
בהנחה שיש לכם BT ברכב, אפשר לשלב את זה עם אפליקציית מקרו זו או אחרת להפעלה אוטומטית של אפליקציית המדידה בכל כניסה לרכב...
שורה תחתונה, למרות המגבלה בזמן זחילת סלעים, אני מרוצה מהסט-אפ שאצלי.
אם אתה מגיע למפגש - חפש אותי ונציץ ביחד :)
איזה שנה/דגם הג'ימני?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
יש גם את החיישנים שמתחברים לאפליקציה בטלפון, שם אני מניח שאפשר להגדיר גם רף נמוך יותר (רענן ?). לא יודע מה אורך חיי הסוללה שלהם.
בהנחה שיש לכם BT ברכב, אפשר לשלב את זה עם אפליקציית מקרו זו או אחרת להפעלה אוטומטית של אפליקציית המדידה בכל כניסה לרכב...
שורה תחתונה, למרות המגבלה בזמן זחילת סלעים, אני מרוצה מהסט-אפ שאצלי.
היסטורית, רוב (כל) החישנים שמגיעים עם הרכבים לא עובדים BT, הם עובדים איפה שהוא בשני תחומים של 300-400MHZ ( תלוי עם הרכב עובד על התדרים האירופאיים או האמריקאיים. 315 או 380 עד 450, אלו גם התדרים של רוב השלטים לרכב).
ולכן, אי אפשר להתחבר עם טלפון לחישנים המובנים של הרכב.
מערכות After market, עובדות גם ב 300-450 אבל, יותר ויותר יש מערכות BT , והעיקר, החדשים יותר עובדים כבר BLE (Blutooth Low Energy.
עם החישנים הם BT, יש מלא אפליקציות טלפון שמאפשרות להתחבר, ואז אפשר לעשות (כמעט) הכל - ליצור פרופילים (שטח, כביש), ולקבוע את הערכים של ההתראות.
אבל יותר מזה, מי שבא לו לשחק, אפשר לכתוב אפליקציה כזו לבד ולשלב אותה עם שאר המדידות שאנחנו עושים ברכב.
BLE נחשב הרבה יותר חסכוני באנרגיה, והחישן אמור להחזיק בין 3 ל 5 שנים.
ע"מ לחסוך באנרגיה, כל עוד הלחץ בסביבות 1ATM והחיישן עומד, החישנים משדרים בתדירות מאוד נמוכה (5-10 דקות), ברגע שיש איזה שינוי בלחץ או תנועה, תדירות השידורים עולה. כל שינוי קיצוני (עליה או ירידה בלחץ או טמפ' ) יגרום לשידור.
אין תקן לפורמט של השידורים, וגם אם שני חישנים עובדים באותו התחום (BLE 2.4MHZ), זה לא אומר שאותה אפליקציה תוכל לנהל את שניהם.
יש גם את החיישנים שמתחברים לאפליקציה בטלפון, שם אני מניח שאפשר להגדיר גם רף נמוך יותר (רענן ?). לא יודע מה אורך חיי הסוללה שלהם.
למיטב זכרוני עפ"י היצרן , 5 שנים מינימום (הסוללה בחשיינים הפנימיים גדולה יותר משמעותית מהחיישנים החיצוניים).
בדיוק בזמן להחלפת צמיגי השטח שמתייבשים בטרם שחיקה .
קישור?
אם זה באמת עובד..
חיישני בלוטוס חיצוניים - לחץ כאן (https://www.ebay.com/itm/BLE-TPMS-internal-sensor-nf-bluetooth4-0-Android-iPhone-iPad/152718074607?hash=item238eb4e2ef:g:Ct0AA OSwV25ZyiqN:rk:2:pf:1&frcectupt=true)
אגב,
עוד יתרון עצום לחיישנים מופעלי אפלקציה ,
אין בעיה לבצע החלפה, הצלבת גלגלים או
בתהליך ההתקנה הראשונית מתקינים חיישנים , מבצעים איזון , בוחרים איזה גלגלים להתקין מקדימה,
באפלקציה מעדכנים מספר חיישן היכן ממוקם ברכב.
למיטב ידעתי, מערכות סגורות עם תצוגה אין אפשרות לבצע זאת .
רענן
רענן,
לפחות בסט שלקחתי יש כבר אופציית הצלבות (מיקומי ברירת מחדל מסומנים אבל מהתפריטים ניתן לשנות את המיקומים שלהם)
למיטב זכרוני עפ"י היצרן , 5 שנים מינימום (הסוללה בחשיינים הפנימיים גדולה יותר משמעותית מהחיישנים החיצוניים).
