tallevi
27-01-19, 10:19
את תהליך הפירוק וההרכבה ברכב לא יצא לי לתעד לכן נתמקד רק בשיפוץ הציריה עצמה - אבל אל דאגה...זה גם יהיה, וכנראה עוד במחזור החיים הנוכחי...
אז הלכה הציריה -ישש!! וזה אפילו רק הפעמון - פעמיים יששש!!!
למה יש?? מה אתה כל כך מבסוט שאלו אותי...
כנראה שמי שמחזיק רכב שטח יוכל להבין...שאם הגלגל לא מסתובב והציריה לא הלכה אז כנראה שהנזק הרבה יותר חמור...ואם זו רק הציריה - דיינו!
חמוש בתחושת סיפוק זו ניגשתי למלאכה..
פירקתי את הציריה מהרכב, הרכבתי את הספייר שיש לי קבוע באוטו, ושמתי את הציריה שכשלה על השולחן לתיקון.
רכשתי פעמון וגרמושקות חדשות (סיני, אלא מה???) במחיר מצחיק של 250 ש"ח (כולל סט גרמושקות נוספות שהייתי צריך עבור הציריה ספייר) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/3472d26d5b2c82a1998db832dc5a9f01.jpg
רגע של עברית...
פעמון - זהו הכינוי בעצם למפרק החיצוני מתוך שני מפרקים הקיימים בציריה מושלמת.
התאור המקצועי של המפרק בציריה נקרא cv joint ובתרגום מילולי לעברית - "מחבר מהירות קבועה". זה נראה כך:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/33fbbc3ce1c08e245ea94125d825ea95.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/958c125b53442d0bf2dd9c44f0f492f2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/024bec2918426d69b051bb3cdafc8f1a.jpg
גרמושקות - אלו בעצם כיסויי הגנה למפרקים לשמירת המפרק בסביבה מגורזת תמידית ומניעה של מזהמים מבחוץ להיכנס למפרק ולגרום להריסתו בטרם עת. הן עשויות מגומי דמוי אקורדיון לגמישות כאשר קצה אחד הוא בקוטר הפעמון והקצה השני בקוטר הציריה.
נראה כך:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/7518a34592e3e3d4ddb264cc9b8f15b5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/d4b3f698ee549094df3fd2b62887fb25.jpg
אוקיי, אז בשלב הראשון פירקתי את הגרמושקות הישנות ובגלל שמצבן היה בכי רע, הן הועברו לאחר כבוד ישר לפח האשפה.
ניקוי כל הגריז הישן והטינופת מהציריה והכנה לעבודה.
הפעמון הישן שהולך לפח גם כן:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/0408a7e5ab4bf5f3abd27a7d8c562dfd.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/263b2d54d1f0b92d314ce6a445ba83b9.jpg
חליצת החלק הפנימי של המפרק התפוס על הציריה. החלק הזה מוכנס/מולבש על הציריה כחלק אחד בעצם מהפעמון. הבעיה שיש שם טבעת אבטחה שמאפשרת הכנסה של הפעמון אבל מונעת את יציאתו חזרה - ז"א לא בקלות, וכבר נתקלתי במצב שלא בכלל..ולפעמים יש צורך לשבור לחתוך ולנתץ את החלק הזה על מנת לחלוץ אותו החוצה - יענו אין דרך חזרה..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/73b8b17746d96cfb88c7da123776c3df.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/97e644bc2a124ae4977a85f35addfd42.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/fa3398d1feab7f83a6c9f6cfd81a8552.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/e400dff9d5ef6613356a0e6e52b485e5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/5f5546e0a878117d1d72a785047290d2.jpg
אני בוחר לוותר על טבעת האבטחה, מנסיון, לא נגרם כל נזק בלעדיה. היתרון, החלפה קלילה של הפעמון בכשל הבא ואולי אפילו מבלי לפרק את הציריה מהרכב בתנאי שטח. אבל זה רק אני, ואין להתייחס לזה כאל המלצה כלשהי.
ניקוי והכנה גם של המפרק הפנימי:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/db0b508c2f8a70cec0da16306b041855.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/5b2352b1d5033ec7d04153c359174e0f.jpg
משחילים את הגרמושקות על הציריה.
מגרזים את הספיידר בצד המפרק הפנימי.
מרכיבים את בית המפרק הפנימי.
ממלאים גריז בגרמושקה ומהדקים את הקצוות עם בנדים או אזיקונים מתאימים.
בצד הפעמון החדש, משחילים את הפעמון על הציריה.
מגרזים את הפעמון.
ממלאים את הגרמושקה בגריז המסופק עם הפעמון (מכל גריז בכמות הדרושה, יש להשתמש בכל המכל).
סוגרים את הגרמושקה היטב עם הבנדים/אזיקונים.
התוצאה - ציריה משופצת "ללקק את האצבעות", מוכנה להרכבה על הרכב או כספייר, במחיר מצחיק.
יש לציין, החלק החלופי הסיני הוכיח את עצמו לאורך השנים כחלק אמין וחזק.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/b086a972cd950a917dfd76b9ec620df8.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/4005ad8bc5aae227cbfd184bce28bc0a.jpg
בברכה,
טל.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/b330ed88c9fba2668a4220b2b20270ca.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/c1c6d1c6c5348a43a3b45acb07c04f42.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/62cd6cd7774d4e96102b58f6bc5aba51.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/d7f52bf571a7730d48fee4f2d40ce1da.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/ce7e576a2835c5ae0c88d1bdaeaa1983.jpg
אז הלכה הציריה -ישש!! וזה אפילו רק הפעמון - פעמיים יששש!!!
