התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סמוראי מוסב למנוע 1.6



EdenHD
13-02-19, 19:51
ערב טוב
אני כרגע לפני רכישת סמוראי שנת 93, הבעלים עשה הסבת מנוע לנפח 1.6. המוכר טוען שאין שום בעיה לעבור עם המנוע הזה טסט מכיוון שהוא זהה כמעט ב100 אחוז למנוע המקורי של הסמוראי (מדובר על מנוע של ויטרה דור ראשון 8 שסתומים).
השאלה שלי היא האם אני צריך להתרחק סמוראי כזה או שלהפך כי ראיתי שלא מעט אנשים עשו את ההסבה הזאתי ואיזה דברים לגבי המנוע אני צריך לבדוק במידה וכן החלטתי לקנות?
שכחתי לציין שהסמוראי עבר החודש טסט
תודה מראש.

ishc
13-02-19, 20:10
ההסבה לא חוקית, תסיק מזה מה שאתה רוצה וסע לשלום.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

asafk
13-02-19, 20:13
רכבים כאלה הם לא למי ששואל באינטרנט מה המשמעות - בלי לפגוע כמובן - אלא למי שיודע בדיוק מה הוא קונה לטוב ולרע.

יש בזה טוב, יש לזה השלכות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

EdenHD
13-02-19, 20:16
ההסבה לא חוקית, תסיק מזה מה שאתה רוצה וסע לשלום.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

לא חידשת לי כלום, אני אחדד את השאלה שלי
צריך איזה מסמכים כמו שטר מכר על המנוע או משהו בסגנון?

omri_t
13-02-19, 20:44
איזה מסמך?
זה לא חוקי נקודה.
תבין תפנים תחשוב ותחליט.

דרור ברלי
13-02-19, 21:02
זה מסוג הדברים שלא מדברים עליהם בפורום שפתוח לכל העולם ואחותו.
משוטטים כאן גם נציגי מדינת הרשע. והם לא רב"טים בגלילות אלא לובשי מדים כחולים עם עין קטנה, צרה ורעה.
תסיק מזה מה שאתה רוצה.

erezgur
13-02-19, 21:14
שטר מכר צריכים מרגע החלפת המנוע ועד לרישומו ברישיון הרכב.
לאחר שהמנוע החדש נרשם ברישיון הרכב כהלכה - אין צורך, למיטב ידיעתי, בשטר המכר.

מעבר לנקודה זו - קיבלת כאן תשובות מאד ברורות.

GodsFather
13-02-19, 21:38
הרכב תקין?

התרשמת ששאר הרכב שווה את ההשקעה שלך?

ראית עוד כמה רכבים וזה הכי טוב שיש בשוק?

ההסבה תקינה והרכב מתפקד טוב?

המנוע רשום ברשיון הרכב? ראית בעיניים שלך ואתה מבין מה שראית?

יש לך נסיון בענייני טסטים ורכבים מיושנים עם מטרה על הגב?

אם ענית בחיוב על כל השאלות, אין סיבה לפסול, היה והסיכון החוקי ברור לך. ולו בגלל שאם יגיע הרגע שירצו לפשפש לך ברכב, ימצאו גם על סמוראי לא מוסב מה להפיל...





Sent from my LON-L29 using Tapatalk

asafk
13-02-19, 22:05
אם מה שכתוב ברשיון מתאים למה שיש ברכב - זה לכאורה כל מה שצריך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הירשפלד יובל
13-02-19, 22:12
לפת'ה , לא יודע בן כמה אתה ומה אתה רוצה לעשות עם הסמוראי. הסמוראי כשיצא מהמפעל לא תוכנן כרכב מירוצים/תאוצות.כמו שציין דרור במסגרת התקנות בארץ, להבדיל מארה"ב , כאן אתה לא יכול לשים לו מנוע 5.7L/6.5L או פחות.
יש 2 שיטות חוקיות בארץ למיטב ידיעתי. 1 : מנוע 1.3L מתוגבר/מוזרק ( סוויפט GTI ) .
2 : תיבת ההעברה . ישנם קיטים שמכפילים את יחס ההעברה המקורי פי 2-3 , 4.16- 6.9 , הם מורידים את מהירות הרכב בכביש ומייצרים יותר כח בשטח.
אם אתה רוצה תאוצות על הכביש , מומלץ סיאט לאון קופרה/הונדה סיוויק.

EdenHD
13-02-19, 22:17
הרכב תקין?

התרשמת ששאר הרכב שווה את ההשקעה שלך?

ראית עוד כמה רכבים וזה הכי טוב שיש בשוק?

ההסבה תקינה והרכב מתפקד טוב?

המנוע רשום ברשיון הרכב? ראית בעיניים שלך ואתה מבין מה שראית?

יש לך נסיון בענייני טסטים ורכבים מיושנים עם מטרה על הגב?

אם ענית בחיוב על כל השאלות, אין סיבה לפסול, היה והסיכון החוקי ברור לך. ולו בגלל שאם יגיע הרגע שירצו לפשפש לך ברכב, ימצאו גם על סמוראי לא מוסב מה להפיל...





