צפייה בגרסה מלאה : צמיגים לג׳ימני, ספציפית 50:50 או שטח מלא
הגימני חייב צמיגים חדשים, עד עכשיו היו ברידגסטון דואלר שאין לי הרבה מה לומר עליהם. לא לטובה ולא לרעה, הם בסדר ל50:50. שרדו המון זמן ועכשיו אחרי 4 שנים תם זמנם.
ההתלבטות היא ספציפית:
General grabber at3 ראיתי מורכבים, אחלה סוליה, שקטים, כנראה יותר אגרסיביים ממה שחוויתי עד כה. 2 שכבות בדופן.
Maxxis 8060 הצמיג שטח מלא היחיד הרלוונטי , 3 שכבות בדופן, שמעתי דווקא הרבה מחמאות ביחס לצמיג שטח, יחסית שקטים ואוחזים בכביש (ביחס לשטח מלא)
לא מוותר על מידה מקורית (קוד מהירות אין לי ברישיון רכב)
הרכב נוסע כ12-15 אלף בשנה. ביום יום באספלט, וטיול פעם פעמיים בחודש.
לא חובב בוץ, טיול בוץ יש אולי פעם פעמיים בשנה (בדרך כלל עם בוא השלג)
לא רגיש כל כך לרעש, הרכב גם ככה רועש.
כן חשובה הבטיחות והאחיזה בכביש, אבל בסך הכל צריך צמיגים שלא יהיו קטסטרופה.
רמת הטיול בינוני + , הרכב נעול מאחור (נעילה נשלטת) ולפעמים חסרה לי אחיזה ו/או יכולת להוריד עוד אוויר.
צריך צמיג שניתן לאזן בסדר, בג׳ימני חוסר איזון מקדימה יוצר רעידות הגה ברמת הזוועה.
אסתטיקה חשובה אבל במידה מועטה, כן הרכב נראה יותר טוב עם שטח מלא. אבל זה נושא מישני.
עמידות לשחיקה לטווח ארוך לא יודע כמה חשובה, לרוב הצמיגים אצלי יתייבשו מהזמן יותר מהר מאשר הסוליה תשחק.
אשמח לדעתכם, במיוחד מי שהתנסה גם וגם,
וכן, bf ko2 כנראה תפורים עלי, אבל אין במידה מקורית ואני לא טיפוס של עבריינות ו/או מעכרים למינהם.
אני עם מקסיס 771 די מרוצה, תמיד גם בג'יפים אחרים היו לי רק AT.
איזו נעילה נשלטת יש לך?
בהתאם להמלצתם החמה והמאוד מלומדת של דרור ברלי ואסף קציר, התקנתי את הגודייר AT במידה המקורית.
מעבר לנסיעת הכביש והאחיזה בשטח, הטענה היא שהם בעלי עמידות טובה יותר כנגד תקרים.
בברכה,
יוני5
אני עם מקסיס 771 די מרוצה, תמיד גם בג'יפים אחרים היו לי רק AT.
איזו נעילה נשלטת יש לך?
מקסיס 771 הם גם כן בסדר, היתרון שלהם על הגנרל הוא בעיקר המחיר
המחיר של הגנרל והמקסיס 8060 זהה לכן משווה ראש בראש.
גם אצלי זה יהיה הסט השלישי כבר ועד כה 50:50 אבל חשבתי לפתוח את זה שוב למחשבה.
נעול אחורה tyrex שזה תת מותג של רפטור האיטלקים (תוצרת סינית כמובן)
- - - Updated - - -
בהתאם להמלצתם החמה והמאוד מלומדת של דרור ברלי ואסף קציר, התקנתי את הגודייר AT במידה המקורית.
מעבר לנסיעת הכביש והאחיזה בשטח, הטענה היא שהם בעלי עמידות טובה יותר כנגד תקרים.
בברכה,
יוני5
אני בהחלט אברר עליהם מול הגנרל. השאלה היא שוב ביחס לשטח מלא,
אני מבין שיותר רועש פחות עמיד פחות בטוח (לטובת יכולת שטח משופרת) השאלה כמה זה משמעותי.
