PDA

צפייה בגרסה מלאה : אתגר איתור אזעקה בטרופר



גיתאי נוה
24-02-19, 14:17
הגיע לידיי איסוזו טרופר ידני מודל 99 במצב מעולה, שבעליו רצה לשחוט לחלפים רק כי דמם לו באמצע נסיעה.
מדובר במנוע הדיזל 3.0 מסילה משותפת.

פרקתי את רוב הפלסטיקה בקבינה וכבר שחררתי ממנו ערימה אדירה של חוטים ולפחות 5-6 יחידות של אזעקה\קודנית\ניתוקים\whatever.
הצלחתי להגיע למצב של סטרטר, אבל עדיין אין התנעה.
מאחר והייתי משוכנע שהעפתי את כל הזבל החשמלי המיותר מהקבינה, פלוס יחידת אזעקה עם כבל למכסה תא המנוע, בדקתי דלק (משאבת הפריימר מוציאה זרם יפה) ומצערת (פתוחה), והחלטתי לעשות הפסקה ולנסות לבדוק מדוע נורת צ'ק אנג'ין דולקת וייתכן ששם מקור הבעיה.

בדיוק כשסגרתי את האוטו - התעוררה לה אזעקה (נוספת???) והבנתי שכנראה עוד לא סיימתי לטהר את החפירות.
אחרי חצי דקה היא דממה זמנית, וממסרי האיתותים המשיכו לתקתק כמו פצצה דרוכה.

שאלות לפורום:



איפה יכולים להיות מקומות המסתור הנוספים של מוח האזעקה לעזאזל, מה 'מקובל' בקרב המתקינים מהזן המשקיע?
למה האזעקה לא פעלה בכלל, אלא רק כאשר העפתי יחידה כלשהי הקשורה לקודנית\אזעקה, אשר ניתקה את המינוס שבין בקר האימובילייזר המקורי אל מחשב המנוע?


תודה
גיתאי

OFF-RoaD
24-02-19, 14:23
אצלי בטרופר מצאתי איזו קופסה של אזעקה ישנה מאחורי לוח השעונים, עמוק עמוק בתוך הדשבורד (בחלקו העליון).

היא עוד שם, מנותקת, מחכה לאיזו עבודת פירוק שתאפשר להוציא אותה. כדי לנתק הייתי צריך לפרק את החלק התחתון של הדשבורד באזור ההגה ולשכב בצורה מאוד לא נוחה עם הראש למטה מתחת לדוושות כשהגוף על כיסא הנהג.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

גיתאי נוה
24-02-19, 14:50
אצלי בטרופר מצאתי איזו קופסה של אזעקה ישנה מאחורי לוח השעונים, עמוק עמוק בתוך הדשבורד (בחלקו העליון).

היא עוד שם, מנותקת, מחכה לאיזו עבודת פירוק שתאפשר להוציא אותה. כדי לנתק הייתי צריך לפרק את החלק התחתון של הדשבורד באזור ההגה ולשכב בצורה מאוד לא נוחה עם הראש למטה מתחת לדוושות כשהגוף על כיסא הנהג.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
זה המקום היחיד שעוד לא פירקתי, נעצרתי בטורקים של ההגה ונטשתי זמנית.

לגבי השאלה השניה, ההשערה שלי היא שהאזעקה היא שריד להתקנה ראשונה ואחריה הותקנה קודנית; הקודנית ניתקה את המינוס מבקר האימובילייזר אל המחשב ולכן על הדרך גם האזעקה-הקודמת נותקה, כאשר הפונקציה הפעילה שלה נשארה רק נעילת הדלתות המרכזית אבל לא הסירנה.
ברגע שביטלתי את הקודנית, האזעקה חזרה לקבל מינוס גם במצב כבוי ומכאן ההפעלה המפתיעה שלה.

kobiarava
24-02-19, 17:19
תתפלא, יכולים להסתיר בהרבה מקומות לא שיגרתיים... כבר מצאתי רכיבי אזעקה בתוך דלת הנהג, מעל לריפוד התקרה, בחלל שבין ההנד ברייקס לתא בקונסולה המרכזית...
עדיף למצוא את המקום בו יש רכיבה מקומית על הצמה, ולא לצוד כל מוח או רכיב בנפרד...

קובי

נדב ש.
24-02-19, 18:15
בפלסטיקה בחלק האחורי היכן שממוקם הג׳ק המקורי.

