צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני ידני, שיפורים והתרשמות לאחר שנתיים
adrian.herscu
03-01-19, 22:34
שלום לכולם,
כותב את הדברים ברוח של אולי עוד מישהו מתלבט כמו שאני התלבטתי. חפרתי הרבה בפורום הזה כדי לגבש דעה. אז אולי בדברים שאכתוב כאן אחסוך למישהו :)
שנים נסעתי על גולף. אוטו מצויין לאספלט אבל כל פעם שרציתי להיכנס לאיזה מעיין הייתי נדרך.
אני גם טס על גלשני אוויר ומצנחי רחיפה וכל פעם שהייתי צריך להיכנס לאיזה שדה כדי לאסוף ציוד או חבר הייתי בלחץ. לא פעם סחבתי ציוד של 40 קילו למרחק של קילומטר רק כדי שהגולף תישאר שלמה.
אחרי שהחלטתי על אוטו לשטח, השוואתי בין ג'ימני, XV ודאסטר.
יצא לי לנהוג על סמוראי בשנות ה-90 די הרבה וזכרתי שזה אוטו קשה.
ה-XV עדין מידי לשטח. לפני שנתיים לא היה ברור מה שמירת המחיר של הדאסטר. היום מסתבר די פח...
תיאמתי נסיעת מבחן על ג'ימני בסוכנות וגיליתי שהוא לא כזה נורא. לא הסכימו לי לשום תוספות. אמרו לי זה מה אפשר להזמין וזהו.
ויתרתי על התענוג של התיבה האוטומטית מתוך מחשבה להשקיע את עשרים אלף שקל בשיפורים במקום.
תוך שבוע הוצאתי את האוטו מהסוכנות. זה היה באיזה יום ראשון גשום... בשישי כבר הייתי עם חבר בדרך למרסבא :)
כבר בטיול הראשון למרסבא גיליתי שירידת מדרגות איתו, ויש כאלה קטנות ממש בירידה מול המנזר, מלווה במכות קטנות באוזני הרדיוס.
אחרי שבוע טיילתי מאחורי ראש העין. יש איזו תלולית עפר בתחילת המסלול. במעבר שפשפתי את הפלסטיק שמתחת לדלת הנהג. פכככ...
בשלב הזה היה לי ברור שאם לא אשקיע במיגון אצטרך להוציא את הכסף הזה על תיקונים. אז מיגנתי אוזני רדיוס, ספי דלתות ותיבת ההעברה. מאז היו שפשופים נוספים והמיגון עשה את שלו :)
עברו עוד כמה שבועות ועשיתי מסלול מבקעת הורקניה לנחל דרגות. בדרך דרומה יש איזו עלייה חדה עם בורות שהג'יפים שעברו שם מקודם חפרו. שם הבנתי את המשמעות של חוסר נעילה אחורית. ניסיתי עדין פעם-פעמיים ולא הלך. ממש לפני סוף העליה האוטו נתקע בגלל איזה בור. גלגל אחורי מפרפר והקדמיים גם כן... טוב, אין ברירה... צריך יותר מהירות. ואז קפיצות וכמעט נגעתי בקיר.
התלבטתי הרבה בין נעילה אוטומטית ונשלטת. בגלל המחיר והאמינות החלטתי על אוטומטית. חזרתי למסלול הזה ואיזה פלא! האוטו עלה על אותם בורות באיטיות וברציפות! בחניות צפופות וסביב כיכרות קטנות אם אני לא מרוכז בלתאם את התנופה עם הסיבוב אז מרגיש איזו קפיצה בציר האחורי. כבר שנתיים עם זה, אחרים גם נהגו על האוטו ובכבישים בעייתיים כמו העליה המפותלת של התבור ושל מבוא חמה ובתנאי כביש רטוב. ואללה... שום בעיה. צריך רק להקפיד לא לשנות כיוון עומס תוך כדי סיבוב. בשטח, בירידות חדות עם דרדרת, כמו זאת של נחל ערוגות, צריך לקחת באיטיות ממש סנטימטר אחרי סנטימטר. בגלל הנעילה החלק האחורי של האוטו נוטה להחליק הצידה. יכול להיות מאוד מסוכן. ירידה חדה עם אחיזה חלשה ללא מקום לאן לגלוש זה רמזור אדום. פרסה וזהו.
מאז עשיתי עוד הרבה טיולים והדבר שהפריע לי הכי הרבה זה הנוקשות של הרכב. אפילו עלייה על מכסה של בזק בכביש אספלט מורגשת בכיסא. החלפתי לקפיצים ובולמים של EFS ומאז הרבה יותר כייף :) הבאתי את הניירות מהמוסך למשרד הרישוי, עידכנו לי במקום הגבהה 50 ממ. בשטח מעברים סלעיים, מדרגות, בורות עובר מאז בלי שפשופים. שיפועי צד צריך להיזהר הרבה יותר. לבקש מהחברים שיעמדו על המדרגה הנגדית ויתנו קונטרה אפילו אם זה נראה מגוחך או פרסה.
