צפייה בגרסה מלאה : דיפנדר 110 בעיית גיר/טרנספר...?
צריך ייעוץ בבקשה
בנסיעה בהילוך חמישי. לפתע תחושה שקפץ ההילוך לסרק- אין רעש מיוחד.. שום דפיקות נקישות וכדומה . כלום
בבדיקה במצב עמידה הרכב לא זז בשום מצב של הטרנספר, בשום הילוך .
כשניסתי לשלב את הטרנספר למצב גבוה או נמוך , בתחילה היו רעשים של חיכוך גלגלי שיניים ,
הרכב נגרר אחר כבוד הביתה. בדקתי את הלינקים של הטרנספר. ניראה בסדר .
והשאלה. איך לאבחן אם הבעיה בגיר. בטרנספר. או אולי בכלל במצמד ?
הרכב עשה 190,000 ק"מ . מודל 1997 .
אשמח לעזרה
יורם
אתה מרגיש התנגדות כשאתה משלב להילוך ומשחרר קלאץ׳?
או שאתה משלב הילוך הסל"ד עולה ואין תזוזה של הרכב?
מוחמד ?....
גיר חדש ?....(אשקרופט)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם אתה נועל דיפרנציאל מרכזי, הרכב נוסע?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לדעתי עד שלא מורידים את הטרנספר לא יהיה ניתן לקבוע בוודאות אם זה הגיר או הטרנספר..
(הימור שלי לפי תיאורך זה הגיר, אבל זה רק הימור).
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
מה הכוונה "תחושה שקפץ לסרק"? נסעת בחמישי ופתאום עברת לסרק?
חוזר על השאלה הקודמת, יש שינוי כלשהו בדוושת הקלאצ'?
מוכר?
תודה על התגובות
1: "קפץ לסרק" בתחושה. - ידית ההילוכים נשארה בהילוך חמישי. אבל בלי קשר לגלגלים ( כאילו שהמצמד לחוץ )
2: משלב הילוך. (כל הילוך ) משחרר מצמד. הסלד עולה ושום תנועה- בשום מצב של הטרנספר- שום סימן לתנועה .
3: נעילת דיפרנציאל מרכזי לא משנה את המצב. גם לא HI או LOW
4 : בשיחרור של המצמד. יש שינוי ברעש מהמצמד. מצב רגיל
רעיונות לאיבחון ?
תודה
יורם
נשמע כמו טרנספר.
לא בטוח שכזה נזק.
הידית שילוב היא עם שטנגות. ייתכן ובגלל חופש הhigh לא היה משולב עד הסוף וקפץ החוצה לניוטרל. כעת לא מצליח לשלב.
שלב א' כדי לשלול בעיה בטרנספר, נסה לפתוח מהקונסולה מלמעלה או ע"י שכיבה תחת האוטו ולזהות אם הידית היי/לואו מבצעת את תפקידה כמו שצריך.
לא ציינת אם זה td5 או tdi.
פתחתי את המכסה שבין המושבים הקדמיים- ניראה שהידית עושה את העבודה בין מצב HI למצב LOW
והשטנגות מחוברות בלי סימנים לנזק או משהו משוחרר
מדובר ב tdi300
אוקיי הלאה.
משהו בתחושה של אחת הידיות השתנה?
אם יש הרגשה שהידית הקטנה לא משלבת טוב, ניתן לפתוח את המכסה של המשלב. (גישה מלמעלה. אם אני זוכר נכון, ארבעה ברגים) בפנים יש ציר עם חבק שתופס אותו המחוזק בבורג. לעתים הבורג משתחרר והציר נע בלי להזיז את החבק שאחראי על מזלג השילוב.
ההסבר לא משהו אני יודע. אנסה למצוא סרטונים.
יונימוג אדום
22-01-19, 21:23
לידיעת בעלי לנדרובר - ראיתי גירים חדשים על המדף אצל ח'ב סבגל מיסבים .
הבחור מייבא ומוכר לצבא .
