צפייה בגרסה מלאה : החלפת הגומי בבולמים קדמיים
שמתי לב שבבולמים הקדמיים בטרופר שלי (בולמי RAW) הגומי (בושינג?) כבר גמור.
1. האם ניתן להשיג ולהחליף רק הגומי? היכן להתחיל לחפש?
2. מה העלות המשוערת של גומיות כאלו?
הערה - מכיוון שהבולמים (והקפיצים) כבר 8 שנים על הרכב, אולי הגיע הזמן להחליף את הבולמים עצמם. במקרה כזה כנראה אשקול להחליף גם את האחוריים וגם זוג קפיצים מאחור... הוצאה משמעותית הרבה יותר. האם יש תובנות לגבי משך הזמן שבו קפיצים ובולמים ברכב, שנוסע יום יום ומטייל בשטח לא מעט, עדיין מתפקדים בצורה סבירה?
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
הזמן - 8 שנים - המון לבולמים ברכב שטח.
גומיות תמיד אפשר להחליף. אבל הדילמה נכונה - כנראה הגיע הזמן להחליף בולמים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה אסף. הגיוני (אני מניח שלכן בכלל שאלתי).
בכל זאת אשמח לקבל מושג לגבי עלויות של תיקון מקומי זמני (החלפת הגומי בבולמים הקיימים), אולי היתן בעלות סבירה להרוויח עוד קצת זמן...
לי זה נשמע שאתה מחפש תירוץ להוציא אלפי שקלים מיותרים על כלום..
או שאתה יכול להזמין גרמושקות אוניברסליות בעשרים דולר...
הערה - הבחירה הראשונה עוזרת להניע את הכלכלה, נא הבנתך...
https://www.amazon.com/Shock-Rough-Lifted-Country-Absorber/dp/B0164M2B6S?ref_=Oct_CAMGiftedC_15731031_ 2&pf_rd_r=XA0MZPYF2YR385HV5VTJ&pf_rd_p=09adaff2-1947-59a2-80e3-b5b4bc6e2de8&pf_rd_s=mobile-hybrid-5&pf_rd_t=30901&pf_rd_i=15731031&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER
הערה 2 - אין לי מושג אם הנ"ל תואמים לבולמים שלך...
טל.
בושינגים עולים עשרות שקלים בודדים - למשהו איכותי. החלפה קלה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לי זה נשמע שאתה מחפש תירוץ להוציא אלפי שקלים מיותרים על כלום..
או שאתה יכול להזמין גרמושקות אוניברסליות בעשרים דולר...
הערה - הבחירה הראשונה עוזרת להניע את הכלכלה, נא הבנתך...
https://www.amazon.com/Shock-Rough-Lifted-Country-Absorber/dp/B0164M2B6S?ref_=Oct_CAMGiftedC_15731031_ 2&pf_rd_r=XA0MZPYF2YR385HV5VTJ&pf_rd_p=09adaff2-1947-59a2-80e3-b5b4bc6e2de8&pf_rd_s=mobile-hybrid-5&pf_rd_t=30901&pf_rd_i=15731031&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER
הערה 2 - אין לי מושג אם הנ"ל תואמים לבולמים שלך...
טל.שני תיקונים:
1. ממש לא מחפש תירוץ להוצאה שניתן לדחותה...
2. הגומי שאני צריך נמצא בתוך טבעית המתכת שבקצה התחתון של הבולם הקדמי, לדעתי אתה הבאת קישור לשרוולים שעל הבולם. לא זה מה שאני צריך.
אין לי תמונה טובה, אבל יש צילום של החלק התחתון של הבולם:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190301/addd852b98d7112f1705337d36a1a0f3.jpg
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
1. אוקיי אז מדובר על הבושינג של הבולם (ללא הסימן שאלה..).
2. המסר מהתגובה הראשונה תקף גם כאן.
