צפייה בגרסה מלאה : אתגר איתור אזעקה בטרופר
הגיע לידיי איסוזו טרופר ידני מודל 99 במצב מעולה, שבעליו רצה לשחוט לחלפים רק כי דמם לו באמצע נסיעה.
מדובר במנוע הדיזל 3.0 מסילה משותפת.
פרקתי את רוב הפלסטיקה בקבינה וכבר שחררתי ממנו ערימה אדירה של חוטים ולפחות 5-6 יחידות של אזעקה\קודנית\ניתוקים\whatever.
הצלחתי להגיע למצב של סטרטר, אבל עדיין אין התנעה.
מאחר והייתי משוכנע שהעפתי את כל הזבל החשמלי המיותר מהקבינה, פלוס יחידת אזעקה עם כבל למכסה תא המנוע, בדקתי דלק (משאבת הפריימר מוציאה זרם יפה) ומצערת (פתוחה), והחלטתי לעשות הפסקה ולנסות לבדוק מדוע נורת צ'ק אנג'ין דולקת וייתכן ששם מקור הבעיה.
בדיוק כשסגרתי את האוטו - התעוררה לה אזעקה (נוספת???) והבנתי שכנראה עוד לא סיימתי לטהר את החפירות.
אחרי חצי דקה היא דממה זמנית, וממסרי האיתותים המשיכו לתקתק כמו פצצה דרוכה.
שאלות לפורום:
איפה יכולים להיות מקומות המסתור הנוספים של מוח האזעקה לעזאזל, מה 'מקובל' בקרב המתקינים מהזן המשקיע?
למה האזעקה לא פעלה בכלל, אלא רק כאשר העפתי יחידה כלשהי הקשורה לקודנית\אזעקה, אשר ניתקה את המינוס שבין בקר האימובילייזר המקורי אל מחשב המנוע?
תודה
גיתאי
אצלי בטרופר מצאתי איזו קופסה של אזעקה ישנה מאחורי לוח השעונים, עמוק עמוק בתוך הדשבורד (בחלקו העליון).
היא עוד שם, מנותקת, מחכה לאיזו עבודת פירוק שתאפשר להוציא אותה. כדי לנתק הייתי צריך לפרק את החלק התחתון של הדשבורד באזור ההגה ולשכב בצורה מאוד לא נוחה עם הראש למטה מתחת לדוושות כשהגוף על כיסא הנהג.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
אצלי בטרופר מצאתי איזו קופסה של אזעקה ישנה מאחורי לוח השעונים, עמוק עמוק בתוך הדשבורד (בחלקו העליון).
היא עוד שם, מנותקת, מחכה לאיזו עבודת פירוק שתאפשר להוציא אותה. כדי לנתק הייתי צריך לפרק את החלק התחתון של הדשבורד באזור ההגה ולשכב בצורה מאוד לא נוחה עם הראש למטה מתחת לדוושות כשהגוף על כיסא הנהג.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
זה המקום היחיד שעוד לא פירקתי, נעצרתי בטורקים של ההגה ונטשתי זמנית.
לגבי השאלה השניה, ההשערה שלי היא שהאזעקה היא שריד להתקנה ראשונה ואחריה הותקנה קודנית; הקודנית ניתקה את המינוס מבקר האימובילייזר אל המחשב ולכן על הדרך גם האזעקה-הקודמת נותקה, כאשר הפונקציה הפעילה שלה נשארה רק נעילת הדלתות המרכזית אבל לא הסירנה.
ברגע שביטלתי את הקודנית, האזעקה חזרה לקבל מינוס גם במצב כבוי ומכאן ההפעלה המפתיעה שלה.
תתפלא, יכולים להסתיר בהרבה מקומות לא שיגרתיים... כבר מצאתי רכיבי אזעקה בתוך דלת הנהג, מעל לריפוד התקרה, בחלל שבין ההנד ברייקס לתא בקונסולה המרכזית...
עדיף למצוא את המקום בו יש רכיבה מקומית על הצמה, ולא לצוד כל מוח או רכיב בנפרד...
