PDA

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לגבי WJ WK



Giora
08-01-19, 11:11
שלום לכולם,

לאחרונה מכרתי את הZJ המשופר שלי ועכשיו אני מחפש מחליף ראוי, סגנון הטיול השתנה, פחות טכני יותר טיולי אורך לכן המחליף לא חייב להיות מפלצת גורסת סלעים אלא כלי שיעבור את כל המסלולים בארץ בנוחות מקסימלית.

חשבתי שהמחליף הראוי יהיה מהמשפחה, גרנד צעיר יותר, אשמח לשמוע מניסיון על הדגמים הבאים -



WJ 4.7 - הכי קרוב למה שהיה לי
WJ CRD - מה אומרים על הדיזל? יש בעיות מיוחדות? כדאי לנסות או עדיף להתרחק?
WK 4.7 - מעניין אותי מאד לדעת כמה הכלים האלה אמינים, וכמה עולה לתקן תקלות ואצל מי. ראיתי שיש הבדל בהספק של המנוע מ2008 ומעלה (231כ"ס ל-303 כ"ס) האם כדאי לחפש את ה303? איך הקוואדרה דרייב בפועל?
גם הקומנדר XK יכול להכנס למשוואה, למרות הפרונט המכוער שלו.


מחפש תשובות ענייניות של בעלי נסיון עם הרכבים האלה.

תודה מראש,
גיורא

איתןש
08-01-19, 14:02
Wj בכלל כלי ראוי אבל לטעמי הסרנים שם חלשים מדי וכן הוא כבר עתיק,היה לי WJ דיזל וסך הכל היה כלי נהדר מאוד נוח בשטח וחסכוני בדלק כבעלים של WK דיזל עם QD2 חייב להגיד שמרגיש שמצאתי נוסחה מנצחת אחרי הגבהה של 2 אינצ ומיגון גחון זה כלי שנוסע כביש ושטח ברמה מאוד גבוה של עבירות ונסיעת כביש כמעט של רכב פרטי! הוא עם הגבהה וצמיגים מוגדלים עדיין מתנהג נהדר כאילתי שנוסע /מטייל הרבה .
חשוב כשקונים WK לוודא שהוא QD2 ו מטופל בקפידה ישנם מספר שירשורים על זה.

tom1105
08-01-19, 19:58
כבר 4.5 שנים עם wj crd. כלי עם אפשרויות שיפור ושטח בלתי מוגבלות.
הדיזל אמין מאוד ואצלי עומד על מעל ל300 אלף ללא שום תקלות.
לגבי סרנים חלשים, לא מכיר, סוחב 33 בלי שום בעיה

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

omri_t
08-01-19, 20:00
בכללי ה wj הוא האחרון עם שני סרנים חיים.
הוא גם יפה וגם פלטפורמה לא רעה לשיפורים .
מצד שני הם כבר זקנים ולא יקח הרבה ותהיה במצב של zj שאתה מכיר.

ה wk כבר מעודן יותר. מכיל dna של המשפחה 4בל כבר פחות מלכלך ידיים.
יש כאלו שעושים איתם שטח אמיתי.
אבל בוא נודה שזה לא zj ולא רצים איתו לחפש סלעים.
יותר בכיוון של טיולים ומה שבדרך הוא עובר בקטנה.

גרסת ה qd2 היא ללא ספק הדבר הנכון לקנות.
גראנד כזה מתנהג בשטח נהדר. ומפצה יפה על המון חסרונות.
הגבהה ומיגון הם חובה כדי ללכת לטייל מעבר לשביל קקל.
מבחינת אמינות- אמריקאי כמו שאתה מכיר רק עם פי 70 יותר מחשבים וחיישנים.
דורש התעסקות והתרוצצות מידי פעם.
לא מן הנמנע שפה ושם יהיה איזה בוקר שלא בא לו להניע או שיכנס לאיזה מוד חרום. שידרוש ממך לאחר לעבודה או משהו. אם זה היומיומי של האישה- רק אם התחתנת טוב.

תחזוקה יקרה, שמנים ותוספים יעודיים וכאלה.
חלפים של אמריקאי מפונפן אבל יש הכל.

ה wk מפנקקקק מאוד.
סלון נוח ומלוקק שכיף לשוט בו לפני ואחרי טיול וגם בכלל ביומיום.
מערכת מצויינת. מזגן מצויין.
חלק עם מסכים לילדים מאחור- לימיטד כמו שצריך.