3. לגבי דחיית ההוצאה - אין כאן עניין של משהו שנדרש לבצע כאשר השאלה היא רק מועד הביצוע, הרי לא התחלת להרגיש ירידה בביצועי המתלים, לא שמעת רעשים מוזרים כלשהם לאחרונה, ובטח אין כאן פריצה של שמן נראית מהבולם, (אחרת היית מציין, נכון?..), אז למה בכלל לעלות את נושא החלפת הבולמים/קפיצים על הפרק?
"דחיית הוצאה" זה אפילו לא הגדרה מדויקת מכיוון שניתן לדחות רק את מה שצריך לבצע ולא את מה שלא צריך לבצע, אלא אם כן זה תירוץ...
וגם זה בסדר...לא שיש לי בעיה עם זה מן הסתם..מותר לך..
תברר באאוטבק טכנולוגיות לגבי הבושינגים לבולמים שלהם, צריך להיות להם.
טל.
אם הבולם לא נוזל ומתפקד למה להחליף?
לרכב, גם שטח שלא נוסע חזק ומהר אין סיכוי שבולם עדיין תקין?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
יש מידות שונות של ה"עין" של הבולם, אבל זה יכול להתאים לך
https://www.amazon.com/gp/product/B000CN9D3K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s01?ie=UT F8&psc=1 (https://www.amazon.com/gp/product/B000CN9D3K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s01?ie=UT F8&psc=1)
כמובן שגם את קוטר הבורג צריך לבדוק
אין כאן עניין של משהו שנדרש לבצע כאשר השאלה היא רק מועד הביצוע, הרי לא התחלת להרגיש ירידה בביצועי המתלים, לא שמעת רעשים מוזרים כלשהם לאחרונה, ובטח אין כאן פריצה של שמן נראית מהבולם, (אחרת היית מציין, נכון?..), אז למה בכלל לעלות את נושא החלפת הבולמים/קפיצים על הפרק?
"דחיית הוצאה" זה אפילו לא הגדרה מדויקת מכיוון שניתן לדחות רק את מה שצריך לבצע ולא את מה שלא צריך לבצע, אלא אם כן זה תירוץ...
וגם זה בסדר...לא שיש לי בעיה עם זה מן הסתם..מותר לך..
בשבת האחרונה, היה יופ יפה יחסית בדרום, טיילתי עם חלון פתוח ושמעתי רעשים האופייניים לחיכוך בין חלקי המיגון ולעיתים רחוקות גם רעשים קצת שונים וחזקים יותר. בנוסף בזמן האחרון יש לי תחושה שמערכת המתלים קצת עייפה.
היום הגעתי למוסך כדי להרים את הרכב על ליפט ולבחון מה מקור הרעשים. בנוסף לחיזוק המיגון שאכן הרעיש במקצת, ראיתי שניתן להזיז את הבולמים הקדמיים והסברה שעלתה שמדובר בגומי (בושינג) שכבר אינו במיטבו ואולי אף סיים את חייו. המוסך מחזיק במלאי רק בולמים מקוריים של טרופר ובכל מקרה רציתי לבדוק חשדות אלו בצורה רצינית יותר אבל היום לא היה לי זמן לפרק את הבולמים, ייעשה כנראה בטיפול הבא (או כאשר אחליט על החלפת הבושינגים וארכוש חדשים לבולם זה).
תברר באאוטבק טכנולוגיות לגבי הבושינגים לבולמים שלהם, צריך להיות להם.
טל.
כן, כך אעשה בשבוע הבא (למרות שנדמה לי שהם כבר לא מייבאים בולמים אלו).
תודה טל.
- - - Updated - - -
יש מידות שונות של ה"עין" של הבולם, אבל זה יכול להתאים לך
https://www.amazon.com/gp/product/B000CN9D3K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s01?ie=UT F8&psc=1 (https://www.amazon.com/gp/product/B000CN9D3K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s01?ie=UT F8&psc=1)
כמובן שגם את קוטר הבורג צריך לבדוק
תודה!