אילן
המצמד "נופל"? רך יותר מהרגיל?
אוקיי הלאה.
משהו בתחושה של אחת הידיות השתנה?
אם יש הרגשה שהידית הקטנה לא משלבת טוב, ניתן לפתוח את המכסה של המשלב. (גישה מלמעלה. אם אני זוכר נכון, ארבעה ברגים) בפנים יש ציר עם חבק שתופס אותו המחוזק בבורג. לעתים הבורג משתחרר והציר נע בלי להזיז את החבק שאחראי על מזלג השילוב.
ההסבר לא משהו אני יודע. אנסה למצוא סרטונים.
אוקי, טעות שלי. שישה ברגים.
החלק הראשון שהוא מפרק בסרטון (בערך עד 02:30). אמנם של td5 אבל הטרנספר אותו טרנספר.
https://youtu.be/AkgqnrgEvr4
כאמור, כמו שאמרו, יכול להיות עוד דברים. אם התחושה בידית הקטנה השתנתה, זה היה הכיוון שהייתי מנסה.
נעילה - הרכב נוסע?
(נתחיל בשלילת ציריה שבורה לפני ששולחים את הברנש לשיפוץ תיבה)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אוקיי הלאה.
משהו בתחושה של אחת הידיות השתנה?
אם יש הרגשה שהידית הקטנה לא משלבת טוב, ניתן לפתוח את המכסה של המשלב. (גישה מלמעלה. אם אני זוכר נכון, ארבעה ברגים) בפנים יש ציר עם חבק שתופס אותו המחוזק בבורג. לעתים הבורג משתחרר והציר נע בלי להזיז את החבק שאחראי על מזלג השילוב.
ההסבר לא משהו אני יודע. אנסה למצוא סרטונים.
אוקי, טעות שלי. שישה ברגים.
החלק הראשון שהוא מפרק בסרטון (בערך עד 02:30). אמנם של td5 אבל הטרנספר אותו טרנספר.
https://youtu.be/AkgqnrgEvr4
כאמור, כמו שאמרו, יכול להיות עוד דברים. אם התחושה בידית הקטנה השתנתה, זה היה הכיוון שהייתי מנסה.
נראה לי שזה אכן הכיוון, הטרנספר השתחרר בגלל מנגנון ידית לא תקין.
כמו שאומרים - אם זה הולך כמו ברווז ונשמע כמו ברווז, זה כנראה ברווז. לא בטוח אם המשפט הנ"ל תורם משהו אבל זה בהחלט משפר את מצב הרוח.
הברווז שיש כאן הוא ציריה שבורה.
השאר חיות נדירות יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הברווז שיש כאן הוא ציריה שבורה.
השאר חיות נדירות יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
או קצה ציריה/פלאנג' שחוק, כך שאחת הציריות מסתובבת על ריק. אותו אפקט.
אתם טועים.
גם עם ציריה שבורה, ברגע שהוא בדיפלוק האוטו אמור לנסוע. אם הוא בun-lock, יראו דרייבשאפט מסתובב על ריק.
אם ציריה שבורה בכל סרן אז אתם צודקים
(עכשיו בואו נחשב את הסיכוי לשבר של שתי ציריות בו זמנית בנסיעה בחמישי על דרך).
כל ההצעות שנכתבו כאן יכולות להיות, למעט ציריה.
(אלא אם היתה ציריה שבורה מקודם, והאוטו היה תקוע קבוע על דיפלוק מבלי שהפותש ידע. שוב, סיכוי אפסי).
או דיפלוק דפוק במשך תקופה בלי שהוא מודע לזה וציריה שבורה. אבל שוב, באמצע נסיעה? בחמישי?
זה לא הברווז- אין ציריות שבורה :)
ציינתי שהרכב לא זז בשום מצב של הטרנספר- גם לא במצב נעול
המנופים מידית הבורר מתפקדים. אין חלקים שבורים או עם נזק .
