צפייה בגרסה מלאה : הזעה או נזילה מאינטרקולר דאסטר דיזל 4X4 2015
122511
היי חברים , יש לי הזעה/נזילה של שמן בחלק העליון של האינטרקולר (דאסטר טורבו דיזל) טיפול אחרון לפני בערך 7000 ק"מ ניקו את האזור ושוב זה מופיע , במוסך מרכזי אמרו לי שזה לא משהו רציני אלה אם ידלק חיישן ARG .
יש לציין שאין שום בעיה כלל ברכב , נוסע נהדר .אני בודק שמן בצורה תקופה ואין נזילות או מחסור
השאלה אם זה משהו שצריך דחוף לטפל כדי לא להגיע למצב שהטורבו ינזק ?!?!?
אני שומר היטב על כללי הטורבו :)
מחכה דקה בהנעה לפני תחילת נסיעה
מחכה שתי דקות בתום נסיעה
מודה מראש ,
אפי
יתתכן שהטורבו תקול ושמן עובר לאינטרקולר.
ממליץ לבדוק היטב את המערכות הקשורות.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
לדעתי זה לא יותר מאדי שמן שמן הממוחזרים מנשם הקרטר או בקיצור PCV...
אין עם זה שום בעיה למעט ויזואלית..
אם בכל זאת אתה רוצה להימנע מזה וגם לשמור על המערכת לטווח הארוך אתה יכול להתקין
Catch Can
https://youtu.be/PWz6vCnJ4CA
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
טל יפה לך להמליץ המלצות ולשלוח אנשים להתקין תוספות ללא שום בדיקה .
מה אכפת לך אוטו שלך.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
ברמת התיאוריה, אביב, אתה צודק.
מצד שני,.כל האתר הזה בנוי על המלצת ואבחונים דרך האינטרנט. לפעמים אפילו בלי תמונה.
בשביל זה יש את הדיסקליימר האימתני בתחתית האתר, ובחוקי הפורום.
מסתובב פה שרשור שמדבר על "רעשים של ברזל נוגע בברזל, ולפעמים ברזל מסתובב". ואנשים מחלקים שם שלל עצות. זה לא שונה במאום, ומי שמטפל באוטו על סמך דיעה של אדם שהוא לא פגש מעודו, ולאראה את האוטו, עושה זאת על אחריותו.
ודבר נוסף,
אם אני לא מתבלבל עם טל אחר,
הוא גם נוסע על דאסטר. כך שזאת לא כתיבה באוויר.
איל יש הבדל בין רעש "ברזל נוגע בברזל" לבין המתואר בפתיחת השרשור ע"י פותש .
כאן יש משהו ויזואלי מוחשי שלא אמור להיות , ניתן לבצע כל מיני בדיקות בכדי לוודא אם תקין או לא.
להמליץ ישר על התקנת קולט אדי שמן זה לא מקצועי ולא רציני.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
הייתי מוסיף לבדוק שהבנדים מחוזקים, ועוד כמה מילות הסרת אחריות כמו:
אולי כדאי לבדוק אם...
יתכן והגורם הוא.....
אבל סה"כ מה שטל כתב זאת תופעה מוכרת מכמעט כל הרכבי דיזל שהיו לי.
בל נשכח שמצוין בהודעת הפתיחה שהוא היה כבר במוסך.
לעניין:
1) יש לבדוק שנשמי מנוע תקינים ופתוחים(לא מכיר ספציפית את המנוע הזה).
2 ) פתח את הצינור יציאת אוויר מהטורבו ,צלם והעלה לנו תמונה של כמות השמן בתוך הצינור לכיוון האינטר קולר.
3) וודא שכל הבנדים מחוזקים כראוי.
4) וודא גובה שמן תקין.
זה מה שזכור לי כרגע
למישהו עולה עוד משהו?
נ.ב איל , אני מתעסק ביומיום במנועים גדולים ולא מקובל עלי בכלל שאתה טוען שזה שכיח, אצלי כל האינטרקולרים יבשים.
המקסימום מבחינתי שנחשב תקין בצינור יציאה מהטורבו זה לא יותר מהזעה קלה, פנימית בתוך הצינור, בחוץ אין שום סיבה שיהיה שמן אלא אם יש תקלה , או בעיה כלשהי.