אנסה לברר את המידות הנדרשות לי גם כיוון זה ייבדק.
אתה יכול לברר בכתום לגבי בושינגים של סופר פרו. (ניתן למצוא אצל אחרים גם).
אצלי הם היו יותר זולים מהמקוריים (אמנם לא לבולמים, אלא לכל מערכות המתלה אבל אני יודע שהם מייצרים להכל).
ה"בעיה" היחידה היא שהם כנראה יחזיקו יותר מהבולמים עצמם (אלא אם יש לך בולמים שניתן לשפץ).
אתה יכול לברר בכתום לגבי בושינגים של סופר פרו. (ניתן למצוא אצל אחרים גם).
אצלי הם היו יותר זולים מהמקוריים (אמנם לא לבולמים, אלא לכל מערכות המתלה אבל אני יודע שהם מייצרים להכל).
ה"בעיה" היחידה היא שהם כנראה יחזיקו יותר מהבולמים עצמם (אלא אם יש לך בולמים שניתן לשפץ).אני התרשמתי ממחירים מופקעים בכל מיני "כתומים" למיניהם מקומיים. אם אתה יודע בדיוק מה אתה צריך, למה לא להזמין מחו"ל בחצי ברבע מחיר?
חזרתי כעת מיום-טיול נוסף בצפון מדבר יהודה.
אין ספק שיש בעיה (שאין לי מספיק ידע לאבחן אותה) - אולי באמת זה קצת פסיכולוגי אבל התחושה היא שהרכב פחות מרוסן - טלטולים רבים (בהחלט יכולים להיות מוסברים מבולם שכבר לא משכך טוב), מדי פעם (בהצלבות / מעברי ערוצי מיים אלכסוניים לכיוון הנסיעה) רעש מתכתי חזק.
אנסה שוב לאתר את הגורם כאשר הרכב יהיה על הליפט, בתקווה השבוע, כדי להבין האם באמת מדובר רק בבושינגים.
אני התרשמתי ממחירים מופקעים בכל מיני "כתומים" למיניהם מקומיים. אם אתה יודע בדיוק מה אתה צריך, למה לא להזמין מחו"ל בחצי ברבע מחיר?
מסכים איתך.
אני קניתי דרך המוסך שאני מטפל בו, ויש מצב טוב שהוא מביא את זה בעצמו, או דרך ג'קי מאוטומיני. יצא לי מחיר קצת יותר יקר למה שהיה עולה לי להביא מחול+מסים (אם היה נעצר), אבל לא הרבה יותר.
חזרתי כעת מיום-טיול נוסף בצפון מדבר יהודה.
אין ספק שיש בעיה (שאין לי מספיק ידע לאבחן אותה) - אולי באמת זה קצת פסיכולוגי אבל התחושה היא שהרכב פחות מרוסן - טלטולים רבים (בהחלט יכולים להיות מוסברים מבולם שכבר לא משכך טוב), מדי פעם (בהצלבות / מעברי ערוצי מיים אלכסוניים לכיוון הנסיעה) רעש מתכתי חזק.
אנסה שוב לאתר את הגורם כאשר הרכב יהיה על הליפט, בתקווה השבוע, כדי להבין האם באמת מדובר רק בבושינגים.פסיכולוגי לגמרי....תתעלם, אתה כרגע לא במצב לאבחן..
וברצינות, הייתי מתמקד קודם כל על כל נושא הבושינגים במתלים (משולש עליון, משולש תחתון, מוט מייצב, ואלה של הבולמים למעלה ולמטה), אולי באמפ-סטופ-ים גמורים, ורק לאחר מכן עובר להחלפה של בולמים אם נדרש.
טל.
עדכון קצר - אכן בושינגים, מאאוטבק טכנולוגיות, עולים עשרות בודדות של שקלים (מבקשים שאגיע עם הבולם מפורק אליהם כדי לוודא שמתאימים לי את הנכון).
