צפייה בגרסה מלאה : ל"ק 120 2007 דיזל - בנסיעה ראשונה בבוקר רעש דפיקות מהמנוע, שאר היום כמעט לא שומעים מנוע.
כמו בכותרת, בנסיעה ראשונה בבוקר, רעש של דפיקות כמו של מרימי שסתומים (רק מעל 1500 סל"ד).
אחרי נסיעה של חמש שש דקות, הרעש נעלם כלא היה.
לא משנה כמה הרכב עומד במהלך היום, כשאני מניע אין רעש...
חבר עם רכב דומה ועם אותה תופעה, טוען שהיה במוסך מרכזי של טויוטה וטענו שהתופעה תקינה.
לא נראה לי הגיוני.
מישהו מכיר את התופעה ויכול לשפוך עליה קצת אור?
או לחילופין הצעות מה זה יכול להיות?
לי יש תחושה מאוד לא מבוססת שמדובר במזרקים שעושים את הרעש (אבל אני לא יודע להסביר למה אני חושד בהם).
תודה
דבר אחד אפשר להיות בטוח - אתה חושד במזרקים משום ה"עליהום" שנהיה עליהם. כל מילה שניה בל"ק מדברים אתך על מזרקים.
בנימה יותר רצינית, באיזה מסנן שמן אתה משתמש? סוג שמן? מתי עבר טיפול אחרון?
אני יכול לומר שבמקרה שלי הוספתי פוליטרון לשמן ביחס של 10 אחוז, דבר שנותן שכבת סיכוך מה שבתורו גורם להתנעה חלקה ונטולת רעשים. כמובן מסנן שמן מקורי ושמן בצמיגות ובתקן הנכון הם בגדר חובה.
Sent from my PH-1 using Tapatalk
תודה על התגובה
האמת שאין לי מושג מה סוג השמן ואיזה מסנן שמן.
הרכב אצלי שלושה ימים. מחר נכנס לישור קו שיכלול טיפול (כמובן רק פילטרים מקוריים ושמנים באיכות גבוהה בלבד), החלפת שמנים בכל הרכב, נוזל קירור, נוזל בלמים, תיקונים של רג'קטים קטנים שנמצאו בבדיקה.
מקווה באמת שהשמן אחראי לזה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יורם-דרומי
03-02-19, 08:58
מתלבש על הפוסט הזה
גם אצלי אותו הדבר בבוקר,
אחרי מספר דקות כשהמנוע מתחמם, נעלם הרעש כלא היה,
שאלה:
מה סוג שמן המנוע הנדרש?
האם חצי סנטטי או מלא?
האם להוסיף תוסף?
תודה
יורם
מי שרוצה למכור חמור, יאמר עליו שהוא סוס, מי שרוצה לקנות סוס, יאמר עליו שהוא חמור.
א לפי הנחיות היצרן בדיקה וכיוון שסתומים כל 40000. כיוון שזה טונה של עבודה זה לא מבוצע אלא רק אם יש רעש חריג. מנסיון של אחרים, בערך פעם ב250000 קמ למנוע 2.5 או 200000 קמ למנוע 3.0 - צריך להוסיף שימסים לשסתומים וזה בערך מסתדר עם עבודת מזרקים באותו קילומטרז'.
ב. מנוע D4D ונקישות שמשמעותו כמו שסתומים דופקים סביב 2000 סל"ד במנוע קר - אם לא היו, משהו לא בסדר במנוע.... אני יודע שזה מטריד גם אותי כל יום מחדש. אצלי גם מעבר לשמן סינטטי יקר 5w30 לא שיפר את העניין.
ג. זה עדיין לא אומר שאין בעיה במזרקים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
במודלים האלה רצוי לפרק אגן שמן (קרטר) ולנקות מסנן שמן גס במשאבת השמן, בטוח שהמסנן מלא "בוצה"
רמי
במודלים האלה רצוי לפרק אגן שמן (קרטר) ולנקות מסנן שמן גס במשאבת השמן, בטוח שהמסנן מלא "בוצה"
רמי
זה מה שאמרתי למכונאי שלי במנוע טויוטה שעשה 350 אלף ק"מ. הוא ניסה להניא אותי. בוצה - לא היתה, חיישן מפלס שמן התקלקל לעומת זאת כתוצאה מהפירוק וההרכבה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
ההנחיה של היצרן בדיקה עם אנדוסקופ בזמן החלפת שמן לראות שאין בוצה. אם יש בוצה - זה סימן לזה שפרצה דיסקית אטימה מתחת לאחד המזרקים וצריך להחליף. ניקוי בוצה כשלעצמו לא מספיק.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פות"ש, זאת הזדמנות מאוד טובה אם הרכב גם ככה עומד לפני טיפול, רכוש תוסף פוליטרון MCT2000 ותיווכח בשינוי מיידי ברעשי המנוע.