קובי
בפלסטיקה בחלק האחורי היכן שממוקם הג׳ק המקורי.
נורת הצ׳ק אינג׳ין ניכבית בזמן סטרטר? נורת לחץ השמן? המחוג של לחץ השמן מטפס?
נסה לשלוף קודי תקלה בעזרת קיצור פינים 4 ו-6 בקונקטור DLC.
תתפלא, יכולים להסתיר בהרבה מקומות לא שיגרתיים... כבר מצאתי רכיבי אזעקה בתוך דלת הנהג, מעל לריפוד התקרה, בחלל שבין ההנד ברייקס לתא בקונסולה המרכזית...
עדיף למצוא את המקום בו יש רכיבה מקומית על הצמה, ולא לצוד כל מוח או רכיב בנפרד...
קוביככה אני עובד, הקטע הוא שעל פניו נראה שניקיתי כבר את כל ה'טרמפיסטים'.
מסתבר שטעיתי [emoji48]
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
בפלסטיקה בחלק האחורי היכן שממוקם הג׳ק המקורי.
נורת הצ׳ק אינג׳ין ניכבית בזמן סטרטר? נורת לחץ השמן? המחוג של לחץ השמן מטפס?
נסה לשלוף קודי תקלה בעזרת קיצור פינים 4 ו-6 בקונקטור DLC.אני עדיין חדש לטרופרים, אתה טוען שלפעמים שותלים את מוח האזעקה ממש בזנב האוטו?
צ'ק אנג'ין תמיד דלק באקזמפלר הזה, כאשר קנה אותו מי שקנה לפני שנתיים זה היה בגלל חיישן TPS והוא מעולם לא טיפל בה.
האם נוספו קודים? אבדוק מחר בנוהל ג'ימפור.
לא בדקתי שעון לחץ שמן, גם אותו למחר.
דבר אחד ברור: עד שלא אמצא את האזעקה הצולפת הזאת, אין טעם לבצע אבחון הלאה. לעניות דעתי...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
כן, בזנב האוטו, נתקלתי גם בזה.
תבדוק אם בזמן סטרטר נורת צ׳ק אינג׳ין נכבית ונורת לחץ שמן כנ"ל.
אני מתמקד בזה כי אני יודע שבטרופרים קודן/אזעקה פעיל מנתק את הסטרטר לגמרי, זה מה שאני מכיר.
+ זה שהרכב נסע לפני והתקלה כרגע שהוא נכבה בנסיעה מעיד על אחת מהתקלות הידועות שהם חיישן מסילה/בעיה במעגל לחץ השמן של ההזרקה או אחד מהחיישני תיזמון או קראנק או קאמשאפט.
דבר נוסף, ב 99' קיים מצבר אחד(אלא אם הוסיפו), המנוע צריך סטרטר חזק ובריא להרים שמן למסילה ולאפשר את המזרקים(רואים eneble בטק 2), כל תקלה באחד מהפרמטרים שציינתי למעלה לא תאפשר את המזרקים ולא תהיה הנעה.
בדיוק היום פירקתי עם החשמלאי את הפוינטר בטרופר.
יש רכיב שהוכנס מתחת לדשבורד וחושב מעל הקונסולה המרכזית. להוציא אותו משם דרש פירוק דשבורד, כי הוא כנראה מודבק שם, אז רק חתכנו את החוטים שלו.
כמו כן היה רכיב מתחת לסף דלת נהג (מתחת לפלסטיק).
אולי אני סתם פראנואיד, תמים ןממש לא מבין (כנראה שכל התשובות נכונות), אבל שרשור המפרט את כל המקומות בהן מותקנים אמצעי במיגון בטרופרים נראה לי מיותר...
אולי תעבירו בפרטי לגיתאי?
ארז, תהיה בטוח שגנבי הרכב מכירים את כל המקומות.
אם זו הבעיה היחידה, אז אני בטוח שאם הם היו חמים על הרכב הוא מזמן היה מניע ונוסע.
היחידים שחמים על הרכב הספציפי הזה הם הרבש והמזכיר.
