PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיות בנעילה אחורית לוקרייט



adrian.herscu
09-02-19, 10:40
שלום לכולם,

לפני שנתיים כמעט הרכבתי נעילה אחורית במוסך שמתעסק עם שיפורי ג'יפים.
מאז עברו בערך 30 אלף קילומטר.

אתמול נסעתי מחיפה לירושלים, החניתי רוורס ליד המדרכה והכל היה תקין.
בחזרה יצאתי מהחנייה ותוך כדי התיישרות עם הכביש היה בום.
זה קורה בדרך כלל בתמרוני חניה צפופים, אז התעלמתי והמשכתי לדרדר על הכביש.
ואז היה עוד בום.
ועוד בום עד שהכביש התיישר לגמרי.
עצרתי ונסעתי קצת רוורס.
אבל זה לא עזר... בפניה הראשונה שוב התחילו בומים עצבניים והתחת של האוטו נזרק הצידה בכל בום.

ביציאה מהשכונה התלבטתי אם להזמין גרר אבל סוף המשכתי עד נתניה.
בכבישים מהירים הכל היה רגיל. רק כשנכנסתי לנתניה, בפניות שוב היו בומים.
גיליתי שאם אני מאיץ בסיבוב אז אין בומים.

כאמור הנעילה הורכבה לפני שנתיים ואף פחות.
המוסכניק שכח להרכיב את הפלאחים שבאים עם הנעילה.
בדרך התקשר אליי שאחזור למחרת בבוקר.
איכשהו לא קרה כלום בדרך.
פירק שוב את הכל הרכיב את הפלאחים והחזיר.
בנסיעת מבחן אח"כ התחילו בומים חזקים דומה למה שעכשיו.
מסתבר שזה היה משהו משוחרר בברקס מצד שמאל.
סגר הברקס ואת הגלגל, נסעתי, הכל היה תקין, נהניתי ממנה כמעט שנתיים.

לפני חודש, אחרי טיול שטח, התחלתי לשמוע רעש מצד שמאל.
ירדתי לבדוק וגיליתי שיש נזילת שמן מהמיסב בגלגל השמאלי.
גררתי למוסך והוחלף מיסב באחריות.
סיפור לא פשוט לחלץ את המיסב הזה... האוטו עמד יום במוסך

עכשיו מנסה להבין מה הוביל למה...

יכול להיות שהמיסב הלך בגלל שעברתי כמה פעמים במים עמוקים? לא עמדתי במים רק עברתי.
יכול להיות שהמיסב הלך בגלל פירוק\הרכבה לא נכונים בזמן התקנת הנעילה?
בין לבין, המיסב השמיעה רעש בזמן נסיעה. כמו שריקה כזאת בתדר נמוך. זה הופיעה כמה חודשים לאחר התקנת הנעילה.

יכול להיות שהפירוק וההרכבה של המיסב לא הייתה נכונה והיא זו שגרמה לתקלה שיש עכשיו בנעילה?

מה אתם אומרים?
כמה זמן או קילומטראז' נעילה כזאת אמורה להחזיק?
אני השתדלתי לנהוג מאוד בעדינות איתה. כאמור בחניות לא הצלחתי להמנע מהבומים.
אני מבין שהבומים האלה מקצרים את אורך חיי הנעילה אבל עד כדי כך?

כבר חושב להחזיר את המצב לקדמותו ולהעיף את הנעילה הזאת... :(

asypeer
09-02-19, 11:00
מה מצב השמן בסרן האחורי?

GodsFather
09-02-19, 12:36
יש פה קצת סלט...

30 אלף קמ לנעילה בלי שום בעיה ואו טיפול זה מצוין... אבל רגע לפני ההמלצות, כמה שאלות להבהרה -

א. מתי הוחלף המיסב? כרונולוגית, כמה ק"מ עברת מאז והאם זו פעם ראשונה שלך בהחלפת מיסב? (אגב, החלפת מיסב בסמוראי/גימני זה סיפור של שעתיים בערך מקצה לקצה, תוסיף שעה אם זה בתנאים ביתיים)

ב. האם בוצע טיפול בסרן האחורי במהלך 30 אלף ק"מ כגון החלפת שמנים וכד


מיסב יכול לההרס מעמידה במים, כן. כנל בוץ וחול. יש מגן אבל גם לו יש גבול.
אם נכנסת למים לכל עומק הביצה, חדרו מים מהנשם וגם לזה יש השפעה. מתי זה קרה וכמה נסעת מאז?