אגב, אצלי הוספתי אותו גם בסרנים ותיבת העברה, סך הכל כמעט שלושה בקבוקים. (1.325 ליטר לייתר דיוק).
יש להיזהר ולא להוסיף לגיר כי טעות קטנה שם עם היחסים והלך הגיר.
למען הסר ספק, אין לי קשר מסחרי כלשנו למוצר או ליבואן. רק נסיון של מ,ספר שנים עם רכבים ספורטיביים שהיו בבעלותי בעבר ול"ק הנוכחית.
לדעתי שווה כל שקל.
Sent from my PH-1 using Tapatalk
אצל גיסי בל"ק 2008 אותם נקישות בבוקר ניפתרו בשיפוץ מזרקים(שופצו לפני 100k קמ בערך, ושוב פעם לפני שבועיים, וכמובן שהמלצתי הגורפת זה רק חדשים), מאז שקט בבוקר.
הבוצה ברישתית יניקת שמן בקרטר גורמת ללחץ שמן נמוך מהרצוי ומכאן להרס גלי איזון, מייסבים ומנוע, ראו שרשור כאן בפורום בנושא הזה.
תודה על התגובה
האמת שאין לי מושג מה סוג השמן ואיזה מסנן שמן.
הרכב אצלי שלושה ימים. מחר נכנס לישור קו שיכלול טיפול (כמובן רק פילטרים מקוריים ושמנים באיכות גבוהה בלבד), החלפת שמנים בכל הרכב
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לא הייתי מוסיף או משנה כלום עד לביצוע יישור קו.
טיפול בשלבים יאפשר בידוד נכון יותר שלבעיה, אם יש.
גם את הפוליטרון הייתי מוסיף רק אחרי יישור קו ( שמתי בכמה רכבים מסוגים שונים ומרוצה מהתוצאה).
עדכון
הרכב עבר יישור קו כולל כל השמנים והמסננים, תקלות קטנות וכו...
הוספתי את תוסף הפוליטרון ועדיין הבוקר היו רעשי נקישה חלשים מעל 1500 סל"ד.
מצער, נמשיך לבדוק....
שווה לבדוק אם מדובר בבריחת גזים קטנה, מסדק שנסגר כשהמנוע מתחמם.
זה יכול להיות סביב סעפת הפליטה, מערכת egr, ואפילו מתחת למזרקים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
שווה לבדוק אם מדובר בבריחת גזים קטנה, מסדק שנסגר כשהמנוע מתחמם.
זה יכול להיות סביב סעפת הפליטה, מערכת egr, ואפילו מתחת למזרקים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
זה קורה אך ורק בהתנעה הראשונה של הבוקר וממשיך גם כאשר המנוע כמעט בטמפרטורת עבודה.
זה נמשך חמש דקות בערך.
התנעות נוספות במהלך היום, גם כאשר המנוע קר - אין רעשים.
זה קורה אך ורק בהתנעה הראשונה של הבוקר וממשיך גם כאשר המנוע כמעט בטמפרטורת עבודה.
זה נמשך חמש דקות בערך.
התנעות נוספות במהלך היום, גם כאשר המנוע קר - אין רעשים.רק במאמץ או גם בהאצה חופשית?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לא בדקתי במאמץ...
נוסע רגוע
זה קורה אך ורק בהתנעה הראשונה של הבוקר וממשיך גם כאשר המנוע כמעט בטמפרטורת עבודה.
זה נמשך חמש דקות בערך.
התנעות נוספות במהלך היום, גם כאשר המנוע קר - אין רעשים.
קיים הבדל בין התנעת בוקר אחרי לילה לבין התנעות אחרות באמצע היום.
המלצה שאני יכול לתת זה למסור את הרכב למוסך/מישהו עם סורק שאתה סומך עליו, להשאיר את האוטו ללילה ומיד בבוקר להניע עם סורק ולבדוק מה הנתונים.
אצלי חל שיפור קל במעבר משמן קסטרול c3 5w30
לליקווי מולי כחול בצמיגות זהה. המעבר היה במקרה כי ביום שהלכתי לקנות שמן לטיפול לא היה קסטרול בחנות.
מזרקים נבדקו, הוחלפו אטמי מזרקים וניקוי אגן במסגרת ריקול בחברה.
התקתוקים מופיעים רק אחרי לילות קרים (מתחת ל 10 מעלות). אם למשל אניעהאת הרכב בשעה 10 בבוקר במקום 7. אין תקתוקים.
אני מניח שיש איזשהו חיישן שמזייף וגורם לתזמון שגוי של ההזרקה.
מי שימצא את החיישן הסורר תבוא עליו הברכה
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/101009-D4D-Fortuner-s-engine-noise-when-cold
אותה תופעה קרתה לי לפני 8 שנים עת רכשתי את הלנדקרוזר שהיה אז עם 100K ומעט יותר משלוש שנים על הכביש.