שאתם מחליפים לשטח מלא תחשבו שזה צמיג שמיועד לנסיעה בבוץ ובשטח סלעי
בכביש במיוחד בחורף בקושי יש לו אחיזה, סכנת נפשות
בחול, צמיג כביש מקורי עדיף
הבלאי של צמיג שטח מלא הוא הרבה יותר גבוה מצמיגי כביש.
תחשבו כמה אחוזים מסה"כ הנסיעה שלכם אתם מבלים בבוץ ובסלעים
אני נוסע על צמיגים 50/50
אני מצביע בעד ה- 8060, כבר כמה דורות של הצמיג הזה עברו על הויטארה.
חשוב להבין שזה צמיג פשרה (טובה בעיני):
- הוא יותר טוב בשטח מכל A/T אבל פחות טוב מצמיגי השטח של BF, טויו וכדומה
- הוא שקט יותר בכביש מרוב צמיגי השטח המלאים, אבל עדיין מורגש יחסית ל- A/T, במיוחד כשמתבלה.
-נקודת התורפה של הצמיג בעיני: אחיזה בכביש רטוב. הבדל מורגש בהשוואה ל- BF KM2 למשל.
- מחיר זול יחסית
זה כנראה הצמיג שגם יישאר על הויטארה אלא אם כן ינחת לי דיל ממש טוב לאחד מהמובילים בשוק, או אם סתם יתגבר עלי יצר הסקרנות לנסות צמיג אחר...
הירשפלד יובל
29-12-18, 18:24
היה לי נסיון בעבר עם ה-8060.רעש לא הפריע לי ( סמוראי 87 )
צריכת דלק לא הספקתי לבדוק ( שינוי מידה ) וגם עמידות לאורך זמן מאותה סיבה . מה שאני זוכר ממנו חוץ מזה שהיה יפה - אחיזה מטמטמת בשטח. עליתי איתם לפני שנים מעלה באזור י-ם, הרבה הצלבות , לפני הקיט בטרנספר ונעילות. הרכב עלה עד שהחלטתי שמספיק. רק כשירדתי למטה ,שמתי לב שהרכב היה ללא לוקרים נעולים - כלומר , 2x4 , ה-8060 עשו את העבודה. לא היו לי בעיות אחיזה על הכביש - גם לא נסעתי מהר.
שאתם מחליפים לשטח מלא תחשבו שזה צמיג שמיועד לנסיעה בבוץ ובשטח סלעי
בכביש במיוחד בחורף בקושי יש לו אחיזה, סכנת נפשות
תוכיח,
יש לך הוכחות מעבר לזריקת סיסמאות קיצוניות כאלו?
הירשפלד יובל
29-12-18, 19:18
תוכיח,
יש לך הוכחות מעבר לזריקת סיסמאות קיצוניות כאלו?דורון , הוא הקצין קצת והאמירה שלו כנראה לא במקומה . אבל - אני יכול להעיד מניסיון , ב-8060 שהם שטח מלא , לא היה לי שום בעיות אחיזה על כביש יבש/רטוב . בסט אלייאנס שמורכב אצלי כעת ואולי הוא לא דוגמא בגלל שנת הדגם - היה של ג'פס/ חמש/סיקס - החלקתי איתו פעמיים על כביש רטוב ואני מודע לנקודת החולשה הזו שלו. בדגמי שטח מלא חדשים יותר , מניח שהבעיה מוזערה/לא קיימת.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181229/3c1e81d044da3f23fc3d0125bd7cd4e5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20181229/d309693d852daf7b15b0014ea08dffb2.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אני מצביע בעד ה- 8060, כבר כמה דורות של הצמיג הזה עברו על הויטארה.
חשוב להבין שזה צמיג פשרה (טובה בעיני):
- הוא יותר טוב בשטח מכל A/T אבל פחות טוב מצמיגי השטח של BF, טויו וכדומה
- הוא שקט יותר בכביש מרוב צמיגי השטח המלאים, אבל עדיין מורגש יחסית ל- A/T, במיוחד כשמתבלה.
