tomersaporta
24-01-19, 00:03
שלום לכולם,
שמי תומר, אחרי כמה שנים עם געגוע לחזור לעולם הג'יפים (היה לנו בעבר במשפחה במשך הרבה שנים פאג'רו קינג ארוך עד שלצערי הרב היינו צריכים למכור ולפניו עוד 2 ג'יפונים) החלטתי שאני מחפש לקנות ג'יפ עד 50K (אם אפשר מעדיף בפחות), התקציב כולל יישור קו, תיקונים וכו'.
אשמח לקבל את עזרתכם.
אשמח שהג'יפ אהיה חסכוני ואמין כמה שאפשר, אני מודע לזה שג'יפ וחסכוני לא בדיוק הולכים ביחד ובטח שאני הולך לקנות ג'יפ בן 15+- אבל בכל זאת סטודנט:rolleyes:
הג'יפ ישמש ל-3-4 נסיעות בשבוע ללימודים (אני סטודנט, הנסיעות תלויות במספר הימים שאלמד), מדובר על 18 ק"מ לכל נסיעה ובתקווה שכל שבת אצא לטיול, במקרים נדירים אני אסע איתו לעבודה (מדובר על נסיעה של 60 ק"מ להלוך חזור).
זה הולך להיות הרכב הראשון בבעלותי אז אין לי כל ידע בנושאים של קניית רכב (מה חשוב לבדוק, לאיפה לוקחים לבדיקה וכו') וכל מה שקשור לאחר הקנייה (טיפולים, ביטוחים, טסטים, אגרות וכו') אז אני אשמח לטיפים ממכם גם בנושאים האלו.
מלאתי את השאלון המודבק על מנת שאני לא אפספס משהו:
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 50 אלף ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? התקציב כולל יישור קו, תיקונים וכו' (בקיצור הכל).
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? אם זה אחת לכמה שנים אז אני מאמין שכן.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בעיקר 3-4 אנשים בוגרים, רוב הטיולים יהיו של יום אחד אבל בהחלט יש אפשרות לטיול של מספר ימים עם לינת שטח (אם תהייה לי את האופציה הזו מבחינת זמן).
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? אני אשתמש בו בערך 3-4 פעמים בשבוע לנסיעה ללימודים (מרחק של 18 ק"מ הלוך חזור, על כביש בין עירוני), במקרים נדירים אני אסע איתו לעבודה (מרחק של 60 ק"מ הלוך חזור) ומקווה שפעם בשבוע אני אצא לטיול.
ק"מ שנתי אני מאמין שיהיה באזור ה-10 אלף ק"מ.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כמו שציינתי, הרכב יהיה בשימוש 3-4 ימים בשבוע לנסיעות קטנות ללימודים.
במידה והרכב יהיה מושבת לכמה ימים, אני אוכל לחזור לאוטובוסים כמו שאני עכשיו.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? אין לי ידע טכני אז כל התחזוקה תתבצע במוסכים/ בעלי מקצוע אבל יש רצון לבצע תחזוקה של דברים קטנים ולא מסובכים (אין יותר מדי זמן פנוי אבל יש רצון).
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אני גר במרכז אז לא אמורה להיות בעיה.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר עבירות בינונית ואולי לפעמים גם קשה (לא מחפש טיולים לעבירות נטו ולשבור את הרכב אבל אם אני ארצה לצאת לטיול יותר קשה אז שאני אוכל).
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי המון ברכבי שטח, התחלנו מג'יפונים: טוסון וסנטה פה ואז עברנו לפאג'רו קינג ארוך (שנת 2006) במשך כמה שנים עד שלצערי הרב היינו צריכים למכור.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני - אוטומטי.
ב. מנוע דיזל/בנזין - מה שתמליצו, מעדייף שיהיה חסכוני אבל בואו נהייה כנים, ככל הנראה מדובר על ג'יפ בן 15+-.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - קצר/ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? מן הסתם שבתקציב הזה הוא יהיה משומש.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ממעבר פה על הפורום חשבתי אולי על טרופר אבל אני לא נעול על כלום ואשמח לעזרה ממכם, יש לי רק 2 בקשות:
1. שלא יהיה טנדר.
2. שיהיה לפחות ברמת עבירות של הפאג'רו.