ושניהם כבר טופלו ;)
ממשיך בחיפושים, בינתיים ללא קצה חוט :confused:
123030 123033 123034
פינת הג'ק:
123031
כל הדלתות:...
123032
וה'ילד' איננו, אבל מצפצף מהגהינום :mad:
liontamer84
25-02-19, 13:07
אני בדיוק בימים אלו מתחרפן עם העניין הזה גם.
איזה אינטיליגנט החליט להתלבש לי הקו של הצופר ויש לי זליגה של 300 מיליאמפר.
איפה היו עיקר האזעקות?
והאם למישהו יש סכימה של החיווט של הצופר?
Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalk
אני בדיוק בימים אלו מתחרפן עם העניין הזה גם.
איזה אינטיליגנט החליט להתלבש לי הקו של הצופר ויש לי זליגה של 300 מיליאמפר.
איפה היו עיקר האזעקות?
והאם למישהו יש סכימה של החיווט של הצופר?
Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalk
נראה שיש מספר צופרים משורשרים בתא המנוע, משער שגם היחידה עצמה מסתתרת שם איפשהו. אולי באחד מבתי הגלגל...
אני בדיוק בימים אלו מתחרפן עם העניין הזה גם.
איזה אינטיליגנט החליט להתלבש לי הקו של הצופר ויש לי זליגה של 300 מיליאמפר.
איפה היו עיקר האזעקות?
והאם למישהו יש סכימה של החיווט של הצופר?
Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalkסכימה של צופרhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190225/7583d4b3b8e2498178c411faac63698c.jpg
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
הסכימה הזאת עוזרת רק במקרה של אזעקה ש'התלבשה' על הצופר המקורי.
במקרה שלי מצאתי (בינתיים) לפחות שני צופרים לא מקוריים, משורשרים.
לא קראתי את כל השירשור, תוציא את המנורה שבתקרה ותחפש שם..
לגבי החוסר הנעה - חיבור לטק2 וקריאה עי מישהו שמבין תעזור לפתור את התעלומה.
אחרי יום נוסף של חיפושים מייאשים במקומות הזויים, כשחברנו אייל_מ עד פיזית לחלק מתלישות השיער, ישבתי אתמול עד הבוקר על תרשימי החשמל של היצרן ביסודיות. גיליתי שיש בדגם הזה מערכת anti-theft נוספת מקורית שמשביתה את האימובילייזר, ומפעילה אזעקה ווינקרים על בסיס סט של התניות.
אמנם לא עגול וכרגע אין בכלל תגובת לדוושת מצערת, אבל העיקר מאחורינו.
אחד הקשים.
עכשיו כשהאוטו נראה כמו פליט של מלחמת העולם השלישית, נרכיב הכל חזרה והוא יהיה happy :p.
בבקשה הרגע המכונן:
https://youtu.be/Yhn5CAPe5M0
יפה מאד!
ים של נחישות...
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
תודה
יותר טוב מספר בלשי של דן בראון :D
ברור שיש מערכת כזו :-)
מהג׳ימפור שעשית על הריליי של הסטרטר אני מבין שלא הגיע (+) לסטרטר...
חוסר תגובה בדוושת גז ואיך שזה נשמע נראה שיש לך אינג׳קטור מזייף/מת(סולונואיד בראש המזרק).
ברור שיש מערכת כזו :-)
מהג׳ימפור שעשית על הריליי של הסטרטר אני מבין שלא הגיע (+) לסטרטר...
חוסר תגובה בדוושת גז ואיך שזה נשמע נראה שיש לך אינג׳קטור מזייף/מת(סולונואיד בראש המזרק).
ג'ימפרתי רק כי היה לי נוח להתניע מבחוץ ;-)
בסרטון תראה שמתניע גם 'מבפנים'.
לי בכלל לא היה ברור שיש מערכת אזעקה מקורית, נוסף על האימובילייזר. אבל אני לא מתיימר להכיר את כל המכוניות ולכן בשלב מסויים הבנתי שצריך לקחת צעד אחורה ולהתיישב על הספרות הטכנית להבין מה קורה פה, כי באמת היה מאד מוזר כל העניין ואני ציפיתי למצוא אזעקה חיצונית בכלל.