-נקודת התורפה של הצמיג בעיני: אחיזה בכביש רטוב. הבדל מורגש בהשוואה ל- BF KM2 למשל.
- מחיר זול יחסית
זה כנראה הצמיג שגם יישאר על הויטארה אלא אם כן ינחת לי דיל ממש טוב לאחד מהמובילים בשוק, או אם סתם יתגבר עלי יצר הסקרנות לנסות צמיג אחר...
בסוף כמו שכתבתי, רכב יום יומי אצלי. האם זה באמת הבדל קטן מat ברעש/אחיזה?
לטעמי זניח וזו הבחירה שלי..
יש טווח תקין למה שמוגדר צמיג מתאים לתקינה לרכב.
כל צמיגי השטח מלא שעונים לתקינה הם בהגדרה בגבול האחיזה הנדרשת לתקן כדי לנסוע על כביש ציבורי, ולכן האמירה הזו לגמרי לא בכיוון, ומזינה אגדות אורבניות.
זה לא אומר שצמיג שטח מלא אוחז כמו צמיג כביש ייעודי, אין טענה כזו.
אבל המרחק מהמצב האמיתי ועד סכנות נפשות הוא עצום.
יש גם הבדל לא קטן באחיזת כביש בין דגמים שונים של צמיגי שטח, כפי שיש הבדל גדול גם בין צמיגי כביש לבין עצמם.
אני לא אומר שצמיג שטח מלא נחוץ לכל אחד, אבל אין סיבה להמציא ולהזין סיסמאות מוקצנות.
. בסט אלייאנס שמורכב אצלי כעת ואולי הוא לא דוגמא בגלל שנת הדגם - היה של ג'פס/ חמש/סיקס - החלקתי איתו פעמיים על כביש רטוב
צמיגי שטח מלא של אליאנס היו היחידים שהצלחתי להחליק צמיגים בכביש בהאצה מהמקום, עם היילקס אטמוספירי, והם היו טריים וחדשים ולא צמיגי נאטו כמו שלך.
תעשו הערכה לבד מה זה אומר על האחיזה שלהם.
לעומת זאת, עם צמיגי שטח מלא של מותגים מובילים לא הרגשתי שום בעיה.
גם לי יש ניסיון מצויין עם מקסיס 8060 גם בסמוראי וגם בםאגרו הנוכחי.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
haim.menachem
30-10-19, 20:11
בסופו של יום, אחרי שקראתי את התגובות של כולם, השתכנעתי והתקנתי את המקסיס 8060, לא עבר מספיק זמן לסקירה שלמה, אולם בסקאלה של שיפור / חיסור, ה 8060 לחלוטין משפר את הביצועים בשטח בצורה דרמאטית, במחיר ירידה מינורית בכביש הציבורי . אני התמכרתי והדרך חזרה לצמיגי 50/50 נראית בלתי אפשרית.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191030/ee026f83225e655f3e521b263cf4dbd7.jpg
טוב עשית. זה רכב שטח, והוא צריך צמיגי שטח.
למזלנו מותר ומקובל ובטוח לנסוע על צמיגים כאלו בכביש הציבורי. ותכלס אין סיבה לא לעשות זאת חוץ מהמחיר באורך החיים הקצר יחסית של צמיגי שטח.
אני הקפדתי בכל רכבי השטח שלי לאורך השנים להתקין רק צמיגי שטח.
לפרוטוקול - שני המקרים היחידים בהם החלקתי על כביש רטוב היו עם חיפושית על צמיגי כביש ועם פורד על צמיגי AT של אביר (מהדגם הישן מי שזוכר שהיו חרא של צמיגים אבל מחזיקים לנצח ובמידה מצויינת).
אסף.