פתחתי את אזור הבורר. ניראה תקין ומתפקד
המוט ( שבתוך מכלול הבורר- זה עם ה 6 ברגים ) שמשמש לבורר HI או LOW זז ונותן תחושה טובה של שילוב גלגש
במצב דיפ מרכזי נעול - נראה מספר פעמים שהדרייב שאפט הקידמי עושה סימנים של מסתובב מעט
( הדרייב שפט האחורי נעול עם בלם החניה מאחר והרכב עומד בירידה )
יש רעש חריקה מהחלק הקידמי של הטרנספר או הגיר בכל מצב של הילוך או טרנספר .
צרפתי תמונות של הבורר - המנוף והמוט שבתוך הבורר
עוד רעיונות ?122678122679122678122679
אולי נשבר המזלג של המצמד ?
יש נוזל הדראולי בכוסית של המצמד ?
יש ריח של מצמד שרוף ?
אתם טועים.
גם עם ציריה שבורה, ברגע שהוא בדיפלוק האוטו אמור לנסוע. אם הוא בun-lock, יראו דרייבשאפט מסתובב על ריק.
אם ציריה שבורה בכל סרן אז אתם צודקים
(עכשיו בואו נחשב את הסיכוי לשבר של שתי ציריות בו זמנית בנסיעה בחמישי על דרך).
כל ההצעות שנכתבו כאן יכולות להיות, למעט ציריה.
(אלא אם היתה ציריה שבורה מקודם, והאוטו היה תקוע קבוע על דיפלוק מבלי שהפותש ידע. שוב, סיכוי אפסי).
או דיפלוק דפוק במשך תקופה בלי שהוא מודע לזה וציריה שבורה. אבל שוב, באמצע נסיעה? בחמישי?בדיוק.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
יש שמן במשאבה
אין ריח של שרוף מהמצמד
המצמד לא " עשה בעיות " לפני . ויש תחושה שהוא מפריד.
כנראה פיספסתי קודם שלא זז גם נעול.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
התמונות לא נפתחות(כנראה גדולות מדי).
בכל מקרה, מה שהצעתי היה הדברים שניתן לבדוק בתנאי שדה.
השלב הבא הוא תקלה בגיר/טרנספר/גלגל תנופה/קלאץ'.
מכאן אלו כבר תקלות שלא יצא לי לסדר בעצמי אז תצטרך לחכות למישהו שכן. או כמובן לגשת למוסך.
אם תגיע לשלב בו תצטרך המלצה על מישהו ששוחה בגירים/טרנספרים האלה, אל תתבייש לשאול.
ניראה שהגעתי לשלב של להעביר את הרכב למוסך
אשמח להמלצות - אני מאזור מודיעין
הכי קרוב שאני מכיר אליך הוא אלי שחר בבילו.
(יתכן ורדיאטור מודיעין גם יעשו את העבודה).
אם צריך לשלוח גיר/טרנספר לשיפוץ, אז אצל ערן טאגרט מעין החורש.
ניראה שהגעתי לשלב של להעביר את הרכב למוסך
אשמח להמלצות - אני מאזור מודיעין
קבלת המלצה בהודעה השניה ...
בהמשך לתקלה.
הרכב נגרר למוסך בקלנסווה. בהמלצת איל מ - שאותו ואת בעל המוסך לא הכרתי ..
הבדיקה העלתה שהמצמד התפגר- הבוקסה שמחברת את הציר לגיר , התנתקה מהלוחות שסביבה
הבחירה במוסך הזה התבררה כנכונה- עשה את העבודה טוב.
בלי יותר מידי מנייארות כמו שמקובל במוסכים אחרים שבהם נתקלתי .
תודה לכל מי שנתרם לנסות לאבחן את התקלה ותודה מיוחדת לאיל מ שהמליץ על המוסך
ומצטרף להמלצות למוסך של מוחמד בקלנסווה
יום טוב
יורם
כל פעם אני נדהם מחדש מהאיכות הירודה של החלפים שמיוצרים עבור הרכב הזה.