שבוע טוב
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אין מנוע דיזל בן כמה שנים שלא מתחיל "להזיע" בדיוק כמתואר, וכן זאת תופעה ידועה ושכיחה בהחלט. אני זוכר לא מעט שרשורים עם התופעה הזאת בדיוק, אף פעם זה לא היה בגלל בעיה בטורבו.
אם זה היה תקלה בטורבו השמן הזה היה נשרף במערכת הפליטה והרכב היה צפוי לעשן (ולהסריח) הרבה יחסית ברמה שהיתה מורגשת בהחלט על ידי בעל הרכב וכנראה שגם היה מוסיף את זה בהודעה.
בטראנו שלי היתה לא מעט רטיבות באזור האינטרקולר עד שניתקתי את הנשם מהיניקה.
מאז - הכל יבש.
אני טענתי שזה סביר ולא מחייב שום פעולה, אבל אם הוא מעוניין ישנה אפשרות של catch can, מה הבעיה עם זה?!
לשלוח בן אדם להחליף מכלול בעלות של אלפי שקלים רק בשביל ההזעה הזאת זה ממש מקצועי ואחראי....
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
טל התנגחות מיותרת.
אני לא שלחתי אותו להחליף שום דבר להזכירך אתה זה שהציע לו להוציא כסף מהכיס.
שיהיה אחלה שבוע בנאדם
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
בטראנו שלי היתה לא מעט רטיבות באזור האינטרקולר עד שניתקתי את הנשם מהיניקה.
מאז - הכל יבש.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
יופי אז הנשם היה סתום וכחלק מההמלצות שלי הומלץ לפותש לבדוק נשם.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אין מנוע דיזל בן כמה שנים שלא מתחיל "להזיע" בדיוק כמתואר, וכן זאת תופעה ידועה ושכיחה בהחלט. אני זוכר לא מעט שרשורים עם התופעה הזאת בדיוק, אף פעם זה לא היה בגלל בעיה בטורבו.
אם זה היה תקלה בטורבו השמן הזה היה נשרף במערכת הפליטה והרכב היה צפוי לעשן (ולהסריח) הרבה יחסית ברמה שהיתה מורגשת בהחלט על ידי בעל הרכב
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
לא נכון , לא בכל מצב של מעבר שמן לאינטר , תקבל ענני עשן.
הייתה לי נווארה עם טורבו שהחזיר נשמתו ובדרך כמובן היה לא מעט שמן אחריו לכיוון אינטר קולר , האוטו לא עישן בכלל.
אתה טועה ומטעה.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
חברים תודה על המענה ...
הרכב בסה"כ עבר 65K קילומטרים יד שניה אצלי (קצת יותר מחצי שנה) ומהיום הראשון שרכשתי אותו הבחנתי בתופעה ולא ייחסתי לזה חשיבות - וזה היה טעות !!! סוחב על הכיפאק ואין שום תחושה של בעיות טורבו כרגע פרט להזעה הזו ...
הייתי צריך לעלות את הנושא ולהתעקש בבדיקת תום אחריות - כבר לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור :( וקרסו לא הכי ידידותיים
מה שכן הרכב תמיד טופל במוסכי קרסו והשמנים מקוריים והוחלפו תמיד בזמן (שלושה טיפולים)
אני אכנס בהזדמנות הראשונה למוסך שוב ונראה מה יגידו הפעם ואעדכן
מודה לכם מראש
המשך שבוע נהדר ...
אפי
גם הנווארה שלי לא עשתה שום סימנים של טורבו , ובמכה הוא נדפק .
אני לא טוען שהטורבו דפוק , אבל גם לא שולל את האפשרות הזו לפני שבדקתי.
שבוע טוב
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
יופי אז הנשם היה סתום וכחלק מההמלצות שלי הומלץ לפותש לבדוק נשם.
ממש לא. אם הנשם היה סתום אז לא היו מגיעים אדי שמן ליניקה כלל, איך הגעת לזה??
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
לא נכון , לא בכל מצב של מעבר שמן לאינטר , תקבל ענני עשן.