Tzvika-Pick
01-11-19, 11:37
בסופו של יום, אחרי שקראתי את התגובות של כולם, השתכנעתי והתקנתי את המקסיס 8060, לא עבר מספיק זמן לסקירה שלמה, אולם בסקאלה של שיפור / חיסור, ה 8060 לחלוטין משפר את הביצועים בשטח בצורה דרמאטית, במחיר ירידה מינורית בכביש הציבורי . אני התמכרתי והדרך חזרה לצמיגי 50/50 נראית בלתי אפשרית.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191030/ee026f83225e655f3e521b263cf4dbd7.jpg
תתחדש, נראה טוב.
אם אני מבין נכון את ההודעה שלך, יש להשיג מקסיס 8060 במידה 195/80R15?
haim.menachem
01-11-19, 13:07
תתחדש, נראה טוב.
אם אני מבין נכון את ההודעה שלך, יש להשיג מקסיס 8060 במידה 195/80R15?
תודה,
לא. המידה 205/70R15, הייתי רוצה דופן גבוהה יותר, אולם לא היו כאלה
Sent from my iPhone using Tapatalk
הירשפלד יובל
01-11-19, 19:26
אם אתם רוצים : גובה דופן + גובה כללי + צמיג שטח ומוכנים קצת לצאת מהקופסא , תבדקו/תוודאו אם ב- Autodata של הג'ימיני מופיעה גם המידה : 6.00-16 ( בסמוראי מופיעה ) ותוכלו לגלות עולם אחר/חדש/ישן.
היה לי בעבר לתקופה קצרה 8060 205/70/15 . צמיג מעולה באחיזה.
הגודל והפוליאסטר תיסכלו אותי ועברתי לעולם הניילון במידות :
7.00-15 + 6.00-16.
תודה,
לא. המידה 205/70R15, הייתי רוצה דופן גבוהה יותר, אולם לא היו כאלה
Sent from my iPhone using Tapatalk
ראיתי הרבה ג'ימנים חדשים עם צמיגי שטח מלא במידה של הג'ימני הישן. לטעמי? טעות.
המידה המקורית בג'ימני חדש: 195/80R15 הקוטר: 27.3 אינץ'.
המידה המקורית בג'ימני הקודם: 205/70R15 הקוטר: 26.3 אינץ'.
מה שקיבלת זה צמיג שטח מלא קטן ביותר מאינץ' בקוטר.
וזה אומר פחות חצי אינץ' מרווח גחון, גם פחות עבירות. וגם לא חוקי....
לעניות דעתי הלא מקצועית עליל, אם כבר בוחרים במודע בצמיג במידה שאינה תקנית לרכב ספציפי, אז מגדילים. לא מקטינים.
שני הזלוטי שלי.
haim.menachem
02-11-19, 21:23
נכון דרור, בפעם הבאה יתוקן. התמקדתי ברוחב הסוליה וקצת פיספסתי את הגובה. אני מניח שלאט לאט יגיעו למלאי עוד מידות לג׳ימני החדש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הירשפלד יובל
02-11-19, 22:11
. התמקדתי ברוחב הסוליה וקצת פיספסתי את הגובה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
להבא , תלך אחורה , תסתכל על מידות ישנות שהיו ב-cj לדורותיהם ובדיפנדרים , תראה צמיגי שטח צרים וגבוהים ותבדוק מה/מי מביניהם גם מופיע לך ב-Autodata. היה לי לתקופה קצרה 8060 ב-205/70/15 , אבל הגודל/גובה תסכל אותי , אז נפרדתי ממנו. האמת , כשקניתי את הרכב הוא הגיע עם 195/15 אבל גם ממנו נפרדתי.
להבא, רצוי לדעת לקרוא מידה של צמיג ולקבל אינדיקציה לפני שרוכשים. כדאי גם להיכנס למפרט הטכני של הצמיג שאתם רוצים. כל יצרן צמיגים רציני מציג טבלת מפרט טכני מלא של הצמיג באתר שלו. יש שם את כל הנתונים החשובים כמו קוטר בפועל, רוחב בפועל, משקל הצמיג, מספר שכבות בדופן, קוד מהירות, קוד עומס וכו' וכו'.
