PDA

צפייה בגרסה מלאה : JK ידני. פוסט בירורים



grossfeld
24-02-19, 21:19
הי לכולם

כרגע אני נוהג על טנדר טויוטה ויגו ידני. אני מת על ידני. גם הפרייבט שלי ידנית.

לאחרונה אני חושב להחליף את הטנדר ולקנות JK ידני.

קראתי המון בנושא וראיתי מלא סרטונים ביוטיוב.

ממה שהצלחתי להבין מדובר בתיבת 6 הילוכים של מרצדס והדגם שלה NSG370

בנוסף הבנתי ש:
1. התיבה הזאת מכילה חלקי פלסטיק וטפלון שגם אם הנהג זהיר וסופר עדין ואין הרבה עומסים על התיבה, אחרי כמה עשרות אלפי ק"מ הגיר הזה יצטרך שיפוץ.
2. התיבה הזאת עובדת בצורה מסובכת יותר מתיבה סטנדרטית ויש קצת הבדלים בינה לבין תיבה מסורתית. למשל הסינכרונים שלה עשויים מחומר שמחייב שמן מסויים של היצרן ואם אתה רוצה לשמור על התיבה כדאי לך להחליף לשמן הזה בטיפול.
3. עוד הבדל בתיבה הזו מתיבות אחרות הוא שיחידת המזלגות שדוחפת את השרוולים המשלבים את ההילוך עצמו, היא לא זאת ש"תוקעת" את התיבה בהילוך עצמו. במילים אחרות, בתיבה סטנדרטית יש שגמים ביחידת המזלגות שאל תוך השגמים האלו נכנסת גולה שמאחוריה קפיץ, והגולה הזאת היא זאת שמתנגדת למומנט של המנוע ומשאירה את התיבה בהילוך בעצם. בתיבה המדוברת (NSG370) אין את השגמים והגולות, היחידה של הידית (הSHIFTER) היא זאת שאחראית על "תקיעת" ההילוך במקום וההתנגדות למומנט.

עכשיו לדברים שאין לי לגביהם ידע והייתי מעוניין שתוסיפו מהידע שלכם.
1. במידה ומצאתי JK עם גיר כזה והבעלים מציין שהגיר עושה לו בעיות. האם אלופי הגירים הישראלים לג'יפים (שכולם מכירים את השמות) יודעים להתמודד איתם? (ברור שהם ידעו להתמודד איתם אבל האם יש חלקים בארץ? ידע ונסיון?) בבקשה אל תענו לי בבקשה "תרים טלפון לכך וכך ותשאל אותו..." הדיון הזה הוא כאן כדי שאני אלמד ובגלל שלפי החיפוש שלי בג'יפולוג לא מצאתי מידע על כך. (וברור שאני אצלצל ואשאל אותם, כבר שאלתי)
2. הגיר הזה (NSG370) היה בשימוש בסופה 2 וגם בג'יפ TJ. לאחרונה שמעתי על כל מיני חברים שהחליפו את הגיר בסופה שלהם לגיר הזה.
אז השאלה שלי היא, אם בעצם התושבות והחיבור של הגיר הזה לשאר החלקים ברכבת הכח של האוטו מתאימים וניתנים להחלפה, אז האם אפשר לקחת JK ולשים עליו גיר של סופה?? AX-15?? למה לא כדאי לעשות את זה? או למה כדאי בעצם? אולי גיר אחר יותר אמין וזמין?
3. אם בעלים של JK ידני צריך לקנות גיר כזה. יש מי שיכול להביא כזה גיר בייבוא? יש מי שיכול להזמין חלקים לגיר הזה? או שאני צריך להזמין לבד חלקים מאיביי מבלי שאני מבין הרבה בשיפוץ גירים ובאיכויות של יצרני חלקי חילוף לגיר.
4. האם אני חופר לכם יותר מידי ובעצם אני צריך לרדת מהסיפור הזה ולמצוא לי JK אוטומט ולהיות מבסוט ולסגור סיפור? (אין לי כסף לJK מעל שנת 2010. ואני רוצה רוביקון כך שאוטומט בשנים האלו הוא גם לא מוצלח)
5. זאת שאלה לבעלי JK עם גיר ידני, תנו לי קצת מידע וידע וספרו לי כמה זה כיף בשטח ולא נורא במוסך עם הבעיות שתיקנתם בגיר או שלא תיקנתם בכלל.