למה יש?? מה אתה כל כך מבסוט שאלו אותי...
כנראה שמי שמחזיק רכב שטח יוכל להבין...שאם הגלגל לא מסתובב והציריה לא הלכה אז כנראה שהנזק הרבה יותר חמור...ואם זו רק הציריה - דיינו!
חמוש בתחושת סיפוק זו ניגשתי למלאכה..
פירקתי את הציריה מהרכב, הרכבתי את הספייר שיש לי קבוע באוטו, ושמתי את הציריה שכשלה על השולחן לתיקון.
רכשתי פעמון וגרמושקות חדשות (סיני, אלא מה???) במחיר מצחיק של 250 ש"ח (כולל סט גרמושקות נוספות שהייתי צריך עבור הציריה ספייר) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/3472d26d5b2c82a1998db832dc5a9f01.jpg
רגע של עברית...
פעמון - זהו הכינוי בעצם למפרק החיצוני מתוך שני מפרקים הקיימים בציריה מושלמת.
התאור המקצועי של המפרק בציריה נקרא cv joint ובתרגום מילולי לעברית - "מחבר מהירות קבועה". זה נראה כך:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/33fbbc3ce1c08e245ea94125d825ea95.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/958c125b53442d0bf2dd9c44f0f492f2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/024bec2918426d69b051bb3cdafc8f1a.jpg
גרמושקות - אלו בעצם כיסויי הגנה למפרקים לשמירת המפרק בסביבה מגורזת תמידית ומניעה של מזהמים מבחוץ להיכנס למפרק ולגרום להריסתו בטרם עת. הן עשויות מגומי דמוי אקורדיון לגמישות כאשר קצה אחד הוא בקוטר הפעמון והקצה השני בקוטר הציריה.
נראה כך:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/7518a34592e3e3d4ddb264cc9b8f15b5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/d4b3f698ee549094df3fd2b62887fb25.jpg
אוקיי, אז בשלב הראשון פירקתי את הגרמושקות הישנות ובגלל שמצבן היה בכי רע, הן הועברו לאחר כבוד ישר לפח האשפה.
ניקוי כל הגריז הישן והטינופת מהציריה והכנה לעבודה.
הפעמון הישן שהולך לפח גם כן:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/0408a7e5ab4bf5f3abd27a7d8c562dfd.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/263b2d54d1f0b92d314ce6a445ba83b9.jpg
חליצת החלק הפנימי של המפרק התפוס על הציריה. החלק הזה מוכנס/מולבש על הציריה כחלק אחד בעצם מהפעמון. הבעיה שיש שם טבעת אבטחה שמאפשרת הכנסה של הפעמון אבל מונעת את יציאתו חזרה - ז"א לא בקלות, וכבר נתקלתי במצב שלא בכלל..ולפעמים יש צורך לשבור לחתוך ולנתץ את החלק הזה על מנת לחלוץ אותו החוצה - יענו אין דרך חזרה..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/73b8b17746d96cfb88c7da123776c3df.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/97e644bc2a124ae4977a85f35addfd42.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/fa3398d1feab7f83a6c9f6cfd81a8552.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/e400dff9d5ef6613356a0e6e52b485e5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/5f5546e0a878117d1d72a785047290d2.jpg
אני בוחר לוותר על טבעת האבטחה, מנסיון, לא נגרם כל נזק בלעדיה. היתרון, החלפה קלילה של הפעמון בכשל הבא ואולי אפילו מבלי לפרק את הציריה מהרכב בתנאי שטח. אבל זה רק אני, ואין להתייחס לזה כאל המלצה כלשהי.
ניקוי והכנה גם של המפרק הפנימי:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/db0b508c2f8a70cec0da16306b041855.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/5b2352b1d5033ec7d04153c359174e0f.jpg
משחילים את הגרמושקות על הציריה.
מגרזים את הספיידר בצד המפרק הפנימי.
מרכיבים את בית המפרק הפנימי.
ממלאים גריז בגרמושקה ומהדקים את הקצוות עם בנדים או אזיקונים מתאימים.
בצד הפעמון החדש, משחילים את הפעמון על הציריה.
מגרזים את הפעמון.
ממלאים את הגרמושקה בגריז המסופק עם הפעמון (מכל גריז בכמות הדרושה, יש להשתמש בכל המכל).
סוגרים את הגרמושקה היטב עם הבנדים/אזיקונים.
התוצאה - ציריה משופצת "ללקק את האצבעות", מוכנה להרכבה על הרכב או כספייר, במחיר מצחיק.
יש לציין, החלק החלופי הסיני הוכיח את עצמו לאורך השנים כחלק אמין וחזק.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/b086a972cd950a917dfd76b9ec620df8.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/4005ad8bc5aae227cbfd184bce28bc0a.jpg
בברכה,
טל.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/b330ed88c9fba2668a4220b2b20270ca.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/c1c6d1c6c5348a43a3b45acb07c04f42.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/62cd6cd7774d4e96102b58f6bc5aba51.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/d7f52bf571a7730d48fee4f2d40ce1da.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190127/ce7e576a2835c5ae0c88d1bdaeaa1983.jpg