צפייה בגרסה מלאה : רעש מוזר בהתנעה
שלום לכולם,
תמיד מנסה להקדים תרופה למכה ולוודא שהרכב מתוחזק כראוי וכשמופיעים רעשים אני מאבחן ומטפל אבל הפעם לא מצליח למצוא את הבעיה, עזרתכם בבקשה.
ברשותי ג'ימני 2017 ובזמן האחרון ורק כשהמנוע קר כשאני מסובב מפתח להנעה המנוע לא מיד מגיב לוקח לו 2-3 שניות ויש רעש נקישה בודדת.
כאילו לסטרטר לוקח 2-3 שניות להיכנס לעבודה ובזמן הזה יש קליק.
כשהסטרטר מתחיל לעבוד המנוע מניע מיד ללא קושי ועובד חלק, לא מזמן עשיתי טיפול החלפת שמנים מקוריים ופילטר שמן, הסימפטום לא התחיל בסמוך לטיפול אז אני מניח שאין קשר.
מישהו מכיר את התופעה או נתקל בה?
המצבר שלך עייף ?
ישן ?
קטבים לא נקיים ? קורוזיה ?
המינוס לא מחובר טוב ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
המצבר בן שנתיים החיבורים מחוזקים ונראים נקיים.
בכל אופן אנסה עם מצבר אחר
התפועה אופיינית לפחמים בסטרטר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
גם אני מכיר את זה כסימפטום של מצבר חלש.
גם אני מכיר את זה כסימפטום של מצבר חלש.
גם אם התופעה של הרעש מתרחשת רק בהנעה ראשונה? בבוקר לדוגמא
Sent from my iPhone using Tapatalk
ברור. אחרי לילה של פריקה (עצמית או צריכה של הרכב)
הבנתי אבדוק ואעדכן
תודה על העזרה [emoji1374]
Sent from my iPhone using Tapatalk
המצבר נפרק בלילה, אחרי נסיעה הוא נטען מעט ופחות קשה לו להניע.
אצלי אותו סיפור בימים האחרונים - מרגישים שקשה יותר להניע בבוקר קר. מצבר ורטא בן 2.5, יש לי הרגשה שלבוסטר שלי יהיה שימוש בקרוב ואחליף את המצבר כשימות סופית.
בהנעת בוקר תחבר כבלים מרכב אחר ותיבדוק.
אם זה עדיין קורה אז יש מצב שזה סטרטר גוסס.
boaz avrahami
22-02-19, 11:03
מצבר בן שנתיים לרוב כבר בסוף דרכו. במיוחד בעונה הקרה של השנה יגלה קשיים
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תמדוד בבוקר, לפני שאתה מניע, את המתח על המצבר, הוא אמור להיות בסביבות 12.5 וולט.
בזמן סטרטר הוא לא אמור ליפול מתחת ל 9 או 9.5 וולט.
זה מאוד לא מדוייק אבל יתן לך אינדיקציה על מצב המצבר
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תמדוד בבוקר, לפני שאתה מניע, את המתח על המצבר, הוא אמור להיות בסביבות 12.5 וולט.
בזמן סטרטר הוא לא אמור ליפול מתחת ל 9 או 9.5 וולט.
זה מאוד לא מדוייק אבל יתן לך אינדיקציה עמצב המצבר
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
מצבר בסוף ימיו עדיין יכול להציג 12.5 בבוקר, ולא להניע את הרכב.
בשביל לדעת מה המצב עושים בדיקת עומס.
כל חשמלאי רכב/מוכר מצברים עושה בדיקה כזו.
הגיוני שמצבר של ורטא אחרי 2.5 שנים מתחיל להיגמר ודווקא השנפ המטפטף החזיק 4 שנים?
נראה שאין קשר בין המחיר לאורך החיים. למרות שלזכות השנפ יאמר שהרכב היה בשימוש כמעט יומיומי ובזמן הורטא הרכב נסע פעם בשבוע ובשאר הזמן המצבר היה מנותק עם ברז על המינוס.