נורת הצ׳ק אינג׳ין ניכבית בזמן סטרטר? נורת לחץ השמן? המחוג של לחץ השמן מטפס?
נסה לשלוף קודי תקלה בעזרת קיצור פינים 4 ו-6 בקונקטור DLC.

גיתאי נוה
24-02-19, 19:56
תתפלא, יכולים להסתיר בהרבה מקומות לא שיגרתיים... כבר מצאתי רכיבי אזעקה בתוך דלת הנהג, מעל לריפוד התקרה, בחלל שבין ההנד ברייקס לתא בקונסולה המרכזית...
עדיף למצוא את המקום בו יש רכיבה מקומית על הצמה, ולא לצוד כל מוח או רכיב בנפרד...

קוביככה אני עובד, הקטע הוא שעל פניו נראה שניקיתי כבר את כל ה'טרמפיסטים'.
מסתבר שטעיתי [emoji48]

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

גיתאי נוה
24-02-19, 19:59
בפלסטיקה בחלק האחורי היכן שממוקם הג׳ק המקורי.

נורת הצ׳ק אינג׳ין ניכבית בזמן סטרטר? נורת לחץ השמן? המחוג של לחץ השמן מטפס?
נסה לשלוף קודי תקלה בעזרת קיצור פינים 4 ו-6 בקונקטור DLC.אני עדיין חדש לטרופרים, אתה טוען שלפעמים שותלים את מוח האזעקה ממש בזנב האוטו?

צ'ק אנג'ין תמיד דלק באקזמפלר הזה, כאשר קנה אותו מי שקנה לפני שנתיים זה היה בגלל חיישן TPS והוא מעולם לא טיפל בה.
האם נוספו קודים? אבדוק מחר בנוהל ג'ימפור.
לא בדקתי שעון לחץ שמן, גם אותו למחר.

דבר אחד ברור: עד שלא אמצא את האזעקה הצולפת הזאת, אין טעם לבצע אבחון הלאה. לעניות דעתי...

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

נדב ש.
24-02-19, 20:12
כן, בזנב האוטו, נתקלתי גם בזה.

תבדוק אם בזמן סטרטר נורת צ׳ק אינג׳ין נכבית ונורת לחץ שמן כנ"ל.

אני מתמקד בזה כי אני יודע שבטרופרים קודן/אזעקה פעיל מנתק את הסטרטר לגמרי, זה מה שאני מכיר.

+ זה שהרכב נסע לפני והתקלה כרגע שהוא נכבה בנסיעה מעיד על אחת מהתקלות הידועות שהם חיישן מסילה/בעיה במעגל לחץ השמן של ההזרקה או אחד מהחיישני תיזמון או קראנק או קאמשאפט.

דבר נוסף, ב 99' קיים מצבר אחד(אלא אם הוסיפו), המנוע צריך סטרטר חזק ובריא להרים שמן למסילה ולאפשר את המזרקים(רואים eneble בטק 2), כל תקלה באחד מהפרמטרים שציינתי למעלה לא תאפשר את המזרקים ולא תהיה הנעה.

amitaikl
24-02-19, 20:36
בדיוק היום פירקתי עם החשמלאי את הפוינטר בטרופר.
יש רכיב שהוכנס מתחת לדשבורד וחושב מעל הקונסולה המרכזית. להוציא אותו משם דרש פירוק דשבורד, כי הוא כנראה מודבק שם, אז רק חתכנו את החוטים שלו.
כמו כן היה רכיב מתחת לסף דלת נהג (מתחת לפלסטיק).

erezgur
24-02-19, 20:47
אולי אני סתם פראנואיד, תמים ןממש לא מבין (כנראה שכל התשובות נכונות), אבל שרשור המפרט את כל המקומות בהן מותקנים אמצעי במיגון בטרופרים נראה לי מיותר...
אולי תעבירו בפרטי לגיתאי?

ariel-ro
24-02-19, 20:58
ארז, תהיה בטוח שגנבי הרכב מכירים את כל המקומות.
אם זו הבעיה היחידה, אז אני בטוח שאם הם היו חמים על הרכב הוא מזמן היה מניע ונוסע.

איל מ
24-02-19, 21:20
היחידים שחמים על הרכב הספציפי הזה הם הרבש והמזכיר.
ושניהם כבר טופלו ;)

גיתאי נוה
25-02-19, 12:33
ממשיך בחיפושים, בינתיים ללא קצה חוט :confused:

123030 123033 123034

פינת הג'ק:
123031

כל הדלתות:...
123032

וה'ילד' איננו, אבל מצפצף מהגהינום :mad:

liontamer84
25-02-19, 13:07
אני בדיוק בימים אלו מתחרפן עם העניין הזה גם.

