PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בקניית ג'יפ עד 50K



tomersaporta
24-01-19, 00:03
שלום לכולם,
שמי תומר, אחרי כמה שנים עם געגוע לחזור לעולם הג'יפים (היה לנו בעבר במשפחה במשך הרבה שנים פאג'רו קינג ארוך עד שלצערי הרב היינו צריכים למכור ולפניו עוד 2 ג'יפונים) החלטתי שאני מחפש לקנות ג'יפ עד 50K (אם אפשר מעדיף בפחות), התקציב כולל יישור קו, תיקונים וכו'.
אשמח לקבל את עזרתכם.

אשמח שהג'יפ אהיה חסכוני ואמין כמה שאפשר, אני מודע לזה שג'יפ וחסכוני לא בדיוק הולכים ביחד ובטח שאני הולך לקנות ג'יפ בן 15+- אבל בכל זאת סטודנט:rolleyes:
הג'יפ ישמש ל-3-4 נסיעות בשבוע ללימודים (אני סטודנט, הנסיעות תלויות במספר הימים שאלמד), מדובר על 18 ק"מ לכל נסיעה ובתקווה שכל שבת אצא לטיול, במקרים נדירים אני אסע איתו לעבודה (מדובר על נסיעה של 60 ק"מ להלוך חזור).

זה הולך להיות הרכב הראשון בבעלותי אז אין לי כל ידע בנושאים של קניית רכב (מה חשוב לבדוק, לאיפה לוקחים לבדיקה וכו') וכל מה שקשור לאחר הקנייה (טיפולים, ביטוחים, טסטים, אגרות וכו') אז אני אשמח לטיפים ממכם גם בנושאים האלו.

מלאתי את השאלון המודבק על מנת שאני לא אפספס משהו:

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? ​​50 אלף ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? התקציב כולל יישור קו, תיקונים וכו' (בקיצור הכל).
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? אם זה אחת לכמה שנים אז אני מאמין שכן.

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? בעיקר 3-4 אנשים בוגרים, רוב הטיולים יהיו של יום אחד אבל בהחלט יש אפשרות לטיול של מספר ימים עם לינת שטח (אם תהייה לי את האופציה הזו מבחינת זמן).

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? אני אשתמש בו בערך 3-4 פעמים בשבוע לנסיעה ללימודים (מרחק של 18 ק"מ הלוך חזור, על כביש בין עירוני), במקרים נדירים אני אסע איתו לעבודה (מרחק של 60 ק"מ הלוך חזור) ומקווה שפעם בשבוע אני אצא לטיול.
ק"מ שנתי אני מאמין שיהיה באזור ה-10 אלף ק"מ.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כמו שציינתי, הרכב יהיה בשימוש 3-4 ימים בשבוע לנסיעות קטנות ללימודים.
במידה והרכב יהיה מושבת לכמה ימים, אני אוכל לחזור לאוטובוסים כמו שאני עכשיו.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? אין לי ידע טכני אז כל התחזוקה תתבצע במוסכים/ בעלי מקצוע אבל יש רצון לבצע תחזוקה של דברים קטנים ולא מסובכים (אין יותר מדי זמן פנוי אבל יש רצון).
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אני גר במרכז אז לא אמורה להיות בעיה.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר עבירות בינונית ואולי לפעמים גם קשה (לא מחפש טיולים לעבירות נטו ולשבור את הרכב אבל אם אני ארצה לצאת לטיול יותר קשה אז שאני אוכל).
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי המון ברכבי שטח, התחלנו מג'יפונים: טוסון וסנטה פה ואז עברנו לפאג'רו קינג ארוך (שנת 2006) במשך כמה שנים עד שלצערי הרב היינו צריכים למכור.


5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - אוטומטי.
ב. מנוע דיזל/בנזין - מה שתמליצו, מעדייף שיהיה חסכוני אבל בואו נהייה כנים, ככל הנראה מדובר על ג'יפ בן 15+-.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - קצר/ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? מן הסתם שבתקציב הזה הוא יהיה משומש.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ממעבר פה על הפורום חשבתי אולי על טרופר אבל אני לא נעול על כלום ואשמח לעזרה ממכם, יש לי רק 2 בקשות:
1. שלא יהיה טנדר.
2. שיהיה לפחות ברמת עבירות של הפאג'רו.