לגבי הדיזל ב wk זה מנוע וגיר מרצדס כמו ספרינטר מ ml.
לטוב ולרע אחזקה של מרצדס מסחרית.
סהכ מרגיש לטעמי הרבה יותר טוב מכל מסחרית דיזל אחר.
אוכל 1-10 אצל האישה
1-7.5 אצלי

אני עם wk דיזל 2008
שופר בצורה מאוזנת.
פה ושם יישור הקו דרש תשומת לב אבל בגדול זה שפוי.
ממליץ בחום.

לא לוותר על qd2
עדיף לימיטד או אוברלנד .
אם בנזין לך על ההמי 5.7 יש לו כמה יתרונות מהותיים
על ה 4.7

בהצלחה

grand
08-01-19, 20:12
כאחד שהיו לו ברזומה את כל השושלת אני אוכל להוסיף שה wk היה למרבה הפלא ולמרות מה שרשום בכתבה ההיא מלפני כמה שנים הכי זול מבחינת תחזוקה מכל הקודמים למשפחה שהיו, את כולם החזקתי כ 6 שנים את כולם רכשתי בני 5-6, ישנן תקלות - מחלות קבועות שמופיעות פעם ב 10 שנים לכולם.. ברגע שהן טופלו, צפוי רכב די אמין וזול לתחזוקה.
בהחלט רכב מומלץ ובחירה הגיונית וראויה מהמתחרים הישירים באותם שנתונים ומחיר.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

zik5
09-01-19, 05:58
qd2 היא נעילת אמתית בשונה מאד qd1.הרכב מחליט לבד מתי לנעול ועושה את זה מצוין.
נועל גם קדימה וגם אחורה.
לפני הרבה שנים כשקניתי wj מאד התאכזבתי מ-qd1 הרכב היה תקין .אבל המערכת עובדת בצורה מיוחדת
וזה ממש לא רכב נעול כפול כמו נעילה מלאה.

Giora
09-01-19, 18:46
תודה לעונים, מספר שאלות הבהרה -



לא הבנתי כמה מורגש ההבדל בין המנוע עם 231 כ"ס ל- 303 כ"ס בWK? האם זה משפיע על הבלאי? איזה דגם עדיף?
מה הצריכת דלק של 4.7 ושל 5.7?
אני לא מצליח למצוא מודעות של WK דיזל, זה אומר שיש ממש מעט? ויכולה להיות בעיית חלפים במקרה ותהיה תקלה שקשורה לדיזל?
כמה עולה הגבהה 2-2.5" לWK?

תודה,
גיורא

grand
09-01-19, 20:42
יהיו אולי אנשים שיחלקו עלי, אבל עדיף דיזל או מנוע המי 5.7 ממנועי ה 4.7, הדגם החלש יותר של ה 4.7 אכן חלש יותר מדגמי 2008 ומעלה, באופן כללי מנוע ה 4.7 עדין ורגיש יותר להתחממות/גז ממנועי ההמי 5.7.
בכלל, מבאס שכל הזמן תחשוב למה רכשת 4.7 ולא ההמי אחד ממנוע ה V8 הטובים והנחשבים בהיסטוריה המוטורית.
צריכת הדלק דומה לכל הדגמים, ה4.7 בשטח ובעיר יהיה טיפונת חסכוני יותר, ההמי בכביש פתוח יהיה חסכוני מה 4.7.... הדיזל חסכוני.



Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

omri_t
09-01-19, 20:58
רמי צודק.
זה בדיוק הטיפ שקיבלתי ממנו לפני כשנה.

או דיזל או המי.
מעבר לכוח זה גם עניין של אמינות ורובוסטיות המנוע.

אין הרבה דיזלים בלוחות.
בקבוצה אנחנו לדעתי יותר מ 15 דיזלים.
ה wk זו חתיכת יציאה גאונית.
מניח שמי שיש לו כזה לא ממהר למכור.
בחור מכאן מצא אחד לפני כשבועיים. מחיר טוב מאוד.
אין כל בעיית חלפים לדיזל- זה מנוע מאוד נפוץ בספרינטר וב ml כך שמקור החלפים כפול ממרצדס ומקרייזלר.
כל השאר זה wk רגיל.