איזה אינטיליגנט החליט להתלבש לי הקו של הצופר ויש לי זליגה של 300 מיליאמפר.

איפה היו עיקר האזעקות?
והאם למישהו יש סכימה של החיווט של הצופר?

Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalk

גיתאי נוה
25-02-19, 14:59
אני בדיוק בימים אלו מתחרפן עם העניין הזה גם.

איזה אינטיליגנט החליט להתלבש לי הקו של הצופר ויש לי זליגה של 300 מיליאמפר.

איפה היו עיקר האזעקות?
והאם למישהו יש סכימה של החיווט של הצופר?

Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalk
נראה שיש מספר צופרים משורשרים בתא המנוע, משער שגם היחידה עצמה מסתתרת שם איפשהו. אולי באחד מבתי הגלגל...

amitaikl
25-02-19, 15:04
אני בדיוק בימים אלו מתחרפן עם העניין הזה גם.

איזה אינטיליגנט החליט להתלבש לי הקו של הצופר ויש לי זליגה של 300 מיליאמפר.

איפה היו עיקר האזעקות?
והאם למישהו יש סכימה של החיווט של הצופר?

Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalkסכימה של צופרhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190225/7583d4b3b8e2498178c411faac63698c.jpg

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

גיתאי נוה
25-02-19, 15:13
הסכימה הזאת עוזרת רק במקרה של אזעקה ש'התלבשה' על הצופר המקורי.
במקרה שלי מצאתי (בינתיים) לפחות שני צופרים לא מקוריים, משורשרים.

wonderd
26-02-19, 12:25
לא קראתי את כל השירשור, תוציא את המנורה שבתקרה ותחפש שם..
לגבי החוסר הנעה - חיבור לטק2 וקריאה עי מישהו שמבין תעזור לפתור את התעלומה.

גיתאי נוה
27-02-19, 16:21
אחרי יום נוסף של חיפושים מייאשים במקומות הזויים, כשחברנו אייל_מ עד פיזית לחלק מתלישות השיער, ישבתי אתמול עד הבוקר על תרשימי החשמל של היצרן ביסודיות. גיליתי שיש בדגם הזה מערכת anti-theft נוספת מקורית שמשביתה את האימובילייזר, ומפעילה אזעקה ווינקרים על בסיס סט של התניות.
אמנם לא עגול וכרגע אין בכלל תגובת לדוושת מצערת, אבל העיקר מאחורינו.
אחד הקשים.
עכשיו כשהאוטו נראה כמו פליט של מלחמת העולם השלישית, נרכיב הכל חזרה והוא יהיה happy :p.
בבקשה הרגע המכונן:

https://youtu.be/Yhn5CAPe5M0

גיא
27-02-19, 17:20
מזל טוב !!

erezgur
27-02-19, 17:45
יפה מאד!
ים של נחישות...


...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות

גיתאי נוה
27-02-19, 18:22
תודה
יותר טוב מספר בלשי של דן בראון :D

נדב ש.
27-02-19, 18:26
ברור שיש מערכת כזו :-)
מהג׳ימפור שעשית על הריליי של הסטרטר אני מבין שלא הגיע (+) לסטרטר...

חוסר תגובה בדוושת גז ואיך שזה נשמע נראה שיש לך אינג׳קטור מזייף/מת(סולונואיד בראש המזרק).

ModChiP
27-02-19, 18:26
תותח!

גיתאי נוה
27-02-19, 18:37
ברור שיש מערכת כזו :-)
מהג׳ימפור שעשית על הריליי של הסטרטר אני מבין שלא הגיע (+) לסטרטר...

חוסר תגובה בדוושת גז ואיך שזה נשמע נראה שיש לך אינג׳קטור מזייף/מת(סולונואיד בראש המזרק).
ג'ימפרתי רק כי היה לי נוח להתניע מבחוץ ;-)
בסרטון תראה שמתניע גם 'מבפנים'.
לי בכלל לא היה ברור שיש מערכת אזעקה מקורית, נוסף על האימובילייזר. אבל אני לא מתיימר להכיר את כל המכוניות ולכן בשלב מסויים הבנתי שצריך לקחת צעד אחורה ולהתיישב על הספרות הטכנית להבין מה קורה פה, כי באמת היה מאד מוזר כל העניין ואני ציפיתי למצוא אזעקה חיצונית בכלל.

