צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי קניית נעילה בחול
היי
בקרוב אני טס וחשבתי לקנות נעילה אחורית לגיפ,
השאלה היא ,
אם לדגם נעילה הספציפי הזה יש יבואן שהעביר אותה תקן ונמכרת בארץ...
כאשר אני רוכש אותה בחול....במכס בארץ מה אני משלם? מעמ ומכס רק? או גם צריך להעביר אותה תקינה?
עם או בלי הקיטבג?
עם או בלי הציניות\ תשובות שלא תורמות לכלום העיקר להגיב?
אני שואל כי אני יודע שצריך להעביר תקינה... אבל חבר מתעקש שלא.
עמרי צודק.
הרעיון בלהביא מחו"ל הוא לשים במזוודה וזהו. אם אתה מתכוון לעצור במכס בנתבג בדרך לא בטוח שכדאי להביא איתך במזוודה.
מה עלות החלק?
אני לא מכיר שעבור נעילה צריך תקינה,בטח לא מיבוא אישי.
GodsFather
05-02-19, 09:20
פיני, שאלת שאלה שהתשובה אליה נמצאת בתחום האפור. לכן גם קצת עוקצנות פה ושם מוותיקי הפורום.
רוצה להיות חוקי עד הסוף - קח החבילה ותעבור את כל המסלול. מה ידרשו ממך מקצה לקצה, רק הפקידים יודעים באותו הרגע. יש את המיסוי לפי העלות המוצגת בחשבונית, את זה תמצא באתר המכס לחישוב.
את התקינה - לאל פתרונים, יכול להיות שלא יבקשו כלום מתוך בורות ויכול ויסובבו אותך בכל המשרדים האפשריים תוך אחזקת החבילה ותשלום על אכסון בין היתר.
רוצה ללכת על הקו - לא יכול להמליץ לך כי זה הופך אותי למעודד לביצוע דבר עבירה וכד', אפילו שיש פה רוב שעושים בדיוק כך...
דרך שלישית - לקנות ממישהו שכבר הביא.
בהצלחה
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
boaz avrahami
05-02-19, 10:16
עם או בלי הציניות\ תשובות שלא תורמות לכלום העיקר להגיב?
אני שואל כי אני יודע שצריך להעביר תקינה... אבל חבר מתעקש שלא.
תוכל בבקשה להביא את הסימוכין לדרישת תקן בארץ?
מיסים החוק מחייב מעל 200 דולר פריטים שהבאת במזוודה
אם תבחר במסלול האדום מדינת ישראל תודה לך על אזרחות טובה.
ועל זה נשאלת עם קיטבג והשאלה, הגם שהיא צינית די במקום...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מה המצב
להביא משהו מחו"ל, כל דבר מחו"ל - ולהיכנס לתקינה ומכס וכיוצא בזאת, זה פשוט בזבוז זמן. אם אתה מתכוון לשלם את כל המכסים והמסים ולוודא שזה עומד בכל דרישות התקינה אז שים עוד 100 דולר משלוח ותחסוך לעצמך את המקום במזוודה. אני עובד בשנה ממוצעת 10 פעמים בחו"ל- ולא זכורה לי פעם אחת שהבאתי משהו ארצה ונכנסתי לכל כאבי הראש של התקינה וכיוצא בזאת. יבוא מזוודה, מטבע היותו יבוא מזוודה, הוא יבוא שבו אתה מביא במזוודה, כלומר אתה לא משלם מכס, אתה לא משלם משלוח, ואתה לא עוסק בכל כאבי הראש שמעבר. אחרת בשביל מה לעשות את זה ובשביל מה להיסחב עם חלקים? אני הבאתי לפני כמה חודשים יחסי העברה קדימה אחורה - קניתי בשבילם מזוודה באיזה וול מארט ונכנסתי איתם ארצה בשמחה ובששון. עם מיסים ומכסים ומשלוח וכיוצא בזאת - היתי משלם 5000 שקלים ומעלה, ביחס ל2800 שקל ששילמתי. אל תהיה פיינשמייקר ואל תהיה טרמעך. עוד לא נולד הישראלי שנכנס לארץ, ניגש למכס ואמר "שלום, יש לי נעילה, אנא הביאו מומחה משרד תחבורה וגם סוכן מכס כדי שאשלם חובותי באופן חוקי".