בדיוק בזמן להחלפת צמיגי השטח שמתייבשים בטרם שחיקה .
חיישני בלוטוס חיצוניים - לחץ כאן (https://www.ebay.com/itm/BLE-TPMS-internal-sensor-nf-bluetooth4-0-Android-iPhone-iPad/152718074607?hash=item238eb4e2ef:g:Ct0AA OSwV25ZyiqN:rk:2:pf:1&frcectupt=true)
אגב,
עוד יתרון עצום לחיישנים מופעלי אפלקציה ,
אין בעיה לבצע החלפה, הצלבת גלגלים או
בתהליך ההתקנה הראשונית מתקינים חיישנים , מבצעים איזון , בוחרים איזה גלגלים להתקין מקדימה,
באפלקציה מעדכנים מספר חיישן היכן ממוקם ברכב.
למיטב ידעתי, מערכות סגורות עם תצוגה אין אפשרות לבצע זאת .
רענן
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
כן ברור ... האם אתה יודע כיצד לאפס את קונטרולר למשל בסוזוקי גימני?
ג'ימני 2015 אחרי ניפוח והנעה מחדש זה התאפס לפחות פעמיים שלוש
ג'ימני 2015 אחרי ניפוח והנעה מחדש זה התאפס לפחות פעמיים שלוש
לא הבנת. אצלי ,גימני 2018 ,זה מתאפס כל פעם שאני מוריד אויר ומנפח שוב. אין בעיה. הענין הוא שאני רוצה שהחיישן לא יראה לחץ נמוך ,נניח ב 18 PSI ,אלא רק נניח החל מ14 PSI . כלומר 'לאפס' ל 18 PSI ומעלה ושיראה לחץ נמוך נניח רק מ14 PSI . אפשרי לדעתך? יש פרוצדורה מסויימת שצריך לבצע כשאתה על לחץ 18 , שלאחריה החיישן לא יראה לחץ נמוך בלחץ הזה (18) ,רק שאני לא בדיוק הבנתי איך לעשות (סדרת לחיצות ארוכות וקצרות על 2 כפתורי איפוס בלוח המחוונים)
אהה, אתה לוחץ על שני הכפתורים יחד אחר כך את כפתור איפוס הק"מ עד שאתה מגיע לכמה מצבים של הגדרת עומס, מדפדף ובוחר עומס גבוה יותר והסף יורד, נמצא בספר הרכב.
לדעתי זה דווקא מיותר, אתה מוריד אוויר בשטח ויש לך תזכורת שצריך להעלות בחזרה לטובת הכביש.
עריכה- עמוד 136 בספר
חיישני בלוטוס חיצוניים - לחץ כאן (https://www.ebay.com/itm/BLE-TPMS-internal-sensor-nf-bluetooth4-0-Android-iPhone-iPad/152718074607?hash=item238eb4e2ef:g:Ct0AA OSwV25ZyiqN:rk:2:pf:1&frcectupt=true)
רענן
רענן,
הקישור ששמת הוא לחישנים פנימים (ולא חיצוניים).
יש לי בדיוק כאלו, היצרן זה Zeepin וואם אני זוכר נכון, הדגם זה C601 (אני מוסיף את הפרטים עבור מי שיתקל בהם מחנויות שונות).
החישנים באמת טובים (יש לי גם סט פנימי וגם סט חיצוני),
אבל...
האפליקציה שלהם לאנדרואיד, פשוט מחורבנת (נתקעת, תוקעת את הטלפון....), ולכן גם לא המלצתי עליהם (למי שמחפש להשתמש בטלפון).
מי שקונה את החישנים האלו כחלק מסט, שכולל את המקלט \ תצוגה, או מחפש לכתוב את הבקר לבד, מאוד ממולצים.
לא הבנת. אצלי ,גימני 2018 ,זה מתאפס כל פעם שאני מוריד אויר ומנפח שוב. אין בעיה. הענין הוא שאני רוצה שהחיישן לא יראה לחץ נמוך ,נניח ב 18 PSI ,אלא רק נניח החל מ14 PSI . כלומר 'לאפס' ל 18 PSI ומעלה ושיראה לחץ נמוך נניח רק מ14 PSI . אפשרי לדעתך? יש פרוצדורה מסויימת שצריך לבצע כשאתה על לחץ 18 , שלאחריה החיישן לא יראה לחץ נמוך בלחץ הזה (18) ,רק שאני לא בדיוק הבנתי איך לעשות (סדרת לחיצות ארוכות וקצרות על 2 כפתורי איפוס בלוח המחוונים)
אצלי זה מתריע ב 24 :/
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלי זה מתריע ב 24 :/
Sent from my iPhone using Tapatalk
בג'ימני לחץ האוויר הרצוי הינו 26 לכן ההתרעה נמוכה יותר מרוב הרכבים
.... וחוץ מזה, כשהוונטיל מקבל מכה הוא מתעקם ואי אפשר לנפח"
(הוא אכן בנוי מאלומיניום ולא גומי...)