אבל מצד שני, סט חדש של בולמים פחות יקר ממה שחשבתי... בסוף יתברר שטל צדק עם הפסיכולוגיה...
אני אתחיל בבחינה נוספת של המצב במוסך כדי לוודא שאפשר להמשיך עם הסט הקיים (בתקווה עוד השבוע) ואקפיץ את אחד השרשורים הקיימים של סט מתלים לטרופר כדי לבדוק איזה סטים מומלצים לרכב זה...
אעדכן בהמשך...
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
בסוף יתברר שטל צדק עם הפסיכולוגיה...
יקירי,
זה הזמן להחליף בולמים, קפיצים אחוריים, מוטות פיתול קדמיים, בושינגים בכל האוטו ואם יש אז גם בולם הגה.
אחרת זה באמת יצא יקר עם הפסיכולוג.
בכבוד
PW
לא שאני נגד להחליף הכל אם מתאפשר, אבל מה הבעיה לפרק בולם מהרכב ולבדוק אם הוא תקין ?
8 שנים סט על רכב שמטייל בלי לגעת/לשפץ??
כמו שניר רשם, תפרק ותראה שהסט מת.
זה הזמן לשדרג, כולל החלפה של בוקסות ה ifs וכו'.
לא זוכר איפה קראתי ועד כמה זה נכון, שבולמים מאבדים כ-50% מכושרם בכל 100,000 ק"מ. או אחוז אחד בכל 2,000 ק"מ, למי שרוצה.
סביר להניח שהבולמים עדיין נראים ונחשבים ל"תקינים" ועובדים סביר (כי הירידה בביצועי הבולמים היא הדרגתית ואיטית ולכן אתה לא יכול להבחין/להרגיש בה), אבל בטוח שבולם זהה חדש יעבוד הרבה יותר טוב.
ארז,
בולם זה לא צמיג שמתיישן גם אם לא משתמשים בו. לא נסעת לא התיישן.
8 שנים לא בהכרח אומר משהו על מצבו.
1- פחות אכפת לי הגיל של הבולם, יותר חשוב כמה ק"מ הם עשו?
2- אחרי נסיעה (לפחות חצי שעה), האם יש לך דרך למדוד את הטמפ' של הבולמים (מד טמפ' לייזר?), או פשוט לגעת עם היד ולהרגיש אם יש הבדלים.
אחרית דבר (לפחות זמנית...):
בנסיעה קצרה עם המוסך מייד הוסכם שהרכב הרבה יותר מדי נוטה לנדנודים, רך ואינו מרוסן.
הצלחנו גם לשחזר את הרעשים החדים שחוויתי מדי פעם בעת מעבר עם הצלבה.
היום הרכב הועלה על הליפט והתברר שמוט מקשר של המוט המייצב (מאחור) אינו מחובר למוט המייצב - ההברגה הושחתה.
מכיון שבשנתיים הראשונות לאחר קניית הרכב הצלחתי מספר פעמים לגרום לשבירת זרועות עזר כאלו, בעצתו הטובה של @raanan רכשתי זרועות של פורד פוקוס (דור ראשון, נדמה לי) שהן ממש מתאימות לטרופר וארוכות בכמה ס"מ מהמקוריות של הטרופר ומאז כבר הרבה שנים לא הייתה לי בעיה עם חלק זה. בקיצור - לאחר שראינו מה גורם לרכשים, הוצאתי את אחד המוטות שרכשתי לאחר השיחה עם רענן ברכב והוא הורכב במקום החלק שכשל.
החלטתי בשלב זה לא להחליף בולמים ונמתין עוד קצת...
תודה על התגובות כאן ובע"פ.