הייתה לי נווארה עם טורבו שהחזיר נשמתו ובדרך כמובן היה לא מעט שמן אחריו לכיוון אינטר קולר , האוטו לא עישן בכלל.
אתה טועה ומטעה.
ברוב המקרים אחד הסימפטומים המובהקים לתקלה בטורבו הוא עשן כחלחל כתוצאה משריפת השמן. מדוע ששמן שפרץ ממעברי השמן בליבת הטורבו יבחר לדלוף רק לצד אחד??
טועה ומטעה?! סליחה!! במה בדיוק טעיתי??
תיארתי תופעה ידועה ומוכרת, אם אתה לא מודע לגביה זה לא אומר כלום!
מגיב נוסף (איל) כאן טען שהוא מכיר את התופעה הזאת גם כן בכל רכבי הדיזל שהחזיק.
כפי שכנראה מסתבר זה בדיוק המצב אצל הפות"ש.
אצלי זה הוכח כבר בכמה רכבים ואני מכיר עוד עשרות מקרים רבים.
איך בדיוק אני מטעה??!
תעבור על הסרטון שצירפתי כאן בתגובה הראשונה שלי ותלמד על מה מדובר לפני שאתה שולל!
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
גם הנווארה שלי לא עשתה שום סימנים של טורבו , ובמכה הוא נדפק .
אני לא טוען שהטורבו דפוק , אבל גם לא שולל את האפשרות הזו לפני שבדקתי.
שבוע טוב
באותה המידה גם לא בדקת את האפשרות שאני העליתי אבל בהחלט שללת אותה.
אני לא העליתי את האפשרות של טורבו כי סבירות גבוהה הרבה יותר שזאת רטיבות ממערכת PCV, ולפי התמונה שהעלה הפות"ש זה מאוד אופייני, פלוס זה שהוא היה כבר במוסך ונבדק ובנוסף גם טוען שמעבר לזה הכל תקין, ואין סימפטומים נלווים אחרים.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
לסיכום....אני הבעתי דעה מנסיוני (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/60814-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A5-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A3-%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%93) ורשמתי שזה נראה כרטיבות סבירה מאדי שמן המוחזרים למערכת היניקה של המנוע ואין עם זה שום בעיה ואין צורך לבצע פעולות נוספות.
אתה בחרת להלך אימים על הבחור ושלחת אותו לנסות "לשכנע" את המוסך שיש לו בעיה בטורבו (ואני מתאר לעצמי שזאת לא תהיה משימה קשה מידי...), ואולי להוציא אלפי שקלים על סתם ללא סיבה.
דבר נוסף אנחנו כאן בפורום אינטרנטי מנסים לעזור ולהציע כמיטב הבנתנו וניסיוננו אין מדובר על חוות דעת מקצועית ומחייבת בהגדרה לא שלי ולא שלך! לכן גם אתה לא יכול להאשים מגיבים כאן בהאשמות של "חוסר מקצועיות" "חוסר אחריות" טועה ומטעה" וכיו"ב, בעיקר כאשר אין לדעתך שום יתרון על דעת אחרים (שלא לדבר על זה שבסוף תצא טועה...) אז אני מציע לך בפעם הבאה שאתה מגיב תגיב בהתאם ובצורה שמכבדת את שאר המגיבים (במחוזות מסוימים קוראים לזה נימוסים...).
בברכה,
טל.
אגב,
סטטיסטית, עוד כ50-60 אלף קמ' במילא ילך לו הטורבו. אז למה לדאוג כבר מעכשיו ;)
טל נשם סתום מעלה את הלחץ בתוך המנוע ויכול לגרום לשמן "להידחף" דרך אטמים ולפרוץ אותם.
מעבר לזה אני מתנצל אבל ממש אין לי כוח להגיב לכל המגילה.
אחלה שבוע
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
טל נשם סתום מעלה את הלחץ בתוך המנוע ויכול לגרום לשמן "להידחף" דרך אטמים ולפרוץ אותם.
מעבר לזה אני מתנצל אבל ממש אין לי כוח להגיב לכל המגילה.
אחלה שבוע
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
ידוע ומוכר, אבל זה לא סותר מאומה ממה שטענתי ולמה זה שייך?!
טל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.