יש קיט שיפוץ לנעילה, מחליפים את הקפיצים. אחרי 30 אלף ק"מ, יכול להיות שזה כל הסיפור.

לא יודע מי המוסכניק, אם הוא לא מנוסה ואו אם הוא חפיפניק, שקול להחליפו...





Sent from my LON-L29 using Tapatalk

asafk
09-02-19, 13:08
תקלה בבלמים או מיסבים או גלגל ספייר במידה טיפה שונה - כולם יגרמו לנעילה לדפוק.
מיסב? אם אתה לא מגרז מיסבים פעם בשנה בטיפול, אז אם אתה לא מחליף מיסבים פעם בשנתיים שלוש - זה רק אומר שאתה לא נוסע מספיק. מיסבים זה חלק מתבלה אם לא מקבל תחזוקה שוטפת.
נסעת בבוץ? אולי בתוף בילום אחד נשחקו הרפידות מנסיעה עם בוץ והרגולאז' שונה שמאל- ימין ובפניה עם ליטוף של הבלמים הנעילה מרגישה הפרש כוחות גדול?
בקיצור הכל קשור להכל בסרן כזה. תתקן מה שלא תקין ואז תראה מה הנעילה אומרת.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

GodsFather
09-02-19, 13:20
מחזק עוד יותר שאם מי שהתקין ואו ניסה לתקן לא ידע לאבחן...

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

adrian.herscu
09-02-19, 20:57
תודה על התגובות :)

קניתי את האוטו חדש מהחברה ב 2017.

המיסב שהוחלף היה במסגרת אחריות.
זה היה לפני חודש בערך ואולי 1000 קילומטר.

האוטו עשה בסהכ 45000.
אחרי שעברתי במים העמוקים לפני שנה בערך החלפתי שמנים בשני הדיפרנציאלים ובגיר.
אני מטפל רק בחברה כי האוטו באחריות.
לכן נראה לי שזאת בעיית שמן.

כל כמה זמן הולכים הקפיצים האלה בנעילה?

boaz avrahami
09-02-19, 21:19
הצמיגים על הסרן האחורי זהים במאה אחוז?
יצרן, רמת שחיקה וכו׳?

הבומים האלה קורים גם בדרכי עםר?

הבומים האלה עשויים לקרות משחרור לחץ שמתפתח בזמן שהצמיגים בקוטר שונה או שהקפיצים כולם או חלקם עפו.

אם הצמיגים זהים תפסיק לנסוע, פתח את הביצה ותבדוק מה הולך שם.
אם הקפיצ/ים והפינים מסתובבים שם חופשיים עשוי להיגרם נזק לרכיבים היקרים בסרן וחבל.

יכול להיות גם שהנעילה מלכתחילה הורכבה עם טולרנס גדול מדי בין הספייסרים לקרוס שאפט ועם הזמן נוצרה עוד שחיקה.
אם אתה פותח והקפיצים במקום תמדוד עם פילר גייג׳ את המרווח בין הספייסרים לפין...

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

דרור ברלי
10-02-19, 08:05
30,000 ק"מ?
מה זה 30,000? חצי צפצוף של יתוש.
מנסיון עשיר ורב שנים עם נעילות אוטומטיות, גדולות (דטרויט לוקר) וקטנות (לוקרייט) שסוחבות קילומטראז דומה רק עם עוד "0" והרבה יותר (הרבה יותר מ-300,000 ק"מ הכוונה) - 0 תקלות.


יש חשיבות עליונה להתקנה מקצועית ומדוייקת.
יש חשיבות עליונה לצמיגים זהים על סרן נעול.
כשאומרים "צמיגים זהים" מתכוונים לזהות מוחלטת - צמיגים מאותו יצרן ואותו דגם, אותה רמת בלאי, לחץ אוויר זהה תמיד.

יש חשיבות למצב מיסבים, בלמים, מפלס שמן, מצב קורונה ופיניון, ציריות ישרות ללא "זריקה" ומצב שאר מכלולי הסרן. כל תקלה משפיעה על כל הסרן. כל שבר/שבב שרץ בתוך הביצה יכול לחולל נזק גם בחלקי הנעילה.

adrian.herscu
10-02-19, 09:26
30,000 ק"מ?
מה זה 30,000? חצי צפצוף של יתוש.
מנסיון עשיר ורב שנים עם נעילות אוטומטיות, גדולות (דטרויט לוקר) וקטנות (לוקרייט) שסוחבות קילומטראז דומה רק עם עוד "0" והרבה יותר (הרבה יותר מ-300,000 ק"מ הכוונה) - 0 תקלות.