עוד דבר קשה באוטו הזה הן הקפיצות של ההגה בשטח. בסיום כל מסלול הייתי מרגיש כאבים בכפות הידיים. התקנתי בולם הגה ומאז גם הרגשת השיוט בכביש, במיוחד ברוחות צד, נעלמה :) השיפור הכי זול ואולי הכי משמעותי באוטו הזה!
השקעתי גם במדבקות לחלונות. זה עוזר קצת למזגן אם כי בקיץ במדבר המזגן פשוט לא עובד וחייבים לפתוח חלונות. ככה האוטו הזה.
מה עוד... משענת יד משפרת את תנוחת הישיבה בהרבה. ומתקן טוב לטלפון בשביל שאראה את עמוד ענן :)
סה"כ יצא ככה:
מיגונים בערך 2500
נעילה עוד 2500
הגבהה 3500
בולם הגה 700
השחרת חלונות 1500
משענת יד 500
מגיני רוח בחלונות עוד 300
מתקן חזק לטלפון 300
שורה תחתונה פחות מ 12 אלף.
עדיין עם צמיגי הכביש המקוריים. עשו 45 אלף. כנראה אחליף לטויו AT. מסתבר שאין צמיגי שטח מלא חוקיים לאוטו הזה וגם לא יודע להגיד מה באמת זה כבר יכול לתת.
יש הרבה חארטות על פגושים, כננות, אוזני גרירה, רצועות, שפלות, הייליפט... מי רוצה בכלל להתקע כדי להחלץ אח"כ?!
צריך לדאוג לאוטו תקין שלא ימות באמצע השטח. ובנהיגה להקפיד על שיקול דעת. לא להיכנס למקום שלא ברור איך יוצאים ממנו. ואם יש ספק אז אין ספק.
עוד חארטה זה שנורקל. בטיפשותי או בהתלהבותי, זה בא ביחד בדרך כלל, טיילתי בנחל רפאים בשיא הגשם. פגשתי בדרך כאלה שבאו ממולי. אמרו לי שההמשך בסדר. הגעתי למעברי מים מפחידים. באמת זרימה חזקה ומים גבוהים. עברתי ותוך כדי גל שטף את מכסה המנוע מלמעלה!!!
אז השנורקל אולי היה מרגיע אותי במקרה הזה. אבל מלכתחילה לא הייתי להיכנס לזה. בסוף שילמתי 500 שקל החלפת שמנים בדיפרנציאלים, בטרנספר ובגיר כי מים נכנסו לשם. עוד אומרים ששנורקל זה בעיקר נגד אבק. כמו במשאיות. יכול להיות. אבל אני לא עובד במחצבה עדיין :)
זהו... מקווה שעזרתי :)
אדריאן.
מה שאתה מתאר הוא בדיוק סולם הדרגות שג'יפאי צריך לעבור בשביל לשפר רכב - להגיע לשטח, לראות מה תוקע או מפריע, ולשדרג בהתאם.
ג'ימני מוגבה, עם צמיגים טובים ונעילה אחורית זה רכב שיכול להתמודד עם רובם המוחלט של מסלולי הטיול בארץ בלי בעיות, ועם קצת תעוזה גם עם כל השאר, ועדיין להישאר חוקי לחלוטין ונעים לנהיגה בכביש.
שאפו!
עוד חארטה זה שנורקל. בטיפשותי או בהתלהבותי, זה בא ביחד בדרך כלל, טיילתי בנחל רפאים בשיא הגשם. פגשתי בדרך כאלה שבאו ממולי. אמרו לי שההמשך בסדר. הגעתי למעברי מים מפחידים. באמת זרימה חזקה ומים גבוהים. עברתי ותוך כדי גל שטף את מכסה המנוע מלמעלה!!!
אז השנורקל אולי היה מרגיע אותי במקרה הזה. אבל מלכתחילה לא הייתי להיכנס לזה. בסוף שילמתי 500 שקל החלפת שמנים בדיפרנציאלים, בטרנספר ובגיר כי מים נכנסו לשם. עוד אומרים ששנורקל זה בעיקר נגד אבק. כמו במשאיות. יכול להיות. אבל אני לא עובד במחצבה עדיין :)
זהו... מקווה שעזרתי :)
אדריאן.
סקירה יפה.
שנורקל זה לא חארטה.
זה לא חובה, זה לא הכרח, אבל לא חראטה.
את ה-500שח שהוצאת עכשיו על החלפת שמנים, היית משקיע בשנורקל ונשמים לדיפ והיית שקט מעכשיו והלאה.
במקום זה, קראת לזה ״חארטה״ ותוציא את הכסף שוב..
תיארת תהליך בריא של בחירת רכב מתאים לצרכיך ובעיקר תהליך של של בחירת סיפורים הדרגתי בהתאם לאופי הנסיעה שלך ולנושאים הדורשים טיפול על פי הצרכים מהמגבלות בהן נתקלת.
אני משוכנע שזה יעזור בעתיד לרבים מהקוראים המתלבטים בסוגיות דומות - מה נדרש כעת ומה אפשר לסחוב עוד קצת...