Sent from my LON-L29 using Tapatalk


אם מה שכתוב ברשיון מתאים למה שיש ברכב - זה לכאורה כל מה שצריך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
התשובות שהייתי צריך תודה רבה.

לפת'ה , לא יודע בן כמה אתה ומה אתה רוצה לעשות עם הסמוראי. הסמוראי כשיצא מהמפעל לא תוכנן כרכב מירוצים/תאוצות.כמו שציין דרור במסגרת התקנות בארץ, להבדיל מארה"ב , כאן אתה לא יכול לשים לו מנוע 5.7L/6.5L או פחות.
יש 2 שיטות חוקיות בארץ למיטב ידיעתי. 1 : מנוע 1.3L מתוגבר/מוזרק ( סוויפט GTI ) .
2 : תיבת ההעברה . ישנם קיטים שמכפילים את יחס ההעברה המקורי פי 2-3 , 4.16- 6.9 , הם מורידים את מהירות הרכב בכביש ומייצרים יותר כח בשטח.
אם אתה רוצה תאוצות על הכביש , מומלץ סיאט לאון קופרה/הונדה סיוויק.
ממש לא מצפה מהסמוראי להיות רכב מירוצים וכל מה שרשמת לא חידשת לי יותר מדי.
סך הכל שאלתי כמה שאלות לגבי ההסבה הזאת כי לא התעסקתי בזה בחיים.

GodsFather
13-02-19, 22:26
לפת'ה , לא יודע בן כמה אתה ומה אתה רוצה לעשות עם הסמוראי. הסמוראי כשיצא מהמפעל לא תוכנן כרכב מירוצים/תאוצות.כמו שציין דרור במסגרת התקנות בארץ, להבדיל מארה"ב , כאן אתה לא יכול לשים לו מנוע 5.7L/6.5L או פחות.
יש 2 שיטות חוקיות בארץ למיטב ידיעתי. 1 : מנוע 1.3L מתוגבר/מוזרק ( סוויפט GTI ) .
2 : תיבת ההעברה . ישנם קיטים שמכפילים את יחס ההעברה המקורי פי 2-3 , 4.16- 6.9 , הם מורידים את מהירות הרכב בכביש ומייצרים יותר כח בשטח.
אם אתה רוצה תאוצות על הכביש , מומלץ סיאט לאון קופרה/הונדה סיוויק.לסמוראי מהמפעל יש מגוון מנועים שכוללים גם 660 סמ"ק טורבו, 1.9 דיזל ועוד...

לא הכל הגיע לארץ או לאירופה/ארה"ב

Sent from my LON-L29 using Tapatalk

דרור ברלי
13-02-19, 22:29
גם מנוע 1.6 עם 8 שסתומים של ויטארה ישנה שכשהיה חדש הפיק 75 כ"ס מסכנים והיום יש לו 60-65 במקרה הטוב, לא יהפוך את הסמוראי ל"רכב מירוצים". הוא כן ישפר את היכולות שלו בתנאי שטח שדורשים יותר כוח כמו דיונות למשל וגם ייתן לך ביצועים טובים יותר בכביש, האצות, עקיפות וכו', שזו בהחלט נקודה חלשה בסמוראי ישן עם מנוע 1.3.

אבל אם כבר להיות לא חוקי ולהסתכן בבעיות בטסטים/הלשנות/ביקורי בלשי ימ"ר תנועה בבית שלך (כן, את המשטרע לא מעניינים גנבים ופושעים אמיתיים, אלא רק השטויות האלה. לזה יש לה תקנים וכוח אדם וזמן ומשאבים בלי סוף) אז לפחות שיהיה מנוע חזק באמת, שיצדיק את הסיכון ואת החיים מתחת לרדאר, את העצבים כל חצי שנה בטסט ואת דפיקות הלב בכל פעם שרואים ניידת ברחוב.

כמו שנכתב ע"י אחרים כאן - המנוע (מס' המנוע ודגם המנוע) צריך להיות רשום ברשיון הרכב וזה לא עניינך איך הגיע לשם ונרשם שם. אם זה כך, תיאורטית אין בעיה.
אם זה לא כך, רד מזה וממש לא מעניין אותך איך האוטו עבר טסט לא מזמן כי הטסט הבא יגיע נורא מהר, תוך חצי שנה... וגם הבטחות המוכר שהוא "עובר בלי בעיה" כתובות על קרח במקרה הטוב. אלא אם בא לך להתעסק בכל מיני קומבינות ל"הלבנת" המנוע שלא כאן המקום לדבר עליהן אבל אתה בטח מבין למה אני מתכוון.

הירשפלד יובל
13-02-19, 22:34
אסף , רשיון רכב הוא בסך הכל פיסת נייר . והנייר סובל הכל. בבדיקה דקדקנית של שוטר/בוחן בכביש או מכון תמצא מה יש שם . במקרה של תאונת דרכים רצינית ולו גם לא באשמתו , חב' ביטוח שלא ששה להיפרד מכסף , אם תבין איזה מנוע יש שם , תוכל להתנער ממנו.

asafk
13-02-19, 22:38
בכוונה כתבתי בתשובה הראשונה שלי שצריך להיות מודע להשלכות.
מבחינת הטסט כל מה שצריך זה נייר.
וכל השאר.... ילדים גדולים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->