איל מ
24-01-19, 08:29
טרופר, פאג'רו, דיסקברי, הכי חדשים שתמצא.
אולי פאת'פיינדר. אבל לא יודע אם יש במחיר הזה.
כולם יענו על הדרישות.
הסתייגויות :
טרופר ודיסקו יש רק עד 2004. על דיסקו אנשים רוצים הרבה מעבר לערכו (יש לי אחד).
לנדקרוזר גם מצוין, אבל רוצים עליהם אפילו יותר.

nitzann84
24-01-19, 09:03
קיה סורנטו, טארקן,רקסטון,
כל אחד מהם יעשה את מה שאתה רוצה, ואפילו קצת יותר. ישאר לך כסף לישור קו ותוספות. תנסה למצוא אחד כבר מוכן לשטח.
הם פחות מסוקסים, אבל יהיו לך נוחים גם בכביש . ואפילו יהיו מפתיעים.

בוזי
24-01-19, 09:15
לא בטוח שזה כיוון נכון. 50k כולל יישור קו, ביטוח, ואיזו אגרת טסט באופק זה בקושי 35k לרכישת הרכב.
תוסיף על זה סביב 12k בשנה...
האפשרויות שלך הן טרופר, פאג׳רו Q, פראדו עתיק, או שתלך על מה שמתאים לך באמת - ג׳ימני. דיסקו במחיר כזה זה או דיסקו 1 שהוא כבר ממש ישן או דיסקו 2 שחוט.
רקסטון במחיר כזה יהיה נבלה והתיקונים שלו יעלו הון.
בתור בעל רקסטון אני לא ממליץ.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Raccoon
24-01-19, 09:49
מפורסם כרגע באתר פאתפיינדר במחיר כזה, שווה לבדוק.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

erezgur
24-01-19, 09:55
בהתחשב בנסיבות ובשלב הנוכחי שלך בחיים (סטודנט) הייתי ממליץ בחום דווקא על ג'ימני שיהיה הכי נח מבחינת עלויות רכישה ואחזקה, עבירות מאתגרת ככל שתרצה ופוטנציאל לשיפורים בעלויות סבירות.
הבעייה היחידה הינה שהוא עלול להיות הייתי ל-4 נוסעים במיוחד עם ציוד לטיול של מספר ימים. אני במקומך הייתי הולך לכיוון כזה.

כיוון אחר - ראה את הפאת'פיינדר המפורסם כעת כאן בלוח המכירה...


...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

Raccoon
24-01-19, 11:06
ג׳ימני לארבעה אנשים זה קשוח גם בלי קשר לציוד. אי אפשר לפתוח חלונות מאחורה וכמובן שאין דלתות וצריך להיכנס דרך המושב הקדמי, הרצפה גבוהה יחסית וכו׳.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

erezgur
24-01-19, 12:48
נכון.
לכן פות"ש צריך להביא בחשבון האם הנסיעות הם של 2 אנשים בוגרים ורק לעיתים רחוקות צריכים לנסוע 4 בוגרים (או שרק הנסיעות בכביש הם עד 4 בוגרים) ואז יש לו מועמד קלאסי מכל שאר הבחינות, או שחלק משמעותי מניחים בשטח הם עם 4 בוגרים ואז אפשרות זו לא ריאלית בעליל...


...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

assafy
24-01-19, 19:25
כפי שכבר כתבו, אני המפרסם של הניסאן פאת'פיינדר (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111087-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%90%D7%9F-%D7%A4%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%A8-2007) לכן אני כותב מפוזיציה.
לא בן 15 (רק חגג 11 בדצמבר האחרון) ולא שחוט (232K ק"מ ומטופל).
רכב יומיומי שלי.
אם נקודת ההשוואה שלך היא קינג, אז כפי שכתבו כאן באתר רבים וטובים הוא לא נופל ממנו ובנקודות מסוימות גם עולה עליו (אבל אין נעילה אחורית מקורית).
תא מטען ענק שיקח את כל הציוד של ארבעת החברים.
ניתן לראות בראש העין או בתיאום בהרצליה.
לשיקולך.