אם היו לך תמונות של השיפורים, במיוחד לפני-אחרי במקומות הרלוונטיים זה בכלל היה מוסיף ותורם.
לא הבנתי למה הגעת למסקנה שדאסטר הוא פח בנושא שמירת המחיר, אבל לא ניכנס לזה בשרשור הזה...
צמיגי כביש לעומת צמיגי 50-50 - אני חושב שתרגיש שיפור משמעותי מאד לאחר ההחלפה, כשיגיע הרגע אני משוכנע שתוסיף כאן עוד תגובה בנושא... מי דרוש רכב משומש עם צמיגי כביש שמימלא צריך להחליף צמיגים - זהו לדעתי השדרוג הראשון שיש לעשות.
תודה על השיתוף.
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
עברתי חוויה דומה עם הגימני לאורך 3 שנים, רק ששלי בן 10 וגם שם הכל טוב, בלי תקלות משמעותיות רק בלאי צפוי ולא משבית.
אצלי בצומת הדרכים של נעילה אחורית בחרתי בנשלטת. היה חשוב לי שהאוטו ישאר הכי נעים ביום יום שאפשר.
אחרי הגבהה ולמידת האוטו המיגונים כבר כמעט ולא עובדים, אבל אצלי אוטומט מה שמאפשר זחילה יותר נשלטת במעלות.
אבל מצד שני יקר בקניה ורגיש להתחממות.
מחזק את האמירה שגימני חוקי לחלוטין, מוגבהה ונעול אחורה בידיים של נהג שמכיר את הרכב עושה מסלולים בקלות מרשימה,
עשינו מעלה אברהם עם פג׳רואים לאחרונה, וכשהם הניפו גלגלים ופרפרו אנחנו זחלנו בלי דרמה כל הדרך למעלה.
לא מעט מסוד הקסם של הרכב הזה הוא היכולת לבחור קווים מול מכשולים שאף רכב אחר לא יכול בגלל הרוחב.
שזו גם לצערי הסיבה שהרכב הזה תופס רק נתח זמן בחיים של ג׳יפאי, קטן מידי ליותר מזוג צעיר.
השחרת חלונות 1500 ש"ח?!?!
נראה לי שיש לך אפס מיותר במספר. לא??
עשיתי לפני כשנתיים לג'יפ ארוך (הרבה מדבקה...) ב150 ש"ח בב"ש. עבודה א' א'.
מוטי טויוטה
04-01-19, 22:43
השחרת חלונות 1500 ש"ח?!?!
נראה לי שיש לך אפס מיותר במספר. לא??
עשיתי לפני כשנתיים לג'יפ ארוך (הרבה מדבקה...) ב150 ש"ח בב"ש. עבודה א' א'.אשמח לשמוע איפה, אני מאופקים וצריך לעשות בגימני שוב אחרי שלוש שנים
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
adrian.herscu
06-01-19, 12:32
סקירה יפה.
שנורקל זה לא חארטה.
זה לא חובה, זה לא הכרח, אבל לא חראטה.
את ה-500שח שהוצאת עכשיו על החלפת שמנים, היית משקיע בשנורקל ונשמים לדיפ והיית שקט מעכשיו והלאה.
במקום זה, קראת לזה ״חארטה״ ותוציא את הכסף שוב..
תמיד שמח ללמוד משהו חדש.
שנורקל והארכת נשמים ב-500 שקל? יש דבר כזה?
הארכת הנשמים לא קשורה לשנורקל. אפשר להרכיב הארכת נשמים בלי להרכיב שנורקל ולהיפך.
הארכת הנשמים אמורה להגן במצב כניסה למים מעל גובה מרכז הגלגלים.
לפי מה שמצאתי בנושא, הפתרון הזה עבור ג'ימני הוא לא מספיק טוב. מים נכנסים גם דרך האטמים במיסבי הגלגלים :(
עם הארכת הנשמים עדין צריך להחליף שמנים, לכן לא רואה סיבה להרכיב את זה.
לגבי השנורקל... גם אם אוטם 100%, והבנתי שהרוב לא כאלה, עדיין לא ימנע מצב של כניסת מים לדיפרנציאלים, לגיר ולטרנספר.
שוב, יכול להיות שאני טועה ולמישהו יש נסיון יותר טוב עם זה. אשמח לשמוע.
adrian.herscu
06-01-19, 12:43
השחרת חלונות 1500 ש"ח?!?!
נראה לי שיש לך אפס מיותר במספר. לא??
עשיתי לפני כשנתיים לג'יפ ארוך (הרבה מדבקה...) ב150 ש"ח בב"ש. עבודה א' א'.
בדקתי אצל כמה כולל אצל החברים בכפר קאסם ובואדי ג'וז.
האחרונים משתמשים בחומר באיכות הכי ירודה וגם ההדבקה שלהם חפיפניקית ויוצאת עם בועות ושריטות.
כאמור, זה היה לפני שנתיים ואני לא זוכר מחירים מדוייקים. לזכרוני, ה-150 ש"ח זה הכי זול לחלון אחד.
בג'ימני יש חמש חלונות שאפשר להדביק עליהם וזה המחיר לעבודה ולחומר הכי זולים.