העדר כל תגובה שהיא בדוושה עשוי להעיד על חיישן APS תקול, אבל אוציא קודים ונבין מי נגד מי.
אגב קודים בג'ימפור רגליים 4 ו-6, לפי הספר אני אמור לקבל כל קוד 3 פעמים לפני שהוא ממשיך לקוד הבא.
בפועל אני מקבל ברדק.
מחר אוציא קודים שוב ונראה מה ייתן השמנדריק.

אני וודאי לא פוסל גם מזרק מזייף ולכן שאלתי מאדון סוזי Breakout Box (רואים בסרטון) שנכנס בתווך בקונקטור של חיווט המזרקים וחיישן RPS, ומאפשר 'להרוג' כל פעם מזרק ולראות תוצאה.

נדב ש.
27-02-19, 18:53
היית שואל לגבי אזעקה מקורית... כמו סוזי שמתקשר כבר שבוע לגבי אוטו אחר עם בעיה.... :cool:
חיישן tps לא משפיע על הדוושה, מנוע המצערת אולי כן, כדי לשלול אתה יכול לפרק את כולו החוצה לתת גז בלי מצערת בכלל ולראות את התגובה.

אדון סוזי העתיק ממני את הקופסה(לא בטוח שבכלל הוא, אלא חבר שלו) הידועה כמו רבים אחרים חחח, זה לשירות הציבור, פרסמתי איך לבנות אותה ברשת באחד האתרים אחרי שראיתי איך בודקים מזרקים לפני כמה שנים בדיקת בלאנס צילינדר בטק 2 ועלה לי הרעיון.

amitaikl
27-02-19, 18:54
היית שואל לגבי אזעקה מקורית... כמו סוזי שמתקשר כבר שבוע לגבי אוטו אחר עם בעיה.... :cool:
חיישן tps לא משפיע על הדוושה, מנוע המצערת אולי כן, כדי לשלול אתה יכול לפרק את כולו החוצה לתת גז בלי מצערת בכלל ולראות את התגובה.

אדון סוזי העתיק ממני את הקופסה(לא בטוח שבכלל הוא, אלא חבר שלו) הידועה כמו רבים אחרים חחח, זה לשירות הציבור, פרסמתי איך לבנות אותה ברשת באחד האתרים אחרי שראיתי איך בודקים מזרקים לפני כמה שנים בדיקת בלאנס צילינדר בטק 2 ועלה לי הרעיון.לינק לכתבה שלך?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

נדב ש.
27-02-19, 19:05
לינק לכתבה שלך?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

זה לא תופס לבנזין, רק טרוםר דיזל 3.0.
חפש באתרי איסוזו... אולי גם בקבוצות בפיכסבוק שפעם בעוונותי היה לי.

asafk
27-02-19, 19:14
באופן כללי, קופסת ניתוק היא כלי מעולה לאבחון.
הרעיון פשוט - שקע תקע וביניהם לכל פין ופין מחובר שקע של בננהנכך שאפשר בזמן אמת למדוד מה שרוצים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

גיתאי נוה
27-02-19, 19:16
היית שואל לגבי אזעקה מקורית... כמו סוזי שמתקשר כבר שבוע לגבי אוטו אחר עם בעיה.... :cool:
חיישן tps לא משפיע על הדוושה, מנוע המצערת אולי כן, כדי לשלול אתה יכול לפרק את כולו החוצה לתת גז בלי מצערת בכלל ולראות את התגובה.

אדון סוזי העתיק ממני את הקופסה(לא בטוח שבכלל הוא, אלא חבר שלו) הידועה כמו רבים אחרים חחח, זה לשירות הציבור, פרסמתי איך לבנות אותה ברשת באחד האתרים אחרי שראיתי איך בודקים מזרקים לפני כמה שנים בדיקת בלאנס צילינדר בטק 2 ועלה לי הרעיון.
כמו שאמרתי, לא דמיינתי בכלל שיש אזעקה מקורית (ועוד נוספת לאימובילייזר המקורי).
לגבי החיישן כתבתי APS = Accelerator Position Sensor, חיישן דוושת מצערת.
מתאומר על זה?

