צפייה בגרסה מלאה : קפיצי עלים לסמוראי ארוך ?
הירשפלד יובל
14-02-19, 20:58
ארוך סגור 87/88 , כיום עם עלים 2' שהורכבו לפני מס' שנים במתלם . אם אמצא את החשבונית או אצליח לראות על העלים אבדוק למה נדמה לי שהם של efs . מדגיש בכוונה שמדובר בארוך סגור , כי השילוב הזה + שריטה שלי גורם לי להעמיס בנפח הגדול ( יחסית לקצר ) שיש מאחור עולם ומלואו . הקפיצים שהיו כנראה HD נחלשו ולרכב יש רכינה/הנמכה מאחור . קראתי שרשורים של יונתן ועמרי בהתלבטות בין efs מול
old man .הדרישות שלי מהעלים שכנראה צריכים להיות HD הן : ( ויכול להיות שהן סותרות )
1 : יכולת להחזיק ביום יום על הכביש ולעיתים כאשר הוא בשטח תא מטען עמוס בלא שיקבל רכינה לאחור תוך זמן קצר.
2 : גמישות/מהלך מתלה . כיום יש לעלים הקדמיים לפחות מהלך מתלה של טנק מרכבה .
ראיתי ושמעתי על : (efs , old man , RAPTOR 4X4 (ITALY/CHINA . למי יש נסיון עם עלים , רצוי על ארוך מדגמי עלים של השנים האחרונות
שיכול לשתף בנסיון/חוויות ? אמיר הציע לי לעבור אצל חמילבסקי שיראה את העלים שלי וגם זה כנראה יעשה.
לגבי RAPTOR האיטלקי לא ראיתי/שמעתי חוות דעת. מה שעוד מרתיע אותי הוא שעם תוצרת איטלקית אני יכול יכול לחיות , עם מפעל אם איטלקי שמייצר בסין כבר קשה לי.
http://www.raptor4x4.net/contents/en-uk/d101_SPRINGS.html
http://www.raptor4x4.net/index.html
דעתי האישית היא שעד שלא תשנה תושבות ותאריך את המאיות לא תקבל תוצאה שונה בהרבה ממה שיש לך היום.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אני לא מסכים,
1. הוא לא יודע בכלל איזה סטאפ יש לו או בן כמה הוא.
2. קפיצים ובולמים חדשים ורעננים עושים הבדל של שמים וארץ.
ובכל זאת... כדי להשיג שדרוג משמעותי כדאי להרכיב קפיץ ארוך יותר. מה שאומר שינוי תושבות.
הרוב, בטח מי שמחזיק בסמוראי...
לרוב משיקולי עלות... לא בטוח שירצה להיכנס לזה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
GodsFather
15-02-19, 00:14
קודם כל - אין פסול בייצור בסין כל עוד יש בקרת איכות.
שנית, הרכב שלך מיוחד ולכן זה לא רק לקנות קיט מוכן מהמדף אלא לקחת קיט כזה ולעדכן אותו שיתאים למשקלים של הרכב שלך.
שינוי תושבות יאפשר עוד קסטום אבל יאלץ אותך להתאים אותן לסדרה אחרת בשוק כדי לא להסתבך.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
מרגע שמקבלים החלטה לרתך לשלדה ולהכניס את היד לכיס יש הכל מהמדף תושבות עלים, מגדלי בולמים, צינורות בלם, נדנדות, יובולטים וכו' לא בעיה בכלל,
וקיט של yj עובד מעולה מתחת לסרן ועם הגבהה מינימלית.. ניתן לקבל בדרגות שונות של קשיחות ע"פ עומס הרכב.
אגב אני ממליץ על אולדמן,
בגדול יצרן מוכר, מוכח ובעל המון ניסיון.
לא הייתי הולך על ייצור מקומי אלא אם כן אין ברירה אחרת.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
GodsFather
15-02-19, 00:50
קיט של yj כשמו כן הוא - קיט מהמדף. וזה מצוין ומחזק הטענה שלי.
ייצור מקומי במקרה של הסמוראי הוא ממש אחלה כל עוד הוא תחרותי במחיר ומי שמייצר יודע מה הוא עושה. את האהדה הספציפית שלי לא צריך לפרט שוב.
שוב - מדובר ברכב ייחודי. לא ארוך רגיל, לא קצר סגור עמוס... צריך פה משהו לא סטנדרטי שמישהו שמבין מה הוא מוכר ומתאים ללקוח יבצע.