אתה כרכת יחד שנורקל ונשמים..
בגימני יש טבורי גלגל די אטומים, זה מבנה מכני די זהה לטיוטה ולנדרובר מבחינת המבנה.
כניסת מים בדכ בגלל הפרשי טמפרטורה שגורם לשאיבת אויר ומים דרך האטם כשאתה נכנס למים קרים.
כשיש נשם גבוה, הוויסות לחצים טוב יותר ולא נכנסים מים מכניסת הנשם.
שנורקל לא צריך להיות אטום לגמרי, הוא צריך למנוע שלוק בריא של מים.
ברוב בתי הפילטר יש שסתום ניקוז נמוך.
תרגיל חשבוני: כמה מים המנוע שלך שותה בנסיעה בגשם רצוף..
שנורקל ב-500שח, תחליפי או ייצור עצמי.
adrian.herscu
06-01-19, 20:39
אתה כרכת יחד שנורקל ונשמים..
בגימני יש טבורי גלגל די אטומים, זה מבנה מכני די זהה לטיוטה ולנדרובר מבחינת המבנה.
כניסת מים בדכ בגלל הפרשי טמפרטורה שגורם לשאיבת אויר ומים דרך האטם כשאתה נכנס למים קרים.
כשיש נשם גבוה, הוויסות לחצים טוב יותר ולא נכנסים מים מכניסת הנשם.
שנורקל לא צריך להיות אטום לגמרי, הוא צריך למנוע שלוק בריא של מים.
ברוב בתי הפילטר יש שסתום ניקוז נמוך.
תרגיל חשבוני: כמה מים המנוע שלך שותה בנסיעה בגשם רצוף..
שנורקל ב-500שח, תחליפי או ייצור עצמי.
ואללה... אתה עשית או מכיר מישהו שעשה את זה בג'ימני שלו?
ואללה... אתה עשית או מכיר מישהו שעשה את זה בג'ימני שלו?
הנה כמה רעיונות - https://www.google.com/search?q=DIY+SNORKEL+JIMNY&rlz=1C1GCEU_iwIL821IL822&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjVmci579nfAhWUXRUIHeIPAFQQsAR 6BAgEEAE&biw=1242&bih=578&dpr=1.1
ואללה... אתה עשית או מכיר מישהו שעשה את זה בג'ימני שלו?
אני בניתי ברכב אחר, אבל העקרון זהה.
ואללה... אתה עשית או מכיר מישהו שעשה את זה בג'ימני שלו?התקנת שנורקל לסוזוקי גימני:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3851-
סקירה יפה.
שנורקל זה לא חארטה.
זה לא חובה, זה לא הכרח, אבל לא חראטה.
את ה-500שח שהוצאת עכשיו על החלפת שמנים, היית משקיע בשנורקל ונשמים לדיפ והיית שקט מעכשיו והלאה.
במקום זה, קראת לזה ״חארטה״ ותוציא את הכסף שוב..
דורון בוקר טוב. נשמים לא ימנעו כניסת מים לדיפרנציאלים.... ימנעו כניסה מסיבית ( בגלל ביטול הואקום שנוצר מהתקררות פתאומית של השמן) ,זה נכון . אבל מים יכנסו דרך מחזירי השמן במיוחד אם עברת מס קמ מכובד. בכל טבילה רצינית יש להחליף שמנים בדיפרנציאלים ולא להסתפק בבדיקה ויזואלית . אל תשכח שמעט מים בתוך מיכל שמן- בשבילך ביצת הדיפרנציאל... ישקעו/ישבו בקרקעית (הביצה) ויחכו שם זוממים רוע.
אלא אם הסרן שלך במצב קטטוני, לדעתי זו הגזמה והחמרה מיותרת.
יש כמה מדרגות הגנה בין העולם החיצון לתוך הסרן בסרן מהסוג של הגימני, וגם טויוטה וגם לנדרובר.
האטם החיצוני הכפול על כדור הנאקל, גריז פנימי שאמור להיות שם ודוחה רטיבות בפני עצמו, מחז״ש בין הנאקל וגוף הסרן.
גם כשעבדתי עם כלים שעברו בשלוליות עמוקות ובוץ כמעט כל יום, מעט מאד אם בכלל אירועי כניסת מים לסרן.
אם עמדת במקום אחד בלי תנועה כשכל הסרן מתחת למים, אז יש סיכון, וכדאי לבדוק.
אם עברת בנסיעה רציפה והסרן שלך במצב טוב, לדעתי זו הגזמה לדעתי לרוץ להחליף שמנים.
adrian.herscu
07-01-19, 09:05
נראה שאין תמימות דעים בין המומחים...