יש חשיבות עליונה להתקנה מקצועית ומדוייקת.
יש חשיבות עליונה לצמיגים זהים על סרן נעול.
כשאומרים "צמיגים זהים" מתכוונים לזהות מוחלטת - צמיגים מאותו יצרן ואותו דגם, אותה רמת בלאי, לחץ אוויר זהה תמיד.

יש חשיבות למצב מיסבים, בלמים, מפלס שמן, מצב קורונה ופיניון, ציריות ישרות ללא "זריקה" ומצב שאר מכלולי הסרן. כל תקלה משפיעה על כל הסרן. כל שבר/שבב שרץ בתוך הביצה יכול לחולל נזק גם בחלקי הנעילה.

דרור, תודה על ההתייחסות.

כאמר האוטו חדש. עדיין באחריות. מה הסיכוי שיהיו שם חלקים דפוקים?...
הצמיגים הם הצמיגים המקוריים.
אני הצלבתי ביניהם כל 15000 כולל הספייר.
גם משתדל למדוד לחץ אוויר בכל פעם שממלא דלק.

הסופ"ש האוטו "ישן" במוסך של מתקין הנעילה.
היום בטח יהיו ממצאים... אולי יהיה פתרון לחידה.

asypeer
10-02-19, 13:20
יכול להיות שיש קשר לESP בצורה כלשהיא? בגלל שהרכב נעול כל הזמן אז הרכב ״מרגיש״ שיש אובדן אחיזה ומתחיל לשחק עם הברקסים.
אאלט היה ריקול של סוזוקי למערכת הזו בג׳ימנים החדשים יותר.

דרור ברלי
10-02-19, 19:04
יכול להיות שיש קשר לESP בצורה כלשהיא? בגלל שהרכב נעול כל הזמן אז הרכב ״מרגיש״ שיש אובדן אחיזה ומתחיל לשחק עם הברקסים.
אאלט היה ריקול של סוזוקי למערכת הזו בג׳ימנים החדשים יותר.


לדעתי זה בדיוק ההפך.
גם אין קשר ל-ESP. אתה מדבר על ETC (בקרת משיכה)
בגלל שהסרן נעול, יש פחות החלקת גלגלים וה-ETC עובד פחות. לפחות לא על הסרן האחורי.

המידע הרלוונטי היחיד שאני מזהה כאן זה שבהתחלה המתקין שגה בהרכבת הנעילה. יכול להיות שאז נגרם הנזק.

tallevi
10-02-19, 20:13
הסיכוי שיהיו שם חלקים דפוקים הוא גדול כי כנראה ההתקנה היתה לא מושלמת ולא בגלל בלאי טבעי כמובן.

איזה נעילה זאת??

אם זה כל הקייס והעבירו את הקורונה אז היו מקרים שהשתחררו ברגים וגרמו לנזק עם קצת "בומים" לפני.

בכל מקרה חייבים לפתוח לבדוק מה קורה בפנים.



טל.

boaz avrahami
10-02-19, 20:25
אתה מתאר פלאחים שנשכחו בהתקנה הראשונית.
אתה יכול לתאר על מה מדובר?
אתה מתכוון לדיסקיות עגולות דקות מאוד?

איזו נעילה זו בדיוק?

מוזר לי התאור שלך על עניין הברקס שנשכח וגרם לבומים האלה אבל אם כבר אז בדקת שזו לא הבעיה גם הפעם?
העובדה שאין בומים בהאצה היא בגלל שבהאצה אתה גורם לנעילה להינעל ואז הגלגלים מחליקים על הכביש. מניח שברגע שאתה מוריד רגל מהגז יופיע בום מהר מאוד.

בנתיים אני מניח שהמוסך כבר פתח את הסרן אז מה הממצאים?



Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

דרור ברלי
10-02-19, 20:30
הוא כתב במפורש שמדובר בלוקרייט.
סוזוקים רבים מספור נוסעים איתה ללא תקלות. זו נעילה מוכחת ואמינה ביותר.
בתנאי שהורכבה נכון, כמובן.

adrian.herscu
10-02-19, 21:25
שוב תודה לכל המגיבים!