אני לא בטוח שזה ספציפי לחלפי לנדרובר, אבל כנראה שסיפורי לנדרובר מושכים אש, ואז מסתבר שמדובר בחלק חלופי באיכות לא ברורה, שכשל בפתאומיות או לפני הזמן.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
מצמד ברכב בן עשרים עם 200,000 ק"מ.....
בהחלט בושה
מצמד הייתה האבחנה הראשונה שלי. שמח לשמוע שהבעיה נפתרה.
- - - Updated - - -
יחסית לפז"מ, לא נראה לי שמדובר באיכות ירודה.....בטח בהשוואה לכלים דומים....
מצמד ברכב בן עשרים עם 200,000 ק"מ.....
בהחלט בושהאתה מניח שזה המצמד הראשון. בכל מקרה הוא לא אמור להיכשל כך.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
מצמד ברכב בן עשרים עם 200,000 ק"מ.....
בהחלט בושה
מה הקשר בין גיל הרכב וקמ המצמד?
מצמד מחליק זה בלאי הגיוני.
יכול להתרחש בקמ מאד נמוך עם נהג לא מיומן או בקמ גבוה בבלאי טבעי.
200k לרכב ידני כמו דיפנדר זה לא משהו להשוויץ לח׳ברה, זה סביר ++.
אפשר גם יותר.
זה אומר שמי שנוהג ברכב יודע לנהוג ברכב..
דיסקה שמתפרקת מציר העברת הכוח.. זה כשל לא צפוי בעליל.
זה בהחלט בושה.
זה בושה אם אתה ידע בוודאות מה היה שם.
ואתה לא.
ואתה גם יודע שבדיפנדרים אין תופעה כזאת. ואתה גם יודע שיש רכבים כאלו שעוברים התעללויות קשות מאוד בחריגות משקל ועם נהגים שקיבלו רשיון לפני חצי שנה, ובכל זאת אתה לא שומע על מקרים כאלה.
לגבי חלקים חלופיים ממקור לא ידוע (הוא דווקא כן ידוע) ובאיכות ירודה, דיברנו על זה כאן לא מעט. וזה נכון.
אכן כשל לא צפוי בכלל.
מיכוון שיש אינספור יצרנים ומותגים של חלקי חילוף ללנד רובר חלקם מושמצים יותר וחלקם פחות, עדיף להיצמד למקור, או לפחות להכי קרוב אליו, אם מדובר בחלק שידוע כבעייתי/פאק בייצור/תכנון, עדיף חלף משופר במקומו, כמו לדוגמה הדיפ' הפריך שמוחלף בנעילה שהרבה יותר חזקה(גם אם לא תשתמש בה) וכו' וכו'.
ואתה לא.
ואתה גם יודע שבדיפנדרים אין תופעה כזאת. וp.
בדיוק.
בגלל זה משהו שם דפוק לגמרי או בחלף או בהתקנה.
נתקלתי בדיפנדר ששבר קלאצ בגלל מכונאי גורו שהחליט שיש שייבה מיותרת בתכן המקורי.
זה בושה אם אתה ידע בוודאות מה היה שם.
ואתה לא.
ואתה גם יודע שבדיפנדרים אין תופעה כזאת. ואתה גם יודע שיש רכבים כאלו שעוברים התעללויות קשות מאוד בחריגות משקל ועם נהגים שקיבלו רשיון לפני חצי שנה, ובכל זאת אתה לא שומע על מקרים כאלה.
לגבי חלקים חלופיים ממקור לא ידוע (הוא דווקא כן ידוע) ובאיכות ירודה, דיברנו על זה כאן לא מעט. וזה נכון.
אתה חוזר על הרמזים הללו שוב ושוב .... באם אתה חושב שחלפים מסויימים הם באיכות ירודה... אז למה אתה חושש לעמוד ולומר זאת ? רוצה לספר לנו את כל הסיפור ????