אשמח לכל מידע.
תודה
123029

landY
24-02-19, 22:51
100,000 מייל. לא מזמן הוחלף קלאצ'.
הרכב זריז ומהיר בניגוד לאוטו-מת.
בהצלחה בחיפושים

Sent from my S60 using Tapatalk

נדב42
24-02-19, 23:10
החלפתי בצ׳רוקי מ- ax15 ל- nsg370 של סופה 2. השינויים הנדרשים הם מיקום חיישן הקראנק (פתיחת חלון ויצירת הברגות), תושבת למוטות של הטראנספר והתאמת ידית הילוכים. אין שינויים בטראנספר ובגלי ההינע.

לא הייתי ממהר להחליף מראש את הגיר למרות שאני עדיין מקטר עליו בכביש (עם מנוע 4 ליטר הגמיש, אני מדלג בד"כ על הילוכים 3 ו-5 בדרך לשיוט...). זה גיר נוח והוא נותן לך הילוך ראשון קצר משמעותית מה-ax15, וזו הסיבה שעשיתי את ההחלפה. מוזמן לסיבוב להרגיש את הגיר :)

nirs
24-02-19, 23:12
למיטב ידעתי, לא הגיעו לארץ ידניים ביבוא סדיר.



Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
25-02-19, 00:40
גיר NSG370 ברנגלרים מגיע בשתי ורסיות:
1. גרסת רנגלר TJ שמשודכת למנוע 4.0L שש בטור.
2. גרסת רנגלר JK שמשודכת למנועי ה-V6 בנפחי 3.8 ו-3.6.

מבפנים זה אותו גיר בדיוק. אבל ההבדל ביניהם הוא מבחוץ - בהאוזינג החיצוני. זה מתאים למנועי ה-I6, השני מתאים למנועי ה-V6.
להבדיל מגירים אחרים, הגיר הזה בשתי גרסאותיו מגיע עם הבלהאוזינג כיחידה אחת.
מסתבר שאורך גרסת ה-TJ זהה לאורכו של גיר AX15+הבל האוזינג שלו. מתאימה גם ל-YJ/סופה/XJ כלומר לכל Jeep בעל מנוע 4.0L וגיר AX15 ואולי גם למנוע 258 הישן. מהצד של הזנב, הגיר הזה תואם לטרנספרים NP231 ו-NVG241 שאנחנו מכירים מהרנגלר YJ, סופות סימן 1 ו-2, רנגלר TJ וצ'רוקי XJ.
לפני הרכבת הגיר, יש לבצע התאמת מיקום לחיישן גל הארכובה ושינוי קל במכלול ידית הטרנספר.
מבלי להתייחס כרגע לאמינות או תקלות שזה משהו שאנחנו לא יודעים איך להתייחס למידע שקיים לגביו (כי אנחנו לא סומכים על רוב בעלי הרנגלר שדאגו להשתמש בשמן הנכון ויש לנו סיבות מצויינות לזה - רובם נרתעים מלגעת בכלי עבודה ומשאירים את האוטו לטיפול במוסך. ואז מסתבר שגם במוסכים מורשים ידועים ונחשבים בברנז'ת ה-JK, לא משתמשים בשמן הנכון אלא במשהו אחר לגמרי... ואחר כך מתפלאים שיש תקלות ובלאי)

מבחינת נסיעה הגיר הזה הוא עולם אחר. לעומת ה-AX15 בעל ההילוכים הארוכים מדי בעלי פערים גדולים ביניהם, כאן כל ההילוכים, כולל השישי, קצרים וקרובים יותר ומחזירים את המנוע לרצועת הכוח היעילה. השישי קצר ב-7% מהחמישי הארוך מדי של ה-AX15. הראשון קצר משמעותית - ב-17%!... כמעט הילוך זחילה. המשמעות בסופות היא שאפשר להגדיל גלגלים (נגיד מ-31 ל-33) בלי לגעת ביחסי ההעברה בסרנים ועדיין הג'יפ ייסע אותו דבר ואולי אפילו טוב יותר.

החסרונות - הרוורס מעט ארוך יותר. נדרש שמן-יהלומים אקזוטי של Mopar והגיר מכיל 2 קוורט, כל קוורט עולה 200 שקל לפני מע"מ. הגיר עדין ומורכב יותר. קיט שיפוץ (מיסבים וסינכרונים) יקר מאוד - כ-2,200 שקלים ב-EBAY, לפני משלוחה ומיסי-מדינת-הגנבים.

בלהאוזינג של גיר AX15 כנראה לא מתאים למנוע ה-V6 ברנגלר JK, אבל תבדוק באתרים האמריקאיים. אולי יש מתאמים למיניהם.

grossfeld
25-02-19, 09:07
תודה לכולם על המידע וההתיחסות הענינית.
הרבה מידע חשוב.