מצבר בסוף ימיו עדיין יכול להציג 12.5 בבוקר, ולא להניע את הרכב.
בשביל לדעת מה המצב עושים בדיקת עומס.
כל חשמלאי רכב/מוכר מצברים עושה בדיקה כזו.נכון, ובגלל זה כתבתי שזה מאוד לא מדוייק וצריך לבדוק גם בזמן סטרטר, שזה סוג של בדיקת עומס לא מדוייקת
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
נכון, ובגלל זה כתבתי שזה מאוד לא מדוייק וצריך לבדוק גם בזמן סטרטר, שזה סוג של בדיקת עומס לא מדוייקת
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
סטארטר כבר נאמר שלא עובד טוב.
כדי לשלול מצבר צריך בדיקת עומס אמיתית.
הרכב שנת 2017.. לא הייתי מהמר על סטרטר.
בכל מקרה הרכב באחריות, קפוץ למוסך שישברו את הראש. אחריות היצרן של הרכב על המצבר היא שנתיים אם אני זוכר נכון. יש יבואנים שמחליפים מצבר גם לאחר שנתיים על חשבונם.
אגב, בחיפושי אחר מצבר נתקלתי במבצע באוטודיפו מצבר סטארטאפ 45 א״ש - 328₪, שנה אחריות.
ממקס מצברים קיבלתי הצעה לורטא שנתיים אחריות ב480₪. לאור גורם המזל, נראה לי שאלך על הזול הפעם.
וכמה עולה הסטארטאפ אצל מקס ?
מבחינת שירות מקס מצויין ..
מקס אחלה, אבל נראה לי שבמקרה הזה הוא לא יהיה זול יותר, אבדוק.
יש לי נסיון מצוין עם סטארטאפ ב-3 רכבים כולל מצבר צרכנים למקרר רכב.
היה גם ורטא, לא מצדיק את ההפרש במחיר.
אני לקוח חוזר ומרוצה של מקס.
הסטארט אפ אצלי החזיק שנתיים בול והוחלף עכשיו לורטה כחול. ששאלתי את מקס מה עם הסטארט אפ שהוא המליץ בעבר (שלושת המצברים האחרונים שלי) הוא אמר לי ששינו את ארץ הייצור והאיכות ירדה פלאים אז הטא כבר לא מוכר אותם.
מקס עמד אצלי כבר מס' פעמים במבחני הגינות כך שאני סומך על מה שהוא אומר.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
צדקתם מדובר במצבר חלש, בהנעת בוקר חיברתי בוסטר הניע חלק ללא הרעש שתיארתי.
תודה לכל העונים והעוזרים [emoji1374]
Sent from my iPhone using Tapatalk
גם אני רכשתי אצל מקס.
הוא ממליץ בחום על מצברים של fvp שאולי הוא היבואן שלהם, לא יודע.
לאחר הרבה שנים עם וורטא כחול כעת עם fvp שמקבלים אצלו יותר חודשי אחריות ולדבריו יכולים לספק זרם התנעה חזק יותר, לא בדקתי.
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
boaz avrahami
23-02-19, 08:30
גם לי הוא ניסה לדחוף את ה FVP אבל הבוש יוצא הכי אטרקטיבי עם 24 חודשי אחריות והחלפה לבוש אחר בהפעלת אחריות ( ולא חלופי כמו סטרטאפ וכו).
הבוש והוורטא זה ממש אותו המצבר מבחינת המפעל המיצר.
ההבדל הוא באחריות והיבואן.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני לקוח חוזר ומרוצה של מקס.
