grossfeld
24-02-19, 21:19
הי לכולם
כרגע אני נוהג על טנדר טויוטה ויגו ידני. אני מת על ידני. גם הפרייבט שלי ידנית.
לאחרונה אני חושב להחליף את הטנדר ולקנות JK ידני.
קראתי המון בנושא וראיתי מלא סרטונים ביוטיוב.
ממה שהצלחתי להבין מדובר בתיבת 6 הילוכים של מרצדס והדגם שלה NSG370
בנוסף הבנתי ש:
1. התיבה הזאת מכילה חלקי פלסטיק וטפלון שגם אם הנהג זהיר וסופר עדין ואין הרבה עומסים על התיבה, אחרי כמה עשרות אלפי ק"מ הגיר הזה יצטרך שיפוץ.
2. התיבה הזאת עובדת בצורה מסובכת יותר מתיבה סטנדרטית ויש קצת הבדלים בינה לבין תיבה מסורתית. למשל הסינכרונים שלה עשויים מחומר שמחייב שמן מסויים של היצרן ואם אתה רוצה לשמור על התיבה כדאי לך להחליף לשמן הזה בטיפול.
3. עוד הבדל בתיבה הזו מתיבות אחרות הוא שיחידת המזלגות שדוחפת את השרוולים המשלבים את ההילוך עצמו, היא לא זאת ש"תוקעת" את התיבה בהילוך עצמו. במילים אחרות, בתיבה סטנדרטית יש שגמים ביחידת המזלגות שאל תוך השגמים האלו נכנסת גולה שמאחוריה קפיץ, והגולה הזאת היא זאת שמתנגדת למומנט של המנוע ומשאירה את התיבה בהילוך בעצם. בתיבה המדוברת (NSG370) אין את השגמים והגולות, היחידה של הידית (הSHIFTER) היא זאת שאחראית על "תקיעת" ההילוך במקום וההתנגדות למומנט.
עכשיו לדברים שאין לי לגביהם ידע והייתי מעוניין שתוסיפו מהידע שלכם.
1. במידה ומצאתי JK עם גיר כזה והבעלים מציין שהגיר עושה לו בעיות. האם אלופי הגירים הישראלים לג'יפים (שכולם מכירים את השמות) יודעים להתמודד איתם? (ברור שהם ידעו להתמודד איתם אבל האם יש חלקים בארץ? ידע ונסיון?) בבקשה אל תענו לי בבקשה "תרים טלפון לכך וכך ותשאל אותו..." הדיון הזה הוא כאן כדי שאני אלמד ובגלל שלפי החיפוש שלי בג'יפולוג לא מצאתי מידע על כך. (וברור שאני אצלצל ואשאל אותם, כבר שאלתי)
2. הגיר הזה (NSG370) היה בשימוש בסופה 2 וגם בג'יפ TJ. לאחרונה שמעתי על כל מיני חברים שהחליפו את הגיר בסופה שלהם לגיר הזה.
אז השאלה שלי היא, אם בעצם התושבות והחיבור של הגיר הזה לשאר החלקים ברכבת הכח של האוטו מתאימים וניתנים להחלפה, אז האם אפשר לקחת JK ולשים עליו גיר של סופה?? AX-15?? למה לא כדאי לעשות את זה? או למה כדאי בעצם? אולי גיר אחר יותר אמין וזמין?
3. אם בעלים של JK ידני צריך לקנות גיר כזה. יש מי שיכול להביא כזה גיר בייבוא? יש מי שיכול להזמין חלקים לגיר הזה? או שאני צריך להזמין לבד חלקים מאיביי מבלי שאני מבין הרבה בשיפוץ גירים ובאיכויות של יצרני חלקי חילוף לגיר.
4. האם אני חופר לכם יותר מידי ובעצם אני צריך לרדת מהסיפור הזה ולמצוא לי JK אוטומט ולהיות מבסוט ולסגור סיפור? (אין לי כסף לJK מעל שנת 2010. ואני רוצה רוביקון כך שאוטומט בשנים האלו הוא גם לא מוצלח)
5. זאת שאלה לבעלי JK עם גיר ידני, תנו לי קצת מידע וידע וספרו לי כמה זה כיף בשטח ולא נורא במוסך עם הבעיות שתיקנתם בגיר או שלא תיקנתם בכלל.
אשמח לכל מידע.