אשמח לדעתכם
הערה בשולי הדברים (מישהו שאל באישי, אז אני חולק פה) -
אכן, רוב החישנים האלו מגיעים עם וונטיל מאלומיניום, אבל לוונטיל אין שום חלק או תפקיד במדידה.
זה פשוט דרך להצמיד את החיישן בתוך הגלגל.
אם יש בעיה עם הוונטיל, אין שום בעיה "לעגן" את החישן לוונטיל רגיל, או פשוט להדביק את החישן (עם איזה אפוקסי) לחישוק מבפנים.
מניסיונכם- האם צמיגאי ממוצע יטפל בהתקנת חיישן פנימי או שצריך למצוא שמוכן לעשות זאת?
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
אני קפצתי לצמיגאי "רגיל".
ממש מאחורי פרונט ארביב...
לא היתה לו בעיה ...
מה שכן מעכשיו צריך להזכיר את זה סכל ביקור :)
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
תודה גיל.
אני חושב להזמין לפחות סט אחד, בהתחלה כנראה לפרייבט.
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
חנן-ג'יפולוג
19-12-18, 12:47
יתרון נוסף למערכת שלא עלה כאן, תזמון הטיפול באירוע:
ברוב ככל המקרים, כשאתה מזהה לחץ אוויר יורד בגלגל, יש לך מספיק אוויר כדי לגשת לנפח, ולתזמן את התיקון בפנצ'ריה בהתאם לחורים הפנויים ביומן שלך.
אתה לא נתקע בצד הדרך, בדרך כלל גם אין צורך בהחלפה, וכשמדובר באשה מפונקת והיסטרית (ע"ע אשתי), אין צורך לעזוב הכול ולרוץ לאיזור האירוע.
כבן זוג לאשה שלא תשים לב גם אם ירוקנו לה ארבעה צמיגים מאוויר, ולא תעצור עד שהרכב לא יעמוד על הגחון, המערכת הזו הצילה לנו צמיגים, בוודאות, לפחות ארבעה עד היום, וזה עוד לפני שנכנסנו למשמעויות הבטיחותיות של חוסר אוויר.
.
+1
החיווי בסקודה לפחות אמין מאוד וגם בר איפוס.
מערכת מצויינת וחשובה, שאגב מבוססת על השוואת מהירות סיבוב הגלגלים ולא על חיישן ל"א.
אהה, אתה לוחץ על שני הכפתורים יחד אחר כך את כפתור איפוס הק"מ עד שאתה מגיע לכמה מצבים של הגדרת עומס, מדפדף ובוחר עומס גבוה יותר והסף יורד, נמצא בספר הרכב.
לדעתי זה דווקא מיותר, אתה מוריד אוויר בשטח ויש לך תזכורת שצריך להעלות בחזרה לטובת הכביש.
עריכה- עמוד 136 בספר
הבנתי תודה. חשבתי שאפשר לאפס לאיזה לחץ שאני קובע.... לגבי ההסבר נובע שאפשר רק ללחץ יותר גבוה ולא יותר נמוך.
אדי ,אני לא צריך תזכורת כשאני עולה לכביש ,את זה אני זוכר היטב. אני צריך התראה כאשר אני בשטח עם לחץ נמוך - נניח 18 ,ופתאום יש תקר. במקרה הזה אנ לא ארגיש מיד(פיזית ) ובטח בשטח עוד יותר לא תרגיש פנצר. אז אם אפשרי ''לאפס'' את הקונטרולר שיתן התראה נניח רק ב 14 PSI זה יכול היה להיות מעולה.
ואם אין דבר כזה הנה לכם סטרט אפ מעולה לרכבי שטח. יש כמובן את אלו שתוקעים למצית ונותנים כל הזמן מדידת לחץ וטמפ וזה הכי טוב. חבל שלא שמים כאלו ברכבים סטנדרטים.
לטובת הבאים בתור:
כמו שכתבתי - בסט שהזמנתי (לינק בהתחלה) אין אפשרות להוריד את סף במינימום מתחת ל - 20Psi.