הבעיה אובחנה חד משמעית כבעייה באחד המזרקים.
שים לב -בדיקה של הרכב עם מחשב כשהמנוע חם לא תגלה כלום. הרכב נשאר לילה במוסך ובהתנעת בוקר ראשונה חובר למחשב ואז התגלה המזרק הסורר.
לשמחתי, הרכב נבדק לפני הקניה במוסך טויוטה (בדיקה לא רשמית) ומכיוון שהיה חם לא נתגלתה התופעה. בעזרת המוסך ורצון טוב (הרכב היה על גבול האחריות) הוחלפו כל המזרקים במסגרת אחריות.
בהצלחה,
יוחאי
אפשר לנסות גם את זה...
http://toyota-d4d.blogspot.com/2018/03/tip-injector-rattle-fix-pilot-quantity.html?m=1
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עדכון ביניים.
שופצו המזרקים.
תיצרוכת הדלק ירדה פלאים מ 1:8 ל 1:11 - 12 בנהיגה רגועה על כביש 6.
הרעשים עדיין נשמעים חזק וברור.
עדיין לא ניסיתי את מה שאסף הפנה אותי אליו בתגובה הקודמת, אולי אנסה, פשוט לא ברור לגמרי איך זה אמור לעבוד.
אמשיך לעדכן לכשיהיה מה....
איפה שיפצת? כמה עלה כולל פירוק והרכבה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שיפצתי אצל בחור בשם ניר לוי מירושלים.
המקום נקרא דיזל רוטור אינג'קשן דיזל.
יושב ברחוב יעקב אליאב 4 בגבעת שאול ליד טסט ליין (מכון קטן לשיפוץ מזרקים ומשאבות דיזל)
עלות השיפוץ היתה 2808 כולל מע"מ (הוא יצא במבצע, ללא המבצע לדעתי צריך להוסיף עוד משהו כמו 800 ש"ח)
את פירוק והרכבת המזרקים בצעתי במוסך בראשון לציון שלצערי לא הסכים לכוון לי גם את השסתומים על הדרך כשהכל פתוח כי "שם זה מסובך ואם אין סיבה אמיתית אז לא צריך..."
כנראה היה חסר לו ידע או שימסים לכוון, מה שיגרום לי שוב לשלם על אטמים ועבודה במקום אחר :( ואין לי מושג איפה....
על עבודת הפירוק שילמתי 700 ועל החלקים (אטם עליון, 4 שרוולים, אטמים למרססים, אטם גומי עליון) 462 תוסיף מע"מ 1360.
קיצר הכל יחד 4168.
כיוון שסתומים במנועי 1kd 2kd אינו פשוט ולא סתם המוסך לא רצה להתעסק בזה.
אין שימסים, הכיוון מתבצע ע"י החלפת הליפטרים שמגיעים ב 30 מידות שונות.
הבעיה היא שהליפטרים יקרים (כ 160 שח ליחידה ) וטויוטה לא מחזיקים מלאי בארץ.
כשעושים טיפול לראש נהוג לכוון שסתומים, אבל אצל משפץ הראשים הכיוון מתפצע ע"י השחזת קצה השסתום, בלי לשנות ליפטרים.
הדבר היחיד שיכולת לעשות זה לבקש מהמוסך למדוד את מרווחי השסתומים (שגם בזה אף אחד כבר לא אוהב להתעסק ) וכך היית יודע את המרווחים והאם אתה עומד בטווח הרצוי.
כעת, כשהמנוע כבר סגור, אם אין רעש שסתומים חריג ומוחשי, לא הייתי נוגע בזה.
בברכה,טושי
כעת, כשהמנוע כבר סגור, אם אין רעש שסתומים חריג ומוחשי, לא הייתי נוגע בזה.
בברכה,טושי
זהו שלצערי יש רעש...
אגב לפני ספר הנהג, יש לבצע כוון שסתומים כל 40000...
לא בטוח שהרעש מהשסתומים, והאמת שגם קשה מאד לבודד רעש.
הרעש יכול להגיע גם מתוך הצילינדר ועד שלא תפרק את המנוע לגורמים לא תמצא את מקור הרעש.
לגבי הנתונים בספר נהג, איני חושב שיש מישהו, בעולם, ובטח לא בארץ, שבודק מרווחי שסתומים במנועים האלה כל 40 אלף.
בברכה, טושי
+1.
יש כל כך הרבה גורמים שקשורים לרעשים במנוע הזה, מניסיון דומה, עד שהמנוע לא יהיה מפורק על השולחן כנראה שלא ניתן יהיה לזהות.