אגב הקלאצ'ים של VALEO נחשבים מעולים וניתן להשיגם בארץ ללנדרוברים
כי זה נדון כאן אלף פעם.
חלקים של בריטפארט הם פח אשפה. וזה אחרי שחשבתי שאני יותר חכם מכל הפורומים, והתעקשתי לגלות זאת בעצמי.
בעיקר חלקי גומי.
בעבר, חלקים לדיפנדרים ודיסקואים היו יקרים בצורה לא הגיונית (כמקובל בענף הרכב). ולכן חלפים באיכות נמוכה היו נמכרים כאן בכמויות. מכאן ועד תקלות חוזרות ונשנות, שגם תרמו רבות לשם המפוקפק של התוצרת האנגלית, הדרך היתה קצרה.
היום החלקים (של הדגמים היותר ישנים לפחות. אני מכיר מהדיסקו 2) הם סבירים, ולעתים מתחרים במחיר שעולה להביא מאנגליה (ולעתים לא). אין סיבה להתפתות לתקלה הבאה שמגיעה בשקית כחולה.
כי זה נדון כאן אלף פעם.
חלקים של בריטפארט הם פח אשפה. וזה אחרי שחשבתי שאני יותר חכם מכל הפורומים, והתעקשתי לגלות זאת בעצמי.
בעיקר חלקי גומי.
.
היום החלקים (של הדגמים היותר ישנים לפחות. אני מכיר מהדיסקו 2) הם סבירים, ולעתים מתחרים במחיר שעולה להביא מאנגליה (ולעתים לא). אין סיבה להתפתות לתקלה הבאה שמגיעה בשקית כחולה.
לא חסר תקלות גם בחלקים ממקור דומה, ויש אינסוף לרכב הזה משום מה, צריך לבחור נכון ולא להתפתות למחיר זול, לדעתי הכי טוב להיצמד למקור גם אם זה כואב בכיס, או אם כבר לקחת חלק משופר שברוב המקרים המחיר שלו יהיה זהה לחלק מקורי דוגמת ציריות, תותבים וכו' וכו'.
תגיד..... אתה לא במקרה amit1 ??? או 2 ?????
אהההה והוא לא מוכר קלאצ' של בריטפרט ...אני חושב שאין דבר כזה בכלל...... כשקניתי ממנו קלאצ' ...הוא מכר לי קלאצ' של VALEO ובוסטר הוא מכר לי של TRW
ואם תגיד ש- VALEO זה דרק אז בטוח אתה עמית .......... ד.א המזרח מתקינים ומוכרים חלקים מקוריים וחלופיים .... וג'קי מוכר גם מקורי . בשני המקומות שואלים אותך האם אתה רוצה לשלם יקר יותר .....
אני לא בטוח שאני מבין מה אתה רוצה ממני,
לגבי קלאץ' אין לי מושג כי לעולם לא החלפתי. התפתח כאן דיון על חלפים, אז כתבתי על חלפים.
לגבי אפטרמרקט טובים יותר ופחות יש ויש וצריך להכיר. גם לברמאכ יש כמה סדרות של מוצרים (ואורך האחריות בהתאם), חלקן טובות, וחלקן פח. כנל לגבי רובר מייד.
אני כתבתי ספציפית על נסיון שלי כשניסיתי לקנות בזיל הזול (גם מג'קי). תושבות, אטמים לסרנים, אטמים למנועים, פולים, וסתי סולר, ועוד ועוד (הרוב, אגב, בדיפנדר ולא בדיסקברי).
בחלקים שאני לא מצליח להשיג מידע והמלצות לגביהם, אני שם מקורי, ומברר אם עדיף לי מקורי מחו"ל או מקורי מהמזרח.
ועמית הוא אולי מחרחר מלחמה לפעמים, אבל חלק מהמנטרות שהוא היה מדקלם היו, מה לעשות, נכונות (חלק לא).
כי זה נדון כאן אלף פעם.