שמי תומר, אחרי כמה שנים עם געגוע לחזור לעולם הג'יפים (היה לנו בעבר במשפחה במשך הרבה שנים פאג'רו קינג ארוך עד שלצערי הרב היינו צריכים למכור ולפניו עוד 2 ג'יפונים) החלטתי שאני מחפש לקנות ג'יפ עד 50K (אם אפשר מעדיף בפחות), התקציב כולל יישור קו, תיקונים וכו'.
אשמח לקבל את עזרתכם.
אשמח שהג'יפ אהיה חסכוני ואמין כמה שאפשר, אני מודע לזה שג'יפ וחסכוני לא בדיוק הולכים ביחד ובטח שאני הולך לקנות ג'יפ בן 15+- אבל בכל זאת סטודנט:rolleyes:
הג'יפ ישמש ל-3-4 נסיעות בשבוע ללימודים (אני סטודנט, הנסיעות תלויות במספר הימים שאלמד), מדובר על 18 ק"מ לכל נסיעה ובתקווה שכל שבת אצא לטיול, במקרים נדירים אני אסע איתו לעבודה (מדובר על נסיעה של 60 ק"מ להלוך חזור).
זה הולך להיות הרכב הראשון בבעלותי אז אין לי כל ידע בנושאים של קניית רכב (מה חשוב לבדוק, לאיפה לוקחים לבדיקה וכו') וכל מה שקשור לאחר הקנייה (טיפולים, ביטוחים, טסטים, אגרות וכו') אז אני אשמח לטיפים ממכם גם בנושאים האלו.
מלאתי את השאלון המודבק על מנת שאני לא אפספס משהו:
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 50 אלף ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? התקציב כולל יישור קו, תיקונים וכו' (בקיצור הכל).
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? אם זה אחת לכמה שנים אז אני מאמין שכן.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בעיקר 3-4 אנשים בוגרים, רוב הטיולים יהיו של יום אחד אבל בהחלט יש אפשרות לטיול של מספר ימים עם לינת שטח (אם תהייה לי את האופציה הזו מבחינת זמן).
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? אני אשתמש בו בערך 3-4 פעמים בשבוע לנסיעה ללימודים (מרחק של 18 ק"מ הלוך חזור, על כביש בין עירוני), במקרים נדירים אני אסע איתו לעבודה (מרחק של 60 ק"מ הלוך חזור) ומקווה שפעם בשבוע אני אצא לטיול.
ק"מ שנתי אני מאמין שיהיה באזור ה-10 אלף ק"מ.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כמו שציינתי, הרכב יהיה בשימוש 3-4 ימים בשבוע לנסיעות קטנות ללימודים.
במידה והרכב יהיה מושבת לכמה ימים, אני אוכל לחזור לאוטובוסים כמו שאני עכשיו.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? אין לי ידע טכני אז כל התחזוקה תתבצע במוסכים/ בעלי מקצוע אבל יש רצון לבצע תחזוקה של דברים קטנים ולא מסובכים (אין יותר מדי זמן פנוי אבל יש רצון).
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אני גר במרכז אז לא אמורה להיות בעיה.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר עבירות בינונית ואולי לפעמים גם קשה (לא מחפש טיולים לעבירות נטו ולשבור את הרכב אבל אם אני ארצה לצאת לטיול יותר קשה אז שאני אוכל).
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי המון ברכבי שטח, התחלנו מג'יפונים: טוסון וסנטה פה ואז עברנו לפאג'רו קינג ארוך (שנת 2006) במשך כמה שנים עד שלצערי הרב היינו צריכים למכור.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני - אוטומטי.
ב. מנוע דיזל/בנזין - מה שתמליצו, מעדייף שיהיה חסכוני אבל בואו נהייה כנים, ככל הנראה מדובר על ג'יפ בן 15+-.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - קצר/ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? מן הסתם שבתקציב הזה הוא יהיה משומש.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ממעבר פה על הפורום חשבתי אולי על טרופר אבל אני לא נעול על כלום ואשמח לעזרה ממכם, יש לי רק 2 בקשות:
1. שלא יהיה טנדר.
2. שיהיה לפחות ברמת עבירות של הפאג'רו.