העדר כל תגובה שהיא בדוושה עשוי להעיד על חיישן APS תקול, אבל אוציא קודים ונבין מי נגד מי.
אגב קודים בג'ימפור רגליים 4 ו-6, לפי הספר אני אמור לקבל כל קוד 3 פעמים לפני שהוא ממשיך לקוד הבא.
בפועל אני מקבל ברדק.
מחר אוציא קודים שוב ונראה מה ייתן השמנדריק.
אני וודאי לא פוסל גם מזרק מזייף ולכן שאלתי מאדון סוזי Breakout Box (רואים בסרטון) שנכנס בתווך בקונקטור של חיווט המזרקים וחיישן RPS, ומאפשר 'להרוג' כל פעם מזרק ולראות תוצאה.
היית שואל לגבי אזעקה מקורית... כמו סוזי שמתקשר כבר שבוע לגבי אוטו אחר עם בעיה.... :cool:
חיישן tps לא משפיע על הדוושה, מנוע המצערת אולי כן, כדי לשלול אתה יכול לפרק את כולו החוצה לתת גז בלי מצערת בכלל ולראות את התגובה.
אדון סוזי העתיק ממני את הקופסה(לא בטוח שבכלל הוא, אלא חבר שלו) הידועה כמו רבים אחרים חחח, זה לשירות הציבור, פרסמתי איך לבנות אותה ברשת באחד האתרים אחרי שראיתי איך בודקים מזרקים לפני כמה שנים בדיקת בלאנס צילינדר בטק 2 ועלה לי הרעיון.
היית שואל לגבי אזעקה מקורית... כמו סוזי שמתקשר כבר שבוע לגבי אוטו אחר עם בעיה.... :cool:
חיישן tps לא משפיע על הדוושה, מנוע המצערת אולי כן, כדי לשלול אתה יכול לפרק את כולו החוצה לתת גז בלי מצערת בכלל ולראות את התגובה.
אדון סוזי העתיק ממני את הקופסה(לא בטוח שבכלל הוא, אלא חבר שלו) הידועה כמו רבים אחרים חחח, זה לשירות הציבור, פרסמתי איך לבנות אותה ברשת באחד האתרים אחרי שראיתי איך בודקים מזרקים לפני כמה שנים בדיקת בלאנס צילינדר בטק 2 ועלה לי הרעיון.לינק לכתבה שלך?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
לינק לכתבה שלך?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
זה לא תופס לבנזין, רק טרוםר דיזל 3.0.
חפש באתרי איסוזו... אולי גם בקבוצות בפיכסבוק שפעם בעוונותי היה לי.
באופן כללי, קופסת ניתוק היא כלי מעולה לאבחון.
הרעיון פשוט - שקע תקע וביניהם לכל פין ופין מחובר שקע של בננהנכך שאפשר בזמן אמת למדוד מה שרוצים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היית שואל לגבי אזעקה מקורית... כמו סוזי שמתקשר כבר שבוע לגבי אוטו אחר עם בעיה.... :cool:
חיישן tps לא משפיע על הדוושה, מנוע המצערת אולי כן, כדי לשלול אתה יכול לפרק את כולו החוצה לתת גז בלי מצערת בכלל ולראות את התגובה.
אדון סוזי העתיק ממני את הקופסה(לא בטוח שבכלל הוא, אלא חבר שלו) הידועה כמו רבים אחרים חחח, זה לשירות הציבור, פרסמתי איך לבנות אותה ברשת באחד האתרים אחרי שראיתי איך בודקים מזרקים לפני כמה שנים בדיקת בלאנס צילינדר בטק 2 ועלה לי הרעיון.
כמו שאמרתי, לא דמיינתי בכלל שיש אזעקה מקורית (ועוד נוספת לאימובילייזר המקורי).
לגבי החיישן כתבתי APS = Accelerator Position Sensor, חיישן דוושת מצערת.
מתאומר על זה?
- - - Updated - - -
באופן כללי, קופסת ניתוק היא כלי מעולה לאבחון.