חישוב קוטר לדוגמה: צמיג סטנדרטי של ג'ימני חדש.
המידה: 195/80R15 זהו רישום מידה סטנדרטי, המקובל בקרב רוב יצרני הרכב והצמיגים בעולם. הוא מציג שלושה נתונים שונים, כל אחד בשיטת מדידה שונה.
הפירוש:
195 = רוחב הצמיג. במילימטרים.
80 = גובה הדופן (או חתך הצמיג), באחוזים מרוחב הסוליה. במקרה הזה, מדובר בצמיג בחתך 80 שנחשב לחתך גבוה.
R15 = קוטר החישוק (ג'נט) באינצ'ים.
ועכשיו איך מחשבים קוטר? 80% מרוחב הסוליה (שזה 156 מ"מ), כפול שתיים, ועוד 15 אינץ' (קוטר החישוק). את ההמרה ממילימטרים לאינצ'ים (1 אינץ' = 25.4 מ"מ) תעשו בעצמכם ותקבלו תוצאה ביחידת המידה המקובלת בקרב הג'יפאים: 27.28 אינץ'.
חשוב לציין שיתכנו הבדלים, לעתים קלים, לעתים מוחשיים, בין דגמי צמיגים שונים של יצרנים שונים. אבל העקרון ברור. ברכב שטח, אנחנו רוצים צמיגים בחתך גבוה ככל שאפשר ביחס לקוטרם. כלומר כמה שיותר דופן צמיג. זה אומר יותר נפח אויר בצמיג ויותר גמישות לדופן. עבור רכב שטח של ממש, כל צמיג בחתך של 65 ומטה, ייחשב כ"חתך נמוך" שזה משהו שאנחנו לא אוהבים ולא רוצים בשטח. חתך 55-50-45-40 וכו' על חישוק עצום בקוטר 18-19-20 כפי שמגיע היום בהרבה "רכבי שטח"?.... אללה יסתור. זה לא מיועד לעבוד בשטח ולא ישרוד אף טיול סביר.
כל זה בצמיגים המקובלים במידה מילימטרית. יש גם מידות אמריקאיות, אצלם הכל באינצ'ים, וזה הולך ככה:
נגיד, צמיג 31/10.5R15, מידה אופציונלית/חוקית בסופה/CJ ובעוד הרבה כלים בסדר גודל/מימדים דומה.
31 = קוטר הצמיג, באינצ'ים
10.5 = רוחב הצמיג, באינצ'ים
R15 = קוטר החישוק. שוב, באינצ'ים
שימו לב - במידה כזו לא מצויין חתך הצמיג/גובה הדופן!
אבל קל לחשב את זה: אם הקוטר הכללי 31 וקוטר החישוק 15, אז 31 פחות 15 = 16 אינץ'. 16 חלקי שתיים = גובה דופן 8 אינץ'. 8 לחלק ב-10.5 (רוחב הסוליה) ייתן לנו 0.76 כלומר, חתך הצמיג הוא 75 בקירוב. צמיג כזה, אם היה בעל מידה מילימטרית, היה מסומן כך: 265/75R15
בפועל רוב הצמיגים במידה הנ"ל אינם בקוטר 31 עגול אלא קצת פחות. גם רוחב הצמיג בפועל משתנה בין דגמי צמיגים שונים. הקוטר האמיתי של כמעט כל צמיגי 31 נע בין 30.4 ל-30.8 אינץ'
כנ"ל בצמיגי 33 וכו' וכו'. הקוטר בפועל בד"כ מעט קטן יותר מהמידה הרשמית הכתובה.
חשוב לציין שרוחב צמיג נמדד כשהוא מנופח בלחץ מלא ומותקן על חישוק ברוחב מתאים, לפי הוראות היצרן, בין לחיי הצמיג בדפנות התחתונות. רוחב הסוליה עצמה (שנוגע בכביש) בפועל מעט קטן יותר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.