- - - Updated - - -


באופן כללי, קופסת ניתוק היא כלי מעולה לאבחון.
הרעיון פשוט - שקע תקע וביניהם לכל פין ופין מחובר שקע של בננהנכך שאפשר בזמן אמת למדוד מה שרוצים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
התחלתי לבנות אחד כזה לסופה עבור ה-60 פינים של המחשב. יש את כל החומרים, רק הזמן נעלם לו... ויחזור מתישהו

נדב ש.
27-02-19, 19:20
באופן כללי, קופסת ניתוק היא כלי מעולה לאבחון.
הרעיון פשוט - שקע תקע וביניהם לכל פין ופין מחובר שקע של בננהנכך שאפשר בזמן אמת למדוד מה שרוצים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

לא מדוייק.
קופסה עם מפסקים on/off , צריך את הסכמת חשמל של הרכב, כל מפסק מתחבר דרך הקופסה למזרק(שהוא חשמלי), הקופסה מתחברת בעזרת קונקטורים מקוריים שנילקחו מרכב לפירוק, אחד מצמת המנוע ושני מצמת מזרקים.

- - - Updated - - -


כמו שאמרתי, לא דמיינתי בכלל שיש אזעקה מקורית (ועוד נוספת לאימובילייזר המקורי).
לגבי החיישן כתבתי APS = Accelerator Position Sensor, חיישן דוושת מצערת.
מתאומר על זה?


אה לא שמתי לב.
בערך 10 שנים עם טרופרים, עדיין לא ניתקלתי בחיישן הזה כתקול, אבל תמיד יש פעם ראשונה.

אין בכלל תגובת דוושה? כלום?

גיתאי נוה
27-02-19, 19:24
בערך 10 שנים עם טרופרים, עדיין לא ניתקלתי בחיישן הזה כתקול, אבל תמיד יש פעם ראשונה.

אין בכלל תגובת דוושה? כלום?
כלום. נאדה. גורנישט. זילץ'. זירו.
נזכרתי שהבעלים הקודם באמת התלונן שהתופעה היתה תופסת אותו פתאום באמצע נסיעה מדי פעם, ונעלמת כמו שבאה...

נדב ש.
27-02-19, 19:27
נראה לי שבזה טק2 יעזור.
או שאפשר לארגן חלק משומש ופשוט לנסות להחליף ביניהם, לא מסובך.

גיתאי נוה
27-02-19, 19:29
נראה לי שבזה טק2 יעזור.
או שאפשר לארגן חלק משומש ופשוט לנסות להחליף ביניהם, לא מסובך.
מה לגבי ג'ימפור 4-6 להוצאת קודים?

נדב ש.
27-02-19, 19:33
מה לגבי ג'ימפור 4-6 להוצאת קודים?

לדעתי זה לא ברשימת הקודים של השליפה.

amitaikl
27-02-19, 19:53
זה לא תופס לבנזין, רק טרוםר דיזל 3.0.
חפש באתרי איסוזו... אולי גם בקבוצות בפיכסבוק שפעם בעוונותי היה לי.לא בשבילי, אלא לטובת מי שיתקל בזה כאן מתישהו

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

asafk
27-02-19, 20:19
לא מדוייק.
קופסה עם מפסקים on/off , צריך את הסכמת חשמל של הרכב, כל מפסק מתחבר דרך הקופסה למזרק(שהוא חשמלי), הקופסה מתחברת בעזרת קונקטורים מקוריים שנילקחו מרכב לפירוק, אחד מצמת המנוע ושני מצמת מזרקים.

- - - Updated - - -



אה לא שמתי לב.
בערך 10 שנים עם טרופרים, עדיין לא ניתקלתי בחיישן הזה כתקול, אבל תמיד יש פעם ראשונה.

אין בכלל תגובת דוושה? כלום?מדוייק. שקעי בננה. או שמחברים או שמנתקים או שאפשר לתקוע בננה ולמדוד משהו.

בשבילי זה עובד מצויין.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב ש.
27-02-19, 20:50
לא בשבילי, אלא לטובת מי שיתקל בזה כאן מתישהו

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

מתישהו כשיהיה זמן אולי נעלה גם לפה....


מדוייק. שקעי בננה. או שמחברים או שמנתקים או שאפשר לתקוע בננה ולמדוד משהו.

בשבילי זה עובד מצויין.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הכוונה היתה במונח "מדוייק" למבנה הקופסה וצורת ההתחברות והבדיקה לטרופר...
חלילה לא שאופן הבדיקה לא מדוייק... אני מכיר וראיתי גם כאלה שחותכים חוטים ועושים אילתורים בטרופר...

-->