צפייה בגרסה מלאה : בקר טעינה סולארי/אלטרנטור
היי,
באוטוקרוואן/מוטורהום/קמפר שלי יש שלושה מצברי בית בקיבול כולל של 300 א"ש.
אני מעוניין להתקין, בנוסף למערכת סולארית בהספק נומינלי של סביב 450W, התקן שיאפשר טעינה מהאלטרנטור בזמן נסיעה.
הדרישות:
* אוטומטי לחלוטין, מטעין את מצברי הבית רק כאשר מצבר ההתנעה מלא
* מספק הפרדה מוחלטת בין מצבר ההתנעה למצברי הבית
* מטען רב שלבי, כמו שמצברי פריקה עמוקה אוהבים
* שלא יקרע את האלטרנטור בזרם גבוה מדי לאורך זמן.
מצאתי את המוצר הבא:
http://www.enerdrive.com.au/product/epower-dc-to-dc-battery-charger-40a-plus/
למעשה מדובר במוצר שתיארתי, ובנוסף הוא גם בקר סולארי MPPT בזמן שהמנוע כבוי והשמש זורחת (ואפילו תומך במצברי ליתיום!).
אז שנייה לפני שאני מזמין... האם יש שיקולים נוספים שאני צריך לקחת בחשבון?
אשמח לדעות ותובנות,
בעז
חנן גולומבק
27-12-18, 08:23
הוא מתחבר ישירות לאלטרנטור ?
למינוס של הרכב ולקוטב החיובי של מצבר ההתנעה (שזה בעצם האלטרנטור).
אני בעיקר מוטרד מהשפעה של צריכה של עד 40 אמפר לאורך כל הנסיעה, על האלטרנטור.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
בוזי,
קראתי את המפרט בריפרוף, ולא כל כך ברור לי איזה מצבר בדיוק יש לך, ואיה מצברים בדיוק הבקר תומך, אבל לגבי הדאגה של ה 40A, שים לב לשורה הזו -
Charger Current (User Selectable)
5/10/15/20/25/30/35/40/45/50A (default 40A)
בקיצור, נראה שניתן לכוון לפחות מ 40A
יש לי מצברי עופרת-חומצה או ג׳ל, לא קריטי לצורך הדיון (ולמעשה אני לא יודע. נראה כשהרכב ישתחרר מהמכס).
הבקר תומך במצברי עופרת/קלציום/ג׳ל/agm/ליפו/קאסטום. אני מודע לאפשרות להגביל את הזרם, אבל רוצה כמה שיותר מבלי להזיק.
אני אחדד את השאלה: כמה זרם אפשר לצרוך מהאלטרנטור לאורך זמן? 50% מהזרם המקסימלי זה סביר?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
יש לי מצברי עופרת-חומצה או ג׳ל, לא קריטי לצורך הדיון (ולמעשה אני לא יודע. נראה כשהרכב ישתחרר מהמכס).
הבקר תומך במצברי עופרת/קלציום/ג׳ל/agm/ליפו/קאסטום. אני מודע לאפשרות להגביל את הזרם, אבל רוצה כמה שיותר מבלי להזיק.
אני אחדד את השאלה: כמה זרם אפשר לצרוך מהאלטרנטור לאורך זמן? 50% מהזרם המקסימלי זה סביר?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
ממה שאני ביררתי מצאתי את הפתרון הבא:
מתקינים relay שיוצא מהמצבר ושרגיש למתח, כשהמצבר רכב עולה על וולט מסויים, הוא פותח מעגל לטעינת צרכנים, ומשם את מחבר למטען 12-12, שהטעינה תהיה מבוקרת ובטוחה למצבר צרכנים.
המערכת תמנע זליגה מתח בין המצברים, ותשמור על טעינה נכונה (צריך להתאים מפרט לסוג המצבר שלך)
ממסר רגיש לזרם:
https://www.ebay.com/itm/0-727-33-EQUIV-12V-140A-140-AMP-SPLIT-CHARGE-RELAY-VOLTAGE-SENSITIVE-CAMPERS/201794321408?hash=item2efbe0fc00:g:glQAA OSwW9RaaEZn:rk:9:pf:0
בקר טעינה מיכני:
https://www.ebay.com/itm/Flexcharge-Solar-Wind-Hydro-Turbine-Charge-Controller-NC25A-12-Hybrid-12-Volt-US-/251484757796
ממה שאני ביררתי מצאתי את הפתרון הבא:
מתקינים relay שיוצא מהמצבר ושרגיש למתח, כשהמצבר רכב עולה על וולט מסויים, הוא פותח מעגל לטעינת צרכנים, ומשם את מחבר למטען 12-12, שהטעינה תהיה מבוקרת ובטוחה למצבר צרכנים.
המערכת תמנע זליגה מתח בין המצברים, ותשמור על טעינה נכונה (צריך להתאים מפרט לסוג המצבר שלך)
ממסר רגיש לזרם:
https://www.ebay.com/itm/0-727-33-EQUIV-12V-140A-140-AMP-SPLIT-CHARGE-RELAY-VOLTAGE-SENSITIVE-CAMPERS/201794321408?hash=item2efbe0fc00:g:glQAA OSwW9RaaEZn:rk:9:pf:0
בקר טעינה מיכני:
https://www.ebay.com/itm/Flexcharge-Solar-Wind-Hydro-Turbine-Charge-Controller-NC25A-12-Hybrid-12-Volt-US-/251484757796פתרון יפה, תודה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.