נראה שאין תמימות דעים בין המומחים...אין שום צורך בארץ להכנס למים . והתרוץ הנפוץ למרכיבי השנורקל ,ענין האבק קצת נראה לי מצחיק .זה לא עד כדי כך משפיע. מנסיון. נשמים ושנורקל בארץ מיותרים לדעתי . אם כבר נכנסת למים עמוקים זה לא דחוף אבל תוך כמה ימים כנס למוסך והחלף שמנים גם מעט מים שיכנסו יהפכו את השמן למשחה קטסטרופלית. נעילה אחת ,עדיף 2 ומיגון בשביל הלב והאמץ וגם להגביה לא תצטרך , זה מספיק כמעט לכל השבילים בארץ. מגוחך לדעתי להשקיע 4 ,5 אלף שח בשביל 5 סמ... עדיף נעילה במחיר הזה. טוב עשית.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
בןבן,
אתה טועה.
אם אתה רציני, חפש כאן אתר תגובה מפורטת שכתבתי לגבי האבק שייתן לך זוית קצת שונה לגבי היתרון של שנורקל לאבק, דווקא במדינה מדברית.
לדעתי אזני גרירה בריאות ונגישות מקדימה ומאחורה הן לא דבר של מה בכך.
אף אחד לא מתכנן להתקע, אבל לכולם זה קורה.
גם רכב מתוחזק פיקס יכול להיתקע. גם הנהג המושלם מאבד ריכוז פעם בחיים.
זאת תוספת זולה יחסית עם פוטנציאל לחסוך הרבה עגמת נפש. דווקא ברגע קריטי.
ביחד כמובן עם שתי רצועות וכמה שאקלים. זה לא צריך להגיע לאלף שקל.
בןבן,
אתה טועה.
אם אתה רציני, חפש כאן אתר תגובה מפורטת שכתבתי לגבי האבק שייתן לך זוית קצת שונה לגבי היתרון של שנורקל לאבק, דווקא במדינה מדברית.
כתבת תשובה יפה ומפורטת,
זאת עדיין לא הוכחה.
ושנורקל הוא עדיין מיותר בעיני גם אחרי הקריאה. וגם אחרי כל הדיונים. אני רואה מה קורה אצלי אחרי הפילטר. ואני לא חוצה מים בעומק שמעל קו הגלגל.
נשמים מגיעים אצלי עם הרכב מהמפעל.
כתבת תשובה יפה ומפורטת,
זאת עדיין לא הוכחה.
ושנורקל הוא עדיין מיותר בעיני גם אחרי הקריאה. וגם אחרי כל הדיונים..
שנורקל לאבק הוא לא חובה, הוא יתרון משמעותי לחיי מנוע והארכת חיי פילטר אויר וכפועל יוצא ביצועי מנוע.
לעניין האבק וכיצד הוא פוגש את הפילטר ובהמשך המנוע, ואיך השנורקל בתמונה,אני מבין שמחקר מדעי הוא לא הוכחה מבחינתך.
האם יש לך הכשרה/הסמכה/ביצוע מחקר אמיתי בנושא אבק?
אשמח לקרוא את הניתוח שלך לעובדות, ועל מה מתבססת ההערכה שלך.
אחרת זה דיון עקר כי החלטת שהמידע לא יפריע לך להחלטה.
נושא השנורקל נטחן עד דק.
היתרון (המשמעותי לדעתי) הוא הזרמת אויר קר יותר למנוע. יש מחקרים (שדורון צטט, למיטב זכרוני) שמראים שגם האויר מכיל פחות חלקיקים.
גם במעבר מים תורם, למרות שמרבית השנורקלים אינם אטומים לחלוטין אך מקטינים את הסיכוי לשאיבת מים.
לסיכום, בהחלט לא שיפור מיותר או ״חארטה״
Sent from my iPhone using Tapatalk
שנורקל לאבק הוא לא חובה, הוא יתרון משמעותי לחיי מנוע והארכת חיי פילטר אויר וכפועל יוצא ביצועי מנוע.
לעניין האבק וכיצד הוא פוגש את הפילטר ובהמשך המנוע, ואיך השנורקל בתמונה,אני מבין שמחקר מדעי הוא לא הוכחה מבחינתך.
האם יש לך הכשרה/הסמכה/ביצוע מחקר אמיתי בנושא אבק?
אשמח לקרוא את הניתוח שלך לעובדות, ועל מה מתבססת ההערכה שלך.
אחרת זה דיון עקר כי החלטת שהמידע לא יפריע לך להחלטה.דורון , לסעודים וגם באבו דאבי יש כמה מועדונים גדולים של גימני , ואם יש מדינה או מדינות שיש שם בעיית אבק או חול באויר זה בטח וקודם שם. לא ראיתי ( בנתיים ) זה כבר למעלה מכמה חודשים אף אחד שמסתובב שם עם שנורקל... וכסף לא חסר שם.... רק אל תגיד שקטן עליהם להחליף גימיני... למרות שגם זאת יכולה להיות סיבה. אכפת להם מהמנועים לא פחות מאיתנו. שהם יתחילו לשים שנורקלים מסיבת אבק ,אני הראשון שיתקין דבר כזה.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
מצאת ממי לקחת דוגמא.