אל תתפשר על qd2
ותעדיף משמעותית לימיטד.

אל תהיה מוטרד מצריכת הדלק בין ה 4.7 להמי.
שניהם שותים מללללללא בנזין.
גז יחסוך לך קצת. ויגדיל לך את כאבי הראש.

הגבהה 2.5 מקצה לקצה עולה סביב 8k שח.
הגבהה 4" בערך כפול.
יש קיצורי דרך אבל אלו המספרים בגדול.

boaz avrahami
10-01-19, 02:38
גיורא,

אם שברת ל ZJ את הצורה אז לדעתי עדיף שתימנע מ WK.
חפש לך איזה אוטו עם שלדה אמיתית אם אתה רוצה שטח קשה.

ה WK יותר עדין ויותר יקר והרבה פחות לשטח ועכשיו כשיש לו קבוצה הוא כבר לא אטרקטיבי במחיר כמו לפני כמה שנים כשכמעט לא היה לו שוק כיד שניה.

בקיצור אם אתה שוקל אותו ברצינות אז עדיף לך דאסטר בהרבה...
או אם לשטח אמיתי אז חפש אוטו עם שילדה או WJ

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

איתןש
10-01-19, 13:56
בועז תגובה פשוט לא רצינית הWK רכב שטח חזק ויודע לעשות הכל מהר וחזק ולא ישבר יותר מאחרים ,כן אתה צודק הפך מבוקש והדיזל תמיד היה הרבה יותר יקר בעזרת הQD2 ושיפור מינורי הוא עושה הכל ... טוב חוץ מכמריר;)

omri_t
11-01-19, 21:59
אני נוטה להסכים עם המסר של בועז.
זה לא אוטו לעבירות.

איתןש
12-01-19, 07:40
לא יודע מה זה "רכב עבירות"? WK מהחברה טוב לתל אביב וגם לא לכולה... אבל בפרוטוקול שינוי מינורי הוא יעבור כל מסלול בארץ חלקם שופרו למפלצות ויעשו גם כמריר, כרכב עיקרי ואני אילתי הוא עושה הרבה ק"מ בכביש וגם שם הוא נוח מפנק ומצויד גירסת האוברלנד אבל לא ויכוח שכל אחד ינהג במה שהוא אוהב .

נדב42
12-01-19, 10:31
שלום לכולם,

לאחרונה מכרתי את הZJ המשופר שלי ועכשיו אני מחפש מחליף ראוי, סגנון הטיול השתנה, פחות טכני יותר טיולי אורך לכן המחליף לא חייב להיות מפלצת גורסת סלעים אלא כלי שיעבור את כל המסלולים בארץ בנוחות מקסימלית.

רק להזכיר את הודעת הפתיחה, הוא לא מחפש מפלצת עבירות ...

Giora
12-01-19, 11:04
כמו שנדב שם לב והזכיר, אני לא מחפש רכב עבירות. הZJ היה כזה ובתקופה האחרונה הוא הרגיש אובר קיל כשבטיולים במדבר לא הפעלתי נעילות בכלל. ראיתי ביוטיוב מה הWK יודע לעשות עם הגבהה וצמיגים וזה מספק אותי. קבוצת הבחירה שלי ברורה - גרנד צעיר יותר, כל ההצעות כמו דאסטרים רקסטונים וקינגים זה קצת מעליב.. לנד קרוזר לא מצדיק את המחיר. כרגע אני בבתלבטות אם ללכת עלWJ דיזל או WK דיזל רק מבחינת תקציב.


Sent from my ONE E1001 using Tapatalk

נמרוד
13-01-19, 11:37
בבוקר אחד המנהלים נעל את הדיון. בצדק. אבל זה לא הוגן כלפי מי שפתח אותו ושאל שאלות עניניות.

אז מחקתי עכשיו שני-שליש מהדיון שהיו לא רלוונטיים לחלוטין, ואני מבקש שאותם גולשים שהתווכחו, לא משנה על מה, לעשות את זה בערוצים אחרים.

תודה!

נדב42
13-01-19, 11:49
כרגע אני בבתלבטות אם ללכת עלWJ דיזל או WK דיזל רק מבחינת תקציב.