נ.ב.,
בהזדמנות שהייתי במוסך, עם לא מעט טרופרים מסביבי כולל אחד שעבר ממש לאחרונה הגבהה עם סט של אולדמן - מדדתי את הגובה בין מרכז הגלגל לכנף והשוותי לנתון המופיע בטבלה שפורסמה בפורום רישוי 4X4 (עבור טרופר לאחר הגבהה של 5 סמ- מאחור: 52סמ ומלפנים: 55סמ)
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=120983&d=1536391795
והמספרים בטבלה ממש לא הגיוניים לרכב זה לפחות -
א. קשה לי להבין מדוע מאחור הגובה המותר הוא פחות מהקדמי
ב. הרכבים שראיתי היו כ-5 סמ' מעל הערכים המירביים הללו ולהבנתי הוגבהו בקיטים סטנדרטיים שעומדים בתקנה של עד 50 ממ...
לא ברור מאיפה נילקחו הנתונים האלה ולמה קדימה יותר גבוה מאחור, ברכבים עם מוטות פיתול עוד ניתן "לשחק" עם הגובה.
פשוט בדיחה גרועה.
אחרית דבר (לפחות זמנית...):
בנסיעה קצרה עם המוסך מייד הוסכם שהרכב הרבה יותר מדי נוטה לנדנודים, רך ואינו מרוסן.
הצלחנו גם לשחזר את הרעשים החדים שחוויתי מדי פעם בעת מעבר עם הצלבה.
היום הרכב הועלה על הליפט והתברר שמוט מקשר של המוט המייצב (מאחור) אינו מחובר למוט המייצב - ההברגה הושחתה.
החלטתי בשלב זה לא להחליף בולמים ונמתין עוד קצת...
אני לא מצליח להבין איך זה שהתחלת להרגיש את חוסר הריסון ככה סתם פתאום מהיום לאתמול ורק בהקשר של רעשים חריגים שהתחלת לשמוע קודם לכן. הרי ברור לך עכשיו שאין ולא היה שום קשר בין הדברים.
אז אם מנטרלים את נושא הרעשים (ואת האפקט הפסיכולוגי...), נשארנו אם סימפטום לא הגיוני לכאורה...הרי ברור שבולם נשחק לאורך זמן (המון זמן) ובהדרגה, עד שכושל בצורה של נזילה נראית לעין, או עד לרמה של חוסר תפקוד כזה שלא ניתן להתעלם ממנו גם בנסיעה בכביש (באמת, בשבילי הבאמפרים בכביש הם המבחן הקובע...), ולא פתאום כך ביום בהיר...
אז אני לא אומר שהבולמים לא שחוקים, (אחרי הכל שמונה שנים ברכב שטח זה מכובד, (אם כי מבולמים ממותגים איכותיים אני לא מצפה לשום דבר שהוא פחות מזה, ולרכב שמשמש לטיולים רגועים עם נהג רגוע, גם להרבה יותר...)), אבל אני כן אומר שלולא הרעשים קודם, לא היית מרגיש שום דבר חריג בבולמים, מה שאומר שחוקים אבל עדיין תקינים ומתפקדים, מה שאומר שהאבחנה לא אמינה, ומה שאומר שניתן להתעלם ממנה.
בקיצור, סע לשלום המפתחות בפנים...
טל.
אני מתפרץ לשרשור הזה (ארז לא כועס, נכון?) כי הוא הכי קרוב למה שאני מנסה להבין:
איך יודעים אם בולמים עשו את שלהם או לא?
כתבתי על בעיות בכיסא הנהג שלי. מישהו ענה לי "ומה עם הבולמים?" באינסטינקט עניתי שהם סבבה.
אח"כ התחלתי לחשוב על זה שאולי לא ? אין לי איך לדעת בני כמה הם או כמה הם נסעו.
יש דרך לבדוק בולמים חוץ מ"תחושה" של מי שעבר הרבה?
תודה
לפחות את התיאוריה אני קצת מכיר...
הבולמים משככים זעזועים.
נסה ללכת לצד אחד של הרכב לנדנד אותו (למשל להישען על מכסה המנוע בצד ימין באגרסיביות ולהרפות). אם הרכב מתנדנד מספר פעמים לפני שנבלם - הבולם עייף.