באותו רכב וכנראה אותו רעש שאתה מתלונן עליו הולחפו כל הדברים האפשריים, פולים, גלגלות וכו' שעלו הון ושלא פתרו את זה.
לא כל רעש צריך לתקן.
יש רעשים שאופייניים לכל דגם של מנוע וצריך להפריד.
אני אישית מתעלם - אבל לא משלים עם הרישרוש. גם לא מתכוון להגיע עד כדי שיפוץ מזרקים בשלב זה.
בתכנית- ניקוי מזרקים באינפוזיה, לימוד מזרקים אם צריך, ופירוק וניקוי מערכת יניקה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בתכנית- ניקוי מזרקים באינפוזיה, לימוד מזרקים אם צריך, ופירוק וניקוי מערכת יניקה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לימוד מזרקים זה ממודל מסויים או שכבר מ 2004?
זה במנועי מסילה משותפת מכל השנים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אפשר לנסות גם את זה...
http://toyota-d4d.blogspot.com/2018/03/tip-injector-rattle-fix-pilot-quantity.html?m=1
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הזמנתי, התקנתי והתחברתי לרכב.
שום אופציה ללימוד מזרקים לא הייתה בתוכנה :(
מה שהיה כן, זו אפשרות לרישום של מספרי המזרקים.
זה אומר לפרק אינטרקולר מכסה שסתומים ומה שמסביב רק כדי לראות את המספרים....
זה כבר נראה לי עבודה למוסך הפעם.:(
זה לא עוזר. את הרישום עושים בהחלפת מזרקים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אין לימוד מזרקים בשנתון הזה. אתה יכול לראות לפי כמות הפינים על המזרק.
אאל"ט הלימוד מתחיל מ2006
אין לימוד מזרקים בשנתון הזה. אתה יכול לראות לפי כמות הפינים על המזרק.
אאל"ט הלימוד מתחיל מ2006
מדובר על 2007
הבטחתי עדכונים
לאחר שרעשי הצלצולים הלכו וגברו וכבר לא נעים היה לנסוע עם הרכב בבקרים, החלטתי להחזירם למשפץ ולקנות חדשים.
יאמר לזכותו של המשפץ שזיכה אותי בצורה מלאה על המזרקים המשופצים וחייב אך ורק את ההפרש.
לטענתו דנסו כבר לא מייצרים מזרקים כמו שלי, אלא דגם חדש שמחליף אותם שיש לו ציפוי נוסף נגד חום על הדיזה והזרקה מדוייקת יותר.
וכמובן שאצטרך להכניס את מספרי המזרקים החדשים למחשב.
חזרתי למכונאי, הורכבו המזרקים החדשים, הוכנסו המספרים למחשב.
הבוקר פעם ראשונה מאז שרכשתי את הרכב שבאמת נהנתי לנסוע בו.
שקט ונעים להפליא !!
מוסר השכל, כנראה שבאמת בסוג המזרקים הזה, תמיד עדיף חדש.
תודה על המידע שמוליק,
האם תוכל לשתף מה עלות מזרק, וכמה עלה סה"כ עם עבודה לטובת הדורות הבאים
והכי חשוב תתחדש
תודה על המידע שמוליק,
האם תוכל לשתף מה עלות מזרק, וכמה עלה סה"כ עם עבודה לטובת הדורות הבאים
והכי חשוב תתחדש
תודה :)
בגדול, מזרקים חדשים עלו לי 5900 (מקווה שתוכל להשיג את אותו המחיר)
העבודה + אטמים, דסקיות וכל מה שקשור עוד 1500 (קצת פחות, אבל זניח)
זה אומר שסה"כ 7400...
אני לא לוקח כאן בחשבון את הפירוק הכפול שהיה לי בגלל שניסיתי קודם לשפץ.
כל הסט? תוכל לשתף מהיכן נרכש?
דרך הפייסבוק הגעתי אליו (https://www.facebook.com/dieselrotor/posts/1439284262832994)
למי שאין פייסבוק....
123542
דיזל רוטור Diesel Rotor-Injection Diesel
יעקוב אליאב 4, גבעת שאול ירושלים
זאת לא פירסומת.
אין לי שום קשר אליו או לרווחים שהוא עושה.
בן אדם נחמד שעמד במילה בנוגע למה יקרה אם השיפוץ לא יצלח.
אמין מקצועי וישר.
מקווה שעוזר :)
שמתי לב בזמן האחרון שהרישרוש במנוע קר איננו כאשר אני בלי מזגן. אין לי הסבר טוב לעניין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עומס?
ואולי טמפרטורות יותר חמות בבקרים?
אצלי הוחלפו 4 המרססים לחדשים כולל כל צינורות ההזנה אליהם.. צריכת הדלקת השתפרה פלאים, תקתוקי הבוקר עדיין שם אחרי לילות קרים.
מה זה "לימוד מרססים"?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.