היום העניין נבדק ע"י מי שהתקין את הנעילה.
הוא אומר שמצא דליפה של שמן דיפרנציאל בצד שמאל בצד שבו הוחלף המיסב לפני חודש.
בנוסף הוא אומר שהשמן הזה הגיע לרפידות הבלמים ושיבש את פעולתם.
לפי הבנתו זה מה שמשבש גם את תפקוד הנעילה.

אחרי שפירק את הצירייה גילה שהשתמשו בדיסק כדי לשחרר את המיסב הדפוק ויש פגיעה בצירייה עצמה ומשם הדליפה.

עדיין לא יודע אם פירק את הדיפרנציאל ומה הנזק שם.

asafk
10-02-19, 22:06
וכל זה במוסך המורשה...
עכשיו הם יאשימו את המתקין של הנעילה...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
10-02-19, 22:15
מתיאור הטיפולים מדובר בחבורה של חעפרים.
גם מתקין הנעילה וגם המוסך עם הדיסק...
אמאל׳ה! [emoji33][emoji33][emoji33]

פיקוד הנעילה [emoji23]

[emoji894]אני מקווה בשבילך שאתה אוהב
אתה הולך לקבל עכשיו כמה לצערך



Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

tallevi
10-02-19, 23:15
הוא כתב במפורש שמדובר בלוקרייט.
סוזוקים רבים מספור נוסעים איתה ללא תקלות. זו נעילה מוכחת ואמינה ביותר.
בתנאי שהורכבה נכון, כמובן.איפה הוא כתב בדיוק??

GodsFather
10-02-19, 23:19
איפה הוא כתב בדיוק??אין עוד אופציה בשוק...

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

tallevi
10-02-19, 23:24
אין עוד אופציה בשוק...

Sent from my LON-L29 using Tapatalkכן...ראיתי..

tallevi
10-02-19, 23:30
אני לא רואה קשר בין תפקוד הבלמים לנעילה. גם בכל המקרים ששמעת את הרעשים הברקסים לא היו בתמונה.

GodsFather
11-02-19, 08:29
אם נתפס בלם באחד הצדדים, אפילו בקצת, זה משפיע.

אם בלם אחד משומן ולכן לא אוחז כראוי, זה משפיע, אם כי רק בסיטואציות מסויימות.

חשוב לזכור שמרחק הסרנים בגימני קטן, שלא כמו כל שאר הרכבים שצויינו כאן, יש לכך גם השפעה על הסובלנות של הנעילה לאי דיוקים.

אבל, איך שלא מסתכלים על זה, נראה שההתקנה המקורית וגם זו שאחריה, היו לא מדויקות, כך שמכאן ועד פיצוצים כפי שמתואר בטווח של 30 אלף קמ, זה הגיוני...



Sent from my LON-L29 using Tapatalk

איל מ
11-02-19, 08:37
איפה הוא כתב בדיוק??

אתה קראת את הכותרת של השרשור?

asypeer
11-02-19, 12:10
לדעתי בחברה עלולים להתנער מהאחריות עקב התקנת הנעילה. לא יודע מי התקין לך את הנעילה, נשמע שמקצועי הוא לא.

boaz avrahami
11-02-19, 12:31
אחריות על מה?
תוכן הביצה ממילא לא באחריות.
מיסבים לא קשורים לנעילה.
גם המוסך עם הדיסק שדפק את הציריה לא קשור לאחריות...

הבעיה עם סלט כזה של בעלי מלאכה שהם לא בעלי מקצוע היא מי יתנדב לקחת אחריות על מחדליו


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

GodsFather
11-02-19, 12:52
מעניין לראות קצת תמונות. לפעמים השד לא כזה נורא ויש נטייה לנפח דברים.

אני נסעתי עם ציריה שקדחו בה קלות. משהו אפסי אבל נראה לעין. לא הפריע. אולי החיתוך עם הדיסק כנל...



Sent from my LON-L29 using Tapatalk

boaz avrahami
11-02-19, 13:08
זה לא מפריע עד שזה על שפת מחזיר השמן...
ואז או שמחליפים ציריה או שמרתכים ומחליקים מחדש את פני השטח


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

tallevi
11-02-19, 13:17
אם נתפס בלם באחד הצדדים, אפילו בקצת, זה משפיע.