מילא האוסטרלים.... אבל מהסעודים?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
דורון , לסעודים וגם באבו דאבי יש כמה מועדונים גדולים של גימני , ואם יש מדינה או מדינות שיש שם בעיית אבק או חול באויר זה בטח וקודם שם. לא ראיתי ( בנתיים ) זה כבר למעלה מכמה חודשים אף אחד שמסתובב שם עם שנורקל... וכסף לא חסר שם.... רק אל תגיד שקטן עליהם להחליף גימיני... למרות שגם זאת יכולה להיות סיבה. אכפת להם מהמנועים לא פחות מאיתנו. שהם יתחילו לשים שנורקלים מסיבת אבק ,אני הראשון שיתקין דבר כזה.
Sent from my SM-T810 using Tapatalkלא הבנתי מה אתה מנסה לומר.
אתה לא מסכים עם האמירה שבגובה הכנף יש יותר אבק מאשר בגובה הגג?
אסף.
מה ההשפעות של שנורקל על צריכת דלק כתוצאה מהפסדי זרימה בצינור ותוספת גרר בעת נסיעה מהירה בכביש?
שאלה מעניינת. מציע שתפתח אותה בדיון חדש.
אסף.
אצלי אחרי ההתקנה של השנורקל (הרכב בלינק שלי..)
הצריכה נשארה כשהייתה, 1:9 - בעיר בעיקר.
כנראה ברכב מוגבה עם גגון וצמיגי שטח זה כבר לא משנה הרבה.
לא הבנתי מה אתה מנסה לומר.
אתה לא מסכים עם האמירה שבגובה הכנף יש יותר אבק מאשר בגובה הגג?
אסף.אסף הבט..... זה לא רק ריכוז אבק.... זה גם איך הוא מגיע ובאיזה מהירות.... שנורקל מכניס אויר ישירות למנוע. מהכנף הזרימה כבר נישברה.... התפתלה הסתובבה עברה ,האבק כבר לא במלוא אונו.. התערבל הסתובב לו בכמה פינות לא חלקות לא ישרות... זה כבר לא זה. תעשה מחקר על זה ואל תשכח שאחרי כל זה יש את הפילטר שאתה שם מתוצרת טובה צפוף כמו שצריך וכשהוא כבר שואב את החלקיקים המבולבלים והמעורבלים שלא באים ישירות במהירות מול פני המסנן מראש אין להם סיכוי . שוב אני לא טוען שאין הבדל .חייב להיות הבדל, רק לא יודע אם לטובה או לרעה ובסופו של דבר אני לא יודע אם רכב בלי שנורקל מול רכב אחר אותו הדבר ואותם תנאים יסיים את חייו משמעותית לפני המשנורקל. אני יותר חושש מהנזק והחלודה בנק הקידוח לטווח הארוך. אולי אם הייתי חושב שהולך להחזיק ברכב שנים רבות והמחיר של שנורקל היה 200 300 שח ,אולי הייתי שם דבר כזה . לא יודע. אולי אני טועה אולי אתה. לא כזה קריטי וגם הנזק לטווח הארוך לא כזה שמצדיק דיון כזה ארוך.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
בדבר אחד אתה צודק. לא בטוח שזה שווה את ההשקעה של כמה מאות שקלים (מחיר של שנורקל סיני). אפשר להחליף פילטר כל 10000 קמ או לפי אינדיקטור. כמה כבר עולה פילטר? 100? 150 שקל?
אבל מכל המשתתפים בדיון הזה יש שניים שדווקא כן חקרו את הנושא, כל אחד בנפרד, אבל יש על זה הרבה עבודות חוץ ממה שדורון ומה שאני חקרנו. מהעבודות שנעשו בארץ, חד משמעית רכב שטח שחי בתנאי אבק קשים (חטיבה 460 היא המעבדה הכי אכזרית בעולם) גומר מנועים עוד לפני שהספקת להבין מה קרה. המנועים מלוטשים מבפנים בגלל הפודרה. וחד משמעית שנורקל משנה את המצב באופן קיצוני, לטובה.
מי שמחזיק ג'יפ טיולים כנראה לא *חייב* שנורקל. אבל חרטא- זה לא.
אסף.
אני באופן קבוע אחרי טיול, מוציא את מסנן האויר ומנקה אותו מאבק על ידי טפיחות עדינות על קיר או עמוד. אני מקווה שזה עוזר לשמירה מניזקי אבק.
כמובן בכל טיפול גם מחליף למסנן חדש.
בדבר אחד אתה צודק. לא בטוח שזה שווה את ההשקעה של כמה מאות שקלים (מחיר של שנורקל סיני). אפשר להחליף פילטר כל 10000 קמ או לפי אינדיקטור. כמה כבר עולה פילטר? 100? 150 שקל?
אבל מכל המשתתפים בדיון הזה יש שניים שדווקא כן חקרו את הנושא, כל אחד בנפרד, אבל יש על זה הרבה עבודות חוץ ממה שדורון ומה שאני חקרנו. מהעבודות שנעשו בארץ, חד משמעית רכב שטח שחי בתנאי אבק קשים (חטיבה 460 היא המעבדה הכי אכזרית בעולם) גומר מנועים עוד לפני שהספקת להבין מה קרה. המנועים מלוטשים מבפנים בגלל הפודרה. וחד משמעית שנורקל משנה את המצב באופן קיצוני, לטובה.