את הדברים הללו אני מייחס לנסיעה לארה"ב ורק לארה"ב. מהסיבה הפשוטה שמוצרים לרכבי שטח מאוד יקרים באירופה. גם בגלל פערי שערי מטבע וגם בגלל יבוא, כמו גם בגלל ביקוש והיצע וכיו"ב. מחוץ לרוב הערים הגדולות בארה"ב אתה תמצא סדנאות עם רנגלרים על צמיגי 35 עומדים בחצר . באירופה אתה לא תמצא הרבה כאלה ואם יש להם רנגלר, מבחינתם להזמין לו נעילה זה תהליך רציני ויקר.
כמה טיפים חשובים:
1. לוודא שהחלק יגיע אליך למלון/מגוריך למרות כל התנאים הבעיתיים- שאנחנו לא מכירים. למשל בארה"ב בשבוע שעבר הייתה סופה ששיתקה אותם. אם תזמין נעילה 3 ימים לפני והשליח של UPS יתקע בשלג ויגיע למלון אחרי שעזבת, הלך הכסף. את המשלוח עצמו יש לבצע ממוכר שיאפשר לך להתחקות אחר מיקום החבילה.
2. לוודא שהמלון מבין היטב מה הוא עומד לקבל. שלא יחשבו שנעילה היא פצצה. לא כל מלון ישמח לקבל קופסה גדולה וכבדה שאי אפשר לדעת מה יש בתוכה עם הוראה "שימו את זה ליד הלובי ותתעלמו מזה שהקופסה מתקתקת"......
3. אמריקאים.....הכל עולה כסף. תבדוק היטב מה גובה דמי הטיפול שהמלון יגבה על החבילה. לפני שנתיים באו אלי בלובי של מלון בסאן פרנסיסקו וביקשו בנימוס 100 דולר על 20 ימי אחסנה לבולג'וינטים.
4. כמה זה שוקל? לברר מראש, הכללים בכל הנוגע במטען בטיסות הם נוקשים ומעצבנים ויש חריגות אבל יש גם לא חריגות. והכל עולה כסף.
5. נכנס במזוודה? אם לא, אל דאגה. אל תהיה כמו הישראלים שטסים עם מזוודה בגודל של מקרר, כי אז יהיה לך עוד 10 קילו של ARB לסחוב. תגיע ליעד ותדאג לרכוש מזוודה במבצע בחנות כלבו (מה שנקרא באנגלית HAMASHBIR) . לסירוגין, כנס לאמאזון או טארגט שבוע לפני שתגיע. קנה את המזוודה הכי זולה שיש להם. היא תגיע למלון.
6. קנה נייר דבר. DUCT TAPE. עולה חצי דולר. במלון תגלה שהחבילות מגיעות בקרטונים - ענקיים. אתה לא תכניס קרטון ענק למזוודה - אבל אתה לא רוצה שהחלקים שהבאת ידפקו. לכן נייר הדבק. אתה עוטף את החלק בניילון.
7. לא לזרוק קבלות והוראות. לא בגלל שאתה הולך להצהיר במכס (לא להיות אהבל) אלא בגלל שאנשי ה TSA, הגוף האמריקאי שאחראי על ביטחון בתחבורה, משהו כמו בוחנים של רשות שדות התעופה שמחפשים נשק, רואים מזוודה שיש בה משהו שנראה כמו פגז, ויש בו מתכת, אז הם פותחים לך את התיק. זה לא קורה בנוכחותך. אתה פשוט מגיע הביתה וקולט שיש לך בתיק בלגאן ומכתב מנומס שאומר שסוכן TSA פתח לך את התיק כי הוא ראה משהו שנראה לו כמו פצצה. אז אתהנ מצמיד עם הדבק את ההוראות לפריט. וככה גם אם איש ה TSA לא יודע מה זה נעילה, הוא רואה לפי הניירת שאתה משוגע על ג'יפים ולא אוסאמה בין לאדן.