בנוסף, אין שום דרך להשתיק את 'הנבלה'.. :)
אז לפני הכל - הוא פחות מומלץ לג'יפאים.
אם בכל זאת מצאתם את עצמכם עם כזה סט, כמוני, אתם יכולים לפחות לנתק את הצפצפה (ולהיות יותר ערניים לצג...)
זה החלק שצריך לנתק. (מי שמעדיף יכול לאטום את הפתח שלו עם דבק חם וככה להנמיך אותו מאוד. לא ישתיק אבל יעזור)
(וכמובן - הביצוע על אחריותכם בלבד)
122311
חנן-ג'יפולוג
20-12-18, 10:46
אתה יכול להרחיק אותו 3 מ"מ מהלוח, ולחבר שני חוטים ומפסק.
elephant man
20-12-18, 13:44
לגבי התהייה של פות"ש על שרידות והתאמת המערכת לתנאי שטח, אציין שהמקרים היחידים שנתקלתי בהם בפיית מילוי שבורה, היו בעקבות רשלנות של צמיגאי/בעלי הרכב.
האם יש המלצות למערכות מסוימות?
יש מערכות כאלו עם 5 חיישנים?
לגבי התהייה של פות"ש על שרידות והתאמת המערכת לתנאי שטח, אציין שהמקרים היחידים שנתקלתי בהם בפיית מילוי שבורה, היו בעקבות רשלנות של צמיגאי/בעלי הרכב.
האם יש המלצות למערכות מסוימות?
יש מערכות כאלו עם 5 חיישנים?
א. אהבתי מאוד את מה ש- zivo כתב: תעגן את החיישן בפנים ותשתמש בונטיל רגיל :) יכול להיות אחלה אופציה למי שמרסק את החיישנים :)
ב. לגבי 5 חיישנים - לא נתקלתי (ובימים האחרונים אני מחפש הרבה ... עדיין מתעקש למצוא משהו שיירד לכיוון ה- 10psi)
אבל נתקלתי בהרבה כאלה שהם למשאיות / נגררים וכו' - מ- 6 צמיגים ועד ל ... רכבת .. חחח
מקסימום - קח של 6 :)
(ובימים האחרונים אני מחפש הרבה ... עדיין מתעקש למצוא משהו שיירד לכיוון ה- 10psi)
כשתמצא, שתף גם אותנו :)
(בקרוב ארצה לקנות לויטארה :) )
אני חושש שאתם קצת מבלבלים בין החישן לבין הבקר \ מערכת \ טלפון שמחובר אליו.
החיישן מעביר לחץ (וטמפ'), ההתראות והערכים של ההתראות, מהצד של הבקר.
מאחר והצרכים שלנו טיפה שונים (כמו לחץ מאוד נמוך), אני חושב שכדאי לכם להתרכז בפתרונות מבוססי טלפון (או להעתיק את פרוייקט הארדוינו שלי :-) ).
נדיר למצוא סטים של 6, ומי שמוכר בבודדים זה כל כך יקר, שזה לא שווה.
גם סטים של זוג, עבור אופנעים ונגררים, יותר יקרים מלקנות רביעיה ב 30-35$.
דרך אגב, אם יש כל כך הרבה מתענינים, תקנו ארבע ותתחלקו (השנים העודפים שלי, כבר אומצו).
חברים, יש מוצר של שיאומי מדגם mai70 tpms עם שליטה מלאה מהסמארטפון. יכול להיות שזה יתן לכם התראה בלחצים הנמוכים שאתם מדברים עליהם...
Sent from my PH-1 using Tapatalk
חברים, יש מוצר של שיאומי מדגם mai70 tpms
לפי מה שאני רואה זו מצלמת דרך, מה הקשר של זה לנושא השרשור?
ארז נראה לי שהוא התכוון לזה :
https://m.gearbest.com/safety-warning-device/pp_009122101599.html?wid=1433363¤cy=ILS&vip=4446209&gclid=CjwKCAiAmO3gBRBBEiwA8d0Q4g8sKSrFeK A-mWDHUlKsFM3mAVHxCgJzr8X3PM9DCG6-NSX9zdb39hoCWOwQAvD_BwE
ארז נראה לי שהוא התכוון לזה :
https://m.gearbest.com/safety-warning-device/pp_009122101599.html?wid=1433363¤cy=ILS&vip=4446209&gclid=CjwKCAiAmO3gBRBBEiwA8d0Q4g8sKSrFeK A-mWDHUlKsFM3mAVHxCgJzr8X3PM9DCG6-NSX9zdb39hoCWOwQAvD_BwE
וואלה, תודה ואני מתנצל בפני @אבי XT.