תודה
123029
כרגע אני נוהג על טנדר טויוטה ויגו ידני. אני מת על ידני. גם הפרייבט שלי ידנית.
לאחרונה אני חושב להחליף את הטנדר ולקנות JK ידני.
קראתי המון בנושא וראיתי מלא סרטונים ביוטיוב.
ממה שהצלחתי להבין מדובר בתיבת 6 הילוכים של מרצדס והדגם שלה NSG370
בנוסף הבנתי ש:
1. התיבה הזאת מכילה חלקי פלסטיק וטפלון שגם אם הנהג זהיר וסופר עדין ואין הרבה עומסים על התיבה, אחרי כמה עשרות אלפי ק"מ הגיר הזה יצטרך שיפוץ.
2. התיבה הזאת עובדת בצורה מסובכת יותר מתיבה סטנדרטית ויש קצת הבדלים בינה לבין תיבה מסורתית. למשל הסינכרונים שלה עשויים מחומר שמחייב שמן מסויים של היצרן ואם אתה רוצה לשמור על התיבה כדאי לך להחליף לשמן הזה בטיפול.
3. עוד הבדל בתיבה הזו מתיבות אחרות הוא שיחידת המזלגות שדוחפת את השרוולים המשלבים את ההילוך עצמו, היא לא זאת ש"תוקעת" את התיבה בהילוך עצמו. במילים אחרות, בתיבה סטנדרטית יש שגמים ביחידת המזלגות שאל תוך השגמים האלו נכנסת גולה שמאחוריה קפיץ, והגולה הזאת היא זאת שמתנגדת למומנט של המנוע ומשאירה את התיבה בהילוך בעצם. בתיבה המדוברת (NSG370) אין את השגמים והגולות, היחידה של הידית (הSHIFTER) היא זאת שאחראית על "תקיעת" ההילוך במקום וההתנגדות למומנט.
עכשיו לדברים שאין לי לגביהם ידע והייתי מעוניין שתוסיפו מהידע שלכם.
1. במידה ומצאתי JK עם גיר כזה והבעלים מציין שהגיר עושה לו בעיות. האם אלופי הגירים הישראלים לג'יפים (שכולם מכירים את השמות) יודעים להתמודד איתם? (ברור שהם ידעו להתמודד איתם אבל האם יש חלקים בארץ? ידע ונסיון?) בבקשה אל תענו לי בבקשה "תרים טלפון לכך וכך ותשאל אותו..." הדיון הזה הוא כאן כדי שאני אלמד ובגלל שלפי החיפוש שלי בג'יפולוג לא מצאתי מידע על כך. (וברור שאני אצלצל ואשאל אותם, כבר שאלתי)
2. הגיר הזה (NSG370) היה בשימוש בסופה 2 וגם בג'יפ TJ. לאחרונה שמעתי על כל מיני חברים שהחליפו את הגיר בסופה שלהם לגיר הזה.
אז השאלה שלי היא, אם בעצם התושבות והחיבור של הגיר הזה לשאר החלקים ברכבת הכח של האוטו מתאימים וניתנים להחלפה, אז האם אפשר לקחת JK ולשים עליו גיר של סופה?? AX-15?? למה לא כדאי לעשות את זה? או למה כדאי בעצם? אולי גיר אחר יותר אמין וזמין?
3. אם בעלים של JK ידני צריך לקנות גיר כזה. יש מי שיכול להביא כזה גיר בייבוא? יש מי שיכול להזמין חלקים לגיר הזה? או שאני צריך להזמין לבד חלקים מאיביי מבלי שאני מבין הרבה בשיפוץ גירים ובאיכויות של יצרני חלקי חילוף לגיר.
4. האם אני חופר לכם יותר מידי ובעצם אני צריך לרדת מהסיפור הזה ולמצוא לי JK אוטומט ולהיות מבסוט ולסגור סיפור? (אין לי כסף לJK מעל שנת 2010. ואני רוצה רוביקון כך שאוטומט בשנים האלו הוא גם לא מוצלח)
5. זאת שאלה לבעלי JK עם גיר ידני, תנו לי קצת מידע וידע וספרו לי כמה זה כיף בשטח ולא נורא במוסך עם הבעיות שתיקנתם בגיר או שלא תיקנתם בכלל.
אשמח לכל מידע.
תודה
123029