אם WJ מספיק מפנק בשבילך, הייתי הולך עליו, מחפש אקזמפלר במצב הכי טוב שאפשר ומשפר אותו לפי הצרכים. מחרתיים יתחשק לך לחזור לעבירות גבוהה יותר ? הבסיס כבר שם ולא תצטרך להחליף שוב.

אפשרות נוספת, אם אין לך צורך בחניונים תת-קרקעיים, היא לחפש WJ עם מנוע בנזין 4.0L (כמו ב-XJ ובסופה) ולהסב אותו לגז. זה אמנם לא מנוע מפלצתי כמו ההמי, אבל בהחלט בריא, נפוץ ומוכר יותר מהדיזל, ואתה נשאר בעלויות תדלוק סבירות וטווח נסיעה מוגדל :)

המנוע הספציפי הזה מקבל גז באהבה רבה, בטח יותר משאר דגמי המנועים של ג׳יפ.

גיא
13-01-19, 12:10
אל תשכח שמיכל גז מקטין גם את תא המטען

צריך לזכור.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Giora
13-01-19, 12:41
אני לא מאמין, לא סומך ומתקמצן על המקום בבג'אז לטובת מע' גז. בZJ לא היתה לי ואני גם לא מתכוון להתקין אם אקנה בנזין בסופו של דבר. דווקא הדיזל מאד קוסם לי, הZJ היה מכה בעניין הדלק וכל נסיעה מנהלתית איתו הייתה במחשבה על הכיס, כמו שאמרתי מקודם, אני כבר מזמן לא מטייל טכני, כל החבר'ה שלי עם לנדקרוזרים ואנחנו אוהבים טיולי אורך ונחת. הZJ הפך בשנתיים האחרונות רכב טיולים בלבד בגלל צריכת הדלק. לפי נתונים יבשים מנועי הדיזל גם בWJ וגם בWK יכולים לחלוטין להוות מענה לרכב יומיומי, תתקנו אותי אם אני טועה. אני לא בטוח שאוכל למתוח את התקציב לקניית WK + שיפורים, לכן כרגע מתביית על WJ הכי חדש והכי שמור.

נדב42
13-01-19, 12:55
עם אמונה ואמון אני לא מתווכח, איש באמונתו יחיה. לגבי המקום בבגאז׳ - עם מיכל שטוח ומקרר מגירה אתה יכול לקבל בגאז׳ בשטח מלא, מוגבה ב-30 ס"מ בערך, כאשר המקרר הרבה יותר נוח ונגיש מרוב הסידורים האחרים.

אתה מוזמן לראות את הסידור אצלי בצ׳רוקי (בשרשור כאן באתר או לקפוץ אלי :) ), שהוא קטן יותר מהגראנד ובכל זאת ברוב הטיולים אני מגיע עם יותר ציוד (ויותר נגיש) מרוב החברים, כולל אלו עם רכבים גדולים בהרבה.

Giora
17-01-19, 12:12
תודה נדב, מכיר את השרשור שלך בנושא זיווד הצ'ירוקי. בכל מקרה אני לא מתחבר לכל נושא הגז, מפחיד אותי, חבל לי על המקום ובסופו של יום עם הנסועה השנתית הנמוכה שלי עם הג'יפ זה יוצא לי לא משתלם מכל הבחינות :) או בנזין או סולר

למישהו ידוע אם הגזרה של מסנן לרכבי דיזל משפיעה גם על הגרנדים דיזל?

omri_t
17-01-19, 15:33
עזוב אותך מגז
לך על דיזל.

אני ב wk עושה יותר מ פי 2 ק"מ לליטר בהשוואה להמי.
ומשלם בערך כפול לליטר סולר ממחיר גז.
כך שבחשבון גס אני משלם מעט פחות לכל קילומטר בהשוואה להמי על גז.

וזה לפני התקנת מערכת גז, תחזוקת מערכת גז, אובדן ימים עבור ריצות מהמכון גז למוסך לחפש תקלות ולכייל ולתקן ועלות נזקים שיש או אין או לא רוצים להודות שיש משימוש בגז.



לך על דיזל.
החיים יפים במרצדס.
הדיזל ו qd2 עושה את ה wk באמת ליצירה מוטורית משובחת.

omri_t
17-01-19, 15:35
הגרנד wk
לא דורש שום דבר.
מגיע עם מסנן מיותר בפליטה - לא זוכר באיזה תקן.
והוא לא בשנתונים שבפוקוס.
אין בעיות.

-->