בחיפוש שאני עשיתי עלו תוצאות כאלו - https://www.aliexpress.com/item/Xiaomi-70-mai-Smart-WiFi-DVR-Tire-Pressure-Monitor-130-Degree-Wireless-Car-1080P-HD-Night/32866610603.html....
טוב,
קרה לי חוויה דומה למה שתיארתם כאן בשרשור.
הבעיה הייתה שהוונטיל נקרע ולא שמתי לב ורק עשרות ק"מ של נסיעה בכביש משהו אותת לי שאין לי אוויר בצמיג.
בקיצור ,
תשלחו לינקים למוצר מומלץ
תודה
matikrimerman
15-09-19, 17:57
הבאתם לי את החשק לסט לקינג שלי...
למישהו יש חוו"ד על המוצר הבא? והאם חייבים להשתמש בOBD או שהסנסורים משדרים ישירות לטלפון?
https://www.aliexpress.com/item/32857723986.html?spm=a2g0o.detail.100006 0.1.35e81677SZCbvK&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.99734.0&scm_id=1007.13339.99734.0&scm-url=1007.13339.99734.0&pvid=d4f5928e-75f5-4604-8080-625bb2fe7799
הסנסורים האלו טובים מאוד ( אני משתמש בהם כבר כמעט שנתיים).
הם עובדים על בלוטוס, ובמקרה שלך, השימוש הוא מהטלפון ( אני לא מכיר את האפליקציה הזו, אני עם אפליקציה אחרת, שאני כתבתי לעצמי).
דרך אגב, בכל סנסור שתרכיב לבד, ה OBD לא קשור .
אצלי מורכבים על 3 רכבים כולל הטרופר.
עובד מצויין , אין בעיה בשטח בהורדת לחץ אויר , אין בעיה להחליף צמיגים , צריך להיות מודעים לקיומם.
אני בחרתי בחיישנים פנימיים המשדרים בולטוס כאשר התצוגה וההגדרות הן ע"י אפלקציה בסמארטפון .
כך ניתן לקבוע באיזה לחץ , טמפ' תתקבל אזעקה .
הגב' מתורגלת פעם בשבוע להפעיל האפלקציה .
בקיצור, מומלץ ביותר.
רענן
למיטב זכרוני עפ"י היצרן , 5 שנים מינימום (הסוללה בחשיינים הפנימיים גדולה יותר משמעותית מהחיישנים החיצוניים).
בדיוק בזמן להחלפת צמיגי השטח שמתייבשים בטרם שחיקה .
חיישני בלוטוס חיצוניים - לחץ כאן (https://www.ebay.com/itm/BLE-TPMS-internal-sensor-nf-bluetooth4-0-Android-iPhone-iPad/152718074607?hash=item238eb4e2ef:g:Ct0AA OSwV25ZyiqN:rk:2:pf:1&frcectupt=true)
אגב,
עוד יתרון עצום לחיישנים מופעלי אפלקציה ,
אין בעיה לבצע החלפה, הצלבת גלגלים או
בתהליך ההתקנה הראשונית מתקינים חיישנים , מבצעים איזון , בוחרים איזה גלגלים להתקין מקדימה,
באפלקציה מעדכנים מספר חיישן היכן ממוקם ברכב.
למיטב ידעתי, מערכות סגורות עם תצוגה אין אפשרות לבצע זאת .
רענן
מעלה את השרשור מהאוב כדיי לעדכן,
עדיין החיישנים מתפקדים מצויין בשלושת הרכבים. אבל,
האפליקציה המקורית אינה מתעדכנת ואינה מתפקדת עם אנדרואיד 10.
אפילקציה תחליפית מומלצת בקישור כאן (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alimedperu.lighttpms&hl=en_US)
יתרונות האפליקציה:
קטנה ופשוטה (הרבה יותר קל לבצע הגדרות לעומת האפליקציה המקורית) וכמובן עושה את העבודה.
אפשרות לקבוע סטאפ למספר רכבים (מצויין גם להגדרת סטאפ כביש וסטאפ לשטח).
לחץ מינימלי לקביעה 15psi .
יכולת הגדרה מאיזה מתח מינמלי לקלוט החיישנים (מצויין כאשר הסוללות נחלשות).
ברכישת התוכנה, ניתן גם להגדיר תצורה של 5 גלגלים ולנטר גם את הספייר.
חסרונות האפליקציה:
גרפיקה מינימלסטית (אני רואה בזה יתרון דווקא).
רענן
(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alimedperu.lighttpms&hl=en_US)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.