אולי, אי שם בערבות אוסטרליה יש למישהו נסיון עם קיט ייעודי לרכב כזה ספציפי מבחינת משקלים.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
לא חייבים לרתך, היה פה באתר מישהו שעבר ל-ruf עם תשובות בולט און ובזמנו היו בכתבה סקיצות איך לייצר.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
GodsFather
15-02-19, 08:51
יש קיט ייעודי של lror וחבריו
בלי ריתוכים.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
אני מציע לך קודם לשקול את הרכב, כמה משקל יש על כל סרן ומשם להמשיך לחיפוש קפיצים.
אם אתה רוצה שיהיה מהלך ולא משהו סמלי- חייב קפיצים יותר ארוכים..
כמו שכבר נאמר-יש פתרונות bolt on לא חייבים לרתך תושבות חדשות.
בלי מגדלי בולמים לא יושג מהלך גדול יותר.. לא יותר מאינץ בוודאי.
ומגדלי בולמים אין בולטאון...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הירשפלד יובל
15-02-19, 10:18
תודה לכל המגיבים .מתברר שהאופציות מרובות. לא רוצה להרכיב מה שזמין ומה שכל מוסך/סדנא יכול לספק/ מקושר ליבואן xyz בהכרח. מחפש פתרון ל 10-15 השנים הבאות . לאחר הרכבת ספייסרים רוחב , אתפנה ואתעמק איזה קיט שבארץ/מחו"ל ( yj ,lror ) יכול לתת מענה , רצוי built in ללא שינוי תושבות/ ריתוכים. אם צריך אגש לקפיצאי ( חמילבסקי , הרטוב ).
אין דבר כזה יובל. קפיץ ל10-15 שנים?!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
GodsFather
15-02-19, 11:35
יש, אם תנהג בו בהתאם. נדיר אבל אפשרי.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
כשאמרת שיש ליובל רכב מיוחד... למה התכוונת? שהוא כבד במיוחד ועובד קשה?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הירשפלד יובל
15-02-19, 12:07
אין דבר כזה יובל. קפיץ ל10-15 שנים?!
Sent from my SM-A530F using Tapatalkאורי , יכול להיות שזו אשליה/פנטזיה שלי . מאמין ורוצה דברים שמחזיקים 25-50 שנה לפחות. הרכב בן 32 . לא רוצה פתרונות זמנים . לא זוכר אם כשבחרתי והשקעתי ב-calmini 5.14 , שעלה 200$ יותר מאחרים , יש לו
life guarantee.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אורי , יכול להיות שזו אשליה/פנטזיה שלי . מאמין ורוצה דברים שמחזיקים 25-50 שנה לפחות. הרכב בן 32 . לא רוצה פתרונות זמנים . לא זוכר אם כשבחרתי והשקעתי ב-calmini 5.14 , שעלה 200$ יותר מאחרים , יש לו
life guarantee.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
תנסה היום לממש את האחריות הזאת...קלמיני לא סתם נעלמו משוק הסוזוקי ואף אחד לא משווק את המוצרים שלהם יותר. חברה עם שירות לקוחות מזעזע. אומר בתור לקוח חוזר ומאוכזב.
לגבי הקפיצים שלך - אני עברתי 4-5 קונפיגורציות קפיצים בסמוראים למינהם (ארוך וטנדר).
מה שהייתי עושה במקומך - מאחורה קפיצי HD (אולדמן או EFS)
מקדימה הייתי שם קפיצים אחוריים של סמוראי MD (ממליץ בעיקר על אולדמן, EFS מאוד קשים לא משנה מה תעשה).
מה קיבלת - מאחורה קפיץ קשה (ולא נוח ולא גמיש במקרה של EFS) אבל יחזיק לך משקל לאורך זמן.
מקדימה - קפיץ ארוך יותר, בשאיפה תשים גם רך יותר, שיאפשר לך לשפר מהלך מתלה. לא חייבים לשנות תושבות בשלדה בשביל זה, אפילו נדנדה ארוכה מספיקה לפעמים. הכל תלוי כמה אתה רוצה להיות יסודי בעבודה שלך.
אם אתה לא מחפש לצאת קצת מהקופסא - אז קיט HD של אולדמן ייתן לך את הטוב מכל העולמות.
היות והרכב שלך לא נוסע כמעט, וגם אם הוא נוסע זה בשטח קל - האולדמן ייתן לך את המענה הנוח והאיכותי ביותר כנראה.
הירשפלד יובל
15-02-19, 13:21
היות והרכב שלך לא נוסע כמעט,
אחרי שהחזרתי DMAX 4X4 למקום עבודתי הקודם , עד לרכב החברה הבא , זה הרכב שלי היחיד וביום יום.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
GodsFather
15-02-19, 18:05
כשאמרת שיש ליובל רכב מיוחד... למה התכוונת? שהוא כבד במיוחד ועובד קשה?