הסטארט אפ אצלי החזיק שנתיים בול והוחלף עכשיו לורטה כחול. ששאלתי את מקס מה עם הסטארט אפ שהוא המליץ בעבר (שלושת המצברים האחרונים שלי) הוא אמר לי ששינו את ארץ הייצור והאיכות ירדה פלאים אז הטא כבר לא מוכר אותם.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
ואני החלפתי מ-ורטא הכחול לסטארטאפ.. כולל אחד נוסף בשנה האחרונה.
הורטא הכחול המיוחס התפגר ״על הדקה״ של האחריות.
לא מוצא שום יתרון בורטא ומחירו הגבוה יחסית, אם שניהם לכל הפחות עומדים בתקופת האחריות.
מצבר הצרכנים שלי הוא גם סטארטאפ, והוא נפרק ע״ב חודשי ובינתיים מחזיק מעבר לתקופת האחריות.
בזמנו בועז נתן נוסחא מאד הגיונית, של חילוק מחיר המצבר לחודשי האחריות.
כל זמן מעבר זה בונוס.
הבוש והוורטא זה ממש אותו המצבר מבחינת המפעל המיצר.
ההבדל הוא באחריות והיבואן.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סטארטאפ זה ורטא..
על סטארט אפ הוא רצה 400₪ אתמול
boaz avrahami
23-02-19, 18:43
סטרטאפ זה לא אחריות ל 12 חודשים לעומת 20 בוורטא או 24 בבוש?
לפי המדד מחיר חלקי חודשי אחריות
סטרטאפ 12 חודשים, 400 שח =33.3
וורטא 20 חודשים , 500 שח = 25 שח
הנחה שבוש עולה כמו הוורטא רק 24 חודשי אחריות = 21 שח
אי לכך ובהצאם לזאת כדאיות הרכישה היא-
1. בוש
2. וורטא
3. סטרט אפ
דורון, לדעתי סטרט אפ אינו וורטא.
הוא משווק על ידי אותו יבואן (טלירון?) אבל זה מצבר אחר כנראה.
וורטא מייצרים גם את בוש ואז המצבר נראה בול כמו הוורטא. ממש 1:1
כדאי גם לשים לב בוורטא שהחליפי שלהם אינו זהה למה שקנית אלא הסטרטאפ.
בבוש לעומת זה ( לדיקו), תקבל בוש חדש במקרה כשל...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז,
אני קיבלתי מחיר טוב בהרבה.
הסטארטאפ החזיק מעל שנתיים, אז מבחינתי הוא זול משמעותית מהורטא לאותה תקופה.
המוכר שהוא גם חבר, אמר שלהבנתו זה יוצא מאותו המפעל.
וגם אם לא, עדיין, גם אם האחריות קצרה יותר, הוא מחזיק הרבה מעבר בינתיים.
boaz avrahami
23-02-19, 19:28
בוא נדבר בפקטורים.
החזיק יותר זה בונוס ומזל...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בוא נדבר בפקטורים.
החזיק יותר זה בונוס ומזל...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
4 מצברים של אותו יצרן בהספקים שונים ב-3 רכבים שונים זה מזל?
וזה רק אצלי.
הסטארט אפ (לג׳ימני) עולה 328₪ באוטו דיפו
123010
אני קיבלתי גם בורטה 24 חודשי אחריות.
המחיר זהה לבוש ו-FVP
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
boaz avrahami
24-02-19, 05:09
אני קיבלתי גם בורטה 24 חודשי אחריות.
המחיר זהה לבוש ו-FVP
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תבדוק שוב את עניין האחריות של הוורטה בבקשה.
אני החלפתי אצל מקס בסוף דצמבר ווראטה עדיין היו 20 חודשים.
אם הם 24 זה חידוש ונראה כתגובה לתחרות מצד בוש.
מפתיע ש FVP באותה רמת מחיר.
כמותג מדברה אלמונימי בעיקרון, המחיר הוא הסיבה הכמעט יחידה לגעת בו.
אגב,
זה האתר של יצרן מצברי וורטה
https://www.johnsoncontrols.com/batteries/lead-acid-batteries/battery-brands
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.