הרעיון פשוט - שקע תקע וביניהם לכל פין ופין מחובר שקע של בננהנכך שאפשר בזמן אמת למדוד מה שרוצים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
התחלתי לבנות אחד כזה לסופה עבור ה-60 פינים של המחשב. יש את כל החומרים, רק הזמן נעלם לו... ויחזור מתישהו
באופן כללי, קופסת ניתוק היא כלי מעולה לאבחון.
הרעיון פשוט - שקע תקע וביניהם לכל פין ופין מחובר שקע של בננהנכך שאפשר בזמן אמת למדוד מה שרוצים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא מדוייק.
קופסה עם מפסקים on/off , צריך את הסכמת חשמל של הרכב, כל מפסק מתחבר דרך הקופסה למזרק(שהוא חשמלי), הקופסה מתחברת בעזרת קונקטורים מקוריים שנילקחו מרכב לפירוק, אחד מצמת המנוע ושני מצמת מזרקים.
- - - Updated - - -
כמו שאמרתי, לא דמיינתי בכלל שיש אזעקה מקורית (ועוד נוספת לאימובילייזר המקורי).
לגבי החיישן כתבתי APS = Accelerator Position Sensor, חיישן דוושת מצערת.
מתאומר על זה?
אה לא שמתי לב.
בערך 10 שנים עם טרופרים, עדיין לא ניתקלתי בחיישן הזה כתקול, אבל תמיד יש פעם ראשונה.
אין בכלל תגובת דוושה? כלום?
בערך 10 שנים עם טרופרים, עדיין לא ניתקלתי בחיישן הזה כתקול, אבל תמיד יש פעם ראשונה.
אין בכלל תגובת דוושה? כלום?
כלום. נאדה. גורנישט. זילץ'. זירו.
נזכרתי שהבעלים הקודם באמת התלונן שהתופעה היתה תופסת אותו פתאום באמצע נסיעה מדי פעם, ונעלמת כמו שבאה...
נראה לי שבזה טק2 יעזור.
או שאפשר לארגן חלק משומש ופשוט לנסות להחליף ביניהם, לא מסובך.
נראה לי שבזה טק2 יעזור.
או שאפשר לארגן חלק משומש ופשוט לנסות להחליף ביניהם, לא מסובך.
מה לגבי ג'ימפור 4-6 להוצאת קודים?
מה לגבי ג'ימפור 4-6 להוצאת קודים?
לדעתי זה לא ברשימת הקודים של השליפה.
זה לא תופס לבנזין, רק טרוםר דיזל 3.0.
חפש באתרי איסוזו... אולי גם בקבוצות בפיכסבוק שפעם בעוונותי היה לי.לא בשבילי, אלא לטובת מי שיתקל בזה כאן מתישהו
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
לא מדוייק.
קופסה עם מפסקים on/off , צריך את הסכמת חשמל של הרכב, כל מפסק מתחבר דרך הקופסה למזרק(שהוא חשמלי), הקופסה מתחברת בעזרת קונקטורים מקוריים שנילקחו מרכב לפירוק, אחד מצמת המנוע ושני מצמת מזרקים.
- - - Updated - - -
אה לא שמתי לב.
בערך 10 שנים עם טרופרים, עדיין לא ניתקלתי בחיישן הזה כתקול, אבל תמיד יש פעם ראשונה.
אין בכלל תגובת דוושה? כלום?מדוייק. שקעי בננה. או שמחברים או שמנתקים או שאפשר לתקוע בננה ולמדוד משהו.
בשבילי זה עובד מצויין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא בשבילי, אלא לטובת מי שיתקל בזה כאן מתישהו
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
מתישהו כשיהיה זמן אולי נעלה גם לפה....
מדוייק. שקעי בננה. או שמחברים או שמנתקים או שאפשר לתקוע בננה ולמדוד משהו.
בשבילי זה עובד מצויין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הכוונה היתה במונח "מדוייק" למבנה הקופסה וצורת ההתחברות והבדיקה לטרופר...
חלילה לא שאופן הבדיקה לא מדוייק... אני מכיר וראיתי גם כאלה שחותכים חוטים ועושים אילתורים בטרופר...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.