מי שמחזיק ג'יפ טיולים כנראה לא *חייב* שנורקל. אבל חרטא- זה לא.
אסף.
כן, ראיתי סרטון על ניסוי באוסטרליה, 2 רכבים נדמה לי מיצובישי האנטר שני פילטרים חדשים ,אחד נסע קבוע מאחורי השני בדרכים לאורך ,לא זוכר כמה אבל מאות קמ . האחד עם שנורקל השני לא. התוצאה ? ברכב מאחור הרבה יותר אבק בקופסא לפני הפילטר. עכשיו כמה מזה נכנס ,לך תדע . הניסוי מראה הטיה קלה אבל ברורה לטובת השנורקל בעיקר בשאריות אבק בקופסא. כמה מזה באמת משפיע פנימה ,לא היה ברור לי מהניסוי. אולי בתנאי פודרה צריך פרה קלינר צנטריפוגלי - זה כן . דבר שני גם אם אני נוסע באבק אני תמיד מקפיד לשמור מרחק גדול מהרכב לפני , מקפיד לא להכנס לענני אבק , בקיצור הגנה ''פעילה '' בדיוק כמו שאני מנמנע ממעברי מים עמוקים.
טוב חאלס , עם שנורקל בלי שנורקל בעיקר נהנים ...
זה שאתה משתדל לא להיכנס לענני אבק, לא אומר שהמנוע שלך לא נושם אבק בכמויות. זה רק אתה שלא רואה את האבק, או רואה פחות אבק ונדמה לך שהוא איננו, אבל הוא נמצא שם. הוא באוויר והוא חודר לכל פינה - זה המקום להזהיר את כל אבירי הפילטרים הפתוחים למיניהם! וגם את כל קמצני המסננים התחליפיים.... בתנאי פודרה המסננים הפתוחים והמסננים התחליפיים הזולים הם כמו גבינה שוויצרית. יותר חורים ממסנן. והכל נשאב לכם לתוך המנוע ומשייף אותו.
אז שנורקל זה לא חארטה. ממש לא. אם הרכב עובד קבוע בתנאים מאובקים, שנורקל הוא לא מותרות. הוא הכרח.
גם פרה-קלינר או לוכד חול/חלקיקים זה ממש לא חארטה. רצוי מאוד גם אחד כזה. אולי בזמן הטיפול הבא אני צריך לצלם לכם מה יוצא מקופסת לוכד החול/חלקיקים שהוספתי לפני בית המסנן במערכת סינון האוויר אצלי בג'יפ - אחד השדרוגים החשובים שאתם יכולים לפנק את הרכב שלכם בו.
מה שחשוב זה לא כמה אבק יש לפני הפילטר,
אלא מה יש אחריו.
ובשגרת טיפולים שלי, הפילטר המוחלף (כל טיפול) לא מגיע לנצב שהוא סתום או מלא אבק.
רוב הנסןעה היא על כביש (רכב יומיומי) והחסרונות של השנורקל בכביש המהיר לא מצדיקים את הטיול פעם בחודש.
אם כבר הייתי שם, אז בהחלט עם פרה קלינר.
מה שחשוב זה לא כמה אבק יש לפני הפילטר,
אלא מה יש אחריו.
ובשגרת טיפולים שלי, הפילטר המוחלף (כל טיפול) לא מגיע לנצב שהוא סתום או מלא אבק.
רוב הנסןעה היא על כביש (רכב יומיומי) והחסרונות של השנורקל בכביש המהיר לא מצדיקים את הטיול פעם בחודש.
אם כבר הייתי שם, אז בהחלט עם פרה קלינר.
אין שום חסרון בשנורקל בכביש מהיר.
מה שכתבת לגבי כמה אבק יש אחרי הפילטר הוא נכון, רק שפספסת/לא קראת מה נכתב לגבי מה עובר את הפילטר בכל מקרה, בלי קשר כמה פעמים תחליף פילטר.
וכאן נכנס היתרון של נקודת נשימה גבוהה.
שנורקל מפחית את הכמויות ביחס לנקודת שאיבת אויר רגילה.
הפחתת כמות הפודרה שעוברת את הפילטר ומגיעה לתוך המנוע.
הכי טוב, פרה-פילטר על שנורקל.
החסרון היחידי בשנורקל הוו ההוצאה הראשונית.
מכאן והלאה, רק יתרון לכל רכב.
בגלל זה אתה רואה שנורקל מקורי על כל פקקטה משאית חלוקה, גם עירונית.
וכל יצרן שטח שמכבד את עצמו מציע אופציה כזו.
אין שום חסרון בשנורקל בכביש מהיר.
מצטער אבל המשפט הזה לא נשמע לי הגיוני.
יש הפסדי זרימה ליניקת האויר בצינור הנוסף ויש תוספת גרר.
אולי לטנדר או לרכב שכבר מוגבה מאוד ועם גגון אז התוספת היא יחסית זניחה, אבל הייתי רוצה להבין את ההשפעה לגבי SUV שפחות או יותר במצב סטוק עם הגבהה מינימלית של 2 אינץ' וללא גגון, דגלים וכו' מה תהיה ההשפעה על הביצועים וצריכת הדלק בכביש מהיר.