חלקים של בריטפארט הם פח אשפה. וזה אחרי שחשבתי שאני יותר חכם מכל הפורומים, והתעקשתי לגלות זאת בעצמי.
בעיקר חלקי גומי.
בעבר, חלקים לדיפנדרים ודיסקואים היו יקרים בצורה לא הגיונית (כמקובל בענף הרכב). ולכן חלפים באיכות נמוכה היו נמכרים כאן בכמויות. מכאן ועד תקלות חוזרות ונשנות, שגם תרמו רבות לשם המפוקפק של התוצרת האנגלית, הדרך היתה קצרה.
היום החלקים (של הדגמים היותר ישנים לפחות. אני מכיר מהדיסקו 2) הם סבירים, ולעתים מתחרים במחיר שעולה להביא מאנגליה (ולעתים לא). אין סיבה להתפתות לתקלה הבאה שמגיעה בשקית כחולה.
לבריטפרט יש מגוון חלקים - יקרים יותר וזולים יותר. אתה יכול לקנות גם חלקים של בריטפרט שמיוצרים בגרמניה. הכל עניין של בחירה ביחס למה שאתה משלם.
איל
מה אני רוצה ממך ? ממש כלום ... כשכותבים באתר מידע ...משתדלים שיהיה אמין ....
עכשיו אכתוב לך בצורה שאולי תבין .
בריטפרט- כמו שכתב שחף לפני ....
לבריפרט יש חלקים זולים שמיועדים למדינות העולם השלישי ... ויש חלקים ברמות ייצור גבוהות שמיועדות לשאר העולם...החלפים הללו מופיעים בליווי האות G ...החלפים עם האות G נמכרים רק ע"י נציגים של בריטפרט (בישראל -אוטומיני) ... כשניסיתי לקנות ישירות מהם , הם סרבו ואמרו לי לפנות לאוטומיני . ובמידה ואתה רכשת באינטרנט ...רוב הסיכויים שקנית את החלקים ללא האות G כי הם לא מוכרים באמזון ולא באתרים אחרים ... אז אל אף שאתה תכחיש ותתווכח ...אני בטוח ש...קנית מאנשים פרטיים וקבלת את החלפים הזולים .
כשאתה קונה באינטרנט...אתה ממש לא יודע מתי יוצר החלק ובן כמה הוא ...זה שהוא "חדש" שהוא ארוז באריזה המקורית ומעולם לא היה בשימוש ו....לגבי חלקים עם גומי או מגומי מכל יצרן.... יש לך בעיה ....
ומצידי ...אל תקנה בריטפרט .
יאללה בייייייייי
אני מעריך את הדעה שלכם.
עם זאת.
מ2006 עד היום רצוף, אני קונה חלפים ללנדרובר. את הסימונים והסדרות אני מכיר.
גם החלקיםה"איכותיים" של בריטפראט כשלו אצלי, בניגוד לאחרים. כן, קניתי מג'קי, אחרי התייעצות גם איתו וגם עם מכונאים של לנדרובר.
רוצים רשימה חלקית?
מחזיר שמן דיפרנציאל אחורי (בכניסת היוק) דיפנדר 90.
תושבות מנוע דיפנדר 90.
וסת בלימה דיפנדר 90.
וסת סולר דיסקברי 2.
אטם מכסה שסתומים דיסקברי 2 (שני סוגים, את הזול ואת היקר).
צינור מים ליד קולר שמן דיסקברי 2.
פילטר אוויר דיסקברי 2.
נכון, תגידו שאני מטומטם שהמשכתי לקנות כל כך הרבה חלפים כאלו אחרי שהתאכזבתי מהקודמים.
אפשר לפרש את זה או כחוסר יכולת להפיק לקחים, או כנסיון לתת עוד צ'אנס.
אני החרמתי את החברה הזאת. גם אם אני עושה עוול, וגם אם אני נשמע צר אופקים וגזען.
גזען !!!!! תקנה בריטפרט ועכשיו .
איפה עמית כשצריך אותו ?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.