Sent from my SM-A530F using Tapatalkכבד כן, יותר מהסטנדרט בגלל הסגירה וההעמסה שלו.
יובל, תשקול הרכב כמו שהמליצו לך. תבחן נתוני קיטים מאתרי היצרנים.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
מוטי טויוטה
15-02-19, 18:39
הודות לשגיא וסולימני יש לי הרבה חווד על ruf והתהליך שלו, אמנם בקצר אבל אופן ההרכבה /שינויים זהה למיטב ידיעתי.
חייג השבוע אסביר באהבה.
אצלי באחורה השתמשתי במתאמים ונדנדה ארוכה יותר עם עלי סיקס קדמיים סנטדנרטיים , מקדימה השתמשתי בגילוח תושבת שלדה קיימת, ריתוך תושבת חדשה, גילוח תושבת נדנדה קיימת והזזתה קדימה עם נדנדות מקוריות על קפיצי סמו אחוריים 2 שעכשיו בדיוק מתכנן להחליף.
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
הירשפלד יובל
15-02-19, 19:19
[QUOTE=e-Pit@m;832817]אני לא מסכים,
1. הוא לא יודע בכלל איזה סטאפ יש לו או בן כמה הוא.
צולם היום , בהרכבת ספייסרים. הורכב לפני מס' שנים במתלם , אם מישהו מזהה. החשבונית של המתלם עם פירוט בבית . כשאגיע לבית ,אם אמצא אותה ,אדע.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190215/c7bb934ce0fb3aaeba2e2ac95dcc664e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190215/d1b010efdcab157e8f54359512af07ad.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190215/494bbedb3a59856be540369ca39ddc65.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
הירשפלד יובל
15-02-19, 19:21
[QUOTE=e-Pit@m;832817]אני לא מסכים,
1. הוא לא יודע בכלל איזה סטאפ יש לו או בן כמה הוא.
צולם היום , בהרכבת ספייסרים. הורכב לפני מס' שנים במתלם , אם מישהו מזהה. החשבונית של המתלם עם פירוט בבית . כשאגיע לבית ,אם אמצא אותה ,אדע.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190215/c7bb934ce0fb3aaeba2e2ac95dcc664e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190215/d1b010efdcab157e8f54359512af07ad.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190215/494bbedb3a59856be540369ca39ddc65.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalkמצ"ב עוד צילום.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190215/420fc63d9d0ef86e2f8c1073dcf42dfc.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
מגוגל, קיט של efs https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190216/889e7a0ae5a008c7d1a6e1800f5870da.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
הירשפלד יובל
17-02-19, 07:02
אבירם. תודה. לקח לי קצת זמן לזהות את העלים שלי בטבלה .
לפי הטבלה זו סדרת comfort , לא HD .אבחן את פתרון ה - yj ו/או אחר. בצדק או שלא מאוכזב מה-efs .
GodsFather
17-02-19, 07:23
Yj זה מצוין.
יש קיט התאמה בולט און בlror ואפשר גם לייצר לבד. בזמנו, איתי (אאוטבק) , בנה קיט כזה בעצמו, שווה לבדוק מולו אם יש לו הנתונים.
בלי גילוחים ושינויי שילדה, מתוך כוונה שאם יתפס, מחזיר הכל למקורי בכמה שעות עבודה.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
Yj זה מצוין.
יש קיט התאמה בולט און בlror ואפשר גם לייצר לבד. בזמנו, איתי (אאוטבק) , בנה קיט כזה בעצמו, שווה לבדוק מולו אם יש לו הנתונים.
בלי גילוחים ושינויי שילדה, מתוך כוונה שאם יתפס, מחזיר הכל למקורי בכמה שעות עבודה.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
הקיטים הקיימים בשוק לא מומלצים לשימוש - הם עם MISSING LINKS מקדימה לפחות וחלקם גם מאחור. לא תצורה שאני הייתי ממליץ עליה, בפרט לא לרכב שנוסע על הכביש. על אף שניתן לקבע אותם למקום.
נעשו כבר הסבות כאלו בארץ, ברמה גבוהה ואני מכיר ממקור ראשון רכב עם הסבה כזאת שנוסע כבר שנה+ בכל מקום בארץ ובנתיים נהנה מאוד מהביצועים.
מה שכן - התהליך מסובך יותר, יקר יותר, ודורש יותר תכנון והכנה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.