אם בלם אחד משומן ולכן לא אוחז כראוי, זה משפיע, אם כי רק בסיטואציות מסויימות.

חשוב לזכור שמרחק הסרנים בגימני קטן, שלא כמו כל שאר הרכבים שצויינו כאן, יש לכך גם השפעה על הסובלנות של הנעילה לאי דיוקים.

אבל, איך שלא מסתכלים על זה, נראה שההתקנה המקורית וגם זו שאחריה, היו לא מדויקות, כך שמכאן ועד פיצוצים כפי שמתואר בטווח של 30 אלף קמ, זה הגיוני...



Sent from my LON-L29 using Tapatalkלמה שישפיע?? ואיך בדיוק??

נניח שצד אחד תפוס כאשר הרכב מנסה לנוע, אז קיבלת מצב "שטח" שבו לגלגל אחד יש יותר אחיזה/התנגדות מהגלגל השני.זה מצב טבעי לגמרי שנעילה בוודאי אמורה להתמודד אתו ללא השפעה על פעולתה.
לגבי מצב שהברקס משומן ולא תופס כנדרש, אני לא רואה בעיה גם כן כי ממילא אין העברה של כוח לגלגלים במצב הזה ואם זה גורם למצב שבו גלגל אחד מסתובב מהר יותר מהגלגל הנגדי ללא העברה של מומנט מהמנוע, אז הרי שזהו מצב השחרור של הנעילה, הראצ'ט המפורסם, וגם זה בסדר ולא אמור לגרום לתקלה כלשהי.

אז לא נראה לי שיש קשר לברקסים.



טל.

GodsFather
11-02-19, 13:18
לכן אני תוהה אם יש תמונות... מעניין לראות את המדרגה

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

GodsFather
11-02-19, 13:19
למה שישפיע?? ואיך בדיוק??

נניח שצד אחד תפוס כאשר הרכב מנסה לנוע, אז קיבלת מצב "שטח" שבו לגלגל אחד יש יותר אחיזה/התנגדות מהגלגל השני.זה מצב טבעי לגמרי שנעילה בוודאי אמורה להתמודד אתו ללא השפעה על פעולתה.
לגבי מצב שהברקס משומן ולא תופס כנדרש, אני לא רואה בעיה גם כן כי ממילא אין העברה של כוח לגלגלים במצב הזה ואם זה גורם למצב שבו גלגל אחד מסתובב מהר יותר מהגלגל הנגדי ללא העברה של מומנט מהמנוע, אז הרי שזהו מצב השחרור של הנעילה, הראצ'ט המפורסם, וגם זה בסדר ולא אמור לגרום לתקלה כלשהי.

אז לא נראה לי שיש קשר לברקסים.



טל.א. למה לצעוק?

ב. עצם זה שמדובר במצב של חוסר איזון תמידי ולא רגעי, מאפשר לפתח את התיאוריה הזו.


בנתיים אנחנו מקלידים, נחכה לתשובות מהקורבן...

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

boaz avrahami
11-02-19, 13:32
אופן הפעולה של הנעילה הוא כזה שכאשר יש תאוצה אז הפין במרכז הנעילה נא בתוך חור אליפטי ודוחף לצדדים את חלקי הנעילה וגורם לשילוב ה״שיניים״ המרובעות בכל צד.

ברגע שמרפים מהתאוצה הפין מתמרכז ומאפשר לחלקי הצד מקום ואז הקפיצים מרחיקים את השיניים אחת מהשניה ומאפשרים חופש תנועה/החלקה אשר מלווה בתיקתוקים של ראצ׳ט.

ברגע שנוסעים במצב שבו הנעילה משולבת אבל גלגל אחד מסתובב יותר מהנגדי לו (נניח קוטר צמיגים שונה), אז נוצר הפרש שלוחץ על הנעילה ואז היא מקפיצה שן/שיניים תחת לחץ ושומעים בום גדול...

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

tallevi
11-02-19, 13:35
אופן הפעולה של הנעילה הוא כזה שכאשר יש תאוצה אז הפין במרכז הנעילה נא בתוך חור אליפטי ודוחף לצדדים את חלקי הנעילה וגורם לשילוב ה״שיניים״ המרובעות בכל צד.