8. כנס לישראל בלי להיות מטומטם. כתבו לך כאן על קיטבג. זה נכון.
בהצלחה.
כל מילה בטון
Sent from my iPhone using Tapatalk
תומר, ממש "לגזור ולשמור", ממצה ומדויק.
תוספת קטנה בעניין סעיף 1:
חשוב לקנות ממוכר שמתחייב על תאריך אספקה. אמזון/איביי ושות'.
לפי הרכישה להבהיר למוכר שאתה בונה על תאריך האספקה, ואם זה מתעכב אז אתה כבר לא במדינה בכדי לאסוף את המשלוח.
לאחר שהמוכר מסכים ומתחייב, האחריות עליו, מניסיון.
קרה לי כבר כמה פעמים שהמוצר לא הגיע בזמן למרות שהזמנתי מספיק זמן מראש. דרך איביי/אמזון/מוכר צד שלישי באמזון.
כאשר הבהרתי להם לפני, הכסף הוחזר בלי לשאול שאלות.
בנוסף, גם פניתי לבית המלון כדי שלא יקבלו את המשלוח ויבקשו להחזיר לשולח.
תודה על התשובה,
גם אני טס המון , שנה שעברה עשיתי 135 אלף מייל :-\
יצא לי להביא לא מעט דברים, יקרים זולים קטנים או גדולים,
אך לרכב לא יצא לי להביא חלקים מכנים...
וכשדיברתי על הנעילה הוא טען שבגלל שזה חלק רכב זזה צריך לעבור תקינה כלשהיא , ואז גם אם תופסים אותך, אתה תשלם קנס, +מכס וגם תלך הנעילה לעזאזל כי אתה לא תכנס לכל הנושא של העברת תקינה וכו...
לכן שאלתי, לא הייתה בכוונה לעבור באדום ולדרוש את הבדיקות... אולי לא הייתי ברור.
מה המצב
להביא משהו מחו"ל, כל דבר מחו"ל - ולהיכנס לתקינה ומכס וכיוצא בזאת, זה פשוט בזבוז זמן. אם אתה מתכוון לשלם את כל המכסים והמסים ולוודא שזה עומד בכל דרישות התקינה אז שים עוד 100 דולר משלוח ותחסוך לעצמך את המקום במזוודה. אני עובד בשנה ממוצעת 10 פעמים בחו"ל- ולא זכורה לי פעם אחת שהבאתי משהו ארצה ונכנסתי לכל כאבי הראש של התקינה וכיוצא בזאת. יבוא מזוודה, מטבע היותו יבוא מזוודה, הוא יבוא שבו אתה מביא במזוודה, כלומר אתה לא משלם מכס, אתה לא משלם משלוח, ואתה לא עוסק בכל כאבי הראש שמעבר. אחרת בשביל מה לעשות את זה ובשביל מה להיסחב עם חלקים? אני הבאתי לפני כמה חודשים יחסי העברה קדימה אחורה - קניתי בשבילם מזוודה באיזה וול מארט ונכנסתי איתם ארצה בשמחה ובששון. עם מיסים ומכסים ומשלוח וכיוצא בזאת - היתי משלם 5000 שקלים ומעלה, ביחס ל2800 שקל ששילמתי. אל תהיה פיינשמייקר ואל תהיה טרמעך. עוד לא נולד הישראלי שנכנס לארץ, ניגש למכס ואמר "שלום, יש לי נעילה, אנא הביאו מומחה משרד תחבורה וגם סוכן מכס כדי שאשלם חובותי באופן חוקי".