בסמןראי שהיה לי. ההבדל היה בסדר גודל של 1:11 אחרי ו 1:14 לפני ... דיי זניח.
בהיילקס לא היה שינוי ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
מצטער אבל המשפט הזה לא נשמע לי הגיוני.
יש הפסדי זרימה ליניקת האויר בצינור הנוסף ויש תוספת גרר.
אולי לטנדר או לרכב שכבר מוגבה מאוד ועם גגון אז התוספת היא יחסית זניחה, אבל הייתי רוצה להבין את ההשפעה לגבי SUV שפחות או יותר במצב סטוק עם הגבהה מינימלית של 2 אינץ' וללא גגון, דגלים וכו' מה תהיה ההשפעה על הביצועים וצריכת הדלק בכביש מהיר.
חישוב זרימה זה משהו מוחלט.
יש ספיקה נדרשת למנוע מול סל״ד.
אם הצנרת של השנורקל מתאימה לדרישות המנוע אז זה מוחלט, לא הרגשות ולא הערכות.
בסמןראי שהיה לי. ההבדל היה בסדר גודל של 1:11 אחרי ו 1:14 לפני ... דיי זניח.
בהיילקס לא היה שינוי ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
הבדל של 22%. לא כל כך זניח...
אולי השתמש בקש... (;
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
היה מאמר התקנה בג׳יפטריפ ..;)
אבוד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אולי השתמש בקש... (;
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בדיוק..
זה בדיוק העניין.
צנרת שלא מתאימה לספיקה הנדרשת.
חישוב זרימה זה משהו מוחלט.
יש ספיקה נדרשת למנוע מול סל״ד.
אם הצנרת של השנורקל מתאימה לדרישות המנוע אז זה מוחלט, לא הרגשות ולא הערכות.
אני לא מדבר על הרגשות והערכות אלא על הנדסה.
אמנם אני לא עוסק בזה היום אבל לפני המון שנים ובעמל רב כן עברתי את קורס תורת הזרימה בטכניון.
האמן לי שכשהצינור יותר ארוך אז הפסדי הזרימה יותר חזקים בדיוק כפי שתעביר זרם חשמל במוליך יותר ארוך אז ההתנגדות ומפל המתח יהיו גבוהים יותר.
לפי דבריך אין משמעות לפעולת טורבו ולכך שנכנסת מסת אויר יותר גדולה במהלך היניקה?
כל מי שלקח צינור ביוב וקימבן שנורקל אז עשה חישובים דקדניים לדרישות המנוע?
ברור שיש משמעות.
ובגלל זה ציינתי שהצנרת חייבת להתאים לספיקת האויר הנדרשת.
אתם כל הזמן מתעלמים ממשפט המפתח הזה..
ואם קימבנת צינור צר מידי, אז לא יעבוד לך כמו שצריך.
חשבון פשוט.
אתה יכול לחפש סרטוני דינו שבודקים לפני ואחרי ותראה שאין שינוי אם זה מתוכנן נכון.
יתרה מזאת. ברכב ספציפי שעבורו זה נבדק לפני מספר שנים, השנורקל שתוכנן לספירה אופטימלית הוסיף מעט כוחות סוס למנוע בזכות הורדת טמפ' היניקה. לא חושב שזה המקרה הנפוץ אבל וואלה, גם זה יכול להיות.
אסף.
ברור ששככל ששטח החתך של הצינור יהיה גדול יותר אז הפסד הזרימה יהיה קטן יותר, אבל מצד שני מקדם הגרר החיצוני יהיה פחות טוב.
אני לא מתווכח על הנתונים בדבר היתרון בנסיעת שטח והפחתת האבק.
אני רוצה להבין מה ההשפעה על צריכת הדלק בנסיעת כביש במהירות של 100 קמ"ש של SUV במצב סטוק (ועוד כזה שמצוייד בטורבו).
קשה לי להאמין שבמצב הזה, השנורקל ישפר מבחינת טמפרטורת האויר הנכנס.
בינתיים המספר היחיד שנאמר על ידי גיא הצביע על עליה בצריכה של 22%.
גיא התקין צינור ביוב דל קוטר על מנוע אנמי מראש.
אני נוסע עם שנורקל ברכב מעל 10שנים.
אין שום השפעה על צריכת הדלק.
לא לחיוב ולא לשלילה.
הקוטר המקורי של הצנרת היה 2״, והקוטר של השנורקל עד לפילטר הוא 3״.
יכול להעיד שבטרופר שלי, ללא גגון, הגבהה 2'' - לא הבחנתי בכל שינוי בצריכת הדלק לאחר התקנת השנורקל.
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
דרור ,מה זאת הקופסא לוכדת החול שהרכבת לפני הפילטר? נשמע מענין ולענין האבק אולי גם יותר יעיל . בבקשה תן קצת פרטים ,היכן לקנות או איך לעשות מחירים וכו . תודה מראש.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.