חזור על התהליך בארבעת הפינות.
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
כשאתה עובר על פס האטה במהירות 60 - איך האוטו מתנהג אחרי הנחיתה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אישית ורק אישית אתם מצחיקים אותי. אני מחליף בולמים כל 40 אלף קמ. רכב שטח מטייל הרבה ,לא לוקח צאנס על החיים שלי .בשביל הוצאה של 2500 שח כל 3-4 שנים או אפילו שנתיים ,זה אפילו לא נושא לדיון. שלא לדבר על העבירות הגבוהה יותר ,על אחיזה טובה יותר בשטח ועל כך שכל המכלולים נשמרים יותר . 8 שנים? הגזמת ידידי. ולמי ששאל אז בולם כן מתיישן גם אם עומד. למה אתה חושב שבולם עשוי רק מברזלים? יש גומיות יש שמן יש נוזלים יש אטמים. כל אלו מתייבשים ומתיישנים.
אתם ממש מפחידים אותי בתגובות כאן. ממש מפחיד לנסוע ליד טרופר שמטייל הרבה ולא החליף בולמים כבר 8 שנים ,איזה יכולת בלימה בחרום יש לרכב כזה?? מרחק עצירה? היגוי בחרום?? ואם תשאל אותי הבלאי בזרועות רדיוס ובמוטות הפנהרד והבושינגים הנוגעים גם נובע עקב הבולמים הגמורים .
בולם שעובד, מתחמם.
מעבר לכל הנדנודים והתחושות הסוביקטיביות, בולם מתחמם!
נוסעים 10 דקות, ונוגעים בבולם.
אם זו לא הזנחה פושעת, ואז כל הבולמים לא עובדים (ולא מתחמים), אחרי 10 דקות נסיעה, אפשר בקלות לגלות בולם שלא מתפקד.
לא מתווכח על החשיבות של בולמים לאחיזת כביש ובטיחות, אבל לא מבין את הקשר לעבירות.
בולם שעובד, מתחמם.
מעבר לכל הנדנודים והתחושות הסוביקטיביות, בולם מתחמם!
נוסעים 10 דקות, ונוגעים בבולם.
אם זו לא הזנחה פושעת, ואז כל הבולמים לא עובדים (ולא מתחמים), אחרי 10 דקות נסיעה, אפשר בקלות לגלות בולם שלא מתפקד.
לא מתווכח על החשיבות של בולמים לאחיזת כביש ובטיחות, אבל לא מבין את הקשר לעבירות.היי.... מה הקשר לעבירות?? דברת על אחיזת כביש ? והרי חלק גדול מנושא העבירות זאת אחיזה.... תנסה לעלות במעלה מבולדר ומדורדר עם בולמים גמורים ופעם שניה עם בולמים תקינים.... בראשונה אתה מקפץ ומאבד אחיזה כל רגע ואף נעצר ,אלא אם כן אתה זוחל במהירות אפס שזה לא קורה בדכ. בשניה אתה עולה במהירות מתאימה כדי לא לאבד מומנט ואתה גם לא מאבד אחיזה... עם כל הכבוד יקירי.תקן אותי אם אני טועה.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
היי.... מה הקשר לעבירות?? דברת על אחיזת כביש ? והרי חלק גדול מנושא העבירות זאת אחיזה.... תנסה לעלות במעלה מבולדר ומדורדר עם בולמים גמורים ופעם שניה עם בולמים תקינים.... בראשונה אתה מקפץ ומאבד אחיזה כל רגע ואף נעצר ,אלא אם כן אתה זוחל במהירות אפס שזה לא קורה בדכ. בשניה אתה עולה במהירות מתאימה כדי לא לאבד מומנט ואתה גם לא מאבד אחיזה... עם כל הכבוד יקירי.תקן אותי אם אני טועה.
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
גם נכון.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.