- - - Updated - - -

כפי שכבר כתבו, אני המפרסם של הניסאן פאת'פיינדר (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111087-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%90%D7%9F-%D7%A4%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%A8-2007) לכן אני כותב מפוזיציה.
לא בן 15 (רק חגג 11 בדצמבר האחרון) ולא שחוט (232K ק"מ ומטופל).
רכב יומיומי שלי.
אם נקודת ההשוואה שלך היא קינג, אז כפי שכתבו כאן באתר רבים וטובים הוא לא נופל ממנו ובנקודות מסוימות גם עולה עליו (אבל אין נעילה אחורית מקורית).
תא מטען ענק שיקח את כל הציוד של ארבעת החברים.
ניתן לראות בראש העין או בתיאום בהרצליה.
לשיקולך.

ronen57
27-01-19, 23:18
בתקציב שלך, שלא מומלץ ללכת לדגמים ישנים מידי כדי לא להתעסק כל היום עם הרכב, ועם קילומטרז מתוכנן נמוך יחסית, תוכל לקנות:
1. סובארו פורסטר 2008 (הדגם החדש) שיש לה יכולות שטח טובות עם נהג מיומן, בקרת משיכה טובה. כדאי לחפש עם מיגון תחתון. רכב מאד אמין וזול יחסית לתחזוקה. לא חסכונית במיוחד. 1:10 בין עירוני 1:7.5 בעיר.
2. סוזוקי גרנד ויטארה מנוע 2000, שנת 2007 ומעלה, יש לה הילוך כח ומערכת בקרת משיכה מעולה. עם הגבהה, יכולות שטח כמו כל הג'יפים הגדולים. לא גדול מידי לעיר. אמין. צריכת דלק כמו הפורסטר, לא חסכוני. בנזין, עלות תועלת מצויינת בנושא שטח.
3. רכב גדול - כמו שהציעו למעלה, ולא ישן מידי - ניסן פאת'פיינדר. החל משנת 2006 ומעלה. לשטח מתאים רק עם הגבהה. דלק כמו הקודמים. דיזל. אמין אם מטפלים בזמן.

erezgur
28-01-19, 10:01
2. סוזוקי גרנד ויטארה מנוע 2000, שנת 2007 ומעלה, יש לה הילוך כח ומערכת בקרת משיכה מעולה. עם הגבהה, יכולות שטח כמו כל הג'יפים הגדולים.

הייתי נזהר עם קביעה כזו. עם כל הכבוד לגרנד ויטרה 2007, היא עדיין לא באותן יכולתו שטח של רנגלר, לנד קרוזר, דיסקברי, פטרול, טרופר ורכבי שטח אחרים. מסכים בהחלט שזהו רכב שניתן לטייל עימו בחלק גדול מהמסלולים הנפוצים אבל צריך להיזהר שלא להטעות באמירה גורפת.


...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

ishc
28-01-19, 23:54
כיוון אחר.
לא יודע מה אתה מגדיר כרמת עבירות בינונית, אני מניח שמדובר על מסלולי טיול רגילים כולל מעלות מזדמנים.
ויטרה ארוכה, 97-98.
אמנם ישנה, אמנם שני טסטים בשנה אבל...
במצה הסטנדרטי עם צמיגי שטח, הגבהה 2 אינץ ונעילה אוט אחורית היא רכב די עביר.
היא אוט', תיקח 3-4 חבר'ה צעירים לטיול של יום ואפילו יומיים בכיף (זה לא יהיה נוח כמו בפאגרו אבל אפשרי לגמרי).
חלפים וטיפולים די פשוטים וזמינים, לא צריך גורואים ומוסכים על חלל ואם תרצה ללכלך את הידיים זה בהחלט אפשרי.
תקציב קניה של 20K+15 להגבהה, נעילה ויישור קו ואת השאר תשאיר ליום שחור.
צריכת דלק סביב 1:9 במצב הסטנדרטי ועלויות אחזקה די קרובות לרכב פרטי.
באותו עיקרון יש גם קאיה ספורטאז עד 2003 שצורכת קצת יותר דלק (סביב 1:6) ויש בנמא רק נעילה קדמית.

בהצלחה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

ronen57
29-01-19, 15:27
הייתי נזהר עם קביעה כזו. עם כל הכבוד לגרנד ויטרה 2007, היא עדיין לא באותן יכולתו שטח של רנגלר, לנד קרוזר, דיסקברי, פטרול, טרופר ורכבי שטח אחרים. מסכים בהחלט שזהו רכב שניתן לטייל עימו בחלק גדול מהמסלולים הנפוצים אבל צריך להיזהר שלא להטעות באמירה גורפת.


...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

צודק, לא בדיוק כמו הגדולים, אבל מתמודד בהצלחה עם מסלולים ברמת סכיני דימונה. (לי יש פראדו ומאד נהנה)

-->