התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הורדת אויר - תלויה בסוג הרכב או בסוג השטח?



אבי XT
19-12-18, 12:01
שלום, חזרתי לתחום השטח לאחר מספר שנים בחוץ.
הרכב האחרון שהיה לי היה ג'ימני ולפניו פרוזה. דיי דומים בממדים, משקל, וכוח.
בחול ים הייתי מוריד לאיזור 8-10psi, ובכורכר ואבנים (הר חורשן לדוגמה) ל 15psi בערך כי הרכב היה גם ככה נמוך.
היום, אני עם רכב קצת יותר גדול ואולי גם יותר חזק - לנד קרוזר 120 קצר.
השאלה, האם להישאר עם אותה חוקיות בלחצים או שהמספרים יכולים להיות שונים? אולי בכלל כדאי להוריד לפי כלל אצבע של אחוז מסוים?
אשמח לרענון קצר.
נ. ב
האם יש קבוצה כלשהי של שומרי שבת מטיילים?
תודה רבה,

Sent from my PH-1 using Tapatalk

erezgur
19-12-18, 12:21
תלויה בסוג השטח וסוג הצמיגים.

היו על זה לא מעט שרשורים בעבר, כדאי לבצע חיפוש וללמוד מהתובנות שעלו בהם.

לטעמי - בשטח טרשי להוריד 10-15 אחוז, בדיונות עד 50%.
הצמיגים שטח עם יוצא פולי בדפנות אפשר להוריד יותר


...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

אבי XT
19-12-18, 12:51
אוקי. אם כך זה עוד שיקול. היום על הרכב יש צמיגי BF אבל הם אוברקיל בשבילי. מתכנן להחליף אותם במישלין לאטיוד קרוס 50:50.
אם אני לא טועה, ב BF יש 3ply בדופן, ובמשלין 2ply.

Sent from my PH-1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
19-12-18, 13:40
מידת הצמיג משמעותית ביותר לכל המלצה כמה אויר להוריד.

יותר מאשר סוג הצמיג.

כמה להוריד?
לעשות
חיפוש כאן באתר, יש כמה שרשורים טובים בנושא.

אבי XT
19-12-18, 14:03
ניסיתי לחפש. לא עלה בידי תוצאות רלוונטיות. באיזה מילות מפתח להשתמש?

Sent from my PH-1 using Tapatalk

בןבן
20-12-18, 08:10
משקל הרכב כולל ציוד ואנשים לטיול ממוצע ,לחלק ל4 , לחץ מקסימלי רשום לצמיג , מכאן בחישוב יעשה לפי עומס ותוואי שטח. חולות -מינימום אפשרי ומעלה , סלעים פחות . יש נוסחא ללחץ המתאים.בעיקרון להגיע ל''ברך'' במהירות ירידת הלחץ כאשר אתה מוריד אויר, זאת ההתחלה הכי נכונה ומעשית -הרגע בו הצמיג מתחיל לאבד גובה עם ירידת הלחץ. לדוגמא בין 50 ל 30 PSI הצמיג לא מאבד גובה... בין 20 ל 12 גובה הגומי יורד בכמעט 50% .

טוב זה על קצה המזלג ,אם מענין אותך יש מלא חומר במדיה האלקטרונית.חפש קרא ולמד.

איל מ
20-12-18, 08:21
תריץ חיפוש "לחץ אוויר"+ג'יפולוג בגוגל.

תתחיל ממדריך ג'יפולוג ללחץ אוויר חלק 1 (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2927-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90) וחלק 2 (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2930-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%91-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%99) (חומר למתקדמים אבל מקיף את הנושא מאוד).
אחר כך תקרא את כל עשרות השרשורים הרלוונטיים.
בגדול כמו שאמרו, תלוי בסוג ומידת הצמיג, ובמשקל הרכב.
הכלל אצבע שלי (ששונה מהכלל אצבע של erezgur) אומר שבצמיג MT או AT ראוי, ניתן להוריד גם עד 30% מהלחץ כביש (ואני עוד לא מהקיצוניים). בחול כמובן שיותר.
אזהרה (שלא תבוא אליי בטענות, כי אין לי כסף לשלם על ארבעה צמיגים חדשים ללנדקרוזר):
אם תנסה את זה על צמיג בחתך נמוך או צמיג ht, יש מצב שתמצא את עצמך מחליף פנצ'רים אחרי כמה מאות מטרים של נסיעת שטח.

דרור ברלי
20-12-18, 13:32
בלנדקרוזר 120 חתך הצמיגים 65 וזה כבר גבולי. על סף חתך נמוך ובטח לא חתך שמתאים לעבודה אינטנסיבית בשטח.

עם צמיגי AT טובים כמו BF, בוודאי בצמיגי MT/שטח מלא למיניהם, ניתן בשטח סלעי/טרשי לרדת ללא חשש ללחצים בטווח שבין 18-22PSI. בחולות "רגילים" 12-15 בלי בעיה. במצבים קשים בחול גם פחות, איזור 10PSI. אבל כבר צריך להיזהר מאוד מפריקת צמיג ומהרס הדופן.
בצמיגי כביש או HT צריך להיזהר הרבה יותר. הדופן עדינה יותר ונצבטת בקלות רבה יותר.

davtir
23-12-18, 14:22
כללי אצבע:
* שטח טרשי: כ-22-24 PSI.
* שטח בוצי: כ-18-22 PSI.
* שטח חולי: כ-15-18 PSI.

ד ו ר ו ן
23-12-18, 14:28
כללי אצבע:
* שטח טרשי: כ-22-24 PSI.
* שטח בוצי: כ-18-22 PSI.
* שטח חולי: כ-15-18 PSI.
לאיזה רכב?
איזה משקל הרכב.. מה מידת הצמיג..
בוץ עם תחתית קשה או בוץ עמוק בלי תחתית?
סוליית שטח מלא (חופרת בחול) או סוליית כביש?

אין דין סמוראי לפולסייז עמוס.

אבי XT
24-12-18, 12:28
תודה רבה. עברתי קצת על הטבלאות והצלחתי להסתבך, נראה לי שאין מנוס מניסוי וטעיה.

Sent from my PH-1 using Tapatalk

asafk
24-12-18, 17:41
הטבלאות הן לשינוי לחץ כתוצאה משינוי מידה. אתה שואל על הפחתת לחץ בשטח. לא קשור.

אסף.

-->