אתיחס לכמה דברים,
חיפשתי באתרים בחול וכנראה שאף אחד לא התעסק בזה. אין על זה מידע. וזה אומר בדרך כלל שזה לא רעיון מוצלח לשדך לJK גיר אחר.

באמת לא הגיעו ידניים לארץ ביבוא סדיר. בשנים שאני מחפש גם לא הגיעו רוביקונים. כך שכל אקסמפלר שאמצא יהיה בוודאי מייבוא אישי.

דבר אחרון, דרור ציינת שקיט שיפוץ יעלה אלפיים ומשהו לפני מיסים ומשלוח, אין לי בעיה עם הסכום (היקר כמובן) כי כנראה שאדם שמחזיק רכב לשם התחביב מידי פעם יצטרך להשקיע אלפי שקלים לתחזק אותו, הבעיה שלי היא זה שצריך לייבא לבד חלקים מחול. ולא חלקים זולים וגם לא חלקים שקל להחליף בחניה בסוף שבוע עם החברה.
במילים אחרות, שמתקלקל לנו AX-15 אנחנו מצלצלים לינוביץ וקונים מה שצריך ויודעים מה אנחנו קונים, במקרה הזה גם אם יש לנו את התקציב לשיפוץ אנחנו צריכים לקחת סיכונים ולא בטוח שנמצא חלקים לגיר הזה. וזאת בעיה לדעתי שצריך לקחת בחשבון.

נדב42
25-02-19, 09:54
שמן לגיר שלי קניתי מערן קנטרוביץ׳, למיטב זכרוני עלה 120 ש"ח + מע"מ לבקבוק של ליטר וצריך 2 בקבוקים להחלפה. לא סוף העולם. אם תזדקק חו"ח לקיט שיפוץ, מאמין שהוא יוכל להביא לך בלי יותר מדי עניינים.

דרור ברלי
25-02-19, 15:21
לא מחליפים שמן בגיר בכל טיפול. כך שלמרות שזה יקר, זה הוצאה שמגיעה רק אחת לכמה וכמה שנים ולא אמור להיות פקטור.

יותר מדאיג זו התייחסות המוסכים. הרי מסתובבים כמה וכמה JK ידניים בארץ + מספר לא ידוע של TJ ידניים ובמוסך מורשה ידוע בקהילת ה-JK המשופרים הודו בפני שהם שופכים לגיר הזה שמן 75W140 ולא את המקורי "כי הוא יקר". חשבתי לעצמי (בציניות) שמכיוון שבישראל, הרנגלר ידוע כאוטו זול של תפרנים שרק מנסים לחסוך אגורה לאגורה, כמה יפה שהמוסך מנסה לצמצם לתפרנים המסכנים האלה את העלויות... כלומר קח בחשבון אייל, שהג'יפ הידני שתרכוש, יש סיכוי לא קטן שטופל בשמן לא מתאים, עם כל ההשלכות של זה.

לגבי גירים של סופות 2 צבאיות שמסתובבים בשוק, מפירוק/עודפי צבא, גם קשה לדעת איך סדנה גדודית/חטיבתית/אוגדתית/מרחבית טיפלה ברכב הזה ועם איזה שמן... משום מה קל לי לנחש ששפכו לשם 80W90 רגיל, כי "זה מה ששמים בגיר".
במקרה של מי שרכש גיר חדש מקופסה מייבוא/עודפי צבא - אין בעיה. אבל מי שיש לו גיר מפירוק כמו אצלי, אין ברירה אלא לפתוח אותו כדי לוודא שהכל בפנים במצב טוב.

נדב, איזה שמן רכשת? כי לשמן הייחודי של מופאר יש תואמים למיניהם.
הבעיה היא שעל הבקבוק המקורי מצויין רק מק"ט, לא מצויינת צמיגות וכו' ואין לי מושג מה נתוניו של השמן הנ"ל. אני רק יודע שכמקובל בהנדסה גרמנית שמעצם בריאתה מיועדת לסבך את החיים, חובה להשתמש אך ורק בו ו/או בתואמיו הספציפיים, אחרת ייגרם נזק.

נדב42
25-02-19, 15:28
זה הבקבוק.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190225/f2b687b52f27a95e79a896b7d56f47e3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20190225/206bfa2ed8a23df2e2ba365a6a558099.jpg

נדב ש.
25-02-19, 16:54
http://www.royalpurple.com/product/synchromax-manual-transmission-fluid/

123035

דרור ברלי
25-02-19, 19:52
כן, זה התואם. לפחות ממה שאני זוכר.

-->