ברגע שמרפים מהתאוצה הפין מתמרכז ומאפשר לחלקי הצד מקום ואז הקפיצים מרחיקים את השיניים אחת מהשניה ומאפשרים חופש תנועה/החלקה אשר מלווה בתיקתוקים של ראצ׳ט.

ברגע שנוסעים במצב שבו הנעילה משולבת אבל גלגל אחד מסתובב יותר מהנגדי לו (נניח קוטר צמיגים שונה), אז נוצר הפרש שלוחץ על הנעילה ואז היא מקפיצה שן/שיניים תחת לחץ ושומעים בום גדול...

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94נכון מאוד ו...?

asypeer
11-02-19, 13:43
אחריות על מה?
תוכן הביצה ממילא לא באחריות.
מיסבים לא קשורים לנעילה.
גם המוסך עם הדיסק שדפק את הציריה לא קשור לאחריות...

הבעיה עם סלט כזה של בעלי מלאכה שהם לא בעלי מקצוע היא מי יתנדב לקחת אחריות על מחדליו


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

התקנת נעילה אוטומטית ששוחקת מכלולים ויוצרת חופשים מסירה אחריות, לא מדובר בחלק מקורי או בהתקנה מאושרת בחברה כמו מיגון של אספיר.
אם יתקלקל הרדיו כנראה שלא יצליחו לקשור בין הגורמים. אבל כל מה שמסביב (דרייבשאפט, ציריות וכו׳) - ינסו וכנראה גם יצליחו אם ממש ירצו.
ולך תוכיח שאין לך אחות..

asypeer
11-02-19, 13:53
ברגע שנוסעים במצב שבו הנעילה משולבת אבל גלגל אחד מסתובב יותר מהנגדי לו (נניח קוטר צמיגים שונה), אז נוצר הפרש שלוחץ על הנעילה ואז היא מקפיצה שן/שיניים תחת לחץ ושומעים בום גדול...

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

כשאתה נוסע עם לוקרייט אתה נעול כל הזמן, הנעילה מרצ׳טת כשיש הפרשי מהירויות בין הגלגלים. פה ושם יש שחרור שמלווה בבומים -המנגנון לא מושלם ולכן לאישתי לא הייתי נותן לנהוג על רכב נעול.
במקרה הנ״ל אין עניין של קטרים שונים, נשמע כהתקנה לא מקצועית שכנראה שחקה את הפינים והקפיצים מהר למדי הנעילה שעכשיו משתחררת בבום בכל פניה.

tallevi
11-02-19, 15:45
אופן הפעולה של הנעילה הוא כזה שכאשר יש תאוצה אז הפין במרכז הנעילה נא בתוך חור אליפטי ודוחף לצדדים את חלקי הנעילה וגורם לשילוב ה״שיניים״ המרובעות בכל צד.

ברגע שמרפים מהתאוצה הפין מתמרכז ומאפשר לחלקי הצד מקום ואז הקפיצים מרחיקים את השיניים אחת מהשניה ומאפשרים חופש תנועה/החלקה אשר מלווה בתיקתוקים של ראצ׳ט.

ברגע שנוסעים במצב שבו הנעילה משולבת אבל גלגל אחד מסתובב יותר מהנגדי לו (נניח קוטר צמיגים שונה), אז נוצר הפרש שלוחץ על הנעילה ואז היא מקפיצה שן/שיניים תחת לחץ ושומעים בום גדול...

Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

כנראה ערכת אחרי כי לא ראיתי את הפסקה האחרונה כשהגבתי. עכשיו יותר ברור.



טל.

boaz avrahami
11-02-19, 16:31
כשאתה נוסע עם לוקרייט אתה נעול כל הזמן, הנעילה מרצ׳טת כשיש הפרשי מהירויות בין הגלגלים. פה ושם יש שחרור שמלווה בבומים -המנגנון לא מושלם ולכן לאישתי לא הייתי נותן לנהוג על רכב נעול.
במקרה הנ״ל אין עניין של קטרים שונים, נשמע כהתקנה לא מקצועית שכנראה שחקה את הפינים והקפיצים מהר למדי הנעילה שעכשיו משתחררת בבום בכל פניה.

הנעילה מראצ׳טת כשיש הפרשים בין הצדדים ובתנאי שהפין לא מתנגד ולוחץ את החצאים ומהדק את השיניים.