את הדברים הללו אני מייחס לנסיעה לארה"ב ורק לארה"ב. מהסיבה הפשוטה שמוצרים לרכבי שטח מאוד יקרים באירופה. גם בגלל פערי שערי מטבע וגם בגלל יבוא, כמו גם בגלל ביקוש והיצע וכיו"ב. מחוץ לרוב הערים הגדולות בארה"ב אתה תמצא סדנאות עם רנגלרים על צמיגי 35 עומדים בחצר . באירופה אתה לא תמצא הרבה כאלה ואם יש להם רנגלר, מבחינתם להזמין לו נעילה זה תהליך רציני ויקר.
כמה טיפים חשובים:
1. לוודא שהחלק יגיע אליך למלון/מגוריך למרות כל התנאים הבעיתיים- שאנחנו לא מכירים. למשל בארה"ב בשבוע שעבר הייתה סופה ששיתקה אותם. אם תזמין נעילה 3 ימים לפני והשליח של UPS יתקע בשלג ויגיע למלון אחרי שעזבת, הלך הכסף. את המשלוח עצמו יש לבצע ממוכר שיאפשר לך להתחקות אחר מיקום החבילה.
2. לוודא שהמלון מבין היטב מה הוא עומד לקבל. שלא יחשבו שנעילה היא פצצה. לא כל מלון ישמח לקבל קופסה גדולה וכבדה שאי אפשר לדעת מה יש בתוכה עם הוראה "שימו את זה ליד הלובי ותתעלמו מזה שהקופסה מתקתקת"......
3. אמריקאים.....הכל עולה כסף. תבדוק היטב מה גובה דמי הטיפול שהמלון יגבה על החבילה. לפני שנתיים באו אלי בלובי של מלון בסאן פרנסיסקו וביקשו בנימוס 100 דולר על 20 ימי אחסנה לבולג'וינטים.
4. כמה זה שוקל? לברר מראש, הכללים בכל הנוגע במטען בטיסות הם נוקשים ומעצבנים ויש חריגות אבל יש גם לא חריגות. והכל עולה כסף.
5. נכנס במזוודה? אם לא, אל דאגה. אל תהיה כמו הישראלים שטסים עם מזוודה בגודל של מקרר, כי אז יהיה לך עוד 10 קילו של ARB לסחוב. תגיע ליעד ותדאג לרכוש מזוודה במבצע בחנות כלבו (מה שנקרא באנגלית HAMASHBIR) . לסירוגין, כנס לאמאזון או טארגט שבוע לפני שתגיע. קנה את המזוודה הכי זולה שיש להם. היא תגיע למלון.
6. קנה נייר דבר. DUCT TAPE. עולה חצי דולר. במלון תגלה שהחבילות מגיעות בקרטונים - ענקיים. אתה לא תכניס קרטון ענק למזוודה - אבל אתה לא רוצה שהחלקים שהבאת ידפקו. לכן נייר הדבק. אתה עוטף את החלק בניילון.
7. לא לזרוק קבלות והוראות. לא בגלל שאתה הולך להצהיר במכס (לא להיות אהבל) אלא בגלל שאנשי ה TSA, הגוף האמריקאי שאחראי על ביטחון בתחבורה, משהו כמו בוחנים של רשות שדות התעופה שמחפשים נשק, רואים מזוודה שיש בה משהו שנראה כמו פגז, ויש בו מתכת, אז הם פותחים לך את התיק. זה לא קורה בנוכחותך. אתה פשוט מגיע הביתה וקולט שיש לך בתיק בלגאן ומכתב מנומס שאומר שסוכן TSA פתח לך את התיק כי הוא ראה משהו שנראה לו כמו פצצה. אז אתהנ מצמיד עם הדבק את ההוראות לפריט. וככה גם אם איש ה TSA לא יודע מה זה נעילה, הוא רואה לפי הניירת שאתה משוגע על ג'יפים ולא אוסאמה בין לאדן.
8. כנס לישראל בלי להיות מטומטם. כתבו לך כאן על קיטבג. זה נכון.