כמה כללי אצבע

אם הקפיצים לא מרחיקים את השיניים
או
אם הפין דוחף את חלקי הנעילה כלפי חוץ
או
אין שמן בביצה
או
ציריה עקומה
או
יש הפרשים בין קטרי הגלגלים

אלו התקלות העיקריות לתפקוד לקוי של הנעילה


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

asypeer
11-02-19, 17:09
שכחת סרן מחייך

GodsFather
11-02-19, 17:20
רכב חדש יחסית, 30 אלף קמ, לא עושה רושם שהבחור קופץ סלעים למחייתו...

ואם כבר נגעת אז גם כיוון של זרועות מתלה...

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

boaz avrahami
11-02-19, 17:38
רכב חדש יחסית, 30 אלף קמ, לא עושה רושם שהבחור קופץ סלעים למחייתו...

ואם כבר נגעת אז גם כיוון של זרועות מתלה...

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

לא התיימרתי לכסות הכול אבל את עניין הכיוון זרועות תסביר...


Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

GodsFather
11-02-19, 18:20
האמת שעניתי לאסי.

ובהקשר לשאלתך - אם הזרועות התעקמו מכל סיבה שהיא, מיקום הסרן יצא מאיזון.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

adrian.herscu
11-02-19, 21:20
שמח לראות כל הרבה תגובות :)

לצערי צריך לעבוד במשרד כדי לממן את השיגוע הזה, לכן לא יכולתי להיות במוסך בזמן התיקון ואין תמונות :(

המתקין של הנעילה הוא זה מה שעושה לפרנסתו. מתקין נעילות, הגבהות ומיגונים בסוזוקים מהבוקר ועד הערב.

החליף רפידות בלמים
חרט את התופים
החליף מחזיר שמן מיסב שמאלי ומגן אבק
פתח את הביצה והחליף קפיצים של הנעילה (המקוריים נמצאו שבורים)
סגר ומילא שמן
סה"כ אלפיים וקצת כסף קטן...

לא נורא רק אם יחזיק.

אחריות זה באמת בעייה. במוסך החברה נסעו ברכב לאחר החלפת המיסב ולא הבינו מה קורה...
בדיעבד, אחרי שסיפרתי למנהל העבודה על הנעילה הוא אמר לי שזאת עילה לדחיית אחריות.

הבעייה היותר גדולה זה כשמעורבים שני בעלי מקצוע באותה עבודה... כל אחד אומר שהשני אשם.
וכשלאחד מהם יש אבא עם כיס עמוק אז עדיף ללכת אליו... אולי זה הלקח מכל הסיפור.

GodsFather
11-02-19, 21:56
אם התקין כמו פעם קודמת אז יחזיק ל30 אלף ק"מ...

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

adrian.herscu
11-02-19, 23:39
אם התקין כמו פעם קודמת אז יחזיק ל30 אלף ק"מ...

Sent from my LON-L29 using Tapatalk


פסימי... בסוף לכל בעל מקצוע יש טעויות. מישהו נכנס באמצע הוציא אותו מהריכוז והופ שכח איזה פלאח. קורה. אבל הוא התקשר אליי להגיד לי את זה ולמחרת פירק והרכיב שוב. אחד אחר לא בטוח היה עושה ככה.

GodsFather
11-02-19, 23:58
גם דרך להסתכל על זה, סחטיין.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

boaz avrahami
12-02-19, 00:19
מה זה הפלאחים האלו?



Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94

GodsFather
12-02-19, 08:23
אני אנחש שהוא מתכוון לקאפלרים...



Sent from my LON-L29 using Tapatalk

tallevi
12-02-19, 09:37
אני אפילו לא רוצה לנחש...

gmike
12-02-19, 11:38
אני אנחש שהוא מתכוון לקאפלרים...



Sent from my LON-L29 using Tapatalk

לוקרייט 1510 מגיע בלי קאפלרים ומשתמש בסיידגירס המקוריים, וזו הלוקרייט הנפוצה שמרכיבים בגימני.
יש מתקינים שלא מחזירים את הקוביה או את השייבות העבות שמגיעות עם הנעילה.
בהתקנה נכונה נדרש לכוון את המרחק של הסייד גירס מהקייס(וע"י כך את המרחק בין הדרייברים של הנעילה) עם שימסים.

GodsFather
12-02-19, 11:44
צודק, הרבה זמן עבר

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

-->