בהצלחה.
boaz avrahami
06-02-19, 10:25
יש שרשור שלם בנושא.
בעיקרון, חלקי רכב מתחלקים לשני מצבים:
1. חדשים.
2. משומשים.
עבור יבוא חלפים משומשים למעשה כל החלפים מותרים למעט מה שרשום בטבלה שאסור או שדורש אישור ספציפי.
2. לגבי חלפים משומשים הכול אסור למעט הפריטים המותרים ברשימה הספציפית לציוד משומש
ההסברים נמצאים באן:
http://rishuy.mot.gov.il/he/vehicle/goods-traffic/replacement-parts/4480-policy
תחת רשימת דרישות החובה תמצא את הפריטים החדשים שיש עליהם הגבלה.
הפריטים המשומשים נמצאים באותו המסמך בדף האחרון- טבלה 4.
בטבלה זו רק מה שרשום מותר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
יש שרשור שלם בנושא.
בעיקרון, חלקי רכב מתחלקים לשני מצבים:
1. חדשים.
2. משומשים.
עבור יבוא חלפים משומשים למעשה כל החלפים מותרים למעט מה שרשום בטבלה שאסור או שדורש אישור ספציפי.
2. לגבי חלפים משומשים הכול אסור למעט הפריטים המותרים ברשימה הספציפית לציוד משומש
ההסברים נמצאים באן:
http://rishuy.mot.gov.il/he/vehicle/goods-traffic/replacement-parts/4480-policy
תחת רשימת דרישות החובה תמצא את הפריטים החדשים שיש עליהם הגבלה.
הפריטים המשומשים נמצאים באותו המסמך בדף האחרון- טבלה 4.
בטבלה זו רק מה שרשום מותר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תכלס. לא ברור בכלל ( אבל זה בטח רק אני ...)
מה מותר ומה אסור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כי נפלה טעות בהודעה.
בפסקה הראשונה צריך להיות כתוב "חדשים" במקום משומשים.
(יעני, הכל מותר חוץ מ...)
כי נפלה טעות בהודעה.
בפסקה הראשונה צריך להיות כתוב "חדשים" במקום משומשים.
(יעני, הכל מותר חוץ מ...)
חוץ מ...
הדברים המעניינים ;)
תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
06-02-19, 11:29
מתנצל על הטעות בפיסקה הראשונה.
לא טוב לעשות כמה דברים במקביל...
יש שרשור שלם בנושא.
בעיקרון, חלקי רכב מתחלקים לשני מצבים:
1. חדשים.
2. משומשים.
1. עבור יבוא חלפים חדשים למעשה כל החלפים מותרים למעט מה שרשום בטבלה שאסור או שדורש אישור ספציפי.
2. לגבי חלפים משומשים הכול אסור למעט הפריטים המותרים ברשימה הספציפית לציוד משומש
ההסברים נמצאים באן:
http://rishuy.mot.gov.il/he/vehicle/goods-traffic/replacement-parts/4480-policy
הטבלאות נמצאות כאן:
http://rishuy.mot.gov.il/download.php?f=09133018.pdf
תחת רשימת דרישות החובה נמצא את הפריטים החדשים שיש עליהם הגבלה.
הפריטים המשומשים נמצאים באותו המסמך בדף האחרון- טבלה 4.
בטבלה זו רק מה שרשום מותר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סחבתי אחת על הגב, OX.
קח בחשבון 21 ק"ג!
צריך לחלק בין שתי מזוודות / תיקים.
השאר בדיוק מה שתומר כתב.
GodsFather
06-02-19, 17:44
ואני מכיר מישהו שהביא סרן קדמי ברזל של ויטרה, כ23 קג...
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
מכיר מישהו מפה שהביא חצי די90 בתור ציוד סקי ;)
לא מזמן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב שלא די9...
חחח זה טיפה יותר כבד
אבלל נוסעים